LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS SIENOS JŪROJE IR TERITORINĖS JŪROS APSAUGOS KONCEPCIJOS
1995 m. birželio 8 d. Nr. 816
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės sienos apsaugos įstatymo 4 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Pritarti Lietuvos Respublikos valstybės sienos jūroje ir teritorinės jūros apsaugos koncepcijai (pridedama).
2. Pavesti Vidaus reikalų ministerijai ir Krašto apsaugos ministerijai parengti ir patvirtinti Lietuvos Respublikos valstybės sienos jūroje ir teritorinės jūros apsaugos koncepcijos įgyvendinimo priemones.
MINISTRAS PIRMININKAS ADOLFAS ŠLEŽEVIČIUS
VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS ROMASIS VAITEKŪNAS
______________
PRITARTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1995 m. birželio 8 d. nutarimu Nr. 816
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šios koncepcijos tikslas – nustatyti bendruosius Lietuvos Respublikos valstybės sienos jūroje ir teritorinės jūros apsaugos principus.
2. Teritorinės jūros apsaugos politika ir praktika siekiama užtikrinti valstybės suverenitetą ir ginti jos interesus jūroje.
3. Svarbiausias šios koncepcijos uždavinys – numatyti konkrečius valstybės sienos jūroje ir teritorinės jūros apsaugos būdus bei organizacinę struktūrą.
4. Ši koncepcija parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos valstybės sienos įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės sienos apsaugos įstatymu, 1958 metų Ženevos konvencija dėl teritorinės jūros bei gretutinės zonos, kitomis tarptautinės jūros teisės konvencijomis, prie kurių yra prisijungusi Lietuvos Respublika.
TERITORINĖS JŪROS TEISINIS REŽIMAS
5. Kokia nors veikla teritorinėje jūroje gali būti vykdoma tik su valstybės leidimu pagal jos įstatymus ir taisykles.
VALSTYBĖS SIENOS JŪROJE IR TERITORINĖS
JŪROS APSAUGOS UŽDAVINIAI
7. Svarbiausieji valstybės sienos jūroje ir teritorinės jūros apsaugos uždaviniai yra šie:
7.1. palaikyti Lietuvos Respublikos įstatymuose, normatyviniuose aktuose ir tarptautinėse sutartyse nustatytą valstybės sienos režimą;
APSAUGOS ORGANIZAVIMAS
8. Būtina darni valstybės sienos jūroje ir teritorinės jūros apsaugos sistema (toliau vadinama – apsaugos sistema), įgalinanti stebėti situaciją jūroje bei jos pakrantėse, taip pat aptikti ir sulaikyti pažeidėjus.
9. Apsaugos sistemą sudaro:
10. Jūros ir jos pakrančių stebėjimą užtikrina radiotechniniai stebėjimo postai, iš kurių informacija perduodama valdymo centrui. Valdymo centras renka ir analizuoja šių stebėjimo postų, pasienio kontrolės tarnybų ir užkardų, muitinės, aplinkos apsaugos ir žvejybos kontrolės padalinių, uosto kapitono tarnybų, policijos, jūroje esančių laivų pateiktą informaciją, koordinuoja visų subjektų veiklą teritorinėje jūroje.
11. Remdamiesi gauta iš 10 punkte nurodytų tarnybų informacija, teritorinės jūros ir pakrančių apsaugos pajėgos ir personalas vykdo operatyvines priemones.
12. Apsaugos sistemos funkcijos yra šios:
TEISINĖS BAZĖS TOBULINIMAS
14. Svarbiausios veiklos kryptys, tobulinant teisinę bazę, yra šios:
14.1. tobulinti Lietuvos Respublikos valstybės sienos įstatymą, Lietuvos Respublikos valstybės sienos apsaugos įstatymą, kitus teisės aktus, susijusius su Lietuvos Respublikos valstybės siena bei jos apsauga;
14.2. rengti normatyvinius aktus, reglamentuojančius užsienio laivų taikaus plaukimo teritorine jūra, taip pat jų veiklos Lietuvos Respublikos ekonominėje zonoje, sąlygas ir tvarką;
14.4. reglamentuoti subjektų, vykdančių Lietuvos Respublikos valstybės sienos jūroje ir teritorinės jūros apsaugą, įgaliojimus, teises ir pareigas;