Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

Dėl IŠLAIDŲ, SUSIJUSIŲ SU SAULĖS ŠVIESOS ENERGIJOS ELEKTRINĖS PROJEKTO PLĖTOJIMU, KOMPENSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2013 m. birželio 26 d. Nr. 594

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 2, 11, 13, 14, 16, 20, 21 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo įgyvendinimo įstatymo (Žin., 2013, Nr. 12-561) 3 straipsnio 1 dalimi, 4 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo (Žin., 1994, Nr. 43-772; 1998, Nr. 41(1)-1131; 2000, Nr. 92-2843; 2002, Nr. 41-1527; 2007, Nr. 72-2831) 22 straipsnio 15 punktu ir 27 straipsnio 1, 4 dalimis, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Išlaidų, susijusių su saulės šviesos energijos elektrinės projekto plėtojimu, kompensavimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                                   Algirdas Butkevičius

 

 

 

Energetikos ministras                                                                                       Jaroslav Neverovič


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. birželio 26 d. nutarimu Nr. 594

 

IŠLAIDŲ, SUSIJUSIŲ SU SAULĖS ŠVIESOS ENERGIJOS ELEKTRINĖS PROJEKTO PLĖTOJIMU, KOMPENSAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

IBENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Išlaidų, susijusių su saulės šviesos energijos elektrinės projekto plėtojimu, kompensavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato su saulės šviesos energijos elektrinių projektų plėtojimu susijusių išlaidų kompensavimo tvarką asmenims, turintiems leidimus plėtoti elektros energijos gamybos iš atsinaujinančių energijos išteklių pajėgumus statant saulės šviesos energijos elektrines, išduotus teisės aktų nustatyta tvarka ne aukciono būdu pagal prašymus, pateiktus iki Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 2, 11, 13, 14, 16, 20, 21 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo (Žin., 2013, Nr. 12-560) įsigaliojimo.

2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip nurodyta Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatyme (Žin., 2011, Nr. 62-2936), Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 2, 11, 13, 14, 16, 20, 21 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo įgyvendinimo įstatyme (Žin., 2013, Nr. 12-561) (toliau – Įgyvendinimo įstatymas), Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme (Žin., 2002, Nr. 35-1271).

 

II. ASMENYS, TURINTYS TEISĘ KREIPTIS DĖL IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO

 

3. Dėl tiesiogiai su saulės šviesos energijos elektrinės (toliau – elektrinė) projekto plėtojimu susijusių išlaidų (toliau – išlaidos) kompensavimo gali kreiptis asmenys, jų įgalioti atstovai arba paveldėtojai, turintys leidimus plėtoti elektros energijos gamybos iš atsinaujinančių energijos išteklių pajėgumus statant elektrines, kuriems Įgyvendinimo įstatymo 2 straipsnio 3 dalyje nustatyta tvarka leidimo galiojimo terminas nebuvo pratęstas, ir asmenys, kurie iki Įgyvendinimo įstatymo 2 straipsnio 3 dalyje nustatyto termino nesikreipė į Energetikos ministeriją dėl leidimo galiojimo termino pratęsimo, ir iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos patyrę tiesiogiai su elektrinės projekto plėtojimu susijusių išlaidų (toliau – pareiškėjas).

 

III. KOMPENSUOTINOS IŠLAIDOS

 

4. Kompensuotinomis laikomos išlaidos, patirtos iki 2013 m. vasario 1 d., kurios gali būti nustatytos, pagrįstos ir patvirtintos išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentais.

5. Kompensuotinų išlaidų kategorijos:

5.1. išlaidos, susijusios su prašymo išduoti leidimą plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus parengimu;

5.2. sumokėta valstybės rinkliava už Energetikos ministerijos išduotą veiklos elektros energetikos sektoriuje leidimą;

5.3. elektrinės projektavimo darbų išlaidos:

5.3.1. elektrinės – nesudėtingo statinio supaprastinto projekto parengimas;

5.3.2. elektrinės ir technologiškai susijusių elektros įrenginių projektavimo darbų išlaidos;

5.4. investicijos į materialųjį turtą, susijusį su elektrinės projekto plėtojimu (elektros įrenginių ir kitos projektui būtinos įrangos įsigijimas ir su tuo tiesiogiai susijusios įrengimo ar prijungimo prie elektros tinklų išlaidos):

5.4.1. išlaidos už atliktus darbus (žemės darbai, elektrinės ir technologiškai susijusių elektros įrenginių montavimas ir kiti, tiesiogiai su elektrinės projekto plėtojimu susiję darbai);

5.4.2. elektrinės ir technologiškai susijusių elektros įrenginių nuvertėjimas, palyginti su turto vertintojo nustatyta esama rinkos verte. Elektrinių ir technologiškai susijusių elektros įrenginių nuvertėjimas kompensuojamas nustatant pateiktuose įsigijimo dokumentuose nurodytų verčių ir turto vertintojų nustatytų rinkos verčių skirtumą vertinimo dieną;

5.4.3. sumokėti ir negrąžinti avansiniai mokėjimai pagal sutartis dėl elektrinės projekto plėtojimo;

5.4.4. sumokėtas nuomos mokestis už žemės ar nekilnojamojo turto nuomą, jeigu nuomos sutartys iki 2013 m. sausio 31 d. buvo įregistruotos viešame registre įstatymų nustatyta tvarka;

5.5. jeigu pareiškėjai naudojasi kredito įstaigų suteiktais kreditais projektui plėtoti, – sumokėtos palūkanos ir kredito įstaigos nustatyti mokesčiai, susiję su kredito suteikimu ir išankstiniu sutarties nutraukimu;

5.6. elektros tinklų operatoriui atlyginami tiesioginiai nuostoliai dėl sudarytos su pareiškėju gamintojo elektros įrenginių prijungimo prie elektros tinklų operatoriaus elektros tinklų paslaugos sutarties (toliau – Prijungimo sutartis) neįvykdymo (nutraukimo). Informaciją apie nuostolių dydį, vadovaudamasis Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos (toliau – Energetikos inspekcija) paklausimu, tinklo operatorius pateikia per 3 darbo dienas;

5.7. Išlaidų, susijusių su elektrinės projekto plėtojimu, kompensavimo komisijai (toliau – Komisija) suteikiama teisė vertinti kitų, nei nurodyta Aprašo 5 punkte, pareiškėjų patirtų išlaidų pagrįstumą ir priimti motyvuotą sprendimą dėl tokių išlaidų kompensavimo.

6. Maksimalūs 5 punkte nurodytų išlaidų dydžiai nurodyti Aprašo 2 priede. Komisijai suteikiama teisė vertinti pareiškėjų patirtų išlaidų, kurių dydis viršija nustatytus Aprašo 2 priede, pagrįstumą ir priimti motyvuotą sprendimą dėl tokių išlaidų kompensavimo. Sprendimas kompensuoti didesnes, nei 5 punkte nurodyta, išlaidas gali būti priimtas, jeigu:

6.1. elektrinė pastatyta išskirtinio reljefo žemės sklype ir tai pagrįstai lemia papildomas išlaidas;

6.2. sklypo arba pastato dydis pagrįstai lemia tiesiamo kabelio ilgį ar kitų išlaidų padidėjimą;

6.3. naudojama eksperimentinė ar kitokia įranga, pagrįstai brangesnė už įprastą įrangą.

7. Jeigu pareiškėjas yra pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) mokėtojas ir prekės ar paslaugos buvo pirktos iš PVM mokėtojo, už šias prekes ar paslaugas išlaidos kompensuojamos atskaitant sumokėto PVM mokesčio sumą.

8. Nekompensuojamos išlaidos už nekilnojamąjį turtą, ant kurio montuojamos elektrinės ir kurio paskirtis nėra tiesiogiai susijusi su elektrinės eksploatavimu, taip pat už tokio nekilnojamojo turto nuvertėjimą.

 

IV. DOKUMENTŲ DĖL IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO PATEIKIMAS

 

9. Pareiškėjai per Energetikos inspekciją teikia Komisijai prašymą dėl išlaidų, susijusių su elektrinės projekto plėtojimu, kompensavimo (toliau – prašymas) (prašymo forma pateikta Aprašo 1 priede).

10. Pareiškėjai kartu su prašymu turi pateikti šiuos dokumentus:

10.1 su elektrinės projekto plėtojimu tiesiogiai susijusių paslaugų ir (ar) prekių įsigijimą ar avansinius mokėjimus patvirtinančius dokumentus (banko išrašą apie atliktus pavedimus, sąskaitą faktūrą, kasos kvitą, kasos pajamų orderį, mokėjimo nurodymą ar kita);

10.2. nepriklausomo turto vertintojo pateiktas turto vertinimo ataskaitas, kai to reikia;

10.3. sutartį, kuria vadovaujantis buvo ar turėjo būti įsigytos su elektrinės projekto plėtojimu tiesiogiai susijusios paslaugos ir (ar) prekės (jeigu tokia sudaryta).

11. Dėl kompensacijos asmenys gali kreiptis iki 2013 m. rugsėjo 1 dienos.

 

VKOMISIJOS SUDĖTIS IR VEIKLA

 

12. Komisiją sudaro šie nariai:

12.1. energetikos viceministras (Komisijos pirmininkas);

12.2. Energetikos ministerijos Atsinaujinančių energijos išteklių ir energijos efektyvumo skyriaus atstovas;

12.3. Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos atstovas;

12.4. Energetikos inspekcijos atstovas;

12.5. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos atstovas.

13. Komisijos personalinę sudėtį tvirtina energetikos ministras. Siekiant, kad Komisijos darbas vyktų nepertraukiamai, kiekviena institucija į Komisijos sudėtį deleguoja nuolatinį ir pakaitinį atstovus. Nuolatiniam atstovui negalint dalyvauti Komisijos darbe, jį pavaduoja pakaitinis atstovas. Energetikos inspekcija ūkiškai ir techniškai aptarnauja Komisiją ir saugo jos veiklos dokumentus.

14. Komisijos posėdyje turi teisę dalyvauti pareiškėjas arba jo įgaliotas atstovas, svarstant jo klausimą. Komisija sprendimą priima nedalyvaujant pareiškėjui.

15. Komisijos posėdžius šaukia Komisijos pirmininkas. Komisijos posėdis laikomas teisėtu, kai jame dalyvauja daugiau kaip pusė Komisijos narių. Komisijos sprendimai priimami posėdyje dalyvavusių Komisijos narių balsų dauguma. Komisijos narių balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas.

16. Komisijos narys, tiesiogiai ar netiesiogiai suinteresuotas posėdyje svarstomu klausimu, privalo apie tai pranešti Komisijos pirmininkui, kitiems Komisijos nariams ir nusišalinti nuo klausimo svarstymo ir balsavimo. Nusišalinusio Komisijos nario dalyvavimas į kvorumą šiuo klausimu neįskaitomas.

17. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Komisijos posėdžio protokolą per 3 darbo dienas po įvykusio Komisijos posėdžio surašo posėdžio sekretorius. Komisijos posėdžio protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir posėdžio sekretorius. Komisijos posėdžio sekretorius yra Energetikos inspekcijos darbuotojas, paskirtas Energetikos inspekcijos viršininko įsakymu. Komisijos sekretorius nėra Komisijos narys.

18. Komisijos sprendimas įforminamas raštu ir patvirtinamas Komisijos pirmininko parašu.

19. Komisijos priimtas sprendimas išsiunčiamas pareiškėjui vienu pareiškėjo nurodytu būdu, t. y. paštu, elektroniniu paštu arba faksimiliniu ryšiu, per 7 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo.

20. Komisija, išnagrinėjusi pareiškėjo prašymą ir pateiktus dokumentus, priima vieną iš šių sprendimų:

20.1. kompensuoti pareiškėjo patirtas išlaidas;

20.2. iš dalies kompensuoti pareiškėjo patirtas išlaidas;

20.3. atmesti pareiškėjo prašymą.

21. Komisija motyvuotą sprendimą dėl išlaidų kompensavimo priima per vieną mėnesį nuo pareiškėjo prašymo gavimo dienos.

 

VIIŠLAIDŲ KOMPENSAVIMAS

 

22. Komisija sprendimus dėl išlaidų kompensavimo, nurodytus Aprašo 20.1 ir 20.2 punktuose, elektroniniu paštu pateikia viešuosius interesus atitinkančių paslaugų lėšų administratoriui ir Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai.

23. Komisijos pripažinta kompensuotina išlaidų suma įtraukiama į kitų metų viešuosius interesus atitinkančių paslaugų lėšas.

24. Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų lėšų administratorius perveda Komisijos nustatytą išlaidų kompensavimo sumą į išlaidas patyrusio asmens ir, esant 5.6 punkte nurodytiems nuostoliams, atitinkamą šių išlaidų dalį – į elektros tinklų operatoriaus sąskaitą ne vėliau kaip per vienus metus nuo Komisijos sprendimo priėmimo.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

25. Energetikos inspekcija, aptarnaudama Komisiją, atlieka šias funkcijas:

25.1. įvertina pareiškėjo teikiamą prašymą ir pateiktą informaciją;

25.2. teikia Komisijai teikimą su pateiktos informacijos įvertinimu;

25.3. saugo pareiškėjų pateiktus duomenis ir dokumentus.

26. Nustačius, kad pateikti ne visi reikiami dokumentai ar pateiktuose dokumentuose yra trūkumų, pareiškėjams suteikiamas 5 darbo dienų terminas trūkumams pašalinti. Apie tai pareiškėjas informuojamas jo prašyme nurodytu būdu.

27. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą trūkumų nepašalina, jo prašymas perduodamas Komisijai, kuri pareiškėjo prašymą vertina pagal pateiktus dokumentus.

28. Energetikos inspekcija turi teisę kreiptis į valstybės ir savivaldybių institucijas ir įstaigas bei kitas organizacijas, kad jos pateiktų reikiamus duomenis, išvadas, pasiūlymus ar kitą jų turimą reikiamą informaciją.

29. Komisijos priimti sprendimai gali būti skundžiami teisės aktų nustatyta tvarka.

_________________

 


 

Išlaidų, susijusių su saulės šviesos energijos elektrinės projekto plėtojimu, kompensavimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Prašymo formos pavyzdys)

 

PRAŠYMAS DĖL IŠLAIDŲ, SUSIJUSIŲ SU ELEKTRINĖS PROJEKTO PLĖTOJIMU, KOMPENSAVIMO

 

1. Informacija apie pareiškėją:

1.1. Pareiškėjo pavadinimas ________________________________________________

1.2. Pareiškėjo kodas _____________________________________________________

1.3. Buveinės adresas _____________________________________________________

1.4. Banko atsiskaitomosios sąskaitos numeris _________________________________

1.5. Telefono, fakso numeriai, el. pašto adresas _________________________________

1.6. Leidimo plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumą data ir numeris ____________

1.7. Sprendimo nepratęsti leidimo plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumą data ir numeris (nurodoma, jeigu toks sprendimas buvo priimtas) _____________________________________________

2. Patirtos išlaidos, susijusios su elektrinės projekto plėtojimu:

Kompensuotinos išlaidos

Vertė (nuvertėjimas), litais

Vertę (nuvertėjimą) patvirtinantys dokumentai

Išlaidos, susijusios su prašymo išduoti leidimą plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus parengimu

 

 

Sumokėta valstybės rinkliava už Energetikos ministerijos išduotą veiklos elektros energetikos sektoriuje leidimą

100

 

Elektrinės – nesudėtingo statinio supaprastinto projekto parengimas

 

 

Elektrinės ir technologiškai susijusių elektros įrenginių projektavimo darbų išlaidos

 

 

Išlaidos už atliktus bendros instaliuotuosios galios darbus (žemės darbai, elektrinės ir technologiškai susijusių elektros įrenginių montavimas)

 

 

Elektrinės ir technologiškai susijusių elektros įrenginių nuvertėjimas, palyginti su turto vertintojo nustatyta rinkos verte. Elektrinių ir technologiškai susijusių elektros įrenginių nuvertėjimas kompensuojamas nustatant pateiktuose įsigijimo dokumentuose nurodytų verčių ir turto vertintojų nustatytų rinkos verčių skirtumą vertinimo dieną

 

 

Sumokėti ir negrąžinti avansiniai mokėjimai pagal sutartis dėl elektrinės projekto plėtojimo

 

 

Kitos išlaidos (nurodyti, kokios. Prireikus papildyti naujomis eilutėmis)

 

 

3.Komisijos priimtą sprendimą ir kitą informaciją pageidauju gauti:

3.1. paštu (informuodama šiuo būdu Komisija neatsako dėl informacijos vėlavimo);

3.2. elektroniniu paštu;

3.3. faksimiliniu ryšiu.

 

 

Vardas, pavardė ______________________________________________________________

 

 

Užpildymo data _________________________ parašas ______________________________

 

_________________

 


 

Išlaidų, susijusių su saulės šviesos energijos elektrinės projekto plėtojimu, kompensavimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

Maksimalūs išlaidų, susijusių su elektrinės projekto plėtojimu, kompensuotini dydžiai

 

Kompensuotinų išlaidų rūšis

Maksimalus dydis

Išlaidos, susijusios su prašymo išduoti leidimą plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus parengimu

2 170 litų su PVM

Sumokėta valstybės rinkliava už Energetikos ministerijos išduotą veiklos elektros energetikos sektoriuje leidimą

100 litų

Elektrinės projektavimo darbų išlaidos:

 

elektrinės – nesudėtingo statinio supaprastinto projekto parengimas

3 101 litas su PVM

elektrinės ir technologiškai susijusių elektros įrenginių projektavimo darbų išlaidos

4 574 litai su PVM

Investicijos į materialųjį turtą, susijusį su elektrinės projekto plėtojimu (elektros įrenginių ir kitos projektui būtinos įrangos įsigijimas ir su tuo tiesiogiai susijusios įrengimo ar prijungimo prie elektros tinklų išlaidos):

 

išlaidos už atliktus 1 kW instaliuotosios galios darbus (žemės darbai, elektrinės ir technologiškai susijusių elektros įrenginių montavimas)

1 182 litai su PVM

elektrinės ir technologiškai susijusių elektros įrenginių vertė jų įsigijimo dieną už 1 kW

5 611 litų su PVM

Sumokėti ir negrąžinti avansiniai mokėjimai pagal sutartis dėl elektrinės projekto plėtojimo

45 procentai visos pagal sutartį mokėtinos sumos

Elektros tinklų operatoriui atlyginami tiesioginiai nuostoliai dėl sudarytos su pareiškėju gamintojo elektros įrenginių prijungimo prie elektros tinklų operatoriaus elektros tinklų paslaugos sutarties neįvykdymo (nutraukimo)

100 procentų

Sumokėtos palūkanos ir kredito įstaigos nustatyti mokesčiai, susiję su kredito suteikimu ir išankstiniu sutarties nutraukimu

100 procentų

Sumokėtas nuomos mokestis už žemės ar nekilnojamojo turto nuomą, jeigu nuomos sutartys iki 2013 m. sausio 31 d. buvo įregistruotos viešame registre įstatymų nustatyta tvarka

100 procentų

 

_________________