LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL PAGALBOS KOKYBIŠKŲ ŽEMĖS ŪKIO PRODUKTŲ GAMYBAI SKATINTI TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2007 m. balandžio 23 d. Nr. 3D-184
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gruodžio 21 d. nutarimo Nr. 2079 „Dėl įgaliojimų įgyvendinant Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo plėtros įstatymą suteikimo“ (Žin., 2002, Nr. 124-5654) 1.1.6 punktu:
2. Laikau netekusiais galios:
2.1. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2004 m. kovo 1 d. įsakymą Nr. 3D-85 „Dėl paramos kokybiškų produktų gamybos ir kokybės tyrimo sistemos plėtrai“ (Žin., 2004, Nr. 38-1247);
2.2. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2005 m. vasario 24 d. įsakymą Nr. 3D-98 „Dėl žemės ūkio ministro 2004 m. kovo 1 d. įsakymo Nr. 3D-85 „Dėl paramos kokybiškų produktų gamybos ir kokybės tyrimo sistemos plėtrai“ pakeitimo“ (Žin., 2005, Nr. 28-883);
2.3. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2006 m. balandžio 20 d. įsakymą Nr. 3D-161 „Dėl žemės ūkio ministro 2004 m. kovo 1 d. įsakymo Nr. 3D-85 „Dėl paramos kokybiškų produktų gamybos ir kokybės tyrimo sistemos plėtrai“ pakeitimo“ (Žin., 2006, Nr. 45-1639);
2.4. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2006 m. liepos 14 d. įsakymą Nr. 3D-293 „Dėl žemės ūkio ministro 2004 m. kovo 1 d. įsakymo Nr. 3D-85 „Dėl paramos kokybiškų produktų gamybos ir kokybės tyrimo sistemos plėtrai“ pakeitimo“ (Žin., 2006, Nr. 79-3135).
3. Nustatau, kad įsakymo 1 punktas įsigalioja nuo 2007 m. gegužės 15 d., o 2 punktas – nuo 2007 m. gegužės 1 d.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio
ministro 2007 m. balandžio 23 d.
įsakymu Nr. 3D-184
PAGALBOS KOKYBIŠKŲ ŽEMĖS ŪKIO PRODUKTŲ GAMYBAI SKATINTI TEIKIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pagalbos kokybiškų žemės ūkio produktų gamybai skatinti teikimo taisyklės (toliau – taisyklės) parengtos vadovaujantis 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1857/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo valstybės pagalbai mažoms ir vidutinėms įmonėms, kurios verčiasi žemės ūkio produktų gamyba, iš dalies keičiančiu reglamentą (EB) Nr. 70/2001 (OL 2006 L 358, p. 3), 2001 m. sausio 12 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 70/2001 dėl EB Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo valstybės pagalbai mažoms ir vidutinėms įmonėms (OL 2004 m. specialusis leidimas, 8 skyrius, 2 tomas, p. 141) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2006 m. gruodžio 20 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1976/2006 (OL 2006 L 368, p. 85), ir 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5).
2. Šių taisyklių tikslas – nustatyti pagalbos kokybiškų žemės ūkio produktų gamybai skatinti iš Specialiosios kaimo rėmimo programos (toliau – SKRP) lėšų teikimo sąlygas ir tvarką.
3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
3.1. pirminė gamyba – kaip apibrėžta 2002 m. sausio 28 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 178/ 2002, nustatančio maistui skirtų teisės aktų bendruosius principus ir reikalavimus, įsteigiančio Europos maisto saugos tarnybą ir nustatančio su maisto saugos klausimais susijusias procedūras (OL 2004 m. specialusis leidimas, 15 skyrius, 6 tomas, p. 463), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2006 m. balandžio 7 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 575/2006 (OL 2006 L 100, p. 3) 3 straipsnio 17 dalyje.
II. FINANSUOJAMOS IŠLAIDOS IR PAGALBOS DYDIS PIRMINEI ŽEMĖS ŪKIO PRODUKTŲ GAMYBAI
4. Vadovaujantis taisyklių II skyriaus nuostatomis pagalba teikiama pirminei žemės ūkio produktų gamybai, kurios teikimo pagrindas – Komisijos reglamentas (EB) Nr. 1857/2006. Pagalba teikiama už suteiktas paslaugas ir išmokama tiesiogiai paslaugos teikėjui.
5. Pagalba gali būti skiriama toliau išvardytoms paslaugų išlaidoms atlyginti, jei jos susijusios su kokybiškų žemės ūkio produktų gamybos plėtojimu:
5.3. paraiškų dėl geografinių nuorodų ir kilmės vietos nuorodų pripažinimo parengimo pagal 2006 m. kovo 20 d. Tarybos reglamentą (EB) Nr. 510/2006 dėl žemės ūkio produktų ir maisto produktų geografinių nuorodų ir kilmės vietos nuorodų apsaugos (OL 2006 L 93, p. 12) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2006 m. lapkričio 20 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1791/2006 (OL 2006 L 363, p. 1), išlaidoms;
5.4. paraiškų specifinių savybių sertifikatams gauti parengimo pagal 2006 m. kovo 20 d. Tarybos reglamentą (EB) Nr. 509/2006 dėl žemės ūkio produktų ir maisto produktų kaip garantuotų tradicinių gaminių (OL 2006 L 93, p. 1) išlaidoms;
5.5. specifikacijų parengimo dėl žemės ūkio produktų sertifikavimo pagal nacionaliniais teisės aktais pripažintas maisto kokybės schemas išlaidoms;
5.8. rizikos veiksnių analize ir svarbiais valdymo taškais (RVASVT) pagrįstų sistemų įdiegimo išlaidoms;
5.10. atsekamumo sistemų, autentiškumo laikymosi užtikrinimo sistemų ir prekybos normų įdiegimo išlaidoms;
5.11. darbuotojų mokymo taikyti taisyklių 5.5–5.10 punktuose nurodytas schemas ir sistemas išlaidoms;
5.13. žemės ūkio ministro įsakymais paskirtų ar patvirtintų sertifikavimo įstaigų vykdomos ekologinės gamybos ir žemės ūkio produktų gamybos pagal nacionaliniais teisės aktais pripažintas maisto kokybės schemas kontrolės ir priežiūros išlaidoms, jeigu pagal Bendrijos teisės aktus nereikalaujama, kad įmonės pačios padengtų tokias išlaidas.
6. Pagal taisyklių II skyriaus nuostatas pagalbą gali gauti pareiškėjai, kurie paraiškos (priedas) pateikimo Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) dieną atitinka šiuos tinkamumo kriterijus:
6.3. verčiasi pirmine žemės ūkio produktų gamyba ir metinės įplaukos iš šios veiklos sudaro daugiau kaip 50 proc. visų gautų pajamų;
6.4. neturi įsiskolinimų Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams ar fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos;
7. Pareiškėjais taip pat gali būti gamintojų grupės ar asociacijos, tačiau galutiniai naudos gavėjai – subjektai, atitinkantys taisyklių 6 punkte nurodytus reikalavimus.
8. Valstybės lėšomis kompensuojama iki 100 proc. taisyklių 5 punkte išvardytų išlaidų. Didžiausia vienam projektui finansuojama suma – 200 000 litų. Pagalba neteikiama investicijų ir kontrolės, kurią atlieka pats ūkininkas arba gamintojas, išlaidoms atlyginti.
9. Pagalba, kuri skiriama taisyklių 5 punkte nurodytoms išlaidoms atlyginti, negali būti kaupiama su bet kokia kita valstybės pagalba arba finansine parama, taip pat su Bendrijos finansine parama, kaip nurodyta Komisijos reglamento (EB) Nr. 1857/2006 19 straipsnyje toms pačioms pagalbos skyrimo kriterijus atitinkančioms išlaidoms, jeigu dėl tokio kaupimo būtų viršytas šių taisyklių 8 punkte nustatytas pagalbos dydis.
III. FINANSUOJAMOS IŠLAIDOS IR PAGALBOS DYDIS ŽEMĖS ŪKIO PRODUKTŲ PERDIRBIMUI
10. Vadovaujantis taisyklių III skyriaus nuostatomis gali būti teikiama pagalba žemės ūkio produktų perdirbimui, kurios teikimo pagrindas Komisijos reglamentas (EB) Nr. 70/2001. Pagalba teikiama tiesiogiai pareiškėjams.
11. Pagalba skiriama toliau išvardytoms paslaugoms ir veiklai, kai jos yra susijusios su kokybiškų žemės ūkio produktų gamybos plėtojimu:
11.1. samdomų konsultantų (ekspertų) teikiamų paslaugų, nurodytų taisyklių 5.1–5.11 punktuose, išlaidoms atlyginti;
12. Taisyklių 11 punkte nurodytą pagalbą gali gauti pareiškėjai, kurie paraiškos pateikimo Agentūrai dieną atitinka šiuos tinkamumo kriterijus:
12.3. perdirba žemės ūkio produktus, išskyrus žuvininkystės ir akvakultūros produktus, kuriems taikomas 1999 m. gruodžio 17 d. Tarybos reglamentas (EB) Nr. 104/2000 dėl bendro žuvininkystės ir akvakultūros produktų rinkos organizavimo (OL 2004 m. specialusis leidimas, 4 skyrius, 4 tomas, p. 198), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2006 m. lapkričio 28 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1759/2006 (OL 2006 L 335, p.3), ir įmones, kurių veikla susijusi su pirmine žemės ūkio produktų gamyba arba produktų, kurie skirti imituoti arba pakeisti pieną ir pieno produktus, kaip nurodyta 1987 m. liepos 2 d. Tarybos reglamento (EEB) Nr. 1898/87 dėl pavadinimų naudojamų, prekiaujant pienu ir pieno produktais, apsaugos (OL 2004 m. specialusis leidimas, 3 skyrius, 7 tomas, p. 247) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 1997 m. balandžio 1 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 577/97 (OL 2004 m. specialusis leidimas, 3 skyrius, 20 tomas, p. 359), 3 straipsnio 2 dalyje, gamyba. Metinės įplaukos iš šios veiklos turi sudaryti daugiau kaip 50 proc. visų gautų pajamų;
12.4. neturi įsiskolinimų Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams ar fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos;
13. Skiriamos pagalbos dydis gali siekti: 11.1 punkte numatytų išlaidų – iki 50 proc; 11.2 punkte numatytų išlaidų – iki 60 proc. Didžiausia vienam projektui finansuojama suma – 200 000 litų.
14. Pramoniniams tyrimams atlikti pagalbos dydis padidinamas 10 proc, kol Lietuvos Respublika turi teisę gauti regioninę pagalbą pagal Europos Bendrijos steigimo sutarties 87 straipsnio 3 dalies a punktą.
15. Pramoniniams tyrimams atlikti didžiausios pagalbos dydis, įvertinus taisyklių 14 punkte numatytą padidinimą, dar gali būti padidintas 10 proc, jeigu projektas atitinka bent vieną iš žemiau nurodytų sąlygų:
15.1. yra susijęs su efektyviu tarptautiniu bendradarbiavimu tarp bent dviejų nepriklausomų partnerių dviejose valstybėse narėse, tačiau nė vienos įmonės išlaidos pagalbą teikiančioje valstybėje narėje negali viršyti 70 proc. tinkamų finansuoti išlaidų;
15.2. yra susijęs su efektyviu bendradarbiavimu tarp įmonės ir valstybinės mokslo tiriamosios įstaigos, kai pastaroji apmoka mažiausiai 10 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų ir turi teisę paskelbti savo atliktų mokslinių tyrimų rezultatus;
16. Taisyklių 15.1 ir 15.2 punktuose nurodytas bendradarbiavimas nelaikomas efektyviu, jeigu jis vykdomas subrangos sutarčių pagrindu.
17. Taisyklių 11.2 punktui bendras pagalbos dydis negali viršyti 75 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
18. Pagal taisyklių 11.2 punktą tinkamos finansuoti išlaidos:
18.2. projekto laikotarpiu pramoninių tyrimų tikslams naudojamų priemonių ir įrangos sąnaudos. Jei šių priemonių ir įrangos eksploatacijos laikotarpis ilgesnis negu pramoninių tyrimų projekto įgyvendinimo trukmė, pagalba skiriama atlyginti tiktai pramoninių tyrimų projekto trukmę atitinkančioms nusidėvėjimo sąnaudoms, apskaičiuotoms taikant tiesiogiai proporcingą (tiesinį) metodą pagal 12 Verslo apskaitos standartą „Ilgalaikis materialusis turtas“;
18.3. konsultavimo ir ekvivalentiškų (tapačių) paslaugų, naudojamų išimtinai pramoninių tyrimų veiklai, sąnaudos, įskaitant mokslo ir technikos žinių ir patentų pirkimą bei licencijavimą, išorės šaltinių rinkos kainomis, kai sandoris buvo įvykdytas tarpusavyje nesusietų šalių ir jame nenustatyta jokio slapto susitarimo elemento. Šios išlaidos gali sudaryti iki 70 proc. visos tinkamų finansuoti projekto išlaidų sumos;
18.4. tiesiogiai su projekto įgyvendinimu susijusios papildomos išlaidos (elektros ir šildymo energijai, ryšiams, kurui, kanceliarinėms prekėms). Šios išlaidos turi sudaryti ne daugiau 10 proc. visų projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos;
IV. KITŲ IŠLAIDŲ, SUSIJUSIŲ SU KOKYBIŠKŲ ŽEMĖS ŪKIO PRODUKTŲ GAMYBOS PLĖTOJIMU, FINANSAVIMAS IR PAGALBOS DYDIS
20. Vadovaujantis taisyklių IV skyriaus nuostatomis skiriama De minimis pagalba, kurios teikimo pagrindas yra Komisijos reglamentas (EB) Nr. 1998/2006.
21. Pareiškėjai, norintys gauti de minimis pagalbą, turi:
21.2. turėti laboratoriją, kurioje atliekama dauguma reglamentuojamų žemės ūkio ar maisto produkto rodiklių tyrimų;
21.3. būti nepriskiriami prie įmonių, kurios laikomos turinčios sunkumų, kaip apibrėžta Bendrijos gairėse dėl valstybės pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti (OL 2004 C 244, p.2);
21.4. neturėti įsiskolinimų Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams ar fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos;
22. Taisyklių 21 punkte nurodytiems pareiškėjams skiriama pagalba šioms veiklos sritims:
22.1. laboratorijų akreditacijai pagal LST EN ISO/IEC 17025:2006 standartą vykdyti tyrimams, kurie nėra akredituoti Lietuvoje;
23. Taisyklių 22 punkte tinkamos finansuoti išlaidos:
23.1. būtiniems prietaisams, įrangai, instrumentams, medžiagoms, reagentams, etalonams, programinei įrangai ir kitoms priemonėms bei medžiagoms įsigyti;
24. De minimis pagalbą gali gauti ir pareiškėjai, kurie paraiškos pateikimo Agentūrai dieną atitinka šiuos tinkamumo kriterijus:
24.2. perdirba žemės ūkio produktus, išskyrus žuvininkystės ir akvakultūros produktus, kuriems taikomas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 104/2000, ir įmones, kurių veikla susijusi su pirmine žemės ūkio produktų gamyba;
24.3. nėra nepriskiriami prie įmonių, kurios laikomos turinčios sunkumų, kaip apibrėžta Bendrijos gairėse dėl valstybės pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti;
24.4. neturi įsiskolinimų Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams ar fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos;
25. Taisyklių 24 punkte nurodytiems pareiškėjams skiriama de minimis pagalba šioms išlaidoms atlyginti:
26. Pagalbos gavėjui suteikta de minimis pagalba negali būti didesnė kaip 690 560 litų pagal oficialų euro kursą (200 000 EUR) per dvejus praėjusius ir einamuosius mokestinius metus.
27. De minimis pagalba nėra kaupiama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms reikalavimus atitinkančioms išlaidoms atlyginti, jeigu dėl tokio pagalbos kaupimo kiekvienu atveju atskirai nustatytas pagalbos intensyvumas viršytų bendrosios išimties reglamente arba Komisijos priimtame sprendime nustatytą dydį.
V. PRAŠYMŲ IR KITŲ DOKUMENTŲ PATEIKIMAS IR PAGALBOS ADMINISTRAVIMAS
28. Paraiška ir paraiškoje nurodyti privalomi pridėti dokumentai (dokumentų originalai ir jų kopijų 1 egzempliorius) teikiami Agentūros Kontrolės departamento teritoriniams skyriams pagal įmonės registracijos vietą (toliau – KDTS) kiekvienais metais nuo sausio 15 d. iki vasario 15 d., prireikus 2007 m. – nuo liepos 15 d. iki rugpjūčio 15 d. Agentūra, suderinusi su Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija (toliau – ministerija), informaciją apie paraiškų surinkimą skelbia „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir Agentūros interneto tinklalapyje.
29. Norėdami gauti pagalbą, pareiškėjai prieš teikdami paraišką turi būti atlikę paslaugos teikėjo atranką. Paslaugų teikėjai turi būti tinkamos kvalifikacijos:
29.1. pagal taisyklių 5.5–5.11 punktus konsultacinėms paslaugoms teikti dėl schemų ir sistemų diegimo, darbuotojų mokymo taikyti šias schemas turi turėti išorės auditoriaus pažymėjimą;
30. Agentūra savo nustatyta tvarka per 15 darbo dienų nuo Agentūros Rinkos reguliavimo programų departamento Nacionalinės paramos skyriuje registravimo dienos įvertina surinktas paraiškas ir pridedamus dokumentus, išskyrus atvejus, kai pateiktas paklausimas dėl papildomos informacijos pateikimo ir negautas atsakymas į jį. Agentūra gali prašyti pateikti papildomus dokumentus, reikalingus paraiškai tinkamai įvertinti.
31. Agentūra, įvertinusi visas paraiškas, pateikia jas Projektų atrankos komitetui (toliau – Komitetas), kurio sudėtis tvirtinama žemės ūkio ministro įsakymu, svarstyti dėl pagalbos skyrimo. Komiteto posėdį organizuoja Komiteto sekretorius. Agentūros atsakingas asmuo dalyvauja Komiteto posėdyje, pristato jam įvertintas paraiškų bylas ir pateikia informaciją apie įvertinimo rezultatus, iškilusius klausimus, neaiškumus, pasiūlymus. Komitetas, įvertinęs Agentūros atsakingo asmens pateiktą informaciją ir paraiškų vertinimo rezultatus, priima rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl pagalbos skyrimo.
Galutinį sprendimą dėl pagalbos skyrimo, remdamasis Komiteto protokolu, priima žemės ūkio ministras. Patvirtinus sprendimą žemės ūkio ministro įsakymu, Komiteto sekretorius ne vėliau kaip kitą darbo dieną pateikia galutinį sprendimą dėl pagalbos skyrimo Agentūros Rinkos reguliavimo programų departamento Nacionalinės paramos skyriui el. paštu adresu: nacparama@nma. lt. Komiteto protokolas ir minėtas žemės ūkio ministro įsakymas taip pat perduodami Agentūrai raštu ministerijos darbo tvarka.
Jeigu paraiškose ar vertinimo rezultatuose yra neaiškumų ir Komitetas negali priimti sprendimo dėl pagalbos skyrimo, kol nebus gauti papildomi dokumentai, jis gali pavesti Agentūrai, kad pateiktų Komitetui papildomus dokumentus ir informaciją.
32. Jeigu priėmus galutinį sprendimą dėl visų gautų paraiškų Agentūra nustato, kad SKRP išlaidų detalizuotoje sąmatoje pagal priemones (toliau – detalizuotoji sąmata) šiai priemonei lieka lėšų, Agentūra, suderinusi su ministerija, ne vėliau kaip iki kovo 30 d. skelbia papildomą paraiškų priėmimą nuo gegužės 2 d. iki gegužės 31 d. „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir Agentūros interneto tinklalapyje.
33. Esant didesniam lėšų poreikiui, negu einamaisiais metais skirta SKRP detalizuotoje sąmatoje šiai priemonei, Komitetas priima sprendimą dėl pagalbos skyrimo, pirmumą teikdamas tiems pareiškėjams, kurių paraiškos buvo įvertintos teigiamai metais prieš einamuosius metus, tačiau dėl lėšų trūkumo jiems pagalba nebuvo skirta. Tolesnė pagalba skiriama pareiškėjams, anksčiau pateikusiems paraiškas Agentūros KDTS.
34. Gavusi galutinį sprendimą dėl pagalbos skyrimo, Agentūra savo nustatyta tvarka su pagalbos gavėju sudaro pagalbos sutartį (toliau – sutartis). Apie priimtus neigiamus sprendimus Agentūra pareiškėją informuoja raštu.
35. Pasirašius sutartį, Agentūra perveda 50 proc. avansą nuo patvirtintos pagalbos sumos. Tačiau, jei projektas įgyvendinamas per dvejus metus, Agentūra išmoka avanso sumą, ne didesnę nei numatyta paraiškoje pirmaisiais projekto įgyvendinimo metais planuojamoms įgyvendinti išlaidoms prašoma pagalbos suma.
36. Jei projektas trunka ilgiau nei vienerius metus, ne vėliau kaip iki einamųjų metų lapkričio 5 d. pagalbos gavėjas Agentūros KDTS pateikia tarpinį mokėjimo prašymą, kurio formą tvirtina Agentūra, prie jo pridedamus išlaidų pagrindimo ir (arba) apmokėjimo įrodymo dokumentus ir ataskaitą už atliktus darbus, pridedant atitinkamus darbų atlikimo įrodymo dokumentus. Tarpiniu mokėjimo prašymu pagalbos gavėjas turi atsiskaityti už pirmuosius projekto įgyvendinimo metus (jei įgyvendinama dvejus metus) ir gautą avansą. Jei, Agentūrai einamaisiais metais įvertinus tarpinį mokėjimo prašymą, paaiškėja, kad pagalbos gavėjas neatliko visų pirmaisiais metais paraiškoje numatytų darbų ar nepadarė išlaidų, jis privalo Agentūrai per jos nustatytą laiką grąžinti tą išmokėto avanso dalį, kuri liko nepagrįsta. Jei tarpinis mokėjimo prašymas nepateikiamas, pagalbos gavėjas turi grąžinti Agentūrai per jos nustatytą laiką visą išmokėtą avanso sumą.
37. Projektas turi būti įgyvendintas ne vėliau kaip iki kitų metų lapkričio 5 d. Iki šios datos Agentūros KDTS turi būti pateiktas mokėjimo prašymas, kurio formą tvirtina Agentūra, ir prie jo pridedami išlaidų pagrindimo ir (arba) apmokėjimo įrodymo dokumentai ir ataskaita už atliktus darbus, pridedant atitinkamus darbų atlikimo įrodymo dokumentus.
38. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos, patirtos nuo paraiškos užregistravimo Agentūros KDTS datos ir projekto įgyvendinimo metu, kaip numatyta sutartyje, tačiau, jei pagalba projektui neskiriama, pareiškėjas šias išlaidas turi apmokėti pats.
39. Darant išlaidas pagal sutarties sąmatos išlaidų straipsnius, suma tarp išlaidų gali kisti iki 20 proc. nuo sutarties išlaidų straipsnyje numatytos sumos. Sutarties pakeitimas dėl didesnio kitimo negu nurodytas procentas arba projekto išlaidų, kurioms buvo pritarta skirti pagalbą, pakeitimo negalimas.
Pagalbos gavėjas, norėdamas pakeisti neesminę sutarties sąlygą (pvz., keičiasi pagalbos gavėjo rekvizitai, sąskaitos banke arba kredito unijoje ir kt.), kuri neturi įtakos priimant sprendimą dėl pagalbos skyrimo pagal Taisykles, teikia Agentūrai prašymą, kuriame nurodo norimas pakeisti arba papildyti sutarties sąlygas, jų pakeitimo arba papildymo priežastis, ir pateikia tai patvirtinančius dokumentus. Sutartį pakeičia Agentūra nustatyta tvarka.
40. Prireikus Agentūra savo nustatyta tvarka atlieka užsakomąją patikrą vietoje. Pagalbos gavėjas privalo leisti Agentūros Kontrolės departamento ar kitiems kompetentingiems tarnautojams atlikti patikrą.
41. Agentūra jos nustatyta tvarka įvertinusi mokėjimo prašymą ir nustačiusi, kad projektas yra įgyvendintas laikantis sutarties sąlygų, perveda likusią pagalbos sumą. Jei mokėjimo prašymo tinkamam įvertinimui trūksta informacijos, Agentūra gali kreiptis į pagalbos gavėją, kuris privalo Agentūros nustatytais terminais pateikti reikiamą informaciją ar dokumentus.
42. Pridėtinės vertės mokestis (PVM) nėra tinkama finansuoti išlaida, išskyrus atvejus, kai jį faktiškai ir galutinai sumoka pagalbos gavėjai, nesantys PVM mokėtojais, už numatomų įsigyti (įsigytų) ir (arba) importuoti (importuotų) prekių ir (arba) paslaugų vertę. Pareiškėjai, nesantys PVM mokėtojais, įsipareigoja nesiekti iš valstybės biudžeto susigrąžinti PVM, kuris buvo kompensuotas iš pagalbos lėšų.
43. Jei mokėjimo prašymo pagalbos gavėjas Agentūrai nepateikė arba vertinant mokėjimo prašymą buvo nustatyta, kad projektas įgyvendintas nesilaikant sutarties sąlygų, pagalbos gavėjas privalo grąžinti Agentūrai jos nustatytais terminais avansu išmokėtą pagalbos sumą. Agentūrai nustačius, kad avansu išmokėta suma didesnė negu pagalbos gavėjas atliko išlaidų, šį skirtumą pagalbos gavėjas privalo grąžinti Agentūrai jos nustatytu laiku.
44. Norėdama išmokėti avansą arba likusią neapmokėtą pagalbos dalį, Agentūra teikia ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui pinigų užsakymo paraišką dėl lėšų poreikio.
45. Ministerijos Buhalterinės apskaitos skyrius, patikrinęs pinigų užsakymo paraišką, teikia mokėjimo paraišką Finansų ministerijai dėl lėšų pervedimo Agentūrai. Pastaroji, gavusi lėšas, per 7 darbo dienas teikia pavedimą bankui pervesti lėšas.
46. Jei pagal šias taisykles skiriama de minimis pagalba, Agentūra, vadovaudamasi 2005 m. sausio 19 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 35 „Dėl suteiktos Valstybės pagalbos registro įsteigimo, jo nuostatų patvirtinimo ir veiklos pradžios nustatymo“ (Žin., 2005, Nr. 9-282), privalo teikti apie ją informaciją Valstybės pagalbos registrui.
VI. ATASKAITŲ TEIKIMO TVARKA
47. Agentūra teikia ministerijos Maisto saugos ir kokybės departamentui el. paštu adresu: AngeleL@zum. lt ataskaitą pagal pagalbos rūšis (pirminei gamybai, perdirbimui ir de minimis) ir pareiškėjus:
48. Agentūra teikiamose ataskaitose nurodo pagalbos rūšį, patvirtintus ir nepatvirtintus pareiškėjus, pareiškėjo pagrindinės veiklos kodą pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių, sutarties numerį, pagalbos sumą ir dydį, mokėjimo prašymą, išmokėtą pagalbą ir projekte numatytas išlaidas. Prie projektų, kuriems neskirta pagalba, nurodo neskyrimo priežastis.
VII. ATSAKOMYBĖ
49. Už paraiškoje ir kituose dokumentuose pateiktų duomenų teisingumą atsako juos pateikęs subjektas (jei yra fizinis asmuo), vadovas (jei juridinis asmuo). Pagalbos gavėjas privalo ne trumpiau kaip 5 metus saugoti visą su paraiška ir vykdomu projektu susijusią medžiagą ir dokumentus.
50. Už informavimą pagalbos teikimo klausimais, paraiškų ir privalomų pridėti dokumentų priėmimą ir registravimą, vertinimą, sutarčių sudarymą, pagalbos grąžinimą, paraiškų užsakomąją patikrą, pagalbos lėšų išmokėjimą pagalbos gavėjams, lėšų apskaitą, ataskaitų teikimą ministerijai atsako Agentūra.
Pagalbos kokybiškų žemės ūkio
produktų gamybai skatinti teikimo
taisyklių
priedas
__________________________________________
(Pareiškėjo pavadinimas)
Nacionalinei mokėjimo agentūrai
prie Žemės ūkio ministerijos
PARAIŠKA
______________________________________________________________
(priemonės pavadinimas)
___________ Nr. ________
(data)
BENDROJI (A) DALIS
1. Pareiškėjo duomenys
Rekvizitai |
Pavadinimas |
|
Teisinė forma |
|
|
Subjekto kodas |
|
|
Vadovo vardas, pavardė, tel. Nr. |
|
|
Finansininko vardas, pavardė, tel. Nr. |
|
|
Adresas: gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė |
|
|
Tel. Nr. |
|
|
Fakso Nr. |
|
|
El. p. adresas |
|
|
Banko pavadinimas |
|
|
Banko kodas |
|
|
Sąskaitos numeris |
|
|
Pažymėti, ar PVM mokėtojas |
Taip ⬜ Jei taip, nurodykite PVM mokėtojo kodą: ________________ Ne ⬜ |
|
Įmonės kategorija pagal reglamento Nr. 70/2001 I priedą |
⬜ mikroįmonė |
|
⬜ maža |
||
⬜ vidutinė |
||
Pagalbos kryptis (priskiriama pagal taisyklių II, III ar IV dalį) |
⬜ pirminei žemės ūkio produktų gamybai |
|
⬜ žemės ūkio produktų perdirbimui |
||
⬜ de minimis pagalbai |
2. Duomenys apie projektą
Asmuo, atsakingas už projekto įgyvendinimą ir priežiūrą |
Vardas, pavardė, pareigos |
|
Tel. Nr. |
|
|
Fakso Nr. |
|
|
El. p. adresas |
|
|
Bendra projekto vertė, Lt |
|
|
Prašoma pagalbos suma, Lt |
|
|
Prašoma avanso suma, Lt |
|
|
Planuojama projekto įgyvendinimo pradžia |
200_____________ d. |
|
Planuojama projekto įgyvendinimo pabaiga |
200_____________ d. |
|
Jei paraišką pildo konsultantas, jo duomenys |
Vardas, pavardė, pareigos |
|
Institucijos pavadinimas |
||
Tel. Nr., fakso Nr. |
||
El. p. adresas |
3. Pagrindinė veikla
Kodas pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių |
Pavadinimas pagal kodą |
Gautos pajamos iš pagrindinės veiklos, Lt (už praėjusius mokestinius metus) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Duomenys apie metinę apyvartą už trejus praėjusius patvirtintus mokestinius metus*
|
20___ m. |
20___ m. |
20___ m. |
Metinė apyvarta Lt be PVM ir kitų tiesioginių mokesčių |
|
|
|
* Pastaba. Jeigu pareiškėjas veiklą vykdo trumpiau, turi pateikti patvirtintus duomenis už trumpesni periodą.
5. Duomenys apie darbuotojus už trejus praėjusius patvirtintus mokestinius metus*
|
20___ m. |
20___ m. |
20___ m. |
Darbuotojų skaičius (apskaičiuotas kaip nurodyta reglamento Nr. 70/2001 I priede) |
|
|
|
* Pastaba. Jeigu pareiškėjas veiklą vykdo trumpiau, turi pateikti patvirtintus duomenis už trumpesni periodą.
6. Duomenys apie gautą / gaunamą kitą pagalbą ir paramą arba pateiktą (-as) paraišką (-as) skirti tokią paramą*
Pareiškėjo/ paramos gavėjo pavadinimas |
Paramos priemonės pavadinimas ir institucijos, kuri skyrė ar kuriai pateikta paraiška paramai gauti, pavadinimas |
Projekto (paraiškos) pavadinimas, numeris ir data |
Paramos suma, Lt |
Sąsaja su šiuo projektu (nurodykite, susiję ar ne) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Pastaba. Pateikiami duomenys apie bet kokią gautą/numatomą gauti valstybės pagalbą, de minimis pagalbą, kitą valstybės finansinę pagalbą (gautą iš savivaldos ar kitų institucijų), paramą, gautą pagal BPD ar KPP priemones.
7. Duomenys apie gautą/gaunamą de minimis pagalbą arba pateiktą (-as) paraišką (-as) skirti tokią pagalbą už praėjusius dvejus ir einamuosius mokestinius metus
Pareiškėjo/ pagalbos gavėjo pavadinimas |
Pagalbos gavėjo indentifikavimo kodas Valstybės pagalbos registre |
Reglamento pavadinimas, pagal kurį skirta de minimis pagalba |
Išlaidos, kurioms buvo skirta ši pagalba |
Pagalbos skyrimo data (metai, mėnuo, diena) |
Pagalbos suma, Lt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
8. Duomenys apie prašomą pagalbą
Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Suma be PVM, Lt |
PVM, Lt |
Bendra suma su PVM, Lt |
Pagalbos dydis, proc. |
Pagalbos suma nuo sumos be PVM/su PVM (reikiamą pabraukti) |
Pirmieji projekto įgyvendinimo metai |
||||||
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
n |
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
X |
|
|
Antrieji projekto įgyvendinimo metai |
||||||
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
n |
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
X |
|
|
Iš viso |
|
|
|
X |
|
SPECIALIOJI (B) DALIS
1. Esamos veiklos aprašymas ir prognozės
1.1. Žemės ūkio produktų gamybos aprašymas (aprašo pareiškėjai, kurie teikia paraišką pagal taisyklių II skyriaus nuostatas)
Trumpai aprašykite, kokią gamybą šiuo metu vykdote. Taip pat pateikite duomenis, kaip planuojate plėtoti gamybą – didinti užauginamos ir parduodamos produkcijos kiekius, plėsti apsodinamus plotus ir t. t. Nurodykite, kokią įtaką gamybai darys planuojamas įgyvendinti projektas.
|
1.2. Žemės ūkio produktų perdirbimo veiklos aprašymas (aprašo pareiškėjai, kurie teikia paraišką pagal taisyklių III skyriaus nuostatas)
Trumpai aprašykite, kokius gaminius gaminate (perdirbate), kokios pardavimų apimtys praeitais ir einamaisiais metais, kokia yra produkcijos realizavimo rinka. Taip pat pateikite prognozes, kaip planuojate plėtoti prekybą kokią įtaką pardavimams darys planuojamas įgyvendinti projektas.
|
1.3. Kitos veiklos aprašymas (aprašo pareiškėjai, kurie teikia paraišką pagal taisyklių IV skyriaus nuostatas)
Trumpai aprašykite, kokią veiklą vykdote. Taip pat pateikite prognozes, kaip planuojate plėtoti veiklą ir kokią įtaką darys planuojamas įgyvendinti projektas.
|
1.4. Finansiniai rodikliai
Nurodykite metinius pagrindinius finansinius rodiklius (bendros pajamos, bendros išlaidos, pajamos iš pagrindinės veiklos, pelnas. Taip pat nurodykite, kokią įtaką finansiniams rodikliams darys planuojamas įgyvendinti projektas.
|
1.5. Personalo aprašymas
Trumpai aprašykite, kaip keisis darbuotojų skaičius kiekvienais projekto įgyvendinimo metais priklausomai nuo vykdomų priemonių.
|
2. Projekto pagrindimas
Nurodykite projekto tikslą, uždavinius, siekiamus rezultatus ir priemones tam pasiekti.
|
3. Subjektai, kurie padės įgyvendinti projektą
Pagal finansavimo taisyklių 15 punktą nurodykite subjektus, su kuriais planuojama bendradarbiauti ir kokiais tikslais. Jei bus skleidžiami rezultatai, aprašykite, kokiomis priemonėmis (pramoniniams tyrimams).
|
4. Projekto naudos įvertinimas
Išskirkite pagrindinius rodiklius, kurie nurodytų kokių pasikeitimų laukiate įgyvendinę projektą. Jei įmanoma, išreikškite šiuos rodiklius kiekybine išraiška.
|
5. Projekto išlaidų/darbų įgyvendinimo grafikas (padėti kryžiuką)
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas
Mėnuo |
Pirmieji projekto įgyvendinimo metai |
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Iš viso |
||
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas
Mėnuo |
Antrieji projekto įgyvendinimo metai |
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Iš viso |
||
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Projekto išlaidų/darbų pagrindimas
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Pagrindimas |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
n |
|
|
7. Kita informacija
Eil. Nr. |
Klausimas |
Atsakymas |
Pastabos |
|
1 |
Ar auginama produkcija atitinka privalomuosius kokybės ir saugos reikalavimus? |
⬜ taip |
⬜ ne |
|
2 |
Ar perdirbama produkcija atitinka privalomuosius kokybės ir saugos reikalavimus? |
⬜ taip |
⬜ ne |
|
3 |
Ar galite patvirtinti, kad nesate skolingas Valstybiniam socialinio draudimo fondui? |
⬜ taip |
⬜ ne |
|
4 |
Ar patvirtinate, kad nesate priskiriami prie įmonių, kurios laikomos turinčios sunkumų? (Kaip apibrėžta Bendrijos gairėse dėl valstybės pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti (OL 2004 C 244, p. 2). Atsako pareiškėjai, teikiantys paraišką dėl de minimis pagalbos). |
⬜ taip |
⬜ ne |
|
5 |
Ar galite patvirtinti, kad nesate skolingas valstybės biudžetui? |
⬜ taip |
⬜ ne |
|
6 |
Ar tvarkote buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus reikalavimus? |
⬜ taip |
⬜ ne |
|
7 |
Ar valdote, ar esate valdomas kitos įmonės? (Jei atsakote „taip“, pastabose nurodykite, kiek procentų turto Jūsų įmonėje valdo kita įmonė (-ės), ar Jūsų įmonė valdo kitą įmonę (-es) per einamuosius ir dvejus praėjusius metus) |
⬜ taip |
⬜ ne |
|
8 |
Ar projekte numatytos padaryti išlaidos yra tinkamos finansuoti ir visiškai pagrįstos? |
⬜ taip |
⬜ ne |
|
9 |
Ar užtikrinate visų projektui įgyvendinti reikalingų išlaidų, tarp jų ir netinkamų, apmokėjimą? |
⬜ taip |
⬜ ne |
|
10 |
Ar projekte numatytos ir pagal šią priemonę finansuojamos išlaidos tuo pačiu metu nėra finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir Europos Sąjungos fondų? |
⬜ taip |
⬜ ne |
|
11 |
Ar nesate patvirtinti paramos gavėjais pagal priemonę „Ankstyvo pasitraukimo iš prekinės žemės ūkio gamybos rėmimas“? |
⬜ taip |
⬜ ne |
|
12 |
Ar nesate patvirtinti paramos gavėjais pagal priemonę „Agrarinės aplinkosaugos išmokos“ |
⬜ taip |
⬜ ne |
|
13 |
Ar paslaugos teikėjas atrinktas skaidriai ir pasirašyta Paslaugos pirkimo sutartis? |
⬜ taip |
⬜ ne |
|
14 |
Ar paslaugos teikėjas yra tinkamos kvalifikacijos? |
⬜ taip |
⬜ ne |
|
15 |
Ar visi projekte pateikti duomenys pagrįsti dokumentais? |
⬜ taip |
⬜ ne |
|
8. Pridedami dokumentai
Eil. Nr. |
Dokumento pavadinimas |
Jei dokumentas pateiktas, pažymėkite |
Lapų skaičius |
1 |
Juridinio asmens registravimo pažymėjimas (įmonėms) |
⬜ |
_/_/_/_/ |
2 |
Ūkininko ūkio registravimo pažymėjimas (fiziniams) |
⬜ |
_/_/_/_/ |
3 |
Juridinio asmens steigimo dokumentai (įstatai) |
⬜ |
_/_/_/_/ |
4 |
Finansinės atskaitomybės dokumentai už praėjusius patvirtintus dvejus ir ataskaitinius metus – balansas, pelno (nuostolių) ataskaita, pinigų srautų ataskaita1 (fiziniai asmenys teikia parengtus supaprastinta tvarka)3 |
⬜ |
_/_/_/_/ |
5 |
Valstybinės mokesčių inspekcijos pažyma apie atsiskaitymą su valstybės biudžetu |
⬜ |
_/_/_/_/ |
6 |
Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos pažyma apie atsiskaitymą su šiuo fondu |
⬜ |
_/_/_/_/ |
7 |
Ūkinės veiklos pradžios balansas (taikoma naujai įregistruotiems ūkininko ūkiams, žemės ūkio ir kaimo valdoms, juridiniams asmenims) |
⬜ |
_/_/_/_/ |
8 |
Paslaugos pirkimo Sutartis su paslaugų teikėju |
⬜ |
_/_/_/_/ |
9 |
Paslaugų teikėjo kvalifikaciją patvirtinančio dokumento kopija |
⬜ |
_/_/_/_/ |
10 |
Informacinis pranešimas apie skirtą de minimis pagalbą (pareiškėjams, kuriems tokia pagalba buvo skirta) |
⬜ |
_/_/_/_/ |
11 |
Dokumentai, patvirtinantys nekilnojamojo turto (laboratorijos) valdymo faktą (nuosavybės teisę, nuomą ar panaudą patvirtinantys dokumentai)2 (nereikia nekilnojamajam turtui, kuriam neprašoma paramos) |
⬜ |
_/_/_/_/ |
12 |
Metinė deklaracija Nr. FR0438 teikiama Mokesčių inspekcijai apie kontroliuojamus ir kontroliuojančius vienetus už einamuosius ir dvejus praėjusius metus |
⬜ |
_/_/_/_/ |
13 |
Įsipareigojimas nesiekti gauti paramos/pagalbos, prašomos pagal šią paraišką iš kitų finansavimo šaltinių |
⬜ |
_/_/_/_/ |
14 |
Pagal taisyklių 15 punktą bendradarbiavimo sutartis |
⬜ |
_/_/_/_/ |
Kiti dokumentai |
|||
15 |
|
⬜ |
_/_/_/_/ |
16 |
|
⬜ |
_/_/_/_/ |
17 |
|
⬜ |
_/_/_/_/ |
____________________
1 Šie dokumentai turi būti patvirtinti oficialia Valstybinės mokesčių inspekcijos žyma (antspaudu).
2 Nuomos, panaudos sutartys turi būti sudaromos projekto įgyvendinimo laikotarpiui.
3 2005 m. gegužės 11 d. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymas Nr. 3D-266 „Dėl ūkininko ūkio veiklos buhalterinės apskaitos tvarkymo supaprastintąja apskaitos sistema rekomendacijų patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 62-2216).
9. Pareiškėjo deklaracija
Patvirtinu, kad visa paraiškoje ir prie jos pridedamuose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga, kad prie paraiškos pateiktų dokumentų kopijos yra tikros.
Patvirtiname, kad susipažinome su šios pagalbos teikimo taisyklių ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių pagalbos teikimą, nuostatomis.
Sutinkame pateikti bet kokią papildomą informaciją, susijusią su projektu, Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos pareikalavus.
Sutinkame visiems įgaliotiems asmenims leisti atlikti dokumentų patikrinimus ir patikras vietoje, susijusias su projekto įgyvendinimu.
Įgaliotai institucijai pareikalavus, įsipareigojame grąžinti reikalaujamą sumą, jei tikrinimo metu bus nustatyti pateiktos informacijos neatitikimai, patvirtinto projekto įgyvendinimo pažeidimai, pažeistos paramos gavimo taisyklės ar nevykdomi teisės aktuose nurodyti įsipareigojimai.
______________________________ __________ __________________
(Vadovo ar įgalioto asmens pareigos) (Parašas) (Vardas, pavardė)
A. V.