Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAs
Dėl UNIVERSALIOSIOS PAŠTO PASLAUGOS TEIKĖJO ĮPAREIGOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2013 m. kovo 27 d. Nr. 255
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pašto įstatymo (Žin., 1999, Nr. 36-1070; 2012, Nr. 135-6867) 5 straipsnio 1 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
FINANSŲ MINISTRAS,
PAVADUOJANTIS MINISTRĄ PIRMININKĄ RIMANTAS ŠADŽIUS
SUSISIEKIMO MINISTRAS RIMANTAS SINKEVIČIUS
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. kovo 27 d. nutarimu Nr. 255
UNIVERSALIOSIOS PAŠTO PASLAUGOS TEIKĖJO ĮPAREIGOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Universaliosios pašto paslaugos teikėjo įpareigojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato universaliosios pašto paslaugos teikėjo (toliau – pašto paslaugos teikėjas, teikėjas) įpareigojimo tvarką.
II. ĮPAREIGOJIMO TEIKTI UNIVERSĄLIĄJĄ PAŠTO PASLAUGĄ NUSTATYMAS
3. Pašto paslaugos teikėjas, atitinkantis Lietuvos Respublikos pašto įstatymo 15 straipsnio 4 dalyje nustatytus reikalavimus ir norintis būti įpareigotas teikti universaliąją pašto paslaugą visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje, gali Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai (toliau – Ryšių reguliavimo tarnyba) pateikti prašymą įpareigoti teikti universaliąją pašto paslaugą (toliau – prašymas).
4. Jeigu Ryšių reguliavimo tarnyba nėra gavusi nė vieno pašto paslaugos teikėjo prašymo, ji ne vėliau kaip prieš vienus metus iki esamo teikėjo įpareigojimo laikotarpio pabaigos viename iš nacionalinių laikraščių ir Ryšių reguliavimo tarnybos interneto svetainėje skelbia pasiūlymą pašto paslaugos teikėjams pateikti prašymus (toliau – pasiūlymas) ir nustato 20 darbo dienų prašymų ir Aprašo 5 punkte nurodytų dokumentų pateikimo terminą.
5. Pašto paslaugos teikėjas, pretenduojantis būti įpareigotas teikti universaliąją pašto paslaugą, Ryšių reguliavimo tarnybai turi pateikti:
6. Prašymą ir kitus Aprašo 5.2 punkte nurodytus dokumentus galima pateikti per atstumą, elektroninėmis priemonėmis per kontaktinį centrą arba tiesiogiai kreipiantis į Ryšių reguliavimo tarnybą. Visi dokumentai turi būti pateikiami ir elektroninėje laikmenoje. Apie priimtus sprendimus, nurodytus Aprašo 7–10 punktuose, pašto paslaugos teikėjas informuojamas, taip pat kita informacija pašto paslaugos teikėjui perduodama tokiu pat būdu, kokiu pateiktas prašymas ir kiti dokumentai, išskyrus tuos atvejus, kai pašto paslaugos teikėjas prašyme nurodo kitą informavimo būdą.
7. Ryšių reguliavimo tarnyba per 10 darbo dienų nuo prašymo ir Aprašo 5 punkte nurodytų dokumentų gavimo Ryšių reguliavimo tarnyboje:
7.1. arba priima sprendimą nagrinėti prašymą ir apie tai praneša pašto paslaugos teikėjui ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo;
8. Jeigu pašto paslaugos teikėjas per Aprašo 7.2 punkte nustatytą terminą nepateikia trūkstamų dokumentų, Ryšių reguliavimo tarnyba atsisako nagrinėti prašymą ir per 5 darbo dienas nuo Aprašo 7.2 punkte nustatyto termino pabaigos apie tai praneša pašto paslaugos teikėjui, grąžina jam prašymą ir kartu su prašymu pateiktus dokumentus.
9. Ryšių reguliavimo tarnyba per 20 darbo dienų nuo prašymo ir Aprašo 5 punkte nurodytų dokumentų arba Aprašo 7.2 punkte nurodytų trūkstamų dokumentų gavimo Ryšių reguliavimo tarnyboje įvertina jai pateiktus dokumentus. Šis terminas gali būti pratęstas motyvuotu Ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus sprendimu, tačiau ne ilgiau kaip 10 darbo dienų. Apie tai informuojamas pašto paslaugos teikėjas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo.
10. Ryšių reguliavimo tarnyba, vertindama pateiktus dokumentus, turi teisę pareikalauti per Ryšių reguliavimo tarnybos nustatytą, bet ne ilgesnį kaip 20 darbo dienų terminą papildomų dokumentų, informacijos, kuri būtina prašymui ir kartu su prašymu pateiktiems dokumentams įvertinti ir (ar) detalizuoti.
11. Ryšių reguliavimo tarnyba, įvertinusi pateiktus dokumentus, per 10 darbo dienų nuo pateiktų dokumentų, informacijos įvertinimo parengia ir raštu pateikia Susisiekimo ministerijai siūlymą įpareigoti pašto paslaugos teikėją (-us) teikti universaliąją pašto paslaugą, jeigu pašto paslaugos teikėjas (-ai) atitinka Lietuvos Respublikos pašto įstatymo 15 straipsnio 4 dalyje nustatytus reikalavimus.
12. Ryšių reguliavimo tarnyba priima sprendimą atmesti pašto paslaugos teikėjo (-ų) prašymą (-us), jeigu pašto paslaugos teikėjas (-ai) neatitinka Lietuvos Respublikos pašto įstatymo 15 straipsnio 4 dalyje nustatytų reikalavimų.
13. Ryšių reguliavimo tarnyba apie Susisiekimo ministerijai pateiktą siūlymą arba prašymo atmetimą informuoja pašto paslaugos teikėją (-us) ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo siūlymo pateikimo arba prašymo atmetimo.
14. Susisiekimo ministerija per 30 darbo dienų nuo Ryšių reguliavimo tarnybos siūlymo gavimo teisės aktų nustatyta tvarka rengia ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl pašto paslaugos teikėjo (-ų) įpareigojimo teikti universaliąją pašto paslaugą projektą.
15. Jeigu Ryšių reguliavimo tarnybai paskelbus pasiūlymą per Aprašo 4 punkte nustatytą terminą nė vienas pašto paslaugos teikėjas nepateikia prašymo arba pašto paslaugos teikėjai, pateikę prašymus, neatitinka Lietuvos Respublikos pašto įstatymo 15 straipsnio 4 dalyje nustatytų reikalavimų, Ryšių reguliavimo tarnyba siūlo Susisiekimo ministerijai įpareigoti esamą teikėją naujam įpareigojimo laikotarpiui.
III. ĮPAREIGOJIMO TEIKTI UNIVERSALIĄJĄ PAŠTO PASLAUGĄ LAIKOTARPIS IR JO PRATĘSIMAS
18. Jeigu 7 metų nepakanka teikėjo investicijoms dėl tokio įpareigojimo susigrąžinti, teikėjas, likus ne mažiau kaip vieniems metams iki įpareigojimo pabaigos, turi kreiptis į Ryšių reguliavimo tarnybą ir pateikti prašymą pratęsti įpareigojimo laikotarpį iki 2 metų.