LIETUVOS DARBO BIRŽOS prie socialinės apsaugos ir darbo ministerijos DIREKTORIAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL pavyzdinio profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančių įstaigų patikrinimų atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo

 

2013 m. birželio 7 d. Nr. V-301

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975; 2010, Nr. 81-4228) (toliau – Viešojo administravimo įstatymas) 364 straipsniu, Profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo bei finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. A1-302 (Žin., 2005, Nr. 6-163; 2013, Nr. 28-1338), 11 punktu bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. spalio 6 d. nutarimo Nr. 1408 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. rugsėjo 30 d. nutarimo Nr. 1244 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisėkūros taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2010, Nr. 120-6112; 2011, Nr. 92-4376) 2 punktu:

1. Tvirtinu Pavyzdinį profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančių įstaigų patikrinimų atlikimo tvarkos aprašą (toliau – Pavyzdinis patikrinimų atlikimo tvarkos aprašas) (pridedama).

2. Įpareigoju teritorinių darbo biržų direktorius:

2.1. iki 2013 m. birželio 17 d., vadovaujantis Pavyzdiniu patikrinimų atlikimo tvarkos aprašu, patvirtinti teritorinės darbo biržos Profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančių įstaigų patikrinimų atlikimo tvarkos aprašą;

2.2. užtikrinti Profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančių įstaigų patikrinimų atlikimo tvarkos aprašo paskelbimą teritorinės darbo biržos interneto svetainėje per 3 darbo dienas nuo jo patvirtinimo dienos.

3. Pripažįstu netekusiais galios:

3.1. Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža) direktoriaus 2011 m. sausio 26 d. įsakymo Nr. V-47 „Dėl profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančių įstaigų patikrinimų“ (Žin., 2011, Nr. 12-562) 1.1 punktą;

3.2. Lietuvos darbo biržos direktoriaus 2013 m. sausio 30 d. įsakymą Nr. V-51 „Dėl 2013 metų profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančių įstaigų planinių patikrinimų grafiko patvirtinimo“ (Žin., 2013, Nr. 12-603).

4. Pavedu:

4.1. Lietuvos darbo biržos Teisės skyriui organizuoti šio įsakymo paskelbimą leidinyje „Valstybės žinios“ ir Lietuvos darbo biržos interneto svetainėje;

4.2. įsakymo vykdymą kontroliuoti Lietuvos darbo biržos direktoriaus pavaduotojui.

 

 

 

Direktorius                                                                                         Vidas Šlekaitis

 


PATVIRTINTA

Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2013 m. birželio 7 d. įsakymu Nr. V-301

 

PAVYZDINIS PROFESINĖS REABILITACIJOS PASLAUGAS TEIKIANČIŲ ĮSTAIGŲ PATIKRINIMŲ ATLIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pavyzdinis profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančių įstaigų patikrinimų tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančių įstaigų (toliau – Įstaigų) patikrinimo atlikimo pagrindus, tvarką ir trukmę, tikrinamų Įstaigų atrankos kriterijus.

2. Šiame apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme (Žin., 1991, Nr. 36-969; 2004, Nr. 83-2983) (toliau – Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymas), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) (toliau – Viešojo administravimo įstatymas), Reikalavimų profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančioms įstaigoms apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. A1-159 (Žin., 2005, Nr. 70-2543) (toliau – Reikalavimų įstaigoms aprašas), Profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo bei finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. A1-302 (Žin., 2004, Nr. 6-163; 2013, Nr. 28-1338) (toliau – Taisyklės), ir jų pagrindu priimtuose kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

3. Įstaigų patikrinimai atliekami vadovaujantis Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymu, Viešojo administravimo įstatymu, Reikalavimų įstaigoms aprašu, Taisyklėmis, jų pagrindu priimtais teisės aktais, šiuo aprašu ir laikantis minimalios ir proporcingos priežiūros naštos, nediskriminavimo, planavimo, viešumo, metodinės pagalbos teikimo ir funkcijų atskyrimo principų. Teritorinės darbo biržos gali kviesti kompetentingų institucijų darbuotojus dalyvauti Įstaigų patikrinimuose.

4. Viešumo principas netaikomas, jeigu informacijos atskleidimas trukdo siekti Įstaigos tikrinimo tikslų arba gali būti pažeisti kituose teisės aktuose nustatyti konfidencialumo reikalavimai.

5. Metodinės pagalbos teikimo principas netaikomas Įstaigos patikrinimų metu, jeigu jo taikymas trukdo siekti Įstaigos tikrinimo tikslų, susijusių su teisės aktų reikalavimų laikymosi priežiūra, laikytis specialiuosiuose priežiūrą reglamentuojančiuose įstatymuose ir jų įgyvendinamuosiuose teisės aktuose, Europos Sąjungos teisės aktuose ar Lietuvos Respublikos tarptautinėse sutartyse įtvirtintų atitinkamai priežiūrai keliamų reikalavimų.

6. Vadovaujantis šiuo aprašu atliekami Įstaigų planiniai ir neplaniniai patikrinimai. Kai šiame apraše vartojama sąvoka „patikrinimas“, nuostata yra bendroji, taikoma ir planiniams ir neplaniniams Įstaigų patikrinimams, o kai nuostata yra specialioji, tai atitinkamai yra vartojama sąvoka „planiniai“ arba „neplaniniai“ patikrinimai.

7. Šiuo aprašu vadovaujasi:

7.1. teritorinių darbo biržų (toliau – TDB) direktoriai, priimdami sprendimus atlikti planinius ir neplaninius patikrinimus, ir jų įgalioti patikrinimus atlikti asmenys;

7.2. TDB valstybės tarnautojai, atlikdami patikrinimus ir rengdami Profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančių įstaigų neplaninio patikrinimo aktus (1 priedas) (toliau – patikrinimo aktas) bei pildydami Profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančių įstaigų planinio patikrinimo kontrolinius klausimynus (2 priedas) (toliau – klausimynas);

7.3. Įstaigos, patikrinimų metu vykdydamos TDB valstybės tarnautojų nurodymus, pateiktus patikrinimų aktus ar užpildytus klausimynus, jų atžvilgiu priimtus sprendimus ar vertindamos valstybės tarnautojų veiksmus.

 

II. PLANUOJAMŲ TIKRINTI ĮSTAIGŲ SĄRAŠų SUDARYMO KRITERIJAI IR PLANINIŲ PATIKRINIMŲ PERIODIŠKUMAS

 

8. Įstaigų planiniai patikrinimai atliekami siekiant:

8.1. teisės aktų, reglamentuojančių profesinės reabilitacijos programos įgyvendinimą, pažeidimų prevencijos;

8.2. vykdyti Sutartimi dėl profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo ir finansavimo prisiimtų įsipareigojimų laikymosi kontrolę;

8.3. neplaninių patikrinimų metu nustatytų teisės aktų pažeidimų pašalinimo;

8.4. vykdyti asmenų dalyvavimo profesinės reabilitacijos programose stebėseną ir kontrolę.

9. Kitais metais planuojamų tikrinti Įstaigų sąrašą, kuris įsigalioja einamųjų metų gegužės 1 d. arba lapkričio 1 d., kasmet iki einamųjų metų atitinkamai vasario 1 d. arba rugpjūčio 1 d. įsakymu tvirtina TDB direktorius. Įsakymas skelbiamas TDB interneto svetainėje.

10. Planuojamų tikrinti Įstaigų sąrašas gali būti tikslinamas motyvuotu TDB direktoriaus sprendimu.

11. Planine tvarka tikrinamų Įstaigų sąrašas sudaromas atsižvelgiant į:

11.1. planuojamas profesinės reabilitacijos programos apimtis;

11.2. neplaninių patikrinimų apimtis, kaip nurodyta šio aprašo 12 punkte.

12. Įstaigų planinių patikrinimų periodiškumas nustatomas taip:

12.1. Įstaigos, su kuriomis TDB yra pasirašiusi Sutartis dėl profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo ir finansavimo, tikrinamos ne rečiau kaip 1 kartą per pusmetį;

12.2. Įstaigos, kai per paskutinius 1 kalendorinius metus, buvusius prieš einamuosius kalendorinius metus, buvo inicijuotas bent vienas neplaninis patikrinimas arba gautas dalyvio nusiskundimas, planine tvarka tikrinamos ne rečiau kaip 1 kartą per ketvirtį.

 

III. NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ PAGRINDAI ir TIKRINAMŲ Įstaigų ATRANKOS KRITERIJAI

 

13. Neplaninis patikrinimas atliekamas:

13.1. gavus kito kompetentingo viešojo administravimo subjekto rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti Įstaigos patikrinimą ar kitos kompetentingos institucijos prašymą;

13.2. turint informacijos ar kilus pagrįstų įtarimų dėl Įstaigos veiklos, kuri gali prieštarauti teisės aktams ar neatitikti teisės aktų reikalavimų;

13.3. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti TDB atlikto Įstaigos ankstesnio patikrinimo metu nustatyti pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai;

13.4. jeigu neplaninio patikrinimo atlikimo pagrindą nustato įstatymas ar Vyriausybės priimtas teisės aktas.

14. Neplaninis patikrinimas pagal gautą anoniminį skundą dėl konkrečios Įstaigos veiksmų ar neveikimo atliekamas tik tuo atveju, kai yra motyvuotas TDB direktoriaus sprendimas dėl konkretaus anoniminio skundo patikrinimo.

15. Įstaigų neplaniniai patikrinimai atliekami visais atvejais, esant šio aprašo 13 punkte nurodytiems pagrindams.

 

IV. PASIRENGIMAS PATIKRINIMAMS IR JŲ ATLIKIMAS

 

16. Sprendimą atlikti patikrinimą, vadovaujantis patvirtintu planuojamų tikrinti Įstaigų sąrašu arba šio aprašo 13 punkte nurodytais pagrindais, priima TDB direktorius, įformindamas jį įsakymu, kuriame nurodo:

16.1. patikrinimo rūšį – planinis ar neplaninis;

16.2. patikrinimo atlikimo pagrindą ir tikslą. Neplaninių patikrinimų atlikimo atveju – šio aprašo 13 punkte nurodytą pagrindą;

16.3. patikrinimą atliksiančių valstybės tarnautojų pareigas, vardus ir pavardes;

16.4. patikrinimo datą ir atlikimo trukmę;

16.5. patikrinimo ataskaitos (patikrinimo akto arba klausimyno) pateikimo terminą.

17. TDB, prieš pradėdama Įstaigos planinį patikrinimą, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų, privalo Įstaigą raštu, faksu arba elektroniniu paštu informuoti apie numatomą vykdyti planinį patikrinimą.

18. Neplaniniai patikrinimai atliekami šia tvarka:

18.1. iš anksto apie TDB veiksmus Įstaiga gali būti neinformuojama, jeigu toks pranešimas gali pakenkti veiksmingai atlikti neplaninį patikrinimą;

18.2. TDB direktoriui priėmus sprendimą atlikti neplaninį patikrinimą, priklausomai nuo nustatytų neplaninio patikrinimo atlikimo terminų, bet ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas, jeigu nėra šio aprašo 18.1 punkte nurodytos sąlygos, Įstaiga informuojama raštu, faksu arba elektroniniu paštu apie būsimą patikrinimą. Neplaninis patikrinimas vykdomas nepaisant to, ar Įstaigos vadovas patvirtino šio pranešimo gavimą ar ne.

19. Aprašo 17 ir 18.2 punktuose nurodytame pranešime Įstaigos vadovui apie numatomą atlikti patikrinimą nurodoma:

19.1. patikrinimo data ir terminas;

19.2. patikrinimo pagrindas ir tikslas;

19.3. patikrinimą atliksiančių TDB valstybės tarnautojų pareigos, vardai ir pavardės;

19.4. preliminarus dokumentų, kuriuos Įstaiga turi pateikti patikrinimą atliksiantiems asmenims, sąrašas. Jeigu patikrinimo metu nustatoma, kad tikrinimui atlikti yra būtini ir kiti dokumentai, patikrinimą atliekantys asmenys turi teisę pareikalauti, kad Įstaiga pateiktų reikiamus dokumentus, tačiau tik tokius, kurių rengimas numatytas teisės aktuose ar šiam reikalavimui įvykdyti nereikėtų sukurti dokumentų ar informacijos rinkmenų, kas būtų susiję su neproporcingai didelėmis darbo ir laiko sąnaudomis.

20. Atvykę atlikti patikrinimą, valstybės tarnautojai privalo:

20.1. pateikti valstybės tarnautojų pažymėjimus bei prisistatyti Įstaigos vadovui arba jo įgaliotam Įstaigos atstovui;

20.2. nurodyti, kokius tikrinamos Įstaigos dokumentus ir objektus planuoja tikrinti;

20.3. pateikti teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą sprendimo atlikti patikrinimą kopiją;

20.4. neplaninio patikrinimo atlikimo atveju, pristatyti neplaninio patikrinimo tikslą ir kada planuojama baigti neplaninį patikrinimą.

21. Patikrinimą atliekantys valstybės tarnautojai pasirašo Įstaigos, jeigu toks pildomas, laisvos formos Valstybinių kontrolės institucijų atliekamų patikrinimų registravimo žurnale ar kitame dokumente, kuriame žymimas patikrinimą atliekančio valstybės tarnautojo atvykimas ir išvykimas. Pasirašydami valstybės tarnautojai turi nurodyti savo pareigas, vardą ir pavardę bei patikrinimo atlikimo datą.

22. Tikrinama Įstaiga turi teisę neteikti valstybės tarnautojams dokumentų, jeigu tuos pačius dokumentus ji yra pateikusi nors vienam kitam priežiūrą atliekančiam subjektui. Atsisakydama teikti dokumentus, Įstaiga turi raštu nurodyti, kokiam priežiūrą atliekančiam subjektui šie dokumentai yra pateikti.

23. Įstaigos patikrinimo trukmė priklauso nuo faktinių patikrinimo eigos aplinkybių, bet negali būti ilgesnė nei:

23.1. 3 darbo dienos, atliekant planinį patikrinimą;

23.2. 1 mėnuo, atliekant neplaninį patikrinimą.

24. Esant nenumatytoms aplinkybėms ir motyvuotam poreikiui pratęsti patikrinimo trukmę, TDB direktorius turi teisę pratęsti patikrinimo trukmę, įformindamas tai įsakymu. Pratęsus patikrinimo trukmę, tikrinamos Įstaigos vadovas informuojamas ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo sprendimo pratęsti patikrinimo trukmę priėmimo dienos.

25. Informacija apie atliekamą patikrinimą visuomenės informavimo priemonėms, kitiems su patikrinimu nesusijusiems asmenims neteikiama tol, kol patikrinimas nėra baigtas, išskyrus atvejus, kai patikrinimą atliekanti TDB gali teikti informaciją apie atliekamo patikrinimo faktą, kai tai daroma ne patikrinimą atliekančios TDB iniciatyva.

26. Įstaiga įstatymų nustatyta tvarka gali skųsti neplaninį patikrinimą atliekančios TDB direktoriaus sprendimą atlikti neplaninį patikrinimą. Sprendimo atlikti neplaninį patikrinimą apskundimas nesustabdo neplaninio patikrinimo atlikimo.

27. Jei patikrinimą atliekantiems valstybės tarnautojams dėl objektyvių priežasčių nepavyksta atlikti patikrinimo per TDB direktoriaus sprendime nustatytą patikrinimo terminą, patikrinimą atliekantys valstybės tarnautojai privalo kreiptis į TDB direktorių, pateikdami jam argumentuotą prašymą pratęsti patikrinimo atlikimo terminą ir (ar) skirti papildomų valstybės tarnautojų patikrinimui atlikti. Patikrinimo trukmė pratęsiama ir Įstaigos vadovas informuojamas šio aprašo 24 punkte nustatyta tvarka.

28. Atlikdami patikrinimą, valstybės tarnautojai turi teisę:

28.1. gauti paaiškinimus žodžiu ar raštu iš tikrinamos Įstaigos vadovo ir jos darbuotojų;

28.2. laisvai įeiti į tikrinamos Įstaigos patalpas darbo metu, tikrinti dokumentus, apskaitos registrus bei kitus patikrinimui reikalingus informacijos šaltinius ir pagal tikrinimo medžiagą iš ekspertizės įstaigų ar ekspertų gauti išvadas;

28.3. išreikalauti ar pasidaryti tikrinamos Įstaigos apskaitos dokumentų, sutarčių, įsakymų bei kitų dokumentų ir turimos informacijos kopijas;

28.4. laikinai, ne ilgiau kaip vienam mėnesiui, paimti tikrinamos Įstaigos dokumentų originalus, kurie gali būti panaudojami kaip pažeidimo įrodymai, palikdami motyvuotą sprendimą dėl dokumentų paėmimo bei dokumentų paėmimo aktą. Tokiu atveju Įstaigai paliekamos paimamų dokumentų originalų kopijos.

29. Atlikdami patikrinimą, valstybės tarnautojai, atvykę į Įstaigą, naudojasi savo teisėmis tiek, kiek tai susiję su jiems pavestomis patikrinimo funkcijomis, saugo sužinotą tikrinamos Įstaigos komercinę (gamybinę) paslaptį sudarančią informaciją.

30. Įstaigos planinis patikrinimas atliekamas užpildant klausimyną.

31. Įstaigos neplaninis patikrinimas atliekamas surašant patikrinimo aktą.

32. Valstybės tarnautojai tikrina Įstaigos veiklą tik tiek, kiek ji yra susijusi su profesinės reabilitacijos įgyvendinimą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų ir nuostatų laikymusi.

 

V. PATIKRINIMŲ REZULTATŲ ĮFORMINIMAS

 

33. Atlikę neplaninį Įstaigos patikrinimą, valstybės tarnautojai per 2 darbo dienas nuo patikrinimo atlikimo dienos parengia patikrinimo aktą. Patikrinimo akte nurodoma:

33.1. kokie dokumentai buvo vertinami;

33.2. išsami informacija apie patikrinimo metu nustatytus pažeidimus (neatitikimus);

33.3. surašomi kiti patikrinimo metu nustatyti reikšmingi faktai;

33.4. patikrinimo išvados, įpareigojimai ir (ar) rekomendacijos Įstaigai;

33.5. patikrinimą atlikusių TDB valstybės tarnautojų pareigos, vardai ir pavardės, parašai.

34. Atlikę planinį patikrinimą, valstybės tarnautojai per 2 darbo dienas nuo planinio patikrinimo atlikimo baigia užpildyti klausimyną, kuriame nurodo:

34.1. teisės aktą (-us), konkretų jo straipsnį (-ius), punktą (-us), dalį (-is) bei jame įtvirtintus reikalavimus, kurių Įstaiga nesilaikė;

34.2. terminą, per kurį Įstaiga turi pašalinti nustatytą pažeidimą (-us);

34.3. priemones, kurių turi imtis Įstaiga, siekdama pašalinti nustatytą pažeidimą (-us).

35. Įstaigos vadovas ar jo įgaliotas asmuo supažindinamas su užpildytu klausimynu ar patikrinimo aktu pasirašytinai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šių dokumentų parengimo dienos.

 

VI. POVEIKIO PRIEMONIŲ TAIKYMAS

 

36. Pirmaisiais metais nuo Įstaigų veiklos, dėl kurios atliekamas patikrinimas, Įstaigai už atliekamo pirmojo planinio patikrinimo metu nustatytus pažeidimus poveikio priemonės netaikomos. Ši išlyga netaikoma, jeigu poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos siekiant užkirsti kelią žalos visuomenei ar kitų asmenų interesams arba aplinkai atsiradimui.

37. TDB direktorius, susipažinęs su jam pateiktu Įstaigos neplaninio patikrinimo aktu, prireikus, priima sprendimą, įpareigojantį Įstaigą per sprendime nurodytą terminą ištaisyti nustatytus pažeidimus (neatitikimus) ir pateikti tai patvirtinančius dokumentus, kai nustatytus pažeidimus (neatitikimus) dar galima ištaisyti. TDB direktoriaus sprendime gali būti ir rekomendacinio pobūdžio nuostatų Įstaigai. Įstaigai nepateikus pažeidimų (neatitikimų) pašalinimą įrodančių dokumentų per TDB sprendime nurodytą terminą, valstybės tarnautojas, atlikęs patikrinimą, tarnybiniu pranešimu informuoja apie tai TDB direktorių.

38. Apie klausimyne nurodytų pažeidimų (neatitikimų) pašalinimą Įstaiga privalo pranešti TDB per klausimyne nurodytą terminą, pateikdama pažeidimų (neatitikimų) pašalinimą įrodančius dokumentus. Įstaigai nepateikus pažeidimų (neatitikimų) pašalinimą įrodančių dokumentų per klausimyne nurodytą terminą, valstybės tarnautojas, atlikęs patikrinimą, tarnybiniu pranešimu informuoja apie tai TDB direktorių.

39. Pašalinus nustatytus pažeidimus (neatitikimus) TDB direktoriaus sprendime ar klausimyne nustatytais terminais, poveikio priemonės netaikomos. Ši išlyga netaikoma, jeigu poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos siekiant užkirsti kelią žalos visuomenei ar kitų asmenų interesams arba aplinkai atsiradimui.

40. Siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti TDB planinio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai, TDB direktoriaus sprendimu, gali būti atliekamas neplaninis (grįžtamasis) Įstaigos patikrinimas šio aprašo 13.3 punkto pagrindu, jeigu kyla įtarimas, kad nebuvo pašalinti TDB planinio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai.

41. Patikrinimo metu nustačius profesinės reabilitacijos programos įgyvendinimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus (neatitikimus) ir kai Įstaiga nevykdo TDB direktoriaus sprendime ar klausimyne nurodyto įpareigojimo ištaisyti nustatytus pažeidimus (neatitikimus) per nurodytą terminą, sprendžiamas klausimas dėl patirtų nuostolių atlyginimo Sutartyje dėl profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo ir finansavimo nustatyta tvarka.

42. Patikrinimo metu nustačius, kad Įstaiga veiklą vykdo nepažeisdama profesinės reabilitacijos programos įgyvendinimą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų ir tinkamai vykdo sutartinius įsipareigojimus, tačiau pastebėjus ir įvertinus galimą riziką teisės aktų pažeidimams (neatitikimams) atsirasti, TDB per 2 darbo dienas apie tai raštu informuoja Įstaigą.

43. Jei TDB valstybės tarnautojai, atlikę patikrinimą, įtaria, kad Įstaigos pažeidimai turi nusikalstamos veikos požymių arba galimai susiję su kitų nei profesinės reabilitacijos programos įgyvendinimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimais, apie tai per 2 darbo dienas informuoja Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Vidaus reikalų ministerijos ir (ar) kitas kompetentingas institucijas.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

44. TDB, panaudodama turimus išteklius, kaupia tikrintų Įstaigų duomenis, keičiasi šiais duomenimis su kitais viešojo administravimo subjektais.

45. TDB, pasibaigus metams, iki kito mėnesio 20 dienos teikia LDB ataskaitas apie Įstaigų priežiūrą, nurodydama vykdytų patikrinimų skaičių, pobūdį, Įstaigoms nustatytų reikalavimų nesilaikymo ar netinkamo vykdymo mastą, priežastis, taikytas poveikio priemones, dažniausiai pažeidžiamas teisės aktų nuostatas.

46. TDB, nelaukdama ataskaitinio laikotarpio pabaigos, teikia LDB informaciją, susijusią su ūkio subjektų priežiūra, kai kyla abejonių dėl teisės aktų reikalavimų pagrįstumo ar poreikis dėl jų nuostatų tobulinimo.

47. Visi su patikrinimu susiję dokumentai saugomi laikantis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytų reikalavimų.

48. Įstaiga dėl TDB valstybės tarnautojo veiksmų ir sprendimų turi teisę paduoti skundą Viešojo administravimo įstatymo trečiojo skirsnio „Administracinė procedūra“ nustatyta tvarka TDB direktoriui, Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-310) nustatyta tvarka Administracinių ginčų komisijai, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka Administraciniam teismui. Dėl valstybės tarnautojų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje Įstaiga turi teisę pateikti skundą Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo (Žin., 1998, Nr. 110-3024; 2004, Nr. 170-6238) nustatyta tvarka.

49. TDB valstybės tarnautojai, pažeidę šio aprašo nuostatas, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________

 

Pavyzdinio profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančių įstaigų patikrinimų atlikimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančios įstaigos neplaninio patikrinimo akto formos pavyzdys)

 

_______________________________________ NEPLANINIO PATIKRINIMO

(profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančios įstaigos pavadinimas)

AKTAS

 

Neplaninį patikrinimą atlieka:

_________ teritorinės darbo biržos, kodas____________________________________ ,

adresas:________________________________________________________________ ,

LT-_____ _______, tel. _____________, faks. ________________________________ ,

el. p. __________________________________________________________________

valstybės tarnautojas (-ai):

______________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė)

______________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė)

Neplaninio patikrinimo pagrindas

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

Neplaninio patikrinimo tikslas

______________________________________________________________________

Neplaninio patikrinimo terminas: pradžia______ ; pabaiga______________________

Bendra informacija apie tikrinamą Įstaigą:

1.1. Įstaiga _____________________________________________________________

(pavadinimas, buveinės adresas, kodas ir PVM mokėtojo kodas)

______________________________________________________________________

1.2. Kontaktai __________________________________________________________

(el. paštas; tel., faks. Nr.)

1.3. Iki patikrinimo pradėjimo dienos sudaryta _________________________________  

(sutarčių skaičius)

Sutarčių dėl profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo ir finansavimo pagal

______________________________________________________________________

(įrašyti mokymo programų pavadinimus, kodus)

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

1.4. Patikrinimo vieta: ____________________________________________________

1.5. Patikrinime dalyvavęs (-ę) Įstaigos įgaliotas (-i) asmuo (-enys):

______________________________________________________________________

1.6. Ankstesnio Įstaigos patikrinimo data: 20__ m. _____________ ___ d.

 

Tikrinimo metu buvo nagrinėjama ir vertinama:

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

Neplaninio patikrinimo išvados:

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

Neplaninio patikrinimo rekomendacija:

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

 

 

_______________

(patikrinimą atlikusio valstybės tarnautojo pareigų pavadinimas)

_________

(parašas)

_____________

(vardas, pavardė)

 

_______________

(patikrinimą atlikusio valstybės tarnautojo pareigų pavadinimas)

_________

(parašas)

_____________

(vardas, pavardė)

 

Susipažinau

_______________

(Įstaigos vadovas ar jo įgaliotas asmuo)

_________

(parašas)

_____________

(vardas, pavardė)

 

_________________

 


Pavyzdinio profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančių įstaigų patikrinimų atlikimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančios įstaigos planinio patikrinimo kontrolinio klausimyno formos pavyzdys)

 

ĮSTAIGOS _____________________________________ PLANINIO

(profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančios įstaigos pavadinimas)

 

PATIKRINIMO KONTROLINIS KLAUSIMYNAS

 

______________ Nr. ______________

(data)

___________________

(vieta)

 

Planinį patikrinimą atlieka:

______________teritorinės darbo biržos, kodas________________________________ ,

adresas:_______________________________________________ , LT-_____ _______,

tel. _____________, faks._________________________________________________ ,

el. p. __________________________________________________________________

valstybės tarnautojas (-ai):

______________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė)

______________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė)

Patikrinimo pagrindas – _________________________________________________

______________________________________________________________________

Patikrinimo tikslas – _____________________________________________________

______________________________________________________________________

Patikrinimo terminas: pradžia__________; pabaiga____________________________

 

Bendra informacija apie tikrinamą Įstaigą:

1.1. Įstaiga _____________________________________________________________

(pavadinimas, buveinės adresas, kodas ir PVM mokėtojo kodas)

______________________________________________________________________

1.2. Kontaktai __________________________________________________________

(el. paštas; tel., faks. Nr.)

1.3. Iki patikrinimo pradėjimo dienos sudaryta _________________________________  

(sutarčių skaičius)

Sutarčių dėl profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo ir finansavimo pagal ___________

______________________________________________________________________

(įrašyti mokymo programų pavadinimus, kodus)

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

 

1.4. Patikrinimo vieta: ____________________________________________________

1.5. Patikrinime dalyvavęs Įstaigos įgaliotas (-i) asmuo (-enys):

______________________________________________________________________

1.6. Ankstesnio Įstaigos patikrinimo data: 20__ m. _____________ ___ d.

1.7. Ankstesnio patikrinimo metu nustatyti trūkumai, jų šalinimas __________________

______________________________________________________________________

 

 

Eil. Nr.

Klausimai

Teisinis pagrindas**

Taip*

Ne*

Nevertinama*

Pastabos

1.

Ar Įstaiga sudarė asmeniui (-ims) individualią profesinės reabilitacijos programą?

Taisyklių 20 punktas, PTF sutarties 2.3.2 punktas

 

 

 

 

2.

Ar Įstaiga ne vėliau kaip per 12 darbo dienų nuo asmens, kuriam bus teikiamos paslaugos, atvykimo į Įstaigą dienos TDB raštu pateikė informaciją apie sudarytą individualią profesinės reabilitacijos programą?

Taisyklių 20 punktas, PTF sutarties 2.3.4 punktas

 

 

 

 

3.

Ar Įstaiga individualioje (-iose) profesinės reabilitacijos programoje (-ose) nurodė profesinės reabilitacijos paslaugas, jų trukmę, pagrįsdama paslaugų būtinumą, ir programos (ciklo) dalis bei kiekvienos dalies trukmę?

Taisyklių 20 punktas, PTF sutarties 2.3.4 punktas

 

 

 

 

4.

Ar Įstaiga profesinės reabilitacijos paslaugas teikia pagal asmeniui (-ims) sudarytą individualią profesinės reabilitacijos programą?

Taisyklių 20 punktas

 

 

 

 

5.

Ar Įstaiga profesinės reabilitacijos pažymėjimus tęsia vadovaudamasi Pažymėjimų davimo taisyklėse nustatyta tvarka?

Taisyklių 21 punktas, PTF sutarties 2.3.5 punktas

 

 

 

 

6.

Ar Įstaiga su asmeniu (-imis), nusiųstu (-ais) į profesinės reabilitacijos programą, sudarė sutartį (-is) dėl asmens (-ų) dalyvavimo profesinės reabilitacijos programoje sąlygų?

Taisyklių 22 punktas, PTF sutarties 2.3.1 punktas

 

 

 

 

7.

Ar Įstaiga teisės aktuose ir PTF sutartyje nustatytais terminais teikia TDB informaciją apie profesinės reabilitacijos programos vykdymą?

Taisyklių 25 punktas, PTF sutarties 2.3.6 punktas

 

 

 

 

8.

Ar Įstaiga pildo ir laiku pateikia TDB profesinės reabilitacijos programos dalyvių lankomumo žiniaraščius?

Taisyklių 25 punktas, PTF sutarties 2.3.7.1 p.

 

 

 

 

9.

Ar Įstaiga siunčia TDB informaciją apie profesinės reabilitacijos programos nutraukimą ir jo priežastis bei ar ši informacija yra teisinga?

Taisyklių 25, 35 punktai

 

 

 

 

10.

Ar Įstaiga siunčia TDB informaciją apie asmens, dalyvaujančio profesinės reabilitacijos programoje, laikinąjį nedarbingumą ir jo trukmę ir ar ši informacija yra teisinga?

Taisyklių 25, 35 punktai

 

 

 

 

11.

Ar Įstaiga siunčia TDB informaciją apie profesinės reabilitacijos sėkmingą baigimą ir ar ši informacija yra teisinga?

Taisyklių 25, 35 punktai

 

 

 

 

12.

Ar Įstaiga siunčia TDB informaciją apie įsidarbinimo po profesinės reabilitacijos baigimo rezultatus ir ar ši informacija yra teisinga?

Taisyklių 25, 35 punktai

 

 

 

 

13.

Ar Įstaiga siunčia TDB informaciją apie asmens (-ų) dalyvavimą profesinės reabilitacijos programoje (išvados apie profesinės reabilitacijos programos dalių atliktus darbus ir pasiektą pažangą) ir ar ši informacija yra teisinga?

Taisyklių 25, 35 punktai, PTF sutarties 2.3.7.2 punktas

 

 

 

 

14.

Ar Įstaiga siunčia TDB informaciją apie asmens (-ų) prašymą sustabdyti profesinės reabilitacijos programą dėl asmeninių priežasčių (jei toks būtų) ir ar ši informacija yra teisinga?

Taisyklių 25, 35 punktai

 

 

 

 

15.

Ar Įstaiga persiunčia TDB asmenų prašymus dėl kelionės išlaidų kompensavimo? (jeigu profesinės reabilitacijos programoje dalyvaujantys asmenys tokius prašymus pateikia)

PTF sutarties 2.3.8 punktas

 

 

 

 

16.

Ar profesinės reabilitacijos programoje (-ose) dalyvauja visi asmenys, užfiksuoti tos dienos lankomumo žiniaraštyje?

Taisyklių 25 punktas, PTF sutarties 2.3.7.1 p.

 

 

 

 

17.

Ar profesinės reabilitacijos programos dalyvis (-iai) neturi nusiskundimų dėl profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo?

 

 

 

 

 

 

Žymėjimai lentelėje:

* skiltyje „taip“ + žymima, jeigu atsakymas į klausimą teigiamas;

* skiltyje „ne žymima, jeigu atsakymas neigiamas;

* skiltyje „nevertinama0 žymima, jeigu klausimas neaktualus arba netikrinta;

** tikslus teisinis pagrindas nurodomas pagal tikrinamą priemonę.

 

PATIKRINIMO IŠVADOS:

 

£[] Įstaiga profesinės reabilitacijos paslaugas teikia nepažeisdama Neįgaliųjų socialinės integracijos ir jį įgyvendinančių teisės aktų reikalavimų.

 

£[] Įstaiga profesinės reabilitacijos paslaugas teikia pažeisdama Neįgaliųjų socialinės integracijos ir (ar) jį įgyvendinančių teisės aktų reikalavimus.

 

1. Nurodomas teisės aktas, konkretus jo straipsnis, punktas, dalis bei jame įtvirtintas reikalavimas, kurio Įstaiga nesilaikė:

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

2. Nurodomas terminas, per kurį Įstaiga turi pašalinti nustatytą pažeidimą:

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

3. Nurodomos priemonės, kurių turi imtis Įstaiga, siekdama pašalinti nustatytą pažeidimą:

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

_______________

(patikrinimą atlikusio valstybės tarnautojo pareigų pavadinimas)

_________

(parašas)

_____________

(vardas, pavardė)

 

_______________

(patikrinimą atlikusio valstybės tarnautojo pareigų pavadinimas)

_________

(parašas)

_____________

(vardas, pavardė)

 

***

 

Trumpiniai klausimyne:

1. Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymas – Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymas (Žin., 1991, Nr. 36-969; 2004, Nr. 83-2983);

2. Taisyklės – Profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo bei finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. A1-302 (Žin., 2005, Nr. 6-163; 2013, Nr. 28-1338);

3. Pažymėjimų davimo taisyklės – Profesinės reabilitacijos pažymėjimų davimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. A1-144 (Žin., 2005, Nr. 67-2438);

4. PTF sutartis – Sutartis dėl profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo ir finansavimo;

5. TDB – teritorinė darbo birža.

 

_________________