Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2007 M. GRUODŽIO 19 D. NUTARIMO NR. 1443 „DĖL PROJEKTŲ ADMINISTRAVIMO IR FINANSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2012 m. gegužės 9 d. Nr. 510

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:

Pakeisti Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 4-132; 2009, Nr. 19-770, Nr. 131-5682; 2010, Nr. 144-7373):

1. Išdėstyti 2 punktą taip:

„2. Šios Taisyklės parengtos vadovaujantis 2006 m. liepos 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir panaikinančiu reglamentą (EB) Nr. 1783/1999 (OL 2006 L 210, p. 1) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. gegužės 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 437/2010 (OL 2010 L 132, p. 1) (toliau vadinama – Reglamentas Nr. 1080/2006), 2006 m. liepos 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1081/2006 dėl Europos socialinio fondo ir panaikinančiu reglamentą (EB) Nr. 1784/1999 (OL 2006 L 210, p. 12) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. gegužės 6 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 396/2009 (OL 2009 L 126, p. 1) (toliau vadinama – Reglamentas Nr. 1081/2006), 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1083/2006, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančiu reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. gruodžio 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1310/2011 (OL 2011 L 337, p. 1) (toliau vadinama – Reglamentas Nr. 1083/2006), 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1084/2006, įsteigiančiu Sanglaudos fondą ir panaikinančiu reglamentą (EB) Nr. 1164/94 (OL 2006 L 210, p. 79) (toliau vadinama – Reglamentas Nr. 1084/2006), 2006 m. gruodžio 8 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1828/2006, nustatančiu Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo ir Europos Parlamento bei Tarybos reglamento (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2006 L 371, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. lapkričio 29 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 1236/2011 (OL 2011 L 317, p. 24) (toliau vadinama – Reglamentas Nr. 1828/2006), Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklių ir Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau vadinama – Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės), nuostatomis.“

2. Išdėstyti 13 punktą taip:

„13. Iki valstybės ir regionų projektų sąrašo sudarymo, patvirtinimo ir pateikimo atitinkamai įgyvendinančiajai institucijai dienos turi būti parengti ir patvirtinti šių Taisyklių 18.1–18.3 ir 18.5 punktuose nurodyti dokumentai. Šių dokumentų rengimui, tvirtinimui, keitimui, kai keičiama informacija nėra esminė (nekeičiamos paraiškų teikimo sąlygos, ji neturi įtakos paraiškų vertinimo rezultatams), ir paskelbimui taikomi šių Taisyklių 19–22, 26, 29.1 ir 110 punktuose nustatyti reikalavimai.“

3. Papildyti 131 punktu:

„131. Jeigu veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės, įgyvendinamos valstybės ir regionų projektų planavimo būdu, kvietimo teikti paraiškas dokumentuose keičiama informacija yra esminė (keičiamos paraiškų teikimo sąlygos, ji gali turėti įtakos paraiškų vertinimo rezultatams), ministerija ir (ar) kita valstybės institucija informuoja vadovaujančiąją ir įgyvendinančiąją institucijas (įgyvendinant regionų projektus – ir Vidaus reikalų ministeriją) apie būtinybę keisti kvietimo teikti paraiškas dokumentus; suderinusi su vadovaujančiąja institucija, sustabdo paraiškų priėmimą (arba paraiškų vertinimą, jeigu paraiškų teikimo laikotarpis yra pasibaigęs) ir vadovaujančiosios institucijos prašymu derina su ja keičiamus kvietimo teikti paraiškas dokumentus. Vadovaujančioji institucija apie prašymą derinti keičiamus dokumentus informuoja ministeriją ir (ar) kitą valstybės instituciją, atsakydama, ar pritaria paraiškų priėmimo (arba paraiškų vertinimo) sustabdymui. Kai įgyvendinami regionų projektai, keičiami kvietimo teikti paraiškas dokumentai taip pat suderinami su Vidaus reikalų ministerija. Ministerija ir (ar) kita valstybės institucija šių Taisyklių 26 punkte nustatyta tvarka paskelbia pakeistus kvietimo teikti paraiškas dokumentus ir nustato kitą galutinį paraiškų teikimo terminą, kuris negali būti ankstesnis kaip vienas mėnuo nuo pakeisto kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos. Įgyvendinančioji institucija pareiškėjams, pateikusiems paraiškas iki kvietimo teikti paraiškas sąlygų pakeitimo dienos, išsiunčia informacinius raštus apie pakeitimus ir prireikus prašo per nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 15 darbo dienų nuo informacinio rašto gavimo dienos, pateikti su pakeitimais susijusią papildomą informaciją ir (ar) dokumentus ir (ar) patikslinti paraišką.“

4. Išdėstyti 16 punktą taip:

„16. Pareiškėjo parengta didelės apimties projekto paraiška teikiama įgyvendinančiajai institucijai, kuri šių Taisyklių nustatyta tvarka atlikdama administracinės atitikties ir projekto tinkamumo finansuoti vertinimą, vadovaudamasi teisės aktais, reglamentuojančiais vidaus procedūras ir (arba) ES struktūrinės paramos administravimo procedūrų vadovais, turi užtikrinti, kad:

16.1. su didelės apimties projekto paraiška pateikta visa Reglamento Nr. 1083/2006 40 straipsnyje nurodyta informacija ir su teikiama informacija susiję tinkamai parengti dokumentai;

16.2. didelės apimties projekto paraiškoje ir su ja pateiktuose dokumentuose nurodyta informacija yra aktuali, atitinka ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus reikalavimus ir neprieštarauja projekto paraiškoje, kuri rengiama pagal šių Taisyklių 18.3 punkte nurodytus dokumentus, pateiktai informacijai;

16.3. finansiniai duomenys didelės apimties projekto paraiškoje yra teisingi ir atitinka projekto sąnaudų ir naudos analizės pateiktus skaičiavimus.“

5. Papildyti 161 punktu:

„161. Įgyvendinančioji institucija, įvertinusi didelės apimties projekto paraišką ir su ja susijusius dokumentus ir įsitikinusi, kad užtikrintas visų šių Taisyklių 16 punkte nurodytų reikalavimų įgyvendinimas, teikia paraišką kartu su tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaita pagal kompetenciją atsakingai ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai.

Ministerija ir (ar) kita valstybės institucija, patikrinusi projekto atitiktį nacionalinės (-ių) strategijos (-ų) ir (ar) teisės aktų nuostatoms, teikia didelės apimties projekto paraišką vadovaujančiajai institucijai kartu su raštu, kuriuo patvirtina, kad didelės apimties projekto paraiška gali būti teikiama Europos Komisijai.

Vadovaujančioji institucija, gavusi atsakingos ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos patvirtinimą, pateikia didelės apimties projekto paraišką Europos Komisijai vertinti ir tvirtinti.

Europos Komisijai laikinai sustabdžius didelės apimties projekto vertinimą ir pateikus pastabas dėl didelės apimties projekto paraiškos, ministerija ir (ar) kita valstybės institucija, bendradarbiaudama su įgyvendinančiąja institucija, privalo užtikrinti suderinto argumentuoto atsakymo į Europos Komisijos pateiktas pastabas parengimą, o prireikus – reikiamų didelės apimties projekto paraiškos dokumentų patikslinimą ir informacijos teikimą vadovaujančiajai institucijai.“

6. Išdėstyti 17 punktą taip:

„17. Europos Komisijai priėmus sprendimą dėl didelės apimties projekto, kuriame nurodytas fizinis objektas, didžiausia didelės apimties projekto Europos Komisijai tinkamų deklaruoti išlaidų suma, kuriai taikoma atitinkamo veiksmų programos prioriteto ES fondų lėšų bendrojo finansavimo norma ir pateiktas projektui pagal veiksmų programos prioriteto ES fondų lėšų bendrojo finansavimo normą tenkančios ES fondų lėšų dalies metinis planas, arba iki Europos Komisijos sprendimo priėmimo dienos ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo ir šių Taisyklių nustatyta tvarka sudarius projekto finansavimo ir administravimo sutartį, kurioje nurodoma didžiausia didelės apimties projektui skiriamų ES fondų lėšų suma gali būti kitokia, negu Europos Komisijos sprendime nurodyta ES fondų lėšų suma, atliekami mokėjimai ir projekto įgyvendinimo priežiūra. Jeigu sprendimas dėl projekto finansavimo priimamas ir projekto finansavimo ir administravimo sutartis sudaroma iki Europos Komisijos sprendimo dėl didelės apimties projekto priėmimo dienos, o Europos Komisija nepritaria didelės apimties projektui arba atsižvelgdama į projekto pajamas pagal Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnį ar dėl kitų priežasčių sprendimu dėl didelės apimties projekto patvirtina didelės apimties projekto Europos Komisijai tinkamų deklaruoti išlaidų sumą, mažesnę už nurodytą didelės apimties projekto paraiškoje ar projekto finansavimo ir administravimo sutartyje, projekto finansavimo ir administravimo sutartis atitinkamai turi būti nutraukiama arba keičiama atsižvelgiant į Europos Komisijos sprendimo turinį, o išmokėtos Europos Komisijos sprendimu nepatvirtintos projekto finansavimo lėšos ar jų dalis turi būti susigrąžinamos vadovaujantis šių Taisyklių 1881 ir 1882 punktais. Jeigu su didelės apimties projektu susijusios išlaidos deklaruotos Europos Komisijai iki Europos Komisijos sprendimo priėmimo dienos, Europos Komisijai priėmus sprendimą, jeigu būtina, įgyvendinančioji institucija, vadovaudamasi Metodinių išlaidų deklaracijų rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis finansų ministro 2009 m. vasario 17 d. įsakymu Nr. 1K-039 (Žin., 2009, Nr. 20-801), tikslina atitinkamo projekto pripažintų deklaruotinomis išlaidų sumą artimiausioje tvirtinančiajai institucijai teikiamoje išlaidų deklaracijoje.“

7. Išdėstyti 171 punktą taip:

„171. Įgyvendinančioji institucija projekto vertinimo ir įgyvendinimo (jeigu įgyvendinami projektai tampa didelės apimties) metu pagal kompetenciją užtikrina, kad didelės apimties projektai būtų įvertinti ir patvirtinti šių Taisyklių 15–17 punktuose nustatyta tvarka. Jeigu įgyvendinant didelės apimties projektą, dėl kurio Europos Komisija yra priėmusi sprendimą, keičiama jo finansavimo ir administravimo sutartis ir su tuo susijusi didelės apimties projekto paraiškoje pateikta informacija, įgyvendinančioji institucija apie keitimus privalo raštu informuoti vadovaujančiąją instituciją ir prireikus pateikti nuomonę apie poreikį keisti Europos Komisijos sprendimą.“

8. Išdėstyti 19 punktą taip:

„19. Ministerija ir (ar) kita valstybės institucija rengiamą vadovaujantis teisės aktais, reglamentuojančiais vidaus procedūras, ir (arba) ES struktūrinės paramos administravimo procedūrų vadovais, Projektų finansavimo sąlygų aprašą pagal kompetenciją derina su įgyvendinančiąja institucija. Ministerija ir (ar) kita valstybės institucija apie rengiamą Projektų finansavimo sąlygų aprašą informuoja vadovaujančiąją instituciją. Vadovaujančiosios institucijos prašymu, išskyrus šių Taisyklių 281.6 punkte nurodytą atvejį, prieš tvirtindama Projektų finansavimo sąlygų aprašą, ministerija ir (ar) kita valstybės institucija jo projektą turi raštu suderinti su vadovaujančiąja institucija, kaip nurodyta vadovaujančiosios institucijos rašte.“

9. Išdėstyti 28 punktą taip:

„28. Rekomenduojama laikytis principo, kad paraiškos būtų priimamos 2 mėnesius po kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos, tačiau ministerija ir (ar) kita valstybės institucija kvietimo teikti paraiškas skelbime gali nustatyti ir kitą laikotarpį, kuris turi būti ne trumpesnis kaip vienas mėnuo nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos.“

10. Išdėstyti 29 punktą taip:

„29. Kvietimo teikti paraiškas dokumentų keitimo procedūra priklauso nuo to, ar juose keičiama informacija gali turėti įtakos paraiškų pateikimo sąlygoms ir vertinimo rezultatams. Konkrečiai:

29.1. Jeigu kvietimo teikti paraiškas dokumentuose keičiama informacija nėra esminė (nekeičiamos paraiškų teikimo sąlygos, ji negali turėti įtakos paraiškų vertinimo rezultatams), ministerija ir (ar) kita valstybės institucija apie sprendimą keisti kvietimo teikti paraiškas dokumentus informuoja įgyvendinančiąją instituciją, parengia ir patvirtina kvietimo teikti paraiškas dokumentų pakeitimus. Po to, kai ministerija ir (ar) kita valstybės institucija paskelbia pakeistus kvietimo teikti paraiškas dokumentus šių Taisyklių 26 punkte nustatyta tvarka, įgyvendinančioji institucija apie dokumentų keitimą raštu informuoja pareiškėjus, pateikusius paraiškas, ir atsižvelgdama į dokumentų keitimo turinį paprašo pareiškėjų per rašte nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 15 darbo dienų nuo rašto išsiuntimo dienos, pateikti atitinkamą informaciją ar patikslinti paraišką.

29.2. Jeigu kvietimo teikti paraiškas dokumentuose keičiama informacija yra esminė (keičiamos paraiškų teikimo sąlygos, ji gali turėti įtakos paraiškų vertinimo rezultatams), ministerija ir (ar) kita valstybės institucija informuoja vadovaujančiąją ir įgyvendinančiąją institucijas apie būtinybę keisti kvietimo teikti paraiškas dokumentus, suderinusi su vadovaujančiąja institucija, sustabdo paraiškų priėmimą (arba paraiškų vertinimą, jeigu paraiškų pateikimo laikotarpis yra pasibaigęs) ir vadovaujančiosios institucijos prašymu derina su ja keičiamus kvietimo teikti paraiškas dokumentus. Vadovaujančioji institucija apie prašymą derinti pakeistus dokumentus informuoja ministeriją ir (ar) kitą valstybės instituciją, atsakydama, ar pritaria paraiškų priėmimo (arba paraiškų vertinimo) sustabdymui. Ministerija ir (ar) kita valstybės institucija šių Taisyklių 26 punkte nustatyta tvarka paskelbia pakeistus kvietimo teikti paraiškas dokumentus ir nustato kitą galutinį paraiškų teikimo terminą, kuris negali būti ankstesnis kaip vienas mėnuo nuo pakeisto kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos. Įgyvendinančioji institucija pareiškėjams, pateikusiems paraiškas iki kvietimo teikti paraiškas sąlygų pakeitimo dienos, išsiunčia informacinius raštus apie pakeitimus ir prireikus prašo pateikti su pakeitimais susijusią papildomą informaciją ir (ar) dokumentus ir (ar) patikslinti paraišką.

29.3. Projektų finansavimo sąlygų aprašo nuostatos, susijusios su reikalavimais projekto vykdytojui, projekto veikloms ir projekto išlaidoms, kurios taikomos tam tikram projektui, turi būti perkeltos į projekto finansavimo ir administravimo sutarties nuostatas.“

11. Išdėstyti 36 punktą taip:

„36. Visose projekto vykdytojo įgyvendinamose informavimo apie projektą priemonėse turi būti naudojamas ES 20072013 metų struktūrinės paramos ženklas, kurio pavyzdys patvirtintas finansų ministro 2007 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. 1K-366 (Žin., 2007, Nr. 134-5434).“

12. Papildyti 361 punktu:

„361. Įgyvendinant bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų projektus sukurti produktai (parengtos metodikos, leidiniai, galimybių studijos, atlikti tyrimai ir kita) gali būti viešinami svetainėje www.esparama.lt.“

13. Išdėstyti 43 punktą taip:

„43. Paraiškos teikiamos įgyvendinančiajai institucijai. Jos iki nustatyto termino gali būti išsiųstos naudojantis pašto ir (ar) pasiuntinių teikiamomis paslaugomis arba pristatytos kvietime teikti paraiškas nurodytais adresais. Kitais būdais išsiųstos arba kitais adresais pristatytos, arba po kvietime teikti paraiškas nustatyto termino pateiktos paraiškos atmetamos, išskyrus šių Taisyklių 44 punkte nurodytą atvejį.“

14. Išdėstyti 74 punktą taip:

„74. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatydama didžiausią projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą, didžiausią Europos Komisijai tinkamų deklaruoti išlaidų sumą ir didžiausią leistiną skirti lėšų dydį, įgyvendinančioji institucija pagal Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnį, vadovaudamasi Bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektų pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodika, patvirtinta finansų ministro 2010 m. birželio 16 d. įsakymu Nr. 1K-195 (Žin., 2010, Nr. 71-3581), arba Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių 182 punktu (taikoma bendrai finansuojamiems iš Europos socialinio fondo lėšų projektams), turi įvertinti projekto pajamas.“

15. Išdėstyti 761 punktą taip:

„761. Jeigu įgyvendinančioji institucija projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu negali nustatyti, kurios projekto pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio dalies nėra galimybės įtraukti į atskaitą Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme (Žin., 2002, Nr. 35-1271; 2004, Nr. 17-505) nustatyta tvarka (kai projekto vykdytojas vykdo mišrias veiklas, tai yra įgyvendinant projektą numatytos įsigyti prekės, paslaugos, darbai skirti ne tik Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 58 straipsnio 1 dalyje nurodytai veiklai), ir dėl to pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestį pripažįsta netinkamu finansuoti, toks valstybės institucijų, įstaigų ir įmonių, savivaldybių institucijų, įstaigų ir įmonių, valstybinių mokslo ir studijų institucijų įgyvendinamų projektų netinkamas finansuoti pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis, tenkantis skiriamo finansavimo lėšų daliai, gali būti apmokėtas Projektų, bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų, netinkamo finansuoti pridėtinės vertės mokesčio apmokėjimo tvarkos apraše, patvirtintame finansų ministro 2010 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-203 (Žin., 2010, Nr. 76-3899), nustatyta tvarka.“

16. Išdėstyti 811 punktą taip:

„811. Jeigu įgyvendinančioji institucija projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustato pirkimus, kuriuos pareiškėjas turi įvykdyti iki sprendimo dėl projekto finansavimo priėmimo dienos, arba pareiškėjas įvykdo pirkimus, siekdamas pagrįsti planuojamas projekto išlaidas, įgyvendinančioji institucija, vadovaudamasi teisės aktais, reglamentuojančiais vidaus procedūras, ir (arba) ES struktūrinės paramos administravimo procedūrų vadovuose nustatyta tvarka ir apimtimi, turi patikrinti pirkimo dokumentus paraiškos vertinimo metu. Nustačiusi, kad pareiškėjas nesilaikė pirkimus reglamentuojančių teisės aktų, įgyvendinančioji institucija priima sprendimą atmesti paraišką arba vadovaujantis Metodinėmis pažeidimų tyrimo ir nustatymo rekomendacijomis, patvirtintomis finansų ministro 2009 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. 1K-173 (Žin., 2009, Nr. 67-2716), sumažinti didžiausią leistiną projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą. Sprendimas dėl finansinės korekcijos taikymo įforminamas projekto tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaitoje. Jeigu paraiškos vertinimo metu taikyta finansinė korekcija, įgyvendinant projektą ji pakartotinai dėl tos pačios priežasties tam pačiam projekto pirkimui netaikoma.“

17. Išdėstyti 921 punktą taip:

„921. Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto, kurį ji pripažino tinkamu finansuoti šiose Taisyklėse nustatyta tvarka, tinkamumo finansuoti Europos investicijų banko paskolos lėšomis vertinimą – nustato, ar projektas atitinka Europos investicijų banko nustatytas išlaidų tinkamumo finansuoti sąlygas.“

18. Išdėstyti 922 punktą taip:

„922. Įgyvendinančiosios institucijos vertintojai vertinimą atlieka vadovaudamiesi įgyvendinančiosios institucijos patvirtintu Europos investicijų banko išlaidų tinkamumo finansuoti vertinimo ir priežiūros tvarkos aprašu. Projekto tinkamumo finansuoti Europos investicijų banko paskolos lėšomis vertinimas turi būti atliktas:

922.1. ne vėliau kaip iki projekto finansavimo ir administravimo sutarties pasirašymo tuo atveju, kai paraiškoje nenurodyta, kad pareiškėjas ir (arba) partneris yra pateikęs arba numato teikti Finansų ministerijai prašymą perskolinti Finansų ministerijai Europos investicijų banko suteiktos paskolos dalį pareiškėjo įnašo daliai finansuoti (toliau vadinama – prašymas perskolinti);

922.2. ne vėliau kaip iki šių Taisyklių 64 punkte nurodytos paraiškos vertinimo pabaigos tuo atveju, kai paraiškoje nurodyta, kad pareiškėjas ir (arba) partneris yra pateikęs arba numato teikti Finansų ministerijai prašymą perskolinti, išskyrus tą atvejį, kai pareiškėjas įsipareigoja skirti savo lėšų dalį projektui finansuoti iš kitų finansavimo šaltinių, jeigu paskola iš Finansų ministerijai Europos investicijų banko suteiktos paskolos dalies projektui nebūtų suteikta. Tokiu atveju projekto tinkamumo finansuoti Europos investicijų banko paskolos lėšomis vertinimas turi būti atliktas iki šių Taisyklių 922.1 punkte nustatyto termino.“

19. Išdėstyti 926 punktą taip:

„926. Įgyvendinančioji institucija atlieka projektų, kurie finansuojami Europos investicijų banko lėšomis, tinkamumo finansuoti priežiūrą visą jų įgyvendinimo laikotarpį. Jeigu projekto įgyvendinimo metu keičiasi projekto finansavimo sąlygos, turinčios įtakos projekto tinkamumo finansuoti Europos investicijų banko paskolos lėšomis sąlygoms, turi būti atliekamas pakartotinis projekto tinkamumo finansuoti Europos investicijų banko paskolos lėšomis vertinimas:

926.1. kai projekto įgyvendinimo metu projekto vykdytojas ir (arba) partneris Finansų ministerijai teikia prašymą perskolinti – ne vėliau kaip per 5 darbo dienas (kai projekto vertė – nuo 86,32 mln. litų iki 172,64 mln. litų (išskyrus didelės apimties projektą) – per 15 darbo dienų) nuo informacijos apie Finansų ministerijai pateiktą prašymą perskolinti gavimo įgyvendinančiojoje institucijoje dienos;

926.2. kitais atvejais – ne vėliau kaip per 5 darbo dienas (kai projekto vertė – nuo 86,32 mln. litų iki 172,64 mln. litų (išskyrus didelės apimties projektą) – per 15 darbo dienų) nuo projekto finansavimo ir administravimo sutarties pakeitimo, atlikto šių Taisyklių 168.2 ir 168.3 punktuose nustatyta tvarka, įsigaliojimo dienos.“

20. Išdėstyti 101 punkto pirmąją pastraipą taip:

„101. Sprendimą dėl projekto finansavimo ministerija ir (ar) kita valstybės institucija turi priimti ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo vertinimo ataskaitos gavimo dienos. Jeigu pareiškėjas Valstybės perskolinamų paskolų ir valstybės garantijų teikimo, suteiktų perskolinamų paskolų grąžinimo ir valstybės garantijų administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 667 (Žin., 2001, Nr. 49-1713; 2011, Nr. 105-4936), nustatyta tvarka Finansų ministerijai yra pateikęs prašymą perskolinti, sprendimas turi būti priimamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl perskolinamos paskolos suteikimo įsigaliojimo dienos. Jeigu šių Taisyklių 97 punkte nustatyta tvarka sudaromas projektų atrankos komitetas, sprendimas dėl projekto finansavimo priimamas per 15 darbo dienų nuo vertinimo ataskaitos gavimo dienos. Sprendimas dėl projekto finansavimo tvirtinamas ministro ir (ar) kitos valstybės institucijos vadovo įsakymu, kuriame nurodomas:“.

21. Išdėstyti 106.3 punktą taip:

„106.3. didinama valstybės ar regiono projektui skiriamo finansavimo suma, kai projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma nesikeičia, dėl to įgyvendinančiajai institucijai nereikia atlikti papildomo projektų tinkamumo finansuoti vertinimo. Tokiu atveju ministerija ir (ar) kita valstybės institucija, prieš priimdama sprendimą dėl papildomo finansavimo skyrimo, turi pateikti vadovaujančiajai institucijai argumentus dėl papildomo finansavimo skyrimo ir gauti jos pritarimą. Valstybės ar regiono projektams finansavimas gali būti didinamas neviršijant atitinkamos veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės finansavimo plane nurodytos projektams skiriamo finansavimo sumos.“

22. Išdėstyti 119 punktą taip:

„119. Kartu su mokėjimo prašymais projekto vykdytojas pateikia išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijas, išskyrus šių Taisyklių 134 ir 142.1 punktuose nurodytus atvejus, netiesiogines projekto išlaidas, apmokamas taikant vienodo dydžio normą, ir išlaidas, apmokamas taikant fiksuotuosius projekto išlaidų vieneto įkainius ir fiksuotąsias projekto išlaidų sumas. Išlaidoms, apmokamoms taikant fiksuotuosius projekto išlaidų vieneto įkainius, pagrįsti projekto vykdytojas teikia dokumentus, kuriais įrodomas projekto kiekybinio rezultato pasiekimas. Išlaidoms, apmokamoms taikant fiksuotąją projekto išlaidų sumą, pagrįsti projekto vykdytojas teikia dokumentus, kuriais įrodomas projekto veiklos įvykdymas.“

23. Išdėstyti 126 punktą taip:

„126. Įgaliotam įgyvendinančiosios institucijos darbuotojui patvirtinus mokėjimo prašymą, apie tai per DMS arba, jeigu DMS funkcinės galimybės nepakankamos, raštu arba elektroniniu paštu turi būti informuojamas projekto vykdytojas, tai yra nurodoma:

126.1. tinkamomis finansuoti išlaidomis pripažinta mokėjimo prašyme nurodytų išlaidų suma;

126.2. tinkamomis finansuoti išlaidomis nepripažinta mokėjimo prašyme nurodytų išlaidų suma ir šio sprendimo priežastis;

126.3. informacija apie tai, kad tinkamomis finansuoti išlaidomis nepripažintą sumą, ištaisius nurodytus trūkumus, galima įtraukti į kitą mokėjimo prašymą;

126.4. grąžintinų lėšų suma, išskaičiuota iš sumos, mokėtinos pagal projekto vykdytojo pateiktą mokėjimo prašymą, jeigu priimtas ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos sprendimas grąžintinas lėšas susigrąžinti įskaitant jas su projekto vykdytojo pateiktu ar kitu teikiamu mokėjimo prašymu;

126.5. avansu išmokėtų lėšų ar jų dalies suma, kuria mažinama pagal patvirtintą mokėjimo prašymą mokėtina suma, jeigu įgyvendinančioji institucija šių Taisyklių 151 punkte nustatyta tvarka priima sprendimą avansu išmokėta lėšų suma ar jos dalimi sumažinti mokėtiną sumą pagal pateiktą mokėjimo prašymą;

126.6. faktiškai apmokėtų mokėjimo prašymuose finansavimo sumų ir pagal finansavimo intensyvumą apskaičiuotų viso projekto turėjusių būti išmokėtų sumų nuokrypio, įvertinto SFMIS naudojimo taisyklėse nustatyta tvarka, suma (jeigu taikoma);

126.7. pagal patvirtintą mokėjimo prašymą nustatyta mokėtina skirto finansavimo lėšų suma;

126.8. kita, įgyvendinančiosios institucijos nuomone, aktuali informacija.“

24. Išdėstyti 127 punktą taip:

„127. Patvirtinus mokėjimo prašymą, įgyvendinančioji institucija, SFMIS naudojimo taisyklių nustatyta tvarka naudodamasi SFMIS, rengia ir teikia ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai paraišką asignavimų valdytojui ne vėliau kaip per 30 dienų nuo mokėjimo prašymo registravimo dienos. Į vieną paraišką asignavimų valdytojui gali būti įtrauktos tik pagal vieną iš šių Taisyklių 135 punkte nurodytų išlaidų apmokėjimo būdų apmokamos išlaidos.“

25. Papildyti 1271 punktu:

„1271. Šių Taisyklių 127 punkte nurodytas terminas netaikomas, kai įgyvendinančioji institucija galutinio mokėjimo prašymo tikrinimo metu, vadovaudamasi šių Taisyklių 124 punktu, atlieka projekto patikrą vietoje ir (ar), įtarusi, kad yra projekto finansavimo ir administravimo sutarties pažeidimų, Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1225 (Žin., 2008, Nr. 137-5429), nustatyta tvarka atlieka įtariamo pažeidimo tyrimą ir (ar) vadovaudamasi šių Taisyklių 150, 1881 ir 1882 punktais susigrąžina išmokėtų projektui skirto finansavimo lėšų perviršį, taikydama lėšų pervedimo būdą, kai lėšų perviršiui įskaityti su galutiniu mokėjimo prašymu nepakanka mokėtinos pagal galutinį mokėjimo prašymą projektui skirto finansavimo lėšų dalies. Šiame punkte nurodytais atvejais įgyvendinančioji institucija paraišką asignavimų valdytojui rengia ir teikia ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo vėliausio šiame punkte nurodyto veiksmo atlikimo dienos.“

26. Išdėstyti 128 punktą taip:

„128. Įgyvendinančiosios institucijos vadovui ar jo įgaliotam asmeniui ir vyriausiajam buhalteriui (buhalteriui) arba kitam įgyvendinančiosios institucijos vadovo įgaliotam asmeniui patvirtinus paraišką asignavimų valdytojui, skenuota paraiška asignavimų valdytojui teikiama per SFMIS ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai, o originalas saugomas įgyvendinančiojoje institucijoje. Jeigu sutrinka (neveikia) SFMIS, esant nenugalimos jėgos aplinkybėms, paraiškos asignavimų valdytojui kopija siunčiama ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai, o originalas saugomas įgyvendinančiojoje institucijoje.“

27. Išdėstyti 130 punktą taip:

„130. Ministerija ir (ar) kita valstybės institucija turi patikrinti gautą paraišką asignavimų valdytojui ir, jeigu ji tinkamai parengta, Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių, patvirtintų finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 (Žin., 2000, Nr. 65-1976; 2007, Nr. 90-3604) (toliau – Valstybės biudžeto lėšų išdavimo taisyklės), nustatyta tvarka parengti ir pateikti mokėjimo paraišką Valstybės iždo departamentui per 3 darbo dienas nuo paraiškos asignavimų valdytojui gavimo užregistravimo dienos.“

28. Išdėstyti 1321 punktą taip:

„1321. Kai įgyvendinančiosios institucijos vadovas yra asignavimų valdytojas, įgyvendinančioji institucija, naudodamasi SFMIS, parengia ir patvirtina paraišką asignavimų valdytojui, užtikrindama šių Taisyklių 131 punkte (išskyrus 131.2 punktą) nustatytų reikalavimų laikymąsi, ir per 3 darbo dienas nuo paraiškos asignavimų valdytojui patvirtinimo SFMIS Valstybės biudžeto lėšų išdavimo taisyklių nustatyta tvarka parengia ir pateikia mokėjimo paraišką Valstybės iždo departamentui. Tokiu atveju šių Taisyklių 128–130, 132 punktai netaikomi.“

29. Papildyti 1322 punktu:

„1322. Kai įgyvendinančioji institucija – ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai pavaldi biudžetinė įstaiga ir yra jos įgaliota rengti ir teikti į VBAM sistemą mokėjimo paraiškas Valstybės iždo departamentui, ji, naudodamasi SFMIS, rengia ir tvirtina paraišką asignavimų valdytojui, užtikrindama šių Taisyklių 131 punkte (išskyrus 131.2 punktą) nustatytų reikalavimų laikymąsi, ir per 3 darbo dienas nuo paraiškos asignavimų valdytojui patvirtinimo SFMIS Valstybės biudžeto lėšų išdavimo taisyklių nustatyta tvarka parengia ir per VBAM sistemą pateikia asignavimų valdytojui mokėjimo paraišką. Tokiu atveju šių Taisyklių 128–130, 132 punktai netaikomi.“

30. Išdėstyti 133 punktą taip:

„133. Ministerija ir (ar) kita valstybės institucija arba įgyvendinančioji institucija šių Taisyklių 1321 punkte nustatytu atveju teikia mokėjimo paraiškas Valstybės iždo departamentui, o Valstybės iždo departamentas jas apmoka, vadovaudamiesi Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, patvirtintomis finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 (Žin., 2000, Nr. 65-1976; 2007, Nr. 90-3604). Informacija apie Valstybės iždo departamento atliktus mokėjimus VBAM sistemoje siunčiama į SFMIS.“

31. Išdėstyti 137 punktą taip:

„137. Prieš sudarant projekto finansavimo ir administravimo sutartį, projekto vykdytojas turi turėti kredito įstaigoje atskirą sąskaitą projektui skiriamoms lėšoms, jeigu numatoma už projektą išmokėti avansą ir (ar) taikyti sąskaitų apmokėjimo būdą. Kai projekto vykdytojo projekto finansavimo lėšoms banko sąskaitoje taikomos Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Lietuvos banko valdybos 1994 m. balandžio 27 d. nutarimo Nr. 320 „Dėl palūkanų už Lietuvos valstybės biudžeto ir biudžetinių įstaigų sąskaitų einamuosius depozitus bankuose“ (Žin., 1994, Nr. 33-601) nuostatos, projekto vykdytojas gali atskiroje banko sąskaitoje tvarkyti daugiau nei vienam pagal atitinkamą veiksmų programą ir atitinkamą ES fondą finansuojamam projektui skiriamas lėšas. Tokiu atveju projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad su kiekvienu projektu susiję sandoriai turėtų atskirą apskaitos kodą, taip garantuodamas kiekvieno projekto finansinių operacijų atsekamumą.“

32. Išdėstyti 139 punktą taip:

„139. Projekto vykdytojas pradeda įgyvendinti projektą iš projekto vykdytojo ir partnerio (-ių) lėšų ir projekto finansavimo ir administravimo sutartyje nustatytu periodiškumu teikia įgyvendinančiajai institucijai mokėjimo prašymus, kuriuose deklaruoja padarytas ir apmokėtas išlaidas, ir prideda išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijas. Projekto įgyvendinimo išlaidos kompensuojamos pagal projekto vykdytojo teikiamus mokėjimo prašymus.“

33. Išdėstyti 142.1 punktą taip:

„142.1. Projekto vykdytojas turi patikrinti kiekvieną rangovo, paslaugų teikėjo ar prekių tiekėjo pateiktą sąskaitą, jos atitiktį rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo sutarties sąlygoms, patikrinti ir priimti atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar patiektas prekes (išskyrus išankstinio apmokėjimo sąskaitą), kartu su kitais reikalaujamais dokumentais pridėti prie mokėjimo prašymo ir pateikti įgyvendinančiajai institucijai sutartyje nustatytu periodiškumu. Taikant sąskaitų apmokėjimo būdą, išlaidoms pagrįsti su mokėjimo prašymu neteikiami išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentai.“

34. Išdėstyti 142.2 punktą taip:

„142.2. Projekto vykdytojas privalo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo lėšų gavimo į projekto finansavimo ir administravimo sutartyje nurodytą projekto sąskaitą dienos išmokėti gautas lėšas, nuosavas ir (ar) partnerio (-ių) lėšas projektui įgyvendinti (jeigu buvo įsipareigojęs skirti tam lėšų ir jos nepervestos anksčiau) rangovui, paslaugų teikėjui arba prekių tiekėjui ir pateikti įgyvendinančiajai institucijai pranešimą apie apmokėjimą kartu su visų išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijomis. “

35. Išdėstyti 142.4 punktą taip:

„142.4. Projekto vykdytojas kartu su galutiniu mokėjimo prašymu privalo pateikti įgyvendinančiajai institucijai informaciją apie palūkanas, sukauptas projekto sąskaitoje, kuri nurodyta projekto finansavimo ir administravimo sutartyje. Projekto sąskaitoje sukauptų palūkanų dydžiu, vadovaujantis šių Taisyklių 1881 ir 1882 punktais, turi būti mažinama pagal galutinį mokėjimo prašymą mokėtina projektui skirto finansavimo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų dalis (ši nuostata netaikoma projektų vykdytojams, kurių projekto finansavimo lėšoms atidarytoms banko sąskaitoms taikomas Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Lietuvos banko valdybos 1994 m. balandžio 27 d. nutarimas Nr. 320). Jeigu sukauptų palūkanų suma didesnė už mokėtiną pagal galutinį mokėjimo prašymą projektui skirto finansavimo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų dalį arba projektui neskirta finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, perviršis arba visos sukauptos palūkanos turi būti grąžinami į asignavimų valdytojo sąskaitą, iš kurios per 5 darbo dienas turi būti pervedami į valstybės iždo sąskaitą, vadovaujantis šių Taisyklių 1881 ir 1882 punktais, išskyrus tuos atvejus, kai sukauptų palūkanų suma mažesnė nei 50 litų arba lygi šiai sumai ir mokėtinos pagal galutinį mokėjimo prašymą projektui skirto finansavimo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų dalies nepakanka įskaityti sukauptų palūkanų sumai ar jos daliai su projekto vykdytojo pateiktu galutiniu mokėjimo prašymu.“

36. Išdėstyti 143 punktą taip:

„143. Tinkamos finansuoti išlaidos iš projektui skirtų lėšų sumos ir projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų šaltinių pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai, kai įgyvendinančioji institucija, patikrinusi išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus, patvirtina, kad pateikti visi išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentai ir jie yra tinkami, tą dieną, kurią projekto vykdytojas perveda lėšas rangovui, paslaugų teikėjui arba prekių tiekėjui (nors projekto vykdytojo lėšų dalis buvo pervesta prieš teikiant mokėjimo prašymą). Jeigu pagal tą pačią paraišką asignavimų valdytojui lėšos rangovui, paslaugų teikėjui arba prekių tiekėjui pervedamos ne vienu metu, taikoma vėliausio mokėjimo data (kartu su atitinkama projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų dalimi). Pripažintas Europos Komisijai deklaruotinomis išlaidas įgyvendinančioji institucija pagal išlaidų pripažinimo deklaruotinomis Europos Komisijai datą registruoja SFMIS kaip deklaruotinas Europos Komisijai ir įtraukia į atitinkamo laikotarpio išlaidų deklaracijas. Visos projekto tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pripažintos deklaruotinomis Europos Komisijai ne vėliau kaip iki 2015 m. gruodžio 31 dienos.“

37. Išdėstyti 147 punktą taip:

„147. Avansas mokamas remiantis projekto finansavimo ir administravimo sutartyje išdėstytomis avanso mokėjimo nuostatomis. Kartu su avanso mokėjimo prašymu privatūs juridiniai asmenys turi pateikti finansų įstaigos ar draudimo įmonės garantiją, laidavimo raštą arba laidavimo draudimo raštą dėl avanso sumos, viešieji juridiniai asmenys – finansų įstaigos ar draudimo įmonės garantiją, laidavimo raštą arba laidavimo draudimo raštą dėl avanso sumos, jeigu avanso suma didesnė kaip 50 000 litų, viešieji juridiniai asmenys, įgyvendinantys bendrai finansuojamus iš Europos socialinio fondo lėšų projektus, – finansų įstaigos ar draudimo įmonės garantiją, laidavimo raštą arba laidavimo draudimo raštą dėl avanso sumos, jeigu avanso suma didesnė kaip 100 000 litų. Kai mokėjimo prašymai teikiami ne rečiau kaip kas mėnesį, tačiau per 2 mėnesius projekto vykdytojui pačiam vykdant veiklas padaromų išlaidų suma – daugiau nei 100 000 litų, viešiesiems juridiniams asmenims, įgyvendinantiems bendrai finansuojamus iš Europos socialinio fondo lėšų projektus, gali būti netaikomas reikalavimas pateikti finansų įstaigos ar draudimo įmonės garantiją, laidavimo raštą arba laidavimo draudimo raštą dėl avanso sumos iki 150 000 litų įskaitytinai. Reikalavimas pateikti garantiją, laidavimo raštą arba laidavimo draudimo raštą dėl avanso sumos netaikomas biudžetinėms įstaigoms, viešosioms įstaigoms, kurių savininkė arba vienas iš dalininkų yra valstybė, labdaros ir paramos fondams, kurių vienintelis dalininkas yra valstybė, ir avanso daliai, skirtai vadovaujantis šių Taisyklių 145.5 punktu.“

38. Išdėstyti 149 punktą taip:

„149. Gavęs avansą, projekto vykdytojas pradeda įgyvendinti projektą ir mokėjimo prašymą teikia įgyvendinančiajai institucijai ne vėliau kaip po 90 kalendorinių dienų nuo avanso gavimo dienos. Jeigu per 90 dienų nuo avanso gavimo dienos projekto vykdytojas nepradeda įgyvendinti projekto ir nepadaro išlaidų, avansu išmokėtos lėšos arba jų dalis turi būti susigrąžinamos, vadovaujantis šių Taisyklių 1881 ir 1882 punktais. Projekto vykdytojas privalo grąžinti lėšas per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl lėšų susigrąžinimo gavimo dienos.“

39. Papildyti 1491 punktu:

„1491. Jeigu projekto veiklų įgyvendinimo sparta neužtikrina efektyvaus avanso panaudojimo, įgyvendinančioji institucija, įvertinusi avanso poreikio sumažėjimą, inicijuoja avansu išmokėtų projekto finansavimo lėšų arba jų dalies susigrąžinimą vadovaujantis šių Taisyklių 1881 ir 1882 punktais.“

40. Išdėstyti 150 punktą taip:

„150. Baigęs įgyvendinti projekto veiklas, projekto vykdytojas įgyvendinančiajai institucijai pateikia galutinį mokėjimo prašymą, galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą ir auditoriaus išvadą (jeigu tai numatyta projekto finansavimo ir administravimo sutartyje). Jeigu įgyvendinančioji institucija, patikrinusi šiuos dokumentus, nustato, kad projekto vykdytojui lėšų išmokėta mažiau, nei numatyta projekto finansavimo ir administravimo sutartyje ir pagal patvirtintus tinkamų finansuoti išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus, trūkstamos lėšos jam pervedamos. Jeigu įgyvendinančioji institucija, patikrinusi šiuos dokumentus, nustato, kad lėšų išmokėta daugiau, nei numatyta projekto finansavimo ir administravimo sutartyje ir pagal patvirtintus tinkamų finansuoti išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus, išmokėtų projekto finansavimo lėšų perviršis turi būti susigrąžinamas vadovaujantis šių Taisyklių 1881 ir 1882 punktais. Projekto sąskaitoje sukauptos palūkanos turi būti išskaičiuojamos iš galutinio mokėjimo prašymo arba grąžinamos šių Taisyklių 142.4 punkte nustatyta tvarka.“

41. Išdėstyti 154.3 punktą taip:

„154.3. Įgyvendinančioji institucija gali tikrinti projekto vykdytojo ir jo partnerio (-ių) ūkinę veiklą tik tiek, kiek ji susijusi su tikrinamo projekto įgyvendinimu. Įgyvendinančioji institucija turi teisę susipažinti ir su projekto vykdytojo iš kitų finansavimo šaltinių įsigyjamais produktais, kitais projekto vykdytojo dokumentais, kiek tai būtina dvigubo tos pačios veiklos tų pačių išlaidų finansavimo prevencijai užtikrinti.“

42. Išdėstyti 154.4 punktą taip:

„154.4. Įgyvendinančioji institucija turi raštu arba per DMS informuoti projekto vykdytoją apie patikrą vietoje likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki patikros vietoje atlikimo dienos. Jeigu išankstinis projekto vykdytojo informavimas apie planuojamą patikrą vietoje gali turėti neigiamos įtakos patikros vietoje rezultatams, įgyvendinančioji institucija patikrą vietoje gali atlikti prieš tai iš anksto neinformavusi projekto vykdytojo.“

43. Išdėstyti 161 punktą taip:

„161. Projektų vykdytojai, įgyvendindami bendrai finansuojamus iš Europos socialinio fondo lėšų projektus, privalo teikti įgyvendinančiajai institucijai tarpines projekto įgyvendinimo ataskaitas (jeigu esama projekto dalyvių). Visi projektų vykdytojai privalo pateikti įgyvendinančiajai institucijai galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą, kuri teikiama kartu su galutiniu mokėjimo prašymu, ir ataskaitas po projekto užbaigimo. Šių ataskaitų formos patvirtintos finansų ministro 2008 m. balandžio 24 d. įsakymu Nr. 1K-154 (Žin., 2008, Nr. 50-1868).“

44. Išdėstyti 1651 punktą taip:

„1651. Atsiskaitydamas už 5 metų laikotarpį po projekto finansavimo pabaigos, ne vėliau kaip per 30 dienų praėjus kiekvieniems iš 5 metų po projekto finansavimo pabaigos, arba kasmet, ne vėliau kaip per 30 dienų nuo kalendorinių metų pabaigos, kaip numatyta projekto finansavimo ir administravimo sutartyje, projekto vykdytojas privalo teikti įgyvendinančiajai institucijai ataskaitas po projekto užbaigimo. Ataskaita po projekto užbaigimo teikiama kaip informacija įgyvendinančiajai institucijai, siekiant užtikrinti duomenų apie projekto stebėsenos rodiklių pasiekimą ir Reglamento Nr. 1083/2006 55 ir 57 straipsnių įgyvendinimą pateikimą. Nepažeidžiant Reglamento Nr. 1083/2006 55 ir 57 straipsnių, projekto finansavimo ir administravimo sutartyje gali būti nustatomas trumpesnis ataskaitų po projekto užbaigimo teikimo laikotarpis. Įgyvendinančioji institucija turi įsitikinti, kad pateikta informacija teisinga, ir gali paprašyti projekto vykdytojo ataskaitą po projekto užbaigimo patikslinti.“

45. Išdėstyti 166 punktą taip:

„166. Jeigu projekto vykdytojas laiku nepateikia tarpinės, galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos ar ataskaitos po projekto užbaigimo, įgyvendinančioji institucija turi raštu jam apie tai priminti ir nustatyti terminą, per kurį tarpinė, galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita ar ataskaita po projekto užbaigimo turi būti pateikta. Jeigu projekto vykdytojas tarpinės ar galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos laiku nepateikia net ir po priminimo, įgyvendinančioji institucija gali inicijuoti projekto finansavimo lėšų mokėjimo sustabdymą, sutarties nutraukimą ir (ar) vadovaudamasi šių Taisyklių 1881 ir 1882 punktais – išmokėtų lėšų arba jų dalies susigrąžinimą. Jeigu projekto vykdytojas ataskaitos po projekto užbaigimo laiku nepateikia ir po priminimo ir (ar) ataskaitoje pateikiami klaidingi duomenys, įgyvendinančioji institucija gali inicijuoti išmokėtų projekto finansavimo lėšų arba jų dalies susigrąžinimą, vadovaudamasi šių Taisyklių 1881 ir 1882 punktais.“

46. Išdėstyti 170.3 punktą taip:

„170.3. mažėja projekto finansavimo ir administravimo sutartyje nustatytos projekto stebėsenos rodiklių reikšmės. O bendrai finansuojamų iš Europos socialinio fondo lėšų projektų, – jeigu stebėsenos rodiklių reikšmės mažėja daugiau kaip 10 procentų;“.

47. Papildyti 1731 punktu:

„1731. Jeigu mažėja projekto finansavimo ir administravimo sutartyje nustatytos projekto stebėsenos rodiklių ir (arba) fizinių veiklos įgyvendinimo rodiklių reikšmės, įgyvendinančioji institucija turi įvertinti rodiklių mažėjimo priežastis ir projektui skirto finansavimo dydžio pagrįstumą, atsižvelgdama į sumažėjusias rodiklių reikšmes, ir gali teikti ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai pasiūlymą pakeisti projekto finansavimo ir administravimo sutartį ir sumažinti projektui skirtą finansavimą ir (ar) inicijuoti išmokėtų projekto finansavimo lėšų arba jų dalies susigrąžinimą, vadovaudamasi šių Taisyklių 1881 ir 1882 punktais.“

48. Išdėstyti 174 punktą taip:

„174. Sprendimą dėl projekto finansavimo ir administravimo sutarties keitimo šių Taisyklių 170 punkte numatytais atvejais priima ministerija ir (ar) kita valstybės institucija ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo įgyvendinančiosios institucijos pasiūlymo keisti sutartį gavimo dienos, atsižvelgdamos į įgyvendinančiosios institucijos išvadą ir (ar) pasiūlymus. Sutarties keitimui paprastai pritariama, jeigu nustatoma, kad pakeitus sutartį projektas galėtų duoti tiek pat arba daugiau socialinės ir (ar) ekonominės naudos, taip pat geriau prisidėtų prie veiksmų programos tikslų siekimo. Priimdamos sprendimą, institucijos turi atsižvelgti į aplinkybes, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti teikdamas paraišką.“

49. Išdėstyti 179.2 punktą taip:

„179.2. ministerija ir (ar) kita valstybės institucija priima sprendimą sumažinti projekto finansavimą ir (ar) pareikalauti grąžinti išmokėtas lėšas ar jų dalį (jeigu įgyvendinančiosios institucijos vadovas yra asignavimų valdytojas, sprendimus dėl lėšų susigrąžinimo priima ši institucija), kai perskaičiuojama didžiausia Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma, vadovaujantis Bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektų pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodika arba Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių 182 punktu (taikoma bendrai finansuojamiems iš Europos socialinio fondo lėšų projektams);“.

50. Papildyti 179.4 punktu:

„179.4. ministerija ir (ar) kita valstybės institucija, atsižvelgdamos į įgyvendinančiosios institucijos pasiūlymą, priima sprendimą sumažinti projekto finansavimą dėl to, kad pasikeitus projekto veikloms ar techniniams sprendimams, sumažėjus planuotoms projekto stebėsenos rodiklių ir (arba) fizinių veiklos įgyvendinimo rodiklių reikšmėms arba įvykdžius visus numatytus projekto pirkimus paaiškėja, kad sumažėjo projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma, ir (ar) inicijuoja išmokėtų projekto finansavimo lėšų arba jų dalies susigrąžinimą, vadovaudamasi šių Taisyklių 1881 ir 1882 punktais.“

51. Išdėstyti 184.3 punktą taip:

„184.3. Įgyvendinančioji institucija turi užtikrinti operatyvų ir kompetentingą išvados dėl projekto vykdytojo pateiktų tikrinti dokumentų pateikimą. Išvadai dėl projekto vykdytojo pateiktų tikrinti dokumentų pateikti rekomenduojamas ne ilgesnis kaip 15 darbo dienų terminas nuo tų dokumentų gavimo dienos. Jeigu projekto vykdytojo parengti dokumentai atmetami, įgyvendinančioji institucija turi raštu paaiškinti atmetimo motyvus.“

52. Išdėstyti 186 punktą taip:

„186. Projekto vykdytojas gali pradėti vykdyti viešųjų pirkimų procedūras dar iki pateikdamas paraišką, jeigu kitaip nenustatyta Projektų finansavimo sąlygų apraše. Įgyvendinančioji institucija, iki patvirtindama išlaidų tinkamumą finansuoti, turi patikrinti, ar buvo tinkamai laikomasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme nustatytų principų. Įgyvendinančioji institucija, atlikdama mažos vertės pirkimų, supaprastintų ar tarptautinių pirkimų, kai pirkimo vertė pagal projektą (suma, už kurią projektui įgyvendinti perkama prekių, paslaugų ar darbų pagal konkretaus viešojo pirkimo metu sudarytą arba planuojamą sudaryti sutartį su tiekėju) be pridėtinės vertės mokesčio – ne didesnė nei 100 000 litų (prekių ir paslaugų) arba 500 000 litų (darbų), nesvarbu, koks pirkimo būdas pasirinktas, paskesnę patikrą, gali vadovautis įgyvendinančiosios institucijos patvirtinta atrankine pirkimų patikros metodika.“

53. Išdėstyti 187 punktą taip:

„187. Jeigu projekto vykdytojas nėra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatas, projekto pirkimus jis privalo vykdyti vadovaudamasis Juridinių asmenų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašu, patvirtintu finansų ministro 2008 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-212 (Žin., 2008, Nr. 69-2641). Įgyvendinančioji institucija pagal kompetenciją atlieka pirkimų priežiūrą, remdamasi Juridinių asmenų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašu ir užtikrindama šių Taisyklių 184.1–184.3 punktuose išdėstytų nuostatų laikymąsi. Įgyvendinančioji institucija, atlikdama apklausos būdu vykdomų pirkimų ar konkurso būdu vykdomų pirkimų, kai pirkimo vertė projekto biudžete – ne didesnė, nei nurodyta Juridinių asmenų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašo 13 punkte, paskesnę patikrą, gali vadovautis įgyvendinančiosios institucijos patvirtinta atrankine pirkimų patikros metodika.“

54. Papildyti VIII skyrių „Projektų finansavimo ir administravimo sutarčių vykdymo priežiūra“ penktuoju skirsniu:

„IŠMOKĖTŲ PROJEKTO FINANSAVIMO LĖŠŲ IR KITŲ LĖŠŲ GRĄŽINIMAS Į LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS BIUDŽETĄ

1881. Visais šiose Taisyklėse nustatytais atvejais sprendimus dėl išmokėtų projekto finansavimo lėšų ir (ar) kitų lėšų susigrąžinimo priima ministerija ir (arba) kita valstybės institucija arba įgyvendinančioji institucija (jeigu jos vadovas yra asignavimų valdytojas).

1882. Sprendimai dėl projekto finansavimo lėšų, išmokėtų ir (ar) panaudotų pažeidžiant ES arba Lietuvos Respublikos teisės aktus, taip pat dėl kitų lėšų, išmokėtų ir (ar) panaudotų nepažeidžiant ES arba Lietuvos Respublikos teisės aktų, susigrąžinimo priimami ir vykdomi, ES fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto grąžintinos ir grąžintos lėšos administruojamos Finansinės paramos, išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 (Žin., 2005, Nr. 69-2469; 2008, Nr. 55-2077; 2010, Nr. 33-1570), ir 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo ir grąžintinų ir grąžintų lėšų ataskaitos rengimo taisyklėse, patvirtintose finansų ministro 2010 m. birželio 4 d. įsakymu Nr. 1K-184 (Žin., 2010, Nr. 67-3378), nustatyta tvarka.“

55. Išdėstyti 190 punktą taip:

„190. Įgyvendinęs projektą, projekto vykdytojas šių Taisyklių 1651 punkte nustatyta tvarka ir terminais teikia įgyvendinančiajai institucijai ataskaitą po projekto užbaigimo. Jeigu Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnyje numatytu laikotarpiu nustatoma, kad gauta ar numatoma gauti iš anksto objektyviai apskaičiuojamų pajamų, į kurias neatsižvelgta projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu, tokias pajamas, apskaičiuotas vadovaujantis Bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektų pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodika arba Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių 182 punktu (bendrai finansuojamiems iš Europos socialinio fondo lėšų projektams), projekto vykdytojas turi grąžinti į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą.“

56. Išdėstyti 191 punktą taip:

„191. Jeigu projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, nesilaiko projekto finansavimo ir administravimo sutarties sąlygų, įgyvendinančioji institucija turi teisę inicijuoti, o ministerija ir (ar) kita valstybės institucija turi teisę vienašaliu sprendimu sumažinti, sustabdyti arba nutraukti projekto finansavimą ir (ar) nutraukti projekto finansavimo ir administravimo sutartį, ir (ar) vadovaudamasi šių Taisyklių 1881 ir 1882 punktais pareikalauti grąžinti sumokėtas lėšas ar jų dalį.“

57. Papildyti 1911 punktu:

„1911. Jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinęs projekto veiklas, nepasiekia planuotų projekto stebėsenos rodiklių ir (arba) fizinių veiklos įgyvendinimo rodiklių, įgyvendinančioji institucija, įvertinusi rodiklių nepasiekimo priežastis, šiose Taisyklėse ir Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka gali inicijuoti pažeidimo tyrimą ir nustatyti pažeidimą arba jo nenustatyti.“

58. Išdėstyti 192 punktą taip:

„192. Jeigu įtariama, kad pareiškėjas, vykdydamas pirkimus prieš paraiškos pateikimą, pažeidė Lietuvos Respublikos ir (ar) ES teisės aktus ar projekto vykdytojas projekto įgyvendinimo metu ir po jo įgyvendinimo, iki sueis Reglamento Nr. 1083/2006 57 straipsnio 1 dalyje nurodyti terminai, pažeidė Lietuvos Respublikos ir (ar) ES teisės aktus ir (ar) projekto finansavimo ir administravimo sutarties sąlygas ir dėl to atsirado ar galėjo atsirasti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (ar) ES biudžeto nuostolių padarius nepagrįstų išlaidų, šiose Taisyklėse ir Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka atliekamas įtariamo pažeidimo tyrimas ir nustatomas arba nenustatomas pažeidimas.“

59. Išdėstyti 196 punktą taip:

„196. Neturintys finansinių pasekmių (dėl to nepatirta ES biudžeto ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto nuostolių darant nepagrįstas išlaidas) pažeidimai, kurie neturi nusikalstamos veikos požymių ir gali būti ištaisomi prieš išmokant lėšas projekto vykdytojui, tiriami, nustatomi ir ištaisomi laikantis proporcingumo principo, tai yra jeigu įgyvendinančioji institucija nustato pažeidimą, kurį, jos nuomone, galima ištaisyti, ji vadovaudamasi Metodinėmis pažeidimų tyrimo ir nustatymo rekomendacijomis ne vėliau kaip per 5 darbo dienas raštu informuoja projekto vykdytoją apie nustatytą pažeidimą ir nustato jam terminą, per kurį nustatytieji pažeidimai turi būti ištaisyti ir apie atliktus veiksmus raštu informuota įgyvendinančioji institucija.“

60. Išdėstyti 197 punktą taip:

„197. Įgyvendinančioji institucija, atlikusi įtariamo pažeidimo tyrimą ir nustačiusi pažeidimą, kurio, jos nuomone, ištaisyti neįmanoma, priima sprendimą dėl nustatyto pažeidimo (toliau vadinama – sprendimas dėl pažeidimo), kuriame nurodomos su nustatytu pažeidimu susijusios faktinės aplinkybės, netinkamų finansuoti išlaidų suma ir pateikiamas vienas iš šių pasiūlymų ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai:

197.1. nutraukti projekto finansavimo ir administravimo sutartį ir (ar) susigrąžinti visas sumokėtas lėšas;

197.2. pakeisti projekto finansavimo ir administravimo sutartį ir (ar) sumažinti projekto finansavimą netinkamų finansuoti išlaidų dalimi ir (ar) susigrąžinti sumokėtų lėšų dalį, taikant lėšų pervedimo būdą, ir (ar) išskaičiuoti sumokėtą lėšų dalį iš projekto vykdytojo teikiamuose mokėjimo prašymuose nurodytos sumos;

197.3. pakeisti projekto finansavimo ir administravimo sutartį, tai yra sumažinti projekto finansavimą netinkamų finansuoti išlaidų dalimi, ir (ar) išskaičiuoti netinkamų finansuoti išlaidų sumą ar jos dalį iš projekto vykdytojo teikiamuose mokėjimo prašymuose nurodytos sumos, jeigu lėšos projekto vykdytojui dar nesumokėtos.“

61. Papildyti 1971 punktu:

„1971. Įgyvendinančioji institucija, priėmusi sprendimą dėl pažeidimo, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos teikia jo kopiją ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai ir projekto vykdytojui.

Nesutinkantis su įgyvendinančiosios institucijos veiksmais ar neveikimu, susijusiais su sprendimo dėl pažeidimo priėmimu, ar sprendimu dėl pažeidimo projekto vykdytojas gali skųstis šių Taisyklių 211 ir 212 punktuose nustatyta tvarka.“

62. Išdėstyti 198 punktą taip:

„198. Ministerija ir (ar) kita valstybės institucija, gavusios įgyvendinančiosios institucijos sprendimą dėl pažeidimo, nedelsdamos, bet ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo jo gavimo dienos, išnagrinėja jį ir nekeisdamos nustatyto pažeidimo apimties, turinio ir su juo susijusios netinkamos finansuoti išlaidų sumos, atsižvelgdamos į sprendime dėl pažeidimo įgyvendinančiosios institucijos pateiktą pasiūlymą, priima vieną iš šių sprendimų:

198.1. nutraukti projekto finansavimo ir administravimo sutartį ir (ar) pareikalauti grąžinti visas sumokėtas lėšas;

198.2. pakeisti projekto finansavimo ir administravimo sutartį ir (ar) sumažinti projekto finansavimą netinkamų finansuoti išlaidų, susijusių su įgyvendinančiosios institucijos nustatytu pažeidimu, dalimi ir (ar) susigrąžinti sumokėtų lėšų dalį, taikant lėšų pervedimo būdą, ir (ar) išskaičiuoti sumokėtą lėšų dalį iš projekto vykdytojo pateikiamų mokėjimo prašymų;

198.3. pakeisti projekto finansavimo ir administravimo sutartį, tai yra sumažinti projekto finansavimą netinkamų finansuoti išlaidų, susijusių su įgyvendinančiosios institucijos nustatytu pažeidimu, dalimi, ir (ar) išskaičiuoti netinkamų finansuoti išlaidų sumą ar jos dalį iš projekto vykdytojo pateikiamų mokėjimo prašymų, jeigu lėšos projekto vykdytojui dar nesumokėtos.“

63. Išdėstyti 1981 punktą taip:

„1981. Jeigu ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai gavus įgyvendinančiosios institucijos sprendimą dėl pažeidimo ir jį nagrinėjant ar jau išnagrinėjus paaiškėja naujų aplinkybių, kurių įgyvendinančioji institucija nenagrinėjo nustatydama pažeidimą, ministerija ir (ar) kita valstybės institucija nedelsdamos, bet ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo įgyvendinančiosios institucijos sprendimo dėl pažeidimo gavimo dienos, paprašo įgyvendinančiąją instituciją įvertinti paaiškėjusias naujas aplinkybes ir, jeigu būtina, atitinkamai pakeisti sprendimą dėl pažeidimo.“

64. Papildyti 1982 punktu:

„1982. Jeigu pagal ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos sprendimą lėšos turi būti susigrąžinamos, jos susigrąžinamos vadovaujantis šių Taisyklių 1881 ir 1882 punktais.“

65. Papildyti 1983 punktu:

„1983. Projekto vykdytojui apskundus įgyvendinančiosios institucijos veiksmus ar neveikimą, susijusius su sprendimo dėl pažeidimo priėmimu, arba sprendimą dėl pažeidimo (šių Taisyklių 211 ir 212 punktai), ministerija ir (ar) kita valstybės institucija gali atidėti įgyvendinančiosios institucijos sprendimo dėl pažeidimo nagrinėjimą, iki vadovaujančioji institucija išnagrinėja skundą dėl įgyvendinančiosios institucijos veiksmų ar neveikimo, susijusių su sprendimo dėl pažeidimo priėmimu, ir informuoja apie tai projekto vykdytoją, įgyvendinančiąją instituciją ir ministeriją ir (ar) kitą valstybės instituciją arba išsprendžiamas ginčas dėl įgyvendinančiosios institucijos sprendimo dėl pažeidimo.“

66. Išdėstyti 200 punktą taip:

„200. Vadovaujančioji, tvirtinančioji, mokėjimus atliekančioji institucijos, Viešųjų pirkimų tarnyba, ministerija ir (ar) kita valstybės institucija, taip pat įgyvendinančiosios institucijos ir projektų vykdytojai visų su veiksmų programų įgyvendinimu susijusių dokumentų saugojimą organizuoja vadovaudamiesi Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 (Žin., 2011, Nr. 32-1534).“

67. Išdėstyti 204.8 punktą taip:

„204.8. mokėjimo prašymų originalus, išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijas;“.

68. Išdėstyti 211 punktą taip:

„211. Pareiškėjas ir projekto vykdytojas turi teisę apskųsti vadovaujančiajai institucijai įgyvendinančiosios institucijos veiksmus ar neveikimą, susijusius su projekto atitikties bendriesiems atrankos kriterijams (išskyrus juos detalizuojančius reikalavimus, nustatytus projektų finansavimo sąlygų aprašuose) vertinimu, sprendimo dėl pažeidimo priėmimu, per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kurią jis sužinojo ar turėjo sužinoti apie tokius įgyvendinančiosios institucijos veiksmus ar neveikimą.

Vadovaujančioji institucija, gavusi projekto vykdytojo skundą dėl įgyvendinančiosios institucijos veiksmų ar neveikimo, susijusių su sprendimo dėl pažeidimo priėmimu, per 3 darbo dienas nuo jo gavimo institucijoje dienos apie tai informuoja ministeriją ir (ar) kitą valstybės instituciją ir įgyvendinančiąją instituciją.

Vadovaujančioji institucija gautą pareiškėjo arba projekto vykdytojo skundą nagrinėja Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka.

Vadovaujančioji institucija apie priimtą sprendimą informuoja pareiškėją ar projekto vykdytoją.

Vadovaujančioji institucija, nusprendusi, kad skundas pagrįstas, raštu įpareigoja įgyvendinančiąją instituciją imtis atitinkamų veiksmų ir nustato veiksmų atlikimo terminus.“

69. Išdėstyti 212 punktą taip:

„212. Pareiškėjas ar projekto vykdytojas, nesutinkantis su įgyvendinančiosios institucijos, ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos ar vadovaujančiosios institucijos sprendimais, gali juos apskųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba kreiptis į teismą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.“

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

 

 

FINANSŲ MINISTRĖ                                                                         INGRIDA ŠIMONYTĖ