LIETUVOS DARBO RINKOS MOKYMO TARNYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL DARBO RINKOS PROFESINIO MOKYMO PROGRAMŲ VYKDYMO KOKYBĖS VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2007 m. balandžio 18 d. Nr. V(7)-107

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853; 2004, Nr. 103-3755) 37 straipsnio 2 dalies 2 punktu, 51 straipsnio 1 dalies 1 punktu, 2 dalimi ir 66 straipsnio 1 ir 2 dalimis, Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo (Žin., 1997, Nr. 98-2478; 2000, Nr. 92-2877), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 822 (Žin., 2004, Nr. 103-3797; 2004, Nr. 186-6931) patvirtintų Mokymo licencijavimo taisyklių reikalavimais ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2001 sausio 5 d. įsakymu Nr. 9/6 patvirtinta Profesinio mokymo įstaigų priežiūros tvarka (Žin., 2001, Nr. 4-112),

tvirtinu Darbo rinkos profesinio mokymo programų vykdymo kokybės vertinimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

DIREKTORIUS                                                                                                     TOMAS JOVAIŠA

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnybos prie

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir

darbo ministerijos direktoriaus

2007 m. balandžio 18 d. įsakymu Nr. V(7)-107

 

DARBO RINKOS PROFESINIO MOKYMO PROGRAMŲ VYKDYMO KOKYBĖS VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Darbo rinkos profesinio mokymo programų vykdymo kokybės vertinimo tvarkos aprašas (toliau vadinama – Aprašas) nustato darbo rinkos profesinio mokymo programų, įregistruotų Studijų ir mokymo programų registre (toliau vadinama – programa), vykdymo kokybės vertinimo tikslus, uždavinius, dalyvius ir jų funkcijas, vertinamas sritis, kokybės kriterijus, vertinimo procedūras, sprendimų priėmimo ir apeliacijos teikimo tvarką. Vertinimą koordinuoja Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau vadinama – Tarnyba).

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853; 2004, Nr. 103-3755) 37 straipsnio 2 dalies 2 punktu, 51 straipsnio 1 dalies 1 punktu, 2 dalimi ir 66 straipsnio 1 ir 2 dalimis, Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo (Žin., 1997, Nr. 98-2478; 2000, Nr. 92-2877), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 822 (Žin., 2004, Nr. 103-3797; 2004, Nr. 186-6931) patvirtintų Mokymo licencijavimo taisyklių (toliau vadinama – Taisyklės) reikalavimais ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2001 sausio 5 d. įsakymu Nr. 9/6 patvirtinta Profesinio mokymo įstaigų priežiūros tvarka (Žin., 2001, Nr. 4-112).

3. Mokyklų, įstaigų, įmonių, organizacijų (toliau vadinama – Įstaiga) programos vykdymo kokybės vertinimo tikslas – mokymo kokybės tobulinimas.

4. Apraše vartojamos sąvokos:

Programos vykdymo kokybės tobulinimas – tai veiksmų, skirtų nustatyti ir gerinti mokymo kokybę, visuma, apimanti vidinį programos vykdymo kokybės tobulinimą (toliau – Programos vykdymo savianalizė) ir išorinį programos vykdymo vertinimą (toliau vadinama – Išorinis vertinimas).

Programos vykdymo savianalizė – tai pačios Įstaigos sistemingai atliekamas programos vykdymo kokybės vertinimas pagal pasirengtą metodiką. Šis procesas apima esamos būklės įvertinimą, tobulintinų sričių išsiaiškinimą, tolesnio mokymo kokybės tobulinimo planavimą bei plano įgyvendinimą.

Išorinis vertinimas – licencijuojamos veiklos įsipareigojimų laikymosi Įstaigoje ir programos vykdymo kokybės vertinimas, kurį vykdo Vertinimo komisija.

Vertinimo komisija – specialistų darbo grupė, vertinanti programos vykdymo kokybę.

Ekspertų komisija – Tarnybos, Švietimo ir mokslo ministerijos, Lietuvos darbo biržos, Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos, Žemės ūkio ministerijos, Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmų ir Suaugusiųjų profesinio mokymo asociacijos deleguotų atstovų Tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtinta komisija, sprendžianti strateginius darbo rinkos profesinio mokymo kokybės tobulinimo klausimus bei priimanti sprendimus dėl programų kokybės, Įstaigų pasirengimo vykdyti programas, programų vykdymo kokybės.

 

II. VERTINIMO DALYVIAI IR JŲ FUNKCIJOS

 

5. Programos vykdymo kokybės vertinimo dalyviai yra:

5.1. Ekspertų komisija;

5.2. Tarnybos Mokymo kokybės skyrius (toliau vadinama – Skyrius);

5.3. Teritorinės darbo rinkos mokymo ir konsultavimo tarnybos (toliau vadinama – Teritorinė tarnyba);

5.4. Vertinimo komisija;

5.5. Įstaiga.

6. Ekspertų komisija svarsto Vertinimo ataskaitas ir teikia siūlymus Tarnybos direktoriui dėl licencijos vykdyti programą (toliau vadinama – licencija) galiojimo sustabdymo, licencijos galiojimo sustabdymo panaikinimo ar licencijos galiojimo panaikinimo.

7. Skyrius analizuoja vertinimų kokybę ir teikia siūlymus Tarnybos direktoriui ir Ekspertų komisijai dėl vertinimų tobulinimo.

8. Teritorinė tarnyba organizuoja ir vykdo Išorinį vertinimą Įstaigoje.

9. Vertinimo komisija atlieka Išorinį vertinimą.

10. Įstaiga:

10.1. vykdo programą ir atlieka jos vykdymo savianalizę;

10.2. rengia Programos vykdymo savianalizės ataskaitą ir pateikia ją Išoriniam vertinimui;

10.3. teikia Teritorinei tarnybai informaciją apie numatomą vykdyti programą, metinę statistinę informaciją apie vykdytas programas, jose dalyvavusių ir sėkmingai baigusių mokinių skaičių.

 

III. VERTINIMO UŽDAVINIAI IR VERTINAMOS SRITYS

 

11. Programos vykdymo kokybės vertinimo uždaviniai:

11.1. nustatyti, ar Įstaiga laikosi licencijuojamos veiklos sąlygų ir vykdo licencijos turėtojo pareigas;

11.2. nustatyti, ar Įstaigoje vyksta sistemingas programos vykdymo kokybės tobulinimas;

11.3. teikti rekomendacijas Įstaigai dėl programos vykdymo kokybės tobulinimo;

11.4. teikti informaciją visuomenei ir suinteresuotoms institucijoms dėl programos vykdymo kokybės Įstaigoje;

11.5. skleisti pažangią programos vykdymo patirtį.

12. Išorinio vertinimo ir Programos vykdymo savianalizės metu pagal nustatytus kriterijus (1 priedas) vertinamos šios sritys:

12.1. ištekliai (žmonių, materialieji);

12.2. mokymo proceso valdymas;

12.3. Programos vykdymo savianalizė.

 

IV. PROGRAMOS VYKDYMO SAVIANALIZĖ

 

13. Įstaiga atlieka Programos vykdymo savianalizę šio Aprašo III skyriuje nustatytose vertinimo srityse, vadovaudamasi Įstaigos vadovo patvirtinta metodika, Taisyklių reikalavimais ir nustatytų sričių vertinimo kriterijais.

14. Įstaiga gali pasirinkti papildomas vertinimo sritis, kokybės kriterijus.

15. Pagrindiniai Programos vykdymo savianalizės etapai yra šie:

15.1. informacijos apie programos vykdymą rinkimas;

15.2. sukauptų duomenų analizė ir sričių įvertinimas pagal nustatytus kriterijus;

15.3. vertinamų sričių privalumų ir trūkumų nustatymas;

15.4. programos vykdymo kokybės tobulinimo planavimas;

15.5. programos vykdymo kokybės tobulinimo veiksmų plano įgyvendinimas.

16. Programos vykdymo savianalizei informacija renkama analizuojant mokymo ir mokymo baigimo apskaitos dokumentus, vertinant mokymo metodinę medžiagą, stebint užsiėmimus, sisteminant profesijos mokytojų, mokinių, darbdavių ir absolventų apklausos rezultatus.

17. Programos vykdymo savianalizės rezultatai apibendrinami metinėje Programos vykdymo savianalizės ataskaitoje (2 priedas). Šioje ataskaitoje Įstaiga pateikia:

17.1. apibendrintą vertinimą apie sričių privalumus ir trūkumus (nurodant ne daugiau kaip tris);

17.2. programos vykdymo kokybės vertinimą;

17.3. numatomą programos vykdymo kokybės tobulinimo veiksmų planą.

18. Statistiniai duomenys, anketos, stebėjimo rezultatai ir kita informacija Programos vykdymo savianalizės ataskaitoje nepateikiami. Jie saugomi Įstaigoje ir pateikiami paprašius Vertinimo komisijai.

 

V. IŠORINIS VERTINIMAS

 

19. Išorinis vertinimas gali būti planinis (toliau vadinama – Planinis vertinimas) arba tikslinis (toliau vadinama – Tikslinis vertinimas).

20. Planinis vertinimas vykdomas remiantis Tarnybos direktoriaus patvirtintu metiniu programos vykdymo kokybės vertinimo užduočių planu.

21. Tikslinis vertinimas vykdomas atskiru Tarnybos direktoriaus pavedimu arba Teritorinės tarnybos direktoriaus įsakymu šio Aprašo 22 punkte nustatytais atvejais.

22. Tikslinis vertinimas vykdomas:

22.1. atliekant atskirų programų vienos ar kelių vertinimo sričių, nurodytų šio Aprašo 12 punkte, vertinimą;

22.2. gavus Įstaigos pranešimą raštu, kad pašalinti pažeidimai, dėl kurių buvo sustabdytas licencijos galiojimas;

22.3. gavus informaciją, kad Įstaiga nesilaiko licencijuojamos veiklos sąlygų ir nevykdo licencijos turėtojo pareigų, nevykdo teisės aktų, reglamentuojančių darbo rinkos profesinį mokymą, reikalavimų;

22.4. Įstaigai laiku nepateikus Teritorinei tarnybai šio Aprašo 25 punkte nurodytų dokumentų;

22.5. Aprašo 37.2 punkte nurodytu atveju.

23. Išoriniam vertinimui Teritorinės tarnybos direktoriaus įsakymu sudaroma Vertinimo komisija, kurios nariais skiriami specialistai iš Tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtinto Ekspertų sąrašo, atsižvelgiant į vertinamos programos posritį, pagal švietimo ir mokslo ministro 2000 m. gegužės 11 d. įsakymu Nr. 566 patvirtintas Studijų ir mokymo programų kodavimo taisykles (Žin., 2000, Nr. 40-1136). Teritorinės tarnybos direktoriaus sprendimu, esant reikalui, į Vertinimo komisiją gali būti kviečiami neįrašyti į Ekspertų sąrašą asmenys, kompetentingi vertinti programos vykdymo kokybę. Vertinimo komisijos nariai gali dalyvauti komisijos darbe, tik prieš tai pasirašę konfidencialumo pasižadėjimą (3 priedas) ir nešališkumo deklaraciją (4 priedas).

24. Teritorinės tarnybos direktoriaus įsakymu vienas iš komisijos narių skiriamas Vertinimo komisijos pirmininku. Vertinimo komisijos pirmininkas organizuoja komisijos darbą ir Vertinimo ataskaitos rengimą.

25. Planiniam vertinimui Įstaiga, gavusi Teritorinės tarnybos direktoriaus pranešimą apie Planinį vertinimą, per 20 darbo dienų pateikia Programos vykdymo savianalizės ataskaitą (1 egzempliorių ir tekstą elektroninėje laikmenoje).

26. Teritorinė tarnyba ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų informuoja Įstaigą apie Vertinimo komisijos sudėtį, pateikia vertinimui reikalingų papildomų duomenų ir dokumentų sąrašą.

27. Esant argumentuotiems Įstaigos prieštaravimams dėl Vertinimo komisijos nario nešališkumo ar kompetencijos, Teritorinė tarnyba Įstaigos prašymu gali keisti Vertinimo komisijos sudėtį. Prašymas turi būti pateiktas ne vėliau kaip prieš 7 darbo dienas iki numatyto vertinimo pradžios.

28. Planinis vertinimas vykdomas programos vykdymo metu. Vertinimo trukmė Įstaigoje – ne daugiau kaip dvi dienos.

29. Planinio vertinimo etapai:

29.1. Programos vykdymo savianalizės ataskaitos analizė;

29.2. Vertinimo komisijos darbo planavimas, kurio metu vykdomas užduočių specialistams paskirstymas, klausimų formulavimas, vertinimui reikalingų papildomų duomenų ir dokumentų sąrašo sudarymas;

29.3. vertinimas Įstaigoje, kurio metu gali būti stebimi užsiėmimai, vertinami papildomi duomenys ir dokumentai, vykti susitikimai su Įstaigos vadovu, administracijos darbuotojais, profesijos mokytojais ir praktikos vadovais, mokiniais ir socialiniais partneriais;

29.3.1. Įstaiga privalo sudaryti Vertinimo komisijos darbui reikalingas sąlygas, galimybę dalyvauti užsiėmimuose, praktinio mokymo vietose ir egzaminuose, susitikti su Įstaigos bendruomene pagal poreikį.

29.4. Vertinimo ataskaitos rengimas:

29.4.1. Vertinimo ataskaitos projektas parengiamas vizito metu;

29.4.2. Vertinimo ataskaitoje (5 priedas) pateikiamos išvados apie kiekvieną vertintą sritį ir rekomendacijos Įstaigai dėl programos vykdymo kokybės tobulinimo. Trūkumams pašalinti nurodomi terminai;

29.4.3. Vertinimo komisija suformuluoja vieną iš šių išvadų:

29.4.3.1. Įstaiga laikosi licencijuojamos veiklos sąlygų ir tobulina programos vykdymo kokybę;

29.4.3.2. Įstaiga laikosi licencijuojamos veiklos sąlygų ir siekia tobulinti programos vykdymo kokybę;

29.4.3.3. Įstaiga nesilaiko licencijuojamos veiklos sąlygų.

29.4.4. Vertinimo ataskaitos projektas ir vertinimo išvada, baigiantis vizitui, paskelbiama Įstaigos bendruomenei viešai.

30. Formuluodami išvadas, Vertinimo komisijos nariai turi siekti bendro sutarimo. Jeigu komisijos narių nuomonės išsiskiria, sprendimas priimamas balsuojant. Balsams pasidalijus po lygiai, lemia Vertinimo komisijos pirmininko balsas, tačiau Vertinimo ataskaitoje pateikiamos ir kitos nuomonės, nurodant jų autorius.

31. Redaguojant Vertinimo ataskaitą, viešai paskelbtos vertinimo išvados negali būti keičiamos. Vertinimo ataskaita pateikiama Teritorinei tarnybai ir Įstaigai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po vertinimo Įstaigoje. Įstaigos vadovas Vertinimo ataskaitoje savo parašu patvirtina, kad su Vertinimo ataskaitos turiniu susipažino.

32. Teritorinė tarnyba ne vėliau kaip per 3 darbo dienas Vertinimo ataskaitą pateikia Skyriui (Tarnybai).

33. Vertinimo komisijai priėmus Aprašo 29.4.3.1 arba 29.4.3.2 punktuose nurodytą išvadą, Skyrius Vertinimo ataskaitą teikia Tarnybos direktoriui, siūlydamas pritarti Vertinimo komisijos išvadai ir teikti informaciją visuomenei ir suinteresuotoms institucijoms dėl programos vykdymo kokybės Įstaigoje.

34. Vertinimo komisijai priėmus Aprašo 29.4.3.3 punkto išvadą, Skyrius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo ataskaitos gavimo dienos Vertinimo ataskaitą teikia Ekspertų komisijai.

35. Ekspertų komisija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Vertinimo ataskaitos gavimo išnagrinėja jos rezultatus.

36. Į Ekspertų komisijos posėdį gali būti kviečiami Vertinimo komisijos pirmininkas arba kitas jos narys, Įstaigos vadovas arba asmuo, atsakingas už mokymą.

37. Ekspertų komisija priima vieną iš šių siūlymų:

37.1. pritarti Vertinimo komisijos išvadai ir siūlyti Tarnybos direktoriui teikti rekomendaciją Švietimo ir mokslo ministerijai dėl licencijos vykdyti programą Įstaigai galiojimo sustabdymo;

37.2. nepritarti Vertinimo komisijos išvadai. Siūlyti Tarnybos direktoriui inicijuoti Tikslinį vertinimą.

38. Organizuodama Aprašo 21 ir 22 punktuose nurodytą Tikslinį vertinimą, Teritorinė tarnyba ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas praneša Įstaigai apie numatomą vertinimą ir pateikia vertinimui reikalingų duomenų ir dokumentų sąrašą.

39. Tiksliniam vertinimui Teritorinės tarnybos direktorius, vadovaudamasis Aprašo 23 ir 24 punktų nustatyta tvarka, įsakymu sudaro Vertinimo komisiją ir patvirtina vertinimo užduotį.

40. Tikslinio vertinimo trukmė Įstaigoje – ne daugiau kaip viena diena.

41. Tikslinio vertinimo etapai:

41.1. Vertinimo komisijos darbo planavimas, kurio metu vykdomas užduočių ekspertams paskirstymas, klausimų formulavimas, vertinimui reikalingų papildomų duomenų ir dokumentų sąrašo sudarymas;

41.2. vertinimas Įstaigoje;

41.3. Vertinimo ataskaitos rengimas:

41.3.1. Vertinimo ataskaitos projektas parengiamas vizito metu;

41.3.2. Vertinimo ataskaitoje pateikiamos išvados apie vertintą(-as) sritį(-is) ir rekomendacijos Įstaigai dėl trūkumų pašalinimo. Trūkumams pašalinti nurodomi terminai;

41.3.3. Vertinimo komisija suformuluoja vieną iš šių išvadų:

41.3.3.1. Įstaiga laikosi licencijuojamos veiklos sąlygų;

41.3.3.2. Įstaiga laikosi licencijuojamos veiklos sąlygų, tačiau programos vykdymo kokybė turi būti tobulinama;

41.3.3.3. Įstaiga pašalino pažeidimus, nurodytus Taisyklių 40.1–40.4 punktuose;

41.3.3.4. Įstaiga nesilaiko licencijuojamos veiklos sąlygų ir nevykdo licencijos turėtojo pareigų;

41.3.3.5. sustabdžius licencijos galiojimą, per nustatytą terminą Įstaiga nepašalino pažeidimų, nurodytų Taisyklių 40.1–40.4 punktuose.

41.3.4. Vertinimo ataskaitos projektas ir vertinimo išvada baigiantis vizitui paskelbiama Įstaigos bendruomenei viešai.

42. Vertinimo komisijos nariai, formuluodami išvadas, vadovaujasi šio Aprašo 30 punkte nustatyta tvarka.

43. Redaguojant Vertinimo ataskaitą, viešai paskelbtos vertinimo išvados negali būti keičiamos. Vertinimo ataskaita pateikiama Teritorinei tarnybai ir Įstaigai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po Tikslinio vertinimo Įstaigoje. Įstaigos vadovas Vertinimo ataskaitoje savo parašu patvirtina, kad su Vertinimo ataskaitos turiniu susipažino.

44. Teritorinė tarnyba ne vėliau kaip per 3 darbo dienas Vertinimo ataskaitą pateikia Skyriui (Tarnybai).

45. Skyrius Vertinimo ataskaitą teikia Tarnybos direktoriui.

 

VI. APELIACIJOS TEIKIMO TVARKA

 

46. Jeigu, Įstaigos vadovo nuomone, buvo pažeisti šio Aprašo reikalavimai, jis per 10 darbo dienų po žodinio Vertinimo ataskaitos projekto ir vertinimo išvados paskelbimo arba per 5 darbo dienas po Vertinimo ataskaitos gavimo gali raštu pateikti argumentuotą nuomonę Ekspertų komisijai.

47. Ekspertų komisija per 30 darbo dienų išnagrinėja apeliaciją, į posėdį pakviesdama Vertinimo komisijos ir Įstaigos atstovus.

48. Ekspertų komisija gali paprašyti Teritorinės tarnybos ar/ir Įstaigos pateikti trūkstamą, papildomą ar kitokią informaciją, susijusią su pateikta Įstaigos apeliacija ir atliktu vertinimu.

49. Jeigu nustatoma, kad apeliacija pagrįsta, Ekspertų komisija teikia siūlymą Tarnybos direktoriui sudaryti naują Vertinimo komisiją. Tarnybos direktoriaus pavedimu organizuojamas pakartotinis vertinimas.

 

VII. SPRENDIMŲ APSKUNDIMO TVARKA

 

50. Ekspertų komisijos sprendimai ar sprendimų nebuvimas gali būti apskundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

51. Vertinimo ataskaitos skelbiamos Tarnybos (Teritorinės tarnybos) tinklalapyje.

52. Vertinimo metu sukaupta informacija naudojama pažangios programos vykdymo patirties sklaidai, sprendimams dėl darbo rinkos profesinio mokymo tobulinimo priimti.

______________


Darbo rinkos profesinio mokymo programų

vykdymo kokybės vertinimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

VERTINIMO KRITERIJAI

 

1. Ištekliai:

1.1. Žmonių (profesijos mokytojai, praktikos vadovai, mokiniai):

1.1.1. Profesijos mokytojų kvalifikacijos atitiktis programos reikalavimams;

1.1.2. Profesijos mokytojų kvalifikacijos tobulinimas ir jo rezultatai;

1.1.3. Mokinių pasirengimas programos vykdymui;

1.2. Materialieji (mokymo (teorinio ir praktinio) patalpos; teorinio mokymo techninės mokymo priemonės; praktinio mokymo įranga, įrengimai, darbo priemonės ir medžiagos; programos dalykų metodinė medžiaga):

1.2.1. Išteklių atitiktis programos reikalavimams;

1.2.2. Išteklių pakankamumas programos dalykų ir praktikų tikslams pasiekti;

1.2.3. Išteklių atnaujinimo rezultatai.

2. Mokymo proceso valdymas:

2.1. Programos vykdymo planavimas (programos pakeitimai, užsiėmimų planavimas);

2.2. Mokymo proceso organizavimo ir jo apskaitos atitiktis programos, teisės aktų reikalavimams (teorinio ir praktinio mokymo organizavimas, mokinių pasiekimų vertinimas, programos vykdymo atitiktis darbdavių, mokinių, profesijos mokytojų/praktikos vadovų poreikiams);

2.3. Pasirengimo kvalifikacinių egzaminų organizavimui ir jų vykdymo atitiktis programos, teisės aktų reikalavimams;

2.4. Asmens pasirengimas profesinei veiklai (įsidarbinimo rodikliai).

3. Programos vykdymo savianalizė:

3.1. Metodika ir įgyvendinimas (duomenų rinkimas, jų fiksavimo procedūrų eiga, grįžtamasis ryšys);

3.2. Programos vykdymo kokybės tobulinimo rezultatai.

______________


Darbo rinkos profesinio mokymo programų

vykdymo kokybės vertinimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Programos vykdymo savianalizės ataskaita)

 

________________________________________________________________________________

(mokymo įstaigos pavadinimas, adresas, telefonai, faksas, el. paštas, įmonės kodas)

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

(programos pavadinimas, valstybinis kodas)

 

PROGRAMOS VYKDYMO SAVIANALIZĖS ATASKAITA

 

________________________________________________________________________________

(licencijos mokyti pagal programą Nr., išdavimo data ir galiojimo laikas)

________________________________________________________________________________

(atsakingojo už ataskaitos parengimą asmens vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr., el. paštas, parašas)

 

Ataskaita pateikiama už__________________ metus

Ataskaitos parengimo data:________________

 

I. Pateikti vertinamų sričių privalumus ir trūkumus (ne daugiau trijų). Pateikti išvadose, ką pirmiausia reikėtų tobulinti šioje srityje. Pagrįsti.

 

1. IŠTEKLIAI

Privalumai

Trukumai

1.

1.

2.

2.

3.

3.

 

2. MOKYMO PROCESO VALDYMAS

Privalumai

Trukumai

1.

1.

2.

2.

3.

3.

 

3. PROGRAMOS VYKDYMO SAVIANALIZĖ

Privalumai

Trukumai

1.

1.

2.

2.

3.

3.

 

4. IŠVADOS:____________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

II. Atsakyti į klausimus. Atsakymus pagrįsti (su nuoroda į informacinį šaltinį, pvz., anketų duomenys, duomenys iš personalo dokumentų).

 

I. Ištekliai (Tikslas – nustatyti išteklių naudojimo efektyvumą)

Žmonių (profesijos mokytojai, praktikos vadovai, mokiniai)

Profesijos mokytojų kvalifikacijos atitiktis programos reikalavimams

Kokia yra programos dalykų profesijos mokytojų kvalifikacija? (Pateikite duomenis lentelėje)

Profesijos mokytojų kvalifikacijos tobulinimas ir jo rezultatai

Ar profesijos mokytojai tobulinasi?

Kaip panaudojamos įgytos žinios ir įgūdžiai mokymo procese?

Mokinių pasirengimas programos vykdymui

Koks yra mokinių išsilavinimas ir ar jis atitinka programos reikalavimus? (Pateikite duomenis)

Kaip būsimieji mokiniai sieja pasirinktą programą su savo profesine karjera?

 

Materialieji (mokymo (teorinio ir praktinio) patalpos; teorinio mokymo techninės mokymo priemonės; praktinio mokymo įranga, įrengimai, darbo priemonės ir medžiagos; programos dalykų metodinė medžiaga)

Išteklių atitiktis programos reikalavimams

Ar turimi ištekliai padeda siekti programos vykdymo kokybės?

Išteklių pakankamumas programos dalykų ir praktikų tikslams pasiekti

Apibūdinkite patalpų ir reikiamų priemonių, skirtų teoriniam ir praktiniam mokymui, pakankamumą ar trūkumą.

Išteklių atnaujinimo rezultatai

Nurodykite, kokius išteklius esate atnaujinę nuo licencijos gavimo datos.

 

II. Mokymo proceso valdymas (Tikslas – nustatyti mokymo organizavimo veiksmingumą)

Programos vykdymo planavimas (mokymo programos pakeitimai, pamokos planavimas)

Ar keitėte programą, nurodykite priežastis. Pagrįskite, ar vykdyti pakeitimai atitiko teisės aktų reikalavimus.

Ar užsiėmimai yra planuojami? Pagrįskite.

Mokymo proceso organizavimo ir jo apskaitos atitiktis programos, teisės aktų reikalavimams (teorinio ir praktinio mokymo organizavimas, mokinių pasiekimų vertinimas, programos vykdymo atitiktis darbdavių, mokinių, profesijos mokytojų/praktikos vadovų poreikiams)

Ar naudojami įvairūs mokymo metodai? Išvardykite novatoriškas priemones.

Ar, organizuojant mokymo procesą, atsižvelgiama į mokinių poreikius? Pagrįskite.

Kaip parenkamos praktikų vietos, derinama praktikos programa, kiek ji atitinka programos reikalavimus?

Ar sistemingai vertinate tarpinius pasiekimų rezultatus? Pagrįskite.

Ar mokymo proceso ir jo baigimo apskaita atitinka teisė aktų reikalavimus?

Kaip reaguojama į darbdavių, mokinių ir pedagogų poreikius dėl programos vykdymo? Pagrįskite apklausos rezultatais.

Pasirengimo kvalifikacinių egzaminų organizavimui ir jų vykdymo atitiktis programos, teisės aktų reikalavimams

Ar pasirengimas kvalifikacinių egzaminų organizavimui ir jų vykdymas atitinka programos, teisės aktų reikalavimus? Pagrįskite.

 

III. Programos vykdymo savianalizė (Tikslas – nustatyti ar veiksmingai atliekamas programos vykdymo kokybės tobulinimas)

Metodika ir įgyvendinimas (duomenų rinkimas, jų fiksavimo procedūrų eiga, grįžtamasis ryšys)

Apibudinkite pasirinktą kokybės tobulinimo modelį bei metodiką.

Aprašykite programos vykdymo savianalizės eigą, procedūras.

Programos vykdymo kokybės tobulinimo rezultatai

Ar įdiegus kokybės tobulinimo modelį, pagerėjo programos vykdymo kokybė? Pagrįskite.

 

VEIKSMŲ PLANAS _____________________________________________________________

(veiksmų plano įgyvendinimo laikotarpis)

 

Eil. Nr.

Tobulintina veiklos sritis

Užduotis

Atsakingi asmenys

Reikalingi ištekliai

Įgyvendinimo terminas

Numatomas rezultatas

žmonių

materialieji

1.

 

 

 

 

 

 

 

______________


Darbo rinkos profesinio mokymo programų

vykdymo kokybės vertinimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

(Konfidencialumo pasižadėjimo forma)

 

KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS

_________________ Nr.

(data)

____________________

(vietovės pavadinimas)

 

Aš, _______________________________________________________________________

(vardas ir pavardė)

būdamas Vertinimo komisijos nariu, pasižadu:

1. saugoti ir tik įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti konfidencialią informaciją, kuri man taps žinoma, atliekant programos vykdymo kokybės vertinimą;

2. man pateiktus dokumentus, kuriems Įstaiga suteikė konfidencialios informacijos statusą, uždėdama žymėjimą „konfidencialu“, saugoti taip, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ir pasinaudoti;

3. niekam neatskleisti jokios informacijos, susijusios su programos vykdymo kokybės vertinimu, sprendimų priėmimu, nedauginti bei neskleisti man pateiktų vertinti reikalingų dokumentų, juos naudoti tik vertinimo tikslu.

Esu įspėtas(-a), kad, pažeidęs(-usi) šį pasižadėjimą, turėsiu atsakyti už savo veiklą pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.

______________________

(Parašas)

______________


Darbo rinkos profesinio mokymo programų

vykdymo kokybės vertinimo tvarkos aprašo

4 priedas

 

(Nešališkumo deklaracijos forma)

 

NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA

 

_________________ Nr.

(data)

______________________

(vietovės pavadinimas)

 

Aš, _______________________________________________________________________

(vardas ir pavardė)

būdamas________________________ komisijos nariu, pasižadu:

(įrašyti: Vertinimo)

1. objektyviai, dalykiškai, be išankstinio nusistatymo, vadovaudamasis teisės aktų, reglamentuojančių darbo rinkos profesinį mokymą, reikalavimais, atlikti pareigas;

2. paaiškėjus, kad vertinamai Įstaigai vadovauja asmuo, susijęs su manim artimos giminystės ar svainystės ryšiais, raštu apie tai pranešti Vertinimo komisijos nariu paskyrusios įstaigos vadovui ir nusišalinti nuo dalyvavimo šios komisijos darbe;

3. paaiškėjus, kad, vertinant Įstaigos vykdomos programos kokybę, gali atsirasti kiti asmeniniai interesai, kurie gali turėti įtakos sprendimui, nedelsdamas raštu apie tai pranešti Vertinimo komisijos nariu paskyrusios įstaigos vadovui ir nusišalinti nuo dalyvavimo šios komisijos darbe.

Man išaiškinta, kad asmenys, susiję su manimi artimos giminystės ar svainystės ryšiais, yra: tėvai, įtėviai, broliai, seserys ir jų vaikai, seneliai, sutuoktiniai, vaikai, įvaikiai, jų sutuoktiniai ir jų vaikai, taip pat sutuoktinių tėvai, broliai, seserys ir jų vaikai.

Esu įspėtas(-a), kad, pažeidęs(-usi) šią deklaraciją, turėsiu atsakyti už savo veiklą pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.

______________________

(Parašas)

______________


Darbo rinkos profesinio mokymo programų

vykdymo kokybės vertinimo tvarkos aprašo

5 priedas

 

(Vertinimo ataskaitos forma)

 

LIETUVOS DARBO RINKOS MOKYMO TARNYBA

PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS

 

VERTINIMO ATASKAITA

 

________________ Nr. ____________

(data)

_______________________

(sudarymo vieta)

 

Vadovaujantis____________________________________________________________________

(dokumento data, pavadinimas ir Nr.)

atliktas__________________________________________________________________________

(Įstaigos pavadinimas, kodas, adresas)

________________________________________________________________________________

(programos pavadinimas, valstybinis kodas)

________________________________________________________ vykdymo kokybės vertinimas.

 

________________________________________ direktoriaus ________ įsakymu Nr. ____ sudaryta

(teritorinės darbo rinkos mokymo ir                                  (data)

konsultavimo tarnybos pavadinimas)

 

Vertinimo komisija:

 

Pirmininkas

________________________________________________________________________________

(vardas ir pavardė, darbovietė pareigos)

 

Nariai:

________________________________________________________________________________

(vardas ir pavardė, pareigos)

________________________________________________________________________________

(vardas ir pavardė, pareigos)

 

VERTINIMO UŽDUOTIS

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

(nurodyti vertinimo sritį (-is))

 

INFORMACIJA APIE VERTINIMĄ

1. ______________________________________________________________________________

(Programos vykdymo savianalizės ataskaitos pateikimo data)

2. ______________________________________________________________________________

(Vertinimo komisijos posėdžio forma, data)

 

VERTINIMO REZULTATAI

 

I. IŠTEKLIAI

 

1. Žmonių (Asmenys, atsakingi už mokymo organizavimą, už mokymą atsakingi asmenys, profesijos mokytojai, praktikos vadovai)

Eil. Nr.

Įvertinta asmenų, atsakingų už mokymo organizavimą, pedagogų kvalifikacija/ kompetencija

Atitikimas

darbo rinkos profesinį mokymą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus

mokymo programos nurodymus

1.

2

3

4

1.

Teorinis mokymas:

(nurodyti atitinka/neatitinka)

(nurodyti atitinka/neatitinka)

1.1.

_______ mokymo dalykas(-ai)

(nurodyti atitinka/neatitinka)

(nurodyti atitinka/neatitinka)

1.2.

_______ mokymo dalykas(-ai)

(nurodyti atitinka/neatitinka)

(nurodyti atitinka/neatitinka)

2.

Praktinis mokymas:

(nurodyti atitinka/neatitinka)

(nurodyti atitinka/neatitinka)

2.1.

Mokymo įstaigoje

(nurodyti atitinka/neatitinka)

(nurodyti atitinka/neatitinka)

2.2.

Įmonėje

(nurodyti atitinka/neatitinka)

(nurodyti atitinka/neatitinka)

3.

Mokymo organizavimas

(nurodyti atitinka/neatitinka)

(nurodyti atitinka/neatitinka)

Pastaba. _________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

(nurodyti nustatytus privalumus ir trūkumus)

 

2. Materialieji (mokymo (teorinio ir praktinio) patalpos; teorinio mokymo techninės mokymo priemonės; praktinio mokymo įranga, įrengimai, darbo priemonės ir medžiagos; programos dalykų metodinė medžiaga)

Eil. Nr.

Įvertinti materialieji ištekliai

Atitikimas

darbo rinkos profesinį mokymą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus

mokymo programos nurodymus

1.

Teorinio ir praktinio mokymo patalpos

(nurodyti atitinka/neatitinka)

_______________

2.

Teorinio mokymo techninės priemonės

_______________

(nurodyti atitinka/neatitinka)

3.

Praktinio mokymo įranga ir įrengimai

_______________

(nurodyti atitinka/neatitinka)

4.

Metodinės medžiagos ištekliai, užduotys ir jų vertinimo kriterijai (kiekvienam programos mokymo dalykui atskirai)

(nurodyti atitinka/neatitinka)

(nurodyti atitinka/neatitinka)

4.1

 

 

 

 

 

 

 

4....

Praktinio mokymo užduotys (jų vertinimo kriterijai)

_______________

(nurodyti atitinka/neatitinka)

5.

Praktikos programa

(nurodyti atitinka/neatitinka)

(nurodyti atitinka/neatitinka)

Pastaba. _________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

(nurodyti nustatytus privalumus ir trūkumus)

 

II. MOKYMO PROCESO VALDYMAS

 

Eil. Nr.

Įvertinta mokymo, egzaminų organizavimas ir mokymo apskaitos dokumentų tvarkymas

Atitikimas

darbo rinkos profesinį mokymą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus

mokymo programos nurodymus

1

2

3

4

1.

Programos vykdymo planavimas

(nurodyti atitinka/neatitinka)

(nurodyti atitinka/neatitinka)

2.

Mokymo proceso organizavimas:

(nurodyti atitinka/neatitinka)

(nurodyti atitinka/neatitinka)

2.1.

Teorinio mokymo organizavimas

(nurodyti atitinka/neatitinka)

(nurodyti atitinka/neatitinka)

2.1.1.

Mokinių pasiekimų vertinimas

(nurodyti atitinka/neatitinka)

(nurodyti atitinka/neatitinka)

2.2.

Praktinio mokymo organizavimas mokymo įstaigoje (įmonėje)

(nurodyti atitinka/neatitinka)

(nurodyti atitinka/neatitinka)

2.2.1.

Praktinių užduočių vertinimas

_______________

(nurodyti atitinka/neatitinka)

2.3

Praktinio mokymo organizavimas įmonėje:

(nurodyti atitinka/neatitinka)

(nurodyti atitinka/neatitinka)

2.3.1.

Praktinių užduočių vertinimas

(nurodyti atitinka/neatitinka)

(nurodyti atitinka/neatitinka)

3.

Teorinio ir praktinio mokymo apskaita

(nurodyti atitinka/neatitinka)

(nurodyti atitinka/neatitinka)

4.

Pasirengimas kvalifikacijos ir baigiamųjų egzaminų organizavimui ir jų vykdymas:

(nurodyti atitinka/neatitinka)

(nurodyti atitinka/neatitinka)

4.1.

Teorijos egzamino klausimai, bilietai, jų vertinimo kriterijai

(nurodyti atitinka/neatitinka)

(nurodyti atitinka/neatitinka)

4.2

Praktinio egzamino užduotys (jų vertinimo kriterijai)

(nurodyti atitinka/neatitinka)

(nurodyti atitinka/neatitinka)

Pastaba. _________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

III. PROGRAMOS VYKDYMO SAVIANALIZĖ

 

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

(nurodyti nustatytus privalumus ir trūkumus)

 

Išvada:__________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

Rekomendacijos:_________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

Vertinimo komisijos pirmininkas:______________________________               ________________

(vardas ir pavardė)                                                 (parašas)

 

Nariai:___________________________________________________               ________________

(vardas ir pavardė)                                                                (parašas)

                                                                                                                    ________________

(vardas ir pavardė)                                                                (parašas)

Vertinimo metu dalyvavo____________________________________               ________________

(Įstaigos, įmonės vadovo ar už mokymą,                                 (parašas)

atsakingo asmens vardas ir pavardė))

______________