LIETUVOS RESPUBLIKOS KONKURENCIJOS TARYBA
N U T A R I M A S
DĖL Į LIETUVĄ IMPORTUOJAMOS RUSIJOJE IR UKRAINOJE PAGAMINTOS AMONIO SALIETROS DEMPINGO
2000 m. balandžio 12 d. Nr. 34
Vilnius
Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba (toliau – Konkurencijos taryba) 2000 m. balandžio 12 dienos posėdyje išnagrinėjo klausimą dėl iš Rusijos ir Ukrainos importuojamos amonio salietros dempingo.
Konkurencijos taryba nustatė:
Konkurencijos taryba gavo prašymą ištirti galimą dempingą sutinkamai su Lietuvos Respublikos antidempingo įstatymo 6 straipsniu. Prašyme teigiama, kad iš Rusijos ir Ukrainos amonio salietra importuojama dempingo kainomis, ir dėl to Lietuvos panašios prekės gamintojas patiria žalą.
Prašymą pateikė Lietuvos amonio salietros gamintojas – AB „Achema“ (Taurostos g. 26, LT-5005 Jonava). Kitų amonio salietros gamintojų Lietuvoje nėra.
Dempingo kaina įtariama prekė yra amonio salietra (EEB Kombinuotosios Prekių nomenklatūros kodas 31023090). Prašymą inicijuoti dempingo tyrimą pateikusios AB „Achema“ teigimu, Lietuvoje ir Rusijoje bei Ukrainoje gaminamos amonio salietros fizinės ir cheminės charakteristikos iš esmės nesiskiria.
Pagal Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos ir Lietuvos Respublikos valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos 1998 m. rugpjūčio 7 d. įsakymo Nr. 290/50 „Dėl Antidempingo įstatymo poįstatyminių aktų“ 1 priedo 15 p., jei importuojama iš ne rinkos ekonomikos šalių, normalioji vertė gali būti nustatoma trečiojoje – rinkos ekonomikos šalyje. Minėto įsakymo 1 priedo 16 p. nurodyta, kad nustatant ne rinkos ekonomikos šalis, gali būti remiamasi Europos Sąjungos Tarybos reglamentu (EC) Nr. 519/94 (1). Taigi įtarimas, kad Rusijoje ir Ukrainoje pagaminta amonio salietra į Lietuvą gali būti eksportuojama dempingo kainomis, paremtas amonio salietros normaliosios vertės, apskaičiuotos pagal Lietuvos gamintojo pasirinkti siūlomos trečiosios šalies – Lenkijos gamintojo kaštų modelį, ir eksporto kainų, nustatytų pagal Statistikos departamento duomenis, palyginimu. Šiuo būdu apskaičiuotas dempingo skirtumas yra reikšmingas.
Prašymo pateikėjas pateikia įrodymų, jog nuo 1997 m. vidurio importas iš Rusijos išaugo tiek natūrine, tiek vertine išraiška, ir taip Rusijos gamintojai išplėtė užimamą rinkos dalį. Nuo 1998 m. lapkričio mėn. įvedus muitą amonio salietrai iš Rusijos savo dalį rinkoje išplėtė Ukrainos amonio salietros gamintojai. Prašyme inicijuoti dempingo tyrimą teigiama, kad importuojamos prekės apimtys ir kainos daro didelį neigiamą poveikį Lietuvos gamintojo pardavimo apimtims bei kainoms, ir tai nepalankiai atsiliepia bendrai gamintojo finansinei situacijai. Remiantis Antidempingo įstatymu, importo iš Rusijos ir Ukrainos apimtys yra reikšmingos tiek užimamos dalies bendroje importo apimtyje, tiek užimamos rinkos dalies prasme.
2000 04 03 per Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministeriją apie prašymą tirti galimą dempingą buvo informuotos Rusijos ir Ukrainos Vyriausybės.
Konkurencijos taryba konstatavo:
Konkurencijos tarybos gautas Lietuvos gamintojo AB „Achema“ prašymas ištirti dempingą atitinka LR antidempingo įstatymo 6 straipsnio 1 dalies reikalavimus ir netenkinama nė viena 7 straipsnio 3 dalyje nurodytų sąlygų.
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos antidempingo įstatymo 8 str. 1 ir 2 dalimis, 10 straipsniu,
Konkurencijos taryba nutarė:
3. Parengti klausimynus ir išsiųsti AB „Achema“ prašyme nurodytiems ūkio subjektams. Klausimynus gavusioms suinteresuotoms šalims suteikti 40 kalendorinių dienų (skaičiuojama nuo klausimyno gavimo dienos) atsakymams pateikti. Laikoma, kad eksportuotojas klausimyną gauna per 1 savaitę nuo jo išsiuntimo ar perdavimo eksportuojančios šalies diplomatinei atstovybei.
4. Suinteresuotajai šaliai atsisakius pateikti reikalingą informaciją, pateikus informaciją pavėluotai arba pateikus tik jos dalį, arba nustačius, kad suinteresuotoji šalis pateikė neteisingą informaciją, priimant nutarimus dėl antidempingo priemonių taikymo, sutinkamai su Antidempingo įstatymo 10 straipsnio 6 dalimi neteisinga informacija atmetama ir vadovaujamasi pateikta informacijos dalimi bei Konkurencijos tarybos turimais įrodymais.
5. Visoms suinteresuotoms šalims, tarp jų vietiniam gamintojui, importuotojams ir jiems atstovaujančioms asociacijoms, vartotojams ir jiems atstovaujančioms asociacijoms, manančioms, kad tyrimo metu turėtų būti atsižvelgta į jų turimus įrodymus bei informaciją, suteikti 40 kalendorinių dienų (skaičiuojama nuo nutarimo paskelbimo „Valstybės žiniose“ dienos) laikotarpį požiūriui pareikšti bei įrodymams pateikti. Tas pats laikotarpis skiriamas suinteresuotų šalių kreipimuisi į Konkurencijos tarybos administraciją su prašymu būti išklausytoms. Taip pat šalys dėl Lenkijos, kaip trečiosios šalies, parinkimo gali pareikšti nuomonę per 20 dienų nuo paskelbimo „Valstybės žiniose“. Be to, per 20 dienų jos gali kreiptis į Konkurencijos tarybą su įrodymais, kad atitinka rinkos ekonomikos šalies reikalavimus pagal kriterijus, nurodytus Europos Sąjungos Tarybos 1998 m. balandžio 27 d. Reglamentu (EC) Nr. 905/98. Korespondencijos adresas: Konkurencijos taryba, Vienuolio g. 8, 2600 Vilnius. Faksas (370 2) 22 64 92, telefonas 62 68 20.