Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL GELEŽINKELIO ĮMONIŲ (VEŽĖJŲ) SKUNDŲ NAGRINĖJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2010 m. gegužės 19 d. Nr. 553

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto sektoriaus reformos įstatymo (Žin., 2004, Nr. 61-2182; 2009, Nr. 159-7204) 9 straipsnio 1 dalimi ir įgyvendindama 2001 m. vasario 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2001/14/EB dėl geležinkelių infrastruktūros pajėgumų paskirstymo, mokesčių už naudojimąsi geležinkelių infrastruktūra ėmimo ir saugos sertifikavimo (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 5 tomas, p. 404) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2007 m. spalio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2007/58/EB (OL 2007 L 315, p. 44), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Geležinkelio įmonių (vežėjų) skundų nagrinėjimo taisykles (pridedama).

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                ELIGIJUS MASIULIS

 


 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2010 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 553

 

GELEŽINKELIO ĮMONIŲ (VEŽĖJŲ) SKUNDŲ NAGRINĖJIMO TAISYKLĖS

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Geležinkelio įmonių (vežėjų) skundų nagrinėjimo taisyklės (toliau – taisyklės) reglamentuoja ikiteisminių ginčų dėl viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo ir dėl rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra ėmimo sistemos, šios rinkliavos dydžio ar struktūros nagrinėjimo Lietuvos Respublikos konkurencijos taryboje (toliau – Konkurencijos taryba), sprendimų dėl šių ginčų priėmimo tvarką.

2. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

Ikiteisminis ginčas (toliau – ginčas) – nesutarimas, kilęs tarp geležinkelio įmonės (vežėjo) ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo (toliau – infrastruktūros valdytojas) ar Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija), taip pat tarp tarptautinės geležinkelio įmonių (vežėjų) grupės ir infrastruktūros valdytojo ar Inspekcijos dėl viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo, rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra ėmimo sistemos, šios rinkliavos dydžio ar struktūros ir nagrinėjamas vadovaujantis šiose taisyklėse nurodyta išankstinio neteisminio ginčo spendimo tvarka.

Pareiškėjas – geležinkelio įmonė (vežėjas) ar tarptautinė geležinkelio įmonių (vežėjų) grupė, kuri Konkurencijos tarybai pateikia skundą.

Skundas – rašytinis suinteresuotos geležinkelio įmonės (vežėjo) ar tarptautinės geležinkelio įmonių (vežėjų) grupės kreipimasis į Konkurencijos tarybą, kuriame prašoma išnagrinėti kilusį ikiteisminį ginčą.

Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto sektoriaus reformos įstatyme (Žin., 2004, Nr. 61-2182) ir Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekse (Žin., 2004, Nr. 72-2487).

3. Ginčus pagal pareiškėjų skundus nagrinėja Konkurencijos taryba, vadovaudamasi nešališkumo, teisingumo, viešumo, protingumo ir sąžiningumo principais.

4. Jei šiose taisyklėse nenumatyta kitaip, Konkurencijos taryba, atlikdama šiose taisyklėse numatytas funkcijas, savo darbą organizuoja pagal Konkurencijos tarybos administracijos nuostatuose, Konkurencijos tarybos darbo reglamente ir kituose jos veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatytą vidaus darbo tvarką.

5. Šių taisyklių 16, 22 ir 25–27 punktuose numatytus veiksmus Konkurencijos tarybos pirmininko pavedimu atlieka tas Konkurencijos tarybos administracijos skyrius, kuriam pagal Konkurencijos tarybos administracijos nuostatus yra priskirta tokių skundų nagrinėjimo funkcija.

 

II. Skundo pATEIKIMAS ir priėmimas nagrinėti

 

6. Iškilus ginčui, pareiškėjas Konkurencijos tarybai pateikia skundą, kad būtų apginta pažeista ar ginčijama jo teisė. Tarptautinės geležinkelio įmonių (vežėjų) grupės skundas teikiamas kurios nors vienos tai grupei priklausančios geležinkelio įmonės (vežėjo) vardu.

7. Skundas Konkurencijos tarybai turi būti pateikiamas ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo skundžiamo infrastruktūros valdytojo ar Inspekcijos sprendimo paskelbimo, o jeigu sprendimas neskelbiamas, – nuo šio sprendimo įteikimo pareiškėjui dienos arba nuo tos dienos, kai baigėsi teisės aktų nustatytas terminas, per kurį infrastruktūros valdytojas ar Inspekcija turėjo priimti atitinkamą sprendimą.

8. Pareiškėjo rašytiniu prašymu Konkurencijos taryba gali atnaujinti praleistą skundo pateikimo terminą, jeigu pripažįsta, kad šis terminas buvo praleistas dėl objektyvių priežasčių. Prašyme atnaujinti skundo pateikimo terminą turi būti nurodytos termino praleidimo priežastys. Prie prašymo turi būti pridėti termino praleidimo priežastis pagrindžiantys dokumentai ir skundas.

9. Prašymas atnaujinti praleistą skundo pateikimo terminą turi būti išnagrinėjamas ir sprendimas dėl jo priimamas per 10 darbo dienų nuo tokio prašymo gavimo Konkurencijos taryboje dienos. Sprendimą dėl prašymo atnaujinti praleistą skundo padavimo terminą Konkurencijos tarybos vardu priima Konkurencijos tarybos pirmininkas.

10. Sprendimas netenkinti prašymo dėl praleisto skundo pateikimo termino atnaujinimo ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo jo pasirašymo dienos išsiunčiamas pareiškėjui.

11. Skundai priimami paštu, elektroniniu paštu ar įteikiami Konkurencijos tarybai tiesiogiai. Skundai, pateikti elektroniniu paštu, turi būti pasirašyti elektroniniu parašu.

12. Pareiškėjo skunde nurodoma:

12.1. įstaigos, kuriai skundas pateikiamas, pavadinimas;

12.2. skundo surašymo vieta ir data;

12.3. pareiškėjo pavadinimas, registracijos kodas, buveinės adresas, telefono numeris (jei tokį turi), elektroninio pašto adresas (jei tokį turi), taip pat atstovo (jeigu jis yra) vardas, pavardė (pavadinimas), adresas (buveinės adresas), telefono numeris (jei tokį turi), elektroninio pašto adresas (jei tokį turi);

12.4. subjekto, kurio sprendimai skundžiami, pavadinimas, registracijos kodas ir buveinės adresas;

12.5. kitų suinteresuotų asmenų vardai, pavardės, gyvenamoji vieta (juridinio asmens pavadinimas, buveinė) (jeigu tokie yra žinomi);

12.6. konkretus skundžiamas sprendimas (data, numeris, sprendimo esmė, paskelbimo ar įteikimo pareiškėjui data);

12.7. pareiškėjo reikalavimas, aplinkybės, kuriomis pareiškėjas grindžia savo reikalavimą, ir jas patvirtinantys dokumentai;

12.8. liudytojų vardai, pavardės ir gyvenamoji vieta, pareiškėjo ir kitų suinteresuotų asmenų paaiškinimai (jeigu tokių yra);

12.9. pridedamų dokumentų sąrašas.

13. Skundą pasirašo pareiškėjo vadovas arba jo įgaliotas atstovas. Jei skundą pateikia pareiškėjo įgaliotas atstovas, prie skundo pridedamas įgaliojimas arba kitas dokumentas, patvirtinantis atstovo įgaliojimus.

14. Skundas turi būti surašytas valstybine kalba. Kartu su skundu pateikiami užsienio kalba surašyti dokumentai turi būti išversti į lietuvių kalbą ir patvirtinti pareiškėjo vadovo. Pateikti dokumentai ne valstybine kalba nevertinami.

15. Prie skundo pridedami skundžiamo sprendimo ir dokumentų, patvirtinančių pareiškėjo skundo pagrįstumą, originalai arba pareiškėjo vadovo patvirtintos jų kopijos.

16. Jeigu skundas neatitinka šių taisyklių 12–14 punktuose nustatytų reikalavimų ir (ar) jeigu praleidus skundo pateikimo terminą nepateiktas pareiškėjo prašymas jį atnaujinti, apie nustatytus skundo trūkumus per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo pranešama pareiškėjui ir nustatomas terminas pašalinti trūkumus. Pareiškėjui per nustatytą terminą nepašalinus skundo trūkumų, laikoma, kad skundas nėra pateiktas Konkurencijos tarybai, jis nenagrinėjamas ir apie tai per 5 darbo dienas nuo skundo trūkumų pašalinimo termino pasibaigimo dienos pranešama pareiškėjui.

17. Apie skundo priėmimą nagrinėti Konkurencijos taryboje pareiškėjui pranešama per 5 darbo dienas nuo reikalavimus atitinkančio skundo gavimo arba nuo Konkurencijos tarybos sprendimo atnaujinti praleistą skundo padavimo terminą priėmimo dienos.

18. Skundo pateikimas ir priėmimas nagrinėti Konkurencijos taryboje nesustabdo infrastruktūros valdytojo ar Inspekcijos priimto sprendimo galiojimo.

19. Jei Konkurencijos taryboje gautas skundas, kurio nagrinėjimas nepriskirtas Konkurencijos tarybos kompetencijai, per 5 darbo dienas skundas persiunčiamas kompetentingai institucijai ir apie tai pranešama pareiškėjui.

 

III. Ginčo šalių ir kitų suinteresuotų asmenų teisės ir pareigos

 

20. Pasirengimo ir ginčo nagrinėjimo metu ginčo šalys (pareiškėjas ir subjektas, kurio sprendimas yra skundžiamas) ir kiti suinteresuoti asmenys, kurių teisėms ir teisėtiems interesams gali turėti įtakos Konkurencijos tarybos sprendimas dėl ginčo, turi teisę:

20.1. susipažinti su byloje esančia medžiaga, išskyrus medžiagą, kuri yra valstybės, tarnybos ar komercinė paslaptis;

20.2. teikti Konkurencijos tarybai paaiškinimus ir prašymus ir juos pagrįsti dokumentais;

20.3. prieštarauti kitos šalies ir kitų suinteresuotų asmenų paaiškinimams ir prašymams;

20.4. gauti Konkurencijos tarybos sprendimų, susijusių su skundo nagrinėjimu, nuorašus;

20.5. apskųsti Konkurencijos tarybos veiksmus ir sprendimus, susijusius su skundo nagrinėjimu, ir naudotis kitomis teisėmis, kurias suteikia šios taisyklės.

21. Pareiškėjas bet kuriuo metu iki Konkurencijos tarybos sprendimo dėl ginčo priėmimo turi teisę atsisakyti skundo.

22. Ginčo šalis, kitas suinteresuotas asmuo ir kitas asmuo ar institucija, teikdami su skundo nagrinėjimu susijusią informaciją, turi teisę bet kurioje ginčo nagrinėjimo stadijoje pateikti Konkurencijos tarybai prašymą dėl komercinių paslapčių apsaugos. Tokiu atveju kartu su šia informacija turi būti pateikiamas tokios informacijos aprašymas ir atitinkamų dokumentų išrašas be komercinę paslaptį sudarančios informacijos. Susipažinus su pateiktu prašymu ir su juo susijusia informacija, gali būti priimamas motyvuotas sprendimas netenkinti prašymo dėl komercinių paslapčių apsaugos, jei Lietuvos Respublikos įstatymai ar kiti teisės aktai numato, kad tokia informacija negali būti laikoma komercine paslaptimi, arba jei nėra pateikto dokumentų išrašo be šios informacijos. Prašymą pateikusiam asmeniui apie sprendimą netenkinti prašymo dėl komercinių paslapčių apsaugos turi būti pranešama per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos.

23. Ginčo šalys ir kiti suinteresuoti asmenys savo teisėmis privalo naudotis sąžiningai.

24. Ginčo šalys ir kiti suinteresuoti asmenys pasirengimo nagrinėti ginčą ir jo nagrinėjimo metu privalo vykdyti teisėtus Konkurencijos tarybos ir Konkurencijos tarybos skyriaus nurodymus.

 

IV. PasirENGIMAS nagrinėTi GinčĄ

 

25. Priėmus pareiškėjo skundą nagrinėti Konkurencijos taryboje, atliekami šie pasirengimo nagrinėti ginčą veiksmai:

25.1. išsiunčiama skundo ir jo priedų kopijos subjektui, kurio sprendimas yra skundžiamas, ir pareikalaujama per 10 darbo dienų pateikti paaiškinimus, susijusius su skunde keliamais klausimais dėl skundžiamo sprendimo, bei juos patvirtinančią ir visą kitą, jo nuomone, su ginčo nagrinėjimu susijusią informaciją;

25.2. pareikalaujama, kad pareiškėjas, subjektas, kurio sprendimas yra skundžiamas, ir kiti suinteresuoti asmenys per nustatytą laikotarpį pateiktų papildomų paaiškinimų, paliudijimų, dokumentų ar kitos ginčui nagrinėti reikalingos informacijos;

25.3. susipažįstama su skundžiamu sprendimu, jį pagrindžiančiais paaiškinimais, paliudijimais, dokumentais ir visais kitais dokumentais, kuriuos nurodo pareiškėjas, subjektas, kurio sprendimas skundžiamas, ir kiti suinteresuoti asmenys;

25.4. kreipiamasi į Lietuvos ir užsienio kompetentingas institucijas, komisijas ar ekspertus bei specialistus ir prašoma suteikti tarnybinę pagalbą, pateikti išaiškinimus ar kitą ginčui nagrinėti reikalingą informaciją;

25.5. atliekami kiti pasirengimo nagrinėti ginčą veiksmai.

26. Atlikus reikalingus pasirengimo nagrinėti ginčą veiksmus ir gavus visą ginčui nagrinėti reikalingą informaciją, remiantis ginčo nagrinėjimo byloje esančia medžiaga, parengiamas pranešimas dėl ginčo nagrinėjimo. Ginčo nagrinėjimo bylos medžiaga kartu su pranešimu dėl ginčo nagrinėjimo teikiama svarstyti Konkurencijos tarybos posėdyje.

27. Pranešime dėl ginčo nagrinėjimo turi būti nurodytos ginčo šalys, kiti suinteresuoti asmenys, skundžiamo sprendimo esmė, pareiškėjo reikalavimas su ginčo šalių, kitų suinteresuotų asmenų pateiktais paaiškinimais, paliudijimais, dokumentais ir kita informacija, kuri buvo gauta atliekant pasirengimo nagrinėti ginčą veiksmus, taip pat išvados ir pasiūlymai dėl galimo ginčo sprendimo. Prie pranešimo dėl ginčo nagrinėjimo pridedamas ir Konkurencijos tarybos sprendimo projektas. Konkurencijos taryba turi teisę pareikšti pastabas dėl pranešimo dėl ginčo nagrinėjimo ir sprendimo projekto. Privaloma į šias pastabas atsižvelgti ir per Konkurencijos tarybos nustatytą terminą pateikti Konkurencijos tarybai atitinkamai pataisytą pranešimą ir (ar) siūlomą sprendimo projektą.

 

V. Ginčo nagrinėjimas ir sprendimo dėl ginčo priėmimas

 

28. Konkurencijos taryba ginčą nagrinėja kolegialiai Konkurencijos tarybos posėdyje. Jis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 3 Konkurencijos tarybos nariai, įskaitant Konkurencijos tarybos pirmininką arba, jo nesant, kitą Konkurencijos tarybos narį, einantį Konkurencijos tarybos pirmininko pareigas (toliau – posėdžio pirmininkas).

29. Konkurencijos tarybos posėdis dėl ginčo nagrinėjimo organizuojamas Konkurencijos tarybos darbo reglamento nustatyta tvarka.

30. Ginčo šalys ir kiti suinteresuoti asmenys į Konkurencijos tarybos posėdį nėra kviečiami, išskyrus atvejus, jei Konkurencijos taryba, susipažinusi su pranešimu dėl ginčo nagrinėjimo, nusprendžia, kad Konkurencijos tarybos posėdyje išklausius ginčo šalių ar kitų suinteresuotų asmenų paaiškinimus, paliudijimus gali būti geriau išnagrinėtas ginčas. Tokiu atveju ginčo šalys ir kiti suinteresuoti asmenys kviečiami į Konkurencijos tarybos posėdį, kurio metu bus nagrinėjamas ginčas, tačiau jų nedalyvavimas Konkurencijos tarybos posėdyje nekliudo Konkurencijos tarybai išnagrinėti ir priimti sprendimą dėl ginčo.

31. Konkurencijos taryba, posėdyje nagrinėdama ginčą ir priimdama sprendimą dėl ginčo, remiasi ginčo šalių, kitų suinteresuotų asmenų ir institucijų pateiktais paaiškinimais, paliudijimais, pateiktais dokumentais, kita ginčo nagrinėjimo byloje esančia medžiaga, o jei posėdyje dalyvauja ginčo šalys ar kiti suinteresuoti asmenys, – jų pateiktais žodiniais paaiškinimais. Konkurencijos taryba turi teisę atidėti sprendimo dėl ginčo priėmimą kitam posėdžiui.

32. Konkurencijos tarybos posėdžio metu rašomas protokolas. Jame turi būti nurodyta: posėdžio vieta ir data, Konkurencijos tarybos sudėtis, kiti posėdyje dalyvavę asmenys, nagrinėjamo ginčo esmė, posėdyje dalyvavusių asmenų kalbos (paaiškinimai, paliudijimai), jeigu šių taisyklių 31 punkte nustatyta tvarka buvo nuspręsta išklausyti žodinius paaiškinimus, balsavimo rezultatai, informacija apie sprendimą, kurį Konkurencijos taryba priėmė.

33. Konkurencijos tarybos sprendimas dėl ginčo laikomas priimtu, jei dauguma posėdyje dalyvaujančių Konkurencijos tarybos narių balsuoja už sprendimo priėmimą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia posėdžio pirmininko balsas.

34. Konkurencijos taryba, posėdyje išnagrinėjusi ginčą, priima vieną iš šių sprendimų:

34.1. atmesti skundą kaip nepagrįstą;

34.2. pripažinti skundą pagrįstu ar iš dalies pagrįstu ir reikalauti panaikinti arba pakeisti skundžiamą sprendimą ar jo dalį per Konkurencijos tarybos nustatytą terminą, nepažeidžiant šių taisyklių 37 punkte nustatytų terminų;

34.3. palikti ginčą neišnagrinėtą.

35. Konkurencijos taryba priima sprendimą palikti ginčą neišnagrinėtą, jeigu iki sprendimo priėmimo paaiškėja, kad:

35.1. ginčo nagrinėjimas nepriklauso Konkurencijos tarybos kompetencijai;

35.2. jau yra įsigaliojęs Konkurencijos tarybos ar teismo sprendimas, priimtas dėl ginčo tarp tų pačių šalių, dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu, arba teismas nagrinėja ginčą tarp tų pačių šalių, dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu;

35.3. Konkurencijos taryba nagrinėja ginčą tarp tų pačių šalių, dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu;

35.4. pareiškėjas nusprendė atsiimti skundą;

35.5. skundą pareiškėjo vardu padavė neįgaliotas asmuo;

35.6. skundas buvo paduotas praleidus skundo padavimo terminą ir nebuvo pateiktas prašymas šį terminą atnaujinti ar Konkurencijos taryba atsisakė tenkinti tokį prašymą.

36. Konkurencijos tarybos sprendime dėl ginčo turi būti nurodyta:

36.1. sprendimo priėmimo data, vieta ir numeris;

36.2. ginčo šalys ir ginčo esmė, nurodant skundžiamą infrastruktūros valdytojo ar Inspekcijos sprendimą ir pareiškėjo reikalavimus;

36.3. ginčo šalių, kitų suinteresuotų asmenų paaiškinimai, kitos aplinkybės ir informacija, kuria rėmėsi Konkurencijos taryba;

36.4. teisės aktai, kuriais vadovavosi Konkurencijos taryba, ir motyvai, kuriais Konkurencijos taryba grindžia savo sprendimą;

36.5. vienas iš šių taisyklių 34 punkte nurodytų sprendimų;

36.6. sprendimo apskundimo terminas ir tvarka.

37. Ginčas turi būti išnagrinėtas ir Konkurencijos tarybos sprendimas dėl ginčo turi būti priimtas bei užtikrintas šio sprendimo įgyvendinimas per 2 mėnesius nuo dienos, kai buvo gauta visa informacija, reikalinga ginčui išnagrinėti, arba priimtas Konkurencijos tarybos sprendimas atnaujinti praleistą skundo pateikimo terminą. Šis sprendimas turi būti priimtas ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki 2 mėnesių termino pabaigos, o įgyvendintas ne vėliau kaip paskutinę 2 mėnesių termino dieną, išskyrus atvejus, kai sprendimo dėl ginčo įgyvendinti neįmanoma, nes jis teisės aktų nustatyta tvarka yra apskųstas. Ginčas dėl viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo turi būti išnagrinėtas ir sprendimas dėl ginčo priimtas per 10 darbo dienų, kai buvo gauta visa informacija, reikalinga ginčui išnagrinėti, o įgyvendintas – kiek įmanoma skubiau, tačiau ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo dienos, kai buvo gauta visa informacija, reikalinga ginčui išnagrinėti, išskyrus atvejus, kai sprendimo dėl ginčo įgyvendinti neįmanoma, nes jis teisės aktų nustatyta tvarka yra apskųstas.

38. Konkurencijos tarybos sprendimas dėl ginčo turi būti įformintas Konkurencijos tarybos nutarimu ir Konkurencijos tarybos posėdžio, kurio metu jis buvo priimtas, pirmininko pasirašytas per 3 darbo dienas nuo Konkurencijos tarybos posėdžio, kurio metu jis buvo priimtas, pabaigos dienos, nepažeidžiant šių taisyklių 37 punkte nurodytų terminų.

39. Konkurencijos tarybos sprendimas dėl ginčo ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo jo pasirašymo dienos registruotu laišku išsiunčiamas ir įteikiamas proceso šalims ir kitiems suinteresuotiems asmenims. Apie Konkurencijos tarybos sprendimą raštu pranešama ir kitoms įstaigoms ir asmenims, jei sprendimo įgyvendinimas susijęs su jų veikla.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

40. Konkurencijos tarybos sprendimas dėl ginčo yra viešas, kiek tai nepažeidžia valstybės, tarnybos, komercinės paslapties ar fizinio asmens duomenų apsaugos principų.

41. Ginčo šalys ir kiti suinteresuoti asmenys privalo pranešti Konkurencijos tarybai apie savo adreso pasikeitimą skundo nagrinėjimo metu. Jeigu tokio pranešimo nėra, Konkurencijos tarybos sprendimai ir kita informacija bei pranešimai dėl ginčo siunčiami paskutiniu Konkurencijos tarybai nurodytu adresu registruotu laišku ir laikomi įteiktais, nors adresato ir nerasta.

42. Ginčo šalis, kitas suinteresuotas asmuo, nesutinkantis su Konkurencijos tarybos sprendimu dėl ginčo, turi teisę įstatymų nustatyta tvarka šį sprendimą apskųsti teismui.

43. Šių taisyklių reikalavimus pažeidę asmenys atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

_________________