LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2001 m. rugpjūčio 10 d. Nr. 444

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymu (Žin., 1994, Nr. 43-772; 1998, Nr. 41-1131, Nr. 65-1871; 2000, Nr. 89-2755, Nr. 92-2843; 2001, Nr. 48-1656, Nr. 66-2407) ir įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nuostatas bei siekdamas gerinti ministerijos darbo organizavimą:

1. Tvirtinu Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentą (pridedama).

2. Nustatau, kad įstatymų ir kitų teisės aktų projektai rengiami ir teikiami derinti šiuo įsakymu patvirtinto Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento IV skyriaus „Įstatymų ir kitų teisės aktų projektų rengimas“ skirsnio „Įstatymų ir kitų teisės aktų projektų rengimas ir teikimas derinti“ nustatyta tvarka nuo 2001 m. rugpjūčio 20 d.

3. Įpareigoju Informatikos ir ryšių departamentą prie Vidaus reikalų ministerijos ir ministerijos Bendrąjį departamentą parengti šiuo įsakymu patvirtinto Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento 3 priede numatytos Pažymos apie teisės akto projekto derinimą kompiuterinį variantą ir išsiuntinėti jį ministerijos administracijos struktūriniams padaliniams ir įstaigoms prie ministerijos iki 2001 m. rugpjūčio 20 d.

4. Pripažįstu netekusiais galios:

4.1. Vidaus reikalų ministerijos 1993 m. kovo 31 d. įsakymą Nr. 201 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“;

4.2. Vidaus reikalų ministerijos 1993 m. lapkričio 25 d. įsakymą Nr. 876 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento papildymo“;

4.3. vidaus reikalų ministro 2000 m. gegužės 24 d. įsakymą Nr. 237 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo tvarkos patvirtinimo“.

5. Šio įsakymo 4.3 punktas įsigalioja 2001 m. rugpjūčio 20 d.

 

 

VIDAUS REIKALŲ Ministras                                                             Juozas Bernatonis

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

vidaus reikalų ministro

2001 m. rugpjūčio 10 d.

įsakymu Nr. 444

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šis reglamentas nustato Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – ministerija) darbo tvarką.

2. Ministerija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo (toliau -Seimas) priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais ir šiuo reglamentu.

3. Ministerijos veikla grindžiama įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcionalumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo ir kitais demokratinio administravimo principais.

 

II. BENDRIEJI STRUKTŪROS IR DARBO KLAUSIMAI

 

MINISTRAS IR VICEMINISTRAI

 

4. Ministerijai vadovauja ministras. Ministras koordinuoja ministerijos administracijos struktūrinių padalinių veiklą per viceministrus ir ministerijos sekretorių, o įstaigų prie ministerijos (departamentų, tarnybų, inspekcijų) – per šių įstaigų vadovus.

5. Ministras leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus.

6. Ministro įsakymai įforminami ministro blanke, o įsakymais patvirtinti teisės aktai – kaip šių įsakymų priedai.

7. Ministerijai Lietuvos Respublikos Seime, Prezidentūroje, Vyriausybėje, kitose valstybės institucijose ir įstaigose atstovauja ministras arba jo įgalioti viceministrai.

8. Viceministrai yra tiesiogiai atsakingi ministrui. Ministras vertina jų kompetenciją ir nustato įgaliojimus.

9. Viceministrai per ministerijos sekretorių ir atitinkamus įstaigų prie ministerijų vadovus organizuoja ir užtikrina jų įgaliojimams priskirtose srityse ministro nustatytos politikos įgyvendinimą.

Viceministrai kaupia ir apibendrina informaciją apie teisės aktų projektų, susijusių su jų įgaliojimams priskirtomis sritimis, svarstymo eigą valstybės institucijose.

 

MINISTERIJOS ADMINISTRACIJA IR ĮSTAIGOS PRIE MINISTERIJOS

 

10. Ministerija turi savo administraciją.

Ministerijos administracija susideda iš departamentų, skyrių ir kitų struktūrinių padalinių (toliau vadinama – ministerijos administracijos struktūriniai padaliniai).

Ministerijos administracijai vadovauja ministerijos sekretorius, kuris yra tiesiogiai atsakingas ministrui, išskyrus ministerijos Vidaus audito tarnybai, ministerijos Generalinio inspektoriaus skyriui, ministerijos Viešųjų ryšių skyriui ir ministerijos Personalo departamentui, kurie yra tiesiogiai pavaldūs ministrui. Departamentams vadovauja – direktoriai, skyriams – viršininkai, ministerijos Vidaus audito tarnybai – viršininkas, ministerijos Generalinio inspektoriaus skyriui – generalinis inspektorius (toliau – padalinių vadovai). Ministerijos sekretorius, departamentų direktoriai, skyrių viršininkai gali turėti pavaduotoją(-us).

Ministrui pavedus – ministerijos sekretorius ar ministerijos vadovybei pavedus – kiti ministerijos valstybės tarnautojai gali atstovauti ministerijai valstybės institucijose ir įstaigose.

11. Ministerijos administracijos struktūra formuojama atsižvelgiant į ministerijai pavestos srities valstybės valdymo funkcijas.

12. Ministerijos administracijos struktūriniai padaliniai savo darbą organizuoja vadovaudamiesi ministro įsakymu patvirtintais struktūrinių padalinių nuostatais, o padalinių vadovai, politinio (asmeninio) pasitikėjimo ir kiti valstybės tarnautojai – pareigybių aprašymais, parengtais ir ministro patvirtintais vadovaujantis Valstybės tarnybos įstatymo nuostatomis.

13. Prie ministerijos gali būti įstatymų nustatyta tvarka steigiami departamentai, kontrolės ar apskaitos funkcijas vykdančios tarnybos ir inspekcijos (toliau – įstaigos prie ministerijos).

 

MINISTERIJOS KOLEGIJA

 

14. Ministerijoje sudaroma kolegija, kuri yra ministro patariamoji institucija. Jos narių skaičių, personalinę sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina ministras.

Kolegijos pirmininkas yra ministras, o jos nariai – viceministrai, ministerijos sekretorius. Į kolegijos sudėtį gali būti įtraukti ir kiti ministerijos tarnautojai, kitų institucijų ir organizacijų atstovai.

15. Kolegija svarsto ministerijos strateginių veiklos planų įgyvendinimą, ministerijos veiklos metinės ataskaitos Vyriausybei projektą, ministerijos administracijos struktūrinių padalinių ir įstaigų prie ministerijos vadovų ataskaitas, kitus ministerijos veiklos klausimus bei svarbių teisės aktų projektus. Klausimus kolegijai svarstyti teikia ministras.

16. Kolegijos posėdžių planas, posėdžių darbotvarkės sudaromos, pateikti klausimai svarstomi, sprendimai priimami ir įforminami kolegijos darbo reglamento nustatyta tvarka.

17. Kolegijos posėdžius organizuoja, juos techniškai aptarnauja ministerijos Bendrasis departamentas.

 

MINISTERIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

18. Ministerijos veikla organizuojama vadovaujantis Vyriausybės aprobuotais, viešai paskelbtais strateginiais veiklos planais, kuriuose apibūdinami pagrindiniai ministerijos uždaviniai ir būdai juos įgyvendinti. Ministerijos strateginiai veiklos planai rengiami vieneriems, trejiems, penkeriems ir dešimčiai metų, atsižvelgiant į Vyriausybės ilgalaikį strateginį veiklos planą. Strateginiuose veiklos planuose numatytų priemonių įgyvendinimą kontroliuoja viceministrai pagal jų įgaliojimams priskirtas veiklos sritis, taip pat ministerijos sekretorius.

19. Ministerijos strateginių veiklos planų įgyvendinimas aptariamas ministerijos kolegijoje.

20. Einamieji ministerijos veiklos klausimai aptariami pasitarimuose pas ministrą, kuriuose dalyvauja viceministrai ir ministerijos sekretorius. Prireikus į pasitarimą gali būti pakviesti ir kiti valstybės tarnautojai. Paprastai pasitarimai pas ministrą vyksta ministro nustatytu laiku.

Ministerijos sekretorius gali organizuoti ministerijos administracijos struktūrinių padalinių vadovų ir kitų valstybės tarnautojų pasitarimus jiems pavestų uždavinių vykdymo klausimais.

Prireikus ministerijos administracijos struktūrinių padalinių ir įstaigų prie ministerijos vadovai apie jų vadovaujamų padalinių, įstaigų nuostatuose įvardytų uždavinių ir funkcijų vykdymą, taip pat Seimo, Respublikos Prezidento, Vyriausybės, Ministro Pirmininko, ministro bei kitų pavedimų vykdymą turi informuoti viceministrą (pagal veiklos sritį) ir ministerijos sekretorių, o atskirais atvejais – ministrą.

21. Ministerijos metinės veiklos ataskaitos teikiamos Vyriausybei jos nustatyta tvarka.

 

DOKUMENTŲ PASIRAŠYMAS IR TVIRTINIMAS

 

22. Ministras pasirašo:

22.1. dokumentus, siunčiamus Respublikos Prezidentui, Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininkui ir jo pavaduotojams, Seimo komitetų ir pakomitečių pirmininkams, Ministrui Pirmininkui, ministrams, Konstitucinio Teismo pirmininkui, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininkui, Seimo kontrolierių įstaigos vadovui, valstybės kontrolieriui, Lietuvos banko valdybos pirmininkui, generaliniam prokurorui, taip pat atsakymus į Seimo narių paklausimus, kitus įstatymų ir Vyriausybės nutarimų jam priskirtus pasirašyti dokumentus. Nesant ministro, šiuos dokumentus pasirašo ministrą pavaduojantis kitas Vyriausybės narys. Taip pat nesant ministro, jo pavedimu kai kuriuos šiuos dokumentus gali pasirašyti ir ministerijos viceministras, apie tai vėliau informuodamas ministrą;

22.2. įstatymų nustatyta tvarka tarptautines sutartis ir susitarimus.

23. Prieš ministrui pasirašant dokumentus, juos vizuoja atitinkamas viceministras ar ministerijos sekretorius ir atitinkamo ministerijos administracijos struktūrinio padalinio vadovas ar įstaigos prie ministerijos vadovas.

24. Viceministrai pagal jų įgaliojimams priskirtas sritis pasirašo raštus, siunčiamus Seimo komitetams, Seimo nariams, Seimo kancleriui, Seimo kontrolieriams, Vyriausybės kancleriui, teismams (išskyrus dokumentus, susijusius su procesinių veiksmų atlikimu), ministerijoms, kai atsakoma į kitų ministerijų viceministrų pasirašytus raštus, ir kitoms valstybės ar savivaldybės institucijoms ar įstaigoms. Nesant viceministrų, šiuos raštus gali pasirašyti ministerijos sekretorius, apie tai vėliau informuodamas atitinkamą viceministrą. Ministrui raštu pavedus viceministrai pasirašo ministerijos lydraščius-teikimus dėl teisės aktų projektų teikimo įvertinti Vyriausybės kanceliarijoje ir Ministro Pirmininko aparate, taip pat dėl teisės aktų projektų derinimo su suinteresuotomis institucijomis. Šių lydraščių-teikimų antrąjį egzempliorių vizuoja taip pat ir Teisės departamento direktorius (jo pavaduotojas) ar kitas direktoriaus tam įgaliotas teisininkas.

25. Ministerijos sekretorius (nesant sekretoriaus – jo pavaduotojas) pasirašo:

25.1. potvarkius;

25.2. buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės dokumentus, kuriuose būtinas įstaigos vadovo parašas;

25.3. ataskaitas Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybai, teritorinei valstybinei mokesčių inspekcijai ir Statistikos departamentui prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės;

25.4. pagal savo kompetenciją – siunčiamus raštus Prezidento priimamajam, Seimo priimamajam, Vyriausybės sekretoriui, Vyriausybės kanceliarijos Ryšių su visuomene patarėjų grupei ir ministerijoms, kai atsakoma į kitų ministerijų sekretorių pasirašytus raštus;

25.5. su ministerijos ūkio tvarkymu susijusius dokumentus (sutartis, mokėjimo žiniaraščius, darbo laiko apskaitos žiniaraščius ir kt.);

25.6. ministrui raštu pavedus ministerijos sekretorius pasirašo ministerijos lydraščius-teikimus dėl teisės aktų projektų teikimo įvertinti Vyriausybės kanceliarijoje ir Ministro Pirmininko aparate, taip pat dėl teisės aktų projektų derinimo su suinteresuotomis institucijomis. Šių lydraščių-teikimų antrąjį egzempliorių vizuoja taip pat ir ministerijos Teisės departamento direktorius (jo pavaduotojas) ar kitas direktoriaus tam įgaliotas teisininkas;

25.7. kitus teisės aktų jam pasirašyti priskirtus dokumentus.

26. Ministerijos sekretorius tvirtina teisės aktų jo kompetencijai priskirtus tvirtinti dokumentus.

27. Ministerijos administracijos struktūrinių padalinių vadovai pagal savo kompetenciją turi teisę pasirašyti informacinio pobūdžio ir kitus raštus.

 

III. PAVEDIMAI, JŲ VYKDYMAS IR VYKDYMO KONTROLĖ

 

RESPUBLIKOS PREZIDENTO, LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS, MINISTRO PIRMININKO PAVEDIMAI

 

28. Ministras užtikrina, kad Respublikos Prezidento, Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimai būtų deramai ir laiku įvykdyti. Pavedimus vykdyti nukreipia ministras, viceministrai ar ministerijos sekretorius (ministerijos sekretoriaus pavaduotojas).

29. Respublikos Prezidento, Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimai (išskyrus pavedimus parengti atitinkamą teisės akto projektą) turi būti įvykdomi per 10 darbo dienų nuo jų gavimo ministerijoje, jeigu nenurodytas konkretus įvykdymo laikas.

30. Seimo komitetų rekomendacijos ir pasiūlymai apsvarstomi, į Seimo nario arba jų grupės paklausimus (klausimus), Seimo nario kreipimąsi, taip pat jo persiųstus rinkėjų pasiūlymus, pareiškimus ir skundus bei į institucijų ir įstaigų raštus atsakoma teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais.

 

MINISTERIJOS VADOVYBĖS PAVEDIMAI

 

31. Pavedama ministro įsakymais ar rezoliucijomis, viceministrų rezoliucijomis, ministerijos sekretoriaus potvarkiais ar ministerijos sekretoriaus (ministerijos sekretoriaus pavaduotojo) rezoliucijomis (toliau – pavedimai).

Pavedimų vykdymą kontroliuoja ministerijos Bendrasis departamentas.

32. Ministras duoda pavedimus viceministrams, ministerijos sekretoriui, ministerijos valstybės tarnautojams ir įstaigų prie ministerijos vadovams. Viceministrai ir ministerijos sekretorius (ministerijos sekretoriaus pavaduotojas) duoda pavedimus pagal jiems ministro nustatytą kompetenciją.

33. Dokumentus su ministerijos vadovybės rezoliucijomis ministerijos Bendrasis departamentas perduoda vykdytojams. Jei pavedimas duotas keliems vykdytojams, atsakingas už jį vykdytojas (jis pavedime nurodomas pirmas) privalo organizuoti šio pavedimo vykdymą. Kiti vykdytojai, kaip ir pirmasis, yra atsakingi už pavedimo įvykdymą nustatytu laiku.

34. Jeigu pavedime nenurodytas pavedimo įvykdymo terminas, pavedimas turi būti įvykdytas per 10 darbo dienų nuo gavimo dienos.

35. Jeigu įvykdyti pavedimo per nustatytą terminą negalima dėl objektyvių priežasčių, apie tai turi būti pranešta pavedimą davusiam ministrui, viceministrui ar ministerijos sekretoriui (ministerijos sekretoriaus pavaduotojui).

36. Ministerijos Bendrasis departamentas apie kontroliuojamų pavedimų vykdymo terminus primena vykdytojams, remdamasis raštvedybos taisyklėmis.

37. Ministerijos Bendrasis departamentas kas savaitę informuoja ministerijos sekretorių (ministerijos sekretoriaus pavaduotoją) ar atitinkamus viceministrus, o reikalui esant – ir ministrą apie pavedimų įvykdymą.

38. Pavedimo vykdymas kontroliuojamas tol, kol jis įvykdomas. Laikoma, kad pavedimas įvykdytas, jeigu išspręsti visi jame pateikti klausimai arba į juos atsakyta iš esmės.

 

IV. ĮSTATYMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS

 

ĮSTATYMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS IR TEIKIMAS DERINTI

 

39. Ministerija, vykdydama Vyriausybės programą, Vyriausybės ar Ministro Pirmininko pavedimus, taip pat ministro iniciatyva rengia ir teikia Vyriausybei svarstyti įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų, taip pat įstatymų koncepcijų projektus (toliau – teisės aktų projektai).

40. Teisės aktų projektus rengia ministerijos administracijos struktūrinių padalinių, įstaigų prie ministerijos valstybės tarnautojai. Taip pat teisės aktų projektams rengti gali būti sudarytos darbo grupės iš ministerijos, įstaigų prie ministerijos, kitų valstybės ir savivaldybės institucijų bei įstaigų, taip pat mokslo ir studijų institucijų atstovų.

41. Teisės aktų projektų rengimą ministras ar viceministras gali pavesti įstaigoms prie ministerijos pagal jų kompetenciją.

42. Teisės aktų projektų, nurodytų Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonėse ar Lietuvos pasirengimo narystei Europos Sąjungoje programos (Nacionalinės acquis priėmimo programos) teisės derinimo priemonėse (toliau – NAPP), rengimas ir rengėjai nurodomi ministerijos veiklos pagrindinių priemonių plane, kurių vykdymą kontroliuoja ministerijos Bendrasis departamentas.

Prireikus rengėjai gali ir savo iniciatyva rengti teisės aktus, nenurodytus ministerijos veiklos pagrindinių priemonių plane.

43. Rengiant įstatymų projektus, kuriuose numatoma iš esmės keisti arba nustatyti teisinių santykių reguliavimą, paprastai pirmiausia parengiama šio projekto koncepcija ir, suderinus su šio reglamento 46 p. nurodytais ministerijos administracijos struktūriniais padaliniais ir įstaigomis prie ministerijos, pateikiama su lydraščiu ministerijos Teisės departamentui. Koncepcijoje turi būti nurodyti įstatymo projekto tikslai, uždaviniai, siūlomų sprendimų esmė, galiojančių teisės aktų, kuriuos būtina pakeisti ar panaikinti priėmus įstatymą, sąrašas, galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta, ar įstatymo projektas atitinka Europos Sąjungos teisę, kiti paaiškinimai, kurie, rengėjų nuomone, yra būtini.

Koncepcija taip pat gali būti rengiama ir dėl rengėjų savo iniciatyva pagal savo kompetenciją rengiamų įstatymų projektų, nenurodytų ministerijos veiklos pagrindinių priemonių plane.

44. Ministerijos rengiami teisės aktų projektai turi atitikti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo (Žin., 1995, Nr. 41-991), Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 1998 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 104 (Žin., 1998, Nr. 87-2416), ir Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19 (Žin., 2001, Nr. 30-1009), nuostatas.

45. Prie teikiamų ministerijos administracijos struktūriniams padaliniams, įstaigoms prie ministerijos derinti teisės aktų projektų pridedami priedai, nurodyti šio reglamento 1 priede.

46. Teisės aktų projektai (ir priedai, jeigu jie yra) rengėjų turi būti suderinti su šiais ministerijos administracijos struktūriniais padaliniais:

46.1. su ministerijos Ekonomikos ir finansų departamentu – teisės aktų projektai, kurie susiję su piniginiais ištekliais, darbo užmokesčio mokėjimu, apskaita ir finansavimu;

46.2. su ministerijos Tarptautinių ryšių ir Europos integracijos departamentu – teisės aktų projektai, susiję su Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis ar integracija į Europos Sąjungą;

46.3. su ministerijos Valstybės tarnybos departamentu – teisės aktų projektai, susiję su valstybės tarnautojų tarnyba;

46.4. su ministerijos Personalo departamentu – teisės aktų projektai, susiję su ministerijos valstybės tarnautojų tarnyba;

46.5. su ministerijos Viešojo saugumo departamentu – teisės aktų projektai, susiję viešuoju saugumu;

46.6. su ministerijos kitais administracijos struktūriniais padaliniais, taip pat įstaigomis prie ministerijos, su kurių kompetencija jie yra susiję.

47. Ministerijos administracijos struktūriniai padaliniai, taip pat įstaigos prie ministerijos savo išvadas dėl pateiktų derinti projektų pateikia per 5 darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo ministerijos administracijos struktūriniame padalinyje ar įstaigoje prie ministerijos dienos.

48. Teisės akto projekto derinimo faktas patvirtinamas valstybės tarnautojo, su kuriuo šis projektas turi būti suderintas, viza (valstybės tarnautojo parašas, vardas ir pavardė, data ir pareigų pavadinimas). Vizuodamas projektą, valstybės tarnautojas patvirtina, kad jis yra susipažinęs su teisės akto projektu, jam pritaria ir prisiima atsakomybę pagal savo kompetenciją.

49. Jeigu valstybės tarnautojas nepritaria pateiktam dokumento projektui, jis gali jį vizuoti su pastaba, o prireikus savo pastabas bei pasiūlymus išdėstyti atskirame rašte.

50. Norminiai teisės aktų projektai (ir priedai, jeigu jie yra), suderinus juos su ministerijos administracijos struktūriniais padaliniais ir įstaigomis prie ministerijos, vizuojami projektą rengusios darbo grupės vadovo arba projektą rengusio valstybės tarnautojo bei jo tiesioginio viršininko ar jo pavaduotojo ir departamento, tarnybos ar kito padalinio, kuriam pavaldus projektą rengęs skyrius, direktoriaus ir, užpildžius šio reglamento 3 priede nustatytos formos Pažymą apie teisės akto projektą (toliau – pažyma), pateikiami derinti ministerijos Teisės departamentui.

51. Rengėjai pažymoje nurodo, ar projektas atitinka šio reglamento reikalavimus.

52. Ministerijos Teisės departamentas, kartu su lydraščiu ir norminio teisės akto projektu gautoje pažymoje įrašęs projekto gavimo departamente datą ir įvertinęs, ar projektas atitinka galiojančius įstatymus, Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus ir juridinės technikos reikalavimus, vizuoja pažymą (kai pareiškiamos pastabos bei pasiūlymai – vizuoja nurodydamas, kad atskirame lape pridedamos pastabos bei pasiūlymai) ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo ministerijos Teisės departamente dienos.

53. Atsižvelgiant į norminio teisės akto projekto apimtį ar sprendžiamų klausimų sudėtingumą, nurodytas terminas ministerijos sekretoriaus sutikimu, esant ministerijos Teisės departamento siūlymui, gali būti pratęstas.

54. Jei ministerijos Teisės departamentas pastabų ir pasiūlymų neturi, ministerijos Teisės departamento direktorius (direktoriaus pavaduotojas) vizuoja norminio teisės akto projekto originalą ir antrąjį lydraščio-teikimo egzempliorių (suinteresuotoms institucijoms derinti teikiamą projektą ir lydraščio-teikimo antrąjį egzempliorių ar ministro įsakymo projektą gali vizuoti ir ministerijos Teisės departamento direktoriaus įgaliotas teisininkas). Taip pat nurodoma, ar norminis teisės aktas skelbtinas „Valstybės žiniose“.

55. Nenorminio pobūdžio teisės aktų projektai prieš pateikiant juos vizuoti (pasirašyti) ministerijos sekretoriui, viceministrui, ministrui pateikiami ministerijos Teisės departamentui suderinti juridinės technikos požiūriu. Teikiant ministerijos Teisės departamentui derinti nenorminio pobūdžio teisės aktų projektus, užpildoma šio reglamento 50 punkte nurodyta pažyma.

56. Rengėjas norminio teisės akto projektą kartu su pažyma, kurioje pažymi, kaip pakeitė projektą pagal ministerijos Teisės departamento pastabas ir pasiūlymus, teikia atitinkamam viceministrai, kuris ne vėliau kaip per 2 darbo dienas pažymoje pažymi, ar projekto nuostatos atitinka ministro nustatytą politiką (esant reikalui pažymi apie pridedamas pastabas bei pasiūlymus).

57. Rengėjas, gavęs iš atitinkamo viceministro pažymą su žyma, kad teisės akto projekto nuostatos atitinka ministro nustatytą politiką, ir įvertinęs viceministro ir ministerijos Teisės departamento pastabas, pakartotinai teisės akto projektą kartu su pažyma pateikia ministerijos Teisės departamentui. Ministerijos Teisės departamento direktorius (direktoriaus pavaduotojas) vizuoja pažymą ir teisės akto projekto originalą ir lydraščio-teikimo antrąjį egzempliorių (suinteresuotoms institucijoms derinti teikiamą projektą ir lydraščio-teikimo antrąjį egzempliorių ar ministro įsakymo projektą gali vizuoti ir ministerijos Teisės departamento direktoriaus įgaliotas teisininkas). Taip pat nurodoma, ar teisės aktas skelbtinas „Valstybės žiniose“.

58. Teisės akto projekto originalą, vizuotą ministerijos Teisės departamento direktoriaus (jo pavaduotojo), ir lydraštį-teikimą pateikia ministrui vizuoti (pasirašyti) ministerijos sekretorius (ministerijos sekretoriaus pavaduotojas). Kartu su teisės akto projekto originalu pateikiamas ir projekto bei lydraščio-teikimo antrasis egzempliorius, vizuotas šio reglamento 2 priede nurodytų asmenų ir ministerijos Teisės departamento.

59. Išimtiniais atvejais, kada būtina skubiai parengti atitinkamą teisės akto projektą, rengėjų motyvuotu siūlymu ir ministerijos sekretoriaus teikimu ministras gali pavesti skubiai parengti teisės akto projektą, taip pat jį įvertinti ar derinti skubos tvarka. Šiuo atveju teisės akto projekto koncepcija paprastai nerengiama, o įvertinimo ar derinimo šio reglamento 47 p. ir 52 p. terminai nustatomi atsižvelgiant į konkrečias aplinkybes.

60. Įstatymų ir kitų teisės aktų projektai suinteresuotoms institucijoms teikiami derinti ir derinami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

61. Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka be pastabų suderintas įstatymo ar kito teisės akto projektas ir Vyriausybei adresuotas lydraštis-teikimas teikiamas vizuoti ministerijos Teisės departamentui. Rengėjas, Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka gavęs iš suinteresuotų institucijų pastabas dėl teisės akto projekto, parengia derinimo pažymą pagal Vyriausybės darbo reglamento 58 p. reikalavimus. Ši pažyma teikiama vizuoti ministerijos Teisės departamentui kartu su įstatymo ar kito teisės akto projektu.

62. Rengėjas šio reglamento 58 p. nustatyta tvarka teisės akto projektą ir lydraštį-teikimą teikia ministrui vizuoti (pasirašyti). Ministro vizuotas teisės akto projektas kartu su pasirašytu lydraščiu-teikimu Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka teikiamas svarstyti Vyriausybei.

63. Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka suderinti norminių teisės aktų projektai ne vėliau kaip projektų pateikimo Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijai dieną skelbiami ministerijos tinklapyje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. vasario 4 d. nutarimo Nr. 118 „Dėl įstatymų ir kitų norminių teisės aktų projektų skelbimo „Interneto“ tinkle“ (Žin., 1999, Nr. 15-389) bei ministro nustatyta tvarka. Šalia kiekvieno skelbiamo teisės akto projekto nurodoma atsakingo už projektą asmens pavardė, telefonas ir elektroninio pašto adresas. Sąrašo gale nurodoma atsakingo už sąrašo sudarymą asmens pavardė, telefonas ir elektroninio pašto adresas.

Jeigu ministerijai sugrąžintą iš Vyriausybės kanceliarijos projektą reikia grąžinti rengėjams patikslinti ar papildomai suderinti, jis iš tinklapio išimamas arba papildomai skelbiamos grąžinimo priežastys bei pastabos. Patikslintas projektas skelbiamas iš naujo.

64. Lietuvos Respublikos Vyriausybei priėmus atitinkamą sprendimą dėl tinklapyje esančio Vyriausybės nutarimo projekto, jis iš tinklapio išimamas.

Įstatymo projektas ar kitas Seimo priimtas teisės aktas išimamas iš ministerijos interneto tinklapio Seimui priėmus įstatymą ar kitą teisės aktą.

65. Ministro įsakymai ir įsakymais patvirtinti kiti teisės aktai, kuriuose nustatomos, keičiamos ar pripažįstamos netekusiomis galios teisės normos, skelbiami „Valstybės žiniose“ ir įsigalioja kitą dieną po jų paskelbimo, jeigu pačiuose teisės aktuose nenustatoma vėlesnė jų įsigaliojimo diena. Šie įsakymai, oficialiai pateikti skelbti „Valstybės žiniose“, redakcijai pateikiami Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugpjūčio 23 d. nutarimo Nr. 918 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių, ministrų, Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės valdymo institucijų vadovų įsakymų ir įsakymais patvirtintų kitų teisės aktų pateikimo oficialiai skelbti „Valstybės žiniose“ ir skelbimo interneto tinklapiuose tvarkos“ (Žin., 1999, Nr. 71-2236) nustatyta tvarka.

66. Ministro įsakymai ir įsakymais patvirtinti kiti norminiai teisės aktai, kuriuose nustatomos, keičiamos ar pripažįstamos netekusiomis galios teisės normos, skelbiami ministerijos interneto tinklapyje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugpjūčio 23 d. nutarimo Nr. 918 ir vidaus reikalų ministro 1999 m. spalio 4 d. įsakymo Nr. 291 „Dėl informacijos, teisės aktų projektų bei ministro įsakymų skelbimo ministerijos interneto tinklapyje tvarkos“ nustatyta tvarka. Prireikus gali būti skelbiami ir kiti ministro įsakymai.

67. Įslaptinti ministro įsakymai ir ministro įsakymais patvirtinti kiti teisės aktai „Valstybės žiniose“ ir ministerijos interneto tinklapyje neskelbiami. Šie teisės aktai rengiami, įforminami, registruojami, tvarkomi ir saugomi laikantis įslaptintų dokumentų raštvedybos ir įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimų.

68. Tuo atveju, kai įsakymai ir įsakymais patvirtinti kiti teisės aktai turi būti paskelbti „Valstybės žiniose“, priede „Informaciniai pranešimai“, rengėjas kartu su įsakymu ir įsakymu patvirtintu kitu teisės aktu pateikia lydraštį „Valstybės žinioms“, kurį pasirašo ministerijos sekretorius, ir kompiuterinę laikmeną su įsakymo ar įsakymu patvirtintu kitu teisės akto tekstu ministerijos Bendrajam departamentui. Jų paskelbimas ministerijos interneto tinklapyje organizuojamas ministro nustatyta tvarka.

69. Ministro įsakymai ir įsakymais patvirtinti kiti teisės aktai, oficialiai paskelbti „Valstybės žiniose“ ar priede „Informaciniai pranešimai“, „Valstybės žinių“ redakcijai pateikiami ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jų pasirašymo.

 

KITŲ INSTITUCIJŲ PATEIKTŲ ĮSTATYMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ DERINIMAS

 

70. Ministerija Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka teikia pastabas ir pasiūlymus dėl jai pateiktų derinti kitų viešojo administravimo institucijų parengtų įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektų.

71. Pateiktus ministerijai derinti kitų institucijų teisės aktų projektus ministras (arba jo raštišku pavedimu viceministras ar ministerijos sekretorius) vizuoja tik po to, kai dėl šių teisės aktų projektų rengę išvadas ministerijos administracijos struktūriniai padaliniai juos patikrina ir vizuoja šių teisės aktų projektų kopijas. Jeigu dėl pateikto vizuoti teisės akto projekto ministras turi pastabų ar pasiūlymų, jis jį vizuoja su pastaba, kuri pridedama prie vizuoto teisės akto projekto.

 

ĮSTATYMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ TEIKIMAS VYRIAUSYBEI

 

72. Įstatymų ir kitų teisės aktų projektai Vyriausybei teikiami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

 

V. MINISTERIJOS RAŠTVEDYBOS TVARKYMAS

 

73. Ministerijos raštvedybą tvarko ministerijos Bendrasis departamentas kartu su ministerijos administracijos struktūriniais padaliniais ir įstaigomis prie ministerijos, vadovaudamasis galiojančiais Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Vidaus reikalų ministerijos teisės aktais, reglamentuojančiais raštvedybą bei archyvų darbą, ir savo nuostatais.

74. Dokumentai, susiję su užsienio ir tarptautinėmis institucijomis bei organizacijomis, rengiami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

75. Ministerijos raštvedyba tvarkoma decentralizuotai.

76. Darbą su dokumentais organizuoja ir kontroliuoja ministerijos Bendrasis departamentas, jo nurodymai dėl raštvedybos privalomi visiems ministerijos administracijos ir įstaigų prie ministerijos valstybės tarnautojams.

Už dokumentų rengimą, tvarkymą, saugojimą bei jų užduočių vykdymo kontrolę ministerijos administracijos struktūriniuose padaliniuose, įstaigose prie ministerijos atsakingi jų vadovai, kurie paskiria už dokumentų tvarkymą atsakingą padalinį ar tarnautoją.

77. Gaunamieji dokumentai skirstomi į registruotinus ir neregistruotinus. Registruotini dokumentai registruojami kompiuterinėje korespondencijos registravimo sistemoje ar žurnaluose. Dokumentai, adresuoti ministerijos vadovams ir ministerijai, registruojami ministerijos Bendrajame departamente. Dokumentai, adresuoti ministerijos struktūriniams padaliniams, registruojami šiuose padaliniuose.

78. Dokumentus, gautus iš Lietuvos Respublikos Prezidentūros, Seimo, Vyriausybės, ministerijų ir žinybų ir asmenų (fizinių ir juridinių), užsienio šalių, ministerijos Bendrasis departamentas pateikia ministrui, viceministrams ar ministerijos sekretoriui (pagal kompetenciją) arba nukreipia atitinkamų ministerijos administracijos ar įstaigų prie ministerijos vadovams.

Skirdami dokumentą vykdyti, ministerijos vadovybė, ministerijos administracijos struktūrinių padalinių ar įstaigų prie ministerijos vadovai rašo rezoliuciją pirmame dokumento lape. Rezoliucijoje trumpai išdėstoma, kas ir kaip turi spręsti dokumente keliamus klausimus, gali būti nurodomas užduoties įvykdymo terminas.

Dokumentai su rezoliucija grąžinami juos registravusiam raštvedybos padaliniui, kuris šiuos dokumentus perduoda vykdytojams bei kontroliuoja ministerijos vadovybės pavedimų vykdymo terminus.

79. Dokumentas atiduodamas rezoliucijoje numatyto raštvedybos padalinio tarnautojui arba vykdytojui tik šiam pasirašius dokumento registracijos kortelėje ar žurnale. Jei dokumentą turi vykdyti keli vykdytojai, pirmajam vykdytojui atiduodamas dokumento originalas, kitiems vykdytojams – dokumento kopijos. Originalą registravęs raštvedybos padalinys turi padaryti tiek vykdomo dokumento kopijų, kiek yra rezoliucijoje nurodytų vykdytojų.

Tarnautojai, tiesiogiai gavę dokumentus, adresuotus ministerijos vadovybei ar ministerijai iš kitų institucijų ar žinybų, privalo juos nedelsdami perduoti ministerijos Bendrajam departamentui užregistruoti. Dokumentus, gautus tiesiogiai iš ministerijos vadovybės, vykdytojas taip pat privalo nedelsdamas užregistruoti ministerijos Bendrajame departamente.

80. Siunčiami raštai įforminami ministerijos, ministerijos administracijos struktūrinių padalinių ar įstaigų prie ministerijos blanke, atsižvelgiant į tai, kas pasirašo raštą. Ministerijos vadovybei pasirašyti parengti dokumentai turi būti pateikiami su vizuotu antruoju egzemplioriumi (dokumentą rengusio tarnautojo, jo tiesioginio vadovo, suinteresuotų ministerijos administracijos struktūrinių padalinių ar įstaigų prie ministerijos vadovų, viceministro ar ministerijos sekretoriaus pagal kuruojamas veiklos sritis; kalbos tvarkytojo). Originalas išsiunčiamas adresatui, o antrasis egzempliorius su vizomis paliekamas vykdytojo raštvedybos padalinyje kartu su dokumento, į kurį atsakoma, originalu raštvedybos bylai formuoti (išskyrus pateiktus vizuoti teisės aktų projektų originalus, kurie grąžinami projekto iniciatoriui). Siunčiamame dokumente turi būti nurodyta vykdytojo vardas (vardo raidė) ir pavardė, galimi ryšio duomenys (telefono numeris, fakso numeris, elektroninio pašto adresas). Jeigu siunčiamas atsakymas į gautą raštą, turi būti nurodyti rašto, į kurį atsakoma, rekvizitai. Jeigu siunčiamą dokumentą pasirašo ministerijos vadovybė, ministerijos Bendrajame departamente paliekama antrojo egzemplioriaus su vizomis kopija.

81. Ministerijos administracijos struktūrinių padalinių ar įstaigų prie ministerijos valstybės tarnautojai tikrina, ar siunčiami dokumentai tinkamai įforminti. Ne pagal raštvedybos reikalavimus parengti dokumentai grąžinami vykdytojams.

82. Vidaus dokumentus, pasirašytus ministerijos vadovybės, taip pat ministro įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus, sekretoriaus potvarkius, ministerijos vadovybės nurodymus, kolegijos sprendimus registruoja, daugina ir išsiunčia ministerijos Bendrasis departamentas.

Pasirašyti ministro įsakymai ir įsakymais patvirtinti kiti teisės aktai, ministerijos sekretoriaus potvarkiai registruojami ministerijos Bendrajame departamente jų pasirašymo dieną ir išsiunčiami ministerijos administracijos struktūriniams padaliniams, įstaigoms prie ministerijos pagal rengėjo pateiktą ir padalinio vadovo pasirašytą paskirstymo rodyklę. Šių dokumentų originalai saugomi ministerijos Bendrajame departamente ir paprastai duodami susipažinti tik vietoje.

83. Ministerijos administracijos struktūriniams padaliniams, įstaigoms prie ministerijos tiesiogiai adresuotus dokumentus, taip pat tų padalinių ir įstaigų raštus registruoja atsakingi už raštvedybą šių padalinių ar įstaigų valstybės tarnautojai.

84. Įstaigų prie ministerijos vadovų įsakymai ir įsakymais patvirtinti kiti teisės aktai tvarkomi šių įstaigų raštvedybos tarnybose.

85. Siekiant sumažinti dokumentų srautą, rekomenduojama nesusirašinėti su ministerijos struktūriniais padaliniais tais klausimais, kurie gali būti sprendžiami vietoje arba telefonu.

86. Ministerijos Bendrajame departamente, ministerijos administracijos struktūriniuose padaliniuose ir įstaigose prie ministerijos neregistruojami pranešimai apie posėdžius ir pasitarimus, reklaminiai skelbimai, konferencijų programos, periodiniai leidiniai, sveikinimo laiškai, asmeninio pobūdžio laiškai ir kt.

87. Įslaptinti dokumentai su žymomis „Visiškai slaptai“, „Slaptai“, „Konfidencialiai“, „Riboto naudojimo“ priimami, registruojami, tvarkomi ir saugomi laikantis įslaptintų dokumentų raštvedybos ir įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimų.

88. Oficialūs raštai, adresuoti aukštesniosioms institucijoms ir kitoms institucijoms, neturi būti perduodami faksu. Jeigu raštą reikia perduoti skubiai, jis gali būti perduodamas faksu, tačiau nustatyta tvarka adresatui būtina išsiųsti ir jo originalą.

 

VI. UŽSIENIO OFICIALIŲ ASMENŲ IR TARPTAUTINIŲ ORGANIZACIJŲ ATSTOVŲ PRIĖMIMAS

 

89. Užsienio valstybių ir tarptautinių organizacijų atstovų susitikimus su ministru, viceministrais ar ministerijos sekretoriumi organizuoja ministerijos Tarptautinių ryšių ir Europos integracijos departamentas.

90. Ne vėliau kaip prieš vieną darbo dieną iki susitikimo darbotvarkė ir kita susijusi su susitikimu medžiaga pateikiama ministrui (viceministrui, ministerijos sekretoriui). Darbotvarkę ir kitą susijusią su susitikimu medžiagą rengia ir ministrui (viceministrui, ministerijos sekretoriui) teikia ministerijos Tarptautinių ryšių ir Europos integracijos departamentas.

91. Apie numatomus ir įvykusius ministro, viceministrų ir ministerijos sekretoriaus susitikimus su užsienio valstybių ir tarptautinių organizacijų atstovais esant reikalui informuojama Užsienio reikalų ministerija.

 

VII. VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR INFORMACIJOS TEIKIMAS PAGAL VISUOMENĖS PAKLAUSIMUS

 

92. Visuomenės informavimu apie ministerijos veiklą ir palankios viešosios nuomonės apie ministeriją formavimu rūpinasi ministro patarėjas – atstovas spaudai (toliau – atstovas spaudai) ir ministerijos Viešųjų ryšių skyrius.

93. Atstovas spaudai ir ministerijos Viešųjų ryšių skyrius kartu su kitų ministerijos administracijos struktūrinių padalinių ir įstaigų prie ministerijos vadovais ir valstybės tarnautojais teikia informaciją visuomenės informavimo priemonėms bei visuomenei, komentuodamas su ministerijos kompetencija susijusius klausimus, informuodamas apie ministerijos vadovų arba valstybės tarnautojų vizitus, susitikimus, pasitarimus, svarbiausius sprendimus, pasirašytus dokumentus bei kitus su ministerijos veikla susijusius klausimus, taip pat rengia pranešimus spaudai aktualiais klausimais. Pranešimus pasirašo atstovas spaudai ar ministerijos Viešųjų ryšių skyriaus vadovas, suderinęs juos su ministru, viceministrais pagal kuruojamas veiklos sritis ar ministerijos sekretoriumi. Atstovas spaudai ir ministerijos Viešųjų ryšių skyrius taip pat apibendrina su ministerijos veikla susijusią informaciją spaudoje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse ir teikia ją ministrui, viceministrams, ministerijos sekretoriui, ministerijos administracijos, struktūrinių padalinių, įstaigų prie ministerijos valstybės tarnautojams.

94. Atstovas spaudai ar ministerijos Viešųjų ryšių skyrius ministro pavedimu operatyviai reaguoja į visuomenės informavimo priemonėse pasirodžiusias tikrovės neatitinkančias žinias ir, suderinęs su ministru ar viceministrais pagal jų įgaliojimams priskirtą veiklos sritį, pateikia visuomenės informavimo priemonėms oficialią ministerijos poziciją dėl jų.

95. Atstovas spaudai ir ministerijos Viešųjų ryšių skyrius organizuoja spaudos konferencijas, rengia joms informacinius paketus, spaudos konferencijose informuoja žurnalistus ir visuomenę apie ypatingos reikšmės įvykius, susijusius su ministerijos veikla, organizuoja ministerijos vadovų ir valstybės tarnautojų interviu su visuomenės informavimo priemonių atstovais.

96. Atstovo spaudai ir ministerijos Viešųjų ryšių skyriaus išplatinti pranešimai spaudai privalo atitikti oficialią ministerijos poziciją.

97. Informacija pagal visuomenės paklausimus teikiama Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 10-236) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. spalio 22 d. nutarimo Nr. 1175 „Dėl Informacijos apie aplinką Lietuvos Respublikoje teikimo visuomenei tvarkos“ nustatyta tvarka.

 

VIII. PILIEČIŲ IR KITŲ ASMENŲ PRAŠYMŲ (SKUNDŲ) NAGRINĖJIMAS BEI INTERESANTŲ PRIĖMIMAS

 

98. Piliečių ir kitų asmenų prašymai bei skundai nagrinėjami, asmenys priimami Viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

99. Ministras, viceministrai, ministerijos sekretorius asmenis priima Vidaus reikalų ministerijoje, savo darbo vietoje, kartą per mėnesį. Asmenų priėmimą ministerijos Bendrojo departamento Ministerijos priimamajame ir pas ministerijos administracijos struktūrinių padalinių ar įstaigų prie ministerijos vadovus organizuoja ministerijos Bendrojo departamento Ministerijos priimamasis.

 

IX. TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS

 

100. Ministerijos politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų ministerijos sekretoriaus, įstaigų prie ministerijos vadovų išvykimo į tarnybines komandiruotes klausimus sprendžia ministras.

101. Kitų ministerijos administracijos struktūrinių padalinių ir įstaigų prie ministerijos, nesančių asignavimų valdytojais, valstybės tarnautojų išvykimo į tarnybines komandiruotes Lietuvos Respublikoje klausimus sprendžia ministerijos sekretorius.

102. Siuntimas į tarnybinę komandiruotę Lietuvos Respublikos teritorijoje įforminamas ministerijos sekretoriaus potvarkiu.

103. Tarnybinės komandiruotės į užsienį organizuojamos ir įforminamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1995 m. balandžio 28 d. nutarimo Nr. 613 „Dėl tarnybinių komandiruočių į užsienį“ (Žin., 1995, Nr. 37-929) nuostatomis.

Valstybės tarnautojai, grįžę iš tarnybinių komandiruočių Lietuvos Respublikoje bei užsienyje, ne vėliau kaip per penkias darbo dienas pateikia ataskaitas raštu apie pavedimo arba užduoties atlikimą ministerijos administracijos struktūrinio padalinio vadovui; viceministrai, ministerijos sekretorius ir ministerijos administracijos struktūrinių padalinių vadovai – ministrui.

 

X. KVALIFIKACIJOS KĖLIMAS

 

104. Ministerijos valstybės tarnautojų kvalifikacijos kėlimas vykdomas vadovaujantis Valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XI. ATOSTOGŲ SUTEIKIMO TVARKA

 

105. Kasmetinės atostogos ministerijos valstybės tarnautojams suteikiamos Valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130) ir Atostogų įstatymo (Žin., 1992, Nr. 2-18) nustatyta tvarka. Kasmetinės atostogos ministerijos valstybės tarnautojams suteikiamos pagal metų pradžioje sudaromą atostogų grafiką.

Tikslinės atostogos tarnautojų prašymu suteikiamos ministerijos sekretoriaus potvarkiu.

106. Kasmet, iki kovo 15 d., ministerijos administracijos struktūrinių padalinių vadovai turi pateikti už personalo klausimus atsakingam ministerijos administracijos struktūriniam padaliniui valstybės tarnautojų planuojamų atostogų grafikus. Bendrą ministerijos administracijos struktūrinių padalinių vadovų atostogų grafiką tvirtina ministerijos sekretorius.

107. Ministerijos valstybės tarnautojai, išskyrus politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojus, išleidžiami kasmetinių atostogų ministerijos sekretoriaus potvarkiu.

Ministerijos politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai ir ministerijos sekretorius kasmetinių atostogų išleidžiami ministro įsakymu.

108. Ministerijos administracijos struktūrinių padalinių vadovai, dėl svarbių priežasčių negalintys grafike nurodytu laiku išeiti atostogų arba pageidaujantys pasinaudoti dalimi atostogų, turi pateikti ministerijos sekretoriui raštišką prašymą.

109. Ministerijos administracijos struktūrinių padalinių vadovų, neturinčių pavaduotojų, atostogų (ilgesnių kaip viena savaitė) metu jų pareigas eina ministerijos sekretoriaus potvarkiu paskirti kiti valstybės tarnautojai.

110. Ministerijos administracijos struktūrinių padalinių vadovai turi užtikrinti, kad jų vadovaujamų padalinių valstybės tarnautojams duoti pavedimai šių valstybės tarnautojų atostogų metu būtų perduoti vykdyti kitiems valstybės tarnautojams.

 

XII. TARNAUTOJŲ SKATINIMAS IR PAŠALPOS

 

111. Ministerijos valstybės tarnautojai yra skatinami vadovaujantis Valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130) nuostatomis.

112. Tarnautojams, kurių materialinė būklė tapo sunki dėl šeimos nario ilgalaikės ligos, šeimos nario mirties ar kitos nelaimės, iš sutaupytų darbo užmokesčio fondo lėšų gali būti skiriama vienkartinė materialinė pašalpa teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XIII. DRAUSMINĖS BEI TARNYBINĖS NUOBAUDOS

 

113. Ministerijos viešojo administravimo valstybės tarnautojams už tarnybinius nusižengimus gali būti skiriamos tarnybinės nuobaudos vadovaujantis Valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130) nuostatomis.

114. Paslaugų valstybės tarnautojams už darbo drausmės pažeidimus gali būti skiriamos drausminės nuobaudos Darbo įstatymų kodekso nustatyta tvarka.

 

XIV. REIKALŲ PERDAVIMAS KEIČIANTIS MINISTRUI, VICEMINISTRAMS, MINISTERIJOS SEKRETORIUI, MINISTERIJOS ADMINISTRACIJOS STRUKTŪRINIŲ PADALINIŲ VADOVAMS IR KITIEMS VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS

 

115. Keičiantis ministrams reikalų perdavimas organizuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

116. Keičiantis viceministrams, ministerijos sekretoriui, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams reikalai bei dokumentai perduodami pagal reikalų perdavimo ir perėmimo aktą.

117. Atleidžiamas iš pareigų arba perkeliamas į kitas pareigas ministerijos valstybės tarnautojas privalo perduoti nebaigtus vykdyti dokumentus (nebaigtus spręsti klausimus) ir turimas bylas, taip pat informacinę bei norminę medžiagą, knygas, įgytas už ministerijos lėšas, antspaudus ir spaudus valstybės tarnautojui, paskirtam į šias pareigas.

Keičiantis valstybės tarnautojams, atsakingiems už atitinkamo įstatymo, Vyriausybės nutarimo ar kito teisės akto įgyvendinimą bei tokio įgyvendinimo kontrolę, reikalų perdavimo ir priėmimo akte nurodoma, kam pavedama toliau įgyvendinti atitinkamą Vyriausybės nutarimą ar kitą teisės aktą ir kontroliuoti jo įgyvendinimą.

118. Tuo atveju, kai nėra naujai paskirto valstybės tarnautojo, reikalai pagal aktą perduodami ministerijos administracijos struktūrinio padalinio vadovui, atskirais atvejais – valstybės tarnautojui, kuriam laikinai pavedama eiti ankstesniojo pareigas.

119. Keičiantis viceministrui ar ministerijos sekretoriui, jei nėra paskirto naujo viceministro ar ministerijos sekretoriaus, reikalai perduodami ministro įgaliotam valstybės tarnautojui.

 

XV. ANTSPAUDO NAUDOJIMAS

 

120. Ministerija turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu.

121. Ministro įsakymu šį antspaudą saugoti ir nustatyta tvarka jį naudoti pavedama ministerijos Bendrojo departamento direktoriui.

122. Kiti ministerijos antspaudai su Lietuvos valstybės herbu naudojami ir saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.

123. Ministerijos antspaudas naudojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1990 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 188 „Dėl Antspaudų ir dokumentų blankų su Lietuvos valstybės herbu gaminimo, naudojimo, saugojimo ir sunaikinimo instrukcijos patvirtinimo“ patvirtinta Antspaudų ir dokumentų blankų su Lietuvos valstybės herbu gaminimo, naudojimo, saugojimo ir sunaikinimo instrukcija (Žin., 1990, Nr. 17-464).

 

XVI. ARCHYVO TVARKYMAS

 

124. Ministerijos archyvą tvarko ministerijos Personalo departamento Archyvų skyrius Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

 

XVII. TARNYBINIO TRANSPORTO IR MOBILIOJO RYŠIO TELEFONŲ NAUDOJIMAS

 

125. Tarnybinis transportas naudojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarimo Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių įsigijimo, nuomos ir naudojimo biudžetinėse įstaigose“ (Žin., 1998, Nr. 103-2838) nustatyta tvarka.

126. Tarnybiniai mobiliojo ryšio telefonai naudojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. gruodžio 18 d. nutarimo Nr. 1430 „Dėl tarnybinių mobiliųjų telefonų“ (Žin., 1997, Nr. 117-3024) nustatyta tvarka.

______________


1 priedas

 

TEISĖS AKTO PROJEKTO, TEIKIAMO DERINTI AR VIZUOTI MINISTERIJOS ADMINISTRACIJOS STRUKTŪRINIAMS PADALINIAMS, ĮSTAIGOMS PRIE MINISTERIJOS, PRIEDAI

 

Prie teikiamų ministerijos administracijos struktūriniams padaliniams, įstaigoms prie ministerijos derinti ar vizuoti teisės aktų projektų pridedama:

1. Prie galiojančio įstatymo, Seimo nutarimo, Vyriausybės nutarimo, Ministro Pirmininko potvarkio ar kito teisės norminio akto pakeitimo ar papildymo projekto – atitinkamo teisės akto pakeitimo ar papildymo projekto lyginamasis variantas, atitinkantis teisingumo ministro 1998 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 104 patvirtintas Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijas.

2. Prie įstatymo ar kito Seimo teisės akto projekto – lydraštis, aiškinamasis raštas, pasirašytas tų pačių asmenų kaip ir teisės akto projektas, Vyriausybės nutarimo dėl įstatymo ar kito Seimo teisės akto projekto pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui projektas. Aiškinamajame rašte, vadovaujantis Seimo statuto 135 straipsniu, nurodoma:

2.1. parengto projekto tikslai ir uždaviniai;

2.2. kaip šiuo metu yra teisiškai reglamentuojami projekte aptarti klausimai;

2.3. kokios numatomos naujos teisinio reglamentavimo nuostatos, naujai sureglamentuotų klausimų teigiamos savybės ir kokių pozityvių rezultatų laukiama;

2.4. galimos neigiamos priimto projekto pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta;

2.5. projekto inkorporavimas į teisinę sistemą, kokie šios srities teisės aktai tebegalioja (pateikiamas šių aktų sąrašas) ir kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą;

2.6. ar projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas bei Europos Sąjungos dokumentus;

2.7. jeigu projektui įgyvendinti reikia papildomųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų parengti, šių aktų metmenys;

2.8. kiek biudžeto lėšų pareikalaus ar leis sutaupyti projekto įgyvendinimas (pateikiami įvertinimai artimiausiems metams ir tolesnei ateičiai);

2.9. projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados;

2.10. projekto rengėjai – autorius ar autorių grupė, ministerijos administracijos ar įstaigos prie ministerijos struktūrinis padalinys;

2.11. reikšminiai projekto žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą;

2.12. kiti, rengėjų nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.

3. Prie Vyriausybės nutarimo, Ministro Pirmininko potvarkio projektų – lydraštis-teikimas, kuriame nurodoma:

3.1. teikiamo teisės akto pavadinimas;

3.2. kokia teisės akto projektu sprendžiamo klausimo esmė ir kodėl būtina priimti projektą (įstatyme ar kitame teisės akte numatytas teikiamo projekto priėmimo pagrindas);

3.3. kiti paaiškinimai, kurie, projekto rengėjų nuomone, yra būtini.

4. Prie ministro įsakymo ir įsakymu tvirtinamų kitų teisės aktų – lydraštis-teikimas.

______________


2 priedas

 

VALSTYBĖS TARNAUTOJAI, PRIVALANTYS VIZUOTI TEISĖS AKTO PROJEKTĄ

 

Įstatymo, Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo, Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko potvarkio projekto antrąjį egzempliorių, norminio pobūdžio ministro įsakymo ar įsakymu tvirtinamo kito teisės akto projekto originalą, taip pat kito teisės akto projekto originalą privalo vizuoti:

1) projektą rengęs valstybės tarnautojas ar jį rengusios darbo grupės vadovas;

2) kalbos tvarkytojas;

3) rengėjo teisininkas (jeigu jis yra);

4) projektą rengusio skyriaus viršininkas arba jo pavaduotojas;

5) ministerijos administracijos struktūrinio padalinio ar įstaigos prie ministerijos, kuriam pavaldus projektą rengęs skyrius, vadovas;

6) jeigu projektas yra susijęs su kito ministerijos administracijos struktūrinio padalinio ar įstaigos prie ministerijos veiklos sritimi, šio padalinio arba įstaigos vadovas;

7) ministerijos sekretorius (ministerijos sekretoriaus pavaduotojas).

______________


3 priedas

 

PAŽYMA APIE TEISĖS AKTO PROJEKTO DERINIMĄ

 

Teisės akto projekto pavadinimas: _______________________________________________

Rengėjas (padalinio pavadinimas): ______________ Tiesioginis rengėjas: _______________

Asmuo, koordinavęs teisės akto projekto parengimą: ________________________________

Ministerijos administracijos struktūrinio padalinio ar įstaigos prie ministerijos vadovo žyma apie teisės akto projekto suderinimą su ministerijos darbo reglamento 46 p. nurodytais padaliniais ir atitiktį Vyriausybės darbo reglamento reikalavimams: __________________________________________________________

                                                                                                                   (viza, data)

 

Gauta ministerijos Teisės departamente:                               Grąžinta:

 

Teisininkas ______________________                               Teisininkas _______________________

                                (viza, data)                                                            (viza, data, žyma apie pridedamas

                                                                                                                     pastabas bei pasiūlymus)

 

Viceministro viza, data, žyma apie pridedamas pastabas ir pasiūlymus:

________________________________________________________________________________

(viceministro vardas ir pavardė)

 

Gauta __________________________                               Grąžinta: _________________________

                            (viza, data)                                                               (viza, data, žyma apie pridedamas

                                                                                                                    pastabas bei pasiūlymus)

 

Rengėjo išvada, kaip atsižvelgta į viceministro ir ministerijos Teisės departamento pastabas ir pasiūlymus:

________________________________________________________________________________

(viza, data, žyma apie išvadą)

 

Ministerijos Teisės departamento direktoriaus (direktoriaus pavaduotojo) viza:

______________________________________________________________

                                                      (viza, data)

______________