Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KŪNO KULTŪROS IR SPORTO ĮSTATYMO 24 STRAIPSNIO PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIP-661(2)
2009 m. gruodžio 2 d. Nr. 1600
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2009 m. liepos 15 d. sprendimo Nr. SV-S-332 2 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Nepritarti Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto įstatymo 24 straipsnio papildymo įstatymo projektui Nr. XIP-661(2) (toliau – įstatymo projektas) dėl šių priežasčių:
1. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818) 4 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos negali būti paramos dalyku, o įstatymo projekte siūloma nustatyti, kad iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto būtų teikiama finansinė parama sporto organizacijoms jų įstatuose numatytiems sporto tikslams įgyvendinti. Taigi siūlomas teisinis reglamentavimas nesiderintų su paties paramos instituto principais.
2. Valstybės finansinę paramą sporto organizacijai tiesiogiai sieti su gyventojų sumokėto pajamų mokesčio dydžiu būtų ydinga, nes tai ne tik iškreiptų paramos instituto esmę, bet ir reikštų tam tikrą netiesioginę mokestinę lengvatą, kuria naudotųsi tik sporto organizacijos, jų sportininkai ir treneriai. Be to, abejotina, kad įstatymo projekto 24 straipsnio 3 dalyje siūloma nuostata valstybės finansinę paramą kūno kultūros ir sporto organizacijoms tiesiogiai susieti su tų organizacijų ir Lietuvos pilietybę turinčių profesionalių sportininkų ir trenerių sudarytų sutarčių pagrindu sumokėto gyventojo pajamų mokesčio dydžiu padėtų skatinti šią paramą gausiančias kūno kultūros ir sporto organizacijas siekti kuo geresnių sporto rezultatų.