LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ TINKLO RESTRUKTŪRIZAVIMO PLANO PATVIRTINIMO

 

2002 m. liepos 30 d. Nr. 390

Vilnius

 

Vadovaudamasis 2001 m. spalio 4 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 1196 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001–2004 metų programos įgyvendinimo priemonių patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 86-3015),

1. Tvirtinu Visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų tinklo restruktūrizavimo planą (pridedama).

2. Pavedu įsakymo vykdymą kontroliuoti ministerijos sekretoriui Eduardui Bartkevičiui.

 

 

SVEIKATOS APSAUGOS

MINISTRAS                                               KONSTANTINAS ROMUALDAS DOBROVOLSKIS

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos

ministro 2002 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. 390

 

VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ TINKLO RESTRUKTŪRIZAVIMO PLANAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Svarbiausias visuomenės sveikatos priežiūros sistemos pertvarkymo ir plėtojimo tikslas – racionalizuojant visuomenės sveikatos įstaigų tinklą, jų struktūrą ir valdymą, sukurti šiuolaikinę visuomenės sveikatos priežiūros sistemą, užtikrinančią visuotinę, tinkamą, prieinamą ir moksliškai pagrįstą visuomenės sveikatos priežiūrą.

2. Pagrindinės įstaigų pertvarkymo nuostatos parengtos atsižvelgiant į Europos Sąjungos rekomendacijas bei vadovaujantis moderniosios visuomenės sveikatos principais.

 

II. VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ TINKLO RESTRUKTŪRIZAVIMAS BEI VALDYMO PERTVARKYMAS

 

3. Laboratorijų pertvarkymas:

3.1. siekiant sumažinti administracines ir ūkio išlaidas bei efektyvesnio jų valdymo, sujungti Vilniaus visuomenės sveikatos centro fizikinės chemijos ir mikrobiologijos, Respublikinio mitybos centro, Valstybinio visuomenės sveikatos centro, Ekstremalių sveikatai situacijų centro laboratorijas ir įsteigti Nacionalinį tyrimų centrą, atliekantį visus reikiamus visuomenės sveikatos tyrimus, ir metodiškai vadovauti visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų laboratorijoms Lietuvoje;

3.2. stiprinti 4 visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų laboratorijas apskrityse, atliekančias sudėtingus tyrimus, aptarnaujančias atskirus regionus – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių. Vilniaus regione tyrimus atlikti Nacionaliniam tyrimų centrui;

3.3. nustatyti Alytaus, Marijampolės, Panevėžio, Tauragės, Telšių, Utenos apskrityse esančių visuomenės sveikatos laboratorijų atliekamų laboratorinių tyrimų rūšis ir mastą;

3.4. stiprinti 3 specializuotų centrų laboratorijas – Radiacinės saugos centro, Higienos instituto, Lietuvos AIDS centro, Sveikatos apsaugos ministerijos pavestoms funkcijoms vykdyti.

4. Siekiant sukurti ir stiprinti efektyvų visuomenės sveikatos priežiūros sistemos valdymą, užtikrinti pirminio, antrinio ir tretinio lygio visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų, įmonių, organizacijų, teikiančių visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas, visuomenės sveikatos priežiūros veiklos koordinavimą ir kontrolę, atskirti visuomenės sveikatos politikos formavimo ir įgyvendinimo funkcijas:

4.1. Sveikatos apsaugos ministerijoje formuoti visuomenės sveikatos politiką ir strategiją, Valstybinėje visuomenės sveikatos priežiūros tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Tarnyba) – įgyvendinti visuomenės sveikatos strategiją;

4.2. užtikrinant racionalų valstybės biudžeto lėšų naudojimą, veiksmingą visuomenės sveikatos sistemos valdymą, Tarnybai perduoti jai pavaldžių įstaigų steigėjo ir asignavimų valdytojo funkcijas, suformuoti joje šiuos struktūrinius padalinius:

4.2.1. stiprinant visuomenės sveikatos priežiūros viešojo administravimo funkcijas (administravimo, reglamentavimo, kontrolės), – visuomenės sveikatos saugos kontrolės ir reglamentavimo padalinį;

4.2.2. stiprinant visuomenės sveikatos sistemos ekonominį valdymą, – finansų ir kontrolės padalinį;

4.2.3. tobulinant visuomenės sveikatos priežiūros vadybą, diegiant ir koordinuojant Tarnybos ir jai pavaldžių įstaigų vidaus kontrolės, kokybės valdymo sistemą, – veiklos audito padalinį;

4.2.4. stiprinant visuomenės sveikatos programų vykdymą ir valdymą, – programų padalinį;

4.2.5. tobulinant visuomenės sveikatos saugos stebėseną, kuriant sveikatos monitoringo sistemą, – visuomenės sveikatos saugos stebėsenos padalinį;

4.2.6. integruojantis į Europos Sąjungą, siekiant koordinuoti įsipareigojimų vykdymą visuomenės sveikatos srityje, – eurointegracijos padalinį;

4.2.7. optimizuojant visuomenės sveikatos specialistų profesinį tobulinimą, persikvalifikavimą, – specialistų tobulinimo padalinį;

4.2.8. siekiant užtikrinti visuomenės sveikatos priežiūros specialistų, juridinių asmenų teisę verstis bei užsiimti visuomenės sveikatos priežiūra, – licencijavimo, atestavimo ir akreditavimo padalinį;

4.2.9. gerinant neinfekcinių ligų profilaktiką, – neinfekcinių ligų profilaktikos ir kontrolės padalinį;

4.3. integruojant visuomenės sveikatos ugdymą į visuomenės sveikatos priežiūros valdymą, reorganizuoti Visuomenės sveikatos ugdymo centrą į atitinkamą Tarnybos struktūrinį padalinį. Apskričių visuomenės sveikatos ugdymo centrus prijungti prie Visuomenės sveikatos centrų apskrityse;

4.4. formuojant ir modernizuojant informacijos srautus, užtikrinant vieningos sveikatos apsaugos informacinės sistemos kūrimą ir koordinavimą, racionalizuoti Lietuvos sveikatos informacijos centro darbą, centrą reorganizuoti į atitinkamą Tarnybos padalinį;

4.5. tobulinant aplinkos sveikatinimo veiklą, suformuoti Tarnyboje ir jai pavaldžiose įstaigose atitinkamas struktūras;

4.6. stiprinant priklausomybės ligų ir apsinuodijimų prevenciją, suformuoti ar steigti naujus specializuotus informacijos padalinius (Nacionalinis narkotikų informacijos biuras, Apsinuodijimų kontrolės ir informacijos biuras ir kt.). Į biurų veiklą integruoti tabako ir alkoholio vartojimo prevenciją;

4.7. siekiant tinkamai valdyti ekstremalias sveikatai situacijas, reorganizuoti ekstremalių situacijų valdymo sistemą, valstybinį medicininį rezervą perkeliant į Ekstremalių sveikatai situacijų centrą. Ekstremalių sveikatai situacijų centre suformuoti asmens sveikatos įstaigų valdymo ekstremaliomis situacijomis padalinį;

4.8. atsižvelgiant į Europos Sąjungos rekomendacijas, prie Tarnybos steigti mokslo komitetus.

5. Siekiant efektyviai spręsti visuomenės sveikatos strategijos uždavinius, visuomenės sveikatos centrų apskrityse (toliau – centrai) veiklą plėtoti šiose srityse:

5.1. prioritetinių visuomenės sveikatos problemų regione nustatymo;

5.2. priežasčių nustatymo ir analizės;

5.3. prevencijos priemonių taikymo.

6. Centruose plėtoti visuomenės sveikatos ugdymo, ligų prevencijos ir sveikatos stiprinimo (sveikatinimo), rizikos veiksnių nustatymo, įtakos sveikatai vertinimo, priklausomybės ligų prevencijos, aplinkos sveikatinimo, produktų saugos, visuomenės sveikatos saugos stebėsenos funkcijas.

7. Nustatyti vieningą centrų struktūrą. Jų atliekamas funkcijas nustatyti pagal visuomenės sveikatos strategijoje numatytas kryptis, atitinkamai perkvalifikuojant personalą.

8. Gerinant visuomenės sveikatos priežiūros veiklos organizavimą, specializuotiems visuomenės sveikatos centrams pagal kompetenciją metodiškai vadovauti visuomenės sveikatos centrams apskrityse.

9. Siekiant sumažinti administracines bei ūkio išlaidas, centralizuoti Tarnybai pavaldžių įstaigų ūkio, patalpų, personalo valdymą.

10. Sudaryti sąlygas ūkio subjektams vykdyti visuomenės sveikatos priežiūros veiklą, steigti naujas institucijas.

______________