LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL DARŽELIO-MOKYKLOS BENDRŲJŲ NUOSTATŲ

 

2000 m. lapkričio 24 d. Nr. 1418

Vilnius

 

Tvirtinu Darželio-mokyklos bendruosius nuostatus.

 

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO ministras                                            algirdas monkevičius

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo

ir mokslo ministro 2000 11 24

įsakymu Nr. 1418

 

DARŽELIO-MOKYKLOS BENDRIEJI NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Darželio-mokyklos bendrieji nuostatai (toliau – Nuostatai) skirti darželių-mokyklų, neatsižvelgiant į jų pavaldumą, nuosavybės ir veiklos formas, veiklai reglamentuoti.

2. Darželis-mokykla yra edukacines, socialines, kultūrines funkcijas atliekanti švietimo įstaiga, kuri tenkina vaiko, šeimos ir bendruomenės poreikius.

3. Darželyje-mokykloje užtikrinamas vaiko saugumas ir socializacijos tęstinumas tarp trijų svarbiausių ugdymo grandžių – ugdymo šeimoje, ikimokyklinėje įstaigoje, mokykloje.

4. Darželis-mokykla savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais bei šių Nuostatų pagrindu parengtais darželio-mokyklos nuostatais.

5. Nevalstybiniai darželiai-mokyklos savo veiklą grindžia Viešųjų įstaigų įstatais, parengtais remiantis Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymu (Žin.,1996, Nr. 68-1633) bei bendraisiais darželių-mokyklų Nuostatais.

6. Darželio-mokyklos nuostatai rengiami vadovaujantis šiais Nuostatais bei išryškinant jos specifiką.

7. Šiuose Nuostatuose turi būti:

7.1. visas darželio-mokyklos pavadinimas lietuvių kalba, sutrumpintas darželio-mokyklos pavadinimas lietuvių kalba, pavadinimas anglų kalba;

7.2. įsteigimo data, pagrįsta teisės aktais ar istoriniais šaltiniais;

7.3. veiklos pradžios data (jeigu ji nesutampa su įsteigimo data);

7.4. adresas;

7.5. priklausomybė (valstybinė, savivaldybės, nevalstybinė);

7.6. steigėjas (-jai):

7.6.1. juridiniai asmenys (pavadinimas, identifikavimo kodas, adresas);

7.6.2. fiziniai asmenys (vardas, pavardė, asmens kodas, adresas);

7.7. pagrindinė veiklos rūšis ir kodas pagal Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 10 05 įsakymą Nr. 74 (Žin., 1999, Nr. 87-2582) „Dėl Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus“;

7.8. kitos veiklos rūšys ir kodai pagal Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 10 05 įsakymą Nr. 74 (Žin., 1999, Nr. 87-2582) „Dėl Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus“.

 

II. KOMPLEKTAVIMAS

 

8. Darželyje-mokykloje gali būti komplektuojamos:

8.1. ankstyvojo amžiaus bendrojo ir/ar specialiojo ugdymo grupė(-s) 0–3 metų vaikams;

8.2. ikimokyklinio amžiaus bendrojo ir/ar specialiojo ugdymo grupė(-s) 3–5/6 metų vaikams;

8.3. globos ir ugdymo grupė(-s) 3–5/6 metų vaikams;

8.4. mišraus amžiaus ikimokyklinio ugdymo grupė(s) 3–5/6 metų vaikams;

8.5. priešmokyklinio ugdymo grupė(-s) 5–6/7 metų vaikams;

8.6. pradinė(-s) klasė(-s) 6/7–10/11 metų vaikams;

8.7. jungtinė(-s) pradinė(-s) klasė(-s);

8.8. pailgintos darbo dienos grupė(-s).

9. Vaikų priėmimo į darželį-mokyklą tvarką nustato steigėjas.

10. Vaikai į darželį-mokyklą priimami tėvams pateikus vaiko gimimo liudijimą, pažymą apie jo sveikatos būklę bei prašymą raštu.

11. Specialiųjų poreikių vaikai į bendrojo ugdymo ir/ar specialiąsias grupes priimami pateikus pedagoginės-psichologinės tarnybos išvadą apie vaiko raidos (vystymosi) sutrikimus.

12. Globos grupės darželyje-mokykloje steigiamos Vaiko teisių apsaugos tarnybos siūlymu, steigėjo sprendimu.

 

III. DARŽELIO-MOKYKLOS TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

13. Teikti kokybišką, atitinkantį vaiko poreikius ankstyvąjį, ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, valstybinius standartus atitinkantį pradinį išsilavinimą.

14. Sudaryti optimalias socializacijos, ugdymo(-si), sąlygas.

15. Kurti ir įgyvendinti ugdymo modelius, orientuotus į vaiko prigimtinių galių plėtojimą, atsižvelgiant į bendražmogiškųjų ir tautinių vertybių puoselėjimą, natūralią, individualią psichinių ir fizinių procesų raidą.

16. Užtikrinti ugdymo tęstinumą, kurti mokymosi visą gyvenimą prielaidas.

17. Telkti vaikus ir suaugusiuosius bendruomenės veiklai, atlikti sociokultūrinio centro funkcijas.

 

IV. DARŽELIS-MOKYKLA ĮSIPAREIGOJA

 

18. UGDYTINIAMS:

18.1. Pripažinti kiekvieno vaiko individualumą, poreikių įvairovę, skirtingus gebėjimus ir potyrius.

18.2. Puoselėti vaiko galias, lemiančias asmenybės vystymosi ir socializacijos sėkmę, tinkamą brandumą mokyklai.

18.3. Pagarbiai vertinti vaikų reiškiamas idėjas ir iniciatyvas, jas naudoti sprendžiant darželio-mokyklos veiklos klausimus.

18.4. Kurti sveikas ir saugias gyvenimo ir ugdymo(-si) sąlygas, leidžiančias patirti vaikystės džiaugsmą, skatinančias pasitikėjimą, atvirumą, savarankiškumą.

18.5. Kurti aplinką, skatinančią domėtis, pažinti, tobulėti. Rūpintis ugdymo priemonių turtinimu.

18.6. Sudaryti sąlygas vaikų kultūros plėtrai.

18.7. Perduoti tautos tradicijas, papročius, kalbą.

18.8. Drauge kurti taisykles bendram buvimui ir veiklai.

18.9. Teikti socialinę, psichologinę, specialiąją pedagoginę pagalbą.

18.10. Rūpintis tinkama vaikų mityba, sveikatos prevencija, teikti pirmąją medicinos pagalbą.

18.11. Saugoti nuo fizinę, psichinę sveikatą žalojančių poveikių (tabako, alkoholio, narkotinių medžiagų).

19. TĖVAMS:

19.1. Sudaryti sąlygas visų socialinių, etninių ir kultūrinių grupių vaikams ugdytis sveikoje ir saugioje aplinkoje.

19.2. Pradinių klasių moksleiviams teikti kokybišką, valstybinius standartus atitinkantį ugdymą valstybine kalba.

19.3. Sudaryti sąlygas vaikams ugdytis gimtąja kalba vietovėse, kur tradiciškai gyvena tautinė mažuma arba yra daug jos narių, jei yra prašoma ir jeigu toks prašymas atitinka realų poreikį.

19.4. Puoselėti demokratiškus šeimos ir institucijos sąveikos būdus, bendradarbiauti perduodant vaikui dorovines, estetines, kultūrines vertybes.

19.5. Informuoti apie darželio-mokyklos veiklą, veiklos tikslus ir uždavinius, jų įgyvendinimo būdus. Bendradarbiauti sprendžiant įstaigos valdymo klausimus.

19.6. Skatinti tėvus dalyvauti planuojant darželio-mokyklos veiklą, aptariant vaikų ugdymo turinį, veiklos organizavimo būdus, įtraukti tėvus į vaikų ugdymą grupėse/klasėse. Informuoti apie vaiko pasiekimus, išlaikyti informacijos konfidencialumą.

19.7. Rūpintis pedagoginiu tėvų švietimu.

19.8. Sudaryti sąlygas dalyvauti įvertinant specialiuosius vaiko ugdymo(-si) poreikius, gauti informaciją apie įvertinimo rezultatus, dalyvauti specialaus ugdymo procese, teikti siūlymų pedagogams, vadovams.

19.9. Laiduoti ugdymo proceso perimamumą (šeimos, darželio, pradinių klasių).

19.10. Organizuoti pailgintos darbo dienos grupės veiklą arba tėvų mokamą vaikų priežiūrą.

20. PEDAGOGAMS:

20.1. Sudaryti tinkamas darbo sąlygas, laiduojančias darbo efektyvumą.

20.2. Atsižvelgti į pedagogų siūlymus ir idėjas formuojant darželio-mokyklos politiką, nustatant veiklos prioritetus, keliant uždavinius ir siekiant jų įgyvendinimo, vertinant vadovų vadybinę, kolegų pedagoginę veiklą.

20.3. Palaikyti ir skatinti pasirinkti pedagogiškai pažangius veiklos organizavimo būdus, formas, metodus.

20.4. Skatinti pedagogų kūrybiškumą, individualumą, bendradarbiavimo ir komandinio darbo dvasią, kūrybinį aktyvumą ir iniciatyvumą ieškant efektyvių veiklos formų.

20.5. Bendradarbiauti sudarant specialiųjų poreikių vaikų individualios korekcinės pagalbos bei ugdymo programas.

20.6. Remti pedagogų visuomeninių, profesinių, savišvietos, metodinių, kultūrinių grupių veiklą ir jų idėjas.

20.7. Skatinti profesinį tobulėjimą, sudaryti sąlygas kvalifikacijai tobulinti (dalyvauti kursuose, seminaruose, projektuose, gauti ir naudotis reikalinga metodine, moksline bei informacine medžiaga, ugdymo priemonėmis).

 

V. DARŽELIUI-MOKYKLAI ĮSIPAREIGOJA

 

21. UGDYTINIAI:

21.1. Lavintis, domėtis, turtinti savo patirtį bendradarbiaujant su vienmečiais ir suaugusiaisiais.

21.2. Gerbti tėvus, draugus, darželio-mokyklos darbuotojus, kitus žmones.

21.3. Būti tolerantiški ir pakantūs kitokiems, paremti vienas kitą.

21.4. Laikytis grupės, klasės, darželio-mokyklos gyvenimo taisyklių, mokytis konstruktyvių problemų sprendimo būdų, ugdytis atsakomybę, pareigą.

21.5. Tausoti grupės, klasės, darželio-mokyklos turtą.

21.6. Mokytis savisaugos, laikytis asmens higienos reikalavimų.

21.7. Ugdytis pagarbą žmogaus teisėms ir pagrindinėms laisvėms.

22. TĖVAI:

22.1. Užtikrinti reguliarų pradinės mokyklos lankymą. Apie darželio-mokyklos nelankymo priežastis pranešti grupės auklėtojai, klasės mokytojai.

22.2. Bendradarbiauti su darželio-mokyklos pedagogais, vadovais sprendžiant ugdymo bei paramos vaikui klausimus. Priimti sprendimus išklausant ir įvertinant įvairias nuomones, siekiant jas suderinti.

22.3. Puoselėti darželio-mokyklos kultūrines tradicijas, remti pedagogų iniciatyvas, telkti bendruomenę.

22.4. Mokyti vaiką darbštumo, atsakomybės, pasitikėjimo, atvirumo, iniciatyvos, savarankiškumo, susitelkimo ir reiklumo sau.

22.5. Laiku mokėti už institucijos teikiamas mokamas paslaugas (vaikų maitinimą, tėvų mokamą vaikų priežiūrą ir kt.) steigėjo nustatyta tvarka.

23. PEDAGOGAI:

23.1. Pripažinti ir gerbti vaiko teises.

23.2. Suteikti vaikams informacijos apie tai, kaip elgtis, kur kreiptis vaiko teisių pažeidimo atvejais.

23.3. Kurti visapusišką asmenybės vystymąsi stimuliuojančią grupės, klasės aplinką, kūrybiškai dalyvauti ugdomajame procese.

23.4. Individualizuoti ugdymo turinį remiantis nuodugniu vaiko pažinimu.

23.5. Pritaikyti specialiųjų poreikių vaikams ugdymo turinį, metodus ir ugdymo priemones, bendradarbiauti su tėvais ir darželio-mokyklos specialiojo ugdymo komisija.

23.6. Analizuoti savo pedagoginę veiklą, vertinti ugdymo rezultatus, supažindinti su jais moksleivius, tėvus, kolegas, darželio-mokyklos vadovus, savivaldos institucijas.

23.7. Nuosekliai, planingai, profesionaliai ir turiningai organizuoti ugdymo procesą, jam ruoštis.

23.8. Rengti vaiką sąmoningam gyvenimui laisvoje visuomenėje, pagrįstam supratimo, taikos, pakantumo, vyrų ir moterų lygiateisiškumo, visų tautų, etninių, nacionalinių ir religinių grupių draugystės principais.

23.9. Vaiko šeimos narius, grupėje, klasėje dirbančius pedagogus ir kitus darželio-mokyklos darbuotojus burti grupės, klasės vaikų ugdymui tobulinti.

23.10. Dalyvauti planuojant, kuriant darželio-mokyklos veiklos programą, derinti ją su grupės, klasės veiklos programomis.

23.11. Tvarkyti savo pedagoginės veiklos dokumentus, atlikti lankomumo apskaitą.

23.12. Bendradarbiauti su darželio-mokyklos savivaldos institucijomis.

23.13. Turtinti dalykines, pedagogines, psichologines žinias, plėsti kūrybinį akiratį, kelti kvalifikaciją, nuolat domėtis valstybine ir regionine švietimo politika.

23.14. Rūpintis grupių ir klasių patalpų estetiniu atnaujinimu, patalpų ir teritorijos priežiūra.

23.15. Siekti kaitos, kartu su kitais bendruomenės nariais puoselėti institucijos kultūrines tradicijas.

 

VI. SAVIVALDA

 

24. Darželio-mokyklos taryba – aukščiausia darželio-mokyklos savivaldos institucija, telkianti tėvų (ar vaiko globėjų), pedagogų ir kitų bendruomenės narių atstovus, rėmėjus visų institucijos veiklos sričių klausimams aptarti, kolegialiai nagrinėti ir spręsti.

25. Darželis-mokykla savo nuostatuose nustato rinkimų į darželio-mokyklos tarybą procedūrą, remdamasi demokratiniais rinkimų principais: slaptumu, visuotinumu, konkurencija, periodiškumu, aiškiu procedūros apibrėžtumu. Darželio-mokyklos taryboje tėvai ir pedagogai atstovauja lygiomis dalimis.

26. Darželio-mokyklos taryba pagal savo kompetenciją turi teisę gauti iš darželio-mokyklos administracijos informaciją apie institucijos veiklą.

27. Darželio-mokyklos tarybos pirmininką renka tarybos nariai. Darželio-mokyklos direktorius negali būti tarybos pirmininku.

28. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų darželio-mokyklos tarybos narių. Nutarimai priimami vadovaujantis dalyvaujančiųjų balsų dauguma.

29. Darželio-mokyklos taryba už veiklą atsiskaito ją rinkusiems darželio-mokyklos bendruomenės nariams.

30. Darželio-mokyklos steigėjas, švietimo priežiūrą vykdančios institucijos, nustatę, kad tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems darželio-mokyklos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo darželio-mokyklos tarybai svarstyti juos pakartotinai.

31. Darželio-mokyklos taryba:

31.1. plėtoja vaikų, tėvų, pedagogų ir kitų bendruomenės narių demokratinės gyvensenos patirtį;

31.2. numato darželio-mokyklos veiklos perspektyvas, pagrindines veiklos kryptis, aprobuoja darželio-mokyklos veiklos programą, nuostatus, vidaus darbo tvarkos taisykles, ugdymo planą, nustato ugdymo organizavimo tvarką;

31.3. aptaria siūlymus dėl moksleivių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, papildomojo ugdymo užsiėmimų ir renginių organizavimo, programų, projektų rengimo;

31.4. vertina darželio-mokyklos vadovų vadybinę veiklą, išsako nuomonę jiems atestuojantis;

31.5. ieško įvairių būdų bendrauti ir bendradarbiauti su kitomis institucijos savivaldos struktūromis, keistis patirtimi, rengti bendrus renginius, projektus, svarstyti opias darželio-mokyklos problemas;

31.6. svarsto ir aprobuoja darželio-mokyklos pajamų ir išlaidų sąmatą, kontroliuoja ūkinę ir finansinę veiklą;

31.7. svarsto ir aprobuoja įstaigos socialinių edukacinių funkcijų įgyvendinimo būdus ir galimybes;

31.8. gali sustabdyti kitų darželio-mokyklos savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisėtumą ištirs kompetentingos institucijos.

32. Pedagogų taryba yra darželio-mokyklos savivaldos institucija pagrindinėms pedagogų profesinio darbo problemoms spręsti. Ją sudaro darželio-mokyklos vadovas, visi institucijoje dirbantys pedagogai, psichologai, socialiniai, specialieji pedagogai, bibliotekininkai ir kitas ugdymo procese dalyvaujantis personalas. Į pedagogų tarybos posėdžius gali būti kviečiami ir kitų darželio-mokyklos savivaldos institucijų atstovai.

33. Pedagogų tarybos sudaromos darželiuose-mokyklose, jei jose yra daugiau nei trys pedagogai.

34. Pedagogų tarybos posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tuo metu dirbančių narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.

35. Pedagogų tarybai vadovauja darželio-mokyklos direktorius.

36. Pedagogų tarybos sekretorius renkamas iš pedagogų tarybos narių.

37. Atskiriems profesinio ugdymo klausimams spręsti pradinio ir ikimokyklinio ugdymo pedagogai gali steigti atskiras pradinio ir ikimokyklinio ugdymo metodinio darbo grupes.

38. Pedagogų taryba:

38.1. svarsto praktinius valstybės ir regiono švietimo politikos įgyvendinimo klausimus;

38.2. svarsto darželio-mokyklos veiklos programą, analizuoja ikimokyklinio ugdymo programų pasirinkimo ir realizavimo, vaikų brandumo mokyklai, bendrojo ugdymo programų įgyvendinimo, išsilavinimo standartų pasiekimo klausimus;

38.3. ugdymo turinį ir metodus derina prie institucijos keliamų uždavinių ir bendruomenės poreikių, svarsto darželio ir pradinių klasių ugdymo(-si) turinio derinimą tarpusavyje;

38.4. kartu su specialiaisiais pedagogais, psichologais, socialiniais ir kitais ugdyme dalyvaujančiais darbuotojais svarsto vaikų sveikatos, saugios veiklos, ugdymo(-si), korekcijos, popamokinės veiklos, mitybos klausimus;

38.5. svarsto institucijoje realizuojamas pedagogų kvalifikacijos tobulinimo programas (Vaikystės pedagogikos, metodinių centrų ir kt.);

38.6. skatina inovacijų paiešką ir patirties sklaidą.

39. Pradinių klasių moksleiviai, padedami pedagogų, gali steigti vaikų savivaldos institucijas (tarybas, klubus, kūrybines grupes ir kt.).

40. Vaikų savivaldos institucijos:

40.1. teikia siūlymų dėl vaikų popamokinės veiklos ir laisvalaikio planavimo ir organizavimo;

40.2. dalyvauja darželio-mokyklos savitvarkoje ir aplinkos priežiūroje;

40.3. numato darželinukų ir pradinių klasių moksleivių bendravimo ir bendradarbiavimo formas;

40.4. inicijuoja darželio-mokyklos laikraščio leidybą, vietinio radijo laidas;

40.5. teikia siūlymų dėl darželio-mokyklos vidaus darbo tvarkos taisyklių rengimo.

 

VII. ADMINISTRAVIMAS

 

41. Darželiui-mokyklai vadovauja direktorius. Valstybinių ir savivaldybių darželių-mokyklų steigėjai juos skiria vadovaudamiesi Valstybės tarnybos įstatymu bei Švietimo ir mokslo ministerijos nustatytais kvalifikaciniais reikalavimais pretendentams.

42. Direktorius:

42.1. informuoja ir supažindina darželio-mokyklos bendruomenę su valstybine ir regionine švietimo politika, inicijuoja jos aptarimus ir įgyvendinimą;

42.2. telkia darželio-mokyklos bendruomenę misijos, strateginės veiklos įgyvendinimui;

42.3. motyvuoja personalą kūrybinei veiklai, profesiniam tobulėjimui, planuoja efektyvų žmogiškųjų išteklių panaudojimą;

42.4. rengia personalo kvalifikacijos tobulinimo planus;

42.5. skatina iniciatyvas ir sugeba jas integruoti į visumą;

42.6. ugdymo(-si) procesą ir jo priežiūrą organizuoja taip, kad vaikams, turintiems ugdymo(-si) sunkumų, būtų teikiama kokybiška parama ir pagalba;

42.7. kartu su bendruomenės nariais kuria į problemų sprendimą orientuotą aplinką, atsižvelgia į vaikų, kaip socialinės grupės, poreikius bei interesus, lygias galimybes visuomenėje;

42.8. vadybines funkcijas pavaduotojams paskirsto savitarpio susitarimu, sudaro galimybes jiems savarankiškai dirbti, įpareigoja reguliariai atsiskaityti už nuveiktą darbą;

42.9. inicijuoja darbuotojų pareiginių instrukcijų rengimą ir jas tvirtina;

42.10. rengia darželio-mokyklos vidaus darbo tvarkos taisykles ir teikia jas aprobuoti darželio-mokyklos tarybai;

42.11. sudaro Specialiojo ugdymo komisiją, rūpinasi specialiosios pedagoginės ir psichologinės pagalbos teikimu;

42.12. sudaro metinę darželio-mokyklos pajamų ir išlaidų sąmatą, rengia darželio-mokyklos veiklos sąvadą (metinę ataskaitą) ir teikia aprobuoti darželio-mokyklos tarybai;

42.13. koordinuoja darželio-mokyklos informacinės sistemos funkcionavimą;

42.14. organizuoja vidinio audito atlikimą, nustato, ar faktinė ugdymo proceso būklė atitinka planuojamąją (siekiamąją);

42.15. kartu su bendruomenės nariais siekia, kad darželis-mokykla taptų atvira socialine-edukacine institucija.

43. Direktoriaus pavaduotojas:

43.1. organizuoja ugdymo programų bei išsilavinimo standartų įgyvendinimą, pamokų ir papildomojo ugdymo tvarkaraščių sudarymą;

43.2. vadovauja specialiųjų poreikių vaikų integravimosi programų įgyvendinimui;

43.3. analizuoja vaikų ugdymo(-si) pasiekimus, stebi, ar jie atitinka brandos rodiklius bei išsilavinimo standartų reikalavimus;

43.4. teikia profesinę pagalbą pedagogams, prižiūri, kaip vykdomi darželio-mokyklos veiklą reglamentuojantys dokumentai;

43.5. skatina pedagogus tobulinti profesinį meistriškumą, dalykiškai bendradarbiauti, atestuotis;

43.6. koordinuoja vidinį auditą, sudaro veiklos kokybės vertinimo grupes pagal pasiskirstytas kryptis;

43.7. bendradarbiauja su pedagogais, tėvais ir kitais bendruomenės nariais, buria juos į komandą;

43.8. organizuoja tėvų švietimą;

43.9. informuoja tėvus ir kitas suinteresuotas institucijas apie vaikus, vengiančius privalomo mokymosi pradinėse klasėse.

44. Direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams:

44.1. rūpinasi finansinių išteklių paieška įgyvendinant darželio-mokyklos strateginės veiklos programas, projektus;

44.2. organizuoja darželio-mokyklos pastatų, inventoriaus, ugdymo(-si) priemonių apsaugą;

44.3. derina personalo, atliekančio ūkines ir technines funkcijas, darbą su kokybišku paslaugų teikimu vaikui, šeimai, darželio-mokyklos bendruomenei;

44.4. atlieka pareiginėje instrukcijoje numatytas papildomas funkcijas bei užduotis.

 

VIII. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ IR DARBO APMOKĖJIMAS

 

45. Direktoriaus pavaduotoją, pedagoginį ir kitą personalą priima į darbą ir atleidžia iš jo darželio-mokyklos direktorius įstatymų numatyta tvarka. Pedagogai į darbą priimami konkurso tvarka. Konkurso sąlygas tvirtina darželio-mokyklos steigėjas.

46. Darbo apmokėjimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, Švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktai.

 

IX. VADOVŲ IR PEDAGOGŲ ATESTACIJA

 

47. Darželio-mokyklos vadovai ir pedagogai atestuojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

 

X. ARCHYVAS IR RAŠTVEDYBA

 

48. Daželio-mokyklos archyvo ir raštvedybos tvarką reglamentuoja Lietuvos Respublikos archyvų įstatymas, Lietuvos Respublikos standartas LTS 6.1-92, Pavyzdinė ikimokyklinių įstaigų ir darželių-mokyklų bylų nomenklatūra, Mokyklos raštvedybos instrukcija.

 

XI. DARŽELIO-MOKYKLOS RYŠIAI

 

49. Darželis-mokykla yra pavaldi steigėjui.

50. Darželis-mokykla bendradarbiauja su jo veiklai įtaką darančiais juridiniais ir fiziniais asmenimis (švietimo, sveikatos priežiūros, mokslo, kultūros, sporto, teisėsaugos, vaiko teisių apsaugos ir kitomis institucijomis).

51. Darželis-mokykla gali bendradarbiauti su analogiškomis užsienio šalių institucijomis, sudaryti sutartis dėl pasikeitimo pedagogais, dėl studentų praktikos, bendrų renginių organizavimo, vadovaudamiesi veikiančiais įstatymais gali jungtis į asociacijas, stoti į tarptautines organizacijas, dalyvauti tarptautinėse programose ir projektuose.

 

XII. VIDINIS AUDITAS

 

52. Vidinį auditą organizuoja ir atlieka darželis-mokykla, parengusi įstaigos plėtros planą ir vadovaudamasi vidinio audito organizavimo metodika.

 

XIII. IŠORINIS AUDITAS

 

53. Išorinį auditą organizuoja ir atlieka steigėjas, vadovaudamasis išorinio audito organizavimo tvarka ir bendraisiais švietimo įstaigų priežiūros nuostatais.

 

XIV. TURTAS, LĖŠŲ ŠALTINIAI IR LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

54. Darželis-mokykla pasitikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų numatyta tvarka disponuoja priskirta žeme, valstybės ar savivaldybės pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei ugdymo priemonėmis.

55. Darželis-mokykla yra išlaikoma iš valstybės ar savivaldybės biudžeto pagal asignavimų valdytojo patvirtintą sąmatą.

56. Nevalstybiniai darželiai-mokyklos išlaikomi steigėjų lėšomis. Jiems Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka gali būti teikiama valstybės parama.

57. Darželis-mokykla gali turėti nebiudžetinių lėšų. Jas sudaro: patalpų nuoma, fizinių ir juridinių asmenų parama ir labdara, pajamos, gautos už kursus, renginius ir kt.

58. Nebiudžetinės lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar savivaldybės nustatyta tvarka.

59. Finansines operacijas vykdo darželio-mokyklos savarankiška arba centralizuota buhalterinė tarnyba.

60. Darželis-mokykla gali turėti savo fondą, kurio sudarymo šaltiniai yra savanoriški asmenų, organizacijų ir įmonių įnašai, pajamos iš paties fondo veiklos, užsienio valstybių organizacijų bei piliečių, taip pat tarptautinių organizacijų aukojamos lėšos ir materialinės vertybės.

 

XV. ATSAKOMYBĖ

 

61. Ugdytiniai, kurie nevykdo savo įsipareigojimų, atsako pagal darželio-mokyklos vidaus darbo tvarkos taisykles.

62. Tėvai (ar vaiko globėjai) ir pedagogai, kurie nevykdo savo įsipareigojimų, fiziškai, psichiškai ar moraliai žaloja vaikus, atsako įstatymų numatyta tvarka.

63. Pedagogai ir kiti darbuotojai atsako už vaikų sveikatą, saugumą ir gyvybę buvimo darželyje-mokykloje, institucijos organizuotų renginių metu.

64. Darželio-mokyklos vadovybė atsako už švietimo ir mokslo ministro įsakymų, kitų norminių dokumentų vykdymą, užtikrina, kad nebūtų atliekami moksliniai bandymai ar kitokie eksperimentai su vaiku, galintys pakenkti jo gyvybei, sveikatai, normaliai asmenybės brandai.

65. Darželio-mokyklos direktorius atsako už visą institucijos veiklą ir jos rezultatus.

66. Darželio-mokyklos vadovams ir kitiems darbuotojams, pažeidusiems darbo drausmę, Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka gali būti skiriamos drausminės nuobaudos.

 

XVI. NUOSTATŲ TVIRTINIMAS, KEITIMAS IR PAPILDYMAS

 

67. Darželio-mokyklos nuostatus, aprobuotus darželio-mokyklos tarybos, tvirtina jo steigėjas.

68. Nevalstybinio darželio-mokyklos nuostatus (įstatus) steigėjas derina su savivaldybės, kurios teritorijoje steigiamas darželis-mokykla, švietimo padalinio vadovu.

69. Darželio-mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi darželio-mokyklos direktoriaus ar institucijos tarybos iniciatyva. Naują nuostatų redakciją arba pataisas tvirtina steigėjas.

 

XVII. REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

70. Darželis-mokykla reorganizuojamas ir likviduojamas steigėjo iniciatyva vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintais Švietimo įstaigų steigimo, reorganizavimo ir likvidavimo nuostatais.

 

XVIII. REGISTRAVIMAS

 

71. Darželis-mokykla įregistruojamas, perregistruojamas ir išregistruojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

______________

 

1 priedas

 

REKOMENDACIJOS SUDARANT DARŽELIO-MOKYKLOS VIDAUS DARBO TVARKOS TAISYKLES

 

1. Darželio-mokyklos vidaus darbo taisyklės – darželio-mokyklos darbą reglamentuojantis dokumentas.

2. Taisyklės turėtų reglamentuoti:

2.1. ugdymo organizavimo tvarką, darbo laiką, atostogų ir nedarbo dienas, budėjimo laiką, pedagogų pavadavimus ir pan.;

2.2. personalo darbo tvarką, jo skatinimo ir drausminimo priemonių sistemą;

2.3. ugdytinių maitinimosi ir sveikatos priežiūros tvarką;

2.4. naudojimosi darželio-mokyklos patalpomis, turtu, patalpų ir inventoriaus priežiūros tvarką.

______________