LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS DAINŲ ŠVENČIŲ ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XP-1764
2007 m. rugpjūčio 29 d. Nr. 935
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2007 m. balandžio 13 d. sprendimo Nr. 1520 6 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos dainų švenčių įstatymo projektui Nr. XP-1764 (toliau vadinama – Įstatymo projektas) ir pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui:
1. Laikantis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo (Žin., 1995, Nr. 41-991) 10 straipsnyje nustatytų teisės aktų turinio glaustumo ir aiškumo reikalavimų, atsisakyti aprašomųjų nuostatų ir išbraukti iš Įstatymo projekto 4 straipsnio 1 dalį, taip pat patikslinti šio straipsnio pavadinimą.
2. Kadangi priėmus įstatymą bus įtvirtinta sąvoka „Lietuvos dainų šventė“, patikslinti Įstatymo projekto 5 straipsnio 5 dalies 2 punkte vartojamą sąvoką, taip pat suderinti 5 straipsnio 1 dalyje, 5 dalies 1 punkte, 7 straipsnio 2 dalies 7 punkte, 8 straipsnio 1 dalies 1 punkte, 8 straipsnio 2 dalies 1 punkte, 9 straipsnyje ir kitur vartojamus programos pavadinimus.
4. Įstatymo projekto 6 straipsnio 2 dalyje numatyta, kad Dainų švenčių nacionalinės komisijos nuostatus tvirtina kultūros ministras ir švietimo ir mokslo ministras, o 17 straipsnio 2 dalyje – kad minėtos komisijos nuostatus tvirtina Kultūros ministerija ir Švietimo ir mokslo ministerija, taigi suderinti šių straipsnių nuostatas.
5. Kadangi Įstatymo projekte turėtų būti nustatomi pagrindiniai tarybų ir komisijų sudarymo principai, o konkrečios institucijos, įstaigos, asociacijos galėtų būti nurodytos jų nuostatuose, išbraukti 5 straipsnio 3 dalį ir 6 straipsnio 3 dalį.
6. Įstatymo projekto 6 straipsnio 2 dalyje nustatyta Dainų švenčių nacionalinės komisijos nuostatų tvirtinimo tvarka, o Dainų švenčių nacionalinė komisija galėtų dirbti visuomeniniais pagrindais, taigi šio straipsnio 5 dalies paskutinį sakinį išbraukti kaip perteklinį.
7. Siekiant suderinti Įstatymo projekto 7 straipsnyje vartojamas sąvokas, pakeisti šio straipsnio pavadinimą ir išdėstyti jį taip:
8. Atsižvelgiant į dainų švenčių rengimo patirtį ir siekiant suvienodinti sąvokas, Įstatymo projekto 7 straipsnio 1 dalyje vietoj žodžio „institucija“ įrašyti žodį „įstaiga“, o 2 dalyje vietoj žodžio „institucijos“ – žodį „įstaigos“.
9. Kadangi žodis „atsako“ paprastai vartojamas teisinei atsakomybei pabrėžti, Įstatymo projekto 7 straipsnio 2 dalies 8 punktą išdėstyti taip:
10. Pagal Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymą (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr. 91-2832) savivaldybės institucijos yra atstovaujamoji institucija (savivaldybės taryba) ir vykdomoji institucija (savivaldybės administracijos direktorius), taigi Įstatymo projekto 7 straipsnio 2 dalies 12 punkte vietoj žodžio „institucijoms“ įrašyti žodį „įstaigoms“.
11. Atsižvelgiant į tai, kad „sąmata“ suprantama kaip būsimųjų pajamų ir išlaidų apskaičiavimas ir nėra norminis aktas, Įstatymo projekto 7 straipsnio 2 dalies 14 punkte išbraukti žodžius „kitus norminius aktus“.
12. Aiškiau suformuluoti Įstatymo projekto 8 straipsnio 2 dalies 5 punktą ir išdėstyti jį taip:
13. Kadangi mokytojų ir kitų su ugdymo procesu susijusių darbuotojų darbo apmokėjimo sistemą nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 30 d. nutarimas Nr. 1231 „Dėl Naujos mokytojų darbo apmokėjimo sistemos įgyvendinimo programos patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 146-5310), išbraukti Įstatymo projekto 8 straipsnio 2 dalies 6 punktą.
14. Atsižvelgiant į tai, kad viešosios tvarkos ir visuomenės saugumo užtikrinimas – vienas iš pagrindinių policijos uždavinių, įtvirtintų Lietuvos Respublikos policijos veiklos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 90-2777) 5 straipsnio 1 dalies 2 punkte, o policijos veikla įgyvendinant šį uždavinį tiesiogiai apima ir viešosios tvarkos, ir visuomenės saugumo užtikrinimą per masinius renginius (ir dainų šventes), išbraukti Įstatymo projekto 8 straipsnio 3 dalį kaip perteklinę.
15. Išbraukti 8 straipsnio 5 dalies 3 punktą kaip perteklinį, nes 8 straipsnio 5 dalies 1 punkte numatytas informacijos apie dainų švenčių renginius pateikimas.
16. Atsižvelgiant į tai, kad dainų švenčių ir pasirengimo joms finansavimas reglamentuotas Įstatymo projekto 14 straipsnyje, išbraukti 8 straipsnio 6 dalies 2 punktą.
17. Kadangi savivaldybės, įgyvendindamos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 10 punkte nustatytas funkcijas, rūpinasi visų savivaldybės gyventojų bendrosios kultūros ugdymu, išbraukti Įstatymo projekto 8 straipsnio 7 dalies 1 punkte žodžius „ nevyriausybiniame sektoriuje“ kaip perteklinius.
18. Sudaryti visiems darbuotojams tinkamas sąlygas – darbdavio pareiga, o darbo apmokėjimo sąlygos nustatomos darbo sutartyje, taigi išbraukti Įstatymo projekto 8 straipsnio 7 dalies 2 punktą.
19. Kadangi dainų švenčių vyksmo ir repeticijų vietos priklauso konkrečioms savivaldybėms, kurios turi užtikrinti jų tinkamumą, išbraukti Įstatymo projekto 12 straipsnio 1 dalyje žodžius „Vyriausybė ir“.
20. Atsižvelgiant į tai, kad viešųjų pirkimų tvarką nustato Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102), suderinti Įstatymo projekto 13 straipsnį su minėto įstatymo nuostatomis.
21. Aiškiau suformuluoti Įstatymo projekto 14 straipsnio 1 dalį ir išdėstyti ją taip:
22. Išbraukti Įstatymo projekto 15 straipsnį kaip perteklinį, nes pagal Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymą gyventojų bendrosios kultūros ugdymas ir etnokultūros puoselėjimas yra savivaldybių priskirtoji (ribotai savarankiška) funkcija.
23. Kadangi Įstatymo projekto 17 straipsnio pavadinimas nesutampa su jo turiniu, 9 straipsnio 2 dalyje nustatyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės pareiga patvirtinti Dainų švenčių tradicijų išsaugojimo ir plėtojimo ketverių metų programą po kiekvienos eilinės Lietuvos dainų šventės, o atskira nuostata dėl vieno laikotarpio programos patvirtinimo yra perteklinė norma, taip pat nenustatyta nacionalinio objekto statuso suteikimo kultūros objektams tvarka, todėl suteikus Vingio parko dainų estradai ir Kalnų parko amfiteatrui nacionalinio objekto statusą nebūtų aiškios teisinės pasekmės, be to, visi įstatymų įgyvendinamieji teisės aktai turėtų būti priimami iki įstatymo įsigaliojimo, o meno kolektyvų vadovų darbas apmokamas pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimą Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ (Žin., 1993, Nr. 28-655) ir kultūros ministro 1999 m. birželio 30 d. įsakymą Nr. 248 „Dėl kultūros įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo“ (Žin., 1999, Nr. 63-2064; 2006, Nr. 123-4652; 2007, Nr. 92-3713), iš esmės pakeisti 17 straipsnį ir išdėstyti jį taip:
„17 straipsnis. Pasiūlymai Vyriausybei ir ministerijoms
25. Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo (Žin., 2004, Nr. 7-129) 2 straipsnio 1 dalyje apibrėžtą aprobuoto termino sąvoką, pagal kurią aprobuotu laikomas terminas, patvirtintas Valstybinės lietuvių kalbos komisijos ir vartojamas arba teikiamas vartoti Lietuvos Respublikos teisės aktuose, suderinti Įstatymo projekto sąvokas su Valstybine lietuvių kalbos komisija.