LIETUVOS STATISTIKOS DEPARTAMENTO
GENERALINIO DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
DĖL GYVENTOJAMS SUTEIKTŲ PASLAUGŲ KAINŲ STATISTINĖS ATASKAITOS KA-05 (MĖNESINĖS) FORMOS PATVIRTINIMO
2011 m. gruodžio 1 d. Nr. DĮ-250
Vilnius
Įgyvendindama Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3299) 12 straipsnio 2 dalies, Lietuvos Respublikos Tarptautinės darbo organizacijos konvencijų ratifikavimo įstatymo (Žin., 1997, Nr. 95-2380) nuostatas ir atsižvelgdama į 1995 m. spalio 23 d. Tarybos reglamentą (EB) Nr. 2494/95 dėl suderintų vartotojų kainų indeksų (OL 2004 m. specialusis leidimas, 10 skyrius, 1 tomas, p. 39):
1. Tvirtinu pridedamą Gyventojams suteiktų paslaugų kainų statistinės ataskaitos KA-05 (mėnesinės) formą.
2. Laikau netekusiu galios Statistikos departamento generalinio direktoriaus 2010 m. lapkričio 12 d. įsakymą Nr. DĮ-223 „Dėl Gyventojams suteiktų paslaugų ir kainų statistinės ataskaitos KA-05 (mėnesinės) formos patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 134-6881).
Gyventojams suteiktų paslaugų kainų
statistinės ataskaitos KA-05 (mėnesinės)
1 priedas
INFORMACIJA DĖL GYVENTOJAMS SUTEIKTŲ PASLAUGŲ KAINŲ STATISTINIO TYRIMO
(STATISTINĖ ATASKAITA KA-05 (MĖNESINĖ)
STATISTINIO TYRIMO TEISINIS PAGRINDAS |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymas (Žin., 1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3293); Lietuvos Respublikos Tarptautinės darbo organizacijos konvencijų ratifikavimo įstatymas (Žin., 1997, Nr. 95-2380); 1995 m. spalio 23 d. Tarybos reglamentas (EB) Nr. 2494/95 dėl suderintų vartotojų kainų indeksų (OL 2004 m. specialusis leidimas, 10 skyrius, 1 tomas, p. 39). |
STATISTINIO TYRIMO RŪŠIS, APIMTIS IR TIKSLAS |
Tai atrankinis tyrimas. Ataskaitą pildo atrinktos visų rūšių įmonės, teikiančios paslaugas gyventojams. Tiriamasis laikotarpis – ataskaitinio mėnesio 15 d. Tyrimo tikslas – gautų statistinių duomenų pagrindu skaičiuoti vartotojų kainų indeksus. Kainų indeksai reikalingi infliacijos lygiui šalyje matuoti ir tarptautiniams palyginimams atlikti, makroekonominiams rodikliams skaičiuoti palyginamosiomis kainomis, ekonomikos raidai analizuoti, prognozėms rengti. |
STATISTINĖS INFORMACIJOS PASKELBIMO LAIKAS IR VIETA |
Šeštą darbo dieną ataskaitiniam mėnesiui pasibaigus pranešime spaudai „Vartojimo prekių ir paslaugų kainų pokyčiai“; Iki 15 d. ataskaitiniam mėnesiui pasibaigus „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“; Lietuvos statistikos departamento interneto svetainėje www.stat.gov.lt. |
STATISTINIŲ DUOMENŲ PATEIKIMO PAREIGA |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 14 straipsnio 2 dalis, nustatanti, kad juridiniai asmenys privalo neatlygintinai teikti statistinius duomenis Oficialiosios statistikos darbų programai įgyvendinti. |
STATISTINIŲ DUOMENŲ KONFIDENCIALUMAS |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 15 straipsnio 2 dalis: „Oficialiosios statistikos duomenys, jeigu pagal juos tiesiogiai ar netiesiogiai galima identifikuoti respondentą, apie kurį ar kurio veiklos rezultatus buvo surinkti pirminiai statistiniai duomenys, yra konfidencialūs ir saugomi įstatymų nustatyta tvarka.“ |
STATISTINIŲ DUOMENŲ PATEIKIMO TVARKOS PAŽEIDIMAS |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 17 straipsnis: „Fiziniai asmenys, įmonių, įstaigų ar organizacijų vadovai ir kiti atsakingi už oficialiosios statistikos duomenų rengimą ir teikimą asmenys, pažeidę šio įstatymo ir kitų su statistika susijusių teisės aktų reikalavimus, atsako pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.“ Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 1732 straipsnis (Žin., 1992, Nr. 21-610; 2000, Nr. 54-1557): „Statistinių duomenų nepateikimas nustatyta tvarka oficialiąją statistiką tvarkančioms institucijoms ir įstaigoms arba melagingų statistinių duomenų joms pateikimas užtraukia baudą nuo 500 iki 1000 Lt. Tokia pat veika, padaryta asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytus pažeidimus, užtraukia baudą nuo 3000 iki 6000 Lt. Dokumentų, patvirtinančių pateiktus statistinius duomenis, nepateikimas oficialiąją statistiką tvarkančių institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojams arba šių dokumentų nuslėpimas, taip pat minėtų valstybės tarnautojų teisėtų reikalavimų nevykdymas užtraukia baudą pareigūnams nuo 500 iki 1000 Lt.“ |
Gyventojams suteiktų paslaugų kainų
statistinės ataskaitos KA-05 (mėnesinės)
2 priedas
PAAIŠKINIMAI GYVENTOJAMS SUTEIKTŲ PASLAUGŲ KAINŲ STATISTINEI ATASKAITAI KA-05 (MĖNESINEI) PILDYTI
1. Gyventojams suteiktų paslaugų kainų statistinėje ataskaitoje KA-05 (mėnesinėje) (toliau – ataskaita) kiekvieną mėnesį pateikiami statistiniai duomenys apie gyventojams suteiktų paslaugų kainas.
2. Pagrindinės vartojamos sąvokos:
2.1. Kaina – prekės ar paslaugos vieneto piniginis įvertinimas, t.y. pinigų kiekis, kurį pirkėjas, norėdamas įsigyti prekę ar paslaugą, turi sumokėti šios prekės ar paslaugos pardavėjui.
2.3. Paslauga – materialios formos neturinti ekonominė gėrybė, tenkinanti vartotojo reikmes. Paslaugos negalima išsaugoti, todėl ji dažniausiai suvartojama (jos) gavimo metu.
3. Ataskaitos adreso dalyje įrašomi visi pagrindiniai įmonės rekvizitai: įmonės pavadinimas, įmonės kodas juridinių asmenų registre, adresas, pagrindinės veiklos kodas ir pavadinimas pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 red.), patvirtintą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31d. įsakymu Nr. DĮ-226 (Žin., 2007, Nr. 119-4877). Adresas ir veikla nurodomi pirmą kartą pateikus ataskaitą, o vėliau – tik tuo atveju, jei jie pasikeitė.
4. I skyriaus vienas puslapis skiriamas vienos reprezentatyviosios paslaugos statistiniams duomenims užpildyti. Kiek reprezentatyviųjų paslaugų atrinkta, tiek reikia užpildyti I skyriaus puslapių.
5. Ataskaitos I skyriaus pirmoje skiltyje Lietuvos statistikos departamentas nurodo kainų statistiniam tyrimui atrinktų paslaugų grupių eilės numerius, antroje skiltyje – minėtų grupių pavadinimus (pvz., transporto draudimas).
6. Ataskaitos I skyriaus trečioje skiltyje nurodomas kainoms tirti atrinktos reprezentatyviosios paslaugos eilės numeris. Iš vienos paslaugų grupės gali būti atrinktos kelios reprezentatyviosios paslaugos.
7. Ataskaitos I skyriaus ketvirtoje skiltyje įmonė turi pateikti atrinktos reprezentatyviosios paslaugos aprašymą. Įmonė turi atrinkti tokią reprezentatyviąją paslaugą, kuri yra populiariausia būtent jų įmonėje ir reprezentuoja atrinktą paslaugų grupę. Reprezentatyviosios paslaugos aprašyme įmonė turi nurodyti pagrindines sąlygas, nuo kurių priklauso teikiamos paslaugos kaina. Pavyzdžiui:
Draudimo, susijusio su sveikata, reprezentatyvioji paslauga: medicininių išlaidų kelionės draudimas, draudžiantis nuo ligų ir nelaimingų atsitikimų keliaujant į Europos šalis, kelionės trukmė – 10 dienų; draudimo suma – 100 000 eurų;
Transporto draudimo reprezentatyvioji paslauga: lengvojo automobilio privalomasis transporto priemonės valdytojų civilinės atsakomybės draudimas: kompaktinės klasės lengvieji automobiliai (Ford Focus, Toyota Corolla, ir pan.); variklio darbinis tūris 1301-1800 cm3; valdytojas 2 metus vairuoja drausmingai.
8. Jei atrinktos reprezentatyviosios paslaugos aprašymas pasikeitė ar reprezentatyvioji paslauga daugiau nebeteikiama, ketvirtojoje skiltyje turi būti pateiktas patikslintas reprezentatyviosios paslaugos aprašymas arba naujai atrinktos panašios reprezentatyviosios paslaugos išsamus aprašymas, o II skyriuje – reprezentatyviosios paslaugos pakeitimo priežastis.
9. Ataskaitos I skyriaus šeštoje ir dešimtoje skiltyse pateikiama praėjusių metų gruodžio 15 d. reprezentatyviosios paslaugos kaina kiekviename penktojoje ir devintojoje skiltyse nurodytame mieste. Statistiniai duomenys apie praėjusių metų gruodžio mėnesio reprezentatyviųjų paslaugų kainas pateikiami tik vieną kartą ataskaitinių metų sausio mėnesio ataskaitoje.
10. Ataskaitos I skyriaus septintoje ir vienuoliktoje skiltyse įrašomos reprezentatyviųjų paslaugų kainos ataskaitinio mėnesio 15 dieną. Jei 15 diena yra švenčių ar poilsio, pasirenkama jai artimiausia darbo diena. Jei 15 dieną paslauga nebuvo teikiama, pasirenkama prieš tai buvusio paskutinio pardavimo kaina. Labai svarbu, kad kiekvieną mėnesį būtų registruojama tiksliai tokios pat reprezentatyviosios paslaugos kaina, t. y. jos charakteristikos, kainos tipas, teikimo sąlygos būtų lygiai tokios pačios kiekvieną mėnesį. Tam, kad būtų teisingai nustatyta kainos kitimo tendencija, turi būti registruojamos faktinės, o ne kainoraštyje nurodytos suteiktų reprezentatyviųjų paslaugų kainos. Registruojant kainą turi būti atsižvelgiama į nuolaidas, t. y. kaina registruojama su nuolaidomis. Reprezentatyviosios paslaugos kaina pateikiama su pridėtinės vertės mokesčiu (PVM).
11. Ataskaitos I skyriaus aštuntoje ir dvyliktoje skiltyse įrašoma ankstesnio mėnesio reprezentatyviosios paslaugos kaina. Aštunta ir dvylikta skiltys pildomos tik tuo atveju, jeigu yra tikslinama ankstesnio mėnesio kaina arba keičiamas ataskaitinio mėnesio reprezentatyviosios paslaugos aprašymas.
12. Ataskaitos II skyriuje nurodomos ataskaitinio mėnesio, palyginti su ankstesniu mėnesiu, kainų pasikeitimo, ankstesnio mėnesio kainų tikslinimo, reprezentatyviosios paslaugos aprašymo pakeitimo priežastys.
13. Ataskaitos III skyriuje prašome atsakyti į pateiktus klausimus dėl statistinių duomenų skelbimo.