LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL MOKYKLOS TIFLOPEDAGOGO PAVYZDINIO PAREIGYBĖS APRAŠYMO PATVIRTINIMO

 

2006 m. birželio 30 d. Nr. ISAK-1383

Vilnius

 

1. Tvirtinu Mokyklos tiflopedagogo pavyzdinį pareigybės aprašymą (pridedama).

2. Rekomenduoju, rengiant mokyklų tiflopedagogų pareigybių aprašymus, mokyklų vadovams vadovautis šiuo Mokyklos tiflopedagogo pavyzdiniu pareigybės aprašymu.

 

 

L. E. ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO PAREIGAS                         REMIGIJUS MOTUZAS

______________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo

ministro 2006 m. birželio 30 d. įsakymu

Nr. ISAK-1383

 

MOKYKLOS TIFLOPEDAGOGO PAVYZDINIS PAREIGYBĖS APRAŠYMAS

 

1. Mokyklos tiflopedagogo (toliau – tiflopedagogas) pavyzdinis pareigybės aprašymas reglamentuoja tifopedagogo, dirbančio mokykloje, vykdančioje formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, veiklą.

2. Tiflopedagogas teikia specialiąją pedagoginę pagalbą akliems ir silpnaregiams mokiniams.

3. Tiflopedagogas dirba vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktais, kitais specialųjį ugdymą reglamentuojančiais teisės aktais, mokyklos nuostatais, mokyklos darbo tvarkos taisyklėmis ir pareigybės aprašymu.

4. Kvalifikaciniai reikalavimai tiflopedagogui:

4.1. aukštasis išsilavinimas ir tiflopedagogo profesinė kvalifikacija;

4.2. gebėjimas įvertinti aklo, silpnaregio mokinio specialiuosius ugdymosi poreikius, kylančius dėl sutrikusių regėjimo funkcijų, kitų vystymosi sutrikimų, lydinčių ligų;

4.3. išmanymas ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo, profesinio mokymo, specialiųjų programų ir individualių programų rengimo principų;

4.4. išmanymas specialiųjų poreikių mokinių ugdymo metodų, gebėjimas juos taikyti padedant akliems ir silpnaregiams mokiniams įsisavinti ugdymo turinį, pažinti ir veikti juos supančioje aplinkoje, įgyti savarankiškam judėjimui, mokymuisi mokykloje ir kasdieniame gyvenime būtinų įgūdžių ir gebėjimų;

4.5. gebėjimas bendrauti su aklais ir silpnaregiais mokiniais, bendradarbiauti su mokytojais, kitais pagalbos mokiniui specialistais, tiesiogiai su aklų ir silpnaregių mokinių ugdymu susijusiais darbuotojais, šių mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais) bei šeimos nariais, pedagoginių psichologinių tarnybų, sveikatos priežiūros, švietimo ir kitų įstaigų darbuotojais aklų, silpnaregių ugdymo organizavimo ir specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo klausimais.

5. Tiflopedagogo funkcijos:

5.1. įvertina aklų ir silpnaregių mokinių regimąjį suvokimą, sensomotorikos, savitvarkos, orientacijos ir mobilumo, socialinius įgūdžius;

5.2. bendradarbiaudamas su mokytojais, mokiniais, mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), kitais asmenimis, tiesiogiai dalyvaujančiais ugdymo procese, mokyklą aptarnaujančios pedagoginės psichologinės tarnybos specialistais, numato ugdymo tikslus ir uždavinius bei jų pasiekimo būdus ir metodus, atitinkančius specialiųjų poreikių mokinių poreikius bei galimybes, ir juos taiko;

5.3. rengia ir įgyvendina sutrikusių funkcijų lavinimo individualiąsias, pogrupines ir grupines programas (tik dirbantis mokykloje, vykdančioje ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo programas), rengia veiklos ataskaitą;

5.4. padeda akliems ir silpnaregiams mokiniams įsisavinti ugdymo turinį (tiflopedagogo kabinete ar grupėje/klasėje) ir lavina jų sutrikusias funkcijas atsižvelgdamas į kiekvieno mokinio regėjimo funkcijų būklę, gebėjimus, ugdymosi galimybes, mokymosi ypatumus;

5.5. moko aklus ir silpnaregius mokinius tinkamai naudotis specialiosiomis mokymo priemonėmis ir kompensacine technika;

5.6. pataria mokytojams, kaip pritaikyti mokiniams ugdymo turinį ir mokymo priemones, rengti formaliojo ir neformaliojo ugdymo programas;

5.7. teikia metodinę pagalbą mokytojams, mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams) ir kitiems asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems ugdymo procese, ir juos konsultuoja specialiųjų poreikių mokinių ugdymo klausimais (dėl tinkamos darbo vietos parinkimo ir pritaikymo, specialiųjų mokymo priemonių rengimo, kompensacinės technikos pritaikymo ir kitais su šių mokinių ugdymu susijusiais klausimais);

5.8. konsultuoja mokytojus, pagalbos mokiniui specialistus, mokinių tėvus (globėjus, rūpintojus) šių mokinių pažinimo, ugdymo organizavimo, specialiųjų ugdymosi poreikių nustatymo, jų tenkinimo, pedagoginių problemų, iškilusių dėl aklumo ir silpnaregystės, sprendimo klausimais;

5.9. rengia, kaupia ir sistemina specialiąsias mokymo priemones, skirtas regos sutrikimų turinčių mokinių ugdymui, ir jas naudoja ugdymo procese atsižvelgdamas į aklų ir silpnaregių mokinių amžių, specialiuosius ugdymosi poreikius, individualius gebėjimus ir ugdymo turinį;

5.10. tvarko ir pildo darbo dokumentus;

5.11. dalyvauja mokyklos specialiojo ugdymo komisijos veikloje;

5.12. taiko savo darbe tiflopedagogikos ir tiflotechnikos naujoves;

5.13. šviečia mokyklos bendruomenę aklų ir silpnaregių mokinių ugdymo, specialiosios pedagoginės ir specialiosios pagalbos teikimo klausimais, formuoja mokyklos bendruomenės ir visuomenės teigiamą požiūrį į aklus ir silpnaregius mokinius;

5.14. vykdo kitus mokyklos direktoriaus pavedimus, susijusius su tiflopedagogo pareigomis, ir atlieka kitus darbus, kuriuos įsakymu nustato mokyklos direktorius.

6. Tiflopedagogas atsako už kokybišką savo funkcijų vykdymą, korektišką gautų duomenų panaudojimą, turimos informacijos konfidencialumą ir mokinių, turinčių regos sutrikimą, saugumą, sveikatą ir gyvybę savo darbo metu.

______________