LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2003 M. KOVO 31 D. ĮSAKYMO NR. 408 „DĖL BENDROJO LAVINIMO MOKYKLŲ 2003-2005 METŲ BENDRŲJŲ UGDYMO PLANŲ“ PAKEITIMO
2003 m. rugpjūčio 12 d. Nr. ISAK-1129
Vilnius
Pakeičiu Bendrojo lavinimo mokyklų 2003–2005 metų bendruosius ugdymo planus, patvirtintus švietimo ir mokslo ministro 2003 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. 408 „Dėl bendrojo lavinimo mokyklų 2003–2005 metų bendrųjų ugdymo planų“ (Žin., 2003, Nr. 44–2005):
1. Išdėstau 4.20 punktą taip:
2. Išdėstau 17.5 punktą taip:
„17.5. 1–4 klasėse 1–2 valandos per savaitę gali būti skiriamos specialiųjų poreikių moksleiviams, ugdomiems visiško integravimo forma, neatsižvelgiant į jų skaičių, jei mokykloje nėra nei specialiojo pedagogo, nei logopedo arba kai viršijamas nustatytas jų darbo krūvis, taip pat dvikalbio ugdymo ir Užsienio kalbos ir dalyko integruoto mokymo projektams vykdyti, kai klasėje per pamoką dirba du mokytojai, arba intensyviam valstybinės kalbos mokymui (pagal 39.14 punktą)“.
3. Išdėstau 18.4 punktą taip:
4. Išdėstau 23 punkto pirmąją pastraipą taip:
5. Išdėstau 38.6 punkto pirmojo varianto pastabą taip:
6. Išdėstau 41 punktą taip:
„41. Mokyklų, dalyvaujančių dvikalbio ugdymo ir (ar) Užsienio kalbos ir dalyko integruoto mokymosi“ projektuose, ugdymo proceso organizavimas:
41.1. mokyklų, dalyvaujančių dvikalbio ugdymo ir (ar) Užsienio kalbos ir dalyko integruoto mokymosi projektuose, ugdymo planuose turi būti aprašytas šių projektų vykdymas.
8. Išdėstau 43.2. punktą taip:
„43.2. mokyklos specialiojo ugdymo komisijos ir pedagoginės psichologinės tarnybos siūlymu specialiųjų poreikių moksleiviai, besimokantys visiško integravimo forma bendrojo lavinimo mokykloje, – kurti ir neprigirdintys, turintys vidutinį ir žymų kalbos neišsivystymą (motorinė alalija, sensorinė disfazija), autizmą (normalus intelektas), žymių skaitymo ir rašymo sutrikimų, ribotą intelektą – mokyklos tarybos sprendimu gali nesimokyti vienos užsienio kalbos, nelietuvių mokyklose – lietuvių kalbos. Antrosios užsienio kalbos pamokos gali būti skiriamos pirmajai kalbai mokyti, nelietuvių mokyklose – lietuvių kalbai.“
9. Išdėstau 50.1 punktą taip:
„50.1. 5–9 jungtinių klasių ugdymo planų lentelė lietuvių mokykloms (antrasis variantas). Mokomieji dalykai ir jiems skiriamų savaitinių pamokų skaičius
Dalykai |
5–6 klasė |
6–7 klasė |
7–8 klasė |
8–9 klasė |
|||||||||
5 |
6 |
5–6 |
6 |
7 |
6–7 |
7 |
8 |
7–8 |
8 |
9 |
8–9 |
||
Dorinis ugdymas (tikyba arba etika) |
|
|
1 |
|
|
1 |
|
|
1 |
|
|
1 |
|
Kalbos: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lietuvių kalba |
2–3 |
2 |
3 |
2 |
2 |
3–4 |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
2 |
|
Užsienio kalba (1-oji) |
1–2 |
1 |
2 |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
1 |
2 |
2 |
1 |
|
Užsienio kalba (2-oji) |
|
2–3 |
|
1 |
1 |
1–2 |
1 |
1 |
1–2 |
2 |
2 |
|
|
Matematika |
2 |
2 |
2–3 |
2 |
2 |
2–3 |
1–2 |
1 |
3 |
2 |
2 |
2 |
|
Gamtamokslinis ugdymas: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gamta ir žmogus |
|
|
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Biologija |
|
|
|
|
2 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
1 |
|
Fizika |
|
|
|
|
1 |
|
1 |
2 |
|
1 |
1 |
1 |
|
Chemija |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
1 |
1 |
1 |
|
Socialinis ugdymas: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Istorija |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Pilietinės visuomenės pagrindai |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
1 |
|
|
|
Geografija |
|
2 |
|
|
|
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Ekonomika |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
Meninis ir technologinis ugdymas, kūno kultūra: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dailė |
|
|
1 |
|
|
1 |
|
|
1 |
|
|
1 |
|
Muzika |
|
|
1 |
|
|
1 |
|
|
1 |
|
|
1 |
|
Technologijos |
|
|
2 |
|
|
2 |
|
|
2 |
|
|
1 |
|
Kūno kultūra |
|
|
2–3 |
|
|
2–3 |
|
|
2–3 |
|
|
2–3 |
|
Civilinė sauga ir saugus eismas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pasirenkamieji dalykai, dalykų moduliai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Minimalus privalomų pamokų skaičius |
6 |
10 |
17 |
9 |
10 |
18 |
10 |
13 |
18 |
14 |
15 |
16 |
|
Mokyklos nuožiūra skirstomos pamokos |
3 |
1 |
1 |
|
|
2 |
1 |
|
1 |
|
|
1 |
|
Maksimalus pamokų skaičius |
9 |
11 |
18 |
9 |
10 |
20 |
11 |
13 |
19 |
14 |
15 |
17 |
|
Papildomasis ugdymas |
|
|
4 |
|
|
4 |
|
|
4 |
|
|
4 |
|
10. Išdėstau 52.4.1.2 punktą taip:
„52.4.1.2. nelietuvių mokyklos*
Klasės |
1-oji klasė |
2-oji klasė |
3-ioji klasė |
4-oji klasė |
5-oji klasė |
6-oji klasė |
7-oji klasė |
8-oji klasė |
9-oji klasė |
10-oji klasė |
Pamokos |
25 |
28 |
32 |
34 |
42 |
45 |
46 |
48 |
51 |
51 |
Papildomasis ugdymas |
4 |
4 |
4 |
4 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
4 |
Iš viso |
29 |
32 |
36 |
38 |
45 |
48 |
49 |
51 |
54 |
55 |
* į pamokų skaičių neįskaičiuotos kryptingo meninio ugdymo pamokos“
11. Išdėstau 58.1 punktą taip:
„58.1. Bendrojo lavinimo mokyklų 2003–2005 metų bendruosiuose ugdymo planuose pateikiamos specialiųjų mokyklų, teikiančių pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą, ugdymo planų lentelės. Kitos specialiosios mokyklos, specialiosios bei lavinamosios klasės ugdymą organizuoja pagal Bendrojo lavinimo mokyklų 2002–2003 mokslo metų bendrųjų ugdymo planų lenteles ir Bendrojo lavinimo mokyklų 2003–2005 metų bendrųjų ugdymo planų bendrąsias ugdymo plano sudarymo ir ugdymo proceso organizavimo nuostatas.“
12. Išdėstau 58.15 punktą taip:
13. Išdėstau 58.17 punktą taip:
14. Papildau 58 punktą 18 papunkčiu ir išdėstau jį taip:
„58.18. išimties tvarka, gavus švietimo ir mokslo ministro pritarimą, kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų mokykloms leidžiama vieneriais metais pratęsti pagrindinio ugdymo programos mokymosi trukmę iki 2005 metų rugpjūčio 31 d. Mokymas 13-oje klasėje organizuojamas pagal Bendrojo lavinimo mokyklų 2003–2005 metų bendrojo ugdymo planuose nustatytą mokomųjų dalykų sąrašą ir Bendrojo lavinimo mokyklų 2002–2003 mokslo metų bendrųjų ugdymo planų lenteles Nr. 58.26 ir 58.27.“
15. Išdėstau 59.3. ir 59.4 punktų lenteles taip:
„59.3. Specialiosios mokyklos kurtiems vaikams pradinio ir pagrindinio ugdymo programos vykdymo lentelė. Mokomieji dalykai ir jiems skiriamų pamokų skaičius
Dalykai |
Savaitinių pamokų skaičius |
||||||||||||||
P |
1-oji klasė |
2-oji klasė |
3-ioji klasė |
4-oji klasė |
Minimalus pamokų skaičius P–4 klasėse |
5-oji klasė |
6-oji klasė |
7-oji klasė |
8-oji klasė |
9-oji klasė |
10-oji klasė |
11-oji klasė |
12-oji klasė |
Minimalus pamokų skaičius 5–12 klasėse |
|
Dorinis ugdymas (tikyba arba etika) |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
8 |
Kalbos: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lietuvių kalba |
|
5 |
6 |
6 |
6 |
23 |
7 |
8–9 |
7 |
8–9 |
8–9 |
7–9 |
7–9 |
6–8 |
58 |
Gestų kalba |
|
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
2 |
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
10 |
Užsienio kalba |
|
|
|
|
|
|
3 |
3 |
3 |
3 |
2–3 |
2–3 |
2–3 |
2–3 |
20 |
Komunikacinė veikla[1] |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Matematika |
|
4 |
4 |
4 |
4 |
16 |
5 |
4–5 |
5 |
4–5 |
4–5 |
4–5 |
4–5 |
4–5 |
34 |
Pasaulio pažinimas |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gamtamokslinis ugdymas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gamta ir žmogus |
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
|
|
|
|
8 |
Biologija |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
1–2 |
1–2 |
2 |
6 |
Fizika |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
2 |
2 |
7 |
Chemija |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1–2 |
2 |
2 |
5 |
Informacinės technologijos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
2 |
Pažintinė veikla[2] |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Socialinis ugdymas: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Istorija |
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
1–2 |
1–2 |
14 |
Pilietinės visuomenės pagrindai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
1 |
2 |
Geografija |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
2 |
2 |
1 |
1 |
2 |
10 |
Ekonomika |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
0–1 |
1 |
Meninio ir technologinio ugdymo dalykai, kūno kultūra: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dailė |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
8 |
Muzikos ritmika |
|
2–4 |
2–4 |
2–4 |
2–4 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dalykinė praktinė veikla |
3 |
2 |
2 |
2 |
2 |
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Technologijos |
|
|
|
|
|
|
2–3 |
2–3 |
3–4 |
3–4 |
3–4 |
3–4 |
3–4 |
3–4 |
22 |
Kūno kultūra (sveika gyvensena) |
4 |
2–4 |
2–4 |
2–4 |
2–4 |
12 |
3 |
2–3 |
3 |
2–3 |
2–3 |
2–3 |
2–3 |
2–3 |
18 |
Meninė veikla[3] |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pasirenkamieji dalykai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Minimalus privalomas pamokų skaičius |
|
|
|
|
|
|
28 |
29 |
28 |
29 |
29 |
29 |
30 |
31 |
|
Specialiosios pamokos* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mokyklos nuožiūra skirstomos pamokos |
|
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
1 |
15 |
Maksimalus pamokų skaičius |
21 |
24 |
25 |
25 |
25 |
120 |
30 |
31 |
30 |
31 |
31 |
31 |
32 |
32 |
248 |
Papildomasis ugdymas |
|
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
24 |
Mobilių grupių sudarymas |
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
16 |
*specialiosios pamokos skiriamos tarties, kalbos ir klausos pratyboms: P–3 klasėse skiriama po 2 pamokas, 4–5 klasėse po 1,5 pamokos, 6–13 klasėse – po 0,5 pamokos kiekvienam moksleiviui per savaitę; klasėse, vykdančiose vidurinio ugdymo programą – 0,5 pamokos kiekvienam moksleiviui per savaitę.“
„59.4. Specialiosios mokyklos neprigirdintiems vaikams pradinio ir pagrindinio ugdymo programos vykdymo lentelė. Mokomieji dalykai ir jiems skiriamų pamokų skaičius
Dalykai |
Savaitinių pamokų skaičius |
||||||||||||||
P |
1-oji klasė |
2-oji klasė |
3-ioji klasė |
4-oji klasė |
Minimalus pamokų skaičius P–4 klasėse |
5-oji klasė |
6-oji klasė |
7-oji klasė |
8-oji klasė |
9-oji klasė |
10-oji klasė |
11-oji klasė |
12-oji klasė |
Minimalus pamokų skaičius 5–12 klasėse |
|
Dorinis ugdymas (tikyba arba etika) |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
8 |
Kalbos: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lietuvių kalba |
|
6 |
6 |
6 |
7 |
25 |
8 |
8 |
9–10 |
9–10 |
8 |
8 |
8 |
7–8 |
65 |
Užsienio kalba |
|
|
|
|
|
|
2–3 |
2–3 |
2–3 |
2–3 |
2–3 |
2–3 |
2–3 |
2–3 |
16 |
Komunikacinė veikla[4] |
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Matematika |
|
4 |
4 |
4 |
5 |
17 |
5 |
4–5 |
4–5 |
4–5 |
4–5 |
4–5 |
4–5 |
4–5 |
33 |
Pasaulio pažinimas |
|
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gamtamokslinis ugdymas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gamta ir žmogus |
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
|
|
|
|
8 |
Biologija |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
1–2 |
1–2 |
2 |
6 |
Fizika |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
2 |
2 |
7 |
Chemija |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1–2 |
2 |
2 |
5 |
Informacinės technologijos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
2 |
Pažintinė veikla[5] |
4 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Socialinis ugdymas: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Istorija |
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
1–2 |
1–2 |
14 |
Pilietinės visuomenės pagrindai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
1 |
2 |
Geografija |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
1 |
1 |
2 |
12 |
Ekonomika |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
0–1 |
1 |
Meninio ir technologinio ugdymo dalykai, kūno kultūra: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dailė |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
8 |
Muzikos ritmika |
|
2–4 |
2–4 |
2–4 |
2–4 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dalykinė praktinė veikla |
3 |
1 |
1 |
1 |
1 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Technologijos |
|
|
|
|
|
|
3 |
3 |
3–4 |
3–4 |
3–4 |
3–4 |
3–4 |
3–4 |
24 |
Kūno kultūra (sveika gyvensena) |
4 |
2–4 |
2–4 |
2–4 |
2–4 |
12 |
3 |
3 |
3 |
2–3 |
2–3 |
2–3 |
2–3 |
2–3 |
19 |
Meninė veikla[6] |
3 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pasirenkamieji dalykai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Minimalus privalomas pamokų skaičius |
|
|
|
|
|
|
25 |
26 |
27 |
28 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
Specialiosios pamokos* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mokyklos nuožiūra skirstomos pamokos |
|
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
3 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
2 |
1 |
18 |
Maksimalus pamokų skaičius |
21 |
22 |
22 |
22 |
24 |
111 |
28 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
32 |
32 |
242 |
Papildomasis ugdymas |
|
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
24 |
Mobilių grupių sudarymas |
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
16 |
* specialiosios pamokos skiriamos tarties, kalbos ir klausos pratyboms: P–5 klasėse skiriama po 1,5 pamokos, 6–12 klasėse – po 0,5 pamokos kiekvienam moksleiviui per savaitę; klasėse, vykdančiose vidurinio ugdymo programą – 0,5 pamokos kiekvienam moksleiviui per savaitę.“
16. Išdėstau punkto 59.6 lentelės pavadinimą taip:
17. Išdėstau 59.7 punkto lentelės pavadinimą taip:
18. Išdėstau 60.1 punkto antrą pastabą taip:
„2. Moksleivių mokymas vykdomas tik ilgalaikio ugdymo įstaigose – tuberkuliozinėse, psichinių, onkologinių ligų ar kitose ligoninėse, kuriose įsteigtos bendrojo lavinimo mokyklos ar jų skyriai, kai ligonio gydymo kursas (moksleivis gali būti gydomas su pertraukomis, trumpam laikui išleidžiant į namus, bet jis nelanko mokyklos) užtrunka ilgiau kaip 21 dieną. Konkrečius moksleivio mokymo ligoninėse atvejus sprendžia steigėjas.“
[1] Į komunikacinę veiklą įeina šios veiklos sritys: lietuvių kalba, bendravimas, gestų kalbos mokymas.
[2] Į pažintinę veiklą įeina socialinė, kultūrinė, gamtinė aplinka, elementarūs matematiniai vaizdiniai.
[3] Į meninę veiklą įeina muzikos ritmikos ir dailės sritys.
[4] Į komunikacinę veiklą įeina šios veiklos sritys: lietuvių kalbos, bendravimo, gestų kalbos mokymasis.
[5] Į pažintinę veiklą įeina socialinės, kultūrinės, gamtinės aplinkos pažinimas, elementarių matematinių vaizdinių susidarymas.
[6] Į meninę veiklą įeina muzikos ritmikos mokymasisir dailės sričių pažinimas.