LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS IR
LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS IR LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS 2004 M. BIRŽELIO 17 D. ĮSAKYMO NR. 4-246/D1-341 „DĖL TURIZMO IR REKREACIJOS SCHEMŲ IR PLANŲ (PROJEKTŲ) RENGIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2006 m. gruodžio 29 d. Nr. 4-506/D1-630
Vilnius
Pakeičiame Turizmo ir rekreacijos schemų ir planų (projektų) rengimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. 4-246/D1-341 „Dėl Turizmo ir rekreacijos schemų ir planų (projektų) rengimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 103-3814):
2. Įrašome 4 punkte po žodžio „tikrinimą“ žodžius „ar planavimo sąlygos ir planavimo sąlygų sąvadas“.
3. Išdėstome 6 punktą taip:
„6. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Rekreaciniai ištekliai – gamtinės ar kultūrinės aplinkos savybės, tinkamos žmonių visaverčiam fiziniam bei dvasiniam poilsiui organizuoti.
Rekreacinė teritorija – vietovė, turinti gamtinių ar kultūrinių aplinkos savybių ir sąlygų visaverčiam žmonių fiziniam bei dvasiniam poilsiui organizuoti.
Rekreacinių teritorijų sistema – apibrėžtas rekreacinių teritorijų, lankytinų ir turizmo paslaugų objektų, siejamų turistinėmis trasomis ir (ar) kelių (gatvių) tinklu, teritorinis junginys.
Turizmo centras – gyvenamoji vietovė (miestas, miestelis), išsiskirianti turizmo ištekliais ir turizmo paslaugų infrastruktūros išplėtojimu bei formuojanti turistų srautus.
Turizmo paslaugų infrastruktūra – turizmo paslaugoms teikti reikalingi statiniai ir įrenginiai.
Turizmo ištekliai – turistinį interesą turintys objektai ar vietovės.
Turizmo ir rekreacijos schema – specialiojo teritorijų planavimo dokumentas, kuriame numatoma rekreacinių teritorijų sistema ar jos dalys bei rekreacinio teritorijų naudojimo, tvarkymo ir apsaugos prioritetai, priemonės ir reikalavimai.
Turizmo ir rekreacijos planas (projektas) – specialiojo teritorijų planavimo dokumentas, kuriame numatoma rekreacinės ir turizmo veiklos teritorijų plėtros ir infrastruktūros objektų išdėstymas ir planuojamos infrastruktūros naudojimo, tvarkymo priemonės ir reikalavimai.
Turizmo paslauga – fizinių ir juridinių asmenų veikla, kuria tenkinami turistų kelionės organizavimo, apgyvendinimo, maitinimo, vežimo, informacijos, pramogų ir kiti poreikiai.
Viešoji turizmo ir poilsio infrastruktūra – teritorijoms ir objektams lankyti ir (ar) poilsio veiklai organizuoti skirti stacionarūs ar laikini statiniai ir įrenginiai (įskaitant informacijos, higienos ir atliekų surinkimo statinius ir įrenginius) ir kita infrastruktūra (turistinės trasos, takai, poilsio ir sustojimo aikštelės, stovyklavietės ir jų įrenginiai, paplūdimiai ir jų įrenginiai, kiti lankytojų aptarnavimo objektai) (Priedo 1 punktas).“
4. Išdėstome 20 punktą taip:
„20. Planavimo procesą sudaro parengiamasis etapas, Schemos (plano) rengimo etapas, sprendinių pasekmių vertinimo etapas ir baigiamasis etapas. Planavimo organizatorius, atsižvelgdamas į planavimo tikslus ir uždavinius, gali planavimo darbų programoje numatyti sujungti Schemos (plano) rengimo etapo stadijas, kaip nustatyta teritorijų planavimo įstatyme (Priedo 2 punktas).“
5. Išdėstome 21.2 punktą taip:
„21.2. Planavimo organizatorius raštu kreipiasi į institucijas dėl planavimo sąlygų parengimo ir išdavimo pagal teisės aktų (Priedo 1, 2, 11 punktai) reikalavimus ir terminus. Jeigu planavimo sąlygos per nustatytą terminą nebuvo išduotos ir Planavimo organizatoriui nepranešta apie neišdavimo priežastis, Planavimo organizatorius turi teisę pradėti rengti Schemą (planą), tačiau apie tai per penkias darbo dienas nuo planavimo sąlygų išdavimo termino pabaigos raštu praneša institucijai, kuriai yra pavaldi planavimo sąlygas turėjusi išduoti institucija. Planavimo sąlygas rengia ir išduoda šios institucijos:“.
7. Išdėstome 33 punktą taip:
„33. Schemos (plano) projekto sprendiniai derinami su planavimo sąlygas išduodančiomis institucijomis, nurodytomis šių Taisyklių 21.2 punkte, teisės aktais įgaliotomis derinti institucijomis ir paties Planavimo organizatoriaus nurodytais juridiniais asmenimis. Derinimo metu planavimo sąlygas išdavusios institucijos pateikia motyvuotas išvadas dėl sprendinių derinimo. Planavimo sąlygas išdavusios institucijos sprendinius derina ir išvadas pateikia pagal jų teisės aktais nustatytą kompetenciją. Jei išvada dėl Schemos (plano) derinimo arba nederinimo per įstatymo (Priedo 2 punktas) nustatytą terminą nebuvo išduota ir planavimo organizatoriui nepranešta apie išvados neišdavimo priežastis, laikoma, kad planavimo dokumentas yra suderintas ir planavimo organizatorius turi teisę Schemą (planą) teikti tikrinti valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą atliekančiai institucijai, apie tai per 5 darbo dienas raštu informavęs derinimo išvadą turėjusią pateikti instituciją.“
9. Išdėstome 39.3 punktą taip:
„39.3. rajono lygmens – savivaldybės taryba arba jos įgaliotas savivaldybės administracijos direktorius. Savivaldybės institucijai per teritorijų planavimo įstatymo (Priedo 2 punktas) nustatytą terminą nepatvirtinus Schemos (plano) ir nepateikus motyvuoto atsakymo dėl Schemos (plano) nepatvirtinimo, Schemą (planą) nustatytais terminais tvirtina arba motyvuotai atsišakoja (jį) tvirtinti apskrities viršininkas;“.
11. Išdėstome 41 punktą taip:
„41. Fiziniai ir juridiniai asmenys turi teisę susipažinti su parengtais ir patvirtintais Schemos (plano) dokumentais teritorijų planavimą organizavusioje institucijoje, gauti Schemos (plano) dokumentų ar jų dalių, brėžinių kopijas už mokestį, kuris nustatomas apskaičiavus išlaidas, susijusias su šių dokumentų kopijų parengimu.“
12. Išdėstome 49 punktą taip:
13. Išdėstome Priedo 8 punktą taip:
„8. Teritorijų planavimo dokumentų registro nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 1428 (Žin., 2004, Nr. 165-6035).“