LIETUVOS RESPUBLIKOS VALDYMO REFORMŲ IR SAVIVALDYBIŲ REIKALŲ MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL VALSTYBINĖS DUOMENŲ APSAUGOS INSPEKCIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

1998 m. rugsėjo 28 d. Nr. 60

Vilnius

 

Vykdydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 8 d. nutarimą Nr. 1085 „Dėl Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos prie Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos nuostatų“ (Žin., 1998, Nr. 80-2261) 1 punktą,įsakau:

Patvirtinti pridedamus Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos prie Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos nuostatus.

 

 

VALDYMO REFORMŲ IR

SAVIVALDYBIŲ REIKALŲ MINISTRAS                                                 KĘSTUTIS SKREBYS

______________


Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos prie Lietuvos Respublikos Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos

n u o s t a t a i

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija prie Lietuvos Respublikos valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos (toliau vadinama- inspekcija) yra biudžetinė įstaiga, Lietuvos Respublikos vykdomosios valdžios institucija.

2. Inspekcijos veiklos pobūdis – bendrosios nacionalinės politikos veikla duomenų apsaugos srityje. Inspekcijos veiklos pagrindinis tikslas – kontroliuoti informacinių sistemų duomenų apsaugą bei duomenų teikimo ir naudojimo teisėtumą.

3. Inspekcija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Seimo ir Vyriausybės priimtais nutarimais, Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko potvarkiais, Lietuvos Respublikos valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministro įsakymais ir šiais nuostatais.

4. Inspekcija yra juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu.

Inspekcijos adresas: Gedimino pr. 27/2, 2600 Vilnius.

 

II. INSPEKCIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

5. Svarbiausieji inspekcijos uždaviniai:

5.1. prižiūrėti asmens duomenų bei kitų valstybinės reikšmės duomenų (tarp jų ir valstybės registrų) tvarkymo ir naudojimo teisėtumą;

5.2. vertinti valstybės ir vietos savivaldos informacinių sistemų (tarp jų ir valstybės registrų) duomenų apsaugą;

5.3. plėtoti informacijos technologijos saugumo sistemą Lietuvos Respublikoje.

6. Inspekcija, vykdydama jai pavestus uždavinius:

6.1. registruoja asmens duomenų valdytojus Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka, viešai skelbia šio registravimo duomenis;

6.2. nustato duomenų teikimo formas, pasižadėjimo saugoti asmens duomenų paslaptį formą, duomenų apsaugos priemonių ataskaitos formas;

6.3. rengia ir tvirtina duomenų valdytojų ir gavėjų tikrinimo nuostatus;

6.4. nagrinėja ir padeda Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijai derinti asmens duomenų bazių ir valstybės registrų reorganizavimo, likvidavimo ar jų dalies sunaikinimo klausimus;

6.5. išduoda leidimus teikti bei naudoti duomenis Lietuvos Respublikoje arba perduoti asmens duomenis į užsienio valstybes Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

6.6. nagrinėja valstybės registrų ir informacinių sistemų nuostatų projektus ir rengia išvadas;

6.7. nagrinėja pareiškimus, skundus bei pasiūlymus duomenų tvarkymo, naudojimo bei apsaugos klausimais ir imasi reikiamų priemonių, kad būtų išspręsti juose keliami klausimai;

6.8. teikia konsultacijas asmens ir kitokių duomenų teisinės apsaugos klausimais;

6.9. informuoja visuomenę apie inspekcijos veiklą jos kompetencijai priskirtais klausimais;

6.10. reikalauja iš valstybės ir vietos savivaldos institucijų duomenų valdytojų duomenų apsaugos priemonių ataskaitų, jas nagrinėja ir rengia suvestines, padeda Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijai įvertinti valstybės registruose ir informacinėse sistemose naudojamas ar numatomas naudoti duomenų apsaugos priemones;

6.11. tikrina asmens duomenų rinkimo, kaupimo, apdorojimo, saugojimo, teikimo ir naudojimo teisėtumą;

6.12. vertina ir tikrina valstybės registrų ir valstybės bei vietos savivaldos informacinių sistemų duomenų apsaugą, padeda Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijai kontroliuoti, kaip vykdomi valstybės registrų ir informacinių sistemų nustatytieji reikalavimai duomenų apsaugai;

6.13. tikrina asmens duomenis ir kitokius valstybinės reikšmės duomenis tvarkančių informacinių sistemų kompiuterių programų ir duomenų bazių įsigijimo ir naudojimo teisėtumą;

6.14. kontroliuoja valstybės registrų sąrašo tvarkymą, rengia išvadas ir jas teikia Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijai;

6.15. rengia pasiūlymus dėl duomenų apsaugos metodologijos kūrimo ir įgyvendinimo Lietuvos Respublikoje ir juos teikia Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijai;

6.16. rengia, derina su Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentu bei kitomis institucijomis Lietuvos Respublikos įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų projektus duomenų apsaugos srityje ir teikia juos Lietuvos Respublikos valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijai;

6.17. analizuoja Europos Sąjungos direktyvas, reguliuojančias duomenų apsaugą, nagrinėja tarptautinius standartus, rekomendacijas bei kitus dokumentus duomenų apsaugos klausimais ir siekia, kad Lietuvos Respublikos teisės aktai bei kiti dokumentai būtų su jais derinami;

6.18. dalyvauja priimant valstybės registrų ir informacinių sistemų projektus;

6.19. atlieka kitas įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas, valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministro pavedimus, susijusius su asmens duomenų apsauga ir informacijos technologijos saugumu.

 

III. INSPEKCIJOS TEISĖS

 

7. Inspekcija, vykdydama jai pavestus uždavinius, turi teisę:

7.1. gauti visą reikiamą informaciją bei paaiškinimus apie duomenų tvarkymą, teikimą, naudojimą ir apsaugą iš įmonių, įstaigų, organizacijų ir kitų institucijų, kurios tvarko bei naudoja asmens bei kitus valstybinės reikšmės duomenis;

7.2. teikti asmens ir valstybės registrų duomenų valdytojams nurodymus dėl duomenų tvarkymo ir apsaugos;

7.3. surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus duomenų tvarkymo srityje Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatyta tvarka;

7.4. kviesti ekspertus (konsultantus) ir sudaryti su jais sutartis (darbo, pavedimo ir kt.) dėl ekspertizės ar konsultacinių darbų duomenų tvarkymo, teikimo ir apsaugos klausimais;

7.5. sudaryti autorines sutartis dėl duomenų apsaugos metodologijos kūrimo tik suderinus su Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija;

7.6. nemokamai susipažinti valstybės institucijose su standartais ir kitais normatyviniais dokumentais, nustatančiais informacijos tvarkymo technologijos principus, duomenų sandarą, duomenų apsaugą, jeigu Lietuvos Respublikos teisės aktai nenustato kitaip;

7.7. teikti pasiūlymus Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijai dėl duomenų apsaugos veiklos ir Inspekcijos veiklos efektyvinimo;

7.8. užmegzti tarptautinio bendradarbiavimo ryšius asmens duomenų apsaugos ir informacijos technologijos saugumo srityje.

8. Inspekcija turi ir kitas Lietuvos Respublikos įstatymų bei kitų teisės aktų suteiktas teises.

9. Inspekcija neturi teisės kontroliuoti valstybės ir tarnybines paslaptis sudarančių duomenų ir su jais susijusių informacinių sistemų.

 

IV. INSPEKCIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR ATSAKOMYBĖ

 

10. Inspekcijai vadovauja viršininkas, kurį skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministras. Inspekcijos viršininkas yra tiesiogiai pavaldus valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministrui.

Inspekcijos viršininkas turi pavaduotoją, kurį jis skiria ir atleidžia iš pareigų, suderinęs su valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministru.

Inspekcijos viršininkui nesant, viršininko pareigas jo arba valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministro pavedimu eina viršininko pavaduotojas. Nesant viršininko pavaduotojo, inspekcijos viršininką laikinai pavaduoti gali tik valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministro paskirtas kitas inspekcijos darbuotojas, kuris neturi teisės vykdyti funkcijų, numatytų šių nuostatų 11.5, 11.6, 11.7 punktuose.

11. Inspekcijos viršininkas:

11.1. atstovauja inspekcijai arba suteikia įgaliojimus atstovauti inspekcijai santykiuose su trečiaisiais asmenimis Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais atvejais;

11.2. sprendžia inspekcijos kompetencijai priklausančius klausimus ir yra tiesiogiai atsakingas už inspekcijai pavestų uždavinių įgyvendinimą;

11.3. užtikrina Lietuvos Respublikos įstatymų, tarptautinių sutarčių, Prezidento dekretų, Seimo ir Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių, valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministro įsakymų bei pavedimų vykdymą;

11.4. leidžia įsakymus ir tikrina, kaip jie vykdomi;

11.5. tvirtina inspekcijos struktūrą, sąmatą ir etatų sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyto etatų skaičiaus, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teisės aktais bei valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministro nustatyta darbo apmokėjimo inspekcijos viršininkui sąlyga;

11.6. tvirtina inspekcijos vidaus darbo tvarkos taisykles, padalinių nuostatus ir darbuotojų pareigines instrukcijas, veiklos planus ir kitus vidaus dokumentus;

11.7. skiria ir atleidžia iš pareigų inspekcijos darbuotojus;

11.8. skatina inspekcijos darbuotojus bei skiria jiems drausmines nuobaudas;

11.9. atsiskaito už savo veiklą valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministrui;

11.10. vykdo kitas pareigas, kurias jam paveda Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės aktai.

12. Inspekcijos darbo tvarką ir kitų darbuotojų pareigas, atsakomybę ir teises nustato vidaus darbo tvarkos taisyklės, pareiginės instrukcijos ir kiti inspekcijos vidaus dokumentai.

13. Ginčai tarp inspekcijos ir juridinių bei fizinių asmenų sprendžiami įstatymų nustatyta tvarka.

14. Inspekcijos darbuotojai, pažeidę Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, kitų teisės aktų ir šių nuostatų reikalavimus, atsako įstatymų nustatyta tvarka.

 

V. INSPEKCIJOS LĖŠŲ ŠALTINIAI IR NAUDOJIMO TVARKA

 

15. Inspekcija finansuojama iš Lietuvos valstybės biudžeto.

16. Inspekcijos lėšos naudojamos pagal biudžeto išlaidų sąmatą.

17. Inspekcija pagal Lietuvos Respublikos biudžetinės sandaros įstatymą gali turėti nebiudžetinių lėšų, kurios sudaromos ir naudojamos pagal Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymą ir kitus Lietuvos Respublikos teisės aktus.

 

VI. INSPEKCIJOS FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

18. Inspekcijos finansinę veiklą kontroliuoja Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė, Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Lietuvos Respublikos valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija, kitos institucijos įstatymų nustatyta tvarka.

_____________