LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 1998 M. RUGSĖJO 11 D. ĮSAKYMO NR. 348 „DĖL KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ GAMYBOS IR PERDIRBIMO TVARKOS IR JŲ TECHNINĖS EKSPERTIZĖS ATLIKIMO NORMINIŲ DOKUMENTŲ TVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2003 m. gruodžio 16 d. Nr. 3-678

Vilnius

 

1. Pakeičiu Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1998 m. rugsėjo 11 d. įsakymą Nr. 348 „Dėl kelių transporto priemonių gamybos ir perdirbimo tvarkos ir jų techninės ekspertizės atlikimo norminių dokumentų tvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 84-2360, Nr. 115-3260; 1999, Nr. 28-814; 2000, Nr. 55-1626; 2001, Nr. 11-328, Nr. 94-3332) ir išdėstau 7 punktą taip:

7. Transporto priemonių klasifikavimą ir kodavimą (7 priedas)“

2. Nurodytuoju įsakymu patvirtintą Transporto priemonių klasifikavimą ir kodavimą:

2.1. papildau šiais 1.6 –1.13 punktais:

1.6. L1e klasė – mopedas – dviratė transporto priemonė, kurios maksimalus konstrukcinis greitis ne didesnis kaip 45 km/h ir:

1.6.1. vidaus degimo variklio darbinis tūris ne didesnis kaip 50 cm3 arba

1.6.2. maksimalus elektros variklio galingumas ne didesnis kaip 4 kW;

1.7. L2e klasė – mopedas su priekaba – triratė transporto priemonė, kurios maksimalus konstrukcinis greitis ne didesnis kaip 45 km/h ir:

1.7.1. priverstinio uždegimo variklio darbinis tūris ne didesnis kaip 50 cm3 arba

1.7.2. maksimalus vidaus degimo variklio ar elektros variklio galingumas ne didesnis kaip 4 kW;

1.8. L3e klasė – motociklas – dviratė transporto priemonė, kurios variklio darbinis tūris didesnis kaip 50 cm3 ir(arba) maksimalus konstrukcinis greitis didesnis kaip 45 km/h;

1.9. L4e klasė – motociklas su priekaba – triratė transporto priemonė, kurios variklio darbinis tūris didesnis kaip 50 cm3 ir(arba) maksimalus konstrukcinis greitis didesnis kaip 45 km/h;

1.10. L5e klasė – triratė transporto priemonė su simetriškai išdėstytais ratais, kurios vidaus degimo variklio darbinis tūris didesnis kaip 50 cm3 ir(arba) maksimalus konstrukcinis greitis didesnis kaip 45 km/h;

1.11. L6e klasė – keturratė transporto priemonė, kurios paruoštos eksploatacijai masė (be baterijų, jei tai elektromobilis) ne didesnė kaip 350 kg, maksimalus konstrukcinis greitis ne didesnis kaip 45 km/h ir:

1.11.1. priverstinio uždegimo variklio darbinis tūris ne didesnis kaip 50 cm3 arba

1.11.2. maksimalus vidaus degimo variklio ar elektros variklio galingumas ne didesnis kaip 4 kW;

1.12. L7e klasė – keturratė transporto priemonė, kurios paruoštos eksploatacijai masė ne didesnė kaip 400 kg arba 550 kg, jeigu ji skirta kroviniams vežti (be baterijų, jei tai elektromobilis), ir variklio galingumas ne didesnis kaip 15 kW;

1.13. L6e ir L7e klasės transporto priemonės turi atitikti techninius reikalavimus, taikomus atitinkamai L2e ir L5e klasių transporto priemonėms, nebent tam tikrose direktyvose numatyta kitaip.“

2.2. išdėstau 11.5.2 punktą taip:

11.5.2. jei M2 ir M3 klasių transporto priemonių kėbulo tipų kodas turi trečią žymenį:

11.5.2.1. „X“– tai reiškia, kad jos neatitinka Jungtinių Tautų Europos ekonominės komisijos taisyklių Nr. 36 ir Nr. 52 reikalavimų, todėl jomis vežti žmones verslo tikslais draudžiama;

11.5.2.2. „M“– tai reiškia, kad jos skirtos moksleiviams vežti.“

2.3. išdėstau 13.4 punktą taip:

„Visų tipų priekabų bei puspriekabių kėbulai pagal savo paskirtį koduojami ir apibrėžiami analogiškai kaip ir sunkvežimių BA kėbulų tipų kodai. Priekabų ir puspriekabių paskirtis koduojama trečiu žymeniu, pvz.: DAK – tai puspriekabė šaldytuvas; DCG – tai centrinės ašies priekaba konteinervežis; DBB – tai priekaba furgonas. Papildomi priekabų ir puspriekabių kėbulų tipų kodai gali būti: „z“– bekėbulė priekaba (puspriekabė); „v“– priekaba – balninis vilkikas.“

 

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                   ZIGMANTAS BALČYTIS