LIETUVOS DARBO BIRŽOS prie socialinės apsaugos ir darbo ministerijos DIREKTORIAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL SOCIALINIŲ ĮMONIŲ PLANINIŲ PATIKRINIMŲ ATLIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2012 m. balandžio 3 d. Nr. V-161

Vilnius

 

Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975; 2010, Nr. 81-4228) (toliau – Viešojo administravimo įstatymas) ketvirtojo skirsnio nuostatas dėl ūkio subjektų veiklos priežiūros ir vadovaudamasis Viešojo administravimo įstatymo 364 straipsnio 2 dalimi bei Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 96-3519; 2011, Nr. 155-7352) 24 straipsniu:

1. Tvirtinu Socialinių įmonių planinių patikrinimų atlikimo taisykles (pridedama).

2. Į p a r e i g o j u valstybės tarnautojus, atliekant socialinių įmonių planinius patikrinimus, vadovautis šiuo įsakymu patvirtintomis taisyklėmis.

3. Pavedu:

3.1. Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža) Teisės skyriui paskelbti šį įsakymą leidinyje „Valstybės žinios“ ir Lietuvos darbo biržos interneto svetainėje.

3.2. šio įsakymo vykdymą kontroliuoti Lietuvos darbo biržos direktoriaus pavaduotojui Albertui Šlekiui.

4. Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja nuo 2012 m. gegužės 1 d.

 

 

Direktorius                                                                                         Vidas Šlekaitis

 

 


PATVIRTINTA

Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos

ir darbo ministerijos direktoriaus

2012 m. balandžio 3 d. įsakymu Nr. V-161

 

SOCIALINIŲ ĮMONIŲ PLANINIŲ PATIKRINIMŲ ATLIKIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Socialinių įmonių planinių patikrinimų atlikimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – LDB) atliekamų socialinių ir neįgaliųjų socialinių įmonių (toliau – socialinės įmonės) pasirengimo planiniams patikrinimams (toliau – planiniai patikrinimai) ir jų atlikimo tvarką ir trukmę, rezultatų įforminimą ir poveikio priemonių taikymą, planuojamų tikrinti socialinių įmonių sąrašų sudarymo kriterijus.

2. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatyme (Žin., 2004, Nr. 96-3519; 2011, Nr. 155-7352) (toliau – Socialinių įmonių įstatymas), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) (toliau – Viešojo administravimo įstatymas) ir jų pagrindu priimtuose kituose teisės aktuose.

3. Planiniai patikrinimai atliekami vadovaujantis Socialinių įmonių įstatymu, Viešojo administravimo įstatymu, jų pagrindu priimtais teisės aktais, Taisyklėmis bei laikantis minimalios ir proporcingos priežiūros naštos, nediskriminavimo, planavimo, viešumo, metodinės pagalbos teikimo ir funkcijų atskyrimo principų.

4. Viešumo principas netaikomas, jeigu informacijos atskleidimas trukdo siekti socialinių įmonių veiklos priežiūros tikslų arba gali būti pažeisti kituose teisės aktuose nustatyti konfidencialumo reikalavimai.

5. Metodinės pagalbos teikimo principas netaikomas socialinių įmonių veiklos patikrinimų metu, jeigu jo taikymas trukdo siekti socialinių įmonių veiklos priežiūros tikslų, susijusių su teisės aktų reikalavimų laikymosi priežiūra, laikytis specialiuosiuose priežiūrą reglamentuojančiuose įstatymuose ir jų įgyvendinamuosiuose teisės aktuose, Europos Sąjungos teisės aktuose ar Lietuvos Respublikos tarptautinėse sutartyse įtvirtintų atitinkamai priežiūrai keliamų reikalavimų.

6. Taisyklėmis vadovaujasi:

6.1. LDB direktorius, priimdamas sprendimus atlikti planinius patikrinimus, ir jo įgalioti patikrinimus atlikti asmenys;

6.2. valstybės tarnautojai, atlikdami planinius patikrinimus ir rengdami socialinių įmonių planinių patikrinimų klausimyną. Planiniuose patikrinimuose gali dalyvauti ir TDB valstybės tarnautojai;

6.3. socialinės įmonės, vykdydamos valstybės tarnautojų nurodymus planinių patikrinimų metu, valstybės tarnautojų veiksmus, vykdydamos planinių patikrinimų metu tikrintų socialinių įmonių atžvilgiu priimtus sprendimus.

 

II. planuojamų tikrinti SOCIALINIŲ ĮMONIŲ sąrašų sudarymo kriterijAI

 

7. Socialinių įmonių planiniai patikrinimai atliekami siekiant socialinių įmonių veiklą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimų prevencijos ar planinių patikrinimų metu nustatytų teisės aktų pažeidimų pašalinimo.

8. Kitais metais planuojamų tikrinti socialinių įmonių sąrašą, kuris įsigalioja einamųjų metų lapkričio 1 d., kasmet iki einamųjų metų rugpjūčio 1 dienos, įsakymu tvirtina ir leidinyje „Valstybės žinios“ skelbia LDB direktorius.

9. Planuojamų tikrinti socialinių įmonių sąrašas gali būti tikslinamas motyvuotu LDB direktoriaus sprendimu pagal kaupiamą informaciją ir duomenimis apie socialines įmones bei socialinių įmonių veiklos planinių patikrinimų kriterijus ir prioritetus, nustatytus Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ministro tvirtinamame LDB metiniame veiklos plane.

10. Planuojamų tikrinti socialinių įmonių sąrašas ne vėliau kaip kitą dieną nuo jo priėmimo arba patikslinimo skelbiamas LDB interneto svetainėje.

11. Socialinių įmonių planinių patikrinimų periodiškumas nustatomas taip:

11.1. socialinės įmonės, kuriose per paskutinius 1 kalendorinius metus, buvusius prieš einamuosius kalendorinius metus, nebuvo pagrindo inicijuoti neplaninį patikrinimą, planine tvarka tikrinamos ne rečiau kaip 1 kartą per 2 metus;

11.2. socialinės įmonės, kuriose per paskutinius 2 kalendorinius metus, buvusius prieš einamuosius kalendorinius metus, nebuvo pagrindo inicijuoti neplaninį patikrinimą, planine tvarka tikrinamos ne rečiau kaip 1 kartą per 3 metus;

11.3. socialinės įmonės, kuriose per paskutinius 1 kalendorinius metus, buvusius prieš einamuosius kalendorinius metus, buvo inicijuotas neplaninis patikrinimas, planine tvarka tikrinamos ne rečiau kaip 1 kartą per 1 metus.

12. Planine tvarka tikrinamų socialinių įmonių sąrašas sudaromas atsižvelgiant į:

12.1. LDB metinį veiklos planą;

12.2. neplaninių patikrinimų apimtis, kaip nurodyta Taisyklių 11 punkte.

 

Iii. PASIRENGIMAS planiniAMS patikrinimAMS IR JŲ ATLIKIMAS

 

13. LDB valstybės tarnautojai, prieš pradėdami socialinės įmonės veiklos planinį patikrinimą, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų, privalo socialinę įmonę raštu arba elektroniniu būdu informuoti apie numatomą vykdyti planinį patikrinimą, nurodydama atliekamo patikrinimo:

13.1. pagrindą;

13.2. terminą;

13.3. dalyką;

13.4. preliminarų dokumentų, kuriuos socialinė įmonė turi pateikti patikrinimą atliekantiems asmenims, sąrašą. Jeigu planinio patikrinimo metu nustatoma, kad tikrinimui atlikti yra būtini ir kiti dokumentai, planinį patikrinimą atliekantys asmenys turi teisę pareikalauti, kad socialinė įmonė pateiktų reikiamus dokumentus, tačiau tik tokius, kurių rengimas numatytas teisės aktuose ar šiam reikalavimui įvykdyti nereikėtų sukurti dokumentų ar informacijos rinkmenų, kas būtų susiję su neproporcingai didelėmis darbo ir laiko sąnaudomis.

14. Sprendimą atlikti planinius patikrinimus priima LDB direktorius, įformindamas jį įsakymu, kuriame nurodo:

14.1. planinio patikrinimo atlikimo pagrindą;

14.2. planinį patikrinimą atliksiančių valstybės tarnautojų pareigas, vardus ir pavardes;

14.3. planinio patikrinimo datą;

14.4. planinio patikrinimo atlikimo trukmę;

14.5. planinio patikrinimo tikslą;

14.6. planinio patikrinimo ataskaitos pateikimo terminą.

15. Atvykę atlikti planinį patikrinimą, valstybės tarnautojai privalo:

15.1. pateikti valstybės tarnautojų pažymėjimus;

15.2. nurodyti, kokius tikrinamos socialinės įmonės dokumentus ir objektus planuoja tikrinti;

15.3. pateikti teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą Taisyklių 14 punkte nurodyto sprendimo atlikti planinį patikrinimą kopiją.

16. Tikrinama socialinė įmonė turi teisę neteikti valstybės tarnautojams dokumentų, jeigu tuos pačius dokumentus jos yra pateikusios nors vienam kitam priežiūrą atliekančiam subjektui. Atsisakydama teikti dokumentus, socialinė įmonė turi raštu nurodyti, kokiam priežiūrą atliekančiam subjektui šie dokumentai yra pateikti.

17. Patikrinimo socialinėje įmonėje trukmė priklauso nuo faktinių planinio patikrinimo eigos aplinkybių, bet negali būti ilgesnė nei 3 dienos. Esant nenumatytoms aplinkybėms ir motyvuotam poreikiui pratęsti planinio patikrinimo trukmę, LDB direktorius turi teisę pratęsti planinio patikrinimo trukmę dar 3 dienoms.

18. Informacija apie atliekamą planinį patikrinimą visuomenės informavimo priemonėms, kitiems su planiniu patikrinimu nesusijusiems asmenims neteikiama tol, kol planinis patikrinimas nėra baigtas, išskyrus atvejus, kai planinį patikrinimą atliekanti LDB gali teikti informaciją apie atliekamo planinio patikrinimo faktą, kai tai daroma ne planinį patikrinimą atliekančios LDB iniciatyva.

19. Atlikdami planinį patikrinimą, valstybės tarnautojai turi teisę:

19.1. gauti paaiškinimus žodžiu ar raštu iš tikrinamos socialinės įmonės vadovo, jos darbuotojų, reikalauti, kad darbuotojai atvyktų į planinį patikrinimą atliekančių valstybės tarnautojų tarnybines patalpas duoti paaiškinimų;

19.2. laisvai įeiti į tikrinamos socialinės įmonės patalpas darbo metu, tikrinti dokumentus, apskaitos registrus bei kitus planiniam patikrinimui reikalingus informacijos šaltinius ir pagal planinio tikrinimo medžiagą iš ekspertizės įstaigų ar ekspertų gauti išvadas;

19.3. išreikalauti ar pasidaryti tikrinamos socialinės įmonės apskaitos dokumentų, sutarčių, įsakymų bei kitų dokumentų ir turimos informacijos kopijas;

19.4. laikinai, ne ilgiau kaip vienam mėnesiui, paimti tikrinamos socialinės įmonės dokumentų originalus, kurie gali būti panaudojami kaip pažeidimo įrodymai, palikdami motyvuotą sprendimą dėl dokumentų paėmimo bei dokumentų paėmimo aktą. Tokiu atveju socialinėje įmonėje paliekamos paimamų dokumentų originalų kopijos.

20. Planinis patikrinimas atliekamas užpildant Socialinės įmonės planinio patikrinimo kontrolinį klausimyną (toliau – klausimynas) (pridedama). Atliekant planinį patikrinimą, gali būti naudojamas ne visas klausimynas, priklausomai nuo to, kokią valstybės pagalbą gauna socialinė įmonė, arba jei LDB direktorius priima sprendimą atlikti siauresnės apimties patikrinimą.

21. Atlikdami planinį patikrinimą, valstybės tarnautojai, atvykę į socialinę įmonę, naudojasi savo teisėmis tiek, kiek tai susiję su jiems pavestomis planinio patikrinimo funkcijomis, saugo sužinotą tikrinamos socialinės įmonės komercinę (gamybinę) paslaptį sudarančią informaciją.

22. Valstybės tarnautojai tikrina socialinės įmonės veiklą tik tiek, kiek ji yra susijusi su Socialinių įmonių įstatyme ir jį įgyvendinančių teisės aktų nustatytų reikalavimų, pareigų ir nuostatų laikymusi.

23. Jei planinį patikrinimą atliekantiems valstybės tarnautojams dėl objektyvių priežasčių nepavyksta atlikti planinio patikrinimo per LDB direktoriaus sprendime nustatytą planinio patikrinimo laiką, planinį patikrinimą atliekantys valstybės tarnautojai privalo kreiptis į LDB direktorių, pateikdami jam argumentuotą prašymą pratęsti planinio patikrinimo atlikimo terminą ir (ar) skirti papildomų valstybės tarnautojų planiniam patikrinimui atlikti.

 

IV. REZULTATŲ ĮFORMINIMAS

 

24. Planinį patikrinimą atliekantys valstybės tarnautojai pasirašo socialinės įmonės pildomame laisvos formos Valstybinių kontrolės institucijų atliekamų patikrinimų registravimo žurnale ar kitame dokumente, kuriame žymimas planinį patikrinimą atliekančio valstybės tarnautojo atvykimas ir išvykimas. Pasirašydami valstybės tarnautojai turi nurodyti savo pareigas, vardą ir pavardę bei planinio patikrinimo atlikimo datą.

25. Atlikus planinį patikrinimą, valstybės tarnautojai per 5 darbo dienas nuo planinio patikrinimo atlikimo, baigia užpildyti klausimyną ir pateikia jį LDB direktoriui.

26. Socialinės įmonės vadovas ar jo įgaliotas asmuo supažindinamas su užpildytu klausimynu pasirašytinai per 3 darbo dienas nuo jo užpildymo dienos.

V. POVEIKIO PRIEMONIŲ TAIKYMAS

 

27. Pirmaisiais metais po socialinių įmonių veiklos, dėl kurios atliekamas patikrinimas, socialinei įmonei už atliekamo pirmojo planinio patikrinimo metu nustatytus pažeidimus poveikio priemonės, susijusios su socialinės įmonės statuso panaikinimu, netaikomos. Ši išlyga netaikoma, jeigu poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos siekiant užkirsti kelią žalos visuomenei ar kitų asmenų interesams arba aplinkai atsiradimui.

28. LDB direktorius, susipažinęs su jam pateiktu klausimynu, prireikus priima sprendimą, įpareigojantį socialinę įmonę per šiame sprendime nurodytą terminą ištaisyti nustatytus pažeidimus (neatitikimus) ir pateikti tai patvirtinančius dokumentus, kai nustatytus pažeidimus (neatitikimus) dar galima ištaisyti arba jeigu nustatyti teisės aktų reikalavimų nesilaikymo, netinkamo taikymo faktai sąlygotų socialinės įmonės statuso panaikinimą, kaip nurodyta Taisyklių 25 punkte. LDB direktoriaus sprendime gali būti ir rekomendacinio pobūdžio nuostatų socialinei įmonei.

29. Apie LDB direktoriaus sprendime nurodytų pažeidimų (neatitikimų) pašalinimą socialinė įmonė privalo pranešti LDB direktoriui per sprendime nurodytą laiką, pateikdama pažeidimų (neatitikimų) pašalinimą įrodančius dokumentus.

30. Siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti LDB planinio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai, LDB direktoriaus sprendimu, vadovaujantis LDB direktoriaus patvirtintomis Socialinių įmonių neplaninių patikrinimų atlikimo taisyklėmis, gali būti atliekamas neplaninis socialinės įmonės patikrinimas, jeigu kyla įtarimas, kad nebuvo pašalinti LDB planinio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai.

31. Planinio patikrinimo metu nustačius Socialinių įmonių įstatymo, jį įgyvendinančių teisės aktų ar valstybės paramos gavimo sutarčių pažeidimus, išskyrus Taisyklių 25 punkte nustatytą išlygą, ar kai socialinė įmonė neįvykdo Taisyklių 26 punkte nurodyto įpareigojimo ištaisyti nustatytus pažeidimus (neatitikimus) per LDB direktoriaus nustatytą terminą, vadovaujantis Socialinių įmonių įstatymo ir socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtinto Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo nuostatomis, sprendžiami valstybės pagalbos mokėjimo socialinei įmonei sustabdymo, nutraukimo, išmokėtų lėšų grąžinimo bei socialinės įmonės statuso panaikinimo klausimai.

32. Jei LDB valstybės tarnautojai, atlikę patikrinimą, įtaria, kad socialinės įmonės pažeidimai turi nusikalstamos veikos požymių arba galimai susiję su kitų teisės aktų nei Socialinių įmonių įstatymu ir jį įgyvendinančių teisės aktų pažeidimais, apie tai per 5 darbo dienas informuoja Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Vidaus reikalų ministerijos ir (ar) kitas kompetentingas institucijas.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

33. LDB, panaudodama turimus išteklius, kaupia tikrintų socialinių įmonių duomenis, keičiasi šiais duomenimis su kitais viešojo administravimo subjektais.

34. LDB valstybės tarnautojai teisės aktuose nustatyta tvarka kartą per ketvirtį rengia bei LDB direktoriui teikia vykdytų planinių patikrinimų ataskaitas.

35. LDB valstybės tarnautojai, nelaukdami ataskaitinio laikotarpio pabaigos, teikia LDB direktoriui informaciją, susijusią su socialinių įmonių priežiūra, kai kyla abejonių dėl teisės aktų reikalavimų pagrįstumo ar poreikis dėl jų nuostatų tobulinimo.

36. Visi su patikrinimu susiję dokumentai saugomi laikantis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytų reikalavimų.

37. Socialinė įmonė dėl planinį patikrinimą atlikusių valstybės tarnautojų veiksmų ir sprendimų turi teisę paduoti skundą Viešojo administravimo įstatymo trečiojo skirsnio „Administracinė procedūra“ nustatyta tvarka LDB direktoriui, Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-310) nustatyta tvarka – Administracinių ginčų komisijai, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka – Administraciniam teismui. Dėl valstybės tarnautojų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje, socialinė įmonė turi teisę pateikti skundą Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo (Žin., 1998, Nr. 110-3024; 2004, Nr. 170-6238) nustatyta tvarka.

38. Planinį patikrinimą atlikę valstybės tarnautojai, pažeidę Taisyklių nuostatas, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________

 


Socialinių įmonių planinių patikrinimų

atlikimo taisyklių

priedas

 

SOCIALINĖS ĮMONĖS ________________ PLANINIO PATIKRINIMO

(socialinės įmonės pavadinimas)

 

KONTROLINIS KLAUSIMYNAS

______________ Nr. ______________

(data)

___________________

(vieta)

 

Planinį patikrinimą atlieka:

Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, kodas 190766619, adresas: Geležinio Vilko g. 3A, LT-03131 Vilnius, tel. (8 5) 236 0770, faks. (8 5)  236 0788 / 274 5883, el. p. info@ldb.lt valstybės tarnautojas (-ai):

________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė)

________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė)

Planiniame patikrinime dalyvauja/nedalyvauja __________________ teritorinės darbo biržos, kodas _______________, adresas: ___________________, tel.____________,

faks. ___________________, el. p. ____________________ valstybės tarnautojas(-ai):

 

________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė)

________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė)

Patikrinimo pagrindas - ___________________________________________________

________________________________________________________________________

Patikrinimo tikslas - _______________________________________________________

________________________________________________________________________

Patikrinimo data: 20__ m. ______________ ___ d.

 

Patikrinimo laikas: pradžia______________; pabaiga_____________

 

Bendra informacija apie tikrinamą socialinę įmonę:

1.1. Socialinė įmonė

________________________________________________________________________

(pavadinimas, buveinės adresas, įmonės kodas ir PVM mokėtojo kodas)

________________________________________________________________________

1.2. Kontaktai ____________________________________________________________

(el. paštas; tel., faks. Nr.)

1.3. Socialinės įmonės veikla (pagal EVRK) ____________________________________

1.4. Patikrinimo vieta : _____________________________________________________

1.5. Patikrinime dalyvavęs socialinės įmonės įgaliotas (-i) asmuo (-ys):

________________________________________________________________________

1.6. Bendras darbuotojų skaičius įmonėje

________________________________________________________________________

1.7. Ankstesnio patikrinimo socialinėje įmonėje data: 20__ m. _____________ ___ d.

1.8. Ankstesnio patikrinimo metu nustatytų trūkumų šalinimas _________________

 

 

 

Eil. Nr.

Klausimai

Teisinis pagrindas

Taip

Ne

Nevertinama

Pastabos

 

1. Socialinės įmonės atitikimas nustatytiems reikalavimams

 

 

 

 

 

1.1.

Ar darbuotojai, priklausantys socialinėse įmonėse įdarbinamų asmenų tikslinėms grupėms, sudaro ne mažiau kaip 40 procentų metinio vidutinio sąrašuose esančių darbuotojų skaičiaus?

Įstatymo

3 str. 1 d. 1 p.

 

 

 

 

1.2.

Ar tikslinėms asmenų grupėms priklausančių darbuotojų skaičius yra ne mažesnis kaip keturi?

Įstatymo

3 str. 1 d. 1 p.

 

 

 

 

1.3.

Ar įdarbinamų asmenų tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų sąrašas sudarytas vadovaujantis socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintu Socialinėse įmonėse įdarbinamų asmenų tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų dalies nuo vidutinio sąrašuose esančių darbuotojų skaičiaus apskaičiavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. A1-225 (Žin., 2004, Nr. 149-5434)?

Įstatymo

3 str. 1 d. 1 p.

 

 

 

 

1.2.

Ar darbuotojai, priklausantys neįgaliųjų tikslinei grupei, sudaro ne mažiau kaip 50 procentų jos metinio vidutinio sąrašuose esančių darbuotojų skaičiaus?

(Pildoma tikrinant neįgaliųjų socialinę įmonę)

Įstatymo

3 str. 2 d. 2 p.

 

 

 

 

1.3.

Ar neįgaliųjų, kuriems nustatytas sunkus ar vidutinis neįgalumo lygis arba neviršijantis 40 procentų darbingumo lygis, arba didelių ar vidutinių specialiųjų poreikių lygis, sudaro ne mažiau kaip 40 procentų metinio vidutinio sąrašuose esančių darbuotojų skaičiaus?

(Pildoma tikrinant neįgaliųjų socialinę įmonę)

Įstatymo

3 str. 2 d. 2 p.

 

 

 

 

1.4.

Ar neįgaliųjų, turinčių sunkų, vidutinį ar lengvą neįgalumo lygį, ar neįgaliųjų, kuriems nustatytas neviršijantis 55 procentų darbingumo lygis arba didelių, vidutinių ar nedidelių specialiųjų poreikių lygis, darbuotojų skaičius yra ne mažesnis kaip keturi?

(Pildoma tikrinant neįgaliųjų socialinę įmonę)

Įstatymo

3 str. 2 d. 2 p. ir 4 str. 1 d.

1 p.

 

 

 

 

1.5.

Ar į metinį vidutinį darbuotojų skaičių įtraukiami tik neįgalūs darbuotojai, dirbantys ne mažiau kaip 80 darbo valandų per mėnesį?

(pildoma tikrinant neįgaliųjų socialinę įmonę)

Įstatymo

3 str. 2 d. 2 p.

 

 

 

 

1.6.

Ar Lietuvos Respublikoje įsteigto juridinio asmens steigimo dokumentuose yra nurodyta socialinės įmonės veikla, susijusi su tikslinėms asmenų grupėms priklausančių asmenų įdarbinimu, jų darbinių ir socialinių įgūdžių lavinimu ir socialine integracija?

Įstatymo

3 str. 1 d. 2 p.

 

 

 

 

1.7.

Ar Europos ekonominės erdvės valstybėje įsteigta socialinė įmonė ar jos filialas yra pateikę dokumentus, įrodančius, kad Europos ekonominės erdvės valstybėje, kurioje jie yra įsteigti, teisės aktais jiems suteikta teisė verstis veikla, susijusia su tikslinėms asmenų grupėms priklausančių asmenų įdarbinimu, jų darbinių ir socialinių įgūdžių lavinimu ir socialine integracija?

Įstatymo

3 str. 1 d. 2 p.

 

 

 

 

1.7.

Ar socialinė įmonė nevykdo veiklos, įtrauktos į socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintą socialinių įmonių neremtinų veiklos rūšių sąrašą?

Įstatymo

3 str. 1 d. 3 p.

 

 

 

 

1.8.

Ar iš neremtinos veiklos gautos pajamos daugiau kaip šešis mėnesius iš eilės per einamųjų metų laikotarpį sudaro ne daugiau kaip 20 procentų socialinės įmonės pajamų?

Įstatymo

3 str. 1 d. 3 p.

 

 

 

 

1.9.

Ar socialinė įmonė nevykdo laikinojo įdarbinimo veiklos?

Įstatymo

3 str. 1 d. 3 p.

 

 

 

 

 

2. Socialinėse įmonėse įdarbintų asmenų tikslinės grupės

(pildomas tik stulpelis „Pastabos“, nurodant įdarbintų tikslinei grupei priklausančių asmenų skaičių tikrinimo dieną)

 

 

 

 

 

2.1.

Kiek įdarbinta neįgaliųjų, turinčių sunkų, vidutinį ar lengvą neįgalumo lygį, ar neįgaliųjų, kuriems nustatytas neviršijantis 55 procentų darbingumo lygis arba didelių, vidutinių ar nedidelių specialiųjų poreikių lygis?

Įstatymo

4 str. 1 d.

1 p.

___________

 

2.2.

Kiek įdarbinta ilgalaikių bedarbių, kurių nedarbo trukmė nuo įsiregistravimo teritorinėje darbo biržoje dienos yra ilgesnė kaip dveji metai?

Įstatymo

4 str. 1 d.

2 p.

___________

 

2.3.

Kiek įdarbinta asmenų, kuriems iki senatvės pensijos amžiaus likę ne daugiau kaip penkeri metai, jeigu nedarbo trukmė nuo įsiregistravimo teritorinėje darbo biržoje dienos yra ilgesnė kaip vieni metai?

Įstatymo

4 str. 1 d.

3 p.

___________

 

2.4.

Kiek įdarbinta vaiko motinų (įmočių) arba tėvų (įtėvių), vaiko globėjų arba rūpintojų, vienų auginančių vaiką (įvaikį) iki aštuonerių metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ar kitų asmenų, prižiūrinčių sergantį ar neįgalųjį šeimos narį, kuriam Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sprendimu nustatytas specialusis nuolatinės slaugos ar nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis, jeigu nedarbo trukmė nuo įsiregistravimo TDB dienos yra ilgesnė kaip šeši mėnesiai?

Įstatymo

4 str. 1 d.

4 p.

___________

 

2.5.

Kiek įdarbinta asmenų, grįžusių iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip šeši mėnesiai, ne vėliau kaip per šešis mėnesius nuo jų paleidimo iš pataisos įstaigų dienos įsiregistravusių teritorinėje darbo biržoje, ir jeigu šios registracijos trukmė yra ne trumpesnė kaip šeši mėnesiai?

Įstatymo

4 str. 1 d.

5 p.

___________

 

2.6.

Kiek įdarbinta asmenų, priklausomų nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigusių psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu nedarbo trukmė nuo įsiregistravimo TDB dienos yra ilgesnė kaip šeši mėnesiai?

Įstatymo

4 str. 1 d.

6 p.

___________

 

 

3. Darbo santykių ypatumai

 

 

 

 

 

3.1.

Ar šalių susitarimu su darbuotojais, priklausančiais tikslinei grupei, sudaryta neterminuota darbo sutartis?

Įstatymo

5 str. 2 d.

 

 

 

 

3.2.

Ar yra sudarytų terminuotų darbo sutarčių su tikslinėms grupėms priklausančiais darbuotojais, bet ne trumpesniam kaip šešių mėnesių laikotarpiui?

(Jeigu tokių sutarčių yra, stulpelyje „Pastabos“ nurodomas jų skaičius)

Įstatymo

5 str. 2 d.

 

 

 

 

3.3.

Ar yra sudarytų nuotolinio darbo sutarčių su tikslinėms grupėms priklausančiais darbuotojais?

LR darbo kodekso 115 str.

 

 

 

 

3.4.

Ar šalių susitarimu su darbuotojais, priklausančiais tikslinei grupei, sudarant darbo sutartis yra sulygstamas išbandymas?

Įstatymo

5 str. 2 d.

 

 

 

 

3.5.

Ar tikslinei asmenų grupei priklausančio asmens priėmimas į darbą nebuvo pagrindas atleisti kitą toje įmonėje dirbantį darbuotoją?

Įstatymo

5 str. 3 d.

 

 

 

 

 

4. Socialinės įmonės pareigos

 

 

 

 

 

4.1.

Ar yra parengtas ir patvirtintas tikslinėms asmenų grupėms priklausančių asmenų metinis socialinių įgūdžių lavinimo ir socialinės integracijos priemonių planas?

Įstatymo

7 str. 1 p. ir 8 str. 2 d.

3 p.

 

 

 

 

4.2.

Ar įgyvendinamos priemonės, skirtos asmenų, priklausančių tikslinėms asmenų grupėms, darbiniams ir socialiniams įgūdžiams lavinti ir socialinei integracijai, sudaromos jiems sąlygos dalyvauti kitose tam skirtose priemonėse?

Įstatymo

7 str. 1 p.

 

 

 

 

4.3.

Ar socialinė įmonė sąžiningai naudojasi teisės aktų suteiktomis teisėmis ir lengvatomis?

Įstatymo

7 str. 2 p.

 

 

 

 

4.4.

Ar socialinė įmonė nenaudoja socialinės įmonės statuso nesąžiningai konkurencijai?

Įstatymo

7 str. 2 p.

 

 

 

 

4.5.

Ar socialinė įmonė naudoja gautas valstybės pagalbos lėšas tik tikslinėms grupėms priklausantiems asmenims, praradusiems profesinį ir bendrąjį darbingumą, ekonomiškai neaktyviems, negalintiems lygiomis sąlygomis konkuruoti darbo rinkoje, skatinant šių asmenų grįžimą į darbo rinką, jų socialinę integraciją ir mažinant socialinę atskirtį?

Įstatymo

7 str. 3 p. ir 2 str.

 

 

 

 

4.6.

Ar socialinė įmonė naudoja kitas gautas paramos lėšas tik pagal tikslinę jų paskirtį?

Įstatymo

7 str. 3 p.

 

 

 

 

4.7.

Ar socialinė įmonė sudaro sąlygas LDB Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka atlikti socialinių įmonių veiklos priežiūrą, siekiant nustatyti, kaip socialinės įmonės laikosi įstatymuose ir kt. teisės aktuose nustatytų reikalavimų?

Įstatymo

7 str. 4 p.

 

 

 

 

4.8

Ar socialinėje įmonėje saugomi dokumentai, patvirtinantys darbuotojų priklausymą tikslinėms asmenų grupėms?

Įstatymo

7 str. 5 p.

 

 

 

 

4.9.

Ar socialinė įmonė teikia teritorinei darbo biržai kas mėnesį iki kito mėnesio 15 dienos ataskaitas apie tikslinėms asmenų grupėms priklausančių asmenų priėmimą į darbą ir atleidimą iš darbo ir apie tikslinėms asmenų grupėms priklausančių darbuotojų skaičių, jų dalį tarp visų socialinės įmonės darbuotojų?

(pildo valstybės tarnautojas, prieš pradėdamas patikrinimą)

Įstatymo

7 str. 5 p.

 

 

 

 

4.10.

Ar socialinė įmonė teikia LDB kas ketvirtį iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 25 dienos iš visų šaltinių gautos ir panaudotos valstybės pagalbos ataskaitas?

(pildo valstybės tarnautojas, prieš pradėdamas patikrinimą)

Įstatymo

7 str. 6 p.

 

 

 

 

4.11.

Ar socialinė įmonė teikia LDB metams pasibaigus – iki kitų metų kovo 1 dienos iš visų šaltinių gautos ir panaudotos valstybės pagalbos ataskaitą?

(pildo valstybės tarnautojas, prieš pradėdamas patikrinimą)

Įstatymo

7 str. 6 p.

 

 

 

 

4.12.

Ar teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais socialinė įmonė sudaro metinius įmonės finansinių ataskaitų rinkinius?

(pildo valstybės tarnautojas, prieš pradėdamas patikrinimą)

Įstatymo

7 str. 7 p.

 

 

 

 

4.13.

Ar teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais socialinė įmonė teikia metinius įmonės finansinių ataskaitų rinkinius?

(pildo valstybės tarnautojas, prieš pradėdamas patikrinimą)

Įstatymo

7 str. 7 p.

 

 

 

 

4.14.

Ar socialinė įmonė atsiskaito su tikslinėms asmenų grupėms priklausančiais darbuotojais darbo sutartyje nustatytais terminais?

LR darbo kodekso

95 str.

 

 

 

 

 

5. Socialinės įmonės statuso netekimas

 

 

 

 

 

5.1.

Ar socialinė įmonė pateikė prašymą panaikinti socialinės/neįgaliųjų socialinės įmonės statusą?

Įstatymo

11 str. 1 d. 1 p.

 

 

 

 

5.2.

Ar socialinei įmonei iškelta bankroto byla, priimtas sprendimas likviduoti ar reorganizuoti juridinį asmenį?

(kokie veiksmai atliekami socialinės įmonės atžvilgiu, nurodoma stulpelyje „Pastabos“)

Įstatymo

11 str. 2 d. 1 p.

 

 

 

 

5.3.

Ar socialinė įmonė daugiau kaip šešis mėnesius iš eilės per einamųjų metų laikotarpį neatitiko bent vienos socialinei įmonei nustatytos sąlygos?

Įstatymo

11 str. 1 d. 3 p. ir 3 str.

 

 

 

 

5.4.

Ar socialinė įmonė nesilaiko įsipareigojimų pagal sutartį dėl subsidijų išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos?

Įstatymo

11 str. 1 d. 4 p.

 

 

 

 

5.5.

Ar paaiškėjo, kad socialinė įmonė piktnaudžiavo savo socialinės įmonės statusu ar vykdė nesąžiningą konkurenciją?

(jeigu žymima „TAIP“, detalizuoti stulpelyje „Pastabos“)

Įstatymo

11 str. 1 d. 5 p.

 

 

 

 

5.6.

Ar paaiškėjo, kad socialinė įmonė netinkamai naudojo pagalbai skirtas lėšas?

Įstatymo

11 str. 1 d. 5 p.

 

 

 

 

5.7.

Ar paaiškėjo, kad socialinė įmonė nepateikė pagalbai skirtų lėšų panaudojimo ataskaitos?

Įstatymo

11 str. 1 d. 5 p.

 

 

 

 

5.8.

Ar paaiškėjo, kad socialinė įmonė pažeidė jos veiklą reglamentuojančius teisės aktus?

 

Įstatymo

11 str. 1 d. 5 p.

 

 

 

 

5.9.

Ar socialinė įmonė pranešė LDB apie visus pagrindus, kuriems atsiradus gali būti panaikinamas socialinės įmonės statusas, per 15 dienų nuo tų pagrindų atsiradimo dienos?

Įstatymo

11 str. 2 d.

 

 

 

 

5.10.

Ar socialinės įmonės valdymo organas apie socialinei įmonei iškeltą bankroto bylą ar priimtą sprendimą jį likviduoti ar reorganizuoti pranešė LDB ne vėliau kaip per 3 dienas nuo bankroto bylos iškėlimo ar sprendimo dėl jos reorganizavimo ar likvidavimo priėmimo dienos?

Įstatymo

11 str. 3 d.

 

 

 

 

 

6. Valstybės pagalba

 

 

 

 

 

6.1.

Ar socialinė įmonė į įsteigtas naujas darbo vietas įdarbina neįgaliuosius, turinčius sunkų, vidutinį ar lengvą neįgalumo lygį, ar neįgaliuosius, kuriems nustatytas neviršijantis 55 procentų darbingumo lygis arba didelių, vidutinių ar nedidelių specialiųjų poreikių lygis?

Įstatymo

15 str. 1 d. 3 p. ir 4 str. 1 d. 1 p.

 

 

 

 

6.2.

Ar į įsteigtą darbo vietą įdarbintas tikslinei grupei priklausantis darbuotojas per sutartyje, sudarytoje dėl subsidijos neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ar pritaikyti ir jų darbo priemonėms įsigyti ar pritaikyti ir kompensuoti skyrimo, nustatytą terminą?

Aprašo 35.1 p. ir 69 p.

 

 

 

 

6.3.

Ar socialinės įmonės įsteigtos naujos darbo vietos išlaikomos ne trumpiau kaip 36 mėn.?

Įstatymo

15 str. 1 d. 2 p.

 

 

 

 

6.4.

Ar į atsilaisvinusią įsteigtą naują darbo vietą, kurioje dirbo neįgalusis, turintis sunkų, vidutinį ar lengvą neįgalumo lygį, ar neįgalusis, kuriam nustatytas neviršijantis 55 procentų darbingumo lygis arba didelių, vidutinių ar nedidelių specialiųjų poreikių lygis, darbuotojas ir kuriai įsteigti buvo skirta valstybės pagalba, per 30 darbo dienų nuo šio darbuotojo atleidimo dienos priimtas kitas socialinėje įmonėje nedirbantis ir šiai tikslinei asmenų grupei priklausantis darbuotojas?

Įstatymo

15 str. 7 d. ir 4 str. 1 d. 1 p.

 

 

 

 

6.5.

Ar neviršijamos didžiausios leistinos valstybės pagalbos dydžio ribos?

Įstatymo

20 str. 6 d.

 

 

 

 

 

Ar socialinei įmonei yra išduotas vykdomasis raštas išieškoti valstybės pagalbos lėšas pagal Europos Komisijos sprendimą, pagal kurį valstybės pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su bendrąja rinka?

Įstatymo

20 str. 6 d.

 

 

 

 

 

7. Subsidijų panaudojimas

 

 

 

 

 

7.3.

Ar ilgalaikis turtas, kurį socialinė įmonė įsigijo pasinaudodama subsidijomis, neparduotas, nedovanotas ar kitaip neperleistas, taip pat neišvežtas už Europos ekonominės erdvės valstybių teritorijos ribų, neįkeistas ar kitaip nesuvaržytos teisės į jį be LDB leidimo ne trumpiau kaip 3 metus nuo šio turto įsigijimo momento?

(jeigu žymima „NE“, detalizuoti stulpelyje „Pastabos“)

Įstatymo

21 str. 3 d.

 

 

 

 

7.4.

Ar ilgalaikis materialusis turtas, kuriam įsigyti (sukurti) buvo skirta subsidija, sugadintas, pažeistas arba sunaikintas, nepraėjus trejiems metams nuo subsidijuojamo projekto įgyvendinimo pabaigos, išskyrus atvejus, kai jis prarastas dėl nenugalimos jėgos ar nusikalstamos trečiųjų asmenų veikos, jeigu tai įrodyta įstatymų nustatyta tvarka, arba kai socialinė įmonė lėšas, gautas kaip draudimo išmoką dėl sunaikinto ilgalaikio materialiojo turto, investavo į kitą ilgalaikį materialųjį turtą, išskyrus atvejus, kai draudimo išmokos skiriamos Įstatymo 13 straipsnyje, kuriame nurodytos valstybės pagalbos socialinei įmonei rūšys, numatytoms darbdavio išlaidoms kompensuoti?

(jeigu žymima „TAIP“, detalizuoti stulpelyje „Pastabos“)

Įstatymo

21 str. 4 d.

 

 

 

 

Žymėjimai lentelėje: X

Teisės aktų trumpiniai klausimyne:

1. Įstatymas – Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatymas (Žin., 2004, Nr. 96-3519; 2011, Nr.155-7352);

2. Aprašas – Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. A1-135 (Žin., 2012, Nr. 32-1513);

 

PATIKRINIMO IŠVADOS (nurodomi nustatyti neatitikimai teisės aktų reikalavimams, poveikio priemonės, jeigu jos taikomos, ar kad neatitikimų nenustatyta):

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

REKOMENDACIJOS (pateikiamos rekomendacijos LDB direktoriui dėl poveikio priemonių socialinei įmonei taikymo, terminas, per kurį socialinė įmonė turi pašalinti pažeidimą ir kt.):

___________________________________________________________________________

 

Valstybės tarnautojas (-ai):

___________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė) (parašas)

___________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė) (parašas)

___________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė) (parašas)

___________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė) (parašas)

___________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė) (parašas)

___________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė) (parašas)

 

Patikrinime dalyvavęs (-ę) įmonės atstovai:

___________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė) (parašas)

___________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė) (parašas)

___________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė) (parašas)

___________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė) (parašas)

 

_________________