LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
Į S A K Y M A S
Dėl žemės ūkio ministro 2001 m. birželio 14 d. įsakymo Nr. 194 „DĖL NACIONALINĖS ŽEMĖS TARNYBOS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS“ pakeitimo
2010 m. birželio 29 d. Nr. 3D-600
Vilnius
1. P a k e i č i u Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2001 m. birželio 14 d. įsakymu Nr. 194 „Dėl Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos“ (Žin., 2001, Nr. 52-1852; 2008, Nr. 150-6122), ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2001 m. birželio14 d. įsakymu Nr. 194
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2010 m. birželio 29 d. įsakymo Nr. 3D-600 redakcija)
NACIONALINĖS ŽEMĖS TARNYBOS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS
NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nacionalinė žemės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Nacionalinė žemės tarnyba) yra Lietuvos Respublikos valstybės institucija, kuri dalyvauja formuojant ir įgyvendina valstybės politiką žemės tvarkymo ir administravimo, žemės reformos, žemėtvarkos planavimo, nekilnojamojo turto kadastro, apskaitos, geodezijos, kartografijos, valstybinių georeferencinių erdvinių duomenų rinkinių rengimo bei Lietuvos erdvinės informacijos infrastruktūros kūrimo srityse.
2. Nacionalinė žemės tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
3. Nacionalinės žemės tarnybos savininkė yra valstybė. Nacionalinės žemės tarnybos savininko teises ir pareigas įgyvendina Žemės ūkio ministerija, kuri:
3.5. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
4. Nacionalinė žemės tarnyba yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu ir savo ženklą. Nacionalinės žemės tarnybos buveinės adresas: Gedimino pr. 19, Vilnius, Lietuvos Respublika.
5. Nacionalinė žemės tarnyba yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas). Savininko perduotas ir Nacionalinės žemės tarnybos įgytas turtas nuosavybės teise priklauso savininkui, o Nacionalinė žemės tarnyba šį turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo teisės aktų nustatyta tvarka.
II. NACIONALINĖS ŽEMĖS TARNYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
6. Svarbiausieji Nacionalinės žemės tarnybos uždaviniai yra:
6.1. dalyvauti formuojant ir įgyvendinti valstybės politiką žemės tvarkymo ir administravimo, nuosavybės teisių į žemę, mišką, vandens telkinius atkūrimo, valstybinės žemės perleidimo, perdavimo naudotis ir kitose žemės reformos, žemėtvarkos planavimo, nekilnojamojo turto kadastro, apskaitos, georeferencinio pagrindo kadastro, geodezijos, kartografijos ir valstybinių georeferencinių erdvinių duomenų rinkinių rengimo, Lietuvos erdvinės informacijos infrastruktūros kūrimo srityse;
7. Nacionalinė žemės tarnyba, vykdydama jai pavestus uždavinius atlieka šias funkcijas:
7.1. rengia ir dalyvauja rengiant teisės aktų projektus, teikia siūlymus dėl teisės aktų projektų pagal Nacionalinės žemės tarnybos kompetenciją;
7.2. rengia valstybinio geodezinio pagrindo sudarymo, atnaujinimo, kartografavimo ir valstybinių georeferencinių duomenų rinkinių, Lietuvos erdvinės informacijos infrastruktūros veiklos užtikrinimo ir tobulinimo programas, organizuoja valstybinio geodezinio pagrindo sudarymo, atnaujinimo, kartografavimo ir valstybinių georeferencinių erdvinių duomenų rinkinių ir georeferencinio pagrindo žemėlapių sudarymo programų įgyvendinimą;
7.3. parduoda valstybinės žemės sklypus, išskyrus tuos, kuriuos Žemės įstatymo ir kitų įstatymų nustatytais atvejais ir tvarka turi teisę parduoti kiti valstybinės žemės patikėtiniai;
7.4. perduoda neatlygintinai naudoti, išnuomoja valstybinės žemės sklypus, išskyrus žemės sklypus, kuriuos Žemės įstatymo ir kitų įstatymų nustatytais atvejais ir tvarka turi teisę išnuomoti ir perduoti neatlygintinai naudotis kiti valstybinės žemės patikėtiniai;
7.5. nagrinėja prašymus ir priima sprendimus dėl nuosavybės teisių atkūrimo į žemę, mišką ir vandens telkinius;
7.6. veikia valstybės vardu valstybei paveldint ir įsigyjant privačią žemę valstybės nuosavybėn įstatymų nustatytais atvejais;
7.7. atlieka žemės reformos darbų užsakovo funkcijas, planuoja ir administruoja valstybės biudžeto lėšas žemės reformai, žemės tvarkymo ir administravimo darbams vykdyti, duomenims apie šalies žemės fondo būklę rengti, žemės informacinei sistemai tvarkyti;
7.8. koordinuoja žemės konsolidacijos darbus ir teisės aktų nustatyta tvarka dalyvauja žemės konsolidacijos procese;
7.9. organizuoja regiono lygmens žemėtvarkos schemų bei žemės reformos žemėtvarkos ir valstybinės žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų rengimą;
7.11. teisės aktų nustatytais atvejais sprendžia žemės sklypų pagrindinės žemės naudojimo paskirties keitimo klausimus;
7.12. nagrinėja prašymus paimti žemę visuomenės poreikiams ir priima sprendimus paimti žemę visuomenės poreikiams;
7.13. kontroliuoja planuojamų darbų, susijusių su žemės naudmenų būklės ir žemės naudojimo sąlygų pakeitimu, derinimą su žemėtvarkos planavimo dokumentų sprendiniais;
7.17. priima sprendimus suformuoti ar pertvarkyti pagal teritorijų planavimo dokumentus suprojektuotus valstybinės žemės sklypus;
7.18. priima sprendimus pertvarkyti pagal teritorijų planavimo dokumentus suprojektuotus savivaldybės ar privačios žemės sklypus;
7.19. išduoda kvalifikacijos pažymėjimus rengti žemėtvarkos planavimo dokumentus, geodezininko, matininko kvalifikacijos pažymėjimus, stabdo ar panaikina jų galiojimą;
7.21. metodiškai vadovauja valstybiniams ir savivaldybių geodezijos ir kartografijos darbams, valstybinio geodezinio pagrindo, valstybinių ir savivaldybių georeferencinių erdvinių duomenų rinkinių sudarymo, Lietuvos erdvinės informacijos infrastruktūros veiklos užtikrinimo ir tobulinimo darbams pagal kompetenciją koordinuoja erdvinių duomenų rinkinių unifikavimą ir sąveikumą;
7.22. rengia ir tvirtina valstybinių georeferencinių erdvinių duomenų rinkinių ir georeferencinio pagrindo žemėlapių sąrašą bei tokių žemėlapių sudarymo techninius reglamentus ir specifikacijas, valstybinių geodezinių tinklų tikslumo klases;
7.25. administruoja georeferencinio pagrindo žemėlapių, valstybinių ortofotografinių žemėlapių ir valstybinių georeferencinių erdvinių duomenų rinkinių autorių išimtines turtines teises, saugo valstybinę geodezinę ir kartografinę medžiagą ir nustato šios medžiagos teikimo naudotojams tvarką;
7.26. atlieka valstybinių bei savivaldybėse atliekamų geodezijos ir kartografijos darbų, valstybinių georeferencinių erdvinių duomenų rinkinių valstybinę priežiūrą ir kokybės kontrolę;
7.28. koordinuoja žemėtvarkos planavimo dokumentus rengiančių, nekilnojamojo turto objektų kadastrinius matavimus atliekančių, geodezijos ir kartografijos darbus atliekančių specialistų mokymą;
7.29. pagal kompetenciją rengia informaciją apie nuosavybės teisių atkūrimą, žemės reformą ir kitais klausimais;
7.30. rengia atsakymus į fizinių bei juridinių asmenų prašymus, skundus bei paklausimus, priskirtus Nacionalinės žemės tarnybos kompetencijai, ir juos konsultuoja;
7.33. pagal kompetenciją palaiko ryšius su užsienio valstybių atitinkamomis institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis ir atstovauja jose Lietuvos Respublikai;
7.34. įgyvendina valstybės įmonės Distancinių tyrimų ir geoinformatikos centro „GIS – Centras” savininko teises ir pareigas;
III. NACIONALINĖS ŽEMĖS TARNYBOS TEISĖS
8. Nacionalinė žemės tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:
8.1. teisės aktų nustatytąja tvarka gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, kitų asmenų informaciją ir pasiūlymus Nacionalinės žemės tarnybos kompetencijos klausimais;
8.2. teikti pasiūlymus, pastabas dėl Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektų;
8.3. pasitelkti ministerijų, Vyriausybės įstaigų, mokslo ir studijų institucijų, kitų valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, organizacijų, valstybės įmonių, socialinių partnerių atstovus bei specialistus, susitarusi su jų vadovais, ir sudaryti bendras komisijas (darbo grupes) ir kitas kolegialias institucijas Lietuvos Respublikos įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų Nacionalinės žemės tarnybos kompetencijos klausimais projektams rengti bei svarstyti, kitiems Nacionalinės žemės tarnybos klausimams spręsti, dalyvauti Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės ir savivaldybių institucijų komisijų (darbo grupių) ir kitų kolegialių institucijų veikloje;
IV. NACIONALINĖS ŽEMĖS TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
9. Nacionalinės žemės tarnybos administracijos struktūrą Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimu tvirtina žemės ūkio ministras.
10. Nacionalinės žemės tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis žemės ūkio ministro tvirtinamais strateginiais veiklos planais, rengiamais vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2007, Nr. 23-879). Nacionalinės žemės tarnybos strateginiai veiklos planai skelbiami Nacionalinės žemės tarnybos interneto tinklalapyje.
11. Nacionalinės žemės tarnybos padalinių veiklą ir vidaus tvarką reguliuoja Nacionalinės žemės tarnybos darbo reglamentas, struktūrinių padalinių nuostatai, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymai ir kiti Nacionalinės žemės tarnybos direktoriaus įsakymais tvirtinami teisės aktai.
12. Nacionalinei žemės tarnybai vadovauja ir už jai pavestų uždavinių įgyvendinimą atsako direktorius, kurį skiria pareigoms ir atleidžia iš jų žemės ūkio ministras Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka.
13. Nacionalinės žemės tarnybos direktorius:
13.1 organizuoja Nacionalinės žemės tarnybos darbą, kad būtų tinkamai įgyvendinami Nacionalinei žemės tarnybai iškelti uždaviniai ir deleguotos funkcijos;
13.2. užtikrina Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių, kitų teisės aktų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko, žemės ūkio ministro pavedimų vykdymą;
13.3. teisės aktų nustatyta tvarka atstovauja Nacionalinei žemės tarnybai tarptautinėse organizacijose bei valstybinėse institucijose, įmonėse ir organizacijose bei kitose įmonėse bei organizacijose, teismuose;
13.4. leidžia įsakymus ir įsakymais tvirtinamus kitus teisės aktus, tikrina, kaip jie vykdomi. Prireikus leidžia kartu su kitų institucijų vadovais bendrus įsakymus arba įsakymais tvirtinamus kitus teisės aktus;
13.5. teikia Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministrui:
13.6. tvirtina:
13.6.1. Nacionalinės žemės tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų ir Nacionalinei žemės tarnybai Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinto didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių skaičiaus;
13.7. įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Nacionalinės žemės tarnybos valstybės tarnautojus bei darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, juos skatina, skiria jiems pašalpas, tarnybines ar drausmines nuobaudas;
13.8. disponuoja Nacionalinei žemės tarnybai skirtomis lėšomis ir vykdo su tuo susijusias finansines operacijas, pasirašo banko čekius, įgaliojimus ir kitus dokumentus;
14. Nacionalinės žemės tarnybos direktorius turi pavaduotoją (-us). Pavaduotoją (-us) skiria į pareigas ir iš jų atleidžia direktorius Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Pavaduotojas (-ai) tiesiogiai pavaldus direktoriui ir atsako už uždavinių įgyvendinimą paskirtose administravimo srityse.
15. Direktoriaus laikinai nesant, jo pareigas vykdo įsakymu paskirtas pavaduotojas ar struktūrinio padalinio vadovas.
16. Nacionalinės žemės tarnybos direktoriaus pagal kompetenciją išleisti įsakymai ir kiti jais patvirtinti teisės aktai yra privalomi struktūriniams padaliniams, kitoms valstybės institucijoms, savivaldybėms, juridiniams bei fiziniams asmenims.
17. Nacionalinės žemės tarnybos struktūriniai padaliniai savo veiklą organizuoja pagal patvirtintus strateginius veiklos planus, šiuos nuostatus, savo nuostatus, Nacionalinės žemės tarnybos darbo reglamentą ir valstybės tarnautojų bei darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymus.
18. Valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, priėmimo į pareigas (darbą), atleidimo iš pareigų (darbo), jų darbo užmokesčio mokėjimo tvarką ir sąlygas, jų teises, pareigas, atsakomybę, socialines ir kitas garantijas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti įstatymai ir teisės aktai.
V. NACIONALINĖS ŽEMĖS TARNYBOS FINANSINĖ IR VEIKLOS KONTROLĖ
19. Nacionalinės žemės tarnybos strateginio ir kitų veiklos planų vykdymą vertina, veiklos efektyvumo, programų, procedūrų įgyvendinimo priežiūrą, taip pat iš Europos Sąjungos, užsienio institucijų arba fondų gautų paramos lėšų administravimo ir naudojimo priežiūrą ir finansinės veiklos kontrolę atlieka Žemės ūkio ministerijos Vidaus audito departamentas. Nacionalinės žemės tarnybos finansinę (teisėtumo) ir veiklos kontrolę vykdo valstybės įgaliota institucija.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
20. Nacionalinės žemės tarnybos nuostatai ir jų pakeitimai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.
21. Nacionalinės žemės tarnybos vieši pranešimai skelbiami interneto tinklalapyje, visuomenės informavimo priemonėse.
22. Nacionalinė žemės tarnyba reorganizuojama, pertvarkoma arba likviduojama Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262), Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo (Žin., 1994, Nr. 43-772; 1998, Nr. 41(1)-1131), Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2010, Nr. 15-699) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.