LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ PLĖTROS, EKONOMIKOS AUGIMO, SANGLAUDOS SKATINIMO, TECHNINĖS PARAMOS VEIKSMŲ PROGRAMŲ PRIEDUOSE NUMATYTOMS VEIKSMŲ PROGRAMŲ ADMINISTRAVIMO PRIEMONĖMS PATVIRTINIMO

 

2008 m. rugsėjo 25 d. Nr. 1K-297

Vilnius

 

Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637), 10.3 punktu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimo Nr. 780 „Dėl Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 90-3606) 2.1.4 punktu,

tvirtinu Projektų finansavimo sąlygų aprašą Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo, Techninės paramos veiksmų programų prieduose numatytoms veiksmų programų administravimo priemonėms (pridedama).

 

 

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                       RIMANTAS ŠADŽIUS

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. rugsėjo 25 d. įsakymu Nr. 1K-297

 

PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ PLĖTROS, EKONOMIKOS AUGIMO, SANGLAUDOS SKATINIMO, TECHNINĖS PARAMOS VEIKSMŲ PROGRAMŲ PRIEDUOSE NUMATYTOMS VEIKSMŲ PROGRAMŲ ADMINISTRAVIMO PRIEMONĖMS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Projektų finansavimo sąlygų aprašas Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo, Techninės paramos veiksmų programų prieduose numatytoms veiksmų programų administravimo priemonėms (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus ir sąlygas galimiems techninės paramos gavėjams ir jų įgyvendinamam veiksmų programų administravimui, finansuojamam iš techninės paramos pagal Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. rugsėjo 24 d. sprendimu K(2007)4475, 5 prioriteto „Techninė parama Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos įgyvendinimui“ VP1-5.1-FM-01-V priemonę „ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimas“, nustatytą Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos priede, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 789 (Žin., 2008, Nr. 95-3722), Ekonomikos augimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu K(2007)3740, 6 prioriteto „Techninė parama Ekonomikos augimo veiksmų programai įgyvendinti“ VP2-6.1-FM-01-V priemonę „ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimas“, nustatytą Ekonomikos augimo veiksmų programos priede, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 788 (Žin., 2008, Nr. 95-3721), Sanglaudos skatinimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu K(2007)3738, 4 prioriteto „Techninė parama Sanglaudos skatinimo veiksmų programai įgyvendinti“ VP3-4.1-FM-01-V priemonę „ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimas“, nustatytą Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priede, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 787 (Žin., 2008, Nr. 95-3720), ir Techninės paramos veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. gruodžio 18 d. sprendimu K(2007)6717, prioriteto „Techninė parama ES struktūrinės paramos, gaunamos pagal konvergencijos tikslą, administravimui“ VP4-1.1-FM-01-V priemonę „ES struktūrinės paramos administravimo sistemos sukūrimas ir efektyvus jos funkcionavimas“, nustatytą Techninės paramos veiksmų programos priede, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 782 (Žin., 2008, Nr. 90-3608). Aprašas skirtas galimiems techninės paramos gavėjams, siekiantiems gauti finansavimą iš techninės paramos veiksmų programų administravimui.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1083/2006, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančiu Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25) (toliau – Reglamentas Nr. 1083/2006), Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637) (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklės), Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės), Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 780 (Žin., 2008, Nr. 90-3606), Metodiniais nurodymais dėl projektų finansavimo sąlygų aprašo ir Metodiniais nurodymais vertintojams dėl projektų atitikties bendriesiems Stebėsenos komiteto patvirtintiems atrankos kriterijams vertinimo (toliau – Metodiniai nurodymai dėl projektų atitikties bendriesiems Stebėsenos komiteto patvirtintiems atrankos kriterijams), patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861).

3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklėse, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse ir Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse vartojamas sąvokas.

4. Galimi techninės paramos gavėjai prilyginami pareiškėjams, veiksmų programų administravimas – projektams.

5. Pagal šį Aprašą remiamos veiklos:

5.1. techninė parama pagal VP1-5.1-FM-01-V priemonę „ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimas“ skiriama šioms veikloms finansuoti:

5.1.1. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos rengimas, įgyvendinimas, valdymas, priežiūra, kontrolė, auditas;

5.1.2. valstybės tarnautojų ir pagal darbo sutartis dirbančių darbuotojų, atliekančių Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos administravimo funkcijas, mokymas ir kvalifikacijos tobulinimas (mokymas, suteikiantis bei tobulinantis kvalifikaciją 2007–2013 m. ES struktūrinės paramos administravimo srityje ir bendruosius įgūdžius);

5.2. techninė parama pagal VP2-6.1-FM-01-V priemonę „ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimas“ skiriama šioms veikloms finansuoti:

5.2.1. Ekonomikos augimo veiksmų programos rengimas, įgyvendinimas, valdymas, priežiūra, kontrolė, auditas;

5.2.2. valstybės tarnautojų ir pagal darbo sutartis dirbančių darbuotojų, atliekančių Ekonomikos augimo veiksmų programos administravimo funkcijas, mokymas ir kvalifikacijos tobulinimas (mokymas, suteikiantis bei tobulinantis kvalifikaciją 2007–2013 m. ES struktūrinės paramos administravimo srityje ir bendruosius įgūdžius);

5.3. techninė parama pagal VP3-4.1-FM-01-V priemonę „ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimas“ skiriama šioms veikloms finansuoti:

5.3.1. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos rengimas, įgyvendinimas, valdymas, priežiūra, kontrolė, auditas;

5.3.2. valstybės tarnautojų ir pagal darbo sutartis dirbančių darbuotojų, atliekančių Sanglaudos skatinimo veiksmų programos administravimo funkcijas, mokymas ir kvalifikacijos tobulinimas (mokymas, suteikiantis bei tobulinantis kvalifikaciją 2007–2013 m. ES struktūrinės paramos administravimo srityje ir bendruosius įgūdžius);

5.4. techninė parama pagal VP4-1.1-FM-01-V priemonę „ES struktūrinės paramos administravimo sistemos sukūrimas ir efektyvus jos funkcionavimas“ skiriama šioms veikloms finansuoti:

5.4.1. Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų rengimas, įgyvendinimas, valdymas, priežiūra, kontrolė, auditas;

5.4.2. valstybės tarnautojų ir pagal darbo sutartis dirbančių darbuotojų, atliekančių 2007–2013 metų ES struktūrinės paramos, gaunamos pagal Konvergencijos tikslą, administravimo funkcijas, mokymas ir kvalifikacijos tobulinimas (mokymas, suteikiantis bei tobulinantis kvalifikaciją 2007–2013 metų ES struktūrinės paramos administravimo srityje ir bendruosius įgūdžius).

6. Remiamų veiklų tikslas – sukurti ES struktūrinės paramos, gaunamos pagal Konvergencijos tikslą, administravimo sistemą ir užtikrinti efektyvų šios sistemos funkcionavimą įgyvendinant atitinkamą veiksmų programą, taip pat kelti valstybės tarnautojų ir pagal darbo sutartis dirbančių darbuotojų, administruojančių atitinkamą veiksmų programą, kvalifikacijos, žinių ir gebėjimų lygį.

7. Pagal šį Aprašą planuojama iš viso skirti 698 443 356 litus techninės paramos:

7.1. 66 054 837 litus iš Žmogiškųjų išteklių veiksmų programos priede VP1-5.1-FM-01-V priemonės „ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimas“ finansavimo plane numatytų veiksmų programų administravimui galimų skirti finansavimo lėšų, kurių 85 procentai, arba 56 146 611 litų, yra ES fondų lėšos, 15 procentų, arba 9 908 226 litai – bendrojo finansavimo lėšos;

7.2. 145 666 873 litus iš Ekonomikos augimo veiksmų programos priede VP2-6.1-FM-01-V priemonės „ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimas“ finansavimo plane numatytų veiksmų programų administravimui galimų skirti finansavimo lėšų, kurių 85 procentai, arba 123 816 842 litai, yra ES fondų lėšos, 15 procentų, arba 21 850 031 litas – bendrojo finansavimo lėšos;

7.3. 145 666 873 litus iš Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priede VP3-4.1-FM-01-V priemonės „ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimas“ finansavimo plane numatytų veiksmų programų administravimui galimų skirti finansavimo lėšų, kurių 85 procentai, arba 123 816 842 litai, yra ES fondų lėšos, 15 procentų, arba 21 850 031 litas, – bendrojo finansavimo lėšos;

7.4. 341 054 773 litus iš Techninės paramos veiksmų programos priede VP4-1.1-FM-01-V priemonės „ES struktūrinės paramos administravimo sistemos sukūrimas ir efektyvus jos funkcionavimas“ finansavimo plane numatytų veiksmų programų administravimui galimų skirti finansavimo lėšų, kurių 85 procentai, arba 289 896 557 litai, yra ES fondų lėšos, 15 procentų, arba 51 158 216 litų, – bendrojo finansavimo lėšos.

8. Įgyvendinant Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo veiksmų programų techninės paramos prioritetus ir Techninės paramos veiksmų programą, ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, pagal kompetenciją atsakingos už bendrai finansuojamus iš Europos Sąjungos fondų lėšų ūkio sektorius, funkcijas atlieka Finansų ministerija, įgyvendinančiosios institucijos funkcijas – viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA).

9. Jei CPVA yra techninės paramos gavėjas, šiame Apraše nurodytas CPVA funkcijas, susijusias su paraiškos priėmimu ir vertinimu, mokėjimo prašymų priėmimu ir tikrinimu, atlieka vadovaujančioji institucija.

10. Projektų atrankos būdas – valstybės projektų planavimas.

11. Visa galimam techninės paramos gavėjui žinotina informacija apie paraiškoms rengti aktualius dokumentus skelbiama interneto svetainėse www.esparama.lt ir www.cpva.lt.

 

II. REIKALAVIMAI GALIMIEMS TECHNINĖS PARAMOS GAVĖJAMS

 

12. Galimas techninės paramos gavėjas turi atitikti Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų prieduose numatytų veiksmų programų administravimo priemonių galimų pareiškėjų sąrašą:

12.1. techninę paramą veiksmų programų administravimui pagal VP1-5.1-FM-01-V priemonę „ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimas“ gali gauti ministerijos, pagal kompetenciją atsakingos už bendrai finansuojamus iš Europos Sąjungos fondų lėšų ūkio sektorius, ir įgyvendinančiosios institucijos, administruojančios Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programą, nustatytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarime Nr. 1139 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007-2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas“;

12.2. techninę paramą veiksmų programų administravimui pagal VP2-6.1-FM-01-V priemonę „ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimas“ gali gauti ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, pagal kompetenciją atsakingos už bendrai finansuojamus iš Europos Sąjungos fondų lėšų ūkio sektorius, ir įgyvendinančiosios institucijos, administruojančios Ekonomikos augimo veiksmų programą, nustatytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarime Nr. 1139;

12.3. techninę paramą veiksmų programų administravimui pagal VP3-4.1-FM-01-V priemonę „ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimas“ gali gauti ministerijos, pagal kompetenciją atsakingos už bendrai finansuojamus iš Europos Sąjungos fondų lėšų ūkio sektorius, ir įgyvendinančiosios institucijos, administruojančios Sanglaudos skatinimo veiksmų programą, nustatytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarime Nr. 1139;

12.4. techninę paramą veiksmų programų administravimui pagal VP4-1.1-FM-01-V priemonę „ES struktūrinės paramos administravimo sistemos sukūrimas ir efektyvus jos funkcionavimas“ gali gauti:

12.4.1. koordinuojančioji, vadovaujančioji, tvirtinančioji ir mokėjimus atliekančioji institucijos, Viešųjų pirkimų tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, nustatytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarime Nr. 1139;

12.4.2. ministerijos, pagal kompetenciją atsakingos už bendrai finansuojamus iš Europos Sąjungos fondų lėšų ūkio sektorius, ir įgyvendinančiosios institucijos, administruojančios daugiau nei vieną veiksmų programą, nustatytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarime Nr. 1139;

12.4.3. Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė, kuriai Lietuvos Respublikos Seimo 2003 m. liepos 1 d. nutarimu Nr. IX-1667 „Dėl pavedimo Lietuvos Respublikos valstybės kontrolei atlikti Lietuvos Respublikos gaunamos Europos Sąjungos struktūrinės paramos auditus“ (Žin., 2003, Nr. 70-3171; 2007, Nr. 108-4402) pavesta atlikti audito institucijos funkcijas.

13. Kiti detalūs reikalavimai galimiems techninės paramos gavėjams yra nurodyti Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metodikos (Aprašo 3 priedas) 7 punkte.

 

III. REIKALAVIMAI PROJEKTAMS

 

14. Projektai turi atitikti Stebėsenos komiteto veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti, sudaryto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 60 (Žin., 2007, Nr. 10-396; 2008, Nr. 4-133), patvirtintus visus bendruosius ir specialiuosius atitikties projektų atrankos kriterijus. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metodikoje (Aprašo 3 priedas) išvardyti projektui taikomi bendrieji ir specialieji projektų atrankos kriterijai ir vertinimo klausimai ir (arba) teiginiai, paaiškinimai, pagal kuriuos nustatoma, ar projektas atitinka šiuos kriterijus.

15. Projektai turi prisidėti prie Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų prieduose numatytų veiksmų programų administravimo priemonėse nurodytų stebėsenos rodiklių įgyvendinimo.

16. Projektai turi prisidėti prie horizontaliųjų sričių įgyvendinimo: darnaus vystymosi, lyčių lygybės ir nediskriminavimo skatinimo ir atitikti Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metodikoje (Aprašo 3 priedas) nustatytus reikalavimus.

17. Projektų įgyvendinimo pabaiga nustatoma projektų finansavimo ir administravimo sutartyse, tačiau galutiniai mokėjimų prašymai turi būti pateikti ne vėliau kaip iki 2016 m. sausio 31 d.

18. Veiksmų programų administravimui, finansuojamam iš Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos ir (arba) Techninės paramos veiksmų programos, bus taikomas kryžminio finansavimo būdas, leidžiantis per visą 2007–2013 m. Europos Sąjungos struktūrinės paramos administravimo periodą neviršijant 10 procentų Bendrijos lėšų limito Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 5 prioritetui „Techninė parama Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos įgyvendinimui“ ir Techninės paramos veiksmų programos prioritetui „Techninė parama Europos Sąjungos struktūrinės paramos, gaunamos pagal Konvergencijos tikslą, administravimui“ bei neviršijant 50 procentų 2007 ir 2008 metais visos techninės paramos gavėjui iš Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos ir (arba) Techninės paramos veiksmų programos skirtos techninės paramos veiksmų programų administravimui, finansuoti veiksmus, patenkančius į kito fondo paramos taikymo sritį su sąlyga, kad jie būtini veiksmui tinkamai įgyvendinti ir yra tiesiogiai su juo susiję. 2009 metais ir kiekvienais paskesniais metais Finansų ministerija, įvertinusi techninės paramos gavėjų pateiktą kryžminio finansavimo būdu skiriamos techninės paramos veiksmų programų administravimui poreikį ir laikydamasi Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių priedo „Iš techninės paramos įgyvendinamų projektų išlaidų finansavimo kategorijų aprašas“ 3 punkto nuostatų, kiekvienam konkrečiam techninės paramos gavėjui nustatys maksimalų kryžminio finansavimo būdu skiriamos techninės paramos veiksmų programų administravimui dydį.

19. Reikalavimai, susiję su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas atskyrimu, nustatyti Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programose.

 

IV. REIKALAVIMAI TINKAMOMS FINANSUOTI PROJEKTŲ IŠLAIDOMS IR PROJEKTO FINANSAVIMO DYDŽIUI

 

20. Tinkamomis finansuoti iš techninės paramos veiksmų programų administravimui išlaidomis laikomos išlaidos, atitinkančios Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių ir Aprašo reikalavimus.

21. Veiksmų programų administravimo išlaidų kategorijos numatytos Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių priedo „Iš techninės paramos įgyvendinamų projektų išlaidų finansavimo kategorijų aprašas“ 7 punkte, išskyrus viešinimo ir informavimo išlaidas, vertinimo išlaidas.

22. Techninės paramos, skiriamos konkrečiam techninės paramos gavėjui, dydis nustatomas vadovaujantis Europos Sąjungos 2007–2013 metų techninės paramos Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo, Techninės paramos veiksmų programų administravimui apskaičiavimo metodika.

 

V. VEIKSMŲ PROGRAMŲ ADMINISTRAVIMO FINANSAVIMO PARAIŠKŲ TEIKIMAS, PRIĖMIMAS, VERTINIMAS IR ATRANKA

 

23. Galimi techninės paramos gavėjai veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškas rengia ir teikia vadovaudamiesi Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklių, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių nuostatomis.

24. Galimi techninės paramos gavėjai veiksmų programų administravimo finansavimo paraišką teikia vieną kartą 2008 metais visam 2007–2013 metų programavimo laikotarpiui.

25. Teikiamų veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškų skaičius priklauso nuo galimo techninės paramos gavėjo administruojamų veiksmų programų skaičiaus ir atitinkamai nuo veiksmų programų, iš kurių techninės paramos gavėjas gali gauti finansavimą, skaičiaus:

25.1. techninės paramos gavėjai, kuriems pagal Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisykles priskirtos funkcijos ir atsakomybė susijusios su viena veiksmų programa ir kuriems techninė parama gali būti skiriama iš atitinkamos veiksmų programos techninės paramos prioriteto, pildo vieną veiksmų programų administravimo finansavimo paraišką atitinkamos veiksmų programos techninės paramos prioritetui įgyvendinti;

25.2. techninės paramos gavėjai, kuriems pagal Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisykles priskirtos funkcijos ir atsakomybė susijusios su daugiau nei viena veiksmų programa ir kuriems techninė parama gali būti skiriama iš Techninės paramos veiksmų programos ir (arba) tų veiksmų programų techninės paramos prioritetų pagal nustatytas lėšų veiksmų programų administravimui priskyrimo prie veiksmų programų techninės paramos prioritetų ir Techninės paramos veiksmų programos proporcijas, pildo veiksmų programų administravimo finansavimo paraišką Techninės paramos veiksmų programai įgyvendinti ir (arba) kelias veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškas atitinkamoms teminių veiksmų programų techninės paramos prioritetams įgyvendinti;

25.3. techninės paramos gavėjai, kuriems pagal Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisykles priskirtos funkcijos ir atsakomybė susijusios su visomis veiksmų programomis ir kuriems techninė parama gali būti skiriama iš Techninės paramos veiksmų programos, pildo vieną veiksmų programų administravimo finansavimo paraišką Techninės paramos veiksmų programai įgyvendinti.

26. Kiekvienam galimam techninės paramos gavėjui reikiamas parengti veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškų skaičius ir galima skirti techninės paramos veiksmų programų administravimui suma nurodomi Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu patvirtintose 2008 metų maksimaliose techninės paramos Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų administravimui sumose, taikomose rengiant ir teikiant veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškas (toliau – 2008 metų maksimalios techninės paramos sumos, taikomos rengiant ir teikiant paraiškas), ir preliminariose 2008 metų lėšų Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo, Techninės paramos veiksmų programų administravimui priskyrimo prie veiksmų programų techninės paramos prioritetų ir Techninės paramos veiksmų programos proporcijose (toliau – preliminarios 2008 metų lėšų veiksmų programų administravimui priskyrimo proporcijos):

26.1. galimi techninės paramos gavėjai, pildantys vieną veiksmų programų administravimo finansavimo paraišką, šioje paraiškoje nurodo techninės paramos sumą, kuri šiems galimiems techninės paramos gavėjams gali būti skiriama pagal 2008 metų maksimalias techninės paramos sumas, taikomas rengiant ir teikiant paraiškas, atsižvelgiant į preliminarias 2008 metų lėšų veiksmų programų administravimui priskyrimo proporcijas;

26.2. galimi techninės paramos gavėjai, pildantys kelias veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškas, kiekvienoje iš šių paraiškų nurodo atitinkamas techninės paramos sumas, kurios galimiems techninės paramos gavėjams gali būti skiriamos atitinkamų veiksmų programų administravimui pagal 2008 metų maksimalias techninės paramos sumas, taikomas rengiant ir teikiant paraiškas, atsižvelgiant į preliminarias 2008 metų lėšų veiksmų programų administravimui priskyrimo proporcijas, t. y. kiekvienoje veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškoje nurodo tą techninės paramos sumą, kuri yra skirta atitinkamam veiksmų programos prioritetui įgyvendinti.

27. Galimi techninės paramos gavėjai turi užpildyti paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066, ir veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškos specialiosios (B) dalies formą (Aprašo 1 priedas). Paraiškos formos elektroninį variantą galima rasti interneto svetainėje www.esparama.lt. Galimi techninės paramos gavėjai paraišką pildo vadovaudamiesi Paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies formos pildymo instrukcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066, ir šio Aprašo 28 ir 29 punktų nuostatomis.

28. Galimas techninės paramos gavėjas, siekiantis gauti techninę paramą iš Ekonomikos augimo ir (arba) Sanglaudos skatinimo veiksmų programų, pildydamas paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies 6 lentelę „Projekto loginis pagrindimas“ (toliau – paraiškos (A) dalies 6 lentelė), skiltyje „Projekto veiklos“ nurodo vieną veiklą, pvz., Ekonomikos veiksmų programos administravimo funkcijų atlikimas ir administracinių gebėjimų stiprinimas. Atsižvelgdamas į nurodytą veiklą, galimas techninės paramos gavėjas užpildo ir kitas paraiškos (A) dalies 6 lentelės skiltis. Galimas techninės paramos gavėjas, pildydamas paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies 8.1 lentelę „Projektų, finansuojamų iš Europos regioninės plėtros fondo arba Sanglaudos fondo, biudžetas“ pasirenka 6.6 eilutę „Kita (...)“, nurodydamas šioje eilutėje tikslų išlaidų pavadinimą, bei nurodo techninės paramos sumą, atsižvelgdamas į Aprašo 26 punkto nuostatas.

29. Galimas techninės paramos gavėjas, siekiantis gauti techninę paramą iš Žmogiškųjų išteklių plėtros ir (arba) Techninės paramos veiksmų programų, pildydamas paraiškos (A) dalies 6 lentelę, skiltyje „Projekto veiklos“ nurodo dvi veiklas, pvz., Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos administravimo funkcijų atlikimas ir administracinių gebėjimų stiprinimas ir Turto, nurodyto Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių priedo „Iš techninės paramos įgyvendinamų projektų išlaidų finansavimo kategorijų aprašas“ 3 punkte, įsigijimas. Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių priedo „Iš techninės paramos įgyvendinamų projektų išlaidų finansavimo kategorijų aprašas“ 3 punkte nurodyto turto įsigijimo išlaidos nurodomos vadovaujantis Aprašo 18 punktu. Atsižvelgdamas į nurodytas veiklas, galimas techninės paramos gavėjas užpildo ir kitas paraiškos (A) dalies 6 lentelės skiltis. Galimas techninės paramos gavėjas, pildydamas paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies 8.2 lentelę „Projektų, finansuojamų iš Europos socialinio fondo, biudžetas“ pasirenka 1.9 eilutę „Kita (...)“, nurodydamas šioje eilutėje tikslų išlaidų pavadinimą, ir 3.4 eilutę „Kita (...)“, nurodydamas šioje eilutėje tikslų išlaidų pavadinimą, bei nurodo techninės paramos sumą, atsižvelgdamas į Aprašo 26 ir 18 punktų nuostatas.

30. Atsižvelgdamas į paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies 6 ir 8 lentelėse pateiktus duomenis, galimas techninės paramos gavėjas atitinkamai užpildo ir paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies 9.1 „Projektų, finansuojamų iš Europos regioninės plėtros fondo arba Sanglaudos fondo, biudžeto išskirstymas pagal metus“ arba 9.2 „Projektų, finansuojamų iš Europos socialinio fondo, biudžeto išskirstymas pagal metus“ lenteles.

31. Galimas techninės paramos gavėjas pasiūlyme teikti veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškas nurodytais CPVA telefonais, raštu, elektroniniu paštu gali pateikti klausimus dėl veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškos pildymo, kitus su finansavimo veiksmų programų administravimui skyrimu pagal Aprašą susijusius klausimus.

32. Veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškų pateikimo CPVA terminai nurodyti Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse.

33. Veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškos CPVA gali būti teikiamos vienu iš nurodytų būdų:

33.1. išsiunčiant registruotu laišku;

33.2. pateikiant per pašto kurjerį;

33.3. pateikiant asmeniškai.

34. Nesilaikant Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse nurodytų veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškų pateikimo CPVA terminų ir kitais nei Aprašo 33 punkte nurodytais būdais pateiktos veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškos CPVA nėra registruojamos ir vertinamos. Minėtos paraiškos grąžinamos galimam techninės paramos gavėjui.

35. Galimas techninės paramos gavėjas turi pateikti CPVA vieną veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškos originalą, ant kurio turi būti nurodyta „ORIGINALAS“, vieną kopiją, ant kurios turi būti nurodyta „KOPIJA“, ir elektroninę užpildytos veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškos formos kompiuterinėje laikmenoje versiją. Veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškos originalo, kopijos ir elektroninio veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškos variantų turinys turi būti identiški. Nustačius neatitikimų tarp originalo, kopijos ir elektroninio paraiškos varianto turinio, vadovaujamasi paraiškos popierinio varianto originale nurodyta informacija.

36. CPVA veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškas priima, registruoja ir vertina vadovaudamasi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka ir CPVA patvirtintu Paraiškų vertinimo tvarkos aprašu. CPVA veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškas įvertina per Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatytą terminą.

37. CPVA veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškas vertina dviem etapais: administracinės atitikties ir projekto tinkamumo finansuoti. Veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškų administracinės atitikties vertinimo lentelė teikiama Aprašo 2 priede, Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metodika teikiama Aprašo 3 priede.

38. CPVA, veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškos vertinimo metu nustačiusi, kad nepakanka informacijos paraiškai įvertinti arba pateikta netiksli informacija, galimam techninės paramos gavėjui siunčia raštą ir nurodo terminą, per kurį galimas techninės paramos gavėjas turi pateikti papildomus dokumentus, papildyti ar patikslinti veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškoje pateiktą informaciją. Raštas taip pat siunčiamas tiesiogiai veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškoje nurodytam asmeniui ryšiams elektroniniu paštu ir faksu. Tais atvejais, kai CPVA galimo techninės paramos gavėjo prašo pateikti papildomus dokumentus, papildyti ar patikslinti veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškoje pateiktą informaciją, Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatytas paraiškų įvertinimo terminas gali būti pratęsiamas tiek, kiek laiko reikia papildomiems dokumentams pateikti, paraiškoje pateiktai informacijai papildyti ar patikslinti, tačiau ne ilgiau kaip 15 darbo dienų.

39. Jei per CPVA nustatytą terminą galimas techninės paramos gavėjas nepateikia prašomos informacijos ar pateikia ne visą prašomą ar klaidingą informaciją arba projektas neatitinka projektui finansuoti keliamų reikalavimų, CPVA turi teisę priimti sprendimą atmesti veiksmų programų administravimo finansavimo paraišką. Apie priimtą sprendimą atmesti veiksmų programų administravimo finansavimo paraišką CPVA informuoja galimą techninės paramos gavėją per 15 darbo dienų nuo sprendimo atmesti veiksmų programų administravimo finansavimo paraišką priėmimo dienos – išsiunčia jam informacinį raštą, kuriame nurodomos veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškos atmetimo priežastys.

40. Per kiekvieną vertinimo etapą, nustatytą Aprašo 37 punkte, CPVA, vadovaudamasi Paraiškų vertinimo tvarkos apraše nustatyta tvarka, gali kviestis galimus techninės paramos gavėjus pokalbio, taip pat prireikus įsitikinti, ar veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškoje pateikta informacija yra pagrįsta, t. y. apsilankyti planuojamoje projekto įgyvendinimo vietoje.

41. CPVA, įvertinusi pateiktas veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškas, Finansų ministerijai teikia visų techninės paramos projektų tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaitą, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066.

42. Sprendimą dėl veiksmų programų administravimo finansavimo priima Finansų ministerija Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais.

43. Finansų ministerija apie priimtą sprendimą dėl veiksmų programų administravimo finansavimo informuoja CPVA Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatytais terminais.

44. Sprendimas dėl veiksmų programų administravimo finansavimo turi būti pripažintas netekusiu galios ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo raštu iš CPVA gautos informacijos apie tai, kad galimas techninės paramos gavėjas per nustatytą terminą atsisakė pasirašyti projekto finansavimo ir administravimo sutartį.

45. Projektų finansavimo ir administravimo sutartys ir papildomi susitarimai prie projektų finansavimo ir administravimo sutarties sudaromi Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais.

46. 2009 metais ir kiekvienais paskesniais metais sudaromu papildomu susitarimu prie projektų finansavimo ir administravimo sutarties kasmet keičiamas projekto biudžetas, papildant projekto biudžetą atitinkamų metų techninės paramos, skirtos projekto vykdytojui, suma ir padidinant bendrą projekto vertę (kaupiamuoju būdu). Papildomu susitarimu prie projekto finansavimo ir administravimo sutarties taip pat gali būti keičiamos ir kitos projekto finansavimo ir administravimo sutarties nuostatos vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių nuostatomis.

47. CPVA ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo projekto finansavimo ir administravimo sutarties pasirašymo paskelbia informaciją apie pasirašytą projekto finansavimo ir administravimo sutartį interneto svetainėje www.esparama.lt – nurodo techninės paramos gavėją, projekto pavadinimą, projekto kodą, bendrą projekto vertę, projektui skirtą lėšų sumą ir pateikia trumpą projekto aprašymą.

 

VI. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS

 

48. Techninė parama veiksmų programų administravimui techninės paramos gavėjams skiriama asignavimų perskirstymo būdu. Asignavimai perskirstomi, dalį Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, numatytų kaip asignavimai Finansų ministerijos vykdomai programai „Europos Sąjungos 2007–2013 metų techninės paramos programa“, priskiriant techninės paramos gavėjų ar jų asignavimų valdytojų, jeigu techninės paramos gavėjas nėra asignavimų valdytojas, tam tikrų jų įgyvendinamų programų asignavimams, atitinkamai išlaikant 85 ir 15 procentų santykį tarp Europos Sąjungos ir bendrojo finansavimo lėšų. Veiksmų programų administravimo finansavimas gali sudaryti iki 100 procentų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

49. Techninės paramos gavėjai, per 10 darbo dienų nuo projektų finansavimo ir administravimo sutarties arba papildomo susitarimo prie projektų finansavimo ir administravimo sutarties įsigaliojimo pateikdami Finansų ministerijai asignavimų valdytojo patvirtintas programų, kuriose planuojama techninė parama, sąmatas, kartu pateikia informaciją apie einamaisiais metais planuojamus atlikti iš techninės paramos finansuojamus viešuosius pirkimus pagal Aprašo 4 priede nustatytą formą.

50. Veiksmų programų administravimo išlaidos apmokamos, mokėjimo prašymai teikiami ir projektų finansavimo ir administravimo sutarčių priežiūra atliekama Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka bei laikantis projekto finansavimo ir administravimo sutarties nuostatų.

51. Techninės paramos gavėjai, atsiskaitydami už patirtas iš techninės paramos išlaidas, pildo vieną mokėjimo prašymą, nepriklausomai nuo to, ar jiems techninė parama skiriama iš vienos veiksmų programos, ar iš kelių veiksmų programų.

52. Techninės paramos gavėjai, kuriems techninė parama skiriama iš vienos veiksmų programos, pildo iš dalies užpildytą mokėjimo prašymo formą vadovaudamiesi Mokėjimo prašymo formos pildymo instrukcija, patvirtinta 2008 m. vasario 20 d. Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu Nr. 1K-066. Mokėjimo prašyme nurodytas išlaidų kompensavimo būdas prilyginamas asignavimų perskirstymo būdui.

53. Techninės paramos gavėjai, kuriems techninė parama skiriama iš kelių veiksmų programų, pildo tipinę Europos socialinio fondo arba Europos regioninės plėtros ir Sanglaudos fondo mokėjimo prašymo formą (tuščią mokėjimo prašymo formą), kurią gali parsisiųsti iš tinklalapio www.esparama.lt. Mokėjimo prašyme nurodytas išlaidų kompensavimo būdas prilyginamas asignavimų perskirstymo būdui. Techninės paramos gavėjai mokėjimo prašymo eilutėje „Projekto kodas“ nurodo projekto finansavimo ir administravimo sutarties numerį, o visą ataskaitiniu laikotarpiu patirtų iš techninės paramos išlaidų sumą eilutėje „Išlaidų kompensavimo būdu prašomų pripažinti tinkamomis finansuoti išlaidų suma, Lt“. Tuo atveju, kai techninės paramos gavėjas, gaunantis techninę paramą kryžminio finansavimo būdu, patiria Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių priedo „Iš techninės paramos įgyvendinamų projektų išlaidų finansavimo kategorijų aprašas“ 3 punkte nurodytas išlaidas, visas ataskaitiniu laikotarpiu patirtas minėtas išlaidas išskiria į atskirą mokėjimo prašymo eilutę. CPVA įvertina techninės paramos gavėjo pateiktą mokėjimo prašymą ir nustato tinkamų finansuoti iš techninės paramos išlaidų sumą. CPVA, atsižvelgdama į lėšų veiksmų programų administravimui priskyrimo prie veiksmų programų techninės paramos prioritetų ir Techninės paramos veiksmų programos proporcijas, tinkamų finansuoti iš techninės paramos išlaidų sumą išskaido į kelis mokėjimo prašymus, kuriuos priskiria prie projekto atitinkamų biudžetų. Jei techninės paramos gavėjo, gaunančio techninę paramą kryžminio finansavimo būdu, pateiktame mokėjimo prašyme yra nurodytos patirtos Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių priedo „Iš techninės paramos įgyvendinamų projektų išlaidų finansavimo kategorijų aprašas“ 3 punkte nurodytos išlaidos, CPVA pripažintas tinkamomis finansuoti iš techninės paramos patirtas minėtas išlaidas išskaido pagal lėšų veiksmų programų administravimui priskyrimo prie veiksmų programų techninės paramos prioritetų ir Techninės paramos veiksmų programos proporcijas ir priskiria jas projekto atitinkamam biudžetui. Patvirtintus mokėjimų prašymus CPVA patalpina Europos Sąjungos struktūrinės paramos kompiuterinėje informacinėje valdymo ir priežiūros sistemoje.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

54. Aprašas gali būti keičiamas Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

55. Pasikeitus Apraše nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos teisės aktų nuostatos.

56. Galimi techninės paramos gavėjai turi teisę apskųsti CPVA ir (arba) Finansų ministerijos veiksmus arba neveikimą, susijusius su veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškos vertinimu, atranka, sprendimo dėl finansavimo skyrimo priėmimu ir veiksmų programų administravimo įgyvendinimu, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

 

_________________

 

 

Projektų finansavimo sąlygų aprašo Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo, Techninės paramos veiksmų programų prieduose numatytoms veiksmų programų administravimo priemonėms

1 priedas

 

(Veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškos specialiosios (B) dalies forma)

 

Europos Sąjungos vėliava

_______________________________________________________

pareiškėjo pavadinimas

 

VEIKSMŲ PROGRAMŲ ADMINISTRAVIMO FINANSAVIMO PARAIŠKOS SPECIALIOJI (B) DALIS

 

__________________________________________

(sudarymo data ir vieta)

 

1. DETALUS PROJEKTO VEIKLŲ APRAŠYMAS IR PAGRINDIMAS

 

Veiklos Nr.

Projekto veiklos pavadinimas

Detalus veiklos aprašymas ir pagrindimas

1.1.1.*

 

 

1.1.1.1.

 

 

1.1.1.2.

 

 

 

 

 

1.1.2.*

 

 

1.1.2.1.

 

 

1.1.2.2.

 

 

 

 

 

1.2.1.*

 

 

1.2.1.1.

 

 

1.2.1.2.

 

 

 

 

 

1.2.2.*

 

 

1.2.2.1.

 

 

1.2.2.2.

 

 

 

 

 

Lentelė pildoma, remiantis Paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies 6 skyriaus lentelėje „Projekto loginis pagrindimas“ (toliau – paraiškos A dalies 6 lentelė) pateikta informacija.

*(žvaigždute) pažymėtose eilutėse nurodytų veiklų numeriai ir pavadinimai turi atitikti veiklų numerius ir veiklų pavadinimus, nurodytus paraiškos A dalies 6 lentelėje.

Šioje lentelėje detaliai aprašomos ir pagrindžiamos projekto veiklos, kaip jos prisidės prie projekto tikslų ir uždavinių pasiekimo ir kita. Jei paraiškos A dalies 6 lentelėje kelios veiklos yra sujungtos į vieną veiklą, šioje lentelėje jos išskaidomos atitinkamai į atskiras eilutes (pvz., 1.1.1, 1.1.2).

 

2. DUOMENYS APIE GAUTĄ (GAUNAMĄ) KITĄ PARAMĄ IŠ ES STRUKTŪRINIŲ FONDŲ ARBA PATEIKTĄ (-AS) PARAIŠKĄ (-AS) GAUTI TOKIĄ PARAMĄ

 

Projekto pavadinimas

Paraiškos (projekto) registracijos numeris

Finansavimo šaltinis*

Finansavimo suma, Lt

Sąsaja su projektu, dėl kurio teikiama ši paraiška

Projekto eiga

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* – jei finansavimo šaltinis yra ES struktūrinis fondas, kartu nurodykite priemonę, pagal kurią gautas (gaunamas) finansavimas arba pateikta paraiška gauti finansavimą.

 

3. PROJEKTO ĮGYVENDINIMAS

3.1. Projekto valdymas

 

Pareigos administruojant projektą

Atsakingo asmens vardas, pavardė, pareigos

Funkcijų ir atsakomybės aprašymas

Teisės akto, kuriame nustatytos šioje lentelėje nurodytos funkcijos ir atsakomybė, pavadinimas, data ir numeris

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pateikite detalią informaciją, paaiškinančią Paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies 5 skyriuje pateiktus duomenis apie projekto valdymą, kuri leistų įvertinti, ar pareiškėjas ir partneriai organizaciškai yra pajėgūs tinkamai ir laiku įgyvendinti projektą. Aprašykite projekto valdymo organizacinę struktūrą, kas ir už ką bus atsakingas, kokios asmenų, administruojančių projektą, funkcijos, kokiame teisės akte jos nustatytos, kaip numatoma organizuoti viešuosius pirkimus, kokiomis priemonėmis numatoma užtikrinti projekto veiklų kokybišką vykdymą laiku. Pateikite projekto valdymo organizacinės struktūros schemą.

 

3.2. Pareiškėjo ir partnerių, kaip perkančiosios organizacijos, nustatymas

 

Ar projekto pareiškėjas yra perkančioji organizacija?

£[] taip

£[] ne

Ar projekto partneris ________________ yra perkančioji organizacija?

(partnerio pavadinimas)

£[] taip

£[] ne

£[] netaikoma

 

3.3. Projekto pajamos

(Nurodykite, kokiai kategorijai pagal 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančio reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25), 55 straipsnyje išdėstytus reikalavimus priklauso projektas)

 

Iš projekto:

a) negaunama pajamų

£[]

b) gaunama pajamų, bet jų negalima nustatyti iš anksto

£[]

c) gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto

£[]

 

(Jei pažymėtas c punktas, pašome pateikti veiksmų programų administravimo finansavimo paraiškos specialiosios (B) dalies 2 priedą „Projekto pajamų skaičiavimo lentelė“, kuris pildomas pagal paraiškos B dalies pavyzdinio priedo projektams, iš kurių gaunamos pajamos, pildymo vadovą (skelbiama interneto svetainėje www.esparama.lt))

 

4. PAREIŠKĖJO GALIMYBĖS ĮGYVENDINTI PROJEKTO TIKSLUS, VEIKLAS IR UŽDAVINIUS PER PROJEKTO ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPĮ

 

Projekto rizikos analizė

 

 

 

 

 

 

Įvardijamos prielaidos ir rizika pradėti projektą, įvertinamos projekto įgyvendinimo ir rezultatų pasiekimo prielaidos bei vidinės ir išorinės rizikos, nurodomos priemonės, kurių planuojama imtis, siekiant išvengti galimų kilti rizikų arba jas sumažinti, taip pat nurodomi padarinių šalinimo būdai ir priemonės.

 

5. PARAIŠKOS PRIEDAI

1. Dokumentas, kuriuo liudijamas įgaliojimas pasirašyti veiksmų programų administravimo finansavimo paraišką, jei veiksmų programų administravimo finansavimo paraiška pasirašoma ne pareiškėjo organizacijos vadovo.

2. Projekto pajamų skaičiavimo lentelė, kurios forma yra pateikta interneto svetainėje www.esparama.lt (jei taikoma).

3. Kiti priedai (dokumentai), kuriais įrodoma, kad projektas yra tinkamas finansuoti.

 

____________________________                 _____________              _______________

(pareiškėjo atsakingo asmens pareigos)                                    (parašas)                                (vardas, pavardė)

 

_________________

 

 

Projektų finansavimo sąlygų aprašo Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo, Techninės paramos veiksmų programų prieduose numatytoms veiksmų programų administravimo priemonėms

2 priedas

 

(Paraiškų administracinės atitikties vertinimo lentelės forma)

 

PARAIŠKŲ ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO LENTELĖ

 

Paraiškos gavimo data:

 

Paraiškos Nr.:

 

Projekto pavadinimas:

 

Paraišką priėmė:

Pareiškėjo pavadinimas:

1 partneris

2 partneris

...

Eil. Nr.

Kriterijus

Taip

Ne

Pastabos

1.

Paraiška pateikta laikantis Projektų finansavimo sąlygų aprašo Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo, Techninės paramos veiksmų programų prieduose numatytoms veiksmų programų administravimo priemonėms (toliau – Aprašas) 32 punkte numatytų terminų.

 

 

 

2.

Paraiška pateikta vienu iš Aprašo 33 punkte nurodytų būdų.

 

 

 

3.

Paraiška yra visiškai užpildyta, puslapiai sunumeruoti, yra pasirašyta pareiškėjo, patvirtinta antspaudu.

 

 

 

4.

Pateiktas vienas paraiškos originalas, ant kurio nurodyta „ORIGINALAS“, ir viena kopija, ant kurios nurodyta „KOPIJA“.

 

 

 

5.

Pateikta elektroninė paraiškos versija.

 

 

 

6.

Paraiška užpildyta kompiuteriu lietuvių kalba.

 

 

 

7.

Pateiktas dokumentas, kuriuo liudijamas įgaliojimas pasirašyti paraišką, jei paraiška pasirašoma ne pareiškėjo organizacijos vadovo.

 

 

 

8.

Pateikta projekto pajamų skaičiavimo lentelė (jei taikoma).

 

 

 

9.

Pateikti kiti priedai (dokumentai), kurie įrodo, kad projektas yra tinkamas finansuoti.

 

 

 

 

VERTINTOJO PASTABOS IR IŠVADOS

(Nurodyti, dėl kokių priežasčių paraiška neatitinka administracinės atitikties vertinimo kriterijų, nurodyti, kokios informacijos ar dokumentų trūksta)

 

Vertinimo išvada:

£[] paraiška atitinka visus administracinės atitikties vertinimo kriterijus;

£[] paraiška neatitinka administracinės atitikties vertinimo kriterijų (nurodomi kriterijų numeriai), reikia prašyti pareiškėjo patikslinti informaciją;

£[] paraiška neatitinka administracinės atitikties vertinimo kriterijų (nurodomi kriterijų numeriai) ir negali būti vertinama toliau.

 

_______________               _________                  ___________              _______________

(vertintojo pareigos)                              (data)                                     (parašas)                             (vardas, pavardė)

 

VERTINTOJO PASTABOS IR IŠVADOS PO PATIKSLINIMO (jei atlikta)

(Nurodyti, dėl kokių priežasčių paraiška neatitinka administracinės atitikties vertinimo kriterijų, nurodyti, kokios informacijos ar dokumentų trūksta, pateikti susirašinėjimo su pareiškėju duomenis)

 

Vertinimo išvada:

£[] paraiška atitinka visus administracinės atitikties vertinimo kriterijus;

£[] paraiška neatitinka administracinės atitikties vertinimo kriterijų (nurodomi kriterijų numeriai) ir negali būti vertinama toliau.

 

_______________               _________                  ___________              _______________

(vertintojo pareigos)                              (data)                                     (parašas)                             (vardas, pavardė)

 

_________________

 

 

Projektų finansavimo sąlygų aprašo Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo, Techninės paramos veiksmų programų prieduose numatytoms veiksmų programų administravimo priemonėms

3 priedas

 

PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO METODIKA

 

Paraiškos Nr.:

Pareiškėjo pavadinimas:

Projekto pavadinimas:

Bendrasis kriterijus

Bendrojo kriterijaus vertinimo aspektai

Vertinimo klausimai ir (arba) teiginiai, paaiškinimai

Vertinimas

Komentarai, paaiškinimai

taip

ne

po patikslinimo

1

2

3

4

5

6

7

1. Projektas atitinka bent vieną veiksmų programos (-ų) ir jos (jų) priemonės tikslą, uždavinį, taip pat apima pagal tam tikrą prioritetą numatomas remti veiklas.

1.1. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 5 prioriteto „Techninė parama Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos įgyvendinimui“ tikslu ir 1 uždaviniu ir (arba) 2007–2013 m. Ekonomikos augimo veiksmų programos 6 prioriteto „Techninė parama Ekonomikos augimo veiksmų programai įgyvendinti“ tikslu ir 1 uždaviniu, ir (arba) 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 4 prioriteto „Techninė parama Sanglaudos skatinimo veiksmų programai įgyvendinti“ tikslu ir 1 uždaviniu, ir (arba) 2007–2013 m. Techninės paramos veiksmų programos 1 prioriteto „Techninė parama ES struktūrinės paramos, gaunamos pagal konvergencijos tikslą, administravimui“ tikslu ir 1 uždaviniu.

1.1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai aiškiai siejasi su 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 5 prioriteto tikslu ir 1 uždaviniu ir (arba) 2007–2013 m. Ekonomikos augimo veiksmų programos 6 prioriteto tikslu ir 1 uždaviniu, ir (arba) 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 4 prioriteto tikslu ir 1 uždaviniu, ir (arba) 2007–2013 m. Techninės paramos veiksmų programos 1 prioriteto tikslu ir 1 uždaviniu.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad projekto tikslai ir uždaviniai atitinka veiksmų programos (-ų) prioriteto (-ų) tikslus ir uždavinius.

Informacijos šaltinis: paraiškos A ir B dalys.

1.1.2. Projekto poveikis veiksmų programos (-ų) prioriteto (-ų) tikslui ir uždaviniui yra teigiamas.

 

 

 

Galima teigti, kad, įgyvendinus projektą, pasiekimų ir rezultatų poveikis veiksmų programos (-ų) prioriteto (-ų) tikslams ir uždaviniams, atsižvelgiant į priemonės (-ių) specifiką, bus teigiamas.

Informacijos šaltinis: paraiškos A ir B dalys.

1.2. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su bent vienu iš priemonių „ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimas“, „ES struktūrinės paramos administravimo sistemos sukūrimas ir efektyvus jos funkcionavimas“ aprašymu.

1.2.1. Projekto veiklos yra suderintos su veiksmų programos (-ų) priede (-uose) pateiktu atitinkamos priemonės dalies aprašymu.

 

 

 

Būtina įsitikinti, ar numatytos vykdyti projekto veiklos atitinka bent vieną veiklos sritį, nurodytą priemonės (-ių) aprašyme.

Informacijos šaltinis: paraiškos A ir B dalys.

1.2.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną iš Projektų finansavimo sąlygų aprašo Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo, Techninės paramos veiksmų programų prieduose nustatytoms veiksmų programų administravimo priemonėms (toliau – Aprašas) 5 punkte numatyta veiklą.

 

 

 

Būtina įsitikinti, ar numatyti projekto tikslai, uždaviniai ir planuojamos vykdyti veiklos atitinka Aprašo 5 punkte nustatytas veiklas.

Informacijos šaltinis: paraiškos A ir B dalys.

1.2.3. Projektas atitinka priemonės (-ių) aprašyme nustatytus reikalavimus, susijusius su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas atskyrimu („demarkacinius reikalavimus“).

 

 

 

Būtina įsitikinti, ar tenkinami visi reikalavimai, susiję su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas atskyrimu.

Informacijos šaltinis: paraiškos A ir B dalys.

 

 

 

 

 

 

 

2. Projektas atitinka nacionalinius strateginius dokumentus.

2.1. Projektas prisideda prie Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategijos ir Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, ir (arba) Ekonomikos augimo veiksmų programos, ir (arba) Sanglaudos skatinimo veiksmų programos, ir (arba) Techninės paramos veiksmų programos įgyvendinimo.

2.1.1. Pareiškėjas yra numatytas Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos priede ir (arba) Ekonomikos augimo veiksmų programos priede, ir (arba) Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priede, ir (arba) Techninės paramos veiksmų programos priede kaip galimas pareiškėjas ir jis siekia įgyvendinti pagal atitinkamas veiksmų programas remiamas veiklas.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas yra numatytas Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos priede ir (arba) Ekonomikos augimo veiksmų programos priede, ir (arba) Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priede, ir (arba) Techninės paramos veiksmų programos priede kaip galimas pareiškėjas ir siekia įgyvendinti pagal atitinkamas veiksmų programas remiamas veiklas.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis.

 

 

 

 

 

 

 

3. Projektas siekia aiškių ir realių kiekybinių uždavinių, atitinkančių veiksmų programoje (-ose) nustatytus tikslus.

3.1. Projektas prisideda prie veiksmų programos (-ų) priemonės (-ių) rodiklių įgyvendinimo.

3.1.1. Įgyvendinant projektą, siekiama veiksmų programos (-ų) priede (-uose) numatytų veiksmų programų administravimo priemonių produkto ir rezultato rodiklių.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad projektas siekia bent vieno priemonėje (-ėse) numatyto produkto ir rezultato rodiklio ir įgyvendinus numatytas projekto veiklas šie rodikliai bus pasiekti.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis.

3.2. Vidinė projekto logika ir kokybiški projekto uždaviniai.

3.2.1. Išlaikyta vidinė projekto logika.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad išlaikyta vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai turi būti projekto veiklų pasekmė, projekto veiklos – sudaryti prielaidas pasiekti projekto uždavinius, o pastarieji – įgyvendinti nustatytus tikslus.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis.

3.2.2. Projekto uždaviniai specifiniai, išmatuojami, pasiekiami, susieti ir iškelti laiku.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad projekto uždaviniai atitinka šiuos kokybinius reikalavimus:

– yra specifiniai, t. y. parodo projekto esmę ir charakteristikas;

– išmatuojami, t. y. kiekybiškai išreikšti;

– pasiekiami, t. y. realūs;

– susieti, t. y. atitinkantys vykdomas projekto veiklas.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis.

 

 

 

 

 

 

 

4. Projektas atitinka darnaus vystymosi principą.

4.1. Projekte nenumatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

4.1.1. Projekte nenumatyti veiksmai, kurie darytų neigiamą poveikį aplinkosaugai (aplinkos kokybei ir gamtos ištekliams, klimato kaitai, aplinkos apsaugai).

 

 

 

Būtina įsitikinti, ar projekto įgyvendinimas neturi neigiamos įtakos darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis.

4.1.2. Projekte nenumatyti veiksmai, kurie darytų neigiamą poveikį socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumas).

 

 

 

4.1.3. Projekte nenumatyti veiksmai, kurie darytų neigiamą poveikį ekonomikos srityje (darnaus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas).

 

 

 

4.1.4. Projekte nenumatyti veiksmai, kurie darytų neigiamą poveikį regionų vystymo srityje (aplinkosauginių, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Projektas atitinka lyčių lygybės ir nediskriminavimo principus.

5.1. Projekte nenumatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui.

5.1.1. Projekte nenumatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui.

 

 

 

Būtina įsitikinti, ar projekto įgyvendinimas neturi neigiamos įtakos lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis.

 

 

 

 

 

 

 

6. Projekto įgyvendinimas yra suderintas su kitų aktualių Europos Bendrijų politikos sričių nuostatomis.

6.1. Projektas suderinamas su horizontaliųjų Europos Bendrijų bendrųjų politikos sričių nuostatomis.

6.1.1. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų viešųjų pirkimų politikos nuostatomis.

 

 

 

Būtina įvertinti, ar: projekto vykdytojas (partneriai) yra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) arba, gavusi projekto finansavimo lėšų, ja taps; jei taip, tokiu atveju, ar projekto veiklų plane realiai įvertinti pirkimų vykdymo terminai. Jei projekto vykdytojas ir (arba) partneriai nėra perkančiosios organizacijos, šis vertinimo aspektas vertinamas kaip atitinkantis nustatytus reikalavimus.

Informacijos šaltinis: paraiškos B dalis.

6.1.2. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų aplinkosaugos politikos nuostatomis.

Reikalavimai nenustatyti.

6.1.3. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų konkurencijos politikos nuostatomis.

Reikalavimai nenustatyti.

6.2. Projektas suderinamas su tam tikrų sektorių ES bendrųjų politikos sričių nuostatomis.

6.2.1. Projektas suderinamas su konkretaus sektoriaus ES politikos sričių nuostatomis.

Reikalavimai nenustatyti.

 

 

 

 

 

 

 

7. Pareiškėjai organizaciškai yra pajėgūs tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą.

7.1. Pareiškėjas (partneriai) atitinka formaliuosius reikalavimus.

7.1.1. Pareiškėjas (partneriai) atitinka Aprašo 12 punkte numatytą galimų techninės paramos gavėjų sąrašą.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas (partneriai) atitinka Aprašo 12 punkte nustatytus reikalavimus.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis.

7.1.2. Pareiškėjas (partneriai) turi (ar turi galimybę įgyti) teisinį pagrindą vykdyti projekte numatytas veiklas.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas (partneriai) turi teisę verstis projekte nurodyta veikla.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis.

7.1.3. Pareiškėjui gali būti skirtos finansavimo lėšos, jei:

7.1.3.1. jam nėra iškelta byla dėl bankroto arba jis nėra likviduojamas;

7.1.3.2. jis yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata gali būti netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);

7.1.3.3. paraiškoje arba jos prieduose jis nepateikė klaidinančios informacijos;

7.1.3.4. nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl pareiškėjo kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų pažeidimo;

7.1.3.5. jis nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas (partneriai) atitinka 7.1.3 punkte nustatytus reikalavimus. Jei pareiškėjas (partneriai) yra biudžetinės įstaigos, jos atitinka 7.1.3.1 ir 7.1.3.2 punktuose išdėstytus reikalavimus.

Informacijos šaltinis: SFMIS, paraiškos A ir B dalys.

7.2. Pareiškėjas yra pajėgus įgyvendinti projektą.

7.2.1. Pareiškėjas turi pakankamai patirties įgyvendinti projekte nurodytas veiklas (jei taikoma).

Netaikoma.

7.2.2. Pareiškėjas turi (turi užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdyti projektą (pakankama komanda).

 

 

 

Pareiškėjas užtikrina minimalius būtinus gebėjimus administruoti projektą – suformuoja komandą, užtikrina reikiamos kompetencijos darbuotojų įtraukimą numato paslaugų įsigijimą ir pan.

Informacijos šaltinis: paraiškos A ir B dalys.

7.2.3. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas ir uždavinius per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Projekto įgyvendinimo trukmė atitinka Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatytus reikalavimus.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad projekto trukmė atitinka Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatytus reikalavimus.

Informacijos šaltinis: Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklės, paraiškos A dalis.

7.2.4. Partnerystė projekte yra pagrįsta ir turi pridėtinę vertę (jei taikoma).

Netaikoma.

7.2.5. Projektas atitinka kitus su reikalavimais pareiškėjams susijusius specialiuosius atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus.

Reikalavimai nenustatyti.

 

 

 

 

 

 

 

8. Projektas turi aiškų finansavimo paketą: apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius.

8.1. Užtikrintas projekto finansavimas.

8.1.1. Pareiškėjo (partnerių) įnašas atitinka nustatytus reikalavimus.

Reikalavimai nenustatyti.

8.1.2. Užtikrintas netinkamų finansuoti projekto išlaidų padengimas.

 

 

 

Būtina įsitikinti, ar:

– užtikrinamas projekto netinkamų finansuoti išlaidų (tarp jų ir netinkamų finansuoti PVM, projekto grynųjų pajamų ir kt.) finansavimas;

– netinkamų išlaidų finansavimo šaltiniai yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai išdėstyti per tam tikrą laiką, t. y. netinkamų išlaidų finansavimas neturės neigiamos įtakos projekto įgyvendinimui.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis.

8.1.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) tęstinumas.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad projekto rezultatų tolesniam naudojimui yra sudarytos finansinės prielaidos, t. y. sukurtas turtas bus išlaikomas ir užtikrinamas jo tinkamas eksploatavimas.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis.

8.1.4. Projektas atitinka kitus Apraše nustatytus reikalavimus.

Specialieji reikalavimai nenustatyti.

 

 

 

 

 

 

 

9. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas.

9.1. Sąnaudų ir naudos analizės korektiškumas ir rezultatų priimtinumas (jei taikoma).

9.1.1. Atlikta alternatyvų analizė (jei taikoma).

Netaikoma.

9.1.2. Projekto prielaidos (susijusios su būsimomis pajamomis ir sąnaudomis) yra pagrįstos (jei taikoma).

Netaikoma.

9.1.3. Taikomas pagrįstas analizės laikotarpis (jei taikoma).

Netaikoma.

9.1.4. Taikoma pagrįsta diskonto norma (jei taikoma).

Netaikoma.

9.1.5. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos finansinių rodiklių reikšmės (jei taikoma).

Netaikoma.

9.1.6. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos ekonominių rodiklių reikšmės (jei taikoma).

Netaikoma.

9.1.7. Įvertintos rizikos (jei taikoma).

 

 

 

Įvertintos pagrindinės projekto rizikos, numatyti jų valdymo veiksmai. Jautrumo analizės rezultatai (jei taikoma) rodo, kad, pasireiškus rizikoms, projekto finansinių ir ekonominių rodiklių reikšmės (nuokrypiai) vis tiek yra priimtinos.

Informacijos šaltinis: paraiškos B dalis.

9.1.8. Projekto teikiama nauda atitinka planuojamiems rezultatams pasiekti reikalingas sąnaudas.

 

 

 

Kai Apraše nereikalaujama atlikti detalios sąnaudų ir naudos analizės, vertinama projekto rezultatų atitiktis investicijoms.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis.

9.2. Atitiktis Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklės), ir Apraše nustatytiems projekto veiklų ir išlaidų apribojimams.

9.2.1. Projekto veiklos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos yra tinkamos finansuoti atsižvelgiant į Išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklėse ir Aprašo IV skyriuje nustatytus reikalavimus. Taip pat būtina įvertinti projekto riziką, susijusią su „dvigubu“ finansavimu, t. y. vertinant pareiškėjo ir partnerių įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus būtina įsitikinti, kad toms pačios veikloms ir išlaidoms finansavimas nebus skiriamas pakartotinai.

Informacijos šaltinis: paraiškos A ir B dalys.

9.2.2. Išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad projekto išlaidos yra būtinos projekto veikloms atlikti ir atitinka rinkos kainas.

Informacijos šaltinis: paraiškos A ir B dalys.

9.2.3. Užtikrinama lėšų įsisavinimo sparta.

 

 

 

Būtina įsitikinti, ar projekto veiklos suplanuotos taip, kad būtų laiku įsisavintos lėšos.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis.

9.2.4. Projektas atitinka Aprašo 18 punkte nustatytus kryžminio finansavimo reikalavimus.

 

 

 

Būtina įsitikinti, ar:

– projekte gali būti numatytas kryžminis finansavimas;

– kryžminiam finansavimui numatomos tinkamos veiklos;

– šios veiklos būtinos projekto tikslams pasiekti ir turės pridėtinę vertę;

– kryžminio finansavimo dydis yra tinkamas pagal Apraše nustatytus reikalavimus.

Informacijos šaltinis: paraiškos A ir B dalys.

9.2.5. Teisingai pritaikyta vienodo dydžio norma (angl. Flat-rate) (taikoma tik įgyvendinant Europos socialinio fondo projektus).

Reikalavimai nenustatyti.

9.3. Projektui įgyvendinti reikiamas finansavimas nustatytas atsižvelgiant į reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnyje išdėstytus reikalavimus. (Jeigu teikiama valstybės pagalba, šis kriterijus tenkinamas.)

9.3.1. Projekto paraiškoje teisingai nurodyta, kokiai kategorijai priklauso projektas, t. y. iš kurio:

9.3.1.1. negaunama pajamų;

9.3.1.2. gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto;

9.3.1.3. gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto.

 

 

 

Būtina įsitikinti, ar projekto vykdytojas teisingai priskyrė savo projektą prie vienos iš išvardytų kategorijų. Detalios metodologinės rekomendacijos pateiktos Europos Komisijos parengtame „Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects)“.

Informacijos šaltinis: paraiškos B dalis.

9.3.2. Iš projekto planuojamos gauti pajamos teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas finansavimo dydis.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad prašomas finansavimo dydis yra apskaičiuotas pajamų dydžiu sumažinus projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą.

Informacijos šaltinis: paraiškos B dalis ir jos priedai.

 

 

 

 

 

 

 

Specialusis kriterijus

Specialiojo kriterijaus vertinimo aspektai

Vertinimo klausimai ir (arba) teiginiai, paaiškinimai

Vertinimas

Komentarai, paaiškinimai

taip

ne

po patikslinimo

10. Pareiškėjui yra pavesta atlikti 20072013 m. ES struktūrinės paramos, gaunamos pagal konvergencijos tikslą, veiksmų programos (-ų) administravimo funkcijas.

10.1. Pareiškėjui Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas“ turi būti pavesta atlikti bent vienos iš 2007–2013 m. ES struktūrinės paramos, gaunamos pagal konvergencijos tikslą, veiksmų programų administravimo funkcijas.

10.1.1. Pareiškėjui Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas“ pavesta atlikti bent vienos iš 2007–2013 m. ES struktūrinės paramos, gaunamos pagal konvergencijos tikslą, veiksmų programų administravimo funkcijas.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad pareiškėjui Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas“ pavesta atlikti bent vienos iš 2007–2013 m. ES struktūrinės paramos, gaunamos pagal konvergencijos tikslą, veiksmų programų administravimo funkcijas.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis.

 

VERTINTOJO PASTABOS IR IŠVADOS

(Nurodyti, dėl kokiu priežasčių paraiška neatitinka projekto tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijų, nurodyti, kokios informacijos ar dokumentų trūksta.)

 

 

 

Vertinimo išvada:

£[] paraiška atitinka visus projekto tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijus;

£[] paraiška neatitinka projekto tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijų (nurodomi kriterijų numeriai), reikia prašyti pareiškėjo patikslinti informaciją;

£[] paraiška neatitinka projekto tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijų (nurodomi kriterijų numeriai).

 

____________________________                      ______________                ______________                                                                        ____________________

(vertintojo pareigos)                                                                 (data)                                             (parašas)                            (vardas, pavardė)

 

VERTINTOJO PASTABOS IR IŠVADOS PO PATIKSLINIMO (jei atlikta)

(Nurodyti, dėl kokių priežasčių paraiška neatitinka projekto tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijų nurodyti, kokios informacijos ar dokumentų trūksta; pateikti susirašinėjimo su pareiškėju duomenis.)

 

Vertinimo išvada:

£[] paraiška atitinka visus projekto tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijus;

£[] paraiška neatitinka projekto tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijų (nurodomi kriterijų numeriai).

 

____________________________                      ______________                ______________                                                                        ____________________

(vertintojo pareigos)                                                                 (data)                                             (parašas)                            (vardas, pavardė)

 

_________________

 

 

Projektų finansavimo sąlygų aprašo Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo, Techninės paramos veiksmų programų prieduose numatytoms veiksmų programų administravimo priemonėms

4 priedas

 

(Informacijos apie einamaisiais metais planuojamus atlikti iš techninės paramos finansuojamus viešuosius pirkimus forma)

 

_____________________________________________________________

(techninės paramos gavėjo pavadinimas)

 

INFORMACIJA APIE EINAMAISIAIS METAIS PLANUOJAMUS ATLIKTI IŠ TECHNINĖS PARAMOS FINANSUOJAMUS VIEŠUOSIUS PIRKIMUS

 

______________________

(data)

 

Nr.

Planuojamų įsigyti prekių, paslaugų ar darbų pavadinimas

Laikotarpis, kuriuo planuojama įsigyti prekes, paslaugas ar darbus (mėnesiais)

Planuojamo pirkimo vertė, Lt

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_________________________________________                               _____________        ____________________

(Techninės paramos gavėjo atsakingo asmens pareigos)                                                   (parašas)                                         (vardas, pavardė)

 

_________________