Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL STRATEGINĘ AR SVARBIĄ REIKŠMĘ NACIONALINIAM SAUGUMUI TURINČIŲ ĮMONIŲ POTENCIALIŲ DALYVIŲ ATITIKTIES NACIONALINIO SAUGUMO INTERESAMS ĮVERTINIMO KOMISIJOS SUDARYMO IR ŠIOS KOMISIJOS DARBO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2009 m. lapkričio 25 d. Nr. 1540

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių įstatymo (Žin., 2002, Nr. 103-4604; 2009, Nr. 93-3968) 7 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Sudaryti šią Strateginę ar svarbią reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių potencialių dalyvių atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimo komisiją (toliau – komisija):

Ministro Pirmininko kancleris (komisijos pirmininkas);

Valstybės saugumo departamento atstovas;

Generalinės prokuratūros atstovas;

Lietuvos banko atstovas;

Specialiųjų tyrimų tarnybos atstovas;

energetikos viceministras;

finansų viceministras;

susisiekimo viceministras;

teisingumo viceministras;

ūkio viceministras;

užsienio reikalų viceministras;

vidaus reikalų viceministras;

Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos atstovas.

2. Patvirtinti Strateginę ar svarbią reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių potencialių dalyvių atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimo komisijos darbo tvarkos aprašą (pridedama).

3. Nustatyti, kad:

3.1. Personalinę komisijos sudėtį tvirtina Ministras Pirmininkas.

3.2. Šio nutarimo 1 punkte nurodytos institucijos per savaitę nuo šio nutarimo įsigaliojimo pateikia Ministrui Pirmininkui informaciją apie skiriamus į komisiją atstovus.

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

 

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                  DAINIUS KREIVYS

 


 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2009 m. lapkričio 25 d.

nutarimu Nr. 1540

 

STRATEGINĘ AR SVARBIĄ REIKŠMĘ NACIONALINIAM SAUGUMUI TURINČIŲ ĮMONIŲ POTENCIALIŲ DALYVIŲ ATITIKTIES NACIONALINIO SAUGUMO INTERESAMS ĮVERTINIMO KOMISIJOS DARBO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Strateginę ar svarbią reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių potencialių dalyvių atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimo komisijos (toliau – komisija) paskirtis – įvertinti strateginę ar svarbią reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių potencialių dalyvių atitiktį nacionalinio saugumo interesams.

2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių įstatymu (Žin., 2002, Nr. 103-4604; 2009, Nr. 93-3968) (toliau – Įstatymas), kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, šiuo aprašu ir kitais teisės aktais.

3. Komisiją techniškai aptarnauja Ministro Pirmininko tarnyba.

4. Komisijos darbas grindžiamas kolegialumo, teisėtumo ir nešališkumo principais.

 

II. KREIPIMASIS Į KOMISIJĄ IR DOKUMENTŲ BEI INFORMACIJOS PATEIKIMAS KOMISIJAI

 

5. Komisija vertina strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įrenginių, taip pat nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių, kuriose valstybei nuosavybės teise priklauso akcijų, potencialių dalyvių atitiktį nacionalinio saugumo interesams, kai šie dalyviai:

5.1. veikdami savarankiškai ar Lietuvos Respublikos vertybinių popierių įstatymo nustatytais atvejais kartu su kitais sutartinai veikiančiais asmenimis, siekia įgyti akcijų, suteikiančių 1/20 ar daugiau balsų įmonėje;

5.2. siekia įgyti akcijų, kurios kartu su jų turimu akcijų paketu arba kartu su kitų sutartinai veikiančių asmenų turimu akcijų paketu suteikia daugiau kaip 1/3 balsų įmonėje;

5.3. siekia investuoti į strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčią įmonę ar jos numatomą steigti įmonę;

5.4. siekia tapti strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčios įmonės ar įrenginio plėtros (technologijų įgijimo, svarbių žaliavų tiekimo, pagrindinių plėtros darbų vykdymo ir panašiai) projekto dalyviais.

6. Strateginę ar svarbią reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių valdymo organai dėl potencialių įmonės dalyvių atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimo privalo kreiptis į komisiją ir pateikti jai šiuos dokumentus ir informaciją:

6.1. prašymą atlikti potencialaus įmonės dalyvio atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimą. Prašyme turi būti nurodytas potencialaus įmonės dalyvio asmens vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu kreipiamasi dėl fizinio asmens) arba pavadinimas, kodas, buveinė (jeigu kreipiamasi dėl juridinio asmens), taip pat kokiu šiame apraše numatytu pagrindu kreipiamasi į komisiją. Jeigu kreipiamasi šio aprašo 5.1 ar 5.2 punkte nurodytu pagrindu, prašyme privalo būti pateikti duomenys apie visus sutartinai veikiančius asmenis;

6.2. jeigu potencialus įmonės dalyvis yra juridinis asmuo, – notariškai patvirtintą jo (jeigu reikia, – ir sutartinai veikiančių asmenų) registravimo pažymėjimo, steigimo sutarties ir įstatų kopiją ir (arba) asmens tapatybės dokumentų kopijas (jeigu dalyvis – fizinis asmuo);

6.3. jeigu potencialus įmonės dalyvis yra juridinis asmuo, – notariškai patvirtintą jo (jeigu reikia, – ir sutartinai veikiančių asmenų) galutinių savininkų, tiesiogiai ir (ar) netiesiogiai turinčių ne mažiau kaip 2/3 balsų, suteikiančių potencialaus įmonės dalyvio akcijų, steigimo dokumentų kopijas (jeigu tie savininkai – juridiniai asmenys) ir (arba) asmens tapatybės dokumentų kopijas (jeigu tie savininkai – fiziniai asmenys);

6.4. jeigu potencialus įmonės dalyvis yra juridinis asmuo, – duomenis apie jo (jeigu reikia, – ir sutartinai veikiančių asmenų) galutinius savininkus, kurie patys tiesiogiai ir (ar) netiesiogiai turi ne mažiau kaip 2/3 balsų, suteikiančių potencialaus įmonės dalyvio akcijų, tiesiogiai ir (ar) netiesiogiai kontroliuojančius asmenis;

6.5. jeigu potencialus įmonės dalyvis yra juridinis asmuo, – duomenis apie jo (jeigu reikia, – ir sutartinai veikiančių asmenų) galutinių savininkų, kurie patys tiesiogiai ir (ar) netiesiogiai turi ne mažiau kaip 2/3 balsų, suteikiančių potencialaus įmonės dalyvio akcijų, nuosavybe esančias įmones, taip pat įmones, kurių dalyviai jie yra;

6.6. potencialaus įmonės dalyvio (jeigu reikia, – ir sutartinai veikiančių asmenų) patvirtintą pažymą apie dalyvio:

6.6.1. veiklą ir atitinkamos srities patirtį kitose valstybėse;

6.6.2. realius ketinimus, galimybes ir numatomus būdus, kaip prisidėti prie nacionaliniam saugumui svarbaus Lietuvos ūkio sektoriaus arba energetikos sistemos spartesnės integracijos į transatlantines ir europines rinkas;

6.6.3. verslo kooperacijos ir partnerystės ryšius su kitų valstybių subjektais;

6.7. kitokią, strateginę ar svarbią reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių valdymo organų nuomone, reikiamą informaciją.

7. Komisijos įvertinimą, ar strateginę ar svarbią reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių potencialūs dalyviai atitinka nacionalinio saugumo interesus, gali inicijuoti Lietuvos Respublikos Vyriausybė, taip pat valstybės arba savivaldybės institucija, kuri yra valstybei ar savivaldybei nuosavybės teise priklausančių akcinės bendrovės akcijų valdytoja (kuriai šios akcijos perduotos patikėjimo teise) arba įgyvendina įmonėje valstybės ar savivaldybės savininko teises ir pareigas.

8. Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentas, Užsienio reikalų ministerija, Vidaus reikalų ministerija, Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, kitos ikiteisminio tyrimo įstaigos, Lietuvos Respublikos generalinė prokuratūra pagal kompetenciją teikia komisijai išvadas dėl įmonės potencialių dalyvių atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimo.

9. Kitos institucijos komisijos sprendimu teikia išvadas, informaciją ir kitus dokumentus, kurių reikia komisijos funkcijoms atlikti.

10. Šio aprašo 8 ir 9 punktuose nurodytos institucijos išvadas, informaciją ir kitus dokumentus pateikia ne vėliau kaip per 30 dienų nuo tokio prašymo gavimo. Motyvuotu šio aprašo 8 ir 9 punktuose nurodytų institucijų prašymu ir komisijos pirmininko sprendimu šis terminas gali būti pratęstas dar iki 10 dienų.

 

III. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

11. Komisijai vadovauja ir jos darbą organizuoja komisijos pirmininkas.

12. Komisijos pirmininkas:

12.1. atsako už komisijos veiklą;

12.2. atstovauja komisijai valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose arba įgalioja tai daryti kitus komisijos narius;

12.3. kviečia komisijos posėdžius, nustato jų vietą ir laiką, jiems pirmininkauja;

12.4. komisijos pavedimu kviečia dalyvauti komisijos veikloje ekspertus ir kitus asmenis.

13. Komisijos nariai turi turėti leidimus dirbti ir susipažinti su įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Slaptai“.

14. Pagrindinė komisijos darbo forma – posėdžiai. Komisijos posėdžiai uždari. Komisijos posėdžiai teisėti, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 komisijos narių.

15. Komisijos sprendimai laikomi priimtais, jeigu jiems pritaria daugiau kaip pusė visų posėdyje dalyvaujančių komisijos narių. Kai balsuojant komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas posėdžio pirmininko balsas.

16. Komisijos narys privalo informuoti posėdžio dalyvius ir nusišalinti nuo klausimo svarstymo, kai jo balsavimas galėtų sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą.

17. Komisijos sprendimai įforminami protokolais, kuriuos pasirašo komisijos pirmininkas. Posėdžio protokolai išsiunčiami visiems komisijos nariams ir kitoms suinteresuotoms institucijoms.

 

IV. KOMISIJOS SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS

 

18. Komisijos pirmininkas, gavęs visus šio aprašo 6 punkte nurodytus dokumentus ir informaciją, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas kreipiasi į šio aprašo 8 punkte nurodytas institucijas su prašymu pateikti išvadas dėl įmonės potencialių dalyvių atitikties nacionalinio saugumo interesams.

19. Komisijos pirmininkas, gavęs visas šio aprašo 8 punkte nurodytų institucijų išvadas, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas patvirtina posėdžio darbotvarkę, kurią (kartu su visais dokumentais), likus ne mažiau kaip 15 darbo dienų iki posėdžio, pateikia komisijos nariams.

20. Komisijos pirmininko patvirtintoje posėdžio darbotvarkėje nurodoma posėdžio data ir laikas.

21. Jeigu į komisijos posėdį būtina pasikviesti ekspertus, strateginę ar svarbią reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių valdymo organų atstovus ar kitus asmenis, komisijos pirmininkas užtikrina, kad šie asmenys būtų informuoti apie posėdžio datą, laiką ir vietą.

22. Per posėdį paaiškėjus, kad reikia papildomų išvadų, informacijos ir kitų dokumentų iš institucijų, nenurodytų šio aprašo 8 punkte, komisija priima sprendimą kreiptis į šio aprašo 9 punkte nurodytas institucijas, o svarstomas klausimas atidedamas, iki šios išvados, informacija ir kiti dokumentai gaunami.

23. Komisija, gavusi šio aprašo 8 ir 9 punktuose nurodytas išvadas, informaciją ir kitus dokumentus, vertina strateginę ar svarbią reikšmę nacionaliniam saugumui turinčios įmonės potencialaus dalyvio atitiktį nacionalinio saugumo interesams pagal Įstatymo 7 straipsnio 10 dalyje nustatytus kriterijus ir priima sprendimą dėl strateginę ar svarbią reikšmę nacionaliniam saugumui turinčios įmonės potencialaus dalyvio atitikties nacionalinio saugumo interesams.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24. Komisijos nariai neturi teisės pasinaudoti įslaptinta informacija, kurią įgyja dirbdami komisijoje, ar atskleisti jos tretiesiems asmenims.

25. Komisijos sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka.

_________________