LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL ELEKTROS TIEKIMO LINIJŲ STATYBOS FINANSAVIMO TVARKOS

 

2001 m. rugsėjo 28 d. Nr. 339

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. kovo 6 d. nutarimu Nr. 300 „Dėl įgaliojimų suteikimo“ (Žin., 2001, Nr. 24-797),

Tvirtinu Elektros tiekimo linijų ūkininkams statybos finansavimo tvarką.

 

 

APLINKOS MINISTRAS,

L. E. ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO PAREIGAS                                          ARŪNAS KUNDROTAS

______________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2001 m. rugsėjo 28d. įsakymu Nr. 339

 

ELEKTROS TIEKIMO LINIJŲ ŪKININKAMS STATYBOS FINANSAVIMO TVARKA

 

I. TIKSLAI

 

1. Ūkininkų gyvenimo ir darbo sąlygų gerinimas.

2. Infrastruktūros įrenginių gerinimas.

3. Tinkamų sąlygų sukūrimas ekonominėms ir socialinėms veikloms kaimo gyvenamojoje vietovėje.

 

II. FINANSAVIMO KRYPTIS

 

4. Elektros tiekimo linijų ir transformatorinių pastočių statybos finansavimas.

 

III. PARAMOS GAVĖJAI

 

5. Pagal šią finansavimo tvarką paramos gavėjai yra ūkininkai, Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka įregistravę ūkininko ūkį.

 

IV. PARAMOS DYDIS

 

6. Paramos dydis sudarys 50 proc. paramos gavėjo padarytų išlaidų.

7. Individualiems projektams paramos dydis negali viršyti daugiau kaip 475 000 litų, bendriems (kooperuotiems) projektams – 950 000 litų.

 

V. TINKAMUMO KRITERIJAI

 

8. Projektas pripažįstamas tinkamu paramai gauti, jeigu atitinka šiuos tinkamumo kriterijus:

8.1. tiesiamų elektros tiekimo linijų projektų užsakovas – paramos gavėjas;

8.2. projekte numatyta investicija įgyvendinama kaimo gyvenamojoje vietovėje;

8.3. projekte numatytos ir paramos gavėjo apmokėtos investicijos nefinansuojamos pagal kitas nacionalines programas arba Europos Sąjungos struktūrinės paramos fondų. Pareiškėjas turi užtikrinti, kad investicija, finansuojama pagal šią programą, tuo pat metu nebus finansuojama iš Europos Sąjungos fondų, pvz., Phare, ISPA, SAPARD;

8.4. elektros linijos projektuojamos ir įrengiamos tik ten, kur yra patvirtinti kadastro vietovės žemės reformos žemėtvarkos projektai;

8.5. pareiškėjas buhalterinę apskaitą tvarko Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;

8.6. pareiškėjas neturi pradelstų mokestinių įsipareigojimų Valstybinei mokesčių inspekcijai ir Valstybiniam socialiniam draudimui;

8.7. projektas, jį įgyvendinus, turi atitikti nacionalinius aplinkosaugos reikalavimus;

9. pagal šią finansavimo tvarką einamaisiais metais paramos gavėjas gali pateikti tik vieną paraišką paramai gauti.

 

VI. PRIORITETINIAI KRITERIJAI

 

10. Pagal šią finansavimo tvarką pirmenybė bus teikiama projektams pagal šiuos prioritetus jų išdėstymo eiliškumo tvarka:

10.1. pagal pareiškėjo (jų grupės) projekto išlaidas vienam hektarui dirbamos žemės;

10.2. projektas tenkina didesnio skaičiaus pareiškėjų poreikius.

 

VII. KOMPENSUOTINOS INVESTICIJOS

 

11. Pagal šią finansavimo tvarką kompensuojama:

11.1. elektros tiekimo linijų (10 ir 0,4 kW) projektavimo, statybos, įrengimo, inventorizacijos, teisinės registracijos bei nepriklausomo vertinimo darbų išlaidos.

 

VIII. NEKOMPENSUOTINOS INVESTICIJOS

 

12. Pagal šią finansavimo tvarką nekompensuojama:

12.1. išlaidos žemei ir pastatams įsigyti arba nuomoti;

12.2. išlaidos naudotai įrangai ar technikai įsigyti;

12.3. administracinės išlaidos;

12.4. transporto priemonių pirkimas;

12.5. trumpalaikis turtas;

12.6. banko mokesčiai, garantijų ir kitų panašių išlaidų kaštai;

12.7. paramos gavėjo darbo išlaidos;

12.8. išlaidos, nepagrįstos mokėjimo dokumentais;

12.9. išlaidos, padarytos iki paramos sutarties pasirašymo datos, išskyrus projektavimo darbus.

 

IX. DOKUMENTAI

 

13. Pareiškėjas (ar jų grupė), norintis gauti paramą, apskričių viršininkų administracijų Kaimo plėtros programų skyriui turi pateikti šiuos dokumentus:

13.1. užpildytą nustatytos formos paraišką;

13.2. projekto aprašymą;

13.3. ūkininko ūkio (ūkininkų ūkių) įregistravimo pažymėjimą (pažymėjimus);

13.4. regiono Aplinkos apsaugos departamento patvirtinimą, kad ūkis atitinka minimalius nacionalinius aplinkosaugos reikalavimus;

13.5. Sutartį su SP AB „Lietuvos energija“ rajoniniais elektros tinklais dėl elektros tiekimo linijų statybos darbų;

13.6. pareiškėjo (pareiškėjų) žemių sklypų dislokacija žemės reformos žemėtvarkos projekte (pateikia apskričių viršininkų administracijų rajonų arba savivaldybių žemėtvarkos skyriai);

13.7. Žemės ir kito nekilnojamojo turto kadastro ir registro valstybės įmonės išduotą pažymėjimą apie žemės sklypą ir teises į jį;

13.8. žemės nuomos sutartį (sutartis);

13.9. Valstybinės mokesčių inspekcijos pažymą (pažymas) apie įsiskolinimus;

13.10. Valstybinio socialinio draudimo pažymą (pažymas) apie įsiskolinimus;

13.11. dokumentus pagal Organizacinio tvarkomojo statybos techninio reglamento STR 1. 07. 01:1999 „Leidimų statyti ir griauti statinius išdavimo tvarka“ reikalavimus.

 

X. TVARKOS ĮGYVENDINIMAS

 

14. Šios finansavimo tvarkos įgyvendinimą organizuoja Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) ir apskričių viršininkų administracijų Kaimo plėtros programų skyriai.

15. Pirminį dokumentų surinkimą ir įvertinimą atlieka apskričių viršininkų administracijų Kaimo plėtros programų skyriai vadovaudamiesi Agentūros direktoriaus patvirtinta Paraiškų ir mokėjimo prašymų administravimo Kaimo plėtros programų skyriuose tvarka.

16. Paraiškų pateikimo terminai nustatomi Agentūros direktoriaus įsakymu, skelbiamu „Valstybės žiniose“ bei kitose žiniasklaidos priemonėse. Paraiškos gali būti teikiamos tiktai Agentūros direktoriaus įsakymu nurodytu laikotarpiu.

17. Agentūra, išnagrinėjusi pateiktus dokumentus, priima sprendimus dėl paramos išmokėjimo. Sprendimai įforminami Nacionalinės paramos projektų atrankos komisijos protokolu ir Agentūros direktoriaus įsakymu, apie tai informuojant kiekvieną paramos gavėją.

 

XI. FINANSAVIMAS

 

18. Parama bus mokama iš Specialiosios kaimo rėmimo programos ūkių modernizavimui finansuoti skirtų asignavimų.

19. Paramai skirtas lėšas Agentūra naudoja pagal šios finansavimo tvarkos nuostatas, tačiau neviršydama šiai finansavimo tvarkai skirtų asignavimų.

20. Nustatyta tvarka atrinktų ir patvirtintų projektų įgyvendinimo išlaidas Agentūra kompensuoja tik gavusi lėšas iš Žemės ūkio ministerijos.

______________