LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL ALKOHOLIO REKLAMOS KONTROLĖS

 

1996 m. vasario 2 d. Nr. 179

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo 30 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Nustatyti, kad alkoholio reklamą kontroliuoja:

1.1. Visuomenės informavimo priemonių valdyba prie Teisingumo ministerijos – reklamą visuomenės informavimo priemonėse;

1.2. vietos savivaldos vykdomosios institucijos – išorinę reklamą, kurios perdavimo priemonės yra ne patalpose;

1.3. Valstybinė alkoholio ir tabako kontrolės tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (kol ji bus įsteigta – Visuomenės informavimo priemonių valdyba prie Teisingumo ministerijos) – reklamą prekybos ir viešojo maitinimo įmonėse.

2. Patvirtinti Garsinės arba vaizdinės informacijos apie alkoholinius gėrimus turinio, apipavidalinimo, perdavimo būdų pripažinimo alkoholio reklama kriterijus (pridedama).

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                                ADOLFAS ŠLEŽEVIČIUS

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS                                                        ANTANAS VINKUS

______________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1996 m. vasario 2 d. nutarimu Nr. 179

 

Garsinės arba vaizdinės informacijos apie alkoholinius gėrimus

turinio, apipavidalinimo, perdavimo būdų pripažinimo

alkoholio reklama kriterijai

 

1. Garsinė arba vaizdinė informacija pripažįstama alkoholio reklama, jeigu ji:

1.1. propaguoja alkoholinių gėrimų vartojimą;

1.2. propaguoja alkoholinių gėrimų kokybės rodiklius;

1.3. propaguoja alkoholinių gėrimų gamybos kokybės rodiklius;

1.4. supažindina su alkoholinių gėrimų gamybos technologija bei įranga ir ją propaguoja;

1.5. vertina arba lygina įvairių rūšių alkoholinių gėrimų kokybę, juslines bei kitas savybes;

1.6. skatina nepilnamečius ir jaunimą vartoti alkoholinius gėrimus ar vaizduoja vartojančiuosius šiuos gėrimus;

1.7. sieja alkoholinių gėrimų vartojimą su fizinio aktyvumo padidėjimu;

1.8. sukuria įspūdį, kad alkoholio vartojimas didina socialinę ir seksualinę sėkmę;

1.9. pripažįsta alkoholio profilaktines bei gydomąsias savybes;

1.10. teigia, kad alkoholiniai gėrimai yra priemonė, išsprendžianti asmens konfliktus;

1.11. skatina alkoholinių gėrimų vartojimą ar neigiamai vaizduoja abstinenciją bei susilaikymą;

1.12. pabrėžia didesnę tūrinę etilo alkoholio koncentraciją kaip alkoholinių gėrimų kokybės privalumą;

1.13. yra išspausdinta Lietuvos leidėjų leidiniuose, didesniame kaip 7x11 cm plote;

1.14. yra išspausdinta spalvotu šriftu ar spalvotai iliustruota;

1.15. pateikiama naudojant meninę grafinę iliustraciją (išskyrus tuos atvejus, kai šitaip pateikiamas įmonės pavadinimas);

1.16. be įmonės, gaminančios ar parduodančios alkoholinius gėrimus, pavadinimo, gaminamų ar parduodamų alkoholinių gėrimų rūšių, jų stiprumo, kainos, skelbia bet kokią papildomą informaciją;

1.17. yra išspausdinta užsienio valstybių leidiniuose, skirtuose alkoholio reklamai, kurie platinami Lietuvos Respublikoje.

2. Draudžiama reklamuoti alkoholinius gėrimus šiais būdais ir priemonėmis:

2.1. prekybos įmonių atstovams populiarinti alkoholinius gėrimus, šiuo tikslu apsilankant vartotojų namuose;

2.2. viešai populiarinti alkoholinius gėrimus;

2.3. reklamuoti alkoholinius gėrimus telefonu, telefaksu, elektroniniu paštu;

2.4. reklamuoti alkoholinius gėrimus išorinės reklamos priemonėmis, esančiomis ne pastatų viduje.

3. Alkoholio reklama nepripažįstami specialios paskirties leidiniai, skirti šios srities specialistams.

4. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo 30 straipsnio pirmosios dalies 4 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė turi teisę uždrausti naudoti ir kitus alkoholio reklamos būdus ir priemones Valstybinės alkoholio ir tabako kontrolės tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Visuomenės informavimo priemonių valdybos prie Teisingumo ministerijos, Sveikatos apsaugos ministerijos arba Nacionalinės sveikatos tarybos motyvuotu teikimu.

______________