LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL BENDROJO PAGALBOS CENTRO ĮSTEIGIMO IR VIENO SKUBAUS IŠKVIETIMO TELEFONO NUMERIO 112 ĮVEDIMO STRATEGIJOS, JOS ĮGYVENDINIMO PLANO PATVIRTINIMO
2002 m. rugsėjo 25 d. Nr. 1500
Vilnius
1. Bendrojo pagalbos centro įsteigimo ir vieno skubaus iškvietimo telefono numerio 112 įvedimo strategiją.
2. Bendrojo pagalbos centro įsteigimo ir vieno skubaus iškvietimo telefono numerio 112 įvedimo strategijos įgyvendinimo planą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 1500
BENDROJO PAGALBOS CENTRO ĮSTEIGIMO IR VIENO SKUBAUS IŠKVIETIMO TELEFONO NUMERIO 112 ĮVEDIMO STRATEGIJA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Ši strategija reglamentuoja Bendrojo pagalbos centro tikslą, organizacinius principus, įsteigimą, techninę bazę ir jos pagrindinius reikalavimus, vieno skubaus iškvietimo telefono numerio 112 (toliau vadinama – numeris 112) įvedimo etapus ir finansavimą.
2. Ši strategija parengta atsižvelgiant į:
2.1. Europos Sąjungos Tarybos sprendimą 91/396/EEB, nustatantį, jog valstybės narės iki 1996 m. gruodžio 31 d. turėjo užtikrinti, kad viešuosiuose telefono tinkluose, integruotų tarnybų tinkluose ir viešuosiuose mobiliojo ryšio tinkluose būtų įvestas bendrasis Europos skubaus iškvietimo telefono numeris 112, kuris gali būti įdiegtas greta visų kitų esamų nacionalinių pagalbos telefono numerių.
2.2. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 98/10/EB, nustatančią reikalavimus, susijusius su numerio 112 įvedimu:
2.2.1. valstybės narės turi užtikrinti, kad iš viešųjų mokamų telefonų skubaus iškvietimo atvejais būtų galima skambinti bendruoju Europos skubaus iškvietimo telefono numeriu 112 ir kitais esamais nacionaliniais pagalbos telefono numeriais nemokamai, be monetų ar kortelių;
2.2.2. valstybės narės prireikus turi imtis specifinių priemonių, kad užtikrintų bendrojo fiksuoto telefono paslaugų prieinamumą neįgaliesiems ir specialių socialinių reikmių turintiems žmonėms;
2.3. Nacionalinį telefono ryšio numeracijos planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 681 (Žin., 2001, Nr. 50-1751), kuriame nustatyta, kad vienas skubaus iškvietimo telefono numeris 112 privalomas kiekviename bendrajame telekomunikacijų tinkle.
II. TIKSLAS
III. ORGANIZACINIAI PRINCIPAI
4. Bendrasis pagalbos centras – įstaiga prie Vidaus reikalų ministerijos, turinti viešojo juridinio asmens statusą.
5. Kad būtų operatyviai teikiama pagalba, Lietuvos Respublikoje steigiamas Bendrasis pagalbos centras (toliau vadinama – BPC) turės regioninius padalinius (toliau vadinama – regioniniai BPC padaliniai, arba RBPC). Konkretus RBPC skaičius, jų buveinės, organizacinė struktūra, aptarnavimo zonos bus nustatomos atsižvelgiant į BPC steigimo pirmojo etapo rezultatus.
IV. BPC STEIGIMO ETAPAI
7. Pirmasis etapas – įgyvendinamas bandomasis BPC projektas Vilniaus mieste: pagalbos tarnybų dispečeriai sutelkiami Vilniaus miesto priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos patalpose; visi skambučiai skubaus iškvietimo telefono numeriais 01, 02, 03 ir 112 Vilniaus mieste siunčiami į bandomąjį BPC, kur jie priimami, apdorojami pagal įvykio tipą, sisteminami ir saugomi. Informacija apie pagalbos poreikį nedelsiant perduodama pagalbos tarnyboms.
Kartu ieškoma patalpų BPC ir RBPC įkurdinti, vertinamos patalpų pritaikymo BPC ir RBPC veiklai techninės galimybės, kuriama teisinė ir techninė BPC ir RBPC įsteigimo ir veiklos bazė.
8. Antrasis etapas – įsteigiamas Bendrasis pagalbos centras prie Vidaus reikalų ministerijos, kuris, išanalizavęs bandomojo BPC veiklą, suderinęs su Sveikatos apsaugos ministerija ir kitomis suinteresuotomis institucijomis, nustato reikiamą RBPC skaičių, tipus ir aptarnavimo teritorijas. RBPC steigiami specialiai jų veiklai pritaikytose patalpose. Organizuojama BPC ir RBPC personalo atranka ir mokymas. Nustatomi BPC, RBPC ir pagalbos tarnybų pajėgų savitarpio ryšiai. Pagalbos tarnybų trumpieji telefono numeriai 0X keičiami į 12X.
V. TECHNINĖ BAZĖ IR PAGRINDINIAI REIKALAVIMAI
10. BPC ir pagalbos tarnybų pajėgos turės tobuliausias, tarpusavyje suderintas informacines technologijas, kurios leis į nelaimės vietą skubiai pasiųsti reikiamos pagalbos tarnybų pajėgas.
11. BPC naudosis žinybinių ir viešųjų telekomunikacijų telefoninių ir duomenų perdavimo tinklų infrastruktūromis, bus atsižvelgiama į šių tinklų operatorių teikiamų paslaugų kokybę ir kainas. Kuo racionaliau bus panaudotos Vidaus reikalų ministerijos žinybinio telefoninio ir duomenų perdavimo tinklo galimybės, užtikrintas abipusis telefoninis ir duomenų perdavimo ryšys tarp BPC, RBPC, visų pagalbos tarnybų padalinių ir jų pajėgų.
12. BPC techninė ir programinė įranga bus parenkama atsižvelgiant į bandomojo BPC darbuotojų pastabas ir konkrečius pasiūlymus.
VI. STRATEGIJOS ĮGYVENDINIMAS
14. Lėšos šiai strategijai įgyvendinti pagal šalies finansines galimybes bus numatomos rengiant atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą ir Valstybės investicijų programą. Strategijai įgyvendinti galės būti naudojamos ir kitos įstatymų nustatyta tvarka gautos lėšos. Detali BPC ir RBPC steigimo ir plėtros sąmata bus rengiama išanalizavus bandomojo BPC projekto rezultatus ir priėmus sprendimą dėl konkretaus RBPC skaičiaus, tipų, aptarnaujamų teritorijų.
Išankstiniais skaičiavimais, viso projekto vertė – maždaug 84109 tūkst. litų (iš jų lėšos darbuotojų darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms ir kitoms paprastosioms išlaidoms per metus – maždaug 8673 tūkst. litų, investicijos patalpoms įrengti, BPC programinei, kompiuterinei ir kitai įrangai įsigyti – 75436 tūkst. litų).
______________
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 1500
BENDROJO PAGALBOS CENTRO ĮSTEIGIMO IR VIENO SKUBAUS IŠKVIETIMO TELEFONO NUMERIO 112 ĮVEDIMO STRATEGIJOS ĮGYVENDINIMO PLANAS
Tikslas |
Priemonės |
Vykdytojas, įvykdymo terminas |
1. Bandomojo Bendrojo pagalbos centro (toliau vadinama – BPC) projekto Vilniaus mieste įgyvendinimas |
parengti bandomojo BPC projekto aprašymą, nuostatus; įsteigti bandomąjį BPC Vilniaus miesto Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos patalpose |
Vidaus reikalų ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija – 2002 metų IV ketvirtis Vidaus reikalų ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija – 2002 metų IV ketvirtis |
2. BPC veiklos reglamentavimas |
parengti Lietuvos Respublikos Bendrojo pagalbos centro veiklos įstatymo projektą |
Vidaus reikalų ministerija – 2003 metų II ketvirtis |
3. BPC įsteigimo ir vieno skubaus iškvietimo telefono numerio 112 įvedimo techninės bazės parengimas |
parengti Vidaus reikalų ministerijos žinybinio komunikacijų tinklo (telefoninio, duomenų perdavimo, radijo) plėtros programą |
Vidaus reikalų ministerija – 2002 metų IV ketvirtis |
4. BPC įsteigimas |
parengti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl BPC įsteigimo ir jo nuostatų patvirtinimo projektą ir pateikti jį Lietuvos Respublikos Vyriausybei; išnagrinėti bandomojo BPC veiklos rezultatus, nustatyti regioninių BPC padalinių (toliau vadinama – RBPC) skaičių, tipus ir aptarnavimo teritorijas; parengti BPC, RBPC ir policijos, ugniagesių, greitosios medicinos pagalbos ar kitų galinčių suteikti pagalbą tarnybų (toliau vadinama – pagalbos tarnybos) pajėgoms reikalingos techninės ir programinės įrangos plėtros projektus; mokyti BPC personalą dirbti su technine ir programine įranga |
Vidaus reikalų ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija – 2003 metų IV ketvirtis Vidaus reikalų ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija – 2003 metų IV ketvirtis Vidaus reikalų ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija – 2004 metų II ketvirtis Vidaus reikalų ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija – 2004 metų I ketvirtis |
5. BPC įsteigimo ir vieno skubaus iškvietimo telefono numerio 112 įvedimo teisinės bazės parengimas |
parengti teisės aktus, kurių reikia telefono numerių keitimui, BPC ir telefono tinklų operatorių bendradarbiavimui užtikrinti |
Ryšių reguliavimo tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Susisiekimo ministerija, Vidaus reikalų ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija – 2002 metų IV ketvirtis |
6. Finansavimo užtikrinimas |
parengti ir pateikti Finansų ministerijai pagal strategijos nuostatas patikslintą investicinį projektą BPC steigti ir plėtoti 2002–2003 metais; parengti reikiamus dokumentus BPC ir pagalbos tarnybų plėtrai finansuoti iš Pasaulio banko lėšų; teikti paraiškas Finansų ministerijai ir Užsienio reikalų ministerijai, kad BPC ir pagalbos tarnybų plėtra būtų iš dalies finansuojama dvišalių (daugiašalių) fondų lėšomis; numatyti 2003 ir vėlesnių metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžetų projektuose lėšas BPC ir pagalbos tarnybų veiklai finansuoti |
Vidaus reikalų ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija – 2002 metų III ketvirtis Sveikatos apsaugos ministerija, Vidaus reikalų ministerija – 2002 metų III ketvirtis Vidaus reikalų ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija – 2002 metų III ketvirtis Vidaus reikalų ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija – 2002 metų III ketvirtis |
7. Visuomenės informavimas apie BPC ir paslaugos prieinamumo užtikrinimas |
parengti visuomenės informavimo apie BPC ir vieną skubaus iškvietimo telefono numerį 112 programos projektą ir pateikti jį Lietuvos Respublikos Vyriausybei; parengti programos „Vienas skubaus iškvietimo telefono numeris 112 neįgaliesiems“ projektą ir pateikti jį vidaus reikalų ministrui |
Vidaus reikalų ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija, Ryšių reguliavimo tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės – 2002 metų IV ketvirtis Vidaus reikalų ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija, Ryšių reguliavimo tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės – 2002 metų IV ketvirtis |
8. Pagalbos tarnybų trumpųjų telefono numerių keitimas |
visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje keisti pagalbos tarnybų trumpuosius telefono numerius 0X į 12X |
Vidaus reikalų ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija, Ryšių reguliavimo tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės – 2003 metų I ketvirtis |
______________