STATISTIKOS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS GENERALINIO DIREKTORIAUS
Į S A K Y M A S
DĖL ĮMONIŲ INOVACINĖS VEIKLOS TYRIMO STATISTINĖS ANKETOS PATVIRTINIMO
2005 m. kovo 1 d. Nr. DĮ-71
Vilnius
Įgyvendindama Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3299) 12 straipsnio 2 dalies nuostatas ir 2004 m. rugpjūčio 13 d. Komisijos reglamentą (EB) Nr. 1450/2004 dėl inovacijų statistikos, įgyvendinantį Europos Parlamento ir Tarybos sprendimą Nr. 1608/2003/EB dėl mokslo ir technologijų statistikos:
tvirtinu Įmonės inovacinės veiklos 2002–2004 m. anketą INV-01 (pridedama).
GENERALINIO DIREKTORIAUS PIRMOJI PAVADUOTOJA
L. E. GENERALINIO DIREKTORIAUS PAREIGAS VILIJA LAPĖNIENĖ
______________
Forma patvirtinta Statistikos departamento prie Nr. DĮ-71 |
________________________________________________________________________________
ĮMONės INOVACINĖS VEIKLOS 2002–2004 m. Anketa inv-01
_______________ Nr. ___
(Užpildymo data)
Įmonės kodas registre |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pateikiama: iki balandžio 20 dienos |
Adresas |
|
|
|||||||||
|
|
Pateikia: visų nuosavybės formų įmonės |
|||||||||
|
|
|
|||||||||
Pagrindinės veiklos kodas (EVRK) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Pagrindinės veiklos pavadinimas (EVRK) |
|
Garantuojamas gautų duomenų konfidencialumas |
|||||||||
|
|
|
|||||||||
|
|
Anketos forma skelbiama interneto svetainėje http://www.std.lt |
Į anketos klausimus prašome atsakyti |
|
Atsakymus žymėkite ý |
Šioje anketoje pateikiami klausimai apie įmonės įdiegtas inovacijas (naujoves) gamyboje ar paslaugų teikimo sektoriuje ir apie įmonės inovacinę veiklą 2002–2004 m., t. y. per 3 metų laikotarpį. Prašome Jūsų atsakyti į visus klausimus (net jei atsakymas „Ne“), jeigu anketos klausime nenurodyta kitaip.
Inovacija – naujų technologijų, idėjų ir metodų komercinis pritaikymas pateikiant rinkai naujus arba patobulintus produktus (prekes ar paslaugas)[1] ir procesus.
Jeigu Jūsų įmonė priklauso įmonių grupei, prašome atsakyti į visus tolesnius klausimus tik apie Jūsų įmonę.
1.2. Kokiose rinkose Jūsų įmonė realizavo produktus 2002–2004 m.?
|
TAIP |
NE |
Šalies |
c |
c |
Kitose ES, ELPA ir ES šalyse kandidatėse** |
c |
c |
Kitose šalyse |
c |
c |
2. PRODUKTO (PREKĖS AR PASLAUGOS) INOVACIJA
Produkto (prekės ar paslaugos) inovacija yra naujo ar reikšmingai patobulinto produkto pardavimas (pateikimas rinkai).
Inovacija turi būti nauja Jūsų įmonei, bet nebūtinai nauja įmonės rinkai. Nesvarbu, ar inovacija buvo kuriama Jūsų įmonėje ar kitose.
2.1. Ar Jūsų įmonė 2002–2004 m. rinkai pateikė:
|
TAIP |
NE |
Naują ar reikšmingai patobulintą prekę (Neįtraukite naujų prekių, įsigytų kitose įmonėse, perpardavimo ar estetinės prigimties prekės pakeitimų) |
c |
c |
Naują ar reikšmingai patobulintą paslaugą |
c |
c |
Jei į bent vieną klausimą atsakėte teigiamai, prašome atsakyti į 2.2 klausimą, jei į abu neigiamai – pereikite į 3 skyrių.
2.2. Kas kūrė Jūsų įmonės produktų inovacijas?
|
Produktų inovacijos |
Daugiausia Jūsų įmonė ar įmonių grupė |
c |
Jūsų įmonė kartu su kitomis įmonėmis ar institucijomis |
c |
Daugiausia kitos įmonės ar institucijos |
c |
2.3. Ar bent viena iš Jūsų įmonės produktų inovacijų 2002–2004 m. buvo:
|
|
TAIP |
NE |
Nauja Jūsų rinkoje |
Jūsų įmonė pateikė rinkai naują ar reikšmingai patobulintą produktą anksčiau už Jūsų konkurentus (anksčiau produktas galėjo būti randamas kitose rinkose) |
c |
c |
Nauja tik Jūsų įmonėje |
Jūsų įmonė pateikė rinkai naują ar reikšmingai patobulintą produktą, kuris buvo naujovė tik Jūsų įmonėje (t. y. šios rinkos konkurentai jau turėjo panašių produktų) |
c |
c |
Inovacinių produktų, kurie buvo įdiegti į rinką 2002–2004 m. ir kurie buvo nauji Jūsų rinkoje, apyvartos dalis |
ccc % |
Inovacinių produktų, kurie buvo įdiegti į rinką 2002–2004 m. ir kurie buvo nauji tik Jūsų įmonėje, apyvartos dalis |
ccc % |
Nepakeistų ar tik nežymiai modifikuotų 2002–2004 m. produktų (įskaitant naujų produktų, įsigytų kitose įmonėse, perpardavimą) apyvartos dalis |
ccc % |
Iš viso apyvarta 2004 m. |
100 % |
Inovacinių produktų pavyzdžiai:
APDIRBAMOJI GAMYBA: – produkcijos papildymas ekologiškai švariais gaminiais; – neterminuota garantija produktams; – gaminio medžiagos pakeitimas (patobulintos charakteristikos); – mikroscheminių kortelių (chipcard) įdiegimas; – telematikos panaudojimas motoriniame transporte; – transporto priemonės, išmetančios mažiau dujų; – elektroninė stabilizavimo programa motoriniame transporte; – gaminiai, naudojantys mažiau elektros energijos; – naujų, efektyvesnių vaistų gamyba; – aukštos įtampos linijos su dujų izoliacija; – nuotolinė (techninė) priežiūra; – mikrobangų keramika ir paviršinių bangų filtrai mobiliojoje komunikacijoje (ryšyje). |
PASLAUGOS: – kombinuotieji sprendimai (techninės paslaugos ir konsultacijos vienose rankose); – testavimo, tikrinimo ir sertifikavimo paslaugos; – klientų kortelių sistemos įvedimas; – užsakymai ir konsultacijos pardavimo punktuose; – surinkimo paslauga, teikiama pirkėjams; – nuotolinė priežiūra; – pardavimas internetu (el. prekyba); – elektroninė atsiskaitymo sistema; – naujos ar reikšmingai patobulintos draudimo paslaugų sistemos; – vertybinių popierių, pagrįstų turtu, įvedimas; – centralizuotų kortelių sistemos įvedimas tiesioginiam atsiskaitymui su ligoninėmis; – elektroninės bilietų pirkimo sistemos įvedimas; – programinės įrangos priežiūra, konsultavimas nuotoliniu metodu; – nauji statistinės analizės metodai; – lanksčiosios programinės įrangos, orientuotos į vartotoją, sukūrimas; – naujos logistikos paslaugos; – autoatsakikliai (autoatsakovai) ar paslaugos telefonu. |
3. TECHNOLOGINIO PROCESO INOVACIJA
Proceso inovacija – naujos ar reikšmingai patobulintos gamybos technologijos, naujų ar reikšmingai patobulintų paslaugų teikimo ar produktų paskirstymo metodų įgyvendinimas (įdiegimas).
Proceso inovacija yra naujovė Jūsų įmonės naudojamoms gamybos technologijoms, bet nebūtinai naujovė Jūsų įmonės rinkoje. Nesvarbu, ar inovacija buvo kuriama Jūsų įmonėje ar kitose. Organizacinės įmonės inovacijos neįtraukiamos į technologinio proceso inovacijas.
3.1. Ar Jūsų įmonė 2002–2004 m. įdiegė:
|
TAIP |
NE |
Naujus ar reikšmingai patobulintus gamybos metodus ar paslaugų teikimo procesus? |
c |
c |
Naujus ar reikšmingai patobulintus logistikos, pristatymo ar platinimo metodus, turėjusius įtakos Jūsų produkcijai ar sąnaudoms? |
c |
c |
Naujus ar gerokai patobulintus su produkcijos gamyba netiesiogiai susijusius procesus, tokius kaip produkcijos eksploatacija ar operaciniai produkcijos gamybos procesai (pirkimas, apskaita, kompiuterizavimas, techninės priežiūros sistemos) |
c |
c |
Jei į bent vieną klausimą atsakėte teigiamai, prašome atsakyti į 3.2 klausimą, jei į visus neigiamai – pereikite į 4 skyrių.
3.2. Kas sukūrė Jūsų įmonės technologinių procesų inovacijas?
|
Produktų inovacijos |
Daugiausia Jūsų įmonė ar įmonių grupė |
c |
Jūsų įmonė kartu su kitomis įmonėmis ar institucijomis |
c |
Daugiausia kitos įmonės ar institucijos |
c |
Proceso inovacijų pavyzdžiai: – keitimasis duomenimis elektroniniu būdu; – CAD-kompiuterinis projektavimas; – duomenų apdorojimo sistemų sujungimas, nauja ar patobulinta kompiuterių tinklų programinė įranga; – naujos ar patobulintos ryšių (tinklų) valdymo, monitoringo sistemos;
APDIRBAMOJI GAMYBA: – procesų skaitmeninis valdymas; – naujos rūšies peilių sistemos medienos drožlių gamyboje; – naujos rūšies įrenginys vandeniui šalinti (atskirti); – išmetamųjų dujų matavimas davikliais; – naujų rūgščių gamybos procesų, naudojant skirtingas žaliavas, įdiegimas; – elektroninės valymo sistemos; – sudėtinių konstrukcinių dalių optimalus baigimas, naudojant baigtinių elementų modeliavimo programas; – tiesioginio ryšio tarp gamintojo ir pirkėjo sukūrimas; – programos vykdomų komandų, registrų būklės ir naudojamų kintamųjų pateikimas ir stebėjimas vaizduoklio ekrane, panaudojant internetą. |
PASLAUGOS: – skenerių panaudojimas kasos aparatuose; – skaitmeninio paskirstymo kanalų sukūrimas ir įvedimas; – darbuotojų aprūpinimas nešiojamaisiais kompiuteriais; – skaitmeninės etiketės ant produktų (pvz., brūkšninių kodų nuskaitymas); – kvitų, į kuriuos įtraukta daugiau informacijos, išdavimas kompiuteriais; – elektroniniai katalogai (CD-ROM); – geras ryšys su centru, leidžiantis priimti sprendimus; – savitarnos sistemos cechuose ar autoservisuose; – konsultavimo specialistų rengimas; – tiesioginio ryšio kanalo tarp kliento ir gamintojo sukūrimas. – elektroninė bankininkystė; – kontroliavimo telefonu priemonės; – naujų rizikos metodų paskirstymo pritaikymas; – optinis-elektroninis dokumentų saugojimas; – patobulintos tarpuskaitos (atsiskaitymas negrynaisiais tarpusavio mokėjimų užskaitų būdu) sistemos; – naujų įvertinimo metodų taikymas. – techninių sistemų patikrinimas termografiniu metodu; – darbo laiko apskaita internetu; – palydovinės navigacinės sistemos. |
4. TEBEVYKDOMA IR NUTRAUKTA INOVACINĖ VEIKLA
Inovacinė veikla apibūdinama kaip mašinų, įrengimų, programinės įrangos ar licencijų įsigijimas; inžineriniai ir plėtros, mokymo, rinkodaros bei mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros darbai, jei jie skirti įmonės veiklos plėtrai ir / ar produkto ar technologinio proceso inovacijai įgyvendinti.
Jei Jūsų įmonė 2002–2004 m. neturėjo produktų ar technologinių procesų inovacijų ir nevykdė jokios inovacinės veiklos (t. y. atsakėte neigiamai į 2.1, 3.1 ir 4.1 klausimą), pereikite prie 8.2 klausimo.
Jei į bent vieną iš šių klausimų (2.1, 3.1 ir 4.1) atsakėte teigiamai – pereikite į 5 skyrių.
5. INOVACINĖ VEIKLA IR IŠLAIDOS
5.1. Ar 2002–2004 m. Jūsų įmonė užsiėmė inovacine veikla:
|
|
TAIP |
NE |
Įmonėje vykdomi mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP) darbai |
Kūrybinis darbas Jūsų įmonės viduje, siekiant pagilinti žinias ir jų panaudojimą kuriant naujus ir patobulintus produktus bei gamybos procesus (įskaitant programinės įrangos kūrimą) |
c |
c |
|
Jeigu taip, Jūsų įmonė 2002–2004 m. vykdė MTEP darbus: |
|
|
|
Nuolat |
c |
|
|
Retkarčiais |
c |
|
Mokėjimai MTEP darbams (už įmonės ribų) |
Anksčiau minėta veikla, bet atliekama kitų įmonių (įskaitant kitas įmones grupėje), valstybės ar privačių mokslinių tyrimų organizacijų ir įsigyta Jūsų įmonės |
c |
c |
Mašinų, įrengimų ir programinės įrangos įsigijimas |
Patobulintos mašinos, įrengimai ir kompiuterinė ar programinė įranga, specialiai įsigyta diegiant naujus ar gerokai patobulintus produktus ar gamybos procesus |
c |
c |
Išorinių žinių inovacijoms įsigijimas |
Patentų ar nepatentuotų išradimų, licencijų, prekių ženklų ar kitų žinių (informacijos) įsigijimas iš kitų įmonių ar organizacijų |
c |
c |
Mokymas |
Personalo mokymai, susiję su naujų ar reikšmingai patobulintų produktų ar technologinių procesų plėtote ir / ar įgyvendinimu |
c |
c |
Inovacijų rinkodara (pateikimas rinkai) |
Veikla, susijusi su Jūsų naujų ar reikšmingai patobulintų produktų pateikimu rinkai, įskaitant rinkos tyrimus ir reklamą |
c |
c |
Kita su inovacijomis susijusi veikla |
Kitur nepaminėtos procedūros ir techninis pasirengimas naujų ar reikšmingai patobulintų produktų ir technologinių procesų pateikimui rinkai |
c |
c |
5.2. Prašome įvertinti kiekvienos inovacinės veiklos dalies išlaidų dydį 2004 m.
(Įtraukite personalo darbo užmokesčio ir kitas su inovacine veikla susijusias išlaidas):
|
|
Tūkst. Lt |
Nebuvo išlaidų |
Vidinės įmonės MTEP išlaidos (įtraukite ir ilgalaikio materialiojo turto įsigijimą, jei tai skirta MTEP darbams) |
A |
|
c |
Mokėjimai MTEP darbams (už įmonės ribų) |
B |
|
c |
Mašinų, įrengimų kompiuterinės ir programinės įrangos, skirtos inovacijoms, įsigijimas (be išlaidų, skirtų MTEP darbams) |
C |
|
c |
Išorinių žinių inovacijoms įsigijimas |
D |
|
c |
Visos inovacinės veiklos išlaidos (A, B, C, D suma) |
|
|
c |
5.3. Ar Jūsų įmonė 2002–2004 m. gavo finansinę paramą inovacijoms iš šių toliau išvardytų valdžios institucijų?
Įtraukiama finansinė parama mokesčių kreditais ar lengvatomis, negrąžintinomis išmokomis, subsidijuotomis paskolomis ar paskolos garantijomis. Neįtraukiama mokslinių tyrimų ir kita inovacinė veikla, suteikta valstybės sektoriui pagal sutartį.
|
TAIP |
NE |
Iš savivaldybių biudžetų lėšų |
c |
c |
Iš valstybės biudžeto lėšų (įskaitant ir Vyriausybės remiamus fondus) |
c |
c |
Iš Europos Sąjungos paramos programų |
c |
c |
Jeigu taip, ar Jūsų įmonė dalyvavo ES 5-joje (1998–2002) ar 6-joje (2003–2006) mokslinių tyrimų, technologinės plėtros ir demonstravimo programoje? |
c |
c |
6. INOVACIJŲ INFORMACIJOS ŠALTINIAI IR BENDRADARBIAVIMAS
6.1. Kokią svarbą turėjo išvardyti inovacijų informacijos šaltiniai Jūsų įmonės inovacinei veiklai 2002–2004 m.?
Prašome nurodyti informacijos šaltinius, kurie suteikė naudingos informacijos naujiems inovacijų projektams ar prisidėjo prie esamų inovacijos projektų baigimo. Pažymėkite „nenaudota“ jeigu jokios informacijos iš šio šaltinio negauta.
|
|
Svarbos laipsnis |
|||
|
Informacijos šaltinis |
Aukštas |
Vidutinis |
Žemas |
Nenaudota |
Vidiniai įmonės šaltiniai |
Jūsų įmonė ar įmonių grupė |
c |
c |
c |
c |
|
|
|
|
|
|
Rinkos šaltiniai |
Įrengimų, medžiagų, sudėtinių dalių (komponentų) ar programinės įrangos tiekėjai |
c |
c |
c |
c |
Klientai ar vartotojai |
c |
c |
c |
c |
|
Konkurentai ar kitos įmonės iš Jūsų rinkos ar iš tos pačios ekonominės veiklos rūšies |
c |
c |
c |
c |
|
Konsultantai, laboratorijos ar privatūs mokslinių tyrimų institutai |
c |
c |
c |
c |
|
|
|
|
|
|
|
Instituciniai šaltiniai |
Universitetai ar kitos aukštosios mokyklos |
c |
c |
c |
c |
Valstybės mokslinių tyrimų įstaigos |
c |
c |
c |
c |
|
|
|
|
|
|
|
Kiti šaltiniai |
Konferencijos, prekybinės mugės, parodos |
c |
c |
c |
c |
Moksliniai žurnalai ir prekybos / techninės publikacijos |
c |
c |
c |
c |
|
Profesinės ar pramonės asociacijos |
c |
c |
c |
c |
6.2. Ar Jūsų įmonė 2002–2004 m. vykdydama inovacinę veiklą bendradarbiavo su kitomis įmonėmis ar institucijomis?
Įtraukiamas aktyvus bendradarbiavimas su kitomis įmonėmis ar nekomercinėmis institucijomis. Abu partneriai nebūtinai turi gauti komercinės naudos.
TAIP c NE c ð Prašome pereiti prie 7.1 klausimo
6.3. Nurodykite bendradarbiavimo partnerį ir šalį
(pažymėkite tinkamus)
Bendradarbiavimo partneris |
Lietuvoje |
Kitose Europos šalyse* |
Jungtinėse Amerikos Valstijose |
Visose kitose šalyse |
A. Kitos įmonės Jūsų įmonių grupėje |
c |
c |
c |
c |
B. Įrengimų, medžiagų, sudėtinių dalių (komponentų), programinės įrangos tiekėjai |
c |
c |
c |
c |
C. Klientai ar vartotojai |
c |
c |
c |
c |
D. Konkurentai ar kitos įmonės iš Jūsų rinkos ar iš tos pačios ekonominės veiklos rūšies |
c |
c |
c |
c |
E. Konsultantai, laboratorijos ar privatūs mokslinių tyrimų institutai |
c |
c |
c |
c |
F. Universitetai ar kitos aukštosios mokyklos |
c |
c |
c |
c |
G. Valstybės mokslinių tyrimų įstaigos |
c |
c |
c |
c |
7. INOVACIJŲ REZULTATAI 2002–2004 M.
7.1. Kokią svarbą turėjo inovacijos pagal inovacijos rūšį 2002–2004 m.:
Inovacijos įtaka |
|
Įtakos laipsnis |
|||
|
Aukštas |
Vidutinis |
Žemas |
Nereikšmingas |
|
Produktams |
Produktų (prekių ir paslaugų) įvairovės padidėjimui |
c |
c |
c |
c |
Įsitraukimui į naujas rinkas ar užimamos rinkoje pozicijos sustiprėjimui |
c |
c |
c |
c |
|
Produktų (prekių ar paslaugų) kokybės pagerėjimui |
c |
c |
c |
c |
|
|
|
|
|
|
|
Technologiniams procesams |
Produkcijos gamybos ar teikiamų paslaugų lankstumo pagerėjimui |
c |
c |
c |
c |
Produkcijos ar teikiamų paslaugų apimties padidėjimui |
c |
c |
c |
c |
|
Darbo išlaidų produkcijos vienetui pagaminti sumažėjimui |
c |
c |
c |
c |
|
Medžiagų ir energijos sąnaudų produkcijos vienetui pagaminti sumažėjimui |
c |
c |
c |
c |
|
|
|
|
|
|
|
Kita įtaka |
Poveikio aplinkai (aplinkos užterštumo) sumažėjimui ar sveikatos ir saugumo padidėjimui |
c |
c |
c |
c |
Atitikčiai keliamiems reikalavimams (standartų, normų laikymuisi) |
c |
c |
c |
c |
Atsako visos įmonės:
8.2. Kokį poveikį 2002–2004 m. turėjo toliau išvardyti veiksniai, trukdantys Jūsų įmonės inovacinei veiklai ir inovaciniams projektams?
Jei Jūsų įmonė nevykdė inovacinės veiklos, tai kokią įtaką sprendimui turėjo šie veiksniai:
|
|
Svarbos laipsnis |
|||
|
|
Aukštas |
Vidutinis |
Žemas |
Netinka |
Kainų veiksniai |
Lėšų trūkumas Jūsų įmonėje ar įmonių grupėje |
c |
c |
c |
c |
Finansavimo iš kitų šaltinių trūkumas |
c |
c |
c |
c |
|
Per aukšta inovacijos kaina (didelės inovacinės išlaidos) |
c |
c |
c |
c |
|
|
|
|
|
|
|
Žinių veiksniai |
Kvalifikuoto personalo trūkumas |
c |
c |
c |
c |
Informacijos apie technologijas trūkumas |
c |
c |
c |
c |
|
Informacijos apie rinkas trūkumas |
c |
c |
c |
c |
|
Sunkumai ieškant partnerių inovacijoms |
c |
c |
c |
c |
|
|
|
|
|
|
|
Rinkos veiksniai |
Rinkoje dominuoja pripažintos įmonės |
c |
c |
c |
c |
Mažas vartotojų poreikis inovacinėms prekėms ar paslaugoms |
c |
c |
c |
c |
|
|
|
|
|
|
|
Nebuvo poreikio keistis |
Nebuvo poreikio, nes tenkino ankstesnės inovacijos |
c |
c |
c |
c |
Nebuvo poreikio, nes nėra inovacijų paklausos |
c |
c |
c |
c |
9. Intelektinės nuosavybės teisės
10. organizacinės ir rinkodaros inovacijos
Organizacinė inovacija – naujos ar reikšmingai patobulintos įmonės organizacinės struktūros ar valdymo metodų įgyvendinimas, siekiant pagerinti įmonės žinių panaudojimą, produkcijos ar paslaugų kokybę ar darbo srautų efektyvumą.
Rinkodaros inovacija – naujo ar reikšmingai patobulinto produkto dizaino ar pardavimo metodų įgyvendinimas, siekiant padidinti produkcijos ar paslaugų patrauklumą ar įsisavinti naujas rinkas.
10.1. Ar 2002–2004 m. Jūsų įmonė įdiegė:
|
|
TAIP |
NE |
Organizacines inovacijas |
Naują ar reikšmingai patobulintą įmonės žinių išteklių valdymo sistemą, siekdama geriau panaudoti ar keistis turima informacija, žiniomis ir įgūdžiais įmonės viduje |
c |
c |
Svarbius įmonės darbo organizavimo pokyčius, tokius kaip pasikeitimai valdymo struktūroje ir / ar skirtingų skyrių ar įmonės veiklų sujungimas |
c |
c |
|
Naujus ar reikšmingus pokyčius įmonės ryšiuose su kitomis įmonėmis ar valstybės institucijomis, tokius kaip aljansai, teisiška partnerystė, išorinių paslaugų pirkimas ar subrangos sutartys |
c |
c |
|
|
|
|
|
Rinkodaros inovacijos |
Reikšmingus įmonės produkto dizaino ar produkto pateikimo pokyčius (neįtraukiami rutininiai / sezoniniai pokyčiai, tokie kaip drabužių mados) |
c |
c |
Naujus ar reikšmingai patobulintus pardavimo ar platinimo metodus, |
c |
c |
10.2. Jei 2002–2004 m. Jūsų įmonė įdiegė organizacines inovacijas, tai pagal šiuos veiksnius įvertinkite jų poveikį:
|
Svarbos laipsnis |
|||
|
Aukštas |
Vidutinis |
Žemas |
Netinka |
Sutrumpėjo tiekėjų ar vartotojų poreikių identifikavimo laikas |
c |
c |
c |
c |
Pagerėjo Jūsų prekių ar paslaugų kokybė |
c |
c |
c |
c |
Sumažėjo darbo (gamybos) išlaidos produkto (prekės ar paslaugos) vienetui |
c |
c |
c |
c |
Padidėjo darbuotojų pasitenkinimas ir / ar sumažėjo darbuotojų kaita |
c |
c |
c |
c |
Įmonės vadovas___________________________________________________________________
(parašas) (Vardas ir pavardė)
________________________________________________________________________________
(Telefonas) (Faksas) (El. paštas)
Pasiteirauti: tel.: (8~5) 236 46 21, (8~5) 236 46 23; el. p.: Gediminas.Samuolis@std.lt, Danguole.Areskiene@std.lt
INFORMACIJA DĖL ĮMONIŲ INOVACINĖS VEIKLOS TYRIMO
(anketa INV-01)
TEISINIS PAGRINDAS |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymas (Žin., 1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3299); 2004 m. rugpjūčio 13 d. Komisijos reglamentas (EB) Nr. 1450/2004 dėl inovacijų statistikos, įgyvendinantis Europos Parlamento ir Tarybos sprendimą Nr. 1608/2003/EB dėl mokslo ir technologijų statistikos.
|
TYRIMO RŪŠIS, APIMTIS IR TIKSLAS |
Atrankinis tyrimas. Ataskaitą pildo visų nuosavybės formų įmonės. Tiriamasis laikotarpis – 2002–2004 m. Tyrimo tikslas – įmonių inovacinės veiklos ir inovacijų įvertinimas.
|
DUOMENŲ PATEIKIMO PAREIGA |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 14 straipsnis. „Juridiniai asmenys privalo neatlygintinai teikti statistinius duomenis Oficialiosios statistikos darbų programai įgyvendinti“ (antra dalis).
|
DUOMENŲ KONFIDENCIA-LUMAS |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 15 straipsnis. „Oficialiosios statistikos duomenys, jeigu pagal juos tiesiogiai ar netiesiogiai galima identifikuoti respondentą, apie kurį ar kurio veiklos rezultatus buvo surinkti pirminiai statistiniai duomenys, yra konfidencialūs ir saugomi įstatymų nustatyta tvarka“ (antra dalis).
|
DUOMENŲ PATEIKIMO TVARKOS PAŽEIDIMAS |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 17 straipsnis. „Fiziniai asmenys, įmonių, įstaigų ar organizacijų vadovai ir kiti atsakingi už oficialiosios statistikos duomenų rengimą ir teikimą asmenys, pažeidę šio įstatymo ir kitų su statistika susijusių teisės aktų reikalavimus, atsako pagal Lietuvos Respublikos įstatymus“. Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 1732 straipsnis (Žin.,1992, Nr. 21-610; 2000, Nr. 54-1557). „Statistinių duomenų nepateikimas nustatyta tvarka oficialiąją statistiką tvarkančioms institucijoms ir įstaigoms arba melagingų statistinių duomenų joms pateikimas užtraukia baudą nuo 500 iki 1000 Lt. Tokia pat veika, padaryta asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytus pažeidimus, užtraukia baudą nuo 3000 iki 6000 Lt. Dokumentų, patvirtinančių pateiktus statistinius duomenis, nepateikimas oficialiąją statistiką tvarkančių institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojams arba šių dokumentų nuslėpimas, taip pat minėtų valstybės tarnautojų teisėtų reikalavimų nevykdymas užtraukia baudą pareigūnams nuo 500 iki 1000 Lt“. |
INOVACIJŲ APIBRĖŽIMAI IR TIPINIAI PAVYZDŽIAI
Produktų inovacijos apima prekes ir paslaugas, kurios tam tikromis savybėmis ar ketinimu panaudoti gerokai skiriasi nuo anksčiau Jūsų įmonėje gamintų produktų ar teiktų paslaugų. Skirtingai nuo proceso inovacijų, jos yra tiesiogiai parduodamos Jūsų pirkėjams. Neįtraukite smulkių pakeitimų, kasdieninių patobulinimų, sezoninių pakeitimų ir gaminių pagal užsakymus; dizaino pakeitimų, kurie nekeičia prekės ar paslaugos funkcijų.
Prekių inovacijų tipiniai pavyzdžiai:
· visiškai naujų produktų pristatymas (pvz., lustinės kortelės, naujos rūšies pažymėjimų įdiegimas, ekologiškų produktų ar produktų, kuriuos galima teikti tiesiogiai internetu, pardavimas);
· pakeistos medžiagos su patobulintomis charakteristikomis (pvz., orui pralaidi tekstilė, lengvos, bet tvirtos medžiagos, aplinkai nežalingas plastikas, anglies pluošto sportinė įranga ir pan.);
· naujos ar patobulintos jau esamos produkcijos sudėtinės dalys (pvz., pasaulinės pozicinės sistemos transporto įrangoje (GPS), kameros mobiliuosiuose telefonuose, tvirtinimo detalės drabužiuose ir pan.).
Paslaugų inovacijų tipiniai pavyzdžiai:
· pirkėjų prieinamumo ar kainų teikiant pagrindines paslaugas tobulinimas (prekių užsakymo ir pristatymo į namus paslaugų pateikimas, interneto bankininkystės ar sąskaitų apmokėjimo, automatizuotų balso atsakiklių sistemų ar elektroninio bilietų pirkimo pristatymas, numerio rinkimo paslaugos ir pan.);
· naujos paslaugos (garantijų, draudimo ir finansinių produktų naujos formos ar deriniai; nauji autobusai ar traukiniai, pritaikyti žmonių su negalia vežimėliams, vaizdo pramogomis keleiviams, dujų šildytuvų įrengimas lauko restoranų terasose ir pan.).
Proceso inovacijų pasitaiko tiek paslaugų, tiek gamybos srityse ir jos apima naujus ar patobulintos produkcijos gamybos metodus ar pristatymą ir paskirstymo sistemas. Proceso inovacija pateikia gamybos efektyvumo, automatizavimo ar lankstumo, prekių (paslaugų) kokybės ar grėsmės aplinkai ir saugumui užkardymo patobulinimus. Neįtraukite tiesiogiai vartotojui parduodamų paslaugų (tai paslaugos inovacija).
Gamybos proceso inovacijos tipiniai pavyzdžiai:
· naujų ar patobulintų gamybos technologijų diegimas (pvz., automatizuota įranga (automatizuotas suvirinimas), skubūs jutikliai, galintys parinkti gamybą, nauja įranga, reikalinga naujiems ar patobulintiems produktams, kompiuteriais atliekamas produktų tobulinimas ir pan.);
· ISO pažymėjimas yra inovacija tik tuomet, kai ji tiesiogiai susijusi su naujo ar patobulinto proceso pristatymu.
Tiekimo procesų tipiniai inovacijų pavyzdžiai:
· pasikeitimai aptarnavimo tinkle, tiekimo ir paskirstymo tobulinimas ar prekių (paslaugų) pritaikymas pagal rinkos poreikius (pvz., brūkšninės-kodinės sekimo sistemos, programinė įranga ieškant optimalių tiekimo kelių, GPS transporto įrangos sekimo sistema, automatizuotas grįžtamasis ryšys su tiekėjais, elektroniniai produkcijos katalogai ir pan.);
· naujos ar patobulintos paramos operacijos ar programos pirkimui, buhalterijai, kompiuterių panaudojimui ir priežiūrai (pvz., nauja programinė įranga, skubus inventorizacijos duomenų apdorojimas ir pan.);
Rinkodaros inovacijos apima pagrindinius pakeitimus Jūsų įmonės produktų rinkodaros procese, įskaitant dizaino ir pakuotės pakeitimus. Neįtraukite kasdienių ar sezoninių pakeitimų, tokių kaip drabužių mados.
Rinkodaros inovacijų, susijusių su produkcijos dizainu ir pakuote tipiniai pavyzdžiai:
· naujoviškos esamų produktų formos (pvz., kortelės su paveikslėliais, sukurtos papuošalų forma, vartotojų produktai, sukurti labai mažiems butams ir pan.);
· pakuotės pritaikymas specialioms rinkoms (pvz., tos pačios knygos skirtingi viršeliai ir šriftas vaikams ir suaugusiesiems).
Rinkodaros inovacijų, susijusių su atėjimu į naujas rinkas ar naujų rinkų sukūrimu, tipiniai pavyzdžiai:
· veiklos, skirtos atrasti ar sukurti naujas rinkas (pvz., esamų prekių ar paslaugų įpakavimas naujais būdais pagal rinkos segmentus, naujų prekinių ženklų sukūrimas naujoms produkcijos kolekcijoms, prekybos internetu pristatymas, naujų prekybos tinklų plėtotė naujoms rinkoms ir pan.).
[1] „Produkto“ sąvoka apima prekes ir paslaugas ir toliau bus vartojamas terminas „produktas“.
** Įtraukite šias šalis: Airija, Austrija, Belgija, Bulgarija, Čekija, Danija, Didžioji Britanija, Estija, Graikija, Italija, Islandija, Ispanija, Kipras, Kroatija, Latvija, Lenkija, Lichtenšteinas, Lietuva, Liuksemburgas, Malta, Nyderlandai, Norvegija, Portugalija, Prancūzija, Rumunija, Slovakija, Slovėnija, Suomija, Šveicarija, Švedija, Turkija, Vengrija, Vokietija.
* Kredito institucijoms: gaunamos palūkanos ir panašios įplaukos.
Draudimo institucijoms: didžiausios nurodytos įmokos.
* Įtraukiamos šios šalys: Airija, Austrija, Belgija, Bulgarija, Čekija, Danija, Didžioji Britanija, Estija, Graikija, Italija, Islandija, Ispanija, Kipras, Kroatija, Latvija, Lenkija, Lichtenšteinas, Lietuva, Liuksemburgas, Malta, Nyderlandai, Norvegija, Portugalija, Prancūzija, Rumunija, Slovakija, Slovėnija, Suomija, Šveicarija, Švedija, Turkija, Vengrija, Vokietija.