LIETUVOS RESPUBLIKOS

ADMINISTRACINIŲ TEISMŲ ĮSTEIGIMO ĮSTATYMO 2, 3, 4, 5, 6 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMO IR ADMINISTRACINIŲ BYLŲ TEISENOS ĮSTATYMO PAKEITIMO ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMO

Į S T A T Y M A S

 

2000 m. rugsėjo 19 d. Nr. VIII-1929

Vilnius

 

1 straipsnis. Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo įsteigimas

1. Lietuvos Vyriausiasis administracinis teismas įsteigiamas ir pradeda veikti nuo 2001 m. sausio 1 d.

2. Lietuvos apeliacinio teismo Administracinių bylų skyrius kartu su Aukštesniuoju administraciniu teismu iki 2001 m. sausio 1 d. reorganizuojami į Lietuvos vyriausiąjį administracinį teismą.

3. Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo teisėjų skaičių nustato Respublikos Prezidentas.

 

2 straipsnis. Teisėjų skyrimas

1. Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo teisėjus, patariant Teisėjų tarybai, skiria Respublikos Prezidentas Seimo pritarimu.

2. Lietuvos apeliacinio teismo Administracinių bylų skyriaus pirmininkas ir teisėjai, jeigu jie sutinka, Respublikos Prezidento dekretu gali būti paskirti Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo teisėjais netaikant šio straipsnio 1 dalyje nustatytos teisėjų skyrimo tvarkos. Tokią pat teisę turi ir Lietuvos Aukščiausiojo Teismo bei Lietuvos apeliacinio teismo teisėjai.

3. Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo pirmininką ir pavaduotoją iš paskirtų Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo teisėjų skiria Respublikos Prezidentas.

4. Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo pirmininkas ir jo pavaduotojas skiriami devyneriems metams.

5. Aukštesniojo administracinio teismo teisėjai pirmumo teise ir ne konkurso tvarka gali būti paskirti apygardos administracinio teismo ar bendrosios kompetencijos apygardos arba apylinkės teismų teisėjais.

6. Aukštesniojo administracinio teismo teisėjus, turinčius ne mažesnį kaip 5 metų teisėjo darbo stažą ar teisės krypties socialinių mokslų daktaro arba habilituoto daktaro mokslinį laipsnį, Respublikos Prezidentas Seimo pritarimu gali paskirti Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo teisėjais. Dėl šių teisėjų skyrimo Respublikos Prezidentui pataria Teisėjų taryba.

 

3 straipsnis.         Valstybės biudžeto asignavimų teismams perskirstymo ir personalo klausimai

1. Atskyrus nuo Lietuvos apeliacinio teismo Administracinių bylų skyrių, patikslinama Lietuvos apeliacinio teismo biudžeto išlaidų sąmata: Administracinių bylų skyriui išlaikyti skirtos lėšos perduodamos Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.

2. Reorganizavus Aukštesnįjį administracinį teismą, jam skirti valstybės biudžeto asignavimai paskirstomi Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui, Vilniaus apygardos ir Kauno apygardos administraciniams teismams atsižvelgiant į nustatytą šių teismų teisėjų skaičių.

3. Lietuvos apeliacinio teismo, Vilniaus apygardos ir Kauno apygardos administracinių teismų teisėjų skaičių nustato Respublikos Prezidentas.

4. Lietuvos apeliacinio teismo Administracinių bylų skyriaus ir Aukštesniojo administracinio teismo tarnautojai perkeliami į laisvas to paties lygio ir kategorijų pareigybes Lietuvos vyriausiajame administraciniame teisme ir apygardų administraciniuose teismuose. Jeigu atitinkamos pareigybės nėra ar tarnautojas atsisako pasiūlytų kitų pareigų, Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka valstybės tarnautojas atleidžiamas iš valstybės tarnybos.

 

4 straipsnis. Administracinių bylų teisenos įstatymo pakeitimo įstatymo įsigaliojimas

Administracinių bylų teisenos įstatymo pakeitimo įstatymas įsigalioja nuo 2001 m. sausio 1 d.

 

5 straipsnis. Bylų priskyrimo teismams klausimai

1. Lietuvos apeliacinio teismo Administracinių bylų skyriuje gautos ir nepradėtos nagrinėti, paskirtos, bet nepradėtos nagrinėti, nagrinėjamos, atidėtos ar sustabdytos bylos dėl apeliacinių skundų ir kitos administracinės bylos perduodamos Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.

2. Aukštesniojo administracinio teismo gautos ir nepradėtos nagrinėti, paskirtos, bet nepradėtos nagrinėti, atidėtos ir sustabdytos bylos dėl apeliacinių skundų, taip pat pirmąja instancija gautos ir nepradėtos nagrinėti, paskirtos, bet nepradėtos nagrinėti, atidėtos ar sustabdytos bylos dėl norminių administracinių aktų, kuriuos priėmė centriniai valstybinio administravimo subjektai, teisėtumo perduodamos Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.

3. Aukštesniojo administracinio teismo pirmąja instancija gautos ir nepradėtos nagrinėti, paskirtos, bet nepradėtos nagrinėti, atidėtos ar sustabdytos bylos perduodamos Vilniaus apygardos administraciniam teismui, išskyrus bylas dėl norminių administracinių aktų, kuriuos priėmė centriniai valstybinio administravimo subjektai, teisėtumo.

4. Lietuvos apeliacinio teismo Administracinių bylų skyriuje ir Aukštesniajame administraciniame teisme pradėtas nagrinėti administracines bylas turi išnagrinėti tos pačios sudėties teismas. Lietuvos apeliacinio teismo Administracinių bylų skyriaus ir Aukštesniojo administracinio teismo nebaigtos nagrinėti administracinės bylos po 2001 m. sausio 1 d. teismams perduodamos pagal kompetenciją.

5. Administracinių teisės pažeidimų bylos pagal skundus dėl įgaliotų valstybės institucijų (pareigūnų) paskirtų administracinių nuobaudų už Administracinių teisės pažeidimų kodekse numatytus teisės pažeidimus, apygardų administraciniuose teismuose neišnagrinėtos iki šio įstatymo įsigaliojimo, baigiamos nagrinėti pirmąja instancija vadovaujantis Administracinių teisės pažeidimų kodekso ir Administracinių bylų teisenos įstatymo normomis.

6. Apygardų administracinių teismų nutartys, nutarimai ir sprendimai, priimti administracinių teisės pažeidimų bylose pagal skundus dėl įgaliotų valstybės institucijų (pareigūnų) paskirtų administracinių nuobaudų už Administracinių teisės pažeidimų kodekse numatytus teisės pažeidimus, gali būti apskųsti Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui per 3 mėnesius nuo šio teismo įsteigimo dienos.

7. Šio straipsnio 5 dalyje nurodyti skundai, gauti Aukštesniajame administraciniame teisme ar apygardų administraciniuose teismuose iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos, perduodami Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui ir jame nagrinėjami apeliacine tvarka.

8. Administracinių teisės pažeidimų kodekso 308 straipsnio 1 dalyje numatytas nutarimo skirti administracinę nuobaudą perdavimo vykdyti senaties terminas šio įstatymo šiame straipsnyje numatytais atvejais skaičiuojamas nuo tos dienos, kurią bylą apeliacine tvarka išnagrinėja Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas.

 

6 straipsnis. Pasiūlymai Vyriausybei

Vyriausybė ar jos įgaliota institucija kartu su teismais parengia ir pateikia pasiūlymus dėl šio įstatymo 3 straipsnio 1 ir 2 dalių įgyvendinimo Lietuvos Respublikos 2001 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme.

 

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

RESPUBLIKOS PREZIDENTAS                                                                  VALDAS ADAMKUS

______________