LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO 2008 M. RUGSĖJO 29 D. ĮSAKYMO NR. 4-441 „DĖL VP3-1.3-ŪM-02-V PRIEMONĖS „VIEŠŲJŲ NEKILNOJAMŲJŲ KULTŪROS PAVELDO OBJEKTŲ KOMPLEKSIŠKAS PRITAIKYMAS TURIZMO REIKMĖMS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2009 m. sausio 19 d. Nr. 4-14

Vilnius

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), 29.1 punktu,

pakeičiu VP3-1.3-ŪM-02-V priemonės „Viešųjų nekilnojamųjų kultūros paveldo objektų kompleksiškas pritaikymas turizmo reikmėms“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. 4-441 „Dėl VP3-1.3-ŪM-02-V priemonės „Viešųjų nekilnojamųjų kultūros paveldo objektų kompleksiškas pritaikymas turizmo reikmėms“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 117-4459):

1. Išbraukiu 9 punkto antrojoje pastraipoje žodį „privatus“.

2. Išdėstau 37 punktą taip:

„37. Pareiškėjo (partnerių) įnašas turi atitikti Aprašo 2 priedo 8.1.1 punkte keliamus reikalavimus, būti aiškiai apibrėžtas, patikimas, tinkamas, pakankamas ir realus paraiškos pateikimo metu.“

3. Papildau šiuo 571 punktu:

„571. Finansavimas nėra teikiamas pareiškėjui, jei jis yra priskiriamas sunkumų turinčios įmonės kategorijai, kaip nustatyta Komisijos reglamento Nr. 800/2008 1 straipsnio 6 dalies c punkte.“

4. Išdėstau 60 punktą taip:

„60. Sumavimas iki pagal Komisijos reglamentą Nr. 800/2008 nustatyto maksimalaus finansavimo intensyvumo skaičiuojamas tiek pareiškėjui, tiek partneriui atskirai nepriklausomai nuo to, ar pagalba projektui buvo teikiama iš vietos, regionų, nacionalinių ar iš Europos Bendrijos šaltinių (informaciją šiam sumavimui pareiškėjas (partneris) turi pateikti VP3-1.3-ŪM-02-V priemonės „Viešųjų nekilnojamųjų kultūros paveldo objektų kompleksiškas pritaikymas turizmo reikmėms“ paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies formos ir jos pildymo instrukcijos (Aprašo 3 priedas) (toliau – paraiškos (B) dalis) 51 punkte).“

5. Išdėstau 78 punktą taip:

„78. Paraišką sudaro paraiškos (A) dalis, paraiškos (B) dalis ir kartu pridedami papildomi dokumentai, išvardyti Administracinės atitikties vertinimo metodikoje (Aprašo 1 priedas) (toliau – Aprašo 1 priedas). Paraiškos (A) dalis pildoma vadovaujantis Paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies formos pildymo instrukcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (toliau – paraiškos (A) dalies pildymo instrukcija). Pildyti parengta paraiškos (A) dalies elektroninė forma ir paraiškos (A) dalies pildymo instrukcija pateikiama svetainėje www.esparama.lt.“

6. Išdėstau 108 punktą taip:

„108. Su pareiškėju, kurio įgyvendinamam projektui nuspręsta skirti finansavimą, Ūkio ministerija ir LVPA sudaro trišalę projekto finansavimo ir administravimo sutartį (toliau – Sutartis). Sutartis sudaroma pagal Projekto finansavimo ir administravimo sutarties formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066. Pareiškėjas prieš Sutarties pasirašymą privalo raštu pateikti preliminarų mokėjimo prašymų pateikimo LVPA tvarkaraštį, turi būti sudaręs paskolos sutartį su banku arba pateikti pažymą, kurioje nurodytas banko sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui, jei pareiškėjo įnašas yra paskola. Mokėjimo prašymai turi būti teikiami ne rečiau nei kas trys mėnesiai.“

 

7. 1 priede:

7.1. išdėstau 13 punktą taip:

 

 

13.

Pateikti pareiškėjo paskutinių metų patvirtintos metinės finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai (jei pareiškėjas paraišką pateikia 2009 metais, tuomet pateikiami 2008 metų (jei jau yra patvirtinta) patvirtintos metinės finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai). Jei paskutinių finansinių metų atskaitomybė dar nėra patvirtinta, būtina pateikti vadovo pasirašytą ir įmonės antspaudu patvirtintą finansinę atskaitomybę.

 

 

 

 

7.2. išbraukiu 20 punkte žodžius „projektavimo sąlygų sąvadas (projektavimo paslaugoms)“;

7.3. išdėstau 22 punktą taip;

 

22.

Pateikti: statinio techninis projektas ir statinio projektavimo sąlygų sąvadas, į kurio sudėtį įeina pritaikymo turizmui projektiniai pasiūlymai (taikoma, kai projekte numatomas tik kapitalinis remontas, rekonstrukcija kultūros paveldo objekto vertingųjų savybių neturinčiose dalyse arba statinių statyba ar griovimas šio objekto teritorijoje) (jei taikoma).

 

 

 

 

7.4. išdėstau 23 punktą taip:

 

23.

Pateikti: statinio techninis projektas, į kurio sudėtį įeina tvarkybos (remonto, restauravimo, atkūrimo) projektas, ir statinio projektavimo sąlygų sąvadas, į kurio sudėtį įeina pritaikymo turizmui projektiniai pasiūlymai (taikoma, kai projekte numatomas taikomųjų tyrimų pagrindu atliekamas remontas, restauravimas, rekonstrukcija ar statinių atkūrimas (atstatymas) (jei taikoma).

 

 

 

 

7.5. išdėstau 24 punktą taip:

 

24.

Pateikti: projektavimo sąlygos (laikinas apsaugos reglamentas) ir (arba) pritaikymo turizmui projektiniai pasiūlymai, ir tvarkybos (remonto, restauravimo) projektas (kai projekte numatomas tik taikomųjų tyrimų pagrindu atliekamas remontas ar restauravimas) (jei taikoma).

 

 

 

 

7.6. papildau šiuo 271 punktu:

 

271.

Pateiktas išrašas iš Kultūros vertybių registro, kad paveldo objektas arba kompleksinis objektas, arba paveldo vietovė yra įrašyta į Kultūros vertybių registrą.

 

 

 

 

7.7. išdėstau 30 punktą taip:

 

30.

Pateikti kiekvieno partnerio paskutinių metų patvirtintos metinės finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai (jei paraiška pateikta 2009 metais, tuomet pateikiami 2008 metų (jei jau patvirtinta) patvirtintos finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai). Jei paskutinių finansinių metų atskaitomybė dar nėra patvirtinta, būtina pateikti vadovo pasirašytą ir įmonės antspaudu patvirtintą finansinę atskaitomybę.

 

 

 

 

8. 2 priede:

8.1. išdėstau 1.2.4.2 punktą taip:

 

1.2.4.2. objektas įtrauktas į Kultūros vertybių registrą arba yra valstybės saugomoje kultūros paveldo vietovėje2.

 

Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad Priemonės lėšos skiriamos kultūros paveldo objektams, kurie yra valstybės pripažinti kultūros vertybe arba yra valstybės saugomoje kultūros paveldo vietovėje.

Informacijos šaltinis: paraiškos (A) dalis, paraiškos (B), investicijų projektas.

 

 

 

8.2. pripažįstu netekusiu galios 7.1.1.3 punktą;

8.3. papildau šiuo 7.2.5.5 punktu:

 

7.2.5.5. Pareiškėjas (partneris) nėra priskiriamas sunkumų turinčios įmonės kategorijai, kaip nustatyta Komisijos reglamento Nr. 800/2008 1 straipsnio 6 dalies c punkte (taikoma, jei teikiamas finansavimas skiriamas kaip valstybės pagalba).

 

(Duomenys tikrinami pagal pateiktus metinės finansinės atskaitomybės dokumentus ir už pastarųjų 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo datos tarpinės finansinės atskaitomybės dokumentus.)

 

 

 

8.4. išdėstau 8.1.1 punktą taip:

 

8.1.1. Pareiškėjo (partnerių) įnašas atitinka nustatytus reikalavimus.

 

Paaiškinimai: vertinama, ar pareiškėjas (partneriai) turi stabilius ir pakankamus finansų išteklius, gali užtikrinti savo veiklos tęstinumą per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį ir prisidėti prie projekto finansavimo. Pareiškėjo (partnerių) įnašas turi būti aiškiai apibrėžtas, patikimas, tinkamas, pakankamas ir realus paraiškos pateikimo metu.

 

Pakankamai apibrėžtu, patikimu ir tinkamu pareiškėjo (partnerio) įnašu gali būti laikoma:

– banko paskola. Jei pareiškėjo (partnerio) planuojamas įnašas yra banko paskola, tokiu atveju turi būti pateiktas preliminarus banko sprendimas suteikti paskolą (pažyma), tačiau nuo sprendimo skirti finansavimą priėmimo, bet ne vėliau kaip per viešosios įstaigos Lietuvos verslo paramos agentūros (toliau – LVPA) nustatytą terminą, iki projekto finansavimo ir administravimo sutarties pasirašymo turi būti gauta paskola arba pateikta pažyma, kurioje nurodytas banko sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui, esant ar įvykdžius tam tikras sąlygas. Jei banko paskola suteikiama visai įmonės veiklai, turi būti pridėti finansiniai srautai bei įsipareigojimas tam tikrą paskolos dalį skirti projektui įgyvendinti;

– pareiškėjo (partnerių) nuosavos lėšos. Tokiu atveju su paraiška pateikiamas sprendimas, patvirtintas juridinio asmens atitinkamo valdymo organo ar asmens (asmenų grupės), turinčio (turinčios) teisę priimti tokius sprendimus, kuriais nutarta projektui įgyvendinti skirti tam tikrą juridinio asmens lėšų sumą, ir informacija apie lėšų šaltinį (banko sąskaitos (-ų) išrašas ar banko pažyma apie pareiškėjo turimas lėšas);

– partnerystės (koncesijos, viešųjų pirkimų ar kita) sutartis arba jos projektas, kai privatus partneris (investuotojas, operatorius, tiekėjas) atrinktas viešai ir skaidriai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais (Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, Lietuvos Respublikos koncesijų įstatymu, Lietuvos Respublikos investicijų įstatymu).

 

Informacijos šaltinis: duomenys tikrinami pagal pateiktus finansavimo šaltinius patvirtinančius dokumentus.

 

 

 

_________________

3 Specialusis atitikties projektų atrankos kriterijus, patvirtintas Stebėsenos komitete (Stebėsenos komiteto 2008 m. lapkričio 12 d. posėdžio nutarimas Nr. 10).

 

9. 3 priede:

9.1. papildau šiuo 51 punktu:

„5[1]. Gauta (planuojama gauti) valstybės pagalba

 

Pateikite informaciją apie pareiškėjo gautą per pastaruosius 3 metus ir planuojamą gauti valstybės pagalbą ir kitą paramą.

 

Planuojama gauti pagalbos suma

Gautos pagalbos suma1

Pagalbos teikėjas

Informacija apie pagalbos suteikimą, teikimo pagrindą

Pagalbos suteikimo data

Materialiosios investicijos Nematerialiosios investicijos

 

 

 

 

 

Planuojama gauti de minimis pagalba projekto įgyvendinimui iš kitų valstybės finansinių šaltinių

 

 

 

 

 

Kita įvairių formų valstybės finansinė parama juridiniams asmenims

 

 

 

 

 

 

9.2. 9 punkto lentelėje:

9.2.1. išdėstau 5 eilutę taip:

 

5.

Pareiškėjo paskutinių metų patvirtintos metinės finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai (jei pareiškėjas paraišką pateikia 2009 metais, tuomet pateikiami 2008 metų (jei jau yra patvirtinta) patvirtintos metinės finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai). Jei paskutinių finansinių metų atskaitomybė dar nėra patvirtinta, būtina pateikti vadovo pasirašytą ir įmonės antspaudu patvirtintą finansinę atskaitomybę.

 

 

9.2.2. išbraukiu 13 eilutėje žodžius „projektavimo sąlygų sąvadas (projektavimo paslaugoms)“;

9.2.3. išdėstau 15 eilutę taip:

 

15.

Statinio techninis projektas ir statinio projektavimo sąlygų sąvadas, į kurio sudėtį įeina pritaikymo turizmui projektiniai pasiūlymai (kai projekte numatomas tik kapitalinis remontas, kultūros paveldo objekto vertingųjų savybių neturinčių dalių rekonstrukcija arba statinių statyba ar griovimas šio objekto teritorijoje) (jei taikoma).

 

 

9.2.4. išdėstau 16 eilutę taip:

 

16.

Statinio techninis projektas, į kurio sudėtį įeina tvarkybos (remonto, restauravimo, atkūrimo) projektas, ir statinio projektavimo sąlygų sąvadas, į kurio sudėtį įeina pritaikymo turizmui projektiniai pasiūlymai (kai projekte numatomas taikomųjų tyrimų pagrindu atliekamas remontas, restauravimas, rekonstrukcija ar statinių atkūrimas (atstatymas)) (jei taikoma).

 

 

9.2.5. išdėstau 17 eilutę taip:

 

17.

Projektavimo sąlygos (laikinas apsaugos reglamentas) ir (arba) pritaikymo turizmui projektiniai pasiūlymai, ir tvarkybos (remonto, restauravimo) projektas (kai projekte numatomas tik taikomųjų tyrimų pagrindu atliekamas remontas ar restauravimas) (jei taikoma).

 

 

9.2.6. papildau šia 21eilute:

 

21.

Išrašas iš Kultūros vertybių registro, kad paveldo objektas arba kompleksinis objektas, arba paveldo vietovė yra įrašyti į Kultūros vertybių registrą.

 

 

9.3. išdėstau 10 punktą taip:

„10. Pareiškėjo deklaracija:

 

Aš, toliau pasirašęs asmuo, patvirtinu, kad:

 

pareiškėjas nebandė (nebandys) gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu;

pareiškėjo vadovas ar vyriausiasis buhalteris neturi neišnykusio teistumo dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai ar finansų sistemai;

pareiškėjui nebuvo išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti po to, kai Europos Komisija sprendime paskelbė, kad finansavimas yra neteisėtas ir nesuderinamas su bendrąja rinka, kaip apibrėžiama 2008 m. rugpjūčio 6 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 800/2008, skelbiančio tam tikrų rūšių pagalbą suderinama su bendrąja rinka taikant Sutarties 87 ir 88 straipsnius (Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) (OL 2008 L 214, p. 3–47) (toliau – Komisijos reglamentas Nr. 800/2008), 1 straipsnio 6 dalies a ir b punktuose (jei finansavimas skiriamas kaip valstybės pagalba);

pareiškėjas paraiškoje arba jos prieduose nepateikė klaidinančios informacijos;

 

pareiškėjas pateiks informaciją, kad yra (nėra) perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą arba gavęs projekto finansavimo lėšų ja taps.

 

Projekto pareiškėjo ___________________________________ ______________ vardu

 

Vardas, pavardė

 

Parašas

Pareigos

 

 

Atstovavimo pagrindas

 

Data

 

Antspaudas

 

9.4. papildau šiuo 141 punktu:

„141. Gauta (planuojama gauti) valstybės pagalba

 

Pateikite informaciją apie partnerio gautą per pastaruosius 3 metus ir planuojamą gauti valstybės pagalbą ir kitą paramą.

 

Planuojama gauti pagalbos suma

Gautos pagalbos suma2

Pagalbos teikėjas

Informacija apie pagalbos suteikimą, teikimo pagrindą

Pagalbos suteikimo data

Materialiosios investicijos.

 

 

 

 

 

Nematerialiosios investicijos.

 

 

 

 

 

Planuojama gauti de minimis pagalba projektui įgyvendinti iš kitų valstybės finansinių šaltinių.

 

 

 

 

 

Kita įvairių formų valstybės finansinė parama juridiniams asmenims.

 

 

 

 

 

 

9.5. išdėstau 16 punkto lentelėje 2 eilutę taip:

 

2.

Partnerio paskutinių metų patvirtintos metinės finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai (jei paraiška pateikta 2009 metais, tuomet pateikiami 2008 metų (jei jau patvirtinta) patvirtintos finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai). Jei paskutinių finansinių metų atskaitomybė dar nėra patvirtinta, būtina pateikti vadovo pasirašytą ir įmonės antspaudu patvirtintą finansinę atskaitomybę.

 

 

9.6. išdėstau 17 punktą taip:

„17. Partnerio deklaracija:

 

Aš, toliau pasirašęs asmuo, patvirtinu, kad:

 

partneriui nėra iškelta byla dėl bankroto arba jis nėra likviduojamas (ši nuostata gali būti netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto);

partneris nebandė (nebandys) gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu;

partnerio vadovas ar vyriausiasis buhalteris neturi neišnykusio teistumo dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai ar finansų sistemai;

partneriui nebuvo išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti po to, kai Europos Komisija sprendime paskelbė, kad finansavimas yra neteisėtas ir nesuderinamas su bendrąja rinka, kaip apibrėžiama Komisijos reglamento Nr. 800/2008 1 straipsnio 6 dalies a ir b punktuose (jei finansavimas skiriamas kaip valstybės pagalba);

partneris paraiškoje arba jos prieduose nepateikė klaidinančios informacijos;

 

partneris pateiks informaciją, kad yra (nėra) perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą arba gavęs projekto finansavimo lėšų ja taps.

 

Projekto partnerio _____________________________________________________ vardu

Vardas, pavardė

Parašas

Pareigos

 

Atstovavimo pagrindas

Data

Antspaudas

 

. “

 

 

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                  DAINIUS KREIVYS

 



[1] Informaciją apie suteiktą de minimis pagalbą tikrina viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra (toliau – LVPA), naudodamasi Suteiktos valstybės pagalbos registro duomenimis.

 

1 Informaciją apie suteiktą de minimis pagalbą tikrina viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra (toliau – LVPA), naudodamasi Suteiktos valstybės pagalbos registro duomenimis.