LIETUVOS RESPUBLIKOS
STANDARTIZACIJOS
ĮSTATYMAS
2000 m. balandžio 11 d. Nr. VIII-1618
Vilnius
PIRMASIS SKIRSNIS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1 straipsnis. Įstatymo paskirtis ir tikslas
1. Šis įstatymas nustato pagrindinius nacionalinės standartizacijos tikslus ir principus, Lietuvos standartų rengimo ir taikymo tvarką, standartų ir techninių reglamentų ryšį, Lietuvos standartizacijos asociacijos steigimo ir veiklos pagrindines nuostatas, nacionalinės standartizacijos finansavimo šaltinius.
2. Įstatymo tikslas – įtvirtinti teisinius pagrindus svarbiausiems nacionalinės standartizacijos tikslams ir pagrindiniams standartizacijos principams įgyvendinti.
2 straipsnis. Pagrindinės šio įstatymo sąvokos
1. Standartizacija – veikla, skirta tam tikroje srityje (pramonės, transporto, žemės ūkio ir kt.) įvesti optimalią tvarką nustatant bendrąsias nuostatas, kurios gali būti visuotinai ir daug kartų panaudotos esamiems ir galimiems uždaviniams spręsti.
3. Standartas – sutarimu parengtas ir pripažintos standartizacijos institucijos priimtas dokumentas, kuris nustato bendram ir daugkartiniam naudojimui tinkančias taisykles, bendruosius principus ar charakteristikas ir yra skirtas įvesti optimalią tvarką tam tikroje srityje:
1) tarptautinis standartas – tarptautinės standartizacijos organizacijos priimtas ir visuomenei skirtas standartas;
2) regioninis standartas – regioninės (Europos) standartizacijos organizacijos priimtas ir visuomenei skirtas standartas;
4. Standartizacijos institucija – nacionaliniu, Europos ar kito regiono arba tarptautiniu lygmeniu pripažinta institucija, kurios pagrindinė funkcija – rengti ir priimti visuomenei skirtus standartus.
5. Nacionalinė standartizacijos institucija – vienintelė nacionaliniu lygmeniu pripažinta standartizacijos institucija, turinti teisę būti atitinkamos tarptautinės ar regioninės (Europos) standartizacijos organizacijos nare.
6. Standartų programa – standartizacijos institucijos darbo planas, kuriame išvardyti jos atliekami standartų rengimo darbai.
7. Techninis reglamentas – teisės aktas, kuriame techniniai reikalavimai pateikiami tiesiogiai arba nuorodomis į standartą, techninę specifikaciją ar praktikos nuostatas arba kuriame pateikiamas minėtų dokumentų tekstas.
8. Techninė specifikacija – dokumentas, kuriame pateiktus techninius reikalavimus turi atitikti produktas, procesas ar paslauga.
12. Praktikos nuostatos – dokumentas, kuriame nurodytos rekomenduojamos įrenginių, konstrukcijų ar produktų projektavimo, gamybos, montavimo, techninės priežiūros ar naudojimo taisyklės ir procedūros.
13. Nuoroda į standartus (teisės aktuose) – nuoroda į vieną ar keletą standartų vietoj detalaus jų nuostatų kartojimo.
14. Teikiamoji nuoroda į standartus – nuoroda, kuria pažymima, kad vienas iš galimų būdų pasiekti konkrečių techninio reglamento reikalavimų atitiktį yra taikyti nurodytus standartus.
ANTRASIS SKIRSNIS
LIETUVOS NACIONALINĖS STANDARTIZACIJOS TIKSLAI IR PRINCIPAI
3 straipsnis. Lietuvos nacionalinės standartizacijos tikslai
Lietuvos nacionalinės standartizacijos tikslai yra:
1) apsaugoti žmonių bei gyvūnų sveikatą, gyvybę, aplinką, materialines gėrybes, vartotojų interesus ir užtikrinti jų saugą;
4 straipsnis. Pagrindiniai Lietuvos nacionalinės standartizacijos principai
Pagrindiniai Lietuvos nacionalinės standartizacijos principai yra:
1) savanoriškas ir lygiomis teisėmis visų suinteresuotų subjektų – gamintojų ir paslaugų teikėjų, valstybės ir savivaldybių, mokslo ir studijų institucijų, vartotojų, visuomeninių, profesinių ir kitų organizacijų (toliau – suinteresuotos šalys) – dalyvavimas standartizacijoje;
TREČIASIS SKIRSNIS
LIETUVOS STANDARTAI, JŲ RENGIMAS, TAIKYMAS,
KAUPIMAS IR PLATINIMAS
5 straipsnis. Lietuvos standartas
1. Lietuvos standartas yra Lietuvos nacionalinės standartizacijos institucijos (toliau – nacionalinė standartizacijos institucija) priimtas ir visuomenei skirtas standartas. Darnusis Lietuvos standartas yra kaip Lietuvos standartas perimtas darnusis Europos standartas, kurį Europos standartizacijos organizacijos parengia ir priima Europos Komisijos pavedimu.
3. Lietuvos standartas identifikuojamas iš santrumpos „LST“ ir numerio. Kaip Lietuvos standartas perimtas tarptautinis ar Europos standartas gali būti identifikuojamas iš santrumpos, kurią sudaro „LST“ bei perimamo tarptautinio ar Europos standarto santrumpa ir atitinkamas numeris.
4. Lietuvos standarto santrumpa „LST“ ir numeris negali būti vartojami jokiam kitam leidiniui žymėti.
5. Nacionalinės standartizacijos institucijos leidiniai ir jų rinkiniai įstatymų nustatyta tvarka gali būti žymimi autoriaus teisių apsaugos ženklu. Visų šių taip pažymėtų leidinių arba jų dalių negalima dauginti, atgaminti, perspausdinti ir platinti jokiomis formomis ir priemonėmis (elektroninėmis, mechaninėmis, įskaitant fotokopijavimą, mikrofilmavimą, internetą ir kt.) be raštiško nacionalinės standartizacijos institucijos leidimo.
6. Lietuvos standartų kalba – valstybinė kalba. Kaip Lietuvos standartai perimti tarptautinių ir Europos standartizacijos organizacijų standartai ir kiti leidiniai gali būti viena iš tų organizacijų oficialiųjų kalbų, kol nėra įteisinto jų vertimo į lietuvių kalbą.
6 straipsnis. Standartų rengimas ir informacijos apie juos skelbimas
1. Lietuvos standartai rengiami pagal standartų programą, kuri sudaroma ir tvirtinama nacionalinės standartizacijos institucijos nustatyta tvarka. Informacija apie standartų programą skelbiama nacionalinės standartizacijos institucijos periodiniame leidinyje.
2. Siūlymus dėl standartų programos gali pateikti visos suinteresuotos šalys. Sudarant standartų programą pirmenybė teikiama darniųjų ir kitų Europos bei tarptautinių standartų perėmimui.
3. Kai nėra atitinkamų Europos ar tarptautinių standartų, Lietuvos standartai rengiami vadovaujantis teisės aktų, reglamentuojančių informacijos apie standartus teikimo tvarką, nuostatomis.
4. Nacionalinė standartizacijos institucija pirmumo teise rengia Lietuvos standartų projektus pagal valstybės institucijų pateiktus užsakymus.
5. Lietuvos standartų rengimo ir priėmimo tvarką nustato nacionalinė standartizacijos institucija. Lietuvos standartų projektus sutarimu (konsensu) rengia ir priima nacionalinės standartizacijos institucijos technikos komitetai (toliau – technikos komitetai), kuriuose savanoriškai ir lygiomis teisėmis dalyvauja visų suinteresuotų šalių atstovai nacionalinės standartizacijos institucijos nustatyta tvarka. Nacionalinė standartizacijos institucija, jeigu nėra kurios nors srities technikos komiteto, Lietuvos standarto projektui parengti gali suteikti įgaliojimus laikinajai darbo grupei, sudarytai nacionalinės standartizacijos institucijos nustatyta tvarka. Laikinoji darbo grupė vadovaujasi ta pačia Lietuvos standartų rengimo ir priėmimo tvarka kaip ir technikos komitetai.
6. Lietuvos standartų projektų rengimas yra prilyginamas kūrybinei veiklai. Lietuvos standartų projektai gali būti rengiami pagal autorines sutartis.
7. Lietuvos standarto projekto autoriai turtines autoriaus teises į standartų projektus perduoda nacionalinei standartizacijos institucijai įstatymų, kitų teisės aktų ir sutarčių su autoriais nustatyta tvarka.
8. Lietuvos standartai leidžiami ir peržiūrimi nacionalinės standartizacijos institucijos nustatyta tvarka.
7 straipsnis. Standartų taikymas
1. Lietuvos standartai taikomi savanoriškai, išskyrus atvejus, kai teisės aktuose pateikta išskirtinė nuoroda į standartus.
2. Subjektams, savanoriškai pasirinkusiems ir teisės aktų nustatyta tvarka deklaravusiems produktų ar paslaugų atitiktį Lietuvos standartams, deklaruotų standartų techniniai reikalavimai tampa privalomi.
3. Nacionalinė standartizacijos institucija nustato tarptautinių, Europos ir kitų regioninių standartizacijos organizacijų standartų bei kitų leidinių, užsienio valstybių standartų taikymo Lietuvos Respublikoje tvarką. Lietuvoje taikomi standartai turi neprieštarauti Lietuvos Respublikos teisės aktams.
8 straipsnis. Leidinių fondo kaupimas ir jų platinimas
1. Nacionalinė standartizacijos institucija plėtoja ir tobulina standartizacijos informacijos sistemą, kaupia viešą standartų, jų rinkinių, katalogų ir kitų leidinių (toliau – leidiniai) fondą. Šį fondą sudaro:
2) tarptautinių ir Europos standartizacijos organizacijų, kurių narė yra nacionalinė standartizacijos institucija, leidiniai;
2. Nacionalinė standartizacijos institucija turi išimtinę teisę leisti ir platinti Lietuvos standartus, platinti standartus ir kitus leidinius tų tarptautinių ir Europos standartizacijos organizacijų, kurių narė yra, ir tų tarptautinių, regioninių standartizacijos organizacijų bei užsienio valstybių nacionalinių standartizacijos institucijų, su kuriomis pasirašytos sutartys.
9 straipsnis. Valstybės institucijų ir įstaigų dalyvavimas rengiant ir taikant standartus
Valstybės ir savivaldybių institucijos, pripažindamos savanoriškai taikomų Lietuvos standartų svarbą, reikalingumą ir naudą valstybės valdymui bei visuomenės poreikių tenkinimui:
1) gali skirti valstybės biudžeto lėšų nacionalinės standartizacijos institucijos veiklai įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
2) skiria savo atstovus į jų veiklos sritį atitinkančius technikos komitetus nacionalinės standartizacijos institucijos nustatyta tvarka;
3) teikia siūlymus nacionalinei standartizacijos institucijai dėl rengiamų Lietuvos standartų programų ir institucijos nuomonę dėl rengiamų Lietuvos, tarptautinių ir Europos standartų projektų;
4) informuoja nacionalinę standartizacijos instituciją apie tarptautines sutartis, susijusias su standartizacija, ir apie visus rengiamus techninių reglamentų projektus;
KETVIRTASIS SKIRSNIS
STANDARTŲ IR TECHNINIŲ REGLAMENTŲ RYŠYS
10 straipsnis. Standartai ir techniniai reglamentai
1. Techninius reglamentus rengia valdžios ir valdymo institucijos pagal savo kompetenciją įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
2. Jeigu produkto ar paslaugos techniniai reikalavimai pateikti Lietuvos standarte (standartuose), techniniame reglamente gali būti pateikiama tik nuoroda į Lietuvos standartą (standartus).
3. Techniniame reglamente teikiamosios ar išskirtinės nuorodos pateikiamos tik į Lietuvos standartus.
4. Techniniais reglamentais ir atitinkamais Lietuvos standartais siekiama sudaryti sąlygas, kad tiekiami į rinką produktai, jei jie naudojami ir prižiūrimi pagal gamintojo nurodytus reikalavimus, taip pat teikiamos paslaugos būtų saugūs, nekenksmingi žmonių bei gyvūnų sveikatai ir gyvybei, vartotojams, aplinkai ir materialinėms gėrybėms. Laikoma, kad šios sąlygos sudarytos, kai:
1) teisės aktų nustatyta tvarka deklaruojama, kad produktas ar paslauga atitinka techninio reglamento reikalavimus, ir produktas yra paženklinamas teisės aktų nustatyta tvarka, o jei techniniame reglamente numatytos privalomos produkto atitikties įvertinimo procedūros, – kai yra pateikti atitikties įvertinimą patvirtinantys dokumentai;
2) teisės aktų nustatyta tvarka deklaruojama, kad produktas ar paslauga atitinka Lietuvos standartą, susijusį su techniniu reglamentu. Lietuvos standartas laikomas susijusiu su techniniu reglamentu, jeigu jis yra darnusis Lietuvos standartas arba Lietuvos standartas, į kurį techniniame reglamente pateikta nuoroda;
3) nesant reikiamo techninio reglamento, teisės aktų nustatyta tvarka deklaruojama, kad produktas ar paslauga atitinka Lietuvos standartą;
4) gamintojui savo noru pasirinkus kitą, nei šio straipsnio 4 dalies 2 ar 3 punktuose nurodyti, atvejį, atitinkantį naujausią mokslo ir technikos lygį, teisės aktų nustatyta tvarka įrodoma, kad pagal šį sprendimą pagamintas produktas ar teikiama paslauga atitinka techninį reglamentą, arba, jeigu nėra techninio reglamento, kad yra saugūs, nekenksmingi žmonių bei gyvūnų sveikatai ir gyvybei, aplinkai, materialinėms gėrybėms ir vartotojams.
PENKTASIS SKIRSNIS
NACIONALINĖ STANDARTIZACIJOS INSTITUCIJA
11 straipsnis. Nacionalinės standartizacijos institucijos statusas
1. Nacionalinė standartizacijos institucija yra šio ir kitų įstatymų nustatyta tvarka įsteigta asociacija. Ši asociacija yra ne pelno organizacija, jos pavadinimas – Lietuvos standartizacijos asociacija. Verstis komercine veikla jai draudžiama.
2. Lietuvos standartizacijos asociacija yra šio įstatymo 4 straipsnio 1 punkte išvardytų suinteresuotų subjektų savanoriškas susivienijimas, vykdantis viešojo administravimo funkciją – įgyvendinantis šį įstatymą bei tobulinantis ir plėtojantis nacionalinę standartizaciją Lietuvos Respublikoje.
3. Lietuvos standartizacijos asociacijos veiklos tikslai, pagrindinės funkcijos ir uždaviniai turi būti susiję su asociacijos narių veikla ar poreikiais ir turi būti nurodyti Lietuvos standartizacijos asociacijos įstatuose.
4. Lietuvos standartizacijos asociacija turi Lietuvos Respublikos Konstitucijos, šio ir kitų įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų suteiktą veikimo, iniciatyvos bei sprendimų laisvę ir nustatytas pareigas, o savo veikloje vadovaujasi įstatymų nustatyta tvarka įregistruotais Lietuvos standartizacijos asociacijos įstatais (toliau – Asociacijos įstatai).
5. Lietuvos standartizacijos asociacijai Asociacijų įstatymas taikomas tiek, kiek šis įstatymas nenustato kitaip.
6. Lietuvos standartizacijos asociacija turi teisę naudoti antspaudą, dokumentų blankus, leidinių viršelius ir titulinius lapus su Lietuvos valstybės herbu.
12 straipsnis. Pagrindiniai Lietuvos standartizacijos asociacijos uždaviniai ir funkcijos
1. Pagrindinis Lietuvos standartizacijos asociacijos uždavinys – vykdyti ir plėtoti nacionalinę standartizaciją Lietuvos Respublikoje.
2. Lietuvos standartizacijos asociacija atlieka šias pagrindines nacionalinės standartizacijos institucijos funkcijas:
2) atstovaudama nacionalinės ekonomikos interesams dalyvauja tarptautinių ir Europos standartizacijos organizacijų veikloje;
3) teikia informaciją apie Lietuvos Respublikos techninius reglamentus, standartus ir atitikties įvertinimo procedūras Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, taip pat informaciją standartizacijos klausimais visuomenei ir valstybės bei savivaldybių institucijoms;
4) koordinuoja visų veiklos sričių standartizacijos darbus, tobulina ir plėtoja nacionalinę standartizaciją;
7) organizuoja ir vykdo specialistų kvalifikacijos standartizacijos klausimais kėlimą, teikia paslaugas pagal Asociacijos įstatų nustatyta tvarka patvirtintus įkainius ir tarifus, steigia visuomenės informavimo priemones, įmones ir organizacijas, kurios veikia pagal atitinkamos rūšies įmonių ir organizacijų įstatymus, atlieka kitas Asociacijos įstatuose nustatytas funkcijas.
13 straipsnis. Lietuvos standartizacijos asociacijos nariai
1. Lietuvos standartizacijos asociacijos nariais gali būti Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijos, Lietuvos Respublikos ir kitų valstybių juridiniai asmenys, įmonės, neturinčios juridinio asmens teisių, priėmę sprendimą tapti asociacijos nariais ir atstovaujantys šio įstatymo 4 straipsnio 1 punkte išvardytoms suinteresuotoms šalims. Asociacijos įstatuose gali būti nustatyti apribojimai būti asociacijos nariais užsienio šalių juridiniams asmenims ir įmonėms, neturinčioms juridinio asmens teisių.
2. Lietuvos standartizacijos asociacijos narių priėmimo ir narystės nutraukimo tvarką nustato Asociacijos įstatai.
3. Lietuvos standartizacijos asociacijos nariai (toliau – nariai) privalo laikytis Asociacijos įstatų, turi lygias teises dalyvauti Lietuvos standartizacijos asociacijos veikloje ir siūlyti savo atstovus į valdymo organus.
4. Lietuvos standartizacijos asociacijos narys turi teisę:
5. Lietuvos standartizacijos asociacija turi teisę pašalinti narius. Išstojusių bei pašalintų narių teisės į Lietuvos standartizacijos asociacijos turto dalį įgyvendinamos Asociacijos įstatų nustatyta tvarka.
6. Lietuvos standartizacijos asociacijos nariai nustatytu laiku moka nustatyto dydžio nario mokestį.
14 straipsnis. Lietuvos standartizacijos asociacijos steigimas
1. Lietuvos standartizacijos asociacija yra steigiama Lietuvos standartizacijos departamento ir subjektų, nurodytų šio įstatymo 13 straipsnio 1 dalyje, iniciatyva.
2. Lietuvos standartizacijos asociacijos steigimo iniciatoriai privalo sušaukti steigiamąjį susirinkimą, kuriame balso teisę turi šio įstatymo 13 straipsnio 1 dalyje nurodyti asmenys arba jų įgalioti atstovai, raštu pareiškę norą būti steigiamos Lietuvos standartizacijos asociacijos nariais. Steigiamasis susirinkimas priima nutarimą dėl Lietuvos standartizacijos asociacijos įsteigimo, Asociacijos įstatus ir išrenka kolegialų valdymo organą – Standartizacijos tarybą.
15 straipsnis. Lietuvos standartizacijos asociacijos valdymas
16 straipsnis. Lietuvos standartizacijos asociacijos generalinė asamblėja
1. Aukščiausiasis Lietuvos standartizacijos asociacijos valdymo organas – generalinė asamblėja. Ji yra visuotinis Lietuvos standartizacijos asociacijos narių atstovų susirinkimas. Asociacijos įstatuose yra nustatoma generalinės asamblėjos šaukimo ir sprendimų priėmimo bei įsigaliojimo tvarka. Kiekvienas Lietuvos standartizacijos asociacijos narys generalinėje asamblėjoje turi po vieną sprendžiamąjį balsą.
2. Generalinė asamblėja atlieka šias funkcijas:
2) renka ir atšaukia Lietuvos standartizacijos asociacijos prezidentą, viceprezidentus ir revizijos komisiją;
3) renka iš savo narių Standartizacijos tarybą ir priima sprendimus dėl Lietuvos standartizacijos asociacijos komisijų sudarymo bei veiklos;
4) tvirtina Standartizacijos tarybos, komisijų, administracijos, revizijos komisijos ir kitas Asociacijos įstatuose nustatytas ataskaitas;
8) steigia visuomenės informavimo priemones, įmones ir organizacijas, likviduoja Lietuvos standartizacijos asociaciją;
17 straipsnis. Lietuvos standartizacijos asociacijos standartizacijos taryba
1. Standartizacijos taryba yra valdymo organas, vadovaujantis Lietuvos standartizacijos asociacijos veiklai laikotarpiu tarp generalinių asamblėjų. Standartizacijos tarybos šaukimo, sprendimų priėmimo ir įsigaliojimo tvarką nustato Asociacijos įstatai. Lietuvos standartizacijos asociacijos prezidentas pirmininkauja generalinei asamblėjai ir Standartizacijos tarybos posėdžiams.
2. Standartizacijos tarybos narių skaičių nustato Asociacijos įstatai. Standartizacijos tarybą sudaro Lietuvos standartizacijos asociacijos prezidentas, viceprezidentai, generalinis direktorius ir ne mažiau kaip 12–15 narių. Vieną trečdalį narių sudaro valstybės ir savivaldybių institucijų, suinteresuotų standartizacija, atstovai, kuriuos deleguoja valstybės ir savivaldybių institucijos. Kiti Standartizacijos tarybos nariai renkami Asociacijos įstatuose nustatyta tvarka ir nustatytam laikui.
3. Standartizacijos taryba atlieka šias funkcijas:
2) pagal generalinės asamblėjos nutarimus vykdo Lietuvos standartizacijos asociacijos veiklos politiką;
18 straipsnis. Lietuvos standartizacijos asociacijos administracija
1. Lietuvos standartizacijos asociacijos operatyvią veiklą organizuoja ir vykdo administracija, kuri dirba vadovaudamasi įstatymais, Asociacijos įstatais, savo darbo taisyklėmis, padalinių nuostatais bei pareiginėmis instrukcijomis, Lietuvos standartizacijos asociacijos valdymo organų priimtais nutarimais ir generalinio direktoriaus įsakymais.
2. Administracijai vadovauja generalinis direktorius, kurio kompetenciją ir funkcijas nustato Asociacijos įstatai. Generalinį direktorių ir vyriausiąjį finansininką (buhalterį) skiria sudarydama su jais darbo sutartis, pareiginius atlyginimus nustato ir atleidžia Standartizacijos taryba. Generalinis direktorius dalyvauja generalinėje asamblėjoje ir Standartizacijos tarybos posėdžiuose patariamojo balso teise.
3. Generalinis direktorius:
2) atsako už administracijos darbą, biudžeto vykdymą, generalinės asamblėjos nutarimų ir Standartizacijos tarybos sprendimų įgyvendinimą;
3) pagal Standartizacijos tarybos suteiktus įgaliojimus Lietuvos standartizacijos asociacijos vardu sudaro sandorius;
5) priima ir atleidžia iš darbo administracijos darbuotojus, nustato jų etatus ir pareiginius atlyginimus;
4. Lietuvos standartizacijos asociacijos prezidentas ir generalinis direktorius atstovauja Lietuvos standartizacijos asociacijai įvairiose institucijose, sudaro sutartis.
19 straipsnis. Lietuvos standartizacijos asociacijos technikos komitetai
1. Lietuvos standartizacijos asociacija sudaro technikos komitetus, kuriuose savanoriškai ir lygiomis teisėmis dalyvauja visos suinteresuotos šalys, nurodytos šio įstatymo 4 straipsnio 1 punkte. Technikos komitetas gali turėti atskirą buveinę ir sekretoriatą. Technikos komitetas nėra juridinis asmuo ir savo veikloje naudojasi Lietuvos standartizacijos asociacijos, kaip juridinio asmens, vardu.
2. Pagrindinė technikos komitetų funkcija – rengti Lietuvos standartų projektus ir priimti juos bendru sutarimu, dalyvauti rengiant tarptautinių ir Europos standartų projektus.
20 straipsnis. Lietuvos standartizacijos asociacijos komisijos
1. Lietuvos standartizacijos asociacijos komisijos, atstovaujančios suinteresuotoms šalims, nurodytoms šio įstatymo 4 straipsnio 1 punkte, sudaromos Lietuvos standartizacijos asociacijos veiklai koordinuoti ir plėtoti.
2. Standartizacijos taryba sudaro nuolatines Elektrotechnikos komisiją ir Vartotojų komisiją. Standartizacijos taryba gali sudaryti ir kitas nuolatines ar laikinąsias komisijas.
21 straipsnis. Lietuvos standartizacijos asociacijos turtas
1. Lietuvos standartizacijos asociacijai nuosavybės teise gali priklausyti pastatai, transporto priemonės ir kitas Asociacijos įstatuose numatytai veiklai reikalingas ilgalaikis ir trumpalaikis materialusis turtas, kuris gali būti:
2. Valstybės institucijos ir įstaigos gali perduoti Lietuvos standartizacijos asociacijai kaip stojamąjį įnašą ilgalaikį, išskyrus nekilnojamąjį, ir trumpalaikį materialųjį turtą.
3. Likvidavus Lietuvos standartizacijos asociaciją ir atsiskaičius su kreditoriais, perduotas Lietuvos standartizacijos asociacijai kaip stojamasis įnašas turtas grąžinamas jį perdavusiems juridiniams asmenims.
4. Nekilnojamasis turtas, nuosavybės teise priklausantis valstybei, gali būti perduotas Lietuvos standartizacijos asociacijai pagal panaudos sutartį. Lietuvos standartizacijos asociacija pagal panaudos sutartį naudojamą nekilnojamąjį turtą įstatymų nustatyta tvarka gali perduoti naudotis savo įsteigtiems juridiniams asmenims.
22 straipsnis. Lietuvos standartizacijos asociacijos lėšų šaltiniai
1. Lietuvos standartizacijos asociacijos lėšų šaltiniai yra:
1) narių stojamieji įnašai, narių mokesčiai ir tikslinės įmokos su standartizacija susijusiems darbams atlikti;
2) tiksliniai valstybės biudžeto asignavimai valstybės remiamoms programoms, nurodytoms šio įstatymo 23 straipsnyje, ir kitų asignavimų valdytojų perduotos valstybės lėšos jų vykdomų programų darbams atlikti;
3) užsakovų lėšos Lietuvos standartams rengti ir kitiems su standartizacija susijusiems darbams atlikti;
2. Iš valstybės biudžeto gaunamoms lėšoms sudaroma išlaidų sąmata ir šios lėšos laikomos atskiroje lėšų sąskaitoje.
23 straipsnis. Tiksliniai valstybės biudžeto asignavimai
Tiksliniai valstybės biudžeto asignavimai skiriami šiems valstybės remiamose programose numatytiems darbams:
1) Lietuvos standartams rengti, jeigu tai susiję su teisės aktų įgyvendinimu arba kaip Lietuvos standartai perimami tarptautiniai ir Europos standartai;
2) narystės tarptautinėse ir Europos standartizacijos organizacijose mokesčiams mokėti ir dalyvauti šių organizacijų veikloje;
3) informacijai apie Lietuvos techninius reglamentus, standartus ir atitikties įvertinimo procedūras teikti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka;
4) visų veiklos sričių standartizacijos darbams koordinuoti, nacionalinei standartizacijai tobulinti ir plėtoti;
24 straipsnis. Lietuvos standartizacijos asociacijos finansinės veiklos kontrolė
1. Lietuvos standartizacijos asociacijos finansinę veiklą ne rečiau kaip kartą per metus tikrina revizijos komisija.
2. Revizijos komisijos nariais negali būti Standartizacijos tarybos nariai ir administracijos darbuotojai.
3. Lietuvos standartizacijos asociacijos finansinės veiklos kontrolės tvarką nustato Asociacijos įstatai.
25 straipsnis. Lietuvos standartizacijos asociacijos veiklos teisėtumo priežiūra
1. Lietuvos standartizacijos asociacijos veiklos teisėtumą prižiūri Vyriausybės įgaliotoji institucija (toliau – įgaliotoji institucija).
2. Lietuvos standartizacijos asociacija privalo pateikti įgaliotajai institucijai Standartizacijos tarybos nustatytos formos metinę ataskaitą.
4. Įgaliotoji institucija atstovauja Lietuvos Respublikos Vyriausybei tarptautinėse ir regioninėse institucijose, nagrinėjančiose standartizacijos klausimus vyriausybių lygiu.
ŠEŠTASIS SKIRSNIS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
27 straipsnis. Atsakomybė už Standartizacijos įstatymo pažeidimus
28 straipsnis. Lietuvos standartizacijos departamento teisių perėmimas
1. Iki bus įsteigta ir įstatymų nustatyta tvarka įregistruota Lietuvos standartizacijos asociacija, nacionalinės standartizacijos institucijos funkcijas vykdo Lietuvos standartizacijos departamentas.
2. Įsteigus ir įstatymų nustatyta tvarka įregistravus Lietuvos standartizacijos asociaciją, Lietuvos standartizacijos departamentas likviduojamas Biudžetinių įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.
3. Likvidavus Lietuvos standartizacijos departamentą:
1) Lietuvos Respublikos Vyriausybė perduoda Lietuvos standartizacijos asociacijai kaip valstybės stojamąjį įnašą Lietuvos standartizacijos departamento turėtą ilgalaikį ir trumpalaikį materialųjį turtą, išskyrus nekilnojamąjį turtą, kuris perduodamas šio straipsnio 3 dalies 2 punkte nustatyta tvarka, ir paskiria institucijas atstovauti valstybės interesams Lietuvos standartizacijos asociacijoje;
2) Lietuvos Respublikos Vyriausybė, siekdama užtikrinti visuomenės interesus standartizacijos srityje ir atsižvelgdama į Lietuvos standartizacijos asociacijos vykdomas viešojo administravimo funkcijas, perduoda šio įstatymo 25 straipsnyje nurodytai įgaliotajai institucijai patikėjimo teise valdyti Lietuvos standartizacijos departamento valdytas ir naudotas negyvenamąsias patalpas, o įgaliotajai institucijai perėmus šias patalpas, perduoda jas neatlygintinai naudotis pagal panaudos sutartį Lietuvos standartizacijos asociacijai. Panaudos sutartis pasibaigia, kai panaudos subjektas nutraukia veiklą, dėl kurios buvo sudaryta panaudos sutartis ir kurią vykdydamas jis naudojosi valstybės turtu;