LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO
2003 M. SAUSIO 14 D. ĮSAKYMO Nr. 1V-15 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS SEKTORINĖS ANTIKORUPCINĖS PROGRAMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2011 m. kovo 15 d. Nr. 1V-185
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2003 m. sausio 14 d. įsakymą Nr. 1V-15 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos sektorinės antikorupcinės programos patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2010 m. balandžio 1 d. įsakymo Nr. 1V-200 redakcija) ir išdėstau jį nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS
VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS KOVOS SU KORUPCIJA PROGRAMOS PATVIRTINIMO
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo (Žin., 2002, Nr. 57-2297) 7 straipsnio 5 dalimi ir įgyvendindamas Lietuvos Respublikos nacionalinę kovos su korupcija programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. sausio 17 d. nutarimu Nr. IX-711 (Žin., 2002, Nr. 10-355; 2009, Nr. 60-2346),
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų
ministro 2003 m. sausio 14 d.
įsakymu Nr. 1V-15
(Lietuvos Respublikos vidaus reikalų
ministro 2011 m. kovo 15 d.
įsakymo Nr. 1V-185 redakcija)
LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS KOVOS SU KORUPCIJA PROGRAMA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos kovos su korupcija programos (toliau – Programa) paskirtis – sukurti ilgalaikę, veiksmingą ir kryptingą korupcijos prevencijos ir jos kontrolės sistemą Vidaus reikalų ministerijos (toliau – VRM) administracijos padaliniuose, Asmens dokumentų išrašymo centre prie VRM, Ginklų fonde prie VRM (toliau – GF), Gyventojų registro tarnyboje prie VRM, Informatikos ir ryšių departamente prie VRM, Migracijos departamente prie VRM (toliau – MD), Regioninės plėtros departamente prie VRM, Turto valdymo ir ūkio departamente prie VRM (toliau – TVŪD), Sveikatos priežiūros tarnyboje prie VRM, Valstybės tarnybos departamente prie VRM (toliau – VTD), Viešojo saugumo tarnyboje prie VRM (toliau – VST) (toliau – įstaigos prie VRM), VRM Autoūkyje, VRM Medicinos centre, Sveikatos priežiūros tarnybos prie VRM Trakų medicininės reabilitacijos centre ir VRM Reprezentaciniame pučiamųjų orkestre (toliau – VRM įstaigos), numatyti veiksmingą ir kryptingą kovos su korupcija priemonių planą, kurį įgyvendinus bus sudarytos prielaidos mažėti korupcijos plitimui VRM administracijos padaliniuose, įstaigose prie VRM ir VRM įstaigose.
Kitos Programoje nepaminėtos įstaigos prie VRM rengia ir tvirtina savo įstaigų kovos su korupcija programas.
II. PADĖTIES ANALIZĖ
3. Vadovaujantis Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. spalio 8 d. nutarimu Nr. 1601 (Žin., 2002, Nr. 98-4339), paskutinis korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas VRM buvo atliktas 2010 m. III ketvirtį. Atlikus korupcijos pasireiškimo tikimybės VRM administracijos padaliniuose, įstaigose prie VRM ir VRM įstaigose analizę, buvo padarytos išvados, kad juose egzistuoja didelė korupcijos tikimybė, nes jų veiklos sritys atitinka Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo (Žin., 2002, Nr. 57-2297) 6 straipsnio 3 dalyje ir Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkoje nustatytus korupcijos pasireiškimo tikimybės kriterijus.
4. Korupcijos tikimybė VRM administracijos padaliniuose atitinka vieną iš septynių Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme ir Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkoje nustatytų korupcijos pasireiškimo tikimybės kriterijų, t. y. korupcija gali pasireikšti naudojant valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančią informaciją.
MD veikla atitinka du iš septynių Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkoje nustatytų korupcijos pasireiškimo tikimybės kriterijų: valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos naudojimo ir sprendimų priėmimo, kuriems nereikia kitos valstybės ar savivaldybės įstaigos patvirtinimo, srityje.
VTD veikla atitinka du iš septynių Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkoje nustatytų korupcijos pasireiškimo tikimybės kriterijų, t. y. daugiausia priimami sprendimai, kuriems nereikia kitos valstybės ar savivaldybės įstaigos patvirtinimo, ir valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos naudojimas.
Korupcijos pasireiškimo tikimybė GF veikloje yra, nes atitinka tris iš septynių Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkoje nustatytų korupcijos pasireiškimo tikimybės kriterijų. Tačiau analizuojamu laikotarpiu GF negavo duomenų apie GF valstybės tarnautojų, kurių veikla susijusi su įmonių, kurios užsiima sprogmenų gamyba, prekyba, naudojimu, ginklų ir jų dalių gamyba, ginklų ir šaudmenų taisymu ir perdirbimu, kontrole ir priežiūra, su licencijų, leidimų, pažymų išdavimu, korupcines veikas. Taip pat nėra duomenų, kad dėl korupcinių nusikalstamų veikų būtų pradėti ikiteisminiai tyrimai, ar asmenys skundėsi dėl tokių GF valstybės tarnautojų padarytų kitų korupcinių veikų, dėl kurių ikiteisminis tyrimas nepradedamas. Per analizuojamą laikotarpį negauta ir pranešimų dėl įslaptintos informacijos praradimo ir atskleidimo.
TVŪD veikla atitinka du iš septynių Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkoje nustatytų korupcijos pasireiškimo tikimybės kriterijų, t. y. veikloje, kurioje nereikia kitos valstybės ar savivaldybės įstaigos patvirtinimo, ir naudojant valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančią informaciją.
Išanalizavus VST veiklą, galima teigti, kad jos veikloje egzistuoja korupcijos tikimybė, nes atitinka du iš septynių Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkoje nustatytų korupcijos pasireiškimo tikimybės kriterijų: naudojama valstybės ir tarnybos paslaptį sudaranti informacija ir anksčiau atlikus korupcijos rizikos analizę buvo nustatyta VST veiklos trūkumų.
III. PROGRAMOS TIKSLAS IR UŽDAVINIAI
5. Programos tikslas – sustiprinti korupcijos prevenciją, užkirsti kelią korupcijos atsiradimui VRM administracijos padaliniuose, įstaigose prie VRM ir VRM įstaigose, pašalinti teisės aktų, procedūrų ir kitų veiklos sričių spragas, dėl kurių gali atsirasti sąlygos korupcijai.
6. Programos tikslui pasiekti numatomi tokie uždaviniai:
6.1. sukurti ir įdiegti VRM administracijos padaliniuose, įstaigose prie VRM ir VRM įstaigose veiksmingą prevencinę kovos su korupcija sistemą, procedūras, užkertančias kelią korupcijos plėtrai ir šalinančias korupcinio pobūdžio veiksnius;
6.2. užtikrinti, kad VRM administracijos padaliniuose, įstaigose prie VRM ir VRM įstaigose būtų greitai atskleisti, išsamiai ir kokybiškai ištirti korupcinio pobūdžio teisės pažeidimai, būtų užtikrintas valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, atsakomybės už šiuos teisės pažeidimus neišvengiamumas;
IV. LAUKIAMI REZULTATAI IR VERTINIMO KRITERIJAI
7. Įgyvendinus Programą, siekiama šių rezultatų:
7.1. sukurta VRM administracijos padaliniuose, įstaigose prie VRM ir VRM įstaigose veiksminga prevencinė kovos su korupcija sistema;
7.2. sumažintos prielaidos korupcijai atsirasti VRM administracijos padaliniuose, įstaigose prie VRM ir VRM įstaigose;
7.3. bus sukurta veiksmingai veikianti korupcinio pobūdžio teisės pažeidimų tyrimo bei atsakomybės taikymo sistema VRM administracijos padaliniuose, įstaigose prie VRM ir VRM įstaigose;
8. Programos įgyvendinimo veiksmingumas vertinamas pagal šiuos vertinimo kriterijus:
8.1. VRM administracijos padalinių, įstaigų prie VRM ir VRM įstaigų veiklos skaidrumo tyrimo rezultatai, atskleidžiantys prielaidas korupcijai mažėti;
8.2. tyrimų rezultatai, atskleidžiantys korupcijos paplitimo mažėjimą VRM administracijos padaliniuose, įstaigose prie VRM ir VRM įstaigose;
9. Programos 8.1–8.3 punktuose nurodytus tyrimus atliks VRM komisija kovai su korupcija koordinuoti.
V. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, STEBĖSENA IR ATSKAITOMYBĖ
11. Už Programos įgyvendinimo koordinavimą atsakinga VRM komisija kovai su korupcija koordinuoti, kuri sudaroma ir jos nuostatai tvirtinami vidaus reikalų ministro įsakymu.
12. Programos 1 punkte išvardytos įstaigos ir jų padaliniai VRM komisijos kovai su korupcija koordinuoti nustatytais terminais privalo pateikti pasiūlymus dėl atnaujinamos Programos projekto, bendrų ir sektorinių korupcijos kontrolės priemonių, skirtų siūlomiems atnaujinamos Programos tikslams ir uždaviniams įgyvendinti.
14. VRM komisijos kovai su korupcija koordinuoti sekretoriato funkciją atliekantis VRM administracijos padalinys, atsižvelgęs į gautus pasiūlymus dėl tolesnių Programos prioritetų, naujų uždavinių nustatymo ar esamų uždavinių aktualumo vykdant Programą ir atliktą Programos įgyvendinimo stebėsenos išvadą, parengia ir pateikia naujo laikotarpio Programos priemonių planą ir prireikus Programos pakeitimo projektą VRM komisijai kovai su korupcija koordinuoti.
15. VRM komisija kovai su korupcija koordinuoti vykdo Programos priemonių plano įgyvendinimo stebėseną ir įvertinimą, taip pat periodiškai, du kartus per metus – iki einamųjų metų liepos 1 d. ir gruodžio 31 d. pateikia Programos priemonių plano įgyvendinimo stebėsenos ir įvertinimo rezultatus vidaus reikalų ministrui.
VI. PROGRAMOS FINANSAVIMAS
Lietuvos Respublikos
vidaus reikalų ministerijos
Kovos su korupcija programos
priedas
LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS KOVOS SU KORUPCIJA PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANAS 2011 M.
UŽDAVINYS |
PRIEMONĖ |
VYKDYTOJAS |
VERTINIMO KRITERIJAI |
ĮVYKDYMO TERMINAS |
1. Sukurti ir įdiegti Vidaus reikalų ministerijos (toliau – VRM) administracijos padaliniuose, įstaigose prie VRM ir VRM įstaigose veiksmingą prevencinę kovos su korupcija sistemą, procedūras, užkertančias kelią korupcijos plėtrai ir šalinančias korupcinio pobūdžio veiksnius |
1.1. Didinti elektroniniu būdu teikiamų paslaugų skaičių VRM, įstaigose prie VRM ir VRM įstaigose |
VRM administracijos padaliniai, įstaigos prie VRM ir VRM įstaigos |
Elektroniniu būdu teikiamų paslaugų skaičiaus padidėjimas, vnt. |
2011 m. IV ketv. |
1.2. Organizuoti konkursą VRM, įstaigų prie VRM ir VRM įstaigų valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, dėl geriausio pasiūlymo, kuris prisidėtų prie antikorupcinio švietimo ir kovos su korupcija |
VRM Ryšių su visuomene skyrius, VRM administracijos padaliniai, įstaigos prie VRM ir VRM įstaigos |
Pateiktų pasiūlymų skaičius. |
2011 m. III ketv. |
|
1.3. Vykdyti viešuosius pirkimus, atliekamus elektroninėmis priemonėmis |
Turto valdymo ir ūkio departamentas prie VRM, įstaigos prie VRM ir VRM įstaigos |
Elektroninėmis priemonėmis atlikti ne mažiau kaip 50 % visų planuojamų pirkimų. |
2011 m. IV ketv. |
|
1.4. Viešųjų pirkimų komisijos sudėties rotacija |
Turto valdymo ir ūkio departamentas prie VRM |
Užtikrinti viešųjų pirkimų skaidrumą. |
2011 m. II–IV ketv. |
|
1.5. Išanalizuoti ir prireikus vidaus teisės aktuose įtvirtinti nuolatinę visų viešųjų pirkimų procedūrų kontrolę |
Turto valdymo ir ūkio departamentas prie VRM |
Užtikrinti viešųjų pirkimų skaidrumą. |
2011 m. III ketv. |
|
1.6. Išanalizuoti teismų sprendimus dėl apskųstų viešųjų pirkimų ir imtis priemonių teismų sprendimuose paminėtiems trūkumams šalinti |
Turto valdymo ir ūkio departamentas prie VRM |
Užtikrinti viešųjų pirkimų skaidrumą. |
2011 m. III ketv. |
|
1.7. Organizuoti VRM administracijos padalinių ir įstaigų prie VRM valstybės tarnautojų (darbuotojų) mokymus dėl teisės aktų projektų vertinimo antikorupciniu požiūriu |
VRM Personalo departamentas, įstaigų prie VRM ir VRM įstaigų personalo padaliniai |
Mokymus išklausiusių dalyvių skaičius. Mokymų valandų skaičius, tenkantis vienam mokymus išklausiusiam valstybės tarnautojui (darbuotojui). |
2011 m. IV ketv. |
|
1.8. Atsižvelgiant į VRM, įstaigų prie VRM ir VRM įstaigų uždavinių ir funkcijų specifiką, organizuoti (prisidėti prie organizavimo) korupcijos prevencijos ir kontrolės seminarus (paskaitas) VRM administracijos padaliniuose, įstaigose prie VRM ir VRM įstaigose |
VRM Personalo departamentas, įstaigų prie VRM ir VRM įstaigų personalo padaliniai |
Seminarų (paskaitų) ir jų dalyvių skaičius. |
2011 m. IV ketv. |
|
1.9. Išnagrinėti licencijų, leidimų ir kitų dokumentų išdavimo VRM veiklos srityje tvarką, priežiūros sistemos pagrįstumą ir efektyvumą ir parengti pasiūlymus dėl licencijavimo ir priežiūros sistemų tobulinimo |
VRM administracijos padaliniai, įstaigos prie VRM ir VRM įstaigos |
Parengta išvada ir pasiūlymai. |
2011 m. III ketv. |
|
2. Užtikrinti, kad VRM administracijos padaliniuose, įstaigose prie VRM ir VRM įstaigose būtų greitai atskleisti, išsamiai ir kokybiškai ištirti korupcinio pobūdžio teisės pažeidimai, būtų užtikrintas valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, atsakomybės už šiuos teisės pažeidimus neišvengiamumas |
2.1. Analizuoti ir prireikus tobulinti valstybės tarnautojų ir vidaus tarnybos sistemos pareigūnų tarnybinių nusižengimų ir nuobaudų skyrimo apskaitą Valstybės tarnautojų bei Vidaus reikalų pareigūnų registruose |
Valstybės tarnybos departamentas prie VRM, VRM Personalo departamentas |
Tarnybinių nusižengimų ir nuobaudų skyrimo apskaitos Valstybės tarnautojų bei Vidaus reikalų pareigūnų registruose tobulinimas. |
2011 m. IV ketv. |
2.2. Prižiūrėti, ar VRM administracijos padalinių, įstaigų prie VRM ir VRM įstaigų valstybės tarnautojai, kurių privačių interesų deklaracijų duomenys nėra vieši, deklaracijas pateikia laiku ir tinkamai |
VRM Personalo departamentas, įstaigų prie VRM personalo padaliniai |
Išaiškintų valstybės tarnautojų, laiku nepateikusių privačių interesų deklaracijas, skaičiaus sumažėjimas. |
Nuolat |
|
2.3. Kompleksiškai išanalizuoti teisinę ir praktinę situaciją, susijusią su statutinių valstybės tarnautojų privalomais periodiniais sveikatos patikrinimais, ir pateikti išvadas dėl teisės aktų tobulinimo poreikio ar jų praktinio veikimo problemų sprendimo būdų, o prireikus parengti reikalingus teisės aktų pakeitimus |
Sveikatos priežiūros tarnyba prie VRM, VRM Personalo departamentas, VRM Viešojo saugumo politikos departamentas, VRM Teisės departamentas |
Parengta išvada dėl teisės aktų tobulinimo poreikio ar jų praktinio veikimo problemų sprendimo būdų. Vidaus reikalų sistemoje bus užkirstas kelias statutiniams valstybės tarnautojams (ypač vadovams) išvengti privalomų sveikatos patikrinimų arba panašiems piktnaudžiavimams, tai sumažintų korupcijos apraiškas privalomų periodinių sveikatos patikrinimų srityje. |
2011 m. III ketv. |
|
2.4. Peržiūrėti VRM 2010 m. gautus ir išnagrinėtus asmenų skundus, susijusius su korupcija VRM ir jai pavaldžiose institucijose |
VRM komisija kovai su korupcija koordinuoti, VRM Teisės departamentas |
Išanalizavus gautus skundus, suformuluoti pasiūlymus dėl VRM veiklos tobulinimo, siekiant šalinti prielaidas korupcijai atsirasti ir plisti. |
2011 m. III ketv. |
|
2.5. Atlikti tyrimą, ar VRM įstaigose laikomasi VRM parengto asmenų aptarnavimo ir jų prašymų bei skundų nagrinėjimo institucijose ir įstaigose taikant vieno langelio principą praktinio vadovo nuostatų |
VRM Viešojo saugumo politikos departamentas |
Gerinti gyventojų aptarnavimą, mažinti administracinę naštą. |
2011 m. IV ketv. |
|
3. Informuoti visuomenę apie korupcijos keliamas grėsmes, supažindinti gyventojus su VRM vykdomomis priemonėmis, nukreiptomis prieš esamas ar galimas korupcijos apraiškas |
3.1. Rengti ir skelbti VRM interneto svetainėje informaciją apie VRM vykdomą veiklą, nukreiptą prieš korupciją. Skelbti ne tik VRM kovos su korupcija programą bei įgyvendinimo priemonių planą, bet ir įgyvendinimo ataskaitą |
VRM Ryšių su visuomene skyrius |
Parengtos informacijos aktualumas. Informuoti visuomenę apie VRM vykdomą kovą su korupcija. |
Nuolat |
3.2. Viešai skelbti visų viešųjų pirkimų konkursų rezultatus VRM interneto svetainėje |
VRM Ryšių su visuomene skyrius, Turto valdymo ir ūkio departamentas prie VRM |
Užtikrinti viešųjų pirkimų skaidrumą. |
Nuolat |
|
3.3. Rinkti duomenis ir pildyti VRM interneto svetainės skyriaus „Korupcijos prevencija“ rubrikas „Naujienos“, „Žiniasklaidos apžvalga“ |
VRM Ryšių su visuomene skyrius |
Visuomenės susidomėjimas antikorupcine veikla. |
Nuolat |