VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ BEI VIEŠOJO PIRKIMO–PARDAVIMO SUTARČIŲ ATRINKIMO VERTINIMUI IR PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ ATRINKIMO TIKRINIMUI PROCEDŪRŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2013 m. sausio 10 d. Nr. 1S-15

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. spalio 14 d. nutarimu Nr. 1332 (Žin., 2009, Nr. 127-5496) patvirtintos Lietuvos viešųjų pirkimų sistemos tobulinimo ir plėtros 2009–2013 metų strategijos įgyvendinimo priemonių plano 12.2 p. ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. 1517 patvirtintų Viešųjų pirkimų tarnybos nuostatų 7.1 p.:

1. T v i r t i n u Viešųjų pirkimų bei viešojo pirkimo–pardavimo sutarčių atrinkimo vertinimui ir perkančiųjų organizacijų atrinkimo tikrinimui procedūrų tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2010 m. rugpjūčio 20 d. įsakymą Nr. 1S-121 „Dėl viešųjų pirkimų atrinkimo įvertinimui ir perkančiųjų organizacijų atrinkimo tikrinimui procedūrų aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Direktorius                                                                              Žydrūnas Plytnikas


PATVIRTINTA

Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus

2013 m. sausio 10 d. įsakymu Nr. 1S-15

 

VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ BEI VIEŠoJo PIRKIMO–PARDAVIMO SUTARČIŲ ATRINKIMO VERTINIMUI IR PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ ATRINKIMO TIKRINIMUI PROCEDŪRŲ TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Viešųjų pirkimų bei viešojo pirkimo–pardavimo sutarčių atrinkimo vertinimui ir perkančiųjų organizacijų atrinkimo tikrinimui procedūrų tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Viešųjų pirkimų tarnybos (toliau – Tarnyba) Rizikos valdymo skyriaus (toliau – RV skyrius) veiklą atrenkant viešuosius pirkimus (toliau – pirkimai) bei viešojo pirkimo–pardavimo sutartis (toliau – sutartys), kuriems taikomas Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) (toliau – Įstatymas), vertinimui bei perkančiąsias organizacijas, kurios atitinka Įstatymo 4 straipsnio nuostatas, tikrinimui.

2. Aprašu vadovaujasi Tarnybos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.

3. Aprašas parengtas vadovaujantis Įstatymu, Tarnybos direktoriaus įsakymais ir kitais teisės aktais.

4. Pirkimų bei sutarčių atrinkimo vertinimui ir perkančiųjų organizacijų atrinkimo tikrinimui tikslai:

4.1. užtikrinti identifikuotų didžiausios rizikos sričių, kuriose galimi dažniausi Įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimai, kontrolę;

4.2. didinti pirkimų bei sutarčių vykdymo kontrolės sistemos efektyvumą.

5. Atrenkamų vertinimų ir tikrinimų rūšys:

5.1. neplaninis sisteminis pirkimų vertinimas;

5.2. neplaninis operatyvus pirkimų vertinimas;

5.3. neplaninis sutarčių vertinimas;

5.4. planinis perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su sutarčių sudarymu ir jų vykdymu, tikrinimas;

5.5. planinis perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimas;

5.6. operatyvus perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimas.

6. Teisėsaugos ar Europos Sąjungos teikiamą paramą administruojančių institucijų motyvuotus prašymus ar pavedimus atlikti pirkimų ar sutarčių vertinimą, RV skyrius perduoda tarnybiniu pranešimu Tarnybos dokumentų valdymo sistemoje (toliau – E-kontora) nevertindamas rizikos vadovaujantis Viešųjų pirkimų reikalavimų pažeidimų rizikos vertinimo metodika, patvirtinta Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2010 m. kovo 5 d. įsakymu Nr. 1S-34 (aktualia redakcija) (toliau – Metodika):

6.1. atlikti pirkimų vertinimą – Tarnybos Kontrolės skyriui;

6.2. atlikti sutarčių vertinimą – Tarnybos Pirkimo sutarčių vykdymo priežiūros skyriui.

 

II. PIRKIMŲ BEI SUTARČIŲ ATRINKIMAS VERTINIMUI

 

7. Pirkimai ir sutartys vertinimui atrenkami remiantis rizikos įverčiais, apskaičiuotais pagal Metodiką.

8. Tarnybos RV skyrius atrenka:

8.1. pirkimus neplaniniam sisteminiam pirkimų vertinimui, analizuodamas:

8.1.1. Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje pateiktą informaciją;

8.1.2. gautą perkančiųjų organizacijų informaciją dėl pagrindimų Įstatymo 56 straipsnio 5 dalyje nustatytais atvejais;

8.1.3. informaciją, gautą tarnybiniu pranešimu per E-kontorą iš Tarnybos administracijos padalinių.

8.2. Pirkimus neplaniniam operatyviam pirkimų vertinimui, analizuodamas Tarnybos gautus prašymus, skundus, pranešimus, žiniasklaidoje pateiktą informaciją apie galimai perkančiųjų organizacijų padarytus Įstatymo pažeidimus, vykdant pirkimų procedūras.

8.3. Sutartis neplaniniam sutarčių vertinimui, analizuodamas:

8.3.1. Tarnybos gautus prašymus, skundus, pranešimus, žiniasklaidoje pateiktą informaciją apie galimai perkančiųjų organizacijų padarytus Įstatymo pažeidimus, sudarant ar vykdant sutartis;

8.3.2. Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje pateiktą informaciją;

8.3.3. informaciją, gautą tarnybiniu pranešimu per E-kontorą iš Tarnybos administracijos padalinių.

9. Tarnybos administracijos padalinys, atlikdamas jam priskirtas funkcijas ir įtaręs galimus pažeidimus, kuriuos pagal savo kompetenciją gali nustatyti kitas Tarnybos administracijos padalinys, nedelsiant tarnybiniu pranešimu per E-kontorą informuoja Tarnybos direktorių ir perduoda informaciją Tarnybos RV skyriui rizikos vertinimui.

10. Tarnybos Kontrolės ir Pirkimo sutarčių vykdymo priežiūros skyriai, siekdami užtikrinti tolygų skyriaus darbo krūvį, paskutinę kiekvienos savaitės darbo dieną tarnybiniu pranešimu per E-kontorą informuoja Tarnybos RV skyrių, kokį pirkimų ar sutarčių skaičių Tarnybos RV skyrius ateinančią savaitę minėtiems skyriams galės pateikti vertinimui (toliau – vertinimų skaičius). Pirkimų ir sutarčių skaičius per mėnesį negali būti mažesnis kaip 2 kiekvienam minėtam skyriui.

11. Tarnybos RV skyrius, atsižvelgdamas į Tarnybos Kontrolės ir Pirkimo sutarčių vykdymo priežiūros skyrių pateiktą vertinimų skaičių ir vadovaudamasis TOP N taisykle (t. y. didžiausią rizikos balą per savaitę surinkę pirkimai), atrenka ir pirmą kiekvienos savaitės darbo dieną tarnybiniu pranešimu per E-kontorą pateikia:

11.1. Tarnybos Kontrolės skyriui – neplaninius sisteminius pirkimo vertinimus ir Neplaninius operatyvius pirkimo vertinimus.

11.2. Tarnybos Pirkimo ir sutarčių vykdymo priežiūros skyriui – neplaninius sutarčių vertinimus.

 

III. Perkančiųjų organizacijų atrinkimas plANINIAm ir opeRatyviam tikrinimui ir Perkančiųjų organizacijų atrinkimas planiniam Sutarčių tikrinimui

 

12. Perkančiosios organizacijos tikrinimui atrenkamos remiantis rizikos įverčiais, apskaičiuotais pagal Metodiką, vadovaujantis TOP N taisykle.

12.1. Tarnybos RV skyrius atrenka perkančiąsias organizacijas planiniam perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su sutarčių sudarymu ir jų vykdymu, tikrinimui ir planiniam perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimui analizuodamas:

12.1.1. Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje pateiktą informaciją;

12.1.2. gautą perkančiųjų organizacijų informaciją dėl pagrindimų Įstatymo 56 straipsnio 5 dalyje nustatytais atvejais;

12.1.3. informaciją, gautą tarnybiniu pranešimu per E-kontorą iš Tarnybos administracijos padalinių;

12.1.4. teisėsaugos ar Europos Sąjungos teikiamą paramą administruojančių institucijų motyvuotus prašymus ar pavedimus atlikti pirkimų ar sutarčių vertinimą;

12.1.5. Europos Sąjungos teikiamą paramą administruojančių institucijų pranešimus apie nustatytus Įstatymo pažeidimus ir taikytas korekcijas.

13. Planinio perkančiųjų organizacijų tikrinimų plano sudarymo tvarka:

13.1. Tarnybos RV skyrius ne vėliau kaip iki einamųjų metų sausio 20 dienos parengia planinių perkančiųjų organizacijų veiklos, susijusios su sutarčių sudarymu ir jų vykdymu, tikrinimų plano ir planinių perkančiųjų organizacijos veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimų plano (toliau – Planai) projektus (toliau – Planų projektai) ir tarnybiniu pranešimu per E-kontorą teikia juos tvirtinti Tarnybos direktoriui.

13.2. Tarnybos direktorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Planų projektų gavimo dienos juos patvirtina arba motyvuotu teikimu per E-kontorą grąžina Tarnybos RV skyriui koreguoti. Pakoreguotus Planų projektus Tarnybos RV skyrius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo korekcijų atlikimo tarnybiniu pranešimu per E-kontorą teikia tvirtinti Tarnybos direktoriui.

13.3. Tarnybos direktoriui patvirtinus Planus, Tarnybos RV skyrius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patvirtinimo dienos raštu informuoja į Planus įtrauktas perkančiąsias organizacijas individualiai.

13.4. Tarnybos direktoriui patvirtinus Planus, Tarnybos RV skyrius ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jų patvirtinimo dienos pateikia Planus kitiems ūkio subjektų veiklos priežiūrą atliekantiems subjektams, kurių priežiūros dalykas ir forma yra susiję su Tarnybos atliekamomis ūkio subjektų veiklos priežiūros funkcijomis, siekiant užtikrinti, kad vienu metu būtų atliekami ne daugiau kaip du ūkio subjekto veiklos planiniai tikrinimai.

14. Patvirtinus Tarnybos Strateginį veiklos planą, Planai gali būti koreguojami ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Tarnybos Strateginio veiklos plano patvirtinimo.

15. Tarnybos RV skyrius atrenka perkančiąją organizaciją operatyviam perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimui analizuodamas:

15.1. Tarnybos gautus prašymus, skundus, pranešimus, žiniasklaidoje pateiktą informaciją apie galimai perkančiųjų organizacijų padarytus Įstatymo pažeidimus, vykdant pirkimo procedūras iki pirkimo pabaigos;

15.2. Europos Sąjungos teikiamą paramą administruojančių institucijų pranešimus apie nustatytus pažeidimus ir taikytas korekcijas.

16. Tarnybos RV skyrius tarnybiniu pranešimu per E-kontorą teikia Tarnybos direktoriui siūlymą atlikti operatyvų perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimą. Sprendimą dėl operatyvaus perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimo atlikimo priima Tarnybos direktorius rezoliucija Tarnybos Kontrolės skyriui.

17. Tarnybos direktoriui priėmus sprendimą neatlikti operatyvaus perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimo, Tarnybos RV skyrius, remdamasis rizikos įverčiais, apskaičiuotais pagal Metodiką, priima sprendimus dėl neplaninio operatyvaus pirkimų vertinimo.

18. Atsižvelgiant į neplaninių operatyvaus pirkimų vertinimų, neplaninių sutarčių vertinimų ir operatyvių perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimų skaičių, kiekvienų metų antrojo ketvirčio pabaigoje įvertinamas būtinumas koreguoti Planus. Patvirtinti Planai iki kiekvienų metų trečiojo ketvirčio pabaigos gali būti koreguojami, siekiant užtikrinti Tarnybos Strateginiame veiklos plane nustatytus veiklos prioritetus bei siektinus prioritetų įgyvendinimo uždavinius. Plano koregavimą inicijuoja Tarnybos Kontrolės ir Pirkimo sutarčių vykdymo priežiūros skyriai teikdami tarnybinį pranešimą E-kontoroje Tarnybos direktoriui. Sprendimą koreguoti Planus priima Tarnybos direktorius rezoliucija Tarnybos RV skyriui.

 

IV. pranešimų DĖL GALIMŲ ĮSTATYMO PAŽEIDIMŲ priėmimas nagrinėti ir informavimas

 

19. Tarnybos RV skyrius, gavęs pranešimus dėl galimų Įstatymo pažeidimų ir atlikęs rizikos vertinimą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų parengia raštą pareiškėjui, informuodamas apie vertinimui atrinktą / neatrinktą pirkimą ar sutartį, kurį pasirašo Tarnybos direktorius ar jo įgaliotas asmuo. Jei Tarnybai pareiškėjas teikia pranešimo, skirto perkančiajai organizacijai, kopiją, raštas pareiškėjui nerengiamas.

20. Tarnybos RV skyrius turi teisę gauti iš perkančiosios organizacijos, jos pirkimo komisijos ir (ar) narių, pirkimo procedūrose dalyvaujančių ekspertų, su pirkimais ar sutartimis susijusių veiksmų ir sprendimų paaiškinimus bei iš perkančiosios organizacijos su pirkimais ir pirkimo sutarties vykdymu susijusią informaciją ir dokumentus, reikalingą pirkimo ar sutarties rizikai įvertinti.

21. Pranešimai, kuriuose nenurodytas asmens vardas, pavardė ar juridinio asmens pavadinimas, adresas arba asmens nepasirašyti, nenagrinėjami, išskyrus atvejus, kai yra motyvuotas Tarnybos direktoriaus pavedimas atlikti rizikos įvertinimą arba perduoti Tarnybos administracijos padaliniams pagal kompetenciją atlikti pirkimo ar sutarties vertinimą, neskaičiuojant rizikos balo pagal Metodiką, kurie įforminami Tarnybos direktoriaus įsakymais. Pranešimai taip pat nenagrinėjami, jeigu tuo pačiu klausimu teismui yra pateiktas ieškinys ar Tarnyba yra priėmusi administracinį sprendimą ir pranešėjas nepateikia naujų faktinių duomenų, leidžiančių ginčyti Tarnybos priimtą administracinį sprendimą, taip pat jeigu nuo pranešime nurodytų pažeidimų paaiškėjimo dienos iki pranešimo pateikimo yra praėję daugiau kaip 6 mėnesiai. Apie sprendimą nenagrinėti pranešimo asmeniui pranešama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Visa informacija, susijusi su pirkimų ir sutarčių vertinimu bei perkančiųjų organizacijų tikrinimu, saugoma Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 57-1982; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka.

_________________