LIETUVOS RESPUBLIKOS

VALDYMO REFORMŲ IR SAVIVALDYBIŲ REIKALŲ MINISTERIJOS IR

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTERIJOS

 

Į S A K Y M A S

DĖL REGIONINIŲ SMULKAUS IR VIDUTINIO VERSLO PLĖTROS PROGRAMŲ RENGIMO MODELIO PATVIRTINIMO

 

1998 m. liepos 3 d. Nr. 41/235

Vilnius

 

Įgyvendindami Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. sausio 8 d. nutarimą Nr. 15 „Dėl Smulkaus ir vidutinio verslo plėtros programos nuostatų ir jų įgyvendinimo priemonių“ bei patvirtintų smulkaus ir vidutinio verslo plėtros programos įgyvendinimo priemonių 1.2.1 punktą,

ĮSAKOME:

Patvirtinti Regioninių smulkaus ir vidutinio verslo plėtros programų rengimo modelį (pridedama).

 

 

VALDYMO REFORMŲ IR SAVIVALDYBIŲ

REIKALŲ MINISTRAS                                                                                 KĘSTUTIS SKREBYS

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                            VINCAS BABILIUS

______________

 


SMULKAUS IR VIDUTINIO VERSLO PLĖTRA REGIONUOSE

 

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

Regioninės politikos samprata ir regioninės plėtros programos

 

Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko 1997 m. lapkričio 27 d. potvarkiu Nr. 533 sudaryta darbo grupė suformavo pagrindines regioninės plėtros politikos nuostatas, apibrėžė regiono sampratą bei pateikė pasiūlymus dėl regioninio valdymo struktūrų. Darbo grupės priimti sprendimai atsispindi Lietuvos regioninės politikos metmenų projekte, kuris buvo parengtas bendradarbiaujant su prof. Michaelu Caddy iš Airijos, dirbusio Lietuvoje pagal trumpalaikę PHARE programą, kurios tikslas ir buvo padėti formuoti regioninės plėtros politikos nuostatas, atitinkančias Europos Sąjungos reikalavimus.

Regioninė politika gali būti traktuojama kaip visuma priemonių, skirtų skatinti ekonominę plėtrą regione, kuo efektyviau panaudojant vietinius resursus. Šiuo atveju pirmenybė teikiama ekonominei plėtrai, siekiant galutinio tikslo – spartesnio šalies ekonomikos augimo.

Regioninė politika taip pat gali būti pateikiama kaip visuma priemonių, užtikrinančių vienodą gyvenimo lygį ir gyvenimo sąlygas visiems piliečiams nepriklausomai nuo to, kurioje šalies vietoje jie gyvena.

Šaliai išgyvenant ekonominės stagnacijos ar smukimo laikotarpį, pirmenybė teikiama pirmajai regioninė politikos sampratai, t. y. ekonomikos augimui, o pasiekus tam tikrą ekonomikos augimo laipsnį, vis daugiau dėmesio skiriama gyvenimo lygio ir gyvenimo sąlygų šalyje suvienodinimui.

Regioninės politikos metmenų projekte siūloma pagrindiniais teritoriniais dariniais, kuriuose turėtų būti vykdoma valstybės ekonominės socialinės plėtros regioninė politika, laikyti aukštesniuosius administracinius – teritorinius vienetus – apskritis, t. y. nacionalinės regioninės politikos kontekste regiono samprata tapatinama su Lietuvos Respublikos teritorijos administraciniu vienetu – apskritimi.

Netolygų Lietuvos apskričių vystymąsi lemia įvairios priežastys. Vienų apskričių plėtrai įtakos turi didieji Lietuvos miestai, kuriuose vyksta aktyvus ekonominis gyvenimas. Kitos apskritys patiria nuosmukį dėl vienpusiško pramonės išvystymo. Didelių pramonės įmonių veikla, greta teigiamo poveikio apskrities ekonomikos plėtrai, gana dažnai neigiamai veikia darbo rinkos tendencijas. Didžiųjų įmonių modernizavimas, restruktūrizavimas ar net bankrotas didina nedirbančiųjų skaičių apskrityse, nes prarastas darbo vietas sunku pakeisti naujomis. Šiandien net išsivysčiusiose apskrityse pastebimi ryškūs skirtumai tarp miestų ir rajonų plėtros galimybių bei gyvenimo sąlygų juose.

Regioninės plėtros programos turi užtikrinti nuoseklią ir subalansuotą regionų plėtrą, sukuriant lygiavertes gyvenimo sąlygas visuose regionuose. Nacionalinių programų (pvz., smulkaus ir vidutinio verslo plėtros, transporto infrastruktūros gerinimo, profesinio mokymo tobulinimo ir kt.) įgyvendinimas turi prisidėti prie apskrities ekonominės socialinės plėtros, kad tų programų įgyvendinimui skirtos valstybės lėšos būtų tikslingai nukreipiamos ir efektyviai panaudojamos apskrities problemų sprendimui.

 

Regioninės smulkaus ir vidutinio verslo plėtros programos

 

Regioninė smulkaus ir vidutinio verslo plėtra – tai viena iš sudedamųjų bendros regioninės plėtros politikos dalių. Regioninių smulkaus ir vidutinio verslo plėtros programų rengimo ir jų įgyvendinimo tikslas – suaktyvinti lėtai besivystančių Lietuvos apskričių plėtrą, mažinti apskričių vystymosi diferenciaciją bei nedarbo lygį jose; įgyvendinti apskričių lygmenyje Lietuvos Respublikos Vyriausybės smulkaus ir vidutinio verslo plėtros strategiją, numatytą Smulkaus ir vidutinio verslo plėtros programoje, bei patikslinti tos strategijos įgyvendinimą, įvertinant apskričių ypatumus, galimybes ir poreikius.

Verslo aplinkos gerinimas, parama pradedantiesiems verslininkams ir mažoms įmonėms – regiono ekonominės socialinės plėtros pagrindas. Informacijos teikimo, konsultavimo bei mokymų programos pradedantiesiems verslininkams ir plėtojantiems savo verslą turi įtakos užimtumo ir pajamų augimui apskrityje, užtikrina apskrities konkurentabilumą bei atveria ilgalaikes perspektyvas apskrities plėtrai.

Apskrityje įgyvendinamų smulkaus ir vidutinio verslo (toliau – SVV) plėtros programų spektras gali būti labai platus:

• SVV plėtros programos, tenkinančios vietinius apskrities poreikius. Pvz., mieste, kur nustoja veikusi didelė įmonė, paramą, teikiamą per programas, tikslinga nukreipti nuo didelės įmonės atskilusioms mažoms (transporto, gamybos, maitinimo) įmonėms, dėmesį skirti perkvalifikavimo programoms, mokymų organizavimui, įtraukiant į programas žmones, kurie turi idėjų ir įgūdžių imtis verslo.

• SVV plėtros programos, leidžiančios panaudoti dar neįvertintas regiono galimybes. Pvz.:

* specialių konsultacijų verslo klausimais programos miestuose, kuriuose yra sutelktas didžiulis mokslinis potencialas;

* programos, skatinančios steigti prie universitetų ar mokslinių centrų įmones, gaminančias intelektinę produkciją;

* finansinės paramos inovacinėms įmonėms programos (mikrokreditavimo, paskolų garantijų teikimo).

Parama SVV glaudžiai siejasi su kitų platesnių nacionalinių programų įgyvendinimu. Pvz.:

• Miestuose ar rajonuose įgyvendinami infrastruktūros gerinimo projektai (pvz., seno pramoninio rajono atnaujinimas) gali pasitarnauti verslo inkubatorių steigimo programų įgyvendinimui ir padėti smulkiems verslininkams spręsti patalpų gavimo problemas.

• Nauji investiciniai projektai, skirti apskrities didžiosioms įmonėms, gali būti derinami su tokiomis SVV plėtros programomis, kurios skatina didžiųjų įmonių bendradarbiavimą (rangos ar kitų sutarčių pagrindu) su tos apskrities mažomis įmonėmis.

• Turizmo plėtojimo programos, kurios numato skatinimo bei lengvatų mechanizmo taikymą, atveria naujas galimybes mažoms įmonėms, šeimos įmonėms plėtoti verslą.

 

Regioninių smulkaus ir vidutinio verslo plėtros programų rengimo modelis

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė 1998 m. sausio 8 d. nutarimu Nr. 15 „Dėl Smulkaus ir vidutinio verslo plėtros programos nuostatų ir jų įgyvendinimo priemonių“ patvirtino SVV plėtros programos įgyvendinimo priemones.

Programos įgyvendinimo priemonė 1.2.1 numato parengti regioninių SVV plėtros programų kūrimo modelį, teikti šiuo klausimu metodinę paramą ir skatinti rengti apskričių, miestų bei rajonų SVV plėtros programas.

SVV plėtros programų rengimo ir jų įgyvendinimo inicijavimas apskrityse papildys Vyriausybės patvirtintą SVV plėtros programą regioniniais aspektais, leis tikslingai nukreipti valstybės, tarptautinių programų ir fondų paramą SVV bei užtikrins efektyvų finansinių lėšų, skirtų SVV, paskirstymą ir panaudojimą.

Dauguma Lietuvos apskričių šiandien nėra parengusios SVV plėtros programų. Lietuvos smulkaus ir vidutinio verslo plėtros agentūra (toliau – LSVVPA) pateikia Regioninių SVV plėtros programų rengimo modelio (toliau – modelis) projektą. Modelis parengtas apibendrinus užsienio šalių regioninės SVV plėtros patirtį, susipažinus su Lietuvos miestų ir rajonų SVV plėtros programų metmenimis, ekonominio socialinio vystymo planais bei vadovaujantis Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos Europos integracijos departamento rekomendaciniais pasiūlymais, į kuriuos būtina atsižvelgti teikiant paraiškas konkrečių projektų įgyvendinimui ir siekiant integruotis į Europos Sąjungos regioninio vystymo programas.

Pateikiamas modelis – tai metodinio pobūdžio gairės, kurios leis įvertinti SVV situaciją apskrityje ir pateikti konkrečius projektinius pasiūlymus (projektus), kuriuos tikslinga įgyvendinti apskrities miestuose ar rajonuose.

Modelio struktūrą sudaro šešios dalys:

1. Bendro pobūdžio informacija apie apskritį.

2. SVV situacija apskrityje ir sąlygos verslui plėtoti.

3. SVV situacijos apskrityje analizė, kurią atliekant akcentuojamos ir atskleidžiamos apskrities stipriosios ir silpnosios pusės, galinčios turėti įtakos verslo plėtrai, bendros ekonominės socialinės politikos fone numatomos SVV plėtros galimybės bei įvardijamos pagrindinės kliūtys. Analizės metu gauti apibendrinantys vertinimai ir išvados – pagrindas formuoti SVV plėtros strategiją.

4. Apskrities SVV plėtros strategija.

5. Apskrities SVV plėtros strategijos įgyvendinimo priemonių planas.

6. Priemonių įgyvendinimas, kuris vykdomas inicijuojant apskrities miestuose ar rajonuose konkrečius projektus, kurie gali būti dalinai finansuojami iš SVV skatinimo fondo.

 

Regioninių smulkaus ir vidutinio verslo plėtros programų rengimo modelio panaudojimas

 

Visos Europos šalys įgyvendina vienokias ar kitokias regioninės plėtros programas. Bendras principas, kurio laikomasi vykdant regioninės plėtros politiką, – sudaryti galimybes regionui priimti sprendimus. Regionas žino esamą situaciją ir gali pasiūlyti inovacines idėjas bei priemones jų įgyvendinimui. Tikimasi, kad Lietuvos apskritys taps SVV plėtros programų rengimo ir įgyvendinimo pagrindiniais iniciatoriais.

Pateikiama anketa – tai dokumentas, kuriuo vadovaujantis konstruktyviai įvertinama SVV situacija ir SVV plėtros problemos apskrityje, teikiami siūlymai dėl konkrečių projektų įgyvendinimo, t. y. parengiama apskrities SVV plėtros programa. Apskritis, užpildydama anketą, išvengia šiandien gana aktualių finansinių problemų, kurios atsiranda inicijuojant SVV plėtros programų rengimo darbą. Apskrities siūlomi projektai gali būti vykdomi apskrities miestuose ir rajonuose, juose gali aktyviai dalyvauti savivaldybės, regioninės SVV vienijančios organizacijos ir kt. Projektų įgyvendinimui turi būti numatytos lėšos iš vietinių finansavimo šaltinių. Pagrindinė projektų idėja – SVV plėtra. Projektus turi inicijuoti apskrities administracija.

Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, LSVVPA kviečia Lietuvos apskritis užpildyti anketą ir teikti siūlymus dėl konkrečių projektų įgyvendinimo.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 588 „Dėl smulkaus ir vidutinio verslo skatinimo“ Ūkio ministerijai pavesta atlikti SVV skatinimo fondo tvarkytojo funkcijas. 1998 m. gegužės 26 d. ūkio ministro patvirtintoje SVV skatinimo fondo lėšų naudojimo tvarkoje (protokolas Nr. 9) numatoma Verslo plėtojimo tarybos sprendimu fondo lėšas naudoti SVV plėtrą skatinančių priemonių finansavimui, tarp jų ir konkrečių projektų įgyvendinimui regionuose.

LSVVPA yra parengusi ir pateikusi Briuseliui paraiškas dėl finansinės ir techninės paramos gavimo iš ES PHARE programos, įgyvendinant tris SVV plėtros projektus. LSVVPA, žinodama apskričių poreikius, galės pagrįstai nukreipti ir inicijuoti tarptautinių projektų įgyvendinimą apskrityse.

 

Projektų vertinimo kriterijai

 

Sprendimas finansuoti vieną ar kitą projektą priklausys nuo to, kokį papildomą poveikį SVV plėtrai apskrityje (apskrities mieste ar rajone) turės projektas priklausomai nuo jo įgyvendinimo sąnaudų. Galimi projektų vertinimo kriterijai (projektų atrankos kriterijai turi būti iš anksto apibrėžti):

• sukurtos naujos darbo vietos (pvz., laikinų ir pastovių darbo vietų skaičius, darbo vietos nepilnai ir pilnai darbo dienai, darbo vietos kvalifikuotai ir nekvalifikuotai darbo jėgai);

• naujų darbo vietų sukūrimo vieta (pvz., miestuose ir rajonuose, kur didžiausias nedarbo lygis);

• mokymų apimtis, reikalinga naujoms darbo vietoms sukurti;

• specialių mokymo kursų, tenkinančių apskrities poreikius, skaičius;

• naujai įsteigtų įmonių skaičius;

• veikiančių įmonių veiklos gerinimas;

• projekto įgyvendinimo pagrįstumas (ištekliai, atsakingų organizacijų kompetencija);

• rizika, susijusi su projekto įgyvendinimu;

• pateikiamo projekto ryšys su kitais apskrityje vykdomais projektais;

• projektą remiančių organizacijų finansinis ir nefinansinis indėlis;

• poveikis aplinkai (pvz., kraštovaizdžio tvarkymas, aplinkos priežiūra – vertinama teigiamai, papildomas eismo judėjimas gyvenamuosiuose rajonuose – neigiamai);

• kitas poveikis (pvz., naujos paslaugos gyvenantiems kaimo vietovėse);

• projekto atitikimas nacionaliniams regioninės plėtros prioritetams.

______________


REGIONINIŲ SMULKAUS IR VIDUTINIO VERSLO PLĖTROS PROGRAMŲ RENGIMO MODELIS

 

ANKETA

 

I. Bendro pobūdžio informacija apie apskritį

 

Trumpai apibūdinkite:

1. Geografinę padėtį, rajonų ir miestų skaičių, gyventojų skaičių, jų struktūrą, pokyčius ir tendencijas.

2. Bendrą ekonominę situaciją: pagrindines ūkio šakas (pramonė, statyba, prekyba ir paslaugos gyventojams, transportas ir ryšiai, turizmas, žemės ūkis), jų raidą ir tendencijas, tiesiogines užsienio investicijas, bendrą įmonių skaičių, dirbančiųjų skaičių.

3. Gyventojų užimtumą ir situaciją darbo rinkoje: užimtųjų ir bedarbių skaičių, jų dinamiką, darbo jėgos pasiūlą, paklausą ir kitimo tendencijos, nedarbo lygį.

4. Fizinę verslo infrastruktūrą: transporto ir ryšių išvystymą, elektros, dujų ir vandens tiekimą, negyvenamųjų patalpų panaudojimo bei naujų patalpų statybos galimybes.

5. Gamtinius išteklius ir ekologinę situaciją: miškus, ežerus ir upes, dirbamąją žemę, regiono užterštumą.

 

II. Smulkaus ir vidutinio verslo situacija ir sąlygos verslui plėtoti apskrityje

 

1. Apibūdinkite bendrą smulkaus ir vidutinio verslo situaciją apskrityje:

1.1. Bendrą įmonių skaičių, mažų įmonių skaičių, jų dalį bendrame įmonių skaičiuje, mažų įmonių dinamiką bei tendencijas.

1.2. Per metus įregistruotų, veikiančių ir likviduotų įmonių skaičių, jų dinamiką bei tendencijas.

1.3. Įmonių pasiskirstymą pagal:

• įmonių rūšis (individualios (personalinės) įmonės, akcinės bendrovės, uždarosios akcinės bendrovės, valstybės įmonės, savivaldybės įmonės, kt.);

• pagrindines veiklos rūšis (pramonė, statyba, prekyba, transportas ir ryšiai, kt.);

• dirbančiųjų skaičių (1, 2-10, 11-20, 21-50, 51-100, 101-500, 501 ir daugiau).

1.4. Individualių (personalinių) įmonių, ūkinių bendrijų ir fizinių asmenų, įsigijusių patentus, skaičių, jų dinamiką bei tendencijas.

2. Įvertinkite smulkaus ir vidutinio verslo aplinką:

2.1. Smulkaus ir vidutinio verslo finansavimo galimybes:

• savivaldybių teikiamas lengvatas smulkiesiems verslininkams (atleidimas nuo įmonės registravimo mokesčio ar jo sumažinimas, patalpų nuomos mokesčio sumažinimas, žemės nuomos mokesčio sumažinimas, patento mokesčio sumažinimas, atleidimas nuo pajamų (pelno) mokesčio ar jo sumažinimas, paskolų teikimas) ir suteiktų lengvatų skaičių;

• savivaldybių smulkaus ir vidutinio verslo rėmimo fondus (jei fondas suformuotas), savivaldybių skiriamas lėšas fondų veiklai, suteiktų paskolų skaičių ir dydį;

• bankų suteiktų paskolų smulkiesiems verslininkams skaičių;

• kitus finansavimo būdus.

2.2. Smulkių ir vidutinių verslininkų konsultavimo, mokymo ir informavimo lygį:

• veikiančias konsultacines įmones, jų skaičių, teikiamas paslaugas bei kainas;

• mokymo ir kvalifikacijos kėlimo institucijas (suaugusiųjų mokymo centrai, darbo rinkos mokymo centrai, profesinės mokyklos, kt.), organizuojamų mokymų tematiką, mokymų kainas;

• informacijos gavimo galimybes (valstybės ir savivaldos institucijose, konsultacinėse įmonėse, verslininkus vienijančiose organizacijose, duomenų bazėse, bankuose, kt.) ir kainas.

2.3. Smulkaus ir vidutinio verslo rėmimo institucijas, jų veiklos sritis.

2.4. Verslininkus vienijančias organizacijas ir jų veiklą.

2.5. Apskrityje įgyvendintas ar įgyvendinamas nacionalines ir tarptautines programas bei projektus.

 

III. Smulkaus ir vidutinio verslo plėtros apskrityje analizė

 

Atlikite apskrities smulkaus ir vidutinio verslo plėtros analizę įvertindami smulkaus ir vidutinio verslo situacijos ir sąlygų verslui plėtoti apskrityje stipriąsias ir silpnąsias puses, galimybes bei kliūtis. Apskrities smulkaus ir vidutinio verslo plėtros stipriąsias ir silpnąsias puses vertinkite atsižvelgdami į vidinius apskrities veiksnius (pvz., stipriosios pusės: aukšta darbuotojų kvalifikacija, savivaldybių teikiamos lengvatos smulkiesiems verslininkams; silpnosios pusės: nepakankamas konsultacinių įmonių skaičius, nesuformuoti savivaldybių smulkaus ir vidutinio verslo rėmimo fondai), o numatydami galimybes ir kliūtis – į išorinius veiksnius, galinčius turėti įtakos smulkaus ir vidutinio verslo plėtrai apskrityje (pvz., galimybės: ES struktūriniai fondai smulkiam ir vidutiniam verslui remti; kliūtys: didelė įstatymų kaita). Apibendrinančius vertinimus pateikite tradicinėje „Stipriųjų ir silpnųjų pusių, galimybių ir kliūčių“ diagramoje:

 

Stipriosios pusės:

Silpnosios pusės:

Galimybės:

Kliūtys:

 

IV. Apskrities smulkaus ir vidutinio verslo plėtros strategija

 

1. Pateikite apskrities smulkaus ir vidutinio verslo plėtros viziją, t. y. apibūdinkite smulkaus ir vidutinio verslo situaciją apskrityje po kelerių metų.

2. Suformuokite smulkaus ir vidutinio verslo plėtros strategiją: apibrėžkite prioritetines smulkaus ir vidutinio verslo plėtros sritis ir strateginius tikslus. Įvardykite finansinių lėšų poreikį.

 

V. Apskrities smulkaus ir vidutinio verslo plėtros strategijos įgyvendinimo priemonių planas

 

Numatykite priemones apibrėžtiems strateginiams tikslams pasiekti. Pateikite galimus finansavimo šaltinius, reikalingus priemonių įgyvendinimui.

 

VI. Priemonių įgyvendinimas

 

Apskrities smulkaus ir vidutinio verslo plėtros strategijos įgyvendinimo priemonės vykdomos inicijuojant apskrities miestuose ir rajonuose konkrečių projektų įgyvendinimą. Norint gauti dalinę finansinę paramą iš SVV skatinimo fondo, pateikiama užpildyta paraiška. Paraiškos forma pridedama.

______________


PARAIŠKA

 

1. INFORMACIJA APIE PARAIŠKOS TEIKĖJĄ:

 

Organizacijos pavadinimas ____________________________________________________

Adresas ___________________________________________________________________

Telefonas __________________________  Faksas ________________ E-paštas __________

Projekto vadovas ____________________________________________________________

Pareigos ___________________________________________________________________

Adresas susirašinėjimui _______________________________________________________

Telefonas __________________________  Faksas ________________ E-paštas __________

 

2. INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ:

 

Projekto pavadinimas ________________________________________________________

Trumpas apibūdinimas ________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Įgyvendinimo terminas _______________________________________________________

Projekto įgyvendinimui reikalingos lėšos _________________________________________

Prašoma pinigų suma _________________________________________________________

 

Projekto vadovo parašas:                                                         Data:

 

3. DETALUS PROJEKTO APIBŪDINIMAS:

3.1. Pagrįskite projekto tikslingumą, nurodykite ekonomines socialines prielaidas, paskatinusias šio projekto rengimą.

3.2. Apibrėžkite bendrą projekto tikslą ir uždavinius, kuriuos siekiama įgyvendinti.

3.3. Apibūdinkite laukiamą rezultatą įgyvendinus projektą, įvardykite kiekybinius ar netiesioginius kiekybinius rodiklius, kurie atspindės pasiektą rezultatą.

3.4. Apibūdinkite projekto įtaką apskrities smulkaus ir vidutinio verslo plėtrai, nurodykite institucijas ar subjektus, kuriems šio projekto įgyvendinimas bus naudingas.

 

4. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO APIBŪDINIMAS:

4.1. Nurodykite konkrečius veiksmus, kuriuos vykdysite užsibrėžtų uždavinių įgyvendinimui.

4.2. Apibūdinkite projekto įgyvendinimo organizavimą, atsakingas organizacijas ir asmenis, projekto vykdytojus.

4.3. Pateikite projekte numatytų darbų atlikimo grafiką.

 

5. FINANSINĖ SĄMATA

Detaliai išvardykite numatytus darbus ir jų įvykdymui reikalingas lėšas.

 

6. KITI RĖMĖJAI/FINANSAVIMO ŠALTINIAI

Išvardykite kitus rėmėjus/finansavimo šaltinius, nurodydami lėšas, skiriamas projekto įgyvendinimui.

 

7. PAPILDOMA INFORMACIJA BEI DOKUMENTAI

Prie paraiškos pridėkite dviejų kompetentingų specialistų rekomendacinius laiškus, kuriuose būtų pateikta nuomonė apie projektą.

______________

APSKRITIES SMULKAUS IR VIDUTINIO VERSLO PLĖTROS PROGRAMOS MONITORINGAS

 

Apskritis, užpildžiusi regioninių smulkaus ir vidutinio verslo plėtros programų rengimo modelį – anketą, parengia apskrities smulkaus ir vidutinio verslo plėtros programą. Programa nėra užbaigtas procesas. Smulkaus ir vidutinio verslo plėtros apskrityje strateginiai tikslai, jų įgyvendinimo priemonės turi būti nuolat peržiūrimi ir tikslinami. Pateikiama apskrities smulkaus ir vidutinio verslo plėtros programos rengimo schema.

 

 

 

 

 

 

 

 

I. Bendro pobūdžio informacija apie apskritį

 

 

 

 

 

II. Smulkaus ir vidutinio verslo situacija ir sąlygos verslui plėtoti apskrityje

 

 

 

 

 

 

 

Regiono

socialinės

ekonominės

plėtros programa

 

III. Smulkaus ir vidutinio verslo plėtros apskrityje analizė

 

Nacionalinė

SVV plėtros

programa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. Apskrities smulkaus ir vidutinio verslo plėtros strategija

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nacionalinės

ir tarptautinės

programos/

projektai

 

V. Apskrities smulkaus ir vidutinio verslo plėtros strategijos įgyvendinimo priemonių planas

 

 

 

 

 

 

VI. Priemonių įgyvendinimas

 

Projektas 1  | Projektas 2 |   ...   | Projektas n

 

 

 

 

Monitoringas

 

 

 

 

 

 

______________