NACIONALINĖS ŽEMĖS TARNYBOS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS GENERALINIS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL KLAUSIMŲ, IŠ KURIŲ SPECIALISTŲ, PAGEIDAUJANČIŲ RENGTI ŽEMĖS KONSOLIDACIJOS PROJEKTUS, ATESTAVIMUI SUDAROMI PROFESINIŲ ŽINIŲ, SUSIJUSIŲ SU ŽEMĖTVARKOS PLANAVIMO DOKUMENTŲ RENGIMU, PATIKRINIMO TESTAI, SĄRAŠO PATVIRTINIMO

 

2005 m. rugpjūčio 1 d. Nr. 1P-147

Vilnius

 

Vadovaudamasis Kvalifikacinių reikalavimų žemėtvarkos planavimo dokumentus rengiantiems specialistams nustatymo ir atestavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. spalio 14 d. nutarimu Nr. 1290 (Žin., 2004, Nr. 153-5580), 19 punktu, tvirtinu Klausimų, iš kurių specialistų, pageidaujančių rengti žemės konsolidacijos projektus, atestavimui sudaromi profesinių žinių, susijusių su žemėtvarkos planavimo dokumentų rengimu, patikrinimo testai, sąrašą (pridedama).

 

ŽEMĖS TVARKYMO DEPARTAMENTO DIREKTORIUS,

PAVADUOJANTIS GENERALINĮ DIREKTORIŲ                           SILVESTRAS STALIŪNAS

______________


 

PATVIRTINTA

Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio

ministerijos generalinio direktoriaus 2005 m.

rugpjūčio 1 d.

įsakymu Nr. 1P-147

 

KLAUSIMŲ, IŠ KURIŲ SPECIALISTŲ, PAGEIDAUJANČIŲ RENGTI ŽEMĖS KONSOLIDACIJOS PROJEKTUS, ATESTAVIMUI SUDAROMI PROFESINIŲ ŽINIŲ, SUSIJUSIŲ SU ŽEMĖTVARKOS PLANAVIMO DOKUMENTŲ RENGIMU, PATIKRINIMO

TESTAI, SĄRAŠAS

 

I. KLAUSIMAI, SUDARYTI IŠ LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ĮSTATYMO

(Žin., 1994, Nr. 34-620; 2004, Nr. 28-868)

 

1. Ką reglamentuoja Žemės įstatymas?

2. Kas yra pagrindinė tikslinė žemės naudojimo paskirtis?

3. Kas yra Lietuvos Respublikos žemės fondas?

4. Kokiais būdais disponuojama valstybine žeme?

5. Kas priskiriama Lietuvos valstybei nuosavybės teise priklausančiai žemei?

6. Kas yra valstybinės žemės valdymo, naudojimo ir disponavimo ja patikėjimo teise subjektai (patikėtiniai)?

7. Kas priima sprendimus perduoti neatlygintinai naudotis valstybine žeme?

8. Ar asmenys, kuriems valstybinės žemės sklypai perduoti neatlygintinai naudotis, juos gali perduoti kitiems asmenims?

9. Kokiems asmenims valstybinė žemė gali būti perduodama laikinai neatlygintinai naudotis?

10. Kas priima sprendimus išnuomoti valstybinę žemę, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais perduotą patikėjimo teise savivaldybėms?

11. Kaip išnuomojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyto dydžio neviršijantys žemės sklypai įsiterpę tarp valstybinės žemės išnuomotų žemės sklypų?

12. Kaip išnuomojama neužstatyta žemė, grąžintina pagal įstatymus, reglamentuojančius piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimą, iki jos sugrąžinimo privačion nuosavybėn?

13. Kokius žemės sklypus apskrities viršininkas parduoda ar kitaip perleidžia privačion nuosavybėn?

14. Kokiu būdu parduodami valstybinės žemės sklypai teisės aktų nustatyta tvarka suteikti individualiems gyvenamiesiems namams statyti miesto ir kaimo gyvenamosiose vietovėse ir už šiuos žemės sklypus nustatyta tvarka įmokėtos įmokos pinigais ar valstybės vienkartinėmis išmokomis?

15. Kokiais atvejais apskrities viršininkas priima sprendimus mainyti laisvos valstybinės žemės fondo žemę į savivaldybėms ir kitiems fiziniams ar juridiniams asmenims nuosavybės teise priklausantį lygiavertį arba, nesant galimybės mainyti į lygiavertį, iki 5 procentų vertės besiskiriantį žemės sklypą ar kitus nekilnojamuosius daiktus?

16. Kokie teisės aktai nustato žemės sandorių formą?

17. Koks dokumentas yra žemės sandorių neatskiriamoji dalis pagal Žemės įstatymą?

18. Kokiu būdu žemės savininkas gali perleisti dalį jam priklausančio žemės sklypo?

19. Kaip bendraturtis gali perleisti nuosavybės teisę į žemės sklypo, reikalingo statiniui ar įrenginiui eksploatuoti, dalį bendroje nuosavybėje, reikalingą jo nuosavybės teise turimai statinio ar įrenginio daliai eksploatuoti?

20. Kokie žemės sklypai negali būti sujungiami, padalijami, atidalijami ar amalgamacijos būdu pertvarkomi?

21. Kas pirmumo teise turi teisę pirkti tomis pačiomis sąlygomis ir kaina parduodamą privačią žemę, esančią valstybinių parkų konservacinio, ekologinės apsaugos ir rekreacinio prioriteto zonose, valstybiniuose draustiniuose bei kitose saugomose teritorijose, kurioms suteiktas NATURA 2000 statusas?

22. Kaip žemės savininkas turi pranešti apie sprendimą parduoti žemės sklypą bei pardavimo sąlygas asmenims, turintiems pirmumo teise pirkti jo parduodamą žemės sklypą?

23. Kokia žemė savivaldybėms priklauso nuosavybės teise?

24. Kas įgyvendina savivaldybei nuosavybės teise priklausančios žemės savininko teises?

25. Ar gali būti savivaldybės nuosavybėn neatlygintinai perduoti valstybinės žemės sklypai, kuriuose yra statiniai ir įrenginiai, savivaldybių įsigyti (įsigyjami) nuosavybėn pagal Valstybės turto perdavimo savivaldybių nuosavybėn įstatymą ir įstatymą „Dėl dalies valstybės turto priskyrimo ir perdavimo savivaldybių nuosavybėn“?

26. Kokia savivaldybės institucija gali priimti sprendimą savivaldybei nuosavybės teise priklausantį žemės sklypą perduoti patikėjimo teise savivaldybių įmonėms ir įstaigoms savivaldybių funkcijoms atlikti?

27. Kokia savivaldybės institucija priima sprendimą savivaldybei nuosavybės teise priklausantį žemės sklypą perduoti neatlygintinai naudotis?

28. Kokiais atvejais savivaldybei nuosavybės teise priklausantis žemės sklypas gali būti mainomas į valstybei, kitoms savivaldybėms bei fiziniams ar juridiniams asmenims nuosavybės teise priklausantį žemės sklypą ar kitą nekilnojamąjį daiktą?

29. Kokiu metodu turi būti vertinamas mainomas savivaldybės žemės sklypas ir kitos mainų sutarties šalies žemės sklypas ar kitas nekilnojamasis daiktas?

30. Ar savivaldybės gali valdyti žemės sklypą bendrosios nuosavybės teise su valstybe, fiziniais ar juridiniais asmenimis?

31. Kas išduoda licencijas rengti žemės konsolidacijos projektus?

32. Kas turi teisę rengti žemės konsolidacijos projektus?

33. Kas organizuoja žemės konsolidacijos projektų rengimą?

34. Kokiomis lėšomis rengiami žemės konsolidacijos projektai?

35. Kas atlieka valstybinę žemės konsolidacijos projektų priežiūrą?

36. Kada apskrities viršininkas numato preliminarią teritoriją žemės konsolidacijos projektui rengti?

37. Prieš kiek laiko žemės savininkai ar valstybinės žemės patikėtiniai turi būti kviečiami į pirmąjį susirinkimą dėl žemės konsolidacijos projekto rengimo?

38. Pirmojo žemės konsolidacijos projekto susirinkimo sprendimai teisėti, kai jame dalyvauja:

39. Pirmojo žemės konsolidacijos projekto susirinkimo sprendimai teisėti, kai jiems pritaria:

40. Per kiek laiko po pirmojo žemės konsolidacijos projekto susirinkimo turi būti sudaryta preliminari žemės konsolidacijos sutartis?

41. Preliminarioje žemės konsolidacijos sutartyje įsipareigojama sudaryti pagrindinę – žemės konsolidacijos (kompleksinę mainų sutartį) – per kiek laiko?

42. Kokia gali būti mažiausia žemės konsolidacijos projekto teritorija?

43. Kiek gali skirtis žemės konsolidacijos projekto metu mainomų valstybinės žemės sklypų ir suformuotų žemės sklypų vertė?

44. Kas tvirtina teritorijos žemės konsolidacijos projektui rengti ribas?

45. Kokia žemė priskiriama žemės konsolidacijos projekto teritorijai?

46. Kaip parenkamas žemės konsolidacijos projekto rengėjas?

47. Kas atlieka žemės vertinimą žemės konsolidacijos projekto metu?

48. Kuo vadovaujantis žemės konsolidacijos projekto metu nustatoma žemės vertė?

49. Kas organizuoja su žemės konsolidacijos projekto sprendinių rengimu susijusius susirinkimus?

50. Kas pirmininkauja su žemės konsolidacijos projekto sprendinių rengimu susijusiems žemės savininkų ir valstybinės žemės patikėtinių susirinkimams?

51. Kada su žemės konsolidacijos projekto sprendinių rengimu susijusio susirinkimo sprendimai teisėti?

52. Pasiūlymus, pretenzijas ir pastabas dėl rengiamo žemės konsolidacijos projekto žemės savininkai ir valstybinės žemės patikėtiniai gali pateikti:

53. Kas tvirtina žemės konsolidacijos projektą?

54. Kas atstovauja valstybei, sudarant žemės konsolidacijos sutartį?

55. Kokie matavimai atliekami, paženklinant vietovėje žemės konsolidacijos projekto metu suprojektuotus žemės sklypus?

56. Kas atlygina nuostolius, atsiradusius dėl nepagrįsto vengimo ar atsisakymo sudaryti žemės konsolidacijos sutartį asmenims, kurie buvo sudarę preliminarią žemės konsolidacijos sutartį?

57. Kas turi pirmumo teisę pirkti žemės konsolidacijos projekto teritorijoje esantį parduodamą privačios žemės sklypą?

 

II. KLAUSIMAI, SUDARYTI IŠ LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO PASKIRTIES ŽEMĖS ĮSIGIJIMO LAIKINOJO ĮSTATYMO (Žin., 2003, Nr. 15-600; 2004, Nr. 124-4490)

 

58. Kam nėra taikomas Žemės ūkio paskirties žemės įsigijimo laikinasis įstatymas?

59. Kas turi teisę į valstybės paramą pagal Žemės ūkio paskirties žemės įsigijimo laikinąjį įstatymą įsigyjant žemės ūkio paskirties žemę?

60. Kokie apribojimai nustatomi, jeigu asmuo įsigyja valstybinės žemės ūkio paskirties žemės sklypą, pasinaudojant pirmumo teise įsigyti valstybinę žemės ūkio paskirties žemę?

61. Kas turi pirmumo teisę įsigyti privačią žemės ūkio paskirties žemę?

62. Ar gali valstybė atpirkti žemės ūkio paskirties žemės sklypą, kurį asmuo įsigijo pasinaudodamas pirmumo teise pirkti valstybinės žemės ūkio paskirties žemę?

63. Kokias teises turi suinteresuotas asmuo, jeigu privačios žemės ūkio paskirties žemės sklypas parduotas pažeidžiant pirmumo teisę jį pirkti?

64. Kokie reikalavimai taikomi juridiniams asmenims, siekiantiems gauti valstybės paramą įsigyjant žemės ūkio paskirties žemę pagal Žemės ūkio paskirties žemės įsigijimo laikinąjį įstatymą?

65. Kiek žemės ūkio paskirties žemės gali įsigyti fizinis ir juridinis asmuo pagal Žemės ūkio paskirties žemės įsigijimo laikinąjį įstatymą?

66. Kokiu būdu kitiems asmenims parduodama valstybinė žemės ūkio paskirties žemė, jeigu nėra asmenų, turinčių pirmumo teisę pirkti valstybinę žemės ūkio paskirties žemę, prašymų?

67. Kada nėra taikomas maksimalaus įsigyjamos nuosavybės teise žemės ūkio paskirties žemės ploto apribojimas?

 

III. KLAUSIMAI, SUDARYTI IŠ LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2004 M. SPALIO 14 D. NUTARIMO Nr. 1289 „DĖL ŽEMĖS SERVITUTŲ NUSTATYMO ADMINISTRACINIU AKTU TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“

(Žin., 2004, Nr. 153-5579)

 

68. Kokiems žemės sklypams gali būti nustatomi žemės servitutai administraciniu aktu?

69. Kokiais atvejais negali būti priimtas sprendimas nustatyti žemės servitutą administraciniu aktu?

70. Kokia tvarka žemės savininkams ir valstybinės žemės patikėtiniams atlyginami nuostoliai dėl nustatytų servitutų?

 

IV. KLAUSIMAI, SUDARYTI IŠ LIETUVOS RESPUBLIKOS TERITORIJŲ PLANAVIMO ĮSTATYMO

(Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617)

 

71. Kokie yra bendrojo teritorijų planavimo objektai?

72. Kas organizuoja bendrąjį teritorijų planavimą?

73. Kokios yra teritorijų planavimo rūšys?

74. Per kiek laiko nuo prašymo gavimo dienos turi būti išduotos planavimo sąlygos?

75. Kokią teisę turi planavimo organizatorius, jei planavimo sąlygos per nustatytą terminą nebuvo išduotos ir planavimo organizatoriui nepranešta apie neišdavimo priežastis?

76. Kada įsigalioja patvirtintas valstybės, apskrities bendrasis (generalinis) planas?

77. Kokiam laikotarpiui rengiamos valstybės, apskrities, savivaldybių teritorijų ir savivaldybių dalių vystymo kryptys, erdvinės raidos koncepcija?

78. Kada įsigalioja patvirtintas savivaldybės ar jos dalies teritorijos bendrasis planas?

79. Kas organizuoja specialųjį teritorijų planavimą?

80. Kada rengiami specialieji planai?

81. Kokie yra detaliojo teritorijų planavimo objektai?

82. Kas organizuoja detalųjį teritorijų planavimą?

83. Kada detalieji planai nerengiami?

84. Per kiek laiko turi būti baigta savivaldybės lygmens teritorijų planavimo dokumentų derinimo procedūra?

85. Kas sudaro teritorijų planavimo dokumentų registrą?

86. Per kiek laiko planavimo organizatoriai patvirtintus teritorijų planavimo dokumentus nuo jų patvirtinimo dienos pateikia registruoti teritorijų planavimo dokumentų registro tvarkytojams?

87. Kas atlieka valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą?

88. Kokias funkcijas pagal kompetenciją atlieka valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą atliekanti institucija?

89. Kas turi teisę rengti specialiuosius planus?

90. Kas turi teisę rengti žemėvaldų planus (projektus)?

91. Kas yra bendrasis teritorijų planavimas?

92. Kas yra detalusis teritorijų planavimas?

93. Kas yra funkcinis zonavimas?

94. Kas yra kraštotvarka?

95. Kas yra miškų tvarkymo schema?

 

V. KLAUSIMAI, SUDARYTI IŠ LIETUVOS RESPUBLIKOS NEKILNOJAMOJO TURTO REGISTRO ĮSTATYMO

(Žin., 1996, Nr. 100-2261; 2001, Nr. 55-1948)

 

96. Kuo laikomi visi nekilnojamojo turto registre esantys duomenys nuo jų įrašymo?

97. Kas tvarko Nekilnojamojo turto registrą?

98. Kokie reikalavimai taikomi Nekilnojamojo turto registre registruojamiems žemės sklypams?

99. Kas yra Nekilnojamojo daikto įregistravimas nekilnojamojo turto registre?

100. Už ką atsako nekilnojamojo turto registro tvarkytojas įstatymų nustatyta tvarka?

101. Kam gali būti skundžiamas Nekilnojamojo turto registro tvarkytojo Teritorinio registratoriaus priimtas sprendimas?

102. Kas nustato atlyginimo už daiktinių teisių į nekilnojamąjį daiktą, šių teisių suvaržymų, juridinių faktų įregistravimą dydį ir tvarką?

103. Kokiame teisės akte nustatyta naudojimosi nekilnojamojo turto registro duomenimis dydis ir tvarka?

104. Kas paduoda prašymą įregistruoti nuosavybės teisę į nekilnojamąjį daiktą?

105. Kas turi būti pateikiama kartu su prašymu įregistruoti nuosavybės teisę į nekilnojamąjį daiktą?

 

VI. KLAUSIMAI, SUDARYTI IŠ LIETUVOS RESPUBLIKOS NEKILNOJAMOJO TURTO KADASTRO ĮSTATYMO

(Žin., 2000, Nr. 58-1704; 2003, Nr. 57-2530)

 

106. Kas nustato nekilnojamųjų daiktų kadastro duomenis?

107. Kas yra kadastro vietovė?

108. Kas tvarko Nekilnojamojo turto kadastrą?

109. Kas atsako už Nekilnojamojo turto kadastro tvarkytojui teikiamų duomenų teisingumą?

110. Kas yra nekilnojamojo daikto kadastro duomenys?

111. Kas organizuoja nekilnojamojo daikto kadastrinių matavimų darbų kontrolę?

112. Kur kaupiami ir saugomi Nekilnojamojo turto kadastre įrašyti duomenys?

113. Kaip turi būti parengti nekilnojamojo daikto planai?

114. Kas yra nekilnojamojo daikto kadastro duomenų byla?

115. Kokiomis lėšomis tvarkomas Nekilnojamojo turto kadastras?

 

VII. KLAUSIMAI, SUDARYTI IŠ LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2005 M. BIRŽELIO 27 D. NUTARIMO Nr. 697 „DĖL ŽEMĖS KONSOLIDACIJOS PROJEKTŲ RENGIMO IR ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“

(Žin., 2005, Nr. 80-2901)

 

116. Kokiai teritorijų planavimo dokumentų rūšiai ir lygmeniui priskiriami žemės konsolidacijos projektai?

117. Kas yra žemės konsolidacijos projekto planavimo objektas?

118. Kas yra žemės konsolidacijos projektų rengimo pagrindas?

119. Kas sudaro žemės konsolidacijos projektą?

120. Kokiose teritorijose rengiami žemės konsolidacijos projektai?

121. Kam turi būti pateikti prašymai rengti žemės konsolidacijos projektą?

122. Kam pavedama numatyti preliminarią teritoriją žemės konsolidacijos projektui rengti?

123. Keliose kadastro vietovėse gali būti numatyta preliminari žemės konsolidacijos projekto teritorija?

124. Kas parengia pažymą apie preliminarią žemės konsolidacijos projekto teritoriją ir išvadą dėl projekto rengimo tikslingumo?

125. Kas priima sprendimą dėl laisvos valstybinės žemės sklypų, kurių patikėtinis yra apskrities viršininkas, įtraukimo į žemės konsolidacijos projekto teritoriją?

126. Kas nustato, kuriuos žemės sklypus numatoma pertvarkyti žemės konsolidacijos projekto metu?

127. Kas išduoda planavimo sąlygas žemės konsolidacijos projektui rengti?

128. Kas teikia duomenis Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registrui apie pradėtą rengti žemės konsolidacijos projektą?

129. Kaip Nekilnojamojo turto registre pažymima informacija apie žemės konsolidacijos projekte dalyvaujančius žemės sklypus?

130. Kas patvirtina planavimo sąlygas ir planavimo užduotį žemės konsolidacijos projektui rengti?

131. Kas kviečiamas dalyvauti pirmajame žemės konsolidacijos projekto susirinkime?

132. Kas žemės konsolidacijos projekto susirinkime gali pakeisti kviestuosius asmenis?

133. Kas susirinkimo metu turi teisę priimti su žemės konsolidacijos projekto rengimu susijusius sprendimus?

134. Kas įgyvendina pirmumo teisės įsigyti žemės konsolidacijos projekto teritorijoje esančio privačios žemės ūkio paskirties žemės sklypo tvarką?

135. Kas žemės konsolidacijos projekto rengėją informuoja apie projekto teritorijoje įvykusius pasikeitimus, susijusius su projekto rengimu?

136. Kaip atliekamas žemės konsolidacijos projekto metu rengiamo žemės vertinimo plano derinimas?

137. Kaip sprendžiami ginčai dėl žemės vertinimo žemės konsolidacijos projekto rengimo metu, kai parengtam žemės vertinimo planui nepritaria atskiri suinteresuotieji asmenys?

138. Kas tvirtina žemės konsolidacijos projekto žemės vertinimo planą?

139. Kokia forma rengiamas žemės konsolidacijos projekto sprendinių brėžinys?

140. Kas atlieka žemės konsolidacijos projekto sprendinių poveikio vertinimą?

141. Kas organizuoja žemės konsolidacijos projekto viešą svarstymą?

142. Kas tvirtina žemės konsolidacijos projektą?

143. Kokiame registre įregistruojamas patvirtintas žemės konsolidacijos projektas?

144. Kas parengia žemės konsolidacijos (kompleksinės mainų) sutarties projektą?

145. Kokia tvarka kompensuojami žemės konsolidacijos projekto rengimo metu nustatyti žemės sklypų vertės skirtumai?

146. Kas priima sprendimą išregistruoti ir įregistruoti žemės konsolidacijos projekto metu pertvarkomus žemės sklypus, daiktines teises į juos, tų teisių suvaržymus ir juridinius faktus?

147. Kur saugomas žemės konsolidacijos projekto bylos originalas?

 

VIII. KLAUSIMAI, SUDARYTI IŠ LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1996 M. RUGSĖJO 18 D. NUTARIMO Nr. 1079 „DĖL TERITORIJŲ PLANAVIMO DOKUMENTŲ PROJEKTŲ SVARSTYMO SU VISUOMENE NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“

(Žin., 1996, Nr. 90-2099; 2004, Nr. 112-4189)

 

148. Kas turi teisę susipažinti su parengtais ir patvirtintais teritorijų planavimo dokumentais ir jų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo ataskaitomis?

149. Ką gali visuomenė teikti planavimo organizatoriui per visą teritorijų planavimo dokumento rengimo laikotarpį?

150. Kokiais atvejais atliekamos valstybinių konsultacijų procedūros?

151. Kokiose visuomenės informavimo priemonėse planavimo organizatorius skelbia valstybės valdymo institucijų sprendimus dėl regiono ir nacionalinio lygmens teritorijų planavimo dokumentų?

152. Kada planavimo organizatorius parengtus planavimo dokumento sprendinius pristato visuomenei viešame susirinkime?

153. Kur planavimo organizatorius skelbia informaciją visuomenei apie galimybes susipažinti su parengtais sprendiniais, jų poveikio vertinimo ataskaita, viešos ekspozicijos ir viešo susirinkimo vietą ir laiką, pasiūlymų priėmimo tvarką?

154. Kam pateikiami skundai dėl nacionalinio ir regiono lygmenų bendrojo ir specialiojo teritorijų planavimo dokumentų sprendinių?

155. Kam pateikiami skundai dėl nacionalinio ir regiono lygmens žemėtvarkos schemų, planų ir žemėvaldų planų?

156. Kam asmenys gali apskųsti gautą atsakymą, kad į jų pateiktus pasiūlymus neatsižvelgta parengtame teritorijų planavimo dokumente?

157. Per kiek laiko po susipažinimo su specialiuoju ar detaliuoju planu laikotarpio pabaigos planavimo organizatorius turi išnagrinėti pasiūlymus dėl plano sprendinių ir raštu atsakyti pasiūlymus pateikusiems asmenims?

 

IX. KLAUSIMAI, SUDARYTI IŠ LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1999 M. RUGSĖJO 29 D. NUTARIMO Nr. 1073 „ DĖL PAGRINDINĖS TIKSLINĖS ŽEMĖS NAUDOJIMO PASKIRTIES NUSTATYMO IR PRAŠYMŲ LEISTI PAKEISTI PAGRINDINĘ TIKSLINĘ ŽEMĖS NAUDOJIMO PASKIRTĮ PADAVIMO, NAGRINĖJIMO IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ (Žin., 1999, Nr. 83-2471; 2004, Nr. 152-5545)

 

158. Pagal kuriuos išvardytus teritorijų planavimo dokumentus gali būti nustatoma pagrindinė tikslinė žemės naudojimo paskirtis?

159. Kokio dydžio minimalus mišku apaugęs plotas esantis žemės ūkio paskirties žemėje gali būti formuojamas kaip atskiras miškų ūkio paskirties žemės sklypas ir kiek procentų ploto jame turi sudaryti miškas?

160. Kokiai žemės naudojimo paskirčiai gali būti priskiriami miestų teritorijose esantys miškai (miško žemė), kai juos numatoma naudoti rekreacijai (žmonių poilsiui)?

161. Kokia institucija priima sprendimą dėl naujai suformuoto žemės sklypo paskirties nustatymo?

162. Kokiai institucijai reikia paduoti prašymą pageidaujant pakeisti žemės sklypo naudojimo paskirtį?

163. Kuriuos iš įvardytų dokumentų reikia pateikti apskrities viršininko administracijos teritoriniam žemėtvarkos skyriui kartu su prašymu pakeisti žemės sklypo naudojimo paskirtį?

164. Kokio našumo dirvožemiuose galima įveisti mišką nekeičiant žemės ūkio paskirties žemės į miškų ūkio paskirtį, kai nėra kitų sąlygų, dėl kurių žemės naudojimo paskirties keisti nebūtina?

165. Kiek procentų žemės ūkio paskirties žemės sklype turi užimti įveistas miškas, kai būtina keisti žemės sklypo naudojimo paskirtį į miškų ūkio?

166. Ar pakeitus žemės sklypo naudojimo paskirtį reikia perskaičiuoti jo vertė?

167. Kur registruojami žemės sklypo kadastro duomenų pasikeitimai pakeitus žemės naudojimo paskirtį.

 

X. KLAUSIMAI, SUDARYTI IŠ LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO IR LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2004 M. SPALIO 4 D. ĮSAKYMO Nr. 3D-452/D1-513 „DĖL ŽEMĖS SKLYPŲ FORMAVIMO IR PERTVARKYMO PROJEKTŲ RENGIMO IR ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“

(Žin., 2004, Nr. 149-5420)

 

168. Ar būtina rengti žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektą, atliekant 0,5 ploto kitos paskirties žemės sklypo dalies amalgamaciją?

169. Ar rengiant žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektą galima keisti pagrindinę tikslinę žemės naudojimo paskirtį, jeigu atidalijamas miško žemės sklypas iš žemės ūkio paskirties žemės?

170. Ar galima atidalyti žemės ūkio paskirties žemės sklypo dalį, esančią už griovos?

171. Kur nustatoma formuojamo žemės sklypo riba prie kanalo?

172. Kur nustatoma žemės sklypo riba prie esamų pastatų?

173. Ar prie žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projekto turi būti pridedamas Specialiųjų žemės ir miško naudojimo sąlygų planas?

174. Kaip formuojami žemės plotai, užimti elektros stulpų ir kitų inžinerinės infrastruktūros objektų, kuriems reikalingas ne didesnis kaip 0,01 ha žemės plotas?

175. Ar parengtam žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektui turi raštiškai pritarti?

176. Kaip turi būti pasielgta, jeigu prieš rengiant žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektą laisvoje valstybinėje žemėje nustatoma, kad ši teritorija yra įtraukta į kitus pradėtus rengti teritorijų planavimo dokumentus?

177. Kaip formuojamas namų valdos žemės sklypas atidalijant namų valdos žemės sklypą iš žemės ūkio paskirties sklypo?

178. Ar žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projekto sprendinių brėžinyje žymimi vietinės reikšmės keliai, neįeinantys į žemės sklypų ribas?

179. Kam yra privalomos žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų rengimo ir įgyvendinimo taisyklės?

180. Kas, patvirtinus žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektą, teikia suformuotų žemės sklypų kadastro duomenis Nekilnojamojo turto kadastro ir registro tvarkytojui pakeisti arba panaikinti ar kitaip patikslinti žemės sklypų kadastro duomenis?

 

XI. KLAUSIMAI, SUDARYTI IŠ LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2004 M. RUGPJŪČIO 18 D. NUTARIMO Nr. 967 „DĖL PLANŲ IR PROGRAMŲ STRATEGINIO PASEKMIŲ APLINKAI VERTINIMO TVARKOS APRAŠO

PATVIRTINIMO“

(Žin., 2004, Nr. 130-4650)

 

181. Kada netaikomas planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo tvarkos aprašas?

182. Ką reglamentuoja planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo tvarkos aprašas?

183. Kokios vietovės vadinamos potencialiomis NATURA 2000 teritorijomis?

184. Kas gali būti planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo subjektais?

185. Koks yra vienas iš strateginio pasekmių aplinkai vertinimo tikslų?

186. Kas gali būti vertinimo proceso dalyviais?

187. Kada rengiamas teritorijų planavimo dokumentų sprendinių vertinimo apimties nustatymo dokumentas?

188. Per kiek laiko vertinimo subjektai turi išnagrinėti vertinimo apimties nustatymo dokumentą ir pateikti išvadas dėl šio dokumento kokybės?

189. Kas rengia planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo ataskaitą?

190. Per kiek laiko nuo ataskaitos ir plano projekto gavimo vertinimo subjektai išnagrinėja gautus dokumentus ir pateikia išvadas?

 

XII. KLAUSIMAI, SUDARYTI IŠ LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1997 M. BALANDŽIO 16 D. NUTARIMO Nr. 370 „DĖL TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS VALSTYBINĖS PRIEŽIŪROS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ (Žin., 1997, Nr. 34-851; 2002, Nr. 111-4906; 2004, Nr. 109-4075)

 

191. Kas atlieka valstybės, Vyriausybės, Vyriausybės įgaliotos institucijos ir apskrities lygmens bendrojo bei specialiojo teritorijų planavimo valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą?

192. Kas atlieka savivaldybės lygmens bendrojo, specialiojo teritorijų planavimo dokumentų, detaliųjų planų valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą?

193. Kas atlieka valstybės, regiono ir apskrities lygmens žemėtvarkos schemų, planų (projektų) ir žemėvaldos specialiųjų planų (projektų), taip pat žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektų ir konsolidacijos projektų valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą?

194. Kas atlieka savivaldybės lygmens žemėtvarkos schemų, planų (projektų) ir žemėvaldos specialiųjų planų (projektų) valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą?

195. Kas atlieka miškų tvarkymo schemų ir vidinės miškotvarkos planų (projektų) valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą?

196. Kokių teritorijų planavimo dokumentų valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą atlieka Nacionalinė žemės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos?

197. Kokios institucijos atlieka valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą?

198. Per kiek laiko juridiniai ir fiziniai asmenys, pateikę pasiūlymus dėl teritorijų planavimo dokumento ir gavę planavimo organizatoriaus motyvuotą atsakymą dėl jų pasiūlymų atmetimo, gali jį apskųsti valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą atliekančiai institucijai?

199. Per kiek laiko valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą atliekanti institucija turi pateikti planavimo organizatoriui teritorijų planavimo dokumento patikrinimo aktą?

200. Ką atlieka valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą atliekanti institucija, nustačiusi pažeidimus?

______________