LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL VIEŠOJO IR PRIVATAUS SEKTORIŲ PARTNERYSTĖS TIKSLINGUMO KRITERIJŲ NUSTATYMO IR METODINIŲ REKOMENDACIJŲ DĖL VIEŠOJO IR PRIVATAUS SEKTORIŲ PARTNERYSTĖS TAIKYMO TIKSLINGUMO KRITERIJŲ PATVIRTINIMO

 

2010 m. liepos 16 d. Nr. 4-538

Vilnius

 

Įgyvendindamas Viešojo ir privataus sektorių partnerystės skatinimo 2010–2012 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. balandžio 7 d. nutarimu Nr. 415 (Žin., 2010, Nr. 46-2212), 18.3 punktą ir Viešojo ir privataus sektorių partnerystės skatinimo 2010–2012 metų programos įgyvendinimo priemonių plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2010 m. birželio 4 d. įsakymu Nr. 4-431 (Žin., 2010, Nr. 67-3376), 3.1 priemonę:

1. N u s t a t a u šiuos Viešojo ir privataus sektorių partnerystės taikymo tikslingumo kriterijus investicijų projektams:

1.1. investicijų projekto įgyvendinimas yra pagrįstas;

1.2. investicijų projekto įgyvendinimas yra aktualus;

1.3. investicijų projektui įgyvendinti reikalingų investicijų vertė;

1.4. viešosios paslaugos, į kurias investuojama, yra veikla, reikalaujanti įvairiapusiškų išteklių;

1.5. viešojo sektoriaus reikalavimai viešosioms paslaugoms, kurių teikimas perduodamas privačiam sektoriui ilgalaikės sutarties pagrindu;

1.6. viešojo sektoriaus finansinės galimybės įgyvendinti projektą yra pakankamos.

Nustatytų viešojo ir privataus sektorių partnerystės (toliau – VPSP) taikymo tikslingumo kriterijų tikslas yra įvertinti VPSP, kaip investicijų projekto įgyvendinimo būdo, pranašumų ir naudos prielaidas ir padėti valstybės institucijoms apsispręsti, kuriuos projektus tikslinga įtraukti į ilgalaikių VPSP investicijų projektų sektorinius planus, už kurių rengimą pagal Viešojo ir privataus sektorių partnerystės skatinimo 2010–2012 metų programos įgyvendinimo priemonių planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2010 m. birželio 4 d. įsakymu Nr. 4-431 (Žin., 2010, Nr. 67-3376), yra atsakingos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija.

2. T v i r t i n u Metodines rekomendacijas dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės taikymo tikslingumo kriterijų (šio įsakymo priedas).

3. N u s t a t a u, kad investicijų projektai, įtraukiami į ilgalaikius VPSP investicijų projektų planus, turi atitikti visus kriterijus.

4. R e k o m e n d u o j u vadovautis nustatytais kriterijais Lietuvos savivaldybėms, kurios rengia ilgalaikius VPSP investicijų projektų planus.

 

 

Ūkio ministras                                                                                  Dainius Kreivys

 

_________________

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2010 m. liepos 16 d. įsakymo Nr. 4-538

priedas

 

METODINĖS REKOMENDACIJOS

DĖL VIEŠOJO IR PRIVATAUS SEKTORIŲ PARTNERYSTĖS TAIKYMO TIKSLINGUMO KRITERIJŲ

 

I. INVESTICIJŲ PROJEKTO ATITIKTIES VIEŠOJO IR PRIVATAUS SEKTORIŲ PARTNERYSTĖS TAIKYMO TIKSLINGUMO KRITERIJAMS VERTINIMO LENTELĖS FORMA

 

Eil. Nr.

Vertinimo kriterijus

Kriterijaus reikšmė (-ės)

Kriterijaus reikšmės vertinimo aspektai

Informacijos šaltinis

Investicijų projekto atitikties kriterijui vertinimas

taip

ne

komentaras

1.

Investicijų projekto įgyvendinimas yra pagrįstas

1.1. Projekto teikiama socialinė ekonominė nauda yra didesnė nei jo įgyvendinimui reikalingos sąnaudos

1.1.1. Poreikis įgyvendinti projektą yra identifikuotas ir pagrįstas, socialinės ekonominės projekto sukuriamos naudos ir sąnaudų vertinimas atliktas vadovaujantis pagrįstomis prielaidomis.

(Pvz., yra patikima informacija apie paslaugos prieinamumo arba kokybės trūkumus (ryšio, energijos arba vandens tiekimo problemos, nauji vartotojai, kuriems aptarnauti nepakanka esamų pajėgumų ir tinklų; perpildytos mokymo įstaigos); paslaugos poreikio ateityje kitimo projekcija remiasi oficialiosiomis prognozėmis)

Investicijų projektas (ekonominio (socialinio) projekto poveikio vertinimo dalis) /kiti informacijos šaltiniai

 

 

 

1.1.2. Projektu siekiama sukurti socialinė ekonominė nauda yra įvertinta. Nauda atitinka projekto paskirtį ir problemų, dėl kurių reikia įgyvendinti investicijų projektą, sprendimus.

(Pvz., atlikus laisvės atėmimo įstaigų modernizavimo projektą, dvigubai sumažės energijos sąnaudos, trigubai sutrumpės konvojavimo laikas ir dvigubai sumažės apsaugos darbuotojų skaičius. Pagerėjus įkalinimo sąlygoms, 40 procentų sumažės pakartotinų nusikaltimų skaičius, dvigubai sumažės incidentų ir sveikatos sužalojimų įkalinimo vietose skaičius)

Investicijų projektas (ekonominio (socialinio) poveikio vertinimo dalis) / kiti informacijos šaltiniai

 

 

 

1.1.3. Paslaugos, į kurios teikimą investuojama, poreikis pakankamas užtikrinti veiklos efektyvumą ilgalaikėje perspektyvoje.

(Pvz., pradinių klasių mokinių skaičius rajone pagal gimstamumo duomenis ir demografines prognozes užtikrina mokyklos klasių užpildymą 100 proc. septyneriems metams)

Investicijų projektas (tikslinės grupės analizė) / kiti informacijos šaltiniai

 

 

 

1.2. Projekto įgyvendinimas techniniu, teisiniu, socialiniu, aplinkosaugos požiūriais yra įmanomas, nesukeliant neigiamų padarinių

1.2.1. Įvertintos teisinės prielaidos yra palankios realizuoti pasirinktą viešųjų paslaugų modernizavimo sprendimą, jokiais teisės aktais nenumatyti apribojimai pasirinktam projekto įgyvendinimo sprendimui (nuosavybės teisės, veiklos vykdymo teisės, kiti teisiniai klausimai yra išspręsti arba gali būti išspręsti projekto įgyvendinimo laikotarpiu).

(Pvz., už projektą atsakinga valstybės institucija ir įstaiga (toliau – valstybės institucija) turi teises disponuoti nekilnojamuoju turtu, su kuriuo susijęs įgyvendinamas projektas. Atliekų surinkimo veiklą gali vykdyti ir privatūs, ir viešieji ūkio subjektai)

Investicijų projektas (įgyvendinimo galimybių ir alternatyvų aprašymo ir analizės dalis) / kiti informacijos šaltiniai

 

 

 

1.2.2. Įvertintos fizinės ir techninės prielaidos yra palankios realizuoti pasirinktą viešųjų paslaugų modernizavimo sprendimą.

(Pvz., yra reikalingo dydžio žemės sklypas; numatytoje infrastruktūros sukūrimo vietoje yra leistina statyti pageidaujamo aukštingumo pastatą; užstatymo tankis priestato statybai yra pakankamas)

Investicijų projektas (įgyvendinimo galimybių ir alternatyvų aprašymo ir analizės dalis) / kiti informacijos šaltiniai

 

 

 


 

 

 

1.2.3. Pasirinktas viešųjų paslaugų modernizavimo techninis sprendimas gali būti įgyvendintas skirtingais (tarp jų ir inovatyviais) būdais.

Investicijų projektas (techninio sprendimo aprašymas) / kiti informacijos šaltiniai

 

 

 

1.2.4. Įvertintos grupės, kurių interesus teigiamai arba neigiamai paveiks projekto įgyvendinimas, projekto įgyvendinimas priimtinas didžiajai daliai visuomenės, nėra akivaizdžiai išreikšto ar reiškiamo nepasitenkinimo, pasipriešinimo ir pan. Projekto įgyvendinimas nesukelia socialiai neigiamų padarinių: diskriminacijos, lygių galimybių principų pažeidimų, žalos socialiai jautrioms tikslinėms grupėms ir pan. Teisės aktų nustatytais atvejais investicijų projektas turi būti apsvarstytas su visuomene ir pateikta informacija apie šio svarstymo rezultatus.

(Pvz., įvertintas projekto poveikis dabartiniams valstybės tarnautojams, kurių skaičių dėl projekto įgyvendinimo planuojama radikaliai sumažinti; įvertinta vietos gyventojų reakcija pradedant investicijas į socialinių paslaugų (pvz., priklausomybės ligomis sergančių asmenų reabilitacijos paslaugų) infrastruktūrą

Visuomenės nuomonės tyrimo ataskaita / susitikimo su bendruomene protokolas/ apklausos įvykdymo ataskaita / kiti informacijos šaltiniai

 

 

 

1.2.5. Projekto įgyvendinimas nesukels neigiamų padarinių aplinkai.

(Pvz., poveikio aplinkai vertinimo ataskaita įrodė, kad naujo kelio nutiesimas neigiamų padarinių aplinkai neturės)

Projekto poveikio aplinkai vertinimo ataskaita / kiti informacijos šaltiniai

 

 

 

1.2.6. Kuriamo infrastruktūros objekto ekonominio tarnavimo laikotarpis ilgesnis nei 10 metų.

(Pvz., kuriama infrastruktūra – dviračių takai, kurių ekonominio tarnavimo laikotarpis yra 30 metų)

Investicijų projekte nustatytas ataskaitinis laikotarpis / Ilgalaikio turto nusidėvėjimo normatyvai / kiti informacijos šaltiniai

 

 

 

2.

Investicijų projekto įgyvendinimas yra aktualus

2.1. Projekto įgyvendinimas yra numatytas strateginiuose (nacionaliniuose, regioniniuose, vietiniuose) dokumentuose

Vertinama, kokiame strateginiame dokumente (tikslus strateginio dokumento pavadinimas, data, priėmusi valstybės institucija ir informacija apie projektą) yra numatyta įgyvendinti projektą

Teisės aktai / kiti informacijos šaltiniai

 

 

 

2.2. Projekto įgyvendinimas turi būti baigtas iki tiksliai nustatyto termino dėl objektyvių, iš anksto žinomų priežasčių

Projekto įgyvendinimo pabaiga siejama su prisiimtais tarptautiniais įsipareigojimais ir susitarimais, paslaugos plėtros ar jos teikimo pradžios terminais.

(Pvz., Lietuva pirmininkaus Europos Sąjungai 2013 metais ir pagal Pasirengimo pirmininkauti Europos Sąjungos Taryboje 2013 metais veiksmų planą, kuriame numatyta, kad iki 2013 metų turi būti Lietuvoje sukurta atitinkama infrastruktūra)

Teisės aktai / kiti informacijos šaltiniai

 

 

 

2.3. Projekto įgyvendinimo pabaigos atidėjimas sukelia grėsmę viešosios paslaugos teikimo užtikrinimui

Staigūs nenumatyti ekonominiai arba socialiniai pokyčiai, nenugalimos jėgos padariniai, kitos priežastys lemia skubų viešosios paslaugos keitimo arba infrastruktūros sukūrimo / modernizavimo poreikį. (Pvz., dėl esamos infrastruktūros kritinės būklės būtinas jos neatidėliotinas atnaujinimas)

Investicijų projektas (projekto konteksto, identifikavimo ir ribų dalis) / kiti informacijos šaltiniai

 

 

 

3.

Projektui įgyvendinti reikalingų investicijų vertė

3.1. Reikalingų investicijų suma viršija 10 mln. Lt

Vertinamas projekto investicijų dydis aktualiomis kainomis. (Pvz., reikalingų investicijų suma viršija 10 mln. Lt; reikia pastatyti kelis vienarūšius objektus (apjungiant juos į vieną projektą, kurių bendras investicijų poreikis viršija 10 mln. Lt)

Investicijų projektas (projekto biudžetas) / kiti informacijos šaltiniai

 

 

 

3.2. Išlaidos, kurias viešasis sektorius patirs partnerystės projekto parengimui, yra mažesnės nei 5 proc. tiesioginių investicijų į infrastruktūrą vertės

Vertinamos išlaidos, kurias planuojama patirti partnerystės projekto parengimui: galimybių studijai, pirkimo dokumentams parengti, pirkimui organizuoti, sutarties rengimui ir deryboms, projekto finansavimo modelio parengimui, priežiūros mechanizmų nustatymui. Išlaidos partnerystės projekto parengimui turi būti proporcingos planuojamos investicijos vertei ir ženkliai nedidinti bendrų projekto įgyvendinimo sąnaudų.

Prognozuojamas išorės konsultantų paslaugų pirkimo poreikis ir kaštai, investicijų projekto finansinės analizės dalis / kiti informacijos šaltiniai

 

 

 

4.

Viešosios paslaugos, į kurias investuojama, yra veiklą, reikalaujanti įvairiapusiškų išteklių

4.1. Projektu investuojama į infrastruktūrą, kurios sėkmingas funkcionavimas teikiant reikalaujamos kokybės viešąsias paslaugas, reikalauja kompleksiškos ir intensyvios priežiūros

Projekto įgyvendinimo metu bus atliekama daug įvairių veiksmų ir perkamos papildomos paslaugos: administravimas (valdymas, naudojimas, priežiūra); ūkio priežiūra (pastatų ir teritorijos priežiūra, eksploatavimas; pastatų ir teritorijos valymas ir atliekų tvarkymas; inžinerinių tinklų bei komunalinio ūkio priežiūra, eksploatavimas), smulkių ūkinių pagalbinių darbų atlikimas; pirmiau išvardytų paslaugų administravimas (ataskaitų teikimas, procesų valdymas ir jų kontrolė); papildomos paslaugos (komunalinių paslaugų teikimas, pastatų ir teritorijos apsauga, priešgaisrinės ir civilinės saugos užtikrinimas ir pan.), kitos susijusios paslaugos); kitos veiklos ar paslaugos, susijusios su prieš tai išvardytomis veiklomis (pvz., paskolų palūkanos, finansinės paslaugos, draudimo, audito ir t. t. paslaugos)

Investicijų projektas (finansinės analizės dalis) / kiti informacijos šaltiniai

 

 

 

5.

Viešojo sektoriaus reikalavimai viešosioms paslaugoms, kurių teikimas perduodamas privačiam sektoriui ilgalaikės sutarties pagrindu

5.1. Siekiami projekto rezultatai išreikšti kiekybiniais rodikliais

Nurodyti kiekybiniai rodikliai yra tinkami vienareikšmiškai apibrėžti investavimo paskirtį.

Investicijų projektas (projekto konteksto, identifikavimo ir ribų dalis) / kiti informacijos šaltiniai

 

 

 

5.2. Siekiamų projekto rezultatų stebėsenai nustatyti objektyvūs, visuotinai priimtini kokybės vertinimo standartai

Yra patvirtinti teisės aktais arba investicijų projekte nustatomi reikalavimai paslaugos apimčiai ir kokybės standartai egzistuoja objektyvūs jų vertinimo kriterijai, remiantis kuriais bus įmanoma prižiūrėti partnerystės sutarties vykdymą, keisti arba nutraukti sutartį esant neatitikimui nustatytiems reikalavimams.

(Pvz., kuriama infrastruktūra turi atitikti Lietuvos higienos normą HN 21:2009 „Bendrojo lavinimo mokykla. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“)

Investicijų projektas (projekto konteksto, identifikavimo ir ribų dalis) / kiti informacijos šaltiniai

 

 

 

5.3. Viešųjų paslaugų teikimas privačiam sektoriui perduodamas ilgesniam nei 10 metų laikotarpiui

Viešosios paslaugos, į kurių teikimą investuojama, reikalauja ilgesnio nei 10 metų atsipirkimo ir/arba privataus subjekto investicijų grąžos laikotarpio.

Investicijų projektas (finansinės analizės dalis) / kiti informacijos šaltiniai

 

 

 

6.

Viešojo sektoriaus finansinės galimybės įgyvendinti projektą yra pakankamos

6.1. Būsimų viešojo sektoriaus įplaukų prognozė įrodo valstybės institucijos pajėgumus prisiimti įsipareigojimus įgyvendinti partnerystės sutartį

Preliminarus viešojo sektoriaus partnerio disponuojamų lėšų vertinimas demonstruoja, kad viešasis subjektas per visą projekto ekonominio gyvavimo laikotarpį yra pajėgus per metus skirti lėšų investicijų projektų įgyvendinimui.

Investicijų projektas (projekto organizacijos pristatymo dalis), lentelės duomenys / kiti informacijos šaltiniai

 

 

 

6.2. Būsimų viešojo sektoriaus įplaukų prognozė sudaryta remiantis pagrįstomis prielaidomis

Viešojo sektoriaus disponuojamų lėšų prognozė remiasi prielaidomis, atitinkančiomis makroekonomines tendencijas.

(Pvz., prognozuojant investicijų projekto finansinius rodiklius pirmiesiems 3 metams naudojamasi Finansų ministerijos skelbiamomis makroekonominių rodiklių projekcijomis, vėlesniais metais – vidutinėmis makroekonominių rodiklių reikšmėmis)

Finansų ministerijos, Lietuvos banko, Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės skelbiama informacija

 

 

 

 

II. FINANSINIŲ GALIMYBIŲ ĮGYVENDINTI VPSP PROJEKTĄ VERTINIMO LENTELĖS FORMA

 

Finansinių galimybių įgyvendinti viešojo ir privataus sektorių partnerystės (toliau – VPSP) projektą vertinimas

Projekto įgyvendinimo metai

likutis periodo pradžiai

1

2

3

 

 

 

N

1.

Metinė pinigų suma, kuria disponuoja valdžios subjektas1

Nurodoma institucijos gaunamų lėšų suma (išskyrus Europos Sąjungos (toliau – ES) paramos lėšų, paskirtų projektų pagrindu).

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.

Valstybės institucijos

Nurodomos visos lėšos, skiriamos institucijos valdymo sričiai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. kovo 24 d. nutarimu Nr. 330 „Dėl ministrams pavedamų valdymo sričių“ (Žin., 2010, Nr. 38-1784)

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.1.

Asignavimai turtui įsigyti

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.2.

Asignavimai išlaidoms

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.

Savivaldybių institucijos

 

 

 

 

 

 

 

 

1. 2.1.

Valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos

Nurodomos tikslinės dotacijos, gaunamos investiciniams projektams įgyvendinti, valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vykdyti, mokinio krepšelio lėšos ir pan.

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.2.

Pajamos

Surenkami mokesčiai, turto pardavimo pajamos viešosios paslaugos vartotojų (tiek fizinių, tiek juridinių asmenų nepriklausomai nuo jų tipo, sektoriaus ir pan.) mokėjimai viešajam sektoriui už naudojimąsi teikiamomis paslaugomis

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.3.

Dotacijos iš kito valdymo lygio

Nurodomos dotacijos, gaunamos iš kitų institucijų, skirtos kapitalui formuoti ir veiklai vykdyti (išskyrus ES paramos lėšų, paskirtų projektų pagrindu)

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Valstybės institucijos turimi įsipareigojimai ir vykdomos prievolės (2.1+2.2+2.3)

Nurodomos visos jau sudarytų ilgalaikių sutarčių su privačiais juridiniais asmenimis vykdymui reikalingos lėšos

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1 .

Investicijų projektų vykdymas

Nurodomos viešojo sektoriaus subjekto pradėtų vykdyti investicijų projektų sumos kiekvienais ataskaitinio laikotarpio metais. Investicijų išlaidos, kai investuojama įgyvendinant ES struktūrinių fondų ir kitos negrąžintinos paramos lėšomis finansuojamus projektus, į šią eilutę įtraukiamos tik ta dalimi, kuria viešojo sektoriaus subjektas pats prisideda prie projektų įgyvendinimo.

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1.1.

Valstybės institucijos lėšos skiriamos pradėtiems investiciniams projektams įgyvendinti

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1.2.

Paskolų2, gautų investiciniams projektams įgyvendinti, grąžinimas

(paskolų grąžinimo sumos kiekvienais ataskaitinio laikotarpio metais, remiantis jau pasirašytų paskolų sutarčių grąžinimo grafikais)

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1.3.

Paskolų, gautų investiciniams projektams įgyvendinti, aptarnavimo išlaidos

Paskolų palūkanų sumos kiekvienais ataskaitinio laikotarpio metais, remiantis jau pasirašytų paskolų sutarčių grąžinimo grafikais

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.

Ilgalaikės sutartys, susijusios su veiklos vykdymu

Nurodomos lėšos, reikalingos valstybės institucijos su privačiais subjektais sudarytoms ilgalaikėms sutartims dėl veiklos vykdymo vykdyti kiekvienais ataskaitinio laikotarpio metais

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3.

Kitos (nurodykite)

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Disponuojamos lėšų sumos ir turimų sutartinių įsipareigojimų skirtumas (galimybė prisiimti naujus įsipareigojimus) (1–2)

Užpildoma naudojant šios lentelės 1–2 eilučių duomenis: tai aritmetinis 1 ir 2 eilutės skirtumas. Šios eilutės paskirtis – viešojo sektoriaus disponuojamų finansinių išteklių balanso įvertinimas ir sumos, kurios ribose galimas lėšų perskirstymas bei naujų įsipareigojimų prisiėmimas, įvertinimas

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Skolinimosi limitas3

Jei taikoma, nurodomas konkretus skolinimosi limitas kiekvienais prognozuojamais ataskaitinio laikotarpio metais

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

Neišnaudota galimybė skolintis (4–3)

Užpildoma naudojant šios lentelės 3 ir 4 eilučių duomenis: tai aritmetinis 4 ir 3 eilučių skirtumas. Teigiamas rezultatas parodo, kad skolinimosi limitas nėra išnaudotas. Tokiu atveju apskaičiuotoji reikšmė lyginama su projekto įgyvendinimui reikalingų investicijų dydžiu

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

Lėšų poreikis vertinamam projektui įgyvendinti

(Darant prielaidą, kad projektą įgyvendina viešasis sektorius, naudojant investicijų projekto finansinės analizės rezultatus) (6.1 + 6.2 – 6.3)

 

 

 

 

 

 

 

 

6.1.

Lėšų poreikis investicijos projektui įgyvendinti

 

 

 

 

 

 

 

 

6.1.1.

Valstybės institucijos lėšos, planuojamos skirti investicijos projektui įgyvendinti

Eilutėje nurodoma investicijų vertė, išdėstant investicijų poreikį kiekvienais ataskaitinio laikotarpio metais

 

 

 

 

 

 

 

 

6.1.2.

Paskolos4, planuojamos gauti investicijos projektui įgyvendinti, grąžinimas

Paskolos, planuojamos gauti projektui finansuoti, grąžinimo sumos kiekvienais ataskaitinio laikotarpio metais

 

 

 

 

 

 

 

 

6.1.3.

Paskolos, gautos investicijos projektui įgyvendinti, aptarnavimo išlaidos

Paskolų palūkanų sumos kiekvienais ataskaitinio laikotarpio metais

 

 

 

 

 

 

 

 

6.2.

Veiklos išlaidos

Eilutėje projekto ribose nurodomos visos viešosios paslaugos, kurios teikimui bus naudojamas objektas, į kurį investuojama, teikimo išlaidos

 

 

 

 

 

 

 

 

6.2.1.

Objekto, į kurį investuojama, eksploatavimo išlaidos

Eilutėje nurodoma suma, reikalinga objekto tinkamam eksploatavimui (šildymui, apšvietimui, remontui ir t. t.) užtikrinti, išdėstant poreikį kiekvienais ataskaitinio laikotarpio metais

 

 

 

 

 

 

 

 

6.2.2.

Papildomų paslaugų, susijusių su paslaugos teikimu, išlaidos

Eilutėje nurodoma suma, reikalinga kokybiškos paslaugos teikimo sąlygoms užtikrinti (apsaugos, valymo, maitinimo ir kitos papildomos paslaugos)

 

 

 

 

 

 

 

 

6.2.3.

Pagrindinės paslaugos teikimo išlaidos

Eilutėje nurodoma suma, reikalinga pagrindinei paslaugai teikti (darbuotojų darbo užmokestis, darbo priemonių įsigijimas ir t. t.)

 

 

 

 

 

 

 

 

6.3.

Veiklos pajamos

Eilutėje projekto ribose nurodomos pajamos, planuojamos gauti už viešosios paslaugos, kuriai teikti bus naudojamas objektas, į kurį investuojama, teikimą (vartotojų mokesčiai). Veiklos pajamas mažina investicijos ir veiklos išlaidas

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

Lėšų poreikis vertinamam investicijų projektui įgyvendinti

(darant prielaidą, kad projektą įgyvendina privatus partneris) nurodomi viešojo sektoriaus mokėjimai privačiam partneriui už paslaugos teikimą (7.1 + 7.2 + 7.3 – 7.4)

Nurodomas preliminarus valstybės institucijos įvertinimas, kaip pasikeis lėšų, reikalingų paslaugos teikimui užtikrinti, poreikis per visą ataskaitinį laikotarpį, darant prielaidą, kad investicijas vykdys privatus partneris (jei būtina – su tam tikru valstybės institucijos dalyvavimu), o valstybės institucija atsiskaitinės su juo už atliktas investicijas bei teikiamas paslaugas viso ataskaitinio laikotarpio metu. Poreikis įvertinamas atsižvelgiant į projekto finansinių srautų struktūrą, pateiktą šios lentelės 6 eilutėje, atsižvelgiant į paskolos būtinumą ir prognozuojamas veiklos pajamas

 

 

 

 

 

 

 

 

7.1.

Valstybės institucijos dalyvavimas projekto finansavime

 

 

 

 

 

 

 

 

7.2.

Valstybės institucijos metininis mokestis privačiam partneriui

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_________________

1 Valdžios subjektas, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2127) 2 straipsnio 17 dalyje.

2 Taikoma tik viešojo sektoriaus subjektams, kuriems teisė skolintis suteikta Lietuvos Respublikos valstybės skolos įstatyme (Žin., 1996, Nr. 86-2045; 2005, Nr. 83-3041) ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47).

3 Taikoma tik viešojo sektoriaus subjektams, kuriems teisė skolintis suteikta Lietuvos Respublikos valstybės skolos įstatyme ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme.

4 Taikoma tik viešojo sektoriaus subjektams, kuriems teisė skolintis suteikta Lietuvos Respublikos valstybės skolos įstatyme ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme.

 

_________________