STATISTIKOS DEPARTAMENTO

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS GENERALINIO DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŪKIO SUBJEKTAMS SUTEIKTŲ PASLAUGŲ KAINŲ STATISTINĖS ATASKAITOS FORMOS PATVIRTINIMO

 

2008 m. gruodžio 22 d. Nr. DĮ-239

Vilnius

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3299) 12 straipsnio 2 dalį ir atsižvelgdama į 1998 m. gegužės 19 d. Tarybos reglamentą (EB) Nr. 1165/98 dėl trumpojo laikotarpio statistikos (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 20 tomas, p. 291) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2008 m. lapkričio 28 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1178/2008 (OL 2008 L 319, p. 16):

1. Tvirtinu ketvirtinio periodiškumo Ūkio subjektams suteiktų paslaugų kainų statistinės ataskaitos formą KA-04 (pridedama*).

2. Laikau netekusiu galios Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2008 m. balandžio 4 d. įsakymą Nr. DĮ-89 „Dėl ūkio subjektams suteiktų paslaugų kainų ataskaitos formos patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 43-1623).

 

 

GENERALINIO DIREKTORIAUS PIRMOJI PAVADUOTOJA       VILIJA LAPĖNIENĖ

 

_________________


ŪKIO SUBJEKTAMS SUTEIKTŲ PASLAUGŲ KAINŲ

ATASKAITOS FORMA KA-04 KETVIRTINĖ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_________________


Ūkio subjektams suteiktų paslaugų kainų

ketvirtinės ataskaitos KA-04

1 priedas

 

INFORMACIJA DĖL ŪKIO SUBJEKTAMS SUTEIKTŲ PASLAUGŲ KAINŲ STATISTINIO TYRIMO

(ataskaita KA-04 ketvirtinė)

 

STATISTINIO TYRIMO TEISINIS PAGRINDAS

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymas (Žin., 1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3299);

1998 m. gegužės 19 d. Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1165/98 dėl trumpojo laikotarpio statistikos (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 20 tomas, p. 291) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2008 m. lapkričio 28 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1178/2008 (OL 2008 L 319, p. 16).

STATISTINIO TYRIMO RŪŠIS, APIMTIS IR TIKSLAS

Tyrimo rūšis – atrankinis tyrimas.

Tyrimo apimtis – ataskaitą pildo visų rūšių įmonės, teikiančios paslaugas ūkio subjektams.

Tiriamasis laikotarpis – kalendorinis mėnuo.

Tyrimo tikslas – surinkti statistinius duomenis apie kainas ir jų pagrindu skaičiuoti paslaugų kainų indeksus. Kainų indeksai reikalingi makroekonominiams rodikliams skaičiuoti palyginamosiomis kainomis, ekonomikos raidai analizuoti, prognozėms rengti.

STATISTINĖS INFORMACIJOS PASKELBIMO LAIKAS IR VIETA

85 dieną ataskaitiniam laikotarpiui pasibaigus – pranešimas spaudai „Ūkio subjektams suteiktų paslaugų kainų pokyčiai“;

Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės interneto svetainėje http://www.stat.gov.lt .

STATISTINIŲ DUOMENŲ PATEIKIMO PAREIGA

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 14 straipsnio 2 dalis:

„Juridiniai asmenys privalo neatlygintinai teikti statistinius duomenis Oficialiosios statistikos darbų programai įgyvendinti.“

STATISTINIŲ DUOMENŲ KONFIDENCIALUMAS

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 15 straipsnio 2 dalis:

„Oficialiosios statistikos duomenys, jeigu pagal juos tiesiogiai ar netiesiogiai galima identifikuoti respondentą, apie kurį ar kurio veiklos rezultatus buvo surinkti pirminiai statistiniai duomenys, yra konfidencialūs ir saugomi įstatymų nustatyta tvarka.“

STATISTINIŲ DUOMENŲ PATEIKIMO TVARKOS PAŽEIDIMAS

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 17 straipsnis:

„Fiziniai asmenys, įmonių, įstaigų ar organizacijų vadovai ir kiti atsakingi už oficialiosios statistikos duomenų rengimą ir teikimą asmenys, pažeidę šio įstatymo ir kitų su statistika susijusių teisės aktų reikalavimus, atsako pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.“

Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 1732 straipsnis (Žin., 1992, Nr. 21-610; 2000, Nr. 54-1557).

„Statistinių duomenų nepateikimas nustatyta tvarka oficialiąją statistiką tvarkančioms institucijoms ir įstaigoms arba melagingų statistinių duomenų joms pateikimas užtraukia baudą nuo 500 iki 1000 Lt.

Tokia pat veika, padaryta asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytus pažeidimus, užtraukia baudą nuo 3000 iki 6000 Lt.

Dokumentų, patvirtinančių pateiktus statistinius duomenis, nepateikimas oficialiąją statistiką tvarkančių institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojams arba šių dokumentų nuslėpimas, taip pat minėtų valstybės tarnautojų teisėtų reikalavimų nevykdymas užtraukia baudą pareigūnams nuo 500 iki 1000 Lt.“

 

_________________


Ūkio subjektams suteiktų paslaugų kainų

ketvirtinės ataskaitos KA-04

2 priedas

 

PAAIŠKINIMAI KETVIRTINEI ŪKIO SUBJEKTAMS SUTEIKTŲ PASLAUGŲ KAINŲ ATASKAITAI KA-04 PILDYTI

 

1. Šioje ketvirtinėje ūkio subjektams suteiktų paslaugų kainų statistinėje ataskaitoje KA-04 (toliau – ataskaita) kiekvieną ketvirtį pateikiami statistiniai duomenys apie paslaugų, atrinktų ir aprašytų metinėje statistinėje anketoje suteiktoms paslaugoms kainų statistiniam tyrimui atrinkti KA-03 (toliau – anketa KA-03), ataskaitinio ketvirčio kiekvieno mėnesio kainas.

2. Pagrindinės vartojamos sąvokos:

2.1. Įmonė – gaminantis prekes ir (ar) teikiantis paslaugas organizacinis juridinis vienetas, užsiimantis viena ar daugiau ekonominės veiklos rūšių vienoje ar keliose vietose ir turintis sprendimų priėmimo teisę. Tai valstybės, savivaldybių įmonės, ūkinės bendrijos, uždarosios akcinės bendrovės, akcinės bendrovės, žemės ūkio bendrovės, ūkininkų ūkiai, asociacijos, prekybos, pramonės ir amatų rūmai ir pan.

2.2. Valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos – valstybės valdymo institucijos ir įstaigos (ministerijos, departamentai ir pan.), kitos valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos, viešosios įstaigos (sveikatos, švietimo ir pan.), kurios finansuojamos iš valstybės ar savivaldybių biudžetų bei valstybės pinigų fondų ir pan.

2.3. Paslauga – vartotojo poreikius tenkinanti ekonominė gėrybė, neturinti materialios formos. Paslaugos negalima išsaugoti, todėl ji dažniausiai suvartojama jos gavimo metu, pavyzdžiui, konsultavimas, pervežimas, valymas ir kt.

2.4. Reprezentatyvi paslauga – kainų statistiniam tyrimui atrinkta konkreti paslauga, kurią teikiant gautų pajamų lyginamoji dalis tam tikrų paslaugų elementarioje kategorijoje yra didelė ir (arba) jos kainų pokytis yra artimas vidutiniam visų tos elementariosios kategorijos paslaugų kainų pokyčiui.

2.5. Kaina – paslaugos vieneto piniginis įvertinimas, t. y. pinigų kiekis, kurį reikia sumokėti pardavėjui norint tą paslaugą įsigyti.

2.6. Vidutinė kaina – konkrečios paslaugos, suteiktos tam tikrai vartotojų grupei skirtingomis kainomis, vidutinė kaina.

2.7. Faktinė kaina – konkretaus vartotojo faktiškai už suteiktą paslaugą sumokėta kaina.

2.8. Sutartinė kaina – periodiškai mokama kaina už paslaugą, numatytą ilgalaikėje sutartyje.

2.9. Kainoraščio kaina – paslaugos kaina, nurodyta kainoraštyje.

2.10. Paslaugos modelio kaina – paslaugos pagal pateiktas konkrečias charakteristikas kaina, kurią apskaičiuoja įmonė nepriklausomai nuo to, buvo suteikta paslauga ar ne.

2.11. Kainos nuolaida – kainos sumažinimas, kurį pardavėjas suteikia pirkėjui.

3. Ataskaitos adreso dalyje įrašomi visi pagrindiniai įmonės rekvizitai: įmonės pavadinimas, įmonės kodas Juridinių asmenų registre, adresas, pagrindinės veiklos kodas pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 red.), patvirtintą 2007 m. spalio 31 d. Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Statistikos departamentas) generalinio direktoriaus įsakymų Nr. DĮ-226 (Žin., 2007, Nr. 119-4877), pagrindinės veiklos pavadinimas (EVRK 2 red.).

4. Statistinėje ataskaitoje išskiriami keturi skyriai. Pirmasis skyrius skirtas atrinktų paslaugų, suteiktų įmonėms, o antrasis skyrius – paslaugų, suteiktų valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms, statistiniams duomenims apie kainas pateikti. Trečiasis skyrius skirtas kainų pokyčio priežastims nurodyti, ketvirtas skyrius – pastaboms pateikti.

5. Ataskaitos I skyriaus pirmojoje skiltyje nurodyti reprezentatyvių paslaugų eilės numeriai, kurie pateikti anketoje KA-03.

6. Ataskaitos I skyriaus antrojoje skiltyje nurodyti suteiktų paslaugų grupės kodai iš metinės anketos KA-03.

7. Ataskaitos I skyriaus trečiojoje skiltyje pateikiami atrinktų reprezentatyvių paslaugų aprašymai iš metinės anketos KA-03. Jei pasikeitė atrinktos paslaugos aprašymas ar paslauga daugiau nebeteikiama, patikslintą teikiamos paslaugos ar naujai atrinktos panašios savo charakteristikomis paslaugos išsamų aprašymą prašome pateikti tolesnėse tuščiose eilutėse.

8. Ataskaitos I skyriaus ketvirtojoje skiltyje pateikiami reprezentatyvių paslaugų matavimo vienetai iš metinės anketos KA-03.

9. Ataskaitos I skyriaus penktojoje, šeštojoje ir septintojoje skiltyse įrašomos reprezentatyvių paslaugų ataskaitinio ketvirčio kiekvieno mėnesio kainos.

9.1. Labai svarbu, kad kiekvieną mėnesį būtų teikiama tiksliai tokios pat reprezentatyvios paslaugos kaina, t. y. jos charakteristikos, kainos tipas, teikimo sąlygos būtų tokie patys kiekvieną mėnesį. Tam, kad būtų teisingai nustatyta kainos kitimo tendencija, turi būti teikiama faktinė paslaugos kaina, t. y. realiai už paslaugą sumokėta, o ne kainoraštyje nurodyta kaina. Teikiant kainą turi būti atsižvelgiama į nuolaidas, t. y. teikiama kaina su nuolaidomis. Tačiau tam tikrais atvejais, atsižvelgus į įmonės vykdomos veiklos specifiką, leidžiama pasirinkti tinkamiausią, reprezentatyviausią paslaugos kainos tipą, kuris leistų tiksliausiai atspindėti paslaugų kainų pokytį per tam tikrą laikotarpį. Tai gali būti sutartinė kaina, vidutinė paslaugos kaina, apskaičiuota pagal aritmetinio ar svertinio aritmetinio vidurkio formules, kainoraščio kaina, paslaugos modelio kaina ir pan. Suderinusi su Statistikos departamentu, įmonė gali teikti reprezentatyvių paslaugų vidutinę mėnesio kainą arba ataskaitinio mėnesio 15 dienos kainą. Jei 15 diena yra švenčių ar poilsio, pasirenkama artimiausia darbo diena. Jei 15 dieną paslauga nebuvo teikiama, pasirenkama prieš tai buvusio paskutinio pardavimo kaina. Jeigu konkreti paslauga įvairiems vartotojams teikiama skirtingomis kainomis, geriausia pasirinkti vieną vartotoją, kuriam daugiausia parduodama konkrečių paslaugų, ir tik tokias kainas teikti ataskaitoje. Jeigu tokio vartotojo pasirinkti neįmanoma, galima atrinkti pagrindinių vartotojų grupę ir skaičiuoti vidutinę jiems suteiktų paslaugų kainą.

9.2. Paslaugos kaina pateikiama be pridėtinės vertės mokesčio (PVM).

9.3. Ataskaitos II skyrius turi būti pildomas kaip ir ataskaitos I skyrius.

10. Ataskaitos III skyriuje rašomos ataskaitinio ketvirčio, palyginti su ankstesniu ketvirčiu, didelio kainų pokyčio priežastys.

11. Ataskaitos IV skyrius skirtas įmonės pastaboms įrašyti. Rašomos visos pastabos, iškilę sunkumai pildant ataskaitą, pasiūlymai statistinei atskaitomybei tobulinti ir pan.

12. Prašome nepamiršti ataskaitos pabaigoje nurodyti, kiek laiko sugaišote statistiniams duomenims rengti ir ataskaitai pildyti.

 

_________________

 

 



* Su forma galima susipažinti „Valstybės žinių“ interneto tinklalapyje www.valstybes-zinios.lt.