LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL FINANSŲ MINISTRO 1999 M. VASARIO 22 D. ĮSAKYMO NR. 43 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2002 m. gruodžio 12 d. Nr. 395

Vilnius

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos finansų ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 1999 m. vasario 22 d. įsakymu Nr. 43 „Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ (1999 m. vasario 22 d. įsakymo Nr. 22, 2000 m. gegužės 26 d. įsakymo Nr. 139, 2001 m. kovo 13 d. įsakymo Nr. 63, 2001 m. balandžio 20 d. įsakymo Nr. 110 redakcija) ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

 

 

FINANSŲ MINISTRĖ                                                                             DALIA GRYBAUSKAITĖ

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro 1999

m. vasario 22 d. įsakymu Nr. 43 (Lietuvos

Respublikos finansų ministro 2002 m.

gruodžio 12 d. įsakymo Nr. 395 redakcija)

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos darbo reglamentas (toliau – reglamentas) nustato Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – ministerija) darbo tvarką.

2. Ministerija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais ir šiuo reglamentu.

 

II. MINISTERIJOS STRUKTŪRA

 

3. Ministras vadovauja ministerijai. Ministro bendrąją kompetenciją nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymas ir kiti teisės aktai.

Ministrą gali laikinai pavaduoti tik Ministro Pirmininko paskirtas kitas Lietuvos Respublikos Vyriausybės narys.

4. Ministrui suformuoti politines nuostatas ir prioritetus, priimti sprendimus ir juos įgyvendinti padeda ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – viceministras, ministro patarėjai, padėjėjai, atstovas spaudai, kiti ministerijos valstybės tarnautojai.

5. Viceministras yra ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojas. Viceministro bendrąją kompetenciją nustato Vyriausybės įstatymas ir kiti teisės aktai. Viceministras atlieka ministro jam pavestas funkcijas.

6. Ministerijos valstybės sekretorius yra karjeros valstybės tarnautojas ir yra pavaldus ministrui. Ministerijos valstybės sekretoriaus bendrąją kompetenciją nustato Vyriausybės įstatymas, kiti teisės aktai.

Ministerijos valstybės sekretorius atlieka ministro jam pavestas funkcijas. Laikinai nesant ministerijos valstybės sekretoriaus, jo funkcijas gali atlikti ministro įgaliotas ministerijos sekretorius.

7. Ministerijos sekretoriai yra karjeros valstybės tarnautojai, tiesiogiai pavaldūs ministerijos valstybės sekretoriui ir atsakingi ministrui. Ministerijos sekretorių bendrąją kompetenciją nustato Vyriausybės įstatymas ir kiti teisės aktai.

Ministerijos sekretoriai atlieka ministro nustatytose administravimo srityse jiems pavestas funkcijas. Laikinai nesant ministerijos sekretoriaus pagal administravimo sritį, jo funkcijas gali atlikti ministro įgaliotas kitas ministerijos sekretorius.

8. Ministerijoje yra sudaroma kolegija, kaip ministro patariamoji institucija. Kolegijos nariai yra ministras (kolegijos pirmininkas), viceministras, ministerijos valstybės sekretorius ir ministerijos sekretoriai. Į kolegijos sudėtį gali būti įtraukiami kiti ministerijos valstybės tarnautojai bei kitų institucijų atstovai.

Kolegijos narių skaičių nustato ir kolegijos personalinę sudėtį bei darbo reglamentą tvirtina ministras.

Kolegijos posėdžių darbotvarkės sudaromos, klausimai svarstomi, sprendimai priimami ir įforminami kolegijos darbo reglamento nustatyta tvarka.

9. Ministerija turi savo administraciją, kurią sudaro departamentai (juos gali sudaryti skyriai), savarankiški skyriai (toliau – ministerijos administracijos padaliniai). Ministerijos administracijos struktūra formuojama atsižvelgiant į ministerijai pavestos finansų srities valstybės valdymo funkcijas.

10. Ministerijos administracijos padaliniai savo darbą organizuoja vadovaudamiesi ministro įsakymu patvirtintais ministerijos administracijos padalinių nuostatais.

11. Ministerijos administracijai vadovauja ministerijos valstybės sekretorius. Departamentams vadovauja departamentų direktoriai, skyriams – skyrių vedėjai (toliau – ministerijos administracijos padalinių vadovai). Departamentų direktoriai, skyrių vedėjai gali turėti pavaduotojus.

 

III. MINISTERIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

12. Ministerijos veikla organizuojama vadovaujantis Vyriausybės aprobuotais viešai paskelbtais strateginiais veiklos planais, rengiamais vadovaujantis Vyriausybės programa, kuriai pritaria Seimas, ir derinamais su Valstybės ilgalaikės raidos strategija.

13. Einamieji ministerijos veiklos klausimai aptariami ministro šaukiamuose jo nustatytu laiku pasitarimuose. Pasitarimuose dalyvauja viceministras, ministerijos valstybės sekretorius, ministerijos sekretoriai. Prireikus į pasitarimą gali būti pakviesti ir kiti ministerijos valstybės tarnautojai.

14. Ministerijos valstybės sekretorius gali organizuoti ministerijos administracijos padalinių vadovų ir kitų ministerijos valstybės tarnautojų pasitarimus.

15. Prireikus ministerijos administracijos padalinių vadovai arba jų funkcijas atliekantys valstybės tarnautojai turi informuoti ministrą, viceministrą, ministerijos valstybės sekretorių, ministerijos sekretorių pagal administravimo sritį apie jų vadovaujamų ministerijos administracijos padalinių nuostatuose nurodytų uždavinių ir funkcijų atlikimą, taip pat Vyriausybės, Ministro Pirmininko, ministro bei kitų pavedimų vykdymą.

 

IV. MINISTERIJOJE GAUNAMŲ RAŠTŲ REGISTRAVIMAS IR PASKYRIMAS VYKDYTI

 

16. Ministerijoje gauti raštai, kiti dokumentai (toliau – raštai) registruojami Kontrolės, korespondencijos ir vertimų skyriuje (toliau – kanceliarija). Tik kanceliarijoje registruoti raštai laikomi oficialiai gautais.

Ministerijos administracijos padaliniai, valstybės tarnautojai, tiesiogiai iš kitų institucijų, įstaigų, organizacijų, piliečių ir kitų asmenų gavę raštus, adresuotus ministrui, viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriui, ministerijos administracijos padalinio vadovui, ministerijos administraciniam padaliniui, ministerijai, taip pat minėtus raštus, kurie perduoti tiesiogiai iš ministro, viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių, privalo nedelsdami pateikti juos kanceliarijai užregistruoti.

Jeigu raštai yra tiesiogiai susiję su ministerijos administracijos padalinio, valstybės tarnautojo vykdytais arba vykdomais pavedimais, rengiamais teisės aktų projektais arba su šiais raštais susijusius klausimus būtina spręsti skubiai, ministerijos administracijos padalinys, valstybės tarnautojas gali paimti juos vykdyti be viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus arba ministerijos sekretoriaus paskyrimo vykdyti. Valstybės tarnautojas privalo apie tokio rašto gavimą informuoti ministerijos administracijos padalinio vadovą arba jo funkcijas atliekantį valstybės tarnautoją. Laikoma, kad už klausimų, susijusių su minėtais raštais, sprendimą yra atsakingas ministerijos administracijos padalinio, kuriame dirba valstybės tarnautojas, vadovas arba jo funkcijas atliekantis valstybės tarnautojas.

Ministerijai adresuoti elektroniniu paštu, faksu gauti raštai, jeigu juose yra nurodyti siuntėjo vardas, pavardė, adresas, kuriuo jis pageidauja gauti atsakymą, telefonas (jeigu siuntėjas jį turi), registruojami kanceliarijoje bendra tvarka.

Ministerijoje gauti teismų šaukimai antspauduojami registracijos spaudu, kuriame užrašoma gavimo data, ir nedelsiant pateikiami Teisės departamentui.

17. Kanceliarijoje visi gauti vokai atplėšiami, išskyrus vokus su užrašu „asmeniškai“ (jie perduodami adresatui neatplėšti). Jeigu raštą, gautą voke su užrašu „asmeniškai“, adresatas nusprendžia užregistruoti, jį kartu su voku grąžina į kanceliariją.

18. Kanceliarijoje gauti raštai patikrinami: ar atsiųsti pagal nurodytą adresą, ar vokuose yra visi rašte nurodyti priedai. Jei voke trūksta raštų arba jų priedų, apie tai kanceliarija informuoja siuntėją. Kai ministerijos adresu gaunamas laiškas, adresuotas ne ministerijai, kanceliarija neatplėštą laišką persiunčia reikiamu adresu.

19. Raštai registruojami kompiuterinėse laikmenose, kur fiksuojama rašto gavimo data, numeris, pavadinimas, siuntėjas ir kita informacija.

20. Užregistravus raštą, jo pirmajame lape dedamas registracijos spaudas. Registracijos spaude užrašoma rašto gavimo data, registracijos numeris ir raštas perduodamas ministerijos valstybės sekretoriui susipažinti ir spręsti dėl rašto paskyrimo vykdyti.

21. Paskirdamas raštą vykdyti, ministerijos valstybės sekretorius jo pirmajame lape (tuščioje vietoje – ne ant teksto) užrašo rezoliuciją, kurioje paprastai nurodo ministerijos sekretorių pagal administravimo sritį, ministerijos administracijos padalinio (padalinių) vadovą (vadovus) arba jo (jų) funkcijas atliekantį (atliekančius) valstybės tarnautoją (tarnautojus). Rezoliucijoje taip pat gali būti nurodytas viceministras.

22. Raštas su ministerijos valstybės sekretoriaus rezoliucija grąžinamas į kanceliariją. Kanceliarijoje įrašoma kompiuterinėse laikmenose, kam raštas paskirtas vykdyti, padaroma tiek rašto kopijų, kiek yra rezoliucijoje nurodyta valstybės tarnautojų, ir raštas įdedamas į kanceliarijoje atitinkamai viceministrui, ministerijos sekretoriui, ministerijos administracijos padaliniui skirtą langelį. Rašto originalas privalo būti pateiktas pirmajam rezoliucijoje nurodytam valstybės tarnautojui.

23. Kai ministerijos valstybės sekretoriaus rezoliucijoje pirmasis nurodytas viceministras arba ministerijos sekretorius pagal administravimo sritį, jis, gavęs iš kanceliarijos raštą, pirmame rašto lape užrašo rezoliuciją. Rezoliucijoje nurodomi ministerijos administracijos padalinių vadovai arba jų funkcijas atliekantys valstybės tarnautojai, gali būti trumpai išdėstomas pasiūlymas, kaip būtų galima spręsti rašte keliamus klausimus, bei nurodomi įvykdymo terminai.

24. Ministerijos valstybės tarnautojai, tvarkantys viceministro, ministerijos sekretorių, ministerijos administracijos padalinių kanceliarinius reikalus, įrašo viceministro, ministerijos sekretoriaus, ministerijos administracijos padalinių vadovų rezoliucijas į kompiuterį, padaro tiek rašto kopijų, kiek rezoliucijoje nurodyta valstybės tarnautojų, ir perduoda jiems. Rašto originalą perduoda pirmajam rezoliucijoje nurodytam valstybės tarnautojui.

25. Gauti raštai, kiti dokumentai verčiami iš užsienio kalbos kanceliarijoje, kai jai yra pateiktas ministerijos administracijos padalinio prašymas raštu.

 

V. PAVEDIMAI

 

I. VYRIAUSYBĖS, MINISTRO PIRMININKO PAVEDIMAI

 

26. Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimai ministerijoje registruojami bendra tvarka.

27. Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimus vykdyti paskiria ministerijos valstybės sekretorius, užrašydamas rezoliuciją ministerijos sekretoriui pagal administravimo sritį, vienam arba keliems ministerijos administracijos padalinių vadovams arba jų funkcijas atliekantiems valstybės tarnautojams, kurie privalo organizuoti pavedimo vykdymą atitinkamame ministerijos administracijos padalinyje. Rezoliucijoje gali būti nurodytas viceministras.

28. Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimai su ministerijos valstybės sekretoriaus rezoliucijomis grąžinami į kanceliariją, kur išspausdinama kontrolinė kortelė, kurioje nurodomas pavedimo įvykdymo terminas, padaroma tiek pavedimo kopijų, kiek yra rezoliucijoje nurodytų valstybės tarnautojų, ir jos paskirstomos rezoliucijoje nurodytiems ministerijos administracijos padaliniams. Pavedimo originalas įteikiamas pirmajam rezoliucijoje nurodytam valstybės tarnautojui.

29. Už pavedimo vykdymą atsakingi visi ministerijos valstybės sekretoriaus rezoliucijoje nurodyti ministerijos administracijos padalinių vadovai arba jų funkcijas atliekantys valstybės tarnautojai.

30. Nepriklausomai nuo to, kokiame dokumente (Vyriausybės nutarime, Ministro Pirmininko potvarkyje, Vyriausybės kanclerio rezoliucijoje) yra Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimai, jie (išskyrus pavedimus parengti atitinkamo teisės akto projektą) turi būti įvykdyti per dešimt darbo dienų nuo jų gavimo ministerijoje, jeigu nenurodytas konkretus įvykdymo terminas.

31. Kai Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimai paskirti vykdyti keliems valstybės tarnautojams, išvadas pirmajam pavedimo originalo rezoliucijoje nurodytam valstybės tarnautojui kiti rezoliucijoje nurodyti valstybės tarnautojai pagal savo kompetenciją privalo pateikti likus ne mažiau kaip penkioms darbo dienoms iki kontrolinėje kortelėje nurodyto pavedimo įvykdymo termino. Jeigu rezoliucijoje pirmasis nurodytas viceministras arba ministerijos sekretorius, tokiu atveju išvados turi būti pateiktos po jo nurodytam valstybės tarnautojui.

Už išvadų pateikimą laiku pirmajam rezoliucijoje nurodytam valstybės tarnautojui atsakingi kiti rezoliucijoje nurodyti ministerijos administracijos padalinių vadovai arba jų funkcijas atliekantys valstybės tarnautojai.

32. Ministerijos administracijos padalinių vadovai arba jų funkcijas atliekantys valstybės tarnautojai gali raštu paprašyti kitų ministerijos administracijos padalinių, kuriems pavedimas nėra paskirtas vykdyti, kad jie pateiktų nuomonę pagal savo kompetenciją. Tokio prašymo pateikimas nepratęsia pavedimo įvykdymo termino.

33. Siekiant užtikrinti, kad Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimai būtų įvykdyti nustatytu terminu, rezoliucijoje nurodytas valstybės tarnautojas turi teisę raštus, susijusius su pavedimo vykdymu, įdėti į ministerijos administracijos padalinyje tam skirtą segtuvą („raudoną segtuvą“). Kiti valstybės tarnautojai, gavę raštus „raudoname segtuve“, privalo tuojau pat juos išnagrinėti, vizuoti arba pateikti pastabas dėl jų.

34. Pavedimas laikomas įvykdytu, kai pasirašytas raštas kartu su kontroline kortele pateikiamas kanceliarijai išsiųsti.

35. Ministro Pirmininko pavedimų įvykdymo terminas gali būti pratęstas tik išimtiniais atvejais argumentuotu ministro prašymu. Norėdamas, kad būtų pratęstas pavedimo įvykdymo terminas, pirmasis rezoliucijoje nurodytas valstybės tarnautojas parengia Ministrui Pirmininkui adresuoto rašto projektą, kuriame argumentuojama, kodėl būtina pratęsti pavedimo įvykdymo terminą. Prašymas turi būti pateikiamas ne vėliau kaip prieš tris darbo dienas iki įvykdymo termino pabaigos.

 

II. MINISTRO, VICEMINISTRO, MINISTERIJOS VALSTYBĖS SEKRETORIAUS, MINISTERIJOS SEKRETORIŲ PAVEDIMAI

 

36. Ministras gali duoti pavedimus viceministrui, ministro patarėjams, padėjėjams, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriams, ministerijos administracijos padalinių vadovams arba jų funkcijas atliekantiems valstybės tarnautojams, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams.

Viceministras gali duoti pavedimus ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriams, ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojams, ministerijos administracijos padalinių vadovams arba jų funkcijas atliekantiems valstybės tarnautojams, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams.

Ministerijos valstybės sekretorius gali duoti pavedimus ministerijos sekretoriams, ministerijos administracijos padalinių vadovams arba jų funkcijas atliekantiems valstybės tarnautojams, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams.

Ministerijos sekretoriai gali duoti pavedimus ministerijos administracijos padalinių vadovams arba jų funkcijas atliekantiems valstybės tarnautojams, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams pagal administravimo sritį.

Ministerijos administracijos padalinių vadovai arba jų funkcijas atliekantys valstybės tarnautojai (išskyrus Vidaus audito skyriaus vadovą arba jo funkcijas atliekantį valstybės tarnautoją, kai jie atlieka vidaus auditą) neturi teisės duoti pavedimų kitiems ministerijos administracijos padaliniams. Ministerijos administracijos padalinių vadovai arba jų funkcijas atliekantys valstybės tarnautojai gali raštu paprašyti kitų ministerijos administracijos padalinių, kuriems pavedimas nėra duotas, kad jie pateiktų nuomonę pagal savo kompetenciją. Tokio prašymo pateikimas nepratęsia pavedimo įvykdymo termino.

37. Raštu pavedimai gali būti įforminami ministro įsakymais, viceministro pavedimais (viceministro pasirašytas raštas su užrašu „pavedimas“), ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiais, ministerijos sekretoriaus pavedimais (ministerijos sekretoriaus pasirašytas raštas su užrašu „pavedimas“) (toliau – pavedimai). Rezoliucijos ant raštų, kitų dokumentų nelaikomos pavedimais. Ministro, viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretoriaus nuožiūra pavedimai gali būti duodami žodžiu.

38. Viceministro, ministerijos sekretoriaus pavedimus registruoja viceministro, ministerijos sekretoriaus kanceliarinius reikalus tvarkantys valstybės tarnautojai.

39. Už pavedimo vykdymą atsakingi visi pavedime nurodyti ministerijos administracijos padalinių vadovai arba jų funkcijas atliekantys valstybės tarnautojai.

40. Jeigu pavedimas buvo duotas raštu keliems valstybės tarnautojams, pavedimą davusio ministro, viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretoriaus kanceliarinius reikalus tvarkantys valstybės tarnautojai padaro tiek pavedimo kopijų, kiek yra pavedime nurodyta valstybės tarnautojų, ir išdalija jiems. Pavedimo originalas įteikiamas pirmajam pavedime nurodytam valstybės tarnautojui.

41. Pavedimas turi būti įvykdytas davusio pavedimą ministro, viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretoriaus nurodytu terminu.

42. Jeigu nenurodytas konkretus pavedimo įvykdymo terminas, pavedimas turi būti įvykdytas per penkias darbo dienas nuo pavedimo gavimo dienos. Kai pavedimas duotas keliems valstybės tarnautojams, kiti valstybės tarnautojai pagal savo kompetenciją privalo raštu pateikti išvadas dėl pavedimo vykdymo pirmajam pavedime nurodytam valstybės tarnautojui likus ne mažiau kaip dviem darbo dienoms iki pavedimo įvykdymo termino.

43. Jeigu pavedime nurodyta „skubu“, jis turi būti įvykdytas tą pačią darbo dieną, o jeigu toks pavedimas buvo gautas po pietų pertraukos, jis turi būti įvykdytas ne vėliau kaip iki kitos darbo dienos pietų pertraukos.

Siekiant užtikrinti, kad pavedimas, kuriame nurodyta „skubu“, būtų įvykdytas nustatytu terminu, pavedime nurodytas valstybės tarnautojas turi teisę raštus, susijusius su pavedimo vykdymu, įdėti į „raudoną segtuvą“. Kiti valstybės tarnautojai, gavę raštus „raudoname segtuve“, privalo tuojau pat juos išnagrinėti ir vizuoti arba pateikti pastabas dėl jų.

44. Pavedimas laikomas įvykdytu, kai pirmasis pavedime nurodytas valstybės tarnautojas pateikia galutinę išvadą pavedimą davusiam ministrui, viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriui.

45. Pavedimų įvykdymo terminas gali būti pratęstas suderinus su pavedimą davusiu ministru, viceministru, ministerijos valstybės sekretoriumi, ministerijos sekretoriumi. Dėl pavedimo vykdymo terminų pratęsimo žodžiu arba raštu kreipiasi pirmasis pavedime nurodytas ministerijos administracijos padalinio vadovas arba jo funkcijas atliekantis valstybės tarnautojas.

 

VI. RAŠTŲ, SUTARČIŲ, KITŲ DOKUMENTŲ PASIRAŠYMAS

 

46. Ministras pasirašo raštus, siunčiamus Respublikos Prezidentui, jo patarėjams, Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininkui, Seimo Pirmininko pavaduotojams, Seimo komitetams, pakomitečiams, komisijoms, Seimo nariams, jų patarėjams, padėjėjams, Ministrui Pirmininkui, ministrams, Konstitucinio Teismo pirmininkui, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininkui, Seimo kontrolierių įstaigos vadovui, valstybės kontrolieriui, valstybės kontrolieriaus pavaduotojui, Lietuvos banko valdybos pirmininkui, Lietuvos Respublikos generaliniam prokurorui, Lietuvos Respublikos generalinio prokuroro pavaduotojams. Ministras taip pat pasirašo sutartis, ministerijos ieškininius pareiškimus, skundus teismams, įgaliojimus, duodamus ministerijos valstybės tarnautojams atstovauti ministerijai nustatant ir palaikant santykius su trečiaisiais asmenimis, kitus teisės aktais jam priskirtus pasirašyti dokumentus.

Nesant ministro, šiuos raštus, sutartis, kitus dokumentus pasirašo ministrą pavaduojantis kitas Vyriausybės narys arba esant ministro įgaliojimui – viceministras.

47. Prieš ministrui pasirašant raštus, sutartis, kitus dokumentus, juos vizuoja raštą, sutartį, kitą dokumentą rengęs valstybės tarnautojas, raštą, sutartį, kitą dokumentą rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas arba jo funkcijas atliekantis valstybės tarnautojas; jeigu raštas, sutartis, kitas dokumentas susijęs su kito ministerijos administracijos padalinio veikla, – šio ministerijos administracijos padalinio vadovas arba jo funkcijas atliekantis valstybės tarnautojas, valstybės tarnautojas, jeigu jis vienaip ar kitaip dalyvavo rengiant minėtą raštą, sutartį, kitą dokumentą, ministerijos sekretorius pagal administravimo sritį, viceministras arba ministerijos valstybės sekretorius. Raštai, sutartys, kiti dokumentai, parengti lietuvių kalba, turi būti suderinti su valstybės tarnautoju, atsakingu už raštų redagavimą. Prieš ministrui pasirašant sutartis, ministerijos ieškininius pareiškimus, skundus teismams, juos taip pat vizuoja Teisės departamento vadovas arba jo funkcijas atliekantis kitas valstybės tarnautojas.

48. Viceministras pasirašo raštus, siunčiamus Prezidento kanceliarijai, Seimo kancleriui, Ministro Pirmininko sekretoriato vadovui, Ministro Pirmininko patarėjams, Vyriausybės kancleriui, pagal administravimo sritį įstaigoms prie ministerijos, ministerijoms, kai atsakoma į kitų ministerijų viceministrų pasirašytus raštus. Nesant viceministro, šiuos raštus gali pasirašyti ministerijos valstybės sekretorius arba ministerijos sekretorius pagal administravimo sritį.

Teisės aktų nustatytais atvejais arba esant ministro įgaliojimui viceministras pasirašo ministerijos lydraščius-teikimus dėl teisės aktų projektų derinimo su suinteresuotomis institucijomis, sutartis, ministerijos ieškininius pareiškimus, skundus teismams, kitus raštus arba dokumentus.

49. Prieš viceministrui pasirašant raštus, kitus dokumentus, juos vizuoja raštą, kitą dokumentą rengęs valstybės tarnautojas, raštą, kitą dokumentą rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas arba jo funkcijas atliekantis valstybės tarnautojas; jeigu raštas, kitas dokumentas susijęs su kito ministerijos administracijos padalinio veikla, – šio ministerijos administracijos padalinio vadovas arba jo funkcijas atliekantis valstybės tarnautojas, valstybės tarnautojas, jeigu jis vienaip ar kitaip dalyvavo rengiant minėtą raštą, kitą dokumentą, ministerijos sekretorius pagal administravimo sritį. Raštai, kiti dokumentai, parengti lietuvių kalba, turi būti suderinti su valstybės tarnautoju, atsakingu už raštų redagavimą.

50. Ministerijos valstybės sekretorius pagal administravimo sritį pasirašo raštus, siunčiamus įstaigoms prie ministerijos, ministerijoms, kai atsakoma į kitų ministerijų valstybės sekretorių pasirašytus raštus, atsiliepimus teismams, ministerijos buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės dokumentus, kuriuose būtinas įstaigos vadovo parašas, prekių, paslaugų už valstybės biudžete ministerijai numatytus asignavimus pirkimo sutartis, perdavimo-priėmimo aktus, mokėjimo pavedimus, darbo laiko apskaitos žiniaraščius, kitus su ministerijos ūkio tvarkymu susijusius dokumentus. Ministerijos valstybės sekretorius pagal savo kompetenciją leidžia potvarkius, kuriems įforminti naudojamas ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkio blankas.

Mažos vertės prekių, paslaugų už valstybės biudžete ministerijai numatytus asignavimus pirkimo sutartis, perdavimo-priėmimo aktus, mokėjimo pavedimus taip pat avansines apyskaitas turi teisę pasirašyti Bendrųjų reikalų skyriaus vedėjas.

Nesant ministerijos valstybės sekretoriaus, raštus, sutartis, kitus dokumentus, ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkius gali pasirašyti jo funkcijas laikinai atliekantis ministerijos sekretorius.

Teisės aktų nustatytais atvejais arba esant ministro įgaliojimui ministerijos valstybės sekretorius pasirašo ministerijos lydraščius-teikimus dėl teisės aktų projektų derinimo su suinteresuotomis institucijomis, kitus raštus arba dokumentus.

51. Prieš ministerijos valstybės sekretoriui pasirašant ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkius, raštus, sutartis, kitus dokumentus, juos vizuoja potvarkį, raštą, sutartį, kitą dokumentą rengęs valstybės tarnautojas, potvarkį, raštą, sutartį, kitą dokumentą rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas arba jo funkcijas atliekantis valstybės tarnautojas; jeigu potvarkis, raštas, sutartis, kitas dokumentas susijęs su kito ministerijos administracijos padalinio veikla, – šio ministerijos administracijos padalinio vadovas arba jo funkcijas atliekantis valstybės tarnautojas, valstybės tarnautojas, jeigu jis vienaip ar kitaip dalyvavo rengiant minėtą potvarkį, raštą, sutartį, kitą dokumentą. Ministerijos valstybės sekretoriaus prašymu potvarkį, raštą, sutartį, kitą dokumentą gali vizuoti viceministras ir/arba ministerijos sekretorius pagal administravimo sritį. Ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiai, jo pasirašomi raštai, sutartys, kiti dokumentai, parengti lietuvių kalba, turi būti suderinti su valstybės tarnautoju, atsakingu už raštų redagavimą.

52. Ministerijos sekretorius pagal administravimo sritį pasirašo raštus, kitus dokumentus, siunčiamus Prezidento priimamajam, Seimo priimamajam, Vyriausybės kanceliarijai, įstaigoms prie ministerijos, ministerijoms, kai atsakoma į kitų ministerijų sekretorių pasirašytus raštus, savivaldybėms ir jų institucijoms, kitoms institucijoms, įstaigoms, organizacijoms, įmonėms, atsakymus į piliečių ir kitų asmenų paklausimus.

Teisės aktų nustatytais atvejais arba esant ministro įgaliojimui ministerijos sekretorius pasirašo ministerijos lydraščius-teikimus dėl teisės aktų projektų derinimo su suinteresuotomis institucijomis, sutartis, kitus raštus arba dokumentus.

Nesant ministerijos sekretoriaus pagal administravimo sritį, šiame punkte nurodytus raštus, sutartis, kitus dokumentus gali pasirašyti kitas ministerijos sekretorius, atliekantis nesančio ministerijos sekretoriaus funkcijas.

53. Prieš ministerijos sekretoriui pasirašant raštus, sutartis, kitus dokumentus, juos vizuoja raštą, sutartį, kitą dokumentą rengęs valstybės tarnautojas, raštą, sutartį, kitą dokumentą rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas arba jo funkcijas atliekantis valstybės tarnautojas; jeigu raštas, sutartis, kitas dokumentas susijęs su kito ministerijos administracijos padalinio veikla, – šio ministerijos administracijos padalinio vadovas arba jo funkcijas atliekantis valstybės tarnautojas, valstybės tarnautojas, jeigu jis vienaip ar kitaip dalyvavo rengiant minėtą raštą, sutartį, kitą dokumentą. Ministerijos sekretoriaus prašymu raštą, sutartį, kitą dokumentą gali vizuoti viceministras ir/arba kitas ministerijos sekretorius. Raštai, sutartys, kiti dokumentai, parengti lietuvių kalba, turi būti suderinti su valstybės tarnautoju, atsakingu už raštų redagavimą.

54. Ministerijos administracijos padalinių vadovai (jų laikinai nesant – jų pavaduotojai arba vadovų funkcijas atliekantys valstybės tarnautojai), ministro patarėjai, padėjėjai pagal savo kompetenciją turi teisę pasirašyti informacinio pobūdžio raštus institucijoms, įstaigoms, įmonėms, savivaldybėms ir jų institucijoms, kitoms organizacijoms, piliečiams ir kitiems asmenims, taip pat visus raštus kitiems ministerijos administracijos padaliniams. Teisės aktų nustatytais atvejais arba esant ministro įgaliojimui šiame punkte nurodyti valstybės tarnautojai turi teisę pasirašyti kitus raštus arba dokumentus.

Ministerijos administracijos padalinio vadovo pasirašomi raštai turi būti išspausdinti ant atitinkamo ministerijos administracijos padalinio blanko, o ministro patarėjo arba padėjėjo pasirašomi raštai gali būti spausdinami ant ministerijos blanko. Vidaus raštuose tarp ministerijos administracijos padalinių neturi būti naudojamas herbas ir ministerijos administracijos padalinio blanko apačioje esanti rekvizitų eilutė.

 

VII. MINISTERIJOJE PARENGTŲ RAŠTŲ, MINISTRO ĮSAKYMŲ, MINISTERIJOS VALSTYBĖS SEKRETORIAUS POTVARKIŲ, ĮGALIOJIMŲ REGISTRAVIMAS, SAUGOJIMAS IR SIUNTIMAS

 

55. Ministerijoje parengtus raštus siunčia kanceliarija, kuri taip pat tikrina, ar siunčiami raštai tinkamai įforminti. Ne pagal raštvedybos reikalavimus parengti raštai grąžinami juos rengusiems valstybės tarnautojams.

56. Ministerijos siunčiami raštai spausdinami ant ministerijos blanko, išskyrus 54 punkte nurodytus atvejus, dviem egzemplioriais.

57. Ministrui, viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriui pasirašyti parengti raštai, kiti dokumentai turi būti pateikiami su reglamento 47, 49, 51, 53 punktuose nustatyta tvarka vizuotu antruoju egzemplioriumi. Rašto originalas išsiunčiamas adresatui, o antrasis egzempliorius su vizomis paliekamas raštą rengusiame ministerijos administracijos padalinyje. Jeigu rengėjai buvo keli, antrąjį rašto egzempliorių kartu su gauto rašto originalu (kai atsakoma į gautą raštą) saugo pirmasis vykdytojas.

58. Siunčiamame rašte turi būti nurodyta raštą rengusio valstybės tarnautojo vardo raidė ir pavardė, telefono numeris. Jeigu siunčiamas atsakymas į gautą raštą, turi būti nurodyti rašto, į kurį atsakoma, rekvizitai.

59. Siunčiamus raštus kanceliarija registruoja kompiuterinėse laikmenose. Jeigu buvo išspausdinta kontrolinė kortelė, kartu su siųstinu raštu kanceliarijai pateikiama ir ši kortelė.

60. Ant siunčiamo rašto nerekomenduojama rašyti daugiau kaip keturis adresatus. Jeigu raštų reikia išsiųsti daugiau kaip keturiems adresatams, parengiamas adresatų sąrašas, o kiekviename siunčiamojo rašto egzemplioriuje užrašomas tik vienas adresatas.

61. Pasirašytų ministro įsakymų ir įsakymais patvirtintų kitų teisės aktų, ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkių, išskyrus personalo klausimais, originalai registruojami jų pasirašymo dieną ir saugomi kanceliarijoje. Minėtų teisės aktų kopijos, kanceliarijos valstybės tarnautojui uždėjus antspaudą, saugomi šiuos teisės aktus rengusiame ministerijos administracijos padalinyje.

Ministro įsakymai ir įsakymais patvirtinti kiti teisės aktai, ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiai personalo klausimais, išskyrus dėl tarnybinių komandiruočių, registruojami ir saugomi Personalo skyriuje.

62. Ministro pasirašyti įgaliojimai registruojami ir jų nuorašai saugomi kanceliarijoje.

63. Ministerijos administracijos padaliniuose registruojami vidaus (kitiems ministerijos administracijos padaliniams teikiami) raštai.

64. Įslaptinti dokumentai su nuorodomis „visiškai slaptai“, „slaptai“, „konfidencialiai“, „riboto naudojimo“ priimami, registruojami, tvarkomi ir saugomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos įslaptintų dokumentų apskaitos, raštvedybos organizavimo, tvarkymo bei kontrolės taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2000 m. rugpjūčio 30 d. įsakymu Nr. 19 (Žin., 2000, Nr. 76-2325).

65. Jeigu ministerijos raštą reikia perduoti skubiai, jis gali būti perduodamas faksu. Tik faksu siunčiamame dokumente turi būti nurodyta, kad originalas nebus išsiųstas.

66. Raštai, kiti dokumentai verčiami į užsienio kalbą kanceliarijoje, kai jai yra pateiktas ministerijos administracijos padalinio prašymas raštu.

 

VIII. TEISĖS AKTŲ PROJEKTAI

 

I. TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS

 

67. Ministerija, vykdydama Vyriausybės programą, Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimus, taip pat savo iniciatyva rengia įstatymų, Seimo nutarimų, Respublikos Prezidento dekretų, Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių projektus, ministro įsakymus ir įsakymu tvirtinamus kitus teisės aktus (toliau – teisės aktai), įstatymų koncepcijų projektus.

68. Teisės aktų ir įstatymų koncepcijų projektus rengia ministerijos administracijos padaliniai. Teisės aktų ir įstatymų koncepcijų projektams rengti taip pat gali būti sudarytos darbo grupės/komisijos iš ministerijos, įstaigų prie ministerijos, kitų institucijų, įstaigų, organizacijų, taip pat mokslo ir studijų institucijų atstovų.

69. Kai numatoma parengti naują įstatymą, įtvirtinantį iki šiol neegzistavusį tam tikrų visuomeninių santykių teisinį reguliavimą, kai iš esmės keičiamas esamas teisinis reguliavimas ir numatoma parengti naują įstatymo redakciją, turi būti parengta įstatymo koncepcija. Įstatymo koncepcija turi atitikti Įstatymų koncepcijų rengimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2001 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 277 (Žin., 2002, Nr. 1-10), reikalavimus.

70. Ministerijos rengiami teisės aktų projektai turi atitikti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo (Žin., 1995, Nr. 41-991), Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 1998 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 104 (Žin., 1998, Nr. 87-2416; 2002, Nr. 50-1923), ir Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19 (Žin., 2001, Nr. 30-1009), nuostatas.

Jeigu teisės aktuose yra valstybės arba tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, bendruosius reikalavimus, kaip rengti, įforminti, tvarkyti, naikinti ir saugoti tokius teisės aktus, reglamentuoja Lietuvos Respublikos įslaptintų dokumentų apskaitos, raštvedybos organizavimo, tvarkymo bei kontrolės taisyklės.

 

II. TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ DERINIMAS MINISTERIJOJE

 

71. Teisės aktų projektai rengėjų turi būti suderinti su ministerijos administracijos padaliniais, su kurių veikla susijusios teisės akto projekto nuostatos, ministerijos Teisės departamentu, kuris įvertina, ar projektas atitinka galiojančius įstatymus, Vyriausybės nutarimus, kitus teisės aktus bei 70 punkte nurodytų teisės aktų reikalavimus, ir valstybės tarnautoju, atsakingu už raštų redagavimą.

72. Ministerijos administracijos padaliniams teikiamas derinti teisės akto projektas turi būti vizuotas teisės akto projektą rengusio valstybės tarnautojo, projektą rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovo arba jo funkcijas atliekančio valstybės tarnautojo, projektą rengusio ministerijos administracijos padalinio teisininko (jeigu jis yra).

Kai teisės akto projektas teikiamas derinti keliems ministerijos administracijos padaliniams, rengėjai padaro atitinkamą skaičių teisės akto projekto egzempliorių. Jeigu teisės akto projektas yra didelės apimties (15 ir daugiau lapų) ir teikiamas derinti keliems ministerijos administracijos padaliniams, rengėjai gali teisės akto projektą pateikti kompiuterinėje laikmenoje. Tokiu atveju ministerijos administracijos padaliniui, su kuriuo derinamas projektas, turi būti pateiktas ministerijos administracijos padalinio, teikiančio derinti teisės akto projektą, vadovo pasirašytas raštas.

73. Prie ministerijos administracijos padaliniams derinti teikiamo teisės akto projekto gali būti pridėti šie priedai:

73.1. prie įstatymo, Seimo kito teisės akto, Vyriausybės nutarimo, Ministro Pirmininko potvarkio, Respublikos Prezidento dekreto, ministro įsakymo ir įsakymu tvirtinamo kito teisės akto projekto – atitinkantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 (Žin., 1994, Nr. 63-1238; 1999, Nr. 92-2693), reikalavimus:

73.1.1. kai teisės akto projektas bus siunčiamas derinti suinteresuotoms institucijoms, – lydraštis-teikimas derinti;

73.1.2. kai teisės akto projektas bus siunčiamas Vyriausybei, – lydraštis-teikimas Vyriausybei;

73.2. prie galiojančio įstatymo, Seimo nutarimo, Vyriausybės nutarimo, Ministro Pirmininko potvarkio arba kito teisės akto pakeitimo arba papildymo projekto – atitinkamo teisės akto pakeitimo arba papildymo projekto lyginamasis variantas, atitinkantis Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijas;

73.3. prie įstatymo arba kito Seimo teisės akto projekto – Vyriausybės nutarimo dėl įstatymo arba Seimo kito teisės akto projekto pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui projektas, aiškinamasis raštas, atitinkantis Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97) 135 straipsnio 3 dalies reikalavimus;

73.4. prireikus kartu su įstatymo arba Seimo kito teisės akto projektu pateikiamas įstatymo arba kito Seimo teisės akto projektas dėl šio įstatymo arba kito Seimo teisės akto įgyvendinimo tvarkos.

74. Ministerijos administracijos padaliniai savo išvadas dėl pateiktų derinti teisės aktų projektų privalo pateikti per penkias darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo ministerijos administracijos padalinyje.

75. Atsižvelgiant į teisės akto projekto apimtį arba sprendžiamų klausimų sudėtingumą, 74 punkte nurodytas terminas ministro, viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretoriaus sutikimu, esant projektą rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovo siūlymui, gali būti pratęstas.

76. Išimtiniais atvejais, kada būtina skubiai parengti atitinkamą teisės akto projektą, ministras, viceministras, ministerijos valstybės sekretorius, ministerijos sekretorius gali pavesti skubiai parengti ir derinti teisės akto projektą. Šiuo atveju reglamento 74 punkte nurodytas derinimo terminas netaikomas ir pavedimas vykdomas reglamento 43 punkte nustatytais terminais arba įvykdymo terminas nustatomas atsižvelgiant į konkrečias aplinkybes. Tokiu atveju teisės akto projekto rengėjai turi teisę teisės akto projektą, jo priedus (jeigu jie yra), kitus dokumentus, susijusius su rengiamu teisės akto projektu, įdėti į „raudoną segtuvą“. Kiti ministerijos valstybės tarnautojai, gavę teisės akto projektą „raudoname segtuve“, privalo tuojau pat jį išnagrinėti ir vizuoti arba pateikti pastabas dėl jo.

77. Jeigu ministerijos administracijos padaliniai turi pastabų ir pasiūlymų dėl derinti pateikto teisės akto projekto, jos išdėstomos raštu.

78. Teisės departamentas turi teisę pateikti pastabas bei pasiūlymus 77 punkte nustatyta tvarka arba juos pažymėti ant pateikto teisės akto projekto varianto ir grąžinti jį teisės akto projektą teikusiam derinti ministerijos administracijos padaliniui, kuris pataisytą pagal Teisės departamento pateiktas pastabas bei pasiūlymus teisės akto projektą pateikia Teisės departamentui kartu su teisės akto projekto variantu, kuriame pažymėtos Teisės departamento pastabos.

 

III. SUDERINTŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ VIZAVIMAS

 

79. Jeigu ministerijos administracijos padalinys pastabų ir pasiūlymų neturi, teisės akto projekto derinimo faktas patvirtinamas ministerijos administracijos padalinio vadovo arba jo funkcijas atliekančio valstybės tarnautojo ir valstybės tarnautojo (tarnautojų), kuriam (kuriems) buvo paskirtas nagrinėti projektas, viza (parašas, vardo raidė ir pavardė, data). Vizuodami teisės akto projektą, valstybės tarnautojai patvirtina, kad jie yra susipažinę su teisės akto projektu, jam pritaria ir prisiima atsakomybę pagal savo kompetenciją. Jeigu valstybės tarnautojas nepritaria pateiktam teisės akto projektui, jis gali jį vizuoti su pastaba, kurią išdėsto atskirame rašte.

80. Suderintų ministerijoje teisės aktų projektų ir reglamento 73 punkte nurodytų priedų (jeigu jie yra) antruosius egzempliorius vizuoja teisės akto projektą rengęs valstybės tarnautojas, projektą rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas arba jo funkcijas atliekantis valstybės tarnautojas, projektą rengusio ministerijos administracijos padalinio teisininkas (jeigu jis yra), valstybės tarnautojas, atsakingas už raštų redagavimą, administracijos padalinio, su kuriuo buvo derintas teisės akto projektas, vadovas arba jo funkcijas atliekantis valstybės tarnautojas ir valstybės tarnautojas, kuris nagrinėjo derinti pateiktą teisės akto projektą, ministerijos sekretorius pagal administravimo sritį, viceministras (jeigu projektas susijęs su jam ministro nustatyta administravimo sritimi), ministerijos valstybės sekretorius. Šia tvarka turi būti vizuoti ministro įsakymų, kuriems įforminti naudojamas ministro įsakymo blankas, ir ministro įsakymu tvirtinamų kitų teisės aktų originalai, išskyrus 84 punkte numatytą atvejį.

Teisės departamento direktorius arba jo funkcijas atliekantis teisininkas vizuoja tik teisės akto projekto, teisės akto projekto lyginamojo varianto (jeigu jis yra), ministro įsakymo ir ministro įsakymu tvirtinamo kito teisės akto originalus.

81. Jeigu valstybės tarnautojas nepritaria projektui arba į derinimo metu jo pateiktas pastabas teisės akto projekto rengėjas neatsižvelgė, jis turi teisę projektą vizuoti su pastaba, kurią išdėsto raštu.

82. Teisės aktų projektų ir reglamento 73 punkte nurodytų priedų originalus (pirmuosius egzempliorius) ministrui vizuoti (pasirašyti) teikia ministerijos valstybės sekretorius.

83. Teisės akto projekto rengėjas, gavęs iš ministro, viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretoriaus teisės akto projektą su pastabomis, pataiso jį atsižvelgdamas į pateiktas pastabas ir teikia vizuoti reglamento 80 punkte nustatyta tvarka.

 

IV. TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ, MINISTRO ĮSAKYMŲ DERINIMAS SU SUINTERESUOTOMIS INSTITUCIJOMIS

 

84. Teisės aktų projektai turi būti vizuojami reglamento 80 punkte nustatyta tvarka ir teikiami derinti suinteresuotoms institucijoms Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

Kai suinteresuotoms institucijoms teikiami derinti ministro įsakymai ir ministro įsakymu tvirtinami kiti teisės aktai, jie rengiami dviem egzemplioriais, kurių antrasis (liekantis rengėjui) turi būti vizuotas 80 punkte nustatyta tvarka, o pirmasis (be vizų) kartu su pasirašytu lydraščiu-teikimu siunčiamas derinti.

Suderintų ministro įsakymų ir įsakymu tvirtinamų kitų teisės aktų originalai vizuojami 80 punkte nustatyta tvarka.

85. Rengėjas, gavęs iš suinteresuotų institucijų pastabas dėl teisės akto projekto ir nesutinkantis atsižvelgti į jas, parengia derinimo pažymą, kurios originalą kartu su teisės akto projektu turi vizuoti ministerijos Teisės departamento direktorius arba jo funkcijas atliekantis teisininkas. Derinimo pažyma turi atitikti Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento reikalavimus ir joje turi būti nurodyta:

85.1. suinteresuotos institucijos, su kuriomis teisės akto projektas nesuderintas;

85.2. nesuderintos teisės akto projekto nuostatos, susijusios su suinteresuotų institucijų valdymo sritimis;

85.3. suinteresuotų institucijų pasiūlymai, kaip formuluoti nesuderintas teisės akto projekto nuostatas;

85.4. argumentai, kodėl neatsižvelgta į suinteresuotų institucijų pasiūlymus, susijusius su jų valdymo sritimis;

85.5. institucijos, kurioms teisės akto projektas buvo pateiktas derinti ir kurios per nustatytą terminą nepateikė pastabų, ir lydraščio, su kuriuo projektas buvo pateiktas derinti atitinkamai institucijai, data ir numeris.

 

V. KITŲ INSTITUCIJŲ PATEIKTŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ DERINIMAS MINISTERIJOJE

 

86. Ministerija Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka teikia pastabas ir pasiūlymus dėl jai pateiktų derinti kitų institucijų parengtų teisės aktų projektų.

87. Pastabos bei pasiūlymai dėl derinamų su ministerija teisės aktų projektų turi būti pateikti ne vėliau kaip per penkias darbo dienas (ypatingais atvejais – per septynias darbo dienas, apie tai iš anksto informavus teisės akto projektą rengusią instituciją) nuo jų gavimo ministerijoje. Nurodyto termino nesilaikoma, kai teikiančios institucijos rašte arba kitame dokumente nurodytas kitas (vėlesnis) prašomų pastabų bei pasiūlymų pateikimo terminas.

88. Jeigu teisės akto projektui pritariama be pastabų ir buvo pateiktas teisės akto projekto originalas (teisės akto projektas vizuotas teikiančios derinti institucijos vadovo), tai derinimo faktas patvirtinamas ministro arba esant ministro įgaliojimui viceministro viza tame teisės akto projekte ir projektas grąžinamas jį rengusiai institucijai: ministerijoje paliekamas teisės akto projekto lydraštis ir ministerijos administracijos padalinio, kuris nagrinėjo teisės akto projektą, vadovo arba jo funkcijas atliekančio valstybės tarnautojo, ministerijos sekretoriaus pagal administravimo sritį, viceministro vizuota teisės akto projekto kopija.

89. Jeigu dėl derinti pateikto teisės akto projekto ministerijos administracijos padaliniai pateikia pastabas bei pasiūlymus ir ministras arba esant ministro įgaliojimui viceministras, ministerijos valstybės sekretorius, ministerijos sekretorius pagal administravimo sritį jiems pritaria, tokiu atveju kitai institucijai parengiamas raštas, kuriame išdėstomos pastabos bei pasiūlymai, ir teisės akto projekto originalas negrąžinami. Prieš teikiant pasirašyti ministrui arba esant ministro įgaliojimui viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriui pagal administravimo sritį, minėto rašto antrasis egzempliorius turi būti vizuotas atitinkamai 47, 49, 51, 53 punktuose nustatyta tvarka.

 

VI. TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ TEIKIMAS VYRIAUSYBEI

 

90. Teisės aktų projektai ir jų priedai, nurodyti reglamento 73 punkte, teikiami Lietuvos Respublikos Vyriausybei jos darbo reglamente nustatyta tvarka.

 

VII. TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ, MINISTRO ĮSAKYMŲ SKELBIMAS

 

91. Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka suderinti norminių teisės aktų projektai ne vėliau kaip projektų pateikimo Lietuvos Respublikos Vyriausybei dieną pateikiami ministerijos Viešųjų ryšių skyriui ir skelbiami ministerijos interneto tinklapyje vadovaujantis Įstatymų ir kitų norminių teisės aktų projektų skelbimo „Interneto“ tinkle tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. vasario 4 d. nutarimu Nr. 118 (Žin., 1999, Nr. 15-389).

92. Ministerijos administracijos padalinio vadovas arba jo funkcijas atliekantis valstybės tarnautojas raštu pateikia už ministerijos informacines technologijas atsakingam ministerijos administracijos padaliniui (toliau – IT padalinys) prašymą skelbti teisės akto projektą ministerijos interneto tinklapyje. Kartu su prašymu IT padaliniui perduodama teisės akto projekto kopija ir projektas kompiuterinėje laikmenoje.

93. Jeigu teisės akto projektas grąžintas ministerijai patikslinti arba papildomai suderinti, jis iš ministerijos interneto tinklapio išimamas arba papildomai skelbiamos grąžinimo priežastys bei pastabos. Patikslintas projektas teikiamas skelbti 92 punkte nustatyta tvarka.

Lietuvos Respublikos Vyriausybei priėmus atitinkamą sprendimą dėl ministerijos interneto tinklapyje esančio Vyriausybės nutarimo projekto, jis iš tinklapio išimamas.

Įstatymo projektas arba kitas Seimo priimtas teisės aktas išimamas iš ministerijos interneto tinklapio Seimui priėmus įstatymą arba kitą teisės aktą.

Už teisės akto projekto pateikimą skelbti, išėmimą iš ministerijos interneto tinklapio atsako ministerijos administracijos padalinys, teikęs prašymą skelbti teisės akto projektą.

94. Ministro įsakymai ir įsakymais patvirtinti kiti teisės aktai, kuriuose nustatomos, keičiamos arba pripažįstamos netekusiomis galios teisės normos, skelbiami „Valstybės žiniose“, o jų kopijos pateikiamos ministerijos Viešųjų ryšių skyriui. Šie įsakymai „Valstybės žinių“ redakcijai pateikiami ne vėliau kaip per tris darbo dienas nuo jų pasirašymo ir užregistravimo.

Ministro įsakymai ir įsakymais patvirtinti kiti teisės aktai, kuriuose nėra nustatomos, keičiamos arba pripažįstamos netekusiomis galios teisės normos, gali būti ministro nuožiūra skelbiami „Valstybės žiniose“ arba „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“. Jie oficialiai paskelbti „Valstybės žinių“ redakcijai pateikiami ne vėliau kaip per tris darbo dienas nuo jų pasirašymo ir užregistravimo. „Valstybės žiniose“ neskelbiami ministro įsakymai arba įsakymais patvirtinti kiti teisės aktai ministerijos personalo, komandiruočių klausimais.

95. Ministro įsakymai ir įsakymais patvirtinti kiti teisės aktai skelbiami „Valstybės žiniose“ vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių, ministrų, Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės valdymo institucijų vadovų įsakymų ir įsakymais patvirtintų kitų teisės aktų pateikimo oficialiai skelbti „Valstybės žiniose“ ir skelbimo interneto tinklapiuose tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugpjūčio 23 d. nutarimu Nr. 918 (Žin., 1999, Nr. 71-2236).

96. Ministro įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus teikiant skelbti „Valstybės žiniose“ ir priede „Informaciniai pranešimai“, IT padaliniui kartu su ministro įsakymu ir įsakymu patvirtintu kitu teisės aktu kompiuterinėje laikmenoje pateikiama ministro įsakymo ir įsakymu patvirtinto kito teisės akto kopija. IT padalinio parengtą skelbti ministro įsakymą ir įsakymu patvirtintą kitą teisės aktą kompiuterinėje laikmenoje ir ministro įsakymo ir įsakymu patvirtinto kito teisės akto kopiją kanceliarija pateikia „Valstybės žinioms“.

97. Ministro įsakymai ir įsakymais patvirtinti kiti teisės aktai, kuriuose nustatomos, keičiamos arba pripažįstamos netekusiomis galios teisės normos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugpjūčio 23 d. nutarimu Nr. 918, skelbiami ministerijos interneto tinklapyje per tris darbo dienas nuo jų oficialaus paskelbimo „Valstybės žiniose“. IT padaliniui kanceliarija perduoda informaciją apie „Valstybės žinių“ paskutiniajame numeryje paskelbtus minėtus teisės aktus ne vėliau kaip per dvi darbo dienas po jų paskelbimo. Teisės aktai ministerijos interneto tinklapyje laikomi vienerius metus.

98. Įslaptinti ministro įsakymai ir ministro įsakymais patvirtinti kiti teisės aktai „Valstybės žiniose“ ir ministerijos interneto tinklapyje neskelbiami, tačiau jie turi būti išsiunčiami toms institucijoms, kurios įstatymų nustatyta tvarka gali disponuoti valstybės arba tarnybos paslaptį sudarančia informacija. Šie teisės aktai rengiami, įforminami, registruojami, tvarkomi ir saugomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos įslaptintų dokumentų apskaitos, raštvedybos organizavimo, tvarkymo bei kontrolės taisyklėmis.

 

IX. VYRIAUSYBĖS NUTARIMŲ PASIRAŠYMO MINISTERIJOJE TVARKA

 

99. Vyriausybės posėdžiuose priimti sprendimai, įforminti Vyriausybės nutarimais, pagal ministerijos kompetenciją pateikiami ministrui pasirašyti. Ministerijos administracijos padalinio, teikusio Vyriausybei teisės akto projektą, o tais atvejais, kai Vyriausybės nutarimo projektą teikė kita institucija, tačiau Vyriausybės nutarimą pasirašo finansų ministras, – atsakingo už atitinkamą sritį ministerijos administracijos padalinio valstybės tarnautojas, prieš teikdamas ministrui pasirašyti Vyriausybės nutarimo originalą, padaro jo kopiją. Kopija turi būti vizuota minėto ministerijos administracijos padalinio vadovo arba jo funkcijas atliekančio valstybės tarnautojo, valstybės tarnautojo, kuris nagrinėjo teisės akto projektą, ministerijos sekretoriaus pagal administravimo sritį, viceministro (jeigu projektas susijęs su jam ministro nustatyta administravimo sritimi), ministerijos valstybės sekretoriaus. Teisės departamento direktorius arba jo funkcijas atliekantis teisininkas vizuoja Vyriausybės nutarimo originalą. Vyriausybės nutarimų priedai nepasirašomi, tačiau jų originalus vizuoja Teisės departamento direktorius arba jo funkcijas atliekantis teisininkas ir Vyriausybės nutarimą pasirašantis ministras.

 

X. VISUOMENĖS INFORMAVIMAS

 

100. Visuomenės informavimu apie ministerijos veiklą ir ministerijos įvaizdžio kūrimu rūpinasi ministro patarėjas, atsakingas už ryšius su visuomene, atstovas spaudai ir Viešųjų ryšių skyrius.

101. Ministro patarėjas, atsakingas už ryšius su visuomene, atstovas spaudai ir Viešųjų ryšių skyrius teikia informaciją visuomenei ir žiniasklaidai apie ministerijos vadovų arba valstybės tarnautojų vizitus, susitikimus, pasitarimus, svarbiausius sprendimus, rengiamus svarbius teisės aktų projektus, pasirašytus dokumentus bei apie kitus su ministerijos veikla susijusius klausimus, kartu su atitinkamų ministerijos administracijos padalinių vadovais, teisės aktų projektų rengėjais rūpinasi, kad visuomenei būtų kompetentingai aiškinami ministerijos sprendimai, rengia pranešimus žiniasklaidai aktualiais klausimais. Pranešimus pasirašo ministro patarėjas, atsakingas už ryšius su visuomene, atstovas spaudai arba ministerijos Viešųjų ryšių skyriaus vedėjas, suderinęs juos su ministru, viceministru, ministerijos valstybės sekretoriumi, ministerijos sekretoriais pagal administruojamą sritį.

Ministro patarėjas, atsakingas už ryšius su visuomene, atstovas spaudai ir Viešųjų ryšių skyrius apibendrina su ministerijos veikla susijusią informaciją spaudoje, žiniasklaidoje, internete ir teikia ją ministrui, viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriams pagal administravimo sritį, ministerijos administracijos padalinių vadovams, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams.

102. Atstovas spaudai organizuoja laikraščių ir žurnalų prenumeratą, atsižvelgdamas į ministerijos administracijos padalinių pateiktas paraiškas. Prenumeruojamų leidinių sąrašas derinamas su ministerijos valstybės sekretoriumi. Iš ministerijos lėšų prenumeruojami tik tie leidiniai, kurie būtini tiesioginiam ministerijos darbui.

103. Informacija pagal visuomenės paklausimus teikiama Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 10-236) nustatyta tvarka.

104. Visa oficiali informacija, susijusi su ministerijos veikla, skelbiama ministerijos interneto tinklapyje. Ministerijos interneto tinklapio tvarkymo funkcijas atlieka IT padalinys. Už tinklapyje skelbiamą informaciją, susijusią su atitinkamo ministerijos administracijos padalinio veikla, ir jos atnaujinimą laiku atsakingas ją teikęs skelbti ministerijos administracijos padalinys.

Ministerijos administracijos padalinio vadovas arba jo funkcijas atliekantis valstybės tarnautojas raštu teikia informaciją IT padaliniui skelbti ministerijos interneto tinklapyje. IT padaliniui perduodama skelbtino dokumento kopija ir dokumentas kompiuterinėje laikmenoje.

 

XI. PILIEČIŲ IR KITŲ ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMAS BEI INTERESANTŲ PRIĖMIMAS

 

105. Piliečių ir kitų asmenų prašymai nagrinėjami, asmenys priimami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimo Nr. 1491 „Dėl piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdinės tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 95-4105) nustatyta tvarka.

106. Ministras asmenis priima tik Vyriausybėje pagal iš anksto Ministro Pirmininko patvirtintą priėmimo grafiką.

Viceministras, ministerijos valstybės sekretorius, ministerijos sekretoriai asmenis priima ministerijoje, savo darbo vietoje, iš anksto suderintu laiku. Priėmimų laiką derina valstybės tarnautojai, tvarkantys viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių kanceliarinius reikalus.

Asmenų priėmimą ministerijos priimamajame organizuoja ministerijos kanceliarija, aptarnaujanti ministerijos priimamąjį.

 

XII. TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS

 

107. Tarnybinė komandiruotė į užsienį įforminama ir apmokama vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1995 m. balandžio 28 d. nutarimo Nr. 613 „Dėl tarnybinių komandiruočių į užsienį“ (Žin., 1995, Nr. 37-929) nuostatomis. Ji įforminama ministro įsakymu, kurio projektą rengia, registruoja ir saugo kanceliarija.

108. Tarnybinė komandiruotė Lietuvos Respublikoje įforminama ir apmokama vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. sausio 23 d. nutarimo Nr. 120 „Dėl tarnybinių komandiruočių Lietuvos Respublikos teritorijoje“ (Žin., 1996, Nr. 9-225) nuostatomis. Ji įforminama ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiu, kurio projektą rengia, registruoja ir saugo kanceliarija.

109. Viceministro, ministro patarėjų, padėjėjų, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių išvykimas į tarnybines komandiruotes derinamas su ministru.

Ministerijos administracijos padalinių vadovų arba jų funkcijas atliekančių valstybės tarnautojų išvykimas į tarnybines komandiruotes derinamas su ministerijos sekretoriumi pagal administravimo sritį ir su ministerijos valstybės sekretoriumi.

Kitų ministerijos administracijos padalinių valstybės tarnautojų išvykimas į tarnybines komandiruotes derinamas su ministerijos administracijos padalinio vadovu arba jo funkcijas atliekančiu valstybės tarnautoju, ministerijos sekretoriumi pagal administravimo sritį ir ministerijos valstybės sekretoriumi.

110. Valstybės tarnautojas, kuris vyksta į tarnybinę komandiruotę, turi pateikti kanceliarijai ministerijos administracijos vadovo arba jo funkcijas atliekančio valstybės tarnautojo tarnybinį raštą, suderintą 109 punkte nustatyta tvarka.

111. Ministerijos administracijos padalinių vadovai arba jų funkcijas atliekantys valstybės tarnautojai turi užtikrinti, kad dėl tarnybinės komandiruotės nesant jų arba jų vadovaujamų padalinių valstybės tarnautojų darbai būtų perduoti atlikti kitam ministerijos administracijos padalinio valstybės tarnautojui ir kad būtų prieinama visa tarnybinėms užduotims atlikti reikiama informacija, esanti valstybės tarnautojo darbo vietos kompiuterio laikmenose.

 

XIII. KVALIFIKACIJOS KĖLIMAS

 

112. Ministerijos valstybės tarnautojų kvalifikacija keliama vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka.

 

XIV. ATOSTOGŲ SUTEIKIMO TVARKA

 

113. Atostogos ministerijos valstybės tarnautojams suteikiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu.

114. Kasmetinės atostogos ministerijos valstybės tarnautojams suteikiamos pagal metų pradžioje sudaromą atostogų grafiką. Kasmet, iki kovo 15 dienos, ministerijos administracijos padalinių vadovai arba jų funkcijas atliekantys asmenys turi pateikti valstybės tarnautojų planuojamų atostogų grafikus ministerijos Personalo skyriui, kuris parengia bendrą ministerijos administracijos padalinių valstybės tarnautojų atostogų grafiką ir pateikia tvirtinti ministerijos valstybės sekretoriui.

115. Ministerijos valstybės tarnautojai, išskyrus politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojus, išleidžiami kasmetinių atostogų, kai ministerijos valstybės sekretorius pasirašo atostogų suteikimo lapelį, kurį rengia Personalo skyrius. Valstybės tarnautojas, pageidaujantis išeiti atostogų kitu laiku, nei nurodyta atostogų grafike, arba norintis pasinaudoti dalimi atostogų, turi pateikti Personalo skyriui ministerijos valstybės sekretoriui adresuotą raštišką prašymą, suderintą su savo tiesioginiu vadovu arba jo funkcijas atliekančiu valstybės tarnautoju.

116. Ministerijos politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai, ministerijos valstybės sekretorius, ministerijos sekretoriai kasmetinių atostogų išleidžiami, kai ministras pasirašo atostogų suteikimo lapelį, kurį rengia Personalo skyrius.

117. Ministerijos administracijos padalinių vadovų, neturinčių pavaduotojų, atostogų metu jų funkcijas atlieka ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiu paskirti kiti ministerijos valstybės tarnautojai.

118. Ministerijos administracijos padalinių vadovai arba jų funkcijas atliekantys valstybės tarnautojai turi užtikrinti, kad jų vadovaujamų padalinių valstybės tarnautojams duoti pavedimai šių valstybės tarnautojų atostogų metu būtų perduoti vykdyti kitiems ministerijos administracijos padalinio valstybės tarnautojams.

 

XV. TARNAUTOJŲ SKATINIMAS IR GARANTIJOS

 

119. Ministerijos valstybės tarnautojai skatinami ir jiems suteikiamos garantijos vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu.

 

XVI. TARNYBINĖS NUOBAUDOS

 

120. Ministerijos valstybės tarnautojams už tarnybinius nusižengimus gali būti skiriamos tarnybinės nuobaudos vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu.

 

XVII. REIKALŲ PERDAVIMAS KEIČIANTIS MINISTRUI, VICEMINISTRUI, MINISTERIJOS VALSTYBĖS SEKRETORIUI, MINISTERIJOS SEKRETORIUI, MINISTERIJOS ADMINISTRACIJOS PADALINIŲ VADOVAMS IR KITIEMS VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS

 

121. Keičiantis ministrui, jo funkcijų perdavimas organizuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

122. Keičiantis viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriui, dokumentai perduodami atitinkamai paskirtam naujam viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriui pagal perdavimo-perėmimo aktą, kurį rengia valstybės tarnautojai, tvarkantys viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretoriaus kanceliarinius reikalus. Jeigu nėra paskirto naujo viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretoriaus, dokumentai perduodami ministro nurodytam valstybės tarnautojui.

123. Atleidžiamas iš pareigų arba priimamas į kitas pareigas ministerijoje valstybės tarnautojas privalo perduoti tiesioginiam vadovui arba jo nurodytam kitam valstybės tarnautojui nebaigtus spręsti klausimus ir turimas bylas, taip pat raštus, dokumentus, knygas, įgytas už ministerijos lėšas, spaudus, kabineto ir seifo raktus, kompiuterio bylas, kurios buvo sukurtos darbo tikslais, naudojant ministerijos kompiuterinę įrangą, nurodyti slaptažodžius prieiti prie specialių informacinių bazių, ryšius su kitomis rinkmenomis ir kita informacija. Ministerijos administracijos padalinio vadovas gali nurodyti, kad minėti daiktai, dokumentai, informacija turi būti perduoti kartu su išsamiu aprašymu.

Kompiuterinės įrangos komplektas perduodamas IT padaliniui.

Jei atleidžiamas iš pareigų arba priimamas į kitas pareigas ministerijoje valstybės tarnautojas yra materialiai atsakingas asmuo, jam priskirtos materialinės vertybės perduodamos priimtam valstybės tarnautojui arba ministerijos administracijos padalinio vadovui pagal atskirą aktą, kurį surašo ministerijos valstybės sekretoriaus sudaryta komisija.

124. Apie valstybės tarnautojo atleidimą iš pareigų arba priėmimą į kitas pareigas ministerijoje turi būti informuotas IT padalinys tam, kad būtų apribotos (pakeistos) valstybės tarnautojo prieigos prie bendrųjų ministerijos pagrindinės kompiuterinės įrangos ir tinklo išteklių teisės.

 

XVIII. ANTSPAUDŲ SAUGOJIMAS IR NAUDOJIMAS

 

125. Ministerija turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu, kurį saugo ir atsako už jo naudojimą ministerijos valstybės sekretorius.

Ministerijos antspaudas naudojamas vadovaujantis Antspaudų ir dokumentų blankų su Lietuvos valstybės herbu gaminimo, naudojimo, saugojimo ir sunaikinimo instrukcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1990 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 188 (Žin., 1990, Nr. 17-464).

Antspaudas su Lietuvos valstybės herbu dedamas dokumentuose, kur tokį antspaudą dėti numato Lietuvos Respublikos įstatymai, taip pat dokumentuose atsižvelgiant į juose esančių žinių svarbą.

126. Kiti ministerijos antspaudai su Lietuvos valstybės herbu (reljefiniai atspaudai su Lietuvos valstybės herbu) saugomi ministro nustatyta tvarka. Dokumentų, žymimų reljefiniu antspaudu su Lietuvos valstybės herbu, sąrašą tvirtina ministras.

 

XIX. ARCHYVO TVARKYMAS

 

127. Ministerijos archyvą tvarko kanceliarijos valstybės tarnautojai, atsakingi už ministerijos archyvo tvarkymą.

128. Ministerijos archyvas tvarkomas vadovaujantis Raštvedybos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211).

 

XX. TARNYBINIŲ LENGVŲJŲ AUTOMOBILIŲ

IR TARNYBINIŲ MOBILIŲJŲ TELEFONŲ NAUDOJIMAS

 

129. Tarnybinis transportas naudojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarimo Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių įsigijimo, nuomos ir naudojimo biudžetinėse įstaigose“ (Žin., 1998, Nr. 103-2838) nustatyta tvarka.

130. Tarnybiniai mobilieji telefonai naudojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. kovo 5 d. nutarimo Nr. 331 „Dėl tarnybinių mobiliųjų telefonų“ (Žin., 2002, Nr. 26-941) nustatyta tvarka.

______________