LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL 2007–2013 M. SANGLAUDOS SKATINIMO VEIKSMŲ PROGRAMOS 2 PRIORITETO „VIEŠŲJŲ PASLAUGŲ KOKYBĖ IR PRIEINAMUMAS: SVEIKATOS, ŠVIETIMO IR SOCIALINĖ INFRASTRUKTŪRA“ VP3-2.2-ŠMM-16-V PRIEMONĖS „AUKŠTŲJŲ MOKYKLŲ INFRASTRUKTŪRA, SKIRTA STUDIJOMS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1 PATVIRTINIMO

 

2008 m. lapkričio 5 d. Nr. ISAK-3083

Vilnius

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), 18.2 punktu,

tvirtinu 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ VP3-2.2-ŠMM-16-V priemonės „Aukštųjų mokyklų infrastruktūra, skirta studijoms“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1 (pridedama).

 

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                  ALGIRDAS MONKEVIČIUS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. lapkričio 5 d.

įsakymu Nr. ISAK-3083

 

2007–2013 M. SANGLAUDOS SKATINIMO VEIKSMŲ PROGRAMOS 2 PRIORITETO „VIEŠŲJŲ PASLAUGŲ KOKYBĖ IR PRIEINAMUMAS: SVEIKATOS, ŠVIETIMO IR SOCIALINĖ INFRASTRUKTŪRA“ VP3-2.2-ŠMM-16-V PRIEMONĖS „AUKŠTŲJŲ MOKYKLŲ INFRASTRUKTŪRA, SKIRTA STUDIJOMS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 1

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ VP3-2.2-ŠMM-16-V priemonės „Aukštųjų mokyklų infrastruktūra, skirta studijoms“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 1 (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami Paraiškas dėl projekto finansavimo pagal 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3738, 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ VP3-2.2-ŠMM-16-V priemonės „Aukštųjų mokyklų infrastruktūra, skirta studijoms“ (toliau – veiksmų programos priemonė) finansuojamas veiklas, taip pat institucijos, atliekančios Paraiškų dėl projekto finansavimo vertinimą ir atranką.

2. Aprašas yra parengtas atsižvelgiant į:

2.1. 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentą (EB) Nr. 1083/2006, nustatantį bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinantį Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25) (toliau – Tarybos reglamentas);

2.2. Sanglaudos skatinimo veiksmų programą

2.3. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priedą patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 787 (Žin., 2008, Nr. 95-3720);

2.4. Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637);

2.5. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132) (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės);

2.6. Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės);

2.7. Metodinius nurodymus dėl Projektų finansavimo sąlygų aprašo, patvirtintus Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861);

2.8. Metodinius nurodymus vertintojams dėl projektų atitikties bendriesiems Stebėsenos komiteto patvirtintiems projektų atrankos kriterijams vertinimo, patvirtintus Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. spalio 13 d. įsakymu Nr. 1K-321 (Žin., 2008, Nr. 120-4567) (toliau – Metodiniai nurodymai vertintojams);

2.9. Nacionalinę studijų programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2334 (Žin., 2008, Nr. 7-260).

3. Aprašas yra pirmasis finansavimo sąlygų aprašas, rengiamas pagal veiksmų programos priemonę. Pagal veiksmų programos priemonę planuojama parengti du finansavimo sąlygų aprašus. IŠ viso veiksmų programos priemonei numatoma skirti 17 940 000 (septyniolika milijonų devyni šimtai keturiasdešimt tūkstančių litų) Lt. Pagal Aprašą numatoma skirti iki 8 215 000 (aštuonių milijonų dviejų šimtų penkiolikos tūkstančių litų) Lt, iš kurių 6 982 750 (šeši milijonai devyni šimtai aštuoniasdešimt du tūkstančiai septyni šimtai penkiasdešimt litų) Lt – Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų lėšos ir 1 232 250 (vienas milijonas du šimtai trisdešimt du tūkstančiai du šimtai penkiasdešimt litų) Lt – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos.

4. Pagal Aprašą numatomos finansuoti veiklos tikslas – infrastruktūros, skirtos studijoms aukštosiose mokyklose, gerinimas.

5. Pagal Aprašą numatoma finansuoti veikla – studijų aukštosiose mokyklose infrastruktūros, bazinės įrangos atnaujinimas.

6. Šią veiksmų programos priemonę numatoma finansuoti valstybės projektų planavimo būdu. ES fondų finansavimas skiriamas projektams, kurie yra įtraukti į švietimo ir mokslo ministro patvirtintą valstybės projektų sąrašą. Valstybės projektų sąrašas rengiamas vadovaujantis Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. ISAK-977 (Žin., 2008, Nr. 44-1665). Valstybės projektų sąrašą Apraše numatomai finansuoti veiklai planuojama sudaryti ir patvirtinti 2008 m. IV ketvirtį.

7. Pagal Aprašą valstybės pagalba neteikiama.

8. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Aprašo 2 punkte nurodytuose dokumentuose vartojamas sąvokas.

9. Visa informacija, kurią privalo žinoti pareiškėjas rengdamas projektą ir teikdamas paraišką, bus skelbiama interneto svetainėje www.esparama.lt.

 

II. REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS

 

10. Pagal Aprašą galimas pareiškėjas – Vilniaus Gedimino technikos universitetas.

11. Partneriai negalimi.

12. Detalūs reikalavimai pareiškėjams įvardyti Aprašo 1 priedo 7 punkte.

 

III. REIKALAVIMAI PROJEKTAMS

 

13. Numatoma projekto įgyvendinimo trukmė turėtų būti ne ilgesnė kaip 24 mėnesiai nuo Projekto finansavimo ir administravimo sutarties (toliau – Sutartis) pasirašymo dienos. Atskirais atvejais (dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu) projekto vykdymo laikotarpis gali būti pratęstas.

14. Pagrindinės projekto veiklos fiziškai turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje (jeigu tai nėra įmanoma dėl projekto specifikos ar veiklų pobūdžio ir veiklos yra vykdomos už Lietuvos Respublikos ribų, turi būti užtikrinama, kad vykdomų veiklų metu sukurti produktai, rezultatai ir nauda atitektų Lietuvos Respublikai).

15. Projektas turi atitikti ES horizontalias politikos sritis (darnus vystymasis ir lyčių lygybė ir nediskriminavimas).

16. Reikalavimai projekto parengtumui įgyvendinti: parengtas investicinis projektas.

17. Reikalavimai susiję su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas atskyrimu:

17.1. projektas ir projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos bei suteikus finansavimą teikiamos finansuoti iš kitų programų, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis, kitų fondų ar finansinių mechanizmų (Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos, Šveicarijos Konfederacijos), jeigu dėl to projektas ar jo dalis galėtų būti finansuotas kelis kartus;

17.2. projektas ir projekto veiklos negali būti teikiamos finansuoti pagal kitas veiksmų programų priemones, jeigu dėl to projektas ar jo dalis galėtų būti finansuotas kelis kartus.

18. Projektai turi siekti Aprašo 2 priede aprašytų produkto ir rezultato rodiklių:

18.1. produkto rodiklis „Projektai“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 1 vnt.;

18.2. produkto rodiklis „Aukštosios mokyklos pagerinusios studijų infrastruktūrą“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 1 vnt. vienam projektui;

18.3. rezultato rodiklis „Tiesioginės naudos gavėjai iš investicijų į švietimo infrastruktūrą (per 6 mėnesius po projekto pabaigos)“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 100 asmenų vienam projektui.

19. Detalūs reikalavimai projektams įvardyti Aprašo 1 priede.

 

IV. REIKALAVIMAI TINKAMOMS FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDOMS IR FINANSAVIMO DYDŽIUI

 

20. Pagrindiniai reikalavimai tinkamoms projekto išlaidoms nustatyti Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo finansavimo reikalavimams (skelbiama interneto svetainėje www.esparama.lt) tiek, kiek jie taikytini paraiškos rengimo metu.

21. Jei pareiškėjas planuoja statyti, rekonstruoti ir/ar remontuoti statinį, jis turi turėti teisę statyti, rekonstruoti, remontuoti ir ateityje naudoti finansuotiną turtą.

22. Be Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse nurodytų netinkamų projekto išlaidų pagal Aprašą papildomai nustatomos šios netinkamos projekto išlaidos:

22.1. žemės pirkimo išlaidos;

22.2. audito paslaugų išlaidos;

22.3. pastatų, kitų statinių ar patalpų, įrangos, transporto priemonių nuomos išlaidos;

22.4. vandens, elektros, šildymo, telekomunikacijų, biuro prekių, kuro, transporto priemonių eksploatavimo išlaidos;

22.5. komandiruočių išlaidos;

22.6. projekte naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos;

22.7. banko mokesčiai už sąskaitos atidarymą ir tvarkymą banko operacijų išlaidos.

23. Pagal Aprašą kryžminis finansavimas netaikomas.

24. Projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpio (t. y. projekto veiklų įgyvendinimo ir visų su projekto įgyvendinimu susijusių tinkamų finansuoti išlaidų patyrimo laikotarpio) pradžia ir pabaiga nustatoma Sutartyje. Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, kurios yra patirtos ir apmokėtos Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse nurodytu projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpiu.

25. Projekto veiklos (tarp jų ir viešieji pirkimai) gali būti pradėtos vykdyti prieš Sutarčių pasirašymą pareiškėjui prisiimant visišką atsakomybę už veiklų ir jų įgyvendinimui skirtų išlaidų tinkamumą. Nustačius, kad veikla ir/ar jai įgyvendinti skirtos visos/dalis išlaidų yra netinkamos finansuoti, patirtos išlaidos apmokamos iš pareiškėjo lėšų.

26. Gali būti finansuojama iki 100 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų, tačiau pareiškėjas savo iniciatyva ir pareiškėjo arba kitų šaltinių lėšomis gali finansuoti tam tikrą dalį tinkamų projekto išlaidų.

27. Visais atvejais projekto finansavimo dydis nustatomas kaip mažiausia projektui įgyvendinti būtina lėšų suma. Finansavimo dydis tinkamumo skirti finansavimą vertinimo metu nustatomas atsižvelgiant į projekto išlaidų realumą ir būtinumą. Visos projekto išlaidos turi būti planuojamos atsižvelgiant į metinį kainų augimą ir valiutų riziką.

28. Projektui reikiamo finansavimo suma turi būti nustatyta, atsižvelgiant į Tarybos reglamento 55 straipsnyje išdėstytus reikalavimus. Iš projektų numatomos gauti pajamos turi būti įvertintos iš anksto pagal Tarybos reglamento 55 str. 2 dalies nuostatas, išskyrus tuos atvejus, kai bus gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto. Numatoma gauti grynųjų pajamų suma mažinamas projektui skiriamas finansavimas. Grynųjų pajamų skaičiavimai turi būti atliekami vadovaujantis Detaliomis metodologinėmis rekomendacijomis – EK parengtas „Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects“, „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodinėmis gairėmis“ (angl. Guidance on the Methodology for carrying out Cost-Benefit Analysis) ir „Paraiškos formos B dalies pavyzdinio priedo pajamas duodantiems projektams pildymo vadovu“. Šie dokumentai pateikti interneto svetainėje www.esparama.lt. Tuo atveju jei pajamos nebuvo įvertintos iš anksto, tai per 5 metus po projekto pabaigos gautos pajamos turi būti gražintos į valstybės biudžetą.

 

V. PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS IR KONSULTAVIMAS

 

29. Vadovaudamasis Aprašu, pareiškėjas pildo Paraiškos dėl projekto finansavimo formą. Paraiškos dėl projekto finansavimo forma susideda iš dviejų dalių – Paraiškos finansinei paramai gauti bendrosios (A) dalies, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861), ir Paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies (3 priedas) (elektronines formas galima rasti interneto svetainėje www.esparama.lt).

30. Paraiškos dėl projekto finansavimo forma turi būti užpildyta vadovaujantis Paraiškos bendrosios (A) dalies pildymo instrukcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861), ir Paraiškos dėl projekto finansavimo specialiąja (B) dalimi ir pildymo instrukcija (3 priedas). Paraiškos dėl projekto finansavimo forma turi būti užpildyta lietuvių kalba kompiuteriu.

31. Teikdamas Paraišką dėl projekto finansavimo, pareiškėjas turi pridėti Paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies ir pildymo instrukcijos (3 priedas) 12 punkte nurodytus dokumentus, kurie įrodytų, kad pareiškėjas atitinka jam keliamus reikalavimus.

32. Pareiškėjas, rengdamas Paraišką dėl projekto finansavimo, dėl informacijos apie projekto idėją, tikslus ir jų atitiktį nacionaliniams strateginio planavimo dokumentams gali kreiptis j Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos (toliau – Švietimo ir mokslo ministerija) Europos Sąjungos paramos koordinavimo departamento Europos Sąjungos paramos valdymo skyriaus Programų planavimo poskyrio darbuotojus. Klausimai gali būti teikiami raštu, elektroniniu paštu ir žodžiu.

33. Pareiškėjas gali teikti klausimus dėl valstybės projektų rengimo, Paraiškos dėl projekto finansavimo pildymo ir kitus su Paraiškos dėl projekto finansavimo pildymu bei pateikimu susijusius klausimus viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros (toliau – CPVA) Struktūrinės paramos skyriaus darbuotojams telefonu (8 5) 263 9763 ir/ ar elektroniniu paštu adresu info@cpva.lt. Iš anksto susitarus, pareiškėjai gali būti informuojami bei konsultuojami susitikimo su CPVA darbuotojais metu.

34. Paraiškų dėl projekto finansavimo rengimui reikalinga informacija, dažniausiai pateikiami klausimai ir atsakymai pateikiami interneto svetainėje www.esparama.lt.

 

VI. PARAIŠKŲ PRIĖMIMAS IR REGISTRAVIMAS

 

35. Paraiškos dėl projekto finansavimo yra priimamos ir registruojamos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 43–48 punktuose nustatyta tvarka.

36. Paraiškos dėl projekto finansavimo turi būti įteiktos pareiškėjo ar jo įgalioto asmens, pristatytos pašto kurjerio arba atsiųstos registruotu paštu CPVA pasiūlyme teikti Paraiškas dėl projekto finansavimo nurodytu adresu ir iki pasiūlyme teikti Paraiškas dėl projekto finansavimo nurodyto termino pabaigos. CPVA ir pareiškėjo bendru sutarimu laikotarpis gali būti sutrumpintas. Kitais būdais išsiųstos, kitais adresais įteiktos arba vėliau nei iki pasiūlyme teikti Paraiškas dėl projekto finansavimo nurodyto termino pabaigos gautos Paraiškos dėl projekto finansavimo gali būti atmetamos. Siunčiant paštu arba kurjeriu, išsiuntimo vietos pašto antspaudo data turi būti ne vėlesnė kaip pasiūlyme teikti Paraiškas dėl projekto finansavimo nurodyta data. Už Paraiškos dėl projekto finansavimo pristatymą laiku atsako pareiškėjas.

37. Paraiškos dėl projekto finansavimo teikiamos užklijuotame ir užantspauduotame voke. Pareiškėjas privalo pateikti vieną projekto Paraiškos dėl projekto finansavimo originalą (užpildyta Paraiškos dėl projekto finansavimo forma ir priedai), ant kurio turi būti nurodyta „ORIGINALAS“, vieną Paraiškos dėl projekto finansavimo (užpildyta Paraiškos dėl projekto finansavimo forma ir priedai) kopiją nurodant „KOPIJA“, ir elektroninę Paraiškos dėl projekto finansavimo (užpildyta Paraiškos dėl projekto finansavimo forma ir priedai) versiją kompiuterinėje laikmenoje. Paraiška dėl projekto finansavimo ir jos kopijos turi būti susegtos (rekomenduojama segti į segtuvus kietais viršeliais). Ant voko (ar kitos talpos /paketo) turi būti nurodytas pareiškėjo pavadinimas, adresas, veiksmų programos priemonė, pagal kurią teikiama Paraiška dėl projekto finansavimo. Ant kitos voko pusės nurodomas kontaktinio asmens vardas ir pavardė, telefonas, faksas bei elektroninio pašto adresas. Ant kompiuterinės laikmenos turi būti aiškiai nurodytas projekto pavadinimas ir veiksmų programos priemonė, kuriai teikiama Paraiška dėl projekto finansavimo.

38. Visi Paraiškos dėl projekto finansavimo ir pridedamų dokumentų lapai turi būti sunumeruoti eilės tvarka.

39. Paraiškos dėl projekto finansavimo originalo, kopijų ir elektroninio varianto turinys turi būti identiškas. Nustačius, kad kopijų ir elektroninio Paraiškos dėl projekto finansavimo varianto turinys neatitinka originalo, vadovaujamasi Paraiškos dėl projekto finansavimo popierinio varianto originale pateikta informacija.

40. Atsiuntusiam ar įteikusiam Paraišką dėl projekto finansavimo pareiškėjui ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo paraiškos CPVA gavimo dienos išsiunčiamas Paraiškos dėl projekto finansavimo registravimo patvirtinimas, kuriame taip pat nurodomas ES struktūrinių fondų ir ES Sanglaudos fondo informacinėje kompiuterizuotoje valdymo ir priežiūros sistemoje Paraiškai dėl projekto finansavimo suteiktas unikalus kodas.

41. Informacija apie pateiktus valstybės projektus ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo Paraiškų dėl projekto finansavimo pateikimo termino pabaigos (paskutinės dienos) paskelbiama svetainėje www.esparama.lt, nurodant pareiškėjo pavadinimą projekto pavadinimą trumpą projekto aprašymą Paraiškos dėl projekto finansavimo unikalų kodą ir prašomą lėšų sumą.

 

VII. PARAIŠKŲ VERTINIMAS, ATRANKA IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS

 

42. Paraiškų dėl projekto finansavimo vertinimas ir atranka yra atliekami vadovaujantis Projektų finansavimo ir administravimo taisyklių 49–99 punktuose nustatyta tvarka.

43. Paraiškų dėl projekto finansavimo, teikiamų pagal Aprašą vertinimą sudaro:

43.1. administracinės atitikties vertinimas – šio vertinimo metu patikrinama, ar Paraiška dėl projekto finansavimo yra visiškai sukomplektuota, ar pateikti visi Paraiškos dėl projekto finansavimo specialiojoje (B) dalyje ir pildymo instrukcijoje nurodyti dokumentai bei priedai;

43.2. projekto tinkamumo finansuoti vertinimas – šio vertinimo metu nustatoma, ar projektas tinkamas finansuoti pagal veiksmų programos priemonę ir atitinka Aprašo reikalavimus, nustatoma projekto atitiktis bendriesiems bei specialiesiems projektų atrankos kriterijams, didžiausia leistina projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma ir didžiausias leistinas projekto finansavimo dydis.

44. Paraiškų vertinimą atlieka CPVA pagal CPVA nustatytą vertinimo tvarką.

45. Administracinės atitikties vertinimo etapui taikomos vertinimo lentelės ir metodiniai nurodymai Paraiškų dėl projekto finansavimo vertintojams pateikiami Aprašo 4 priede.

46. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etapui taikomos vertinimo lentelės ir metodiniai nurodymai Paraiškų dėl projekto finansavimo vertintojams pateikiami Aprašo 1 priede.

47. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimą CPVA organizuoja kaip derybas su pareiškėju, t. y. CPVA pateikus pastabas dėl Paraiškos dėl projekto finansavimo atitikties bendriesiems ir (ar) specialiesiems atitikties kriterijams, pareiškėjas gali Paraišką dėl projekto finansavimo patikslinti.

48. Vertinimo metu atsižvelgiama į Paraiškoje dėl projekto finansavimo pateiktą informaciją bei dokumentus. Jeigu vertintojams kyla neaiškumų ar trūksta informacijos, pareiškėjui siunčiamas raštas, kuriame per CPVA nurodytą terminą prašoma pateikti paaiškinimus ar trūkstamą informaciją. Esant poreikiui, CPVA gali pareiškėją pakviesti pokalbio ir (ar) apsilankyti planuojamoje projekto įgyvendinimo vietoje.

49. Galutinį sprendimą dėl projekto finansavimo priima Švietimo ir mokslo ministerija vadovaudamasi CPVA pateikta tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaita. Sprendimas priimamas ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo vertinimo ataskaitos gavimo Švietimo ir mokslo ministerijoje dienos. Sprendimas yra tvirtinamas švietimo ir mokslo ministro įsakymu.

50. Švietimo ir mokslo ministerija apie priimtą sprendimą dėl projekto finansavimo informuoja CPVA per 5 darbo dienas nuo įsakymo įsigaliojimo dienos. CPVA per 5 darbo dienas nuo sprendimo gavimo ir užregistravimo informuoja pareiškėjus apie priimtą sprendimą ir organizuoja Sutarties pasirašymą.

51. Sutartis rengiama pagal Projektų finansavimo ir administravimo sutarties formą patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861).

52. Su pareiškėju sudarius Sutartį, pareiškėjas tampa projekto vykdytoju.

53. Informacija apie projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etapą perėjusias paraiškas po vertinimo etapo užbaigimo ne vėliau kaip per 15 darbo dienų skelbiama svetainėje www.esparama.lt.

 

VIII. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS

 

54. Projekto išlaidos apmokamos bei Sutarčių priežiūra atliekama Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 116–190 punktuose bei Sutartyje nustatyta tvarka.

55. Projekto išlaidos gali būti apmokamos dviem būdais: išlaidų kompensavimo ir (ar) sąskaitų apmokėjimo.

56. Avansas projekto vykdytojui išmokamas Projektų finansavimo ir administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

57. Pasirašydamas Sutartį pareiškėjas kartu su partneriais įsipareigoja:

57.1. įgyvendinti projektą kuriam teikiama parama, ir, naudodamas projekto metu sukurtą turtą bei išteklius, užtikrinti projekto veiklos tęstinumą ne trumpiau kaip 5 metus po projekto užbaigimo;

57.2. apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą kuris buvo finansuotas projekto lėšomis, ne trumpiau nei projekto įgyvendinimo laikotarpiui, jeigu tokį reikalavimą projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etape nustato CPVA. Pareiškėjas, įvertinęs galimas rizikas, būtinumą ir tikslingumą drausti ilgalaikį materialųjį turtą paraiškoje gali siūlyti drausti konkretų turtą ir pagrįsti tokio draudimo būtinumą bei numatyti išlaidas draudimui. Galutinį sprendimą dėl draudimo reikalavimo ir draudimo išlaidų būtinumo priima CPVA;

57.3. turtas, sukurtas ar įsigytas finansuojant projekto lėšomis, privalo likti Lietuvoje, negali būti pakeista šio turto paskirtis, nuosavybės pobūdis, veiklos pobūdis, paramos objekto vieta (ne mažiau kaip 5 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos);

57.4. laikytis kitų Sutarties sąlygose nustatytų įsipareigojimų.

 

IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

58. Aprašas keičiamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių numatyta tvarka.

59. Aprašas konkretaus projekto atveju taikomas iki pasirašant Sutartį. Pasirašius Sutartį, Apraše išdėstytos nuostatos, susijusios su reikalavimais projekto vykdytojui, projekto veikloms ir projekto išlaidomas, kurios taikomos tam tikram projektui, perkeliamos į Sutarties nuostatas.

60. Pareiškėjai ir projektų vykdytojai turi teisę apskųsti CPVA, Švietimo ir mokslo ministerijos, koordinuojančiosios, vadovaujančiosios ir mokėjimo institucijų veiksmus arba neveikimą susijusius su paraiškos vertinimu, atranka, sprendimo dėl finansavimo arba nefinansavimo priėmimu ir projekto įgyvendinimu Projektų finansavimo ir administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

_________________

 

 

2007—2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos

2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos.

švietimo ir socialinė infrastruktūra“ VP3-2.2-ŠMM-16-V

priemonės „Aukštųjų mokyklų infrastruktūra, skirta studijoms“

projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1

1 priedas

 

PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO LENTELĖ IR METODINIAI NURODYMAI VERTINTOJAMS

 

Bendrasis kriterijus

Bendrojo kriterijaus vertinimo aspektai

Vertinimo klausimai ir (arba) teiginiai

Paaiškinimai/informacijos šaltinis

Vertinimas

taip

ne

patikslinus

 

1

2

3

4

5

6

7

1. Bendrai finansuojamas iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektas (toliau – projektas) atitinka bent vieną veiksmų programos ir jos prioriteto tikslą, uždavinį, taip pat apima pagal tam tikrą prioritetą numatomas remti veiklas. Pagal 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančio Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25) 2 straipsnį (toliau – Reglamentas Nr. 1083/2006), projektas turi sudaryti sąlygas pasiekti ES struktūrinės paramos panaudojimo prioritetinės krypties, su kuria yra susijęs, tikslus. Projektas turi atitikti tam tikros veiksmų programos prioriteto tikslus ir uždavinius, veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės, pagal kurią yra pateiktas, aprašymą ir bent vieną iš Projektų finansavimo sąlygų apraše numatytų veiklų

1.1. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su tam tikros veiksmų programos prioriteto tikslu ir bent vienu uždaviniu

1.1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai aiškiai siejasi su tam tikros veiksmų programos prioriteto tikslu ir bent vienu uždaviniu

Būtina įsitikinti, kad projekto tikslai ir uždaviniai atitinka 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos (toliau – veiksmų programa) prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ (toliau – prioritetas) tikslą „Užtikrinti prieinamas ir aukštos kokybės esmines viešąsias sveikatos priežiūros, švietimo, valstybės užimtumo rėmimo politiką įgyvendinančių institucijų teikiamas paslaugas, nestacionarias socialines paslaugas ir paslaugas neįgaliesiems“ (toliau – tikslas) ir uždavinį „Užtikrinti aukštesnę švietimo ir studijų sistemos paslaugų kokybę bei prieinamumą, gerinant visų amžiaus grupių asmenų dalyvavimą mokymosi visą gyvenimą sistemoje“ (toliau – uždavinys), ryšys yra akivaizdus ir priežastinis

Paraiškos A dalies 6 punktas ir B dalies 3 punktas

 

 

 

1.1.2.Įgyvendinto projekto poveikis veiksmų programos prioriteto tikslui ir uždaviniui bus teigiamas

Galima teigti, kad įgyvendinus projektą, pasiekimų ir rezultatų poveikis veiksmų programos prioriteto tikslui ir uždaviniui, atsižvelgiant į veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės specifiką, bus teigiamas. Taip pat įrodytas projekto aktualumas ir poveikis tikslinių grupių problemų sprendimui

Paraiškos A dalies 5 ir 6 punktai, B dalies 1 punktas

 

 

 

1.2. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemone ir bent viena Projektų finansavimo sąlygų apraše numatyta veikla

1.2.1. Projekto veiklos yra suderintos su veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonėje pateiktu atitinkamos veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės bent vienos veiklos aprašymu

Būtina įsitikinti, ar numatytos vykdyti projekte veiklos atitinka bent vieną veiklą, nurodytą veiksmų programos priedo VP3-2.2-ŠMM-16-V priemonės „Aukštųjų mokyklų infrastruktūra, skirta studijoms“ aprašyme

Paraiškos A dalies 6 punktas ir B dalies 2 punktas

 

 

 

1.2.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną iš Projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų veiklų

Būtina įsitikinti, ar projekte numatyti tikslai, uždaviniai ir planuojamos vykdyti veiklos atitinka bent vieną iš Projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų veiklų

Paraiškos A dalies 6 punktas ir B dalies 2 punktas

 

 

 

1.2.3. Projektas atitinka veiksmų programoje, veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės aprašyme ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus, susijusius su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas, kitas veiksmų programas, kitus veiksmų programos prioritetus atskyrimu („demarkacinius reikalavimus“)

Būtina įsitikinti, ar tenkinami visi reikalavimai, susiję su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas, kitas veiksmų programas, kitus veiksmų programos prioritetus, atskyrimu

Paraiškos B dalies 6 punktas

 

 

 

1.2.4. Projektas atitinka kitus su reikalavimais projekto veikloms susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus (jei taikoma)

Papildomi reikalavimai nenustatyti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Projektas atitinka nacionalinius strateginius dokumentus.

Vienas iš pagrindinių ES struktūrinės paramos naudojimo principų – papildomumas. Todėl reglamente (EB) Nr. 1083/2006 teigiama, kad Bendrijos veiksmai turėtų papildyti valstybių narių vykdomus veiksmus arba j ais turėtų būti siekiama prisidėti prie valstybių narių vykdomų veiksmų. Paramos lėšos turi prisidėti prie jau nustatytų valstybės socialinės ekonominės plėtros uždavinių įgyvendinimo. Todėl veiksmų programos buvo rengiamos remiantis nacionalinių strategijų ir programų tikslais, ir visi projektai turi atitikti jų tikslus. Už tam tikrus sektorius atsakingos institucijos nustatys, kokius nacionalinius strateginius dokumentus projektai turės atitikti.

2.1. Projektas prisideda prie nacionalinių ir (arba) regioninių strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo

2.1.1. Teisės aktuose ar valdymo srities plėtros strategijoje arba strategijos įgyvendinimo priemonių plane nustatytas projekto vykdytojas ir veiklos (taikoma tik planuojant valstybės ir regionų projektus)

Būtina įsitikinti, kad: 1. projektai, teikiami pagal Projektų finansavimo sąlygų apraše numatomas finansuoti veiklas, atitinka Nacionalinę studijų programą t. y. prisideda prie veiklų grupės „Studijoms reikalingos infrastruktūros, bazinės įrangos atnaujinimas (Projektų tipas – Aukštųjų mokyklų infrastruktūra, skirta studijoms)“ įgyvendinimo, t. y. atitinka nurodytus pareiškėjus ir remiamas veiklas

Paraiškos A dalies 1 ir 6 punktai

 

 

 

2.1.2. Pagrįsta, kad projekto įgyvendinimas prisidėtų prie atitinkamų teisės aktų strategijų nuostatų įgyvendinimo (taikoma tik projektų konkurso būdu atrenkamiems projektams)

Netaikoma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Projektas siekia aiškių ir realių kiekybinių uždavinių, atitinkančių veiksmų programoje nustatytus tikslus. Reglamento (EB) Nr. 1083/2006 37 straipsnis nustato reikalavimą, kad veiksmų programų prioritetinės kryptys privalo turėti skaičiais išreikštus uždavinius ir tikslus (įgyvendinimo rodiklius), pagal kuriuos bus vertinama įgyvendinimo eiga ir išsikeltų tikslų ir uždavinių pasiekimas. Būtina įsitikinti, kad kiekvienas projektas prisideda ir kiek prisideda prie veiksmų programos tikslų (uždavinių) pasiekimo. Todėl kiekvienas projektas turi turėti savo kiekybiškai išreikštus tikslus ir uždavinius, kurie bus matuojami projekto produkto ir rezultatų rodikliais

3.1. Projektas prisideda prie veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės rodiklių įgyvendinimo

3.1.1. Projektas prisideda prie bent vieno veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės aprašyme numatyto produkto ir (arba) rezultato rodiklio pasiekimo

Būtina įsitikinti, kad projektai, planuojami pagal Projektų finansavimo sąlygų apraše numatomą finansuoti veiklą siekia ir įgyvendinus projekte numatytas veiklas pasieks visus Projektų finansavimo sąlygų apraše 18 punkte nurodytus produkto ir rezultato rodiklius

Paraiškos A dalies 12 punktas

 

 

 

3.2. Nuosekli vidinė projekto logika ir kokybiški projekto uždaviniai

3.2.1. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika

Būtina įsitikinti, kad išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai turi būti projekto veiklų padarinys, projekto veiklos – sudaryti prielaidas pasiekti projekto uždavinius, o pastarieji – įgyvendinti nustatytus tikslus

Paraiškos A dalies 6 punktas

 

 

 

3.2.2. Projekto uždaviniai specifiniai, išmatuojami, pasiekiami, susieti ir iškelti laiku

Būtina įsitikinti, kad projekto uždaviniai atitinka šiuos kokybinius reikalavimus:

– yra specifiniai, t. y. parodo projekto esmę ir charakteristikas;

– išmatuojami, t. y. kiekybiškai išreikšti ir matuojami;

– pasiekiami, t. y. realūs;

– susieti, t. y. tapatūs vykdomoms projekto veikloms;

– iškelti laiku, t. y. aiški pradžios ir pabaigos data

Paraiškos A dalies 6 punktas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Projektas atitinka darnaus vystymosi principą.

Darnus vystymasis yra vienas iš pagrindinių ES sanglaudos politikos principų.

Darnaus vystymosi tikslas – užtikrinti ekonominių, socialinių ir aplinkosauginių aspektų sinergiją. Jis nustato būtinybę ekonomikos augimą derinti su aplinkos apsauga ir socialine plėtra. Šis kriterijus detalizuojamas remiantis Nacionaline darnaus vystymosi strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugsėjo 11 d. nutarimu Nr. 1160 (Žin., 2003, Nr. 89-4029), ypač atsižvelgiant į 23 punkte nustatytus prioritetus

4.1. Projekte nenumatyti veiksmai, kurie turėtą neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui

4.1.1. Aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, klimato kaita, aplinkos apsauga)

Būtina įsitikinti, kad projektas neprieštarauja Nacionalinės darnaus vystymosi strategijos nuostatoms ir atitinka šiuos reikalavimus:

– Projektas nepažeidžia aplinkos apsaugos reikalavimų.

– Projektas nedaro neigiamos įtakos sprendžiant socialines bei ekonomines problemas (švietimo ir mokslo vaidmuo, kokybė bei prieinamumas; nedarbas, skurdas arba socialinė atskirtis)

– Projektas neprieštarauja darnaus vystymosi nuostatoms regionų plėtros srityje, vadovaujantis Lietuvos regioninės politikos iki 2013 metų strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 23 d. nutarimu Nr. 575 (Žin., 2005, Nr. 66-2370)

Paraiškos A dalies 6 ir 13 punktai Paraiškos B dalies 8 punktas

 

 

 

4.1.2. Socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumas)

 

 

 

4.1.3. Ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas)

 

 

 

4.1.4. Regionų vystymo srityje (aplinkosauginių, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas) (jei taikoma)

 

 

 

4.1.5. Informacinės ir žinių visuomenės srityje (jei taikoma)

Būtina įsitikinti, kad projektas siekia sukurti ar išplėtoti studijų infrastruktūrą kuri būtų paremta naujausiomis tarptautinius reikalavimus atitinkančiomis informacinėmis ryšių technologijomis, didinančiomis studijų/mokymosi prieinamumą ir kokybę

Paraiškos A dalies 5, 6 punktai

 

 

 

4.2. Projekte atskleistos pastangos skatinti darnaus vystymosi principo įgyvendinimą

4.2.1. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą (jeigu taikoma)

Netaikoma

 

 

 

4.2.2. Projektas atitinka kitus su darnaus vystymosi principo įgyvendinimo reikalavimais susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus (jeigu taikoma)

Papildomi reikalavimai nenustatyti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Projektas atitinka lyčių lygybės ir nediskriminavimo principus.

Lyčių lygybė yra horizontalioji sritis, todėl į ją privaloma atsižvelgti taip pat visais ES struktūrinės paramos etapais – užtikrinti moterų ir vyrų lygybę ir lyčių lygybės principo įgyvendinimą visose srityse ir nediskriminavimą dėl lyties, rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, negalios, amžiaus arba seksualinės orientacijos gaunant paramą ir (arba) naudojantis jos rezultatais. Kriterijui detalizuoti rekomenduojama remtis šiais teisės aktais: Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymu (Žin., 2003, Nr. 114-5115; 2008, 76-2998); Europos Komisijos 2006-03-01 dokumentu Nr. COM(2006) 92 „Moterų ir vyrų lygybės gairės 2006–2010“ (angl. A roadmap for equality between women and men 2006–2010)

5.1. Projekte nenumatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui

5.1.1. Projekte nenumatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui

Vertinama, ar projektas neprieštarauja lyčių lygybės ir nediskriminavimo principui, nepažeidžia Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymo bei Lietuvos Respublikos vyrų ir moterų lygių galimybių įstatymo ir jame vykdomi šie reikalavimai:

– neribojamos vienodos galimybės vyrams ir moterims dalyvauti projekte ir naudotis projekto rezultatais;

– neribojamos vienodos galimybės bet kokios rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos atstovams dalyvauti projekte ir naudotis projekto rezultatais.

Paraiškos A dalies 6,13 punktai

 

 

 

5.2. Projekte nurodytos pastangos skatinti lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimą

5.2.1. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas prisideda prie lyčių lygybės principo įgyvendinimo (jeigu taikoma)

Netaikoma

 

 

 

5.2.2. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas skatina nediskriminavimo dėl lyties, rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos principo įgyvendinimą (jeigu taikoma)

Netaikoma

 

 

 

5.2.3. Projektas atitinka kitus su lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimo reikalavimais susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus (jeigu taikoma)

Papildomi reikalavimai nenustatyti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Projekto įgyvendinimas yra suderinamas su kitų aktualių Europos Bendrijų politikos sričių nuostatomis

6.1. Projektas suderinamas su horizontaliųjų Europos Bendrijų bendrųjų politikos sričių nuostatomis

6.1.1. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų viešųjų pirkimų politikos nuostatomis

Būtina įvertinti, ar

pareiškėjas (partneriai) yra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) arba gavęs (gavę) projekto finansavimo lėšų jomis taps; jei taip, tokiu atveju, ar tikėtina, kad projekto veiklų plane numatyta veiklų trukmė nustatyta įvertinant pirkimų vykdymo terminus; jei pareiškėjas ir (arba) partneriai nėra perkančiosios organizacijos, šis vertinimo aspektas vertinamas kaip atitinkantis nustatytus reikalavimus

Paraiškos B dalies 4 punktas

 

 

 

6.1.2. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų aplinkosaugos politikos nuostatomis

Atsižvelgiant į projekto veiklas ir vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105) nustatyta tvarka, būtina įvertinti, ar:

būtinas poveikio aplinkai vertinimas; poveikio vertinimas aplinkai yra atliktas, jei poveikio aplinkai vertinimas yra būtinas

Paraiškos B dalies 8 punktas

 

 

 

6.1.3. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų konkurencijos politikos nuostatomis

Vertinant projektus, reikia įsitikinti, ar projektai finansuojami nepažeidžiant konkurencijos politikos nuostatų (pvz., finansuojami pagal suderintą valstybės pagalbos schemą laikantis ten nustatytų reikalavimų).

Taip pat vertinant projektus, reikia įsitikinti, ar projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos suteikimo. Jei projektas yra valstybės pagalbos objektas, tai turi būti įvertintas projekto tinkamumas finansuoti pagal valstybės pagalbai taikomus apribojimus

Paraiškos A dalis

 

 

 

6.2. Projektas suderinamas su tam tikrų sektorių ES bendrųjų politikos sričių nuostatomis

6.2.1. Projektas suderinamas su konkretaus sektoriaus ES politikos sričių nuostatomis (jeigu taikoma)

Papildomi reikalavimai nenustatyti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Pareiškėjas organizaciniu požiūriu yra pajėgus tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą

7.1. Pareiškėjas (partneriai) atitinka formaliuosius reikalavimus

7.1.1. Pareiškėjas (partneriai) atitinka tinkamų pareiškėjų sąrašą, nustatytą Projektų finansavimo sąlygų apraše

Būtina įsitikini, kad pareiškėjas (partneriai) atitinka Projektų finansavimo sąlygų apraše 10 (11) punktuose nurodytus pareiškėjus (partnerius)

Paraiškos A dalies 1, 3, ir 5 punktai

 

 

 

7.1.2. Pareiškėjas (partneriai) turi (ar turi galimybių įgyti) teisinį pagrindą užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai sukurti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas

Būtina įsitikini, kad pareiškėjas (partneriai) turi teisę verstis projekte numatyta veikla

Biudžetinės įstaigos atveju kriterijus vertinamas teigiamai

 

 

 

7.1.3. Pareiškėjui gali būti skirtos ES fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, jei:

7.1.3.1. jam nėra iškelta byla dėl bankroto arba jis nėra likviduojamas;

7.1.3.2. yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusių įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata gali būti netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);

7.1.3.3. paraiškoje dėl projekto finansavimo arba jos prieduose jis nepateikė klaidinančios informacijos;

7.1.3.4. nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl pareiškėjo kitos paramos skyrimo iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto sutarties lėšų pažeidimo;

7.1.3.5. jis nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų dėl projekto finansavimo vertinimo arba atrankos proceso metu

Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas (partneriai) atitinka 7.1.3 punkte nustatytus reikalavimus:

7.1.3.1Biudžetinės įstaigos atveju kriterijus vertinamas teigiamai

7.1.3.2Biudžetinės įstaigos atveju kriterijus vertinamas teigiamai

7.1.3.37.1.3.5 – Paraiškos A dalies 15 punktas

 

 

 

7.2. Pareiškėjas yra pajėgus įgyvendinti projektą

7.2.1. Pareiškėjas turi pakankamai patirties įgyvendinti projekte numatytas veiklas (jei taikoma)

Netaikoma

 

 

 

7.2.2. Pareiškėjas turi (turi užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdant projektą (pakankama komanda)

Pareiškėjas užtikrina minimalius būtinus gebėjimus projektui administruoti – suformuoja komandą užtikrina reikiamos kompetencijos darbuotojų įtraukimą numato paslaugų įsigijimą ir pan.

Paraiškos A dalies 5 punktas ir B dalies 9.5 punktas

 

 

 

7.2.3. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas ir uždavinius per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Projekto įgyvendinimo trukmė, vieta, parengtumas atitinka Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus

Būtina įsitikinti, kad:

projekto įgyvendinimo organizavimas (planas) atitinka projekto veiklų apimtis, yra realus ir racionaliai suplanuotas (pvz., įvertinant turimus išteklius, iš ES fondų finansuojamų projektų specifiką sezoniškumą ir pan.); projekto trukmė – ne ilgesnė kaip 24 mėnesiai, pagrindinės projekto veiklos fiziškai vykdomos Lietuvos Respublikoje (jeigu tai nėra įmanoma dėl projekto specifikos ar veiklų pobūdžio ir veiklos yra vykdomos už Lietuvos Respublikos ribų, turi būti užtikrinama, kad vykdomų veiklų metu sukurti produktai, rezultatai ir nauda atitektų Lietuvos Respublikai)

Paraiškos A dalis

 

 

 

7.2.4. Partnerystė projekte yra pagrįsta ir turi pridėtinę vertę (jei taikoma)

Netaikoma

 

 

 

7.2.5. Projektas atitinka kitus su reikalavimais pareiškėjams susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus (jei taikoma)

Papildomi reikalavimai nenustatyti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Projektas turi aiškų finansavimo paketą: apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius.

Projekto finansavimo šaltinių užtikrinimas yra būtina sąlyga projektui įgyvendinti ir veiksmų programų tikslams pasiekti. Kadangi ES fondai padengia tik dalį projekto išlaidų, pareiškėjas turės užtikrinti likusią projekto finansavimo dalį (ES fondo maksimalūs ir minimalūs dydžiai nustatyti reglamento (EB) Nr. 1083/2006 53-54 straipsniuose ir III priede, be to, finansavimo lėšų dalis mažinama projektams, iš kurių gaunamos pajamos, ir projektams, kuriems taikomas EB sutarties 87 straipsnis dėl valstybės pagalbos)

8.1 .Užtikrintas projekto finansavimas

8.1.1. Pareiškėjo (partnerių) įnašas atitinka nustatytus reikalavimus

Būtina įsitikinti, kad

tenkinami reikalavimai pareiškėjų įnašui pagal atskiras išlaidų kategorijas (jei taikoma valstybės pagalba) numatyti projekto išlaidų finansavimo šaltiniai, atsižvelgiant į projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalį ir išlaidų apmokėjimo būdą yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai išdėstyti laike. Kai pareiškėjui netaikomas reikalavimas prisidėti prie projekto finansavimo (nenurodyta Projektų finansavimo sąlygų apraše) ir jis savo iniciatyva nenumatęs skirti įnašo bei neplanuoja gauti grynųjų pajamų, šis kriterijus atitinka nustatytus reikalavimus.

Paraiškos A dalies 10 punktas ir B dalies 9.4 punktas

 

 

 

8.1.2. Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas

Būtina įsitikinti, ar:

projekte numatytoms netinkamoms finansuoti išlaidoms (tarp jų ir netinkamam finansuoti PVM, projekto grynosioms pajamoms ir kt.) užtikrinamas finansavimas; netinkamų išlaidų finansavimo šaltiniai yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai išdėstyti per tam tikrą laikotarpį, t. y. netinkamų išlaidų finansavimas neturės neigiamos įtakos projektui įgyvendinti.

Paraiškos A dalies 11 punktas ir B dalies 9.4 punktas

 

 

 

8.1.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) ir rezultatų tęstinumas

Būtina įsitikinti, kad: projekto metu sukurtų rezultatų tolesniam naudojimui yra sudarytos finansinės prielaidos, t. y. sukurtas turtas bus išlaikomas ir užtikrinamas jo tinkamas eksploatavimas; projekto įgyvendinimo metu sukurti rezultatai bus naudojami pagal numatytą paskirtį

Paraiškos A dalies 5 punktas

 

 

 

8.1.4. Projektas atitinka kitus Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus (jei taikoma)

Papildomi reikalavimai nenustatyti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas.

Naudojant ES struktūrinę paramą, bus siekiama, kad šios lėšos būtų naudojamos efektyviai, t. y. kad finansuojamas projektas duotų kuo didesnę ekonominę socialinę naudą ir finansavimo būtų skirta tiek, kiek būtina projektui įgyvendinti.

9.1. Sąnaudų-naudos analizės korektiškumas ir rezultatų priimtinumas

9.1.1. Atlikta alternatyvų analizė

Aiškiai suformuluoti reikalavimai techniniam projekto sprendimui. Projektui pagrįsti svarstomos bent dviejų alternatyvų galimybės: „nulinė“ alternatyva (projektas nėra įgyvendinamas) ir kita alternatyva (projektas paremtas alternatyvia technologija ar pan.).

Paraiškoje turi būti atskleista, kad visos realios projekto įgyvendinimo galimybės buvo svarstytos arba, kad kitos alternatyvos, be jau nagrinėjamų, nėra tikslinga svarstyti. Jeigu projekto įgyvendinimo galimybių vertinimo metu išskiriamos kelios galimybės projekto įgyvendinimo alternatyvai, vertinimo metu kiekvienai alternatyvai turi būti naudojami tie patys vertinimo kriterijai. Alternatyvos įvertintos išsamiai ir korektiškai. Pasirinkta alternatyva turi būti optimali, atsižvelgiant į esamus apribojimus.

Investicinis projektas

 

 

 

9.1.2. Projekto prielaidos (susijusios su būsimomis pajamomis ir sąnaudomis) yra pagrįstos (jei taikoma)

Skaičiavimai projekte remiasi pagrįstomis būsimų pajamų ir sąnaudų prognozavimo prielaidomis.

Paraiškos B dalies 7 punktas ir 9.7 punktas

(jei pažymėtas Paraiškos B dalies 7 punkto c papunktis)

 

 

 

9.1.3. Taikomas pagrįstas analizės laikotarpis (jei taikoma)

Sąnaudų ir naudos analizės laikotarpis atitinka Europos Komisijos parengtame darbo dokumente Nr. 4 „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodinės gairės“ (angl. Guidance on the methodology for carrying out cost-benefit analysis, Working Document No. 4) ir dokumente „Investicinių projektų kaštų naudos analizės gairės“ (angl. Guide to cost-benefit analysis of investment projects) rekomenduojamą laikotarpį; jei analizuojant imamas kitas laikotarpis, tai projekte yra pateikiamas paaiškinimas, kuris, vertintojo nuomone, pagrindžia sprendimą taikyti kitą analizės laikotarpį.

Investicinis projektas

 

 

 

9.1.4. Taikoma pagrįsta diskonto norma (jei taikoma)

Taikoma diskonto norma atitinka Europos Komisijos parengtame darbo dokumente Nr. 4 „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodinės gairės“ (angl. Guidance on the methodology for carrying out cost-benefit analysis, Working Document No. 4) ir dokumente „Investicinių projektų kaštų naudos analizės gairės“ (angl. Guide to cost-benefit analysis of investment projects) rekomenduojamą normą; jei neatitinka, pateiktas paaiškinimas, kuris, vertintojo nuomone, pagrindžia sprendimą taikyti kitokią diskonto normą.

Investicinis projektas

 

 

 

9.1.5. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos finansinių rodiklių reikšmės (jei taikoma)

Teisingai apskaičiuoti finansiniai rodikliai (FGDV, FVGN finansinė grynoji dabartinė vertė (angl. financial net present value) (FNPV), finansinė grąžos norma (angl. financial rate of return) (FRR) ir sąnaudų/ (naudos) santykis (angl. benefit/cost ratio). Jų reikšmės pagrindžia prašomų lėšų apimtis.

Investicinis projektas

 

 

 

9.1.6. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos ekonominių rodiklių reikšmės (jei taikoma)

Netaikoma

 

 

 

9.1.7. Įvertintos rizikos

Įvertintos pagrindinės projekto rizikos ir numatyti jų valdymo veiksmai.

Investicinis projektas

 

 

 

9.1.8. Projekto teikiama nauda atitinka planuojamiems rezultatams pasiekti reikalingas sąnaudas (jei taikoma)

Vertinama (vadovaujantis analogiškais projektais, veiklomis ir pan.) projekto rezultatų atitiktis investicijoms.

Investicinis projektas

 

 

 

9.2. Atitiktis Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Išlaidų atitikties finansavimo

reikalavimams taisyklės), ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytiems projekto veiklų ir išlaidų apribojimams

9.2.1. Projekte numatytos veiklos ir išlaidos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus

Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos ir išlaidos yra tinkamos finansuoti atsižvelgiant į Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse bei Projekto finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus. Taip pat būtina įvertinti projekto riziką susijusią su „dvigubu“ finansavimu, t. y. įvertinant pareiškėjo ir partnerių įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus būtina įsitikinti, kad toms pačioms veikloms ir išlaidoms finansavimas nebus skiriamas pakartotinai.

Paraiškos A dalies 8 punktas ir B dalies 6 punktas

 

 

 

9.2.2. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai

Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos suplanuotos efektyviai, o išlaidos yra būtinos projekto veikloms atlikti ir atitinka rinkos kainas.

Paraiškos A dalies 7 ir 8 punktas ir B dalies 4, 5 ir 9.6 punktas

 

 

 

9.2.3. Užtikrinama lėšų panaudojimo sparta

Būtina įsitikinti, kad projekto veiklų suplanavimas užtikrins numatomą lėšų panaudojimo spartą.

Paraiškos A dalies 7 ir 9 punktai ir B dalies 4 punktas

 

 

 

9.2.4. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus (jei taikoma)

Pagal Projektų finansavimo sąlygų apraše kryžminis finansavimas netaikomas, tad laikoma, kad projektas atitinka reikalavimus

 

 

 

9.2.5. Teisingai pritaikyta vienodo dydžio norma (angl. Flat-rate), vadovaujantis Netiesioginių projekto išlaidų nustatymo ir apmokėjimo naudojant vienodo dydžio normą taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. kovo 27 d. įsakymu Nr. 1K-112 (Žin., 2008, Nr. 37-1348) (taikoma tik įgyvendinant Europos socialinio fondo projektus)

Netaikoma

 

 

 

9.2.6. Projektas atitinka kitus specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus (jei taikoma)

Netaikoma

 

 

 

9.3. Projektui reikiamas finansavimas nustatytas atsižvelgiant į reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnyje išdėstytus reikalavimus

9.3.1. Paraiškoje dėl projekto finansavimo teisingai nurodyta, kuriai kategorijai priklauso projektas, t. y. iš kurio: negaunama pajamų gaunama pajamų bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto (reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 3 dalis);

gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto (reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 2 dalis).

(Jeigu teikiama valstybės pagalba, šis kriterijus netaikomas)

Būtina įsitikinti, ar projekto vykdytojas teisingai priskyrė savo projektą vienai iš išvardytų kategorijų. Detalios rekomendacijos pateiktos EK parengtose Metodinėse rekomendacijose dėl Tarybos Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio: pajamas duodantys projektai (angl. „Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects“).

Paraiškos A dalies 10 punktas ir B dalies 7 punktas ir 9.7 punktas

 

 

 

9.3.2. Iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis. (Jeigu teikiama valstybės pagalba, šis kriterijus netaikomas)

Būtina įsitikinti, kad iš projekto planuojamos gauti grynosios pajamos apskaičiuotos ir priskirtos prie tinkamų ir netinkamų projekto išlaidų teisingai.

Taip pat būtina įsitikinti, kad projektui reikiamo finansavimo dydis yra apskaičiuotas grynųjų pajamų dydžiu sumažinus projekto EK tinkamų deklaruoti išlaidų sumą taip, kaip nustatyta reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 2 dalyje.

Detalios metodologinės rekomendacijos EK pateiktos Metodinėse rekomendacijose dėl Tarybos Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio: pajamas duodantys projektai (angl. „Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects)“.

Paraiškos A dalies 10 punktas ir B dalies 7 punktas ir 9.7 punktas

 

 

 

_________________


2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto

„Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė

infrastruktūra“ VP3-2.2-ŠMM-16-V priemonės Aukštųjų mokyklų

infrastruktūra, skirta studijoms“ projektų finansavimo sąlygų

aprašo Nr. 1

2 priedas

 

PRIEMONĖS „AUKŠTŲJŲ MOKYKLŲ INFRASTRUKTŪRA, SKIRTA STUDIJOMS“ STEBĖSENOS RODIKLIŲ APRAŠAS

 

RODIKLIO (-IŲ) PAVADINIMAS

RODIKLIO PAAIŠKINIMAS

RODIKLIO MATAVIMAS

ATSAKINGA INSTITUCIJA

BŪDAS ARBA (VNT.)

DOKUMENTAS IR INFORMACIJOS ŠALTINIS

LAIKAS

Rezultato rodiklis

Tiesioginės naudos gavėjai iš investicijų į švietimo infrastruktūrą (per 6 mėnesius po projekto pabaigos)

Tiesioginės naudos gavėjai – tai asmenys, kurie per 6 (šešis) mėnesius nuo projekto pabaigos naudojo pagal paskirtį iš projekto lėšų sukurtą ir/arba modernizuotą švietimo infrastruktūrą (patalpas ir/arba įrangą), ir asmenys, pasinaudoję švietimo paslaugomis, kurioms teikti naudojama infrastruktūra.

 

Į tiesioginės naudos gavėjus įtraukiami:

 

1. Asmenys, kurie naudojasi infrastruktūra tiesiogiai mokymuisi pagal formaliojo ir neformaliojo švietimo programas (mokiniai, studentai, mokytojai, dėstytojai, suaugusieji, dalyvaujantys neformaliajame švietime, ikimokyklinio amžiaus vaikai ir kt.).

 

2. Švietimo institucijų pedagoginis (auklėtojai, mokytojai, dėstytojai) personalas, administracijos darbuotojai, švietimo pagalbos darbuotojai, švietimo ekspertinių institucijų ir kitų su švietimo veikla susijusių institucijų darbuotojai, kurių darbo vietoms yra skirta infrastruktūra.

 

3. Asmenys, kurie naudojasi infrastruktūros teikiamomis paslaugomis, netiesiogiai susijusiomis su mokymusi pagal formaliojo ir neformaliojo švietimo programas (naudojimasis bibliotekomis, švietimo pagalbos specialistų paslaugomis, brandos egzaminus laikantys asmenys ir pan.).

 

Asmenys, kurie naudojasi iš projektų lėšų sukurtomis informacinėmis sistemomis, išskyrus nuotolinio mokymo infrastruktūrą neįskaičiuojami

Skaičiuojami asmenys.

 

Tie patys asmenys, naudojantys projekto veiklų įgyvendinimo metu sukurtą infrastruktūrą gali būti įskaičiuoti tik vieną kartą.

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai įgyvendinus projektą sukurta infrastruktūra tiesiogiai pasinaudoja naudos gavėjas

Pirminiai informacijos šaltiniai: naudos gavėjų mokymuose dalyvavusių asmenų pagal formaliojo švietimo programas besimokančių asmenų švietimo įstaigų darbuotojų registravimo žurnalai/suvestinės.

 

Antriniai informacijos šaltiniai: projekto vykdytojo teikiamos ataskaitos po projekto įgyvendinimo pabaigos

Duomenys renkami praėjus 6 (šešiems) mėnesiams po projekto pabaigos pagal projektų vykdytojų teikiamų ataskaitų periodiškumą

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas

Produkto rodiklis

Projektai

Projektas – ekonomiškai nedalomų ir tikslią funkciją atliekančių veiklos rūšių visuma, turinti apibrėžtą biudžetą įgyvendinimo laikotarpį ir aiškiai nustatytus tikslus.

 

Skaičiuojami pagal ši uždavinį gavę paramą (pasirašytos Finansavimo ir administravimo sutartys) ir baigti įgyvendinti projektai.

 

Neįtraukiami projektai, skirti techninei dokumentacijai parengti

Skaičiuojami baigti įgyvendinti projektai (vnt.).

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai patvirtinama galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita

Pirminiai informacijos šaltiniai: galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita

 

Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai

Rodiklis matuojamas 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas

Aukštosios mokyklos, pagerinusios studijų infrastruktūrą

Aukštoji mokykla – studijų ir mokslo įstaiga, rengianti specialistus su aukštuoju išsilavinimu Lietuvos Respublikos aukštojo mokslo įstatymo (Žin., 2000, Nr. 27-715) nustatyta tvarka.

 

Skaičiuojamos aukštosios mokyklos, gavusios tiesioginę naudą iš projekto: naujai pastatytas, rekonstruotas ar suremontuotas ir įrengtas arba tik įrengtas institucijos arba jos padalinio pastatas.

Skaičiuojamos aukštosios mokyklos (vnt.).

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai atliekami darbai ir/arba įsigyjama įranga, numatyta pagal Finansavimo ir administravimo sutartį.

Pirminiai informacijos šaltiniai: pastato pripažinimo tinkamu naudoti aktai, atliktų techninės priežiūros darbų aktai. įvykdyto projekto vykdymo priežiūros aktai, atliktų darbų aktai arba paslaugų (prekių) perdavimo-priėmimo aktai (kai perkamos paslaugos).

 

Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai.

Rodiklis matuojamas 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas

_________________

 

 

2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ VP3-2.2-ŠMM-16-V priemonės „Aukštųjų mokyklų infrastruktūra, skirta studijoms“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1

3 priedas

 

(Paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies forma ir pildymo instrukcija)

(Europos Sąjungos vėliava)

 

____________________________________________________

pareiškėjo pavadinimas

 

1. Projekto poveikis

 

(Aprašykite projekto tikslinių grupių poreikius ir (ar) kokias jų problemas numatoma išspręsti įgyvendinus projektą, rekomenduojama teksto apimtis – ½ – 1 psl.)

 

Tikslinės grupės ir jų poreikiai (problemos)

Kaip projektas prisideda prie tikslinių grupių problemų sprendimo

 

 

 

2. Projekto atitiktis priemonės „Aukštųjų mokyklų infrastruktūra, skirta studijoms“ remiamoms veikloms

 

(Nurodykite, kuriai veiklų grupei priskiriamos veiklos bus vykdomos projekto metu. Trumpai paaiškinkite, kodėl. Projekto metu gali būti įgyvendinamos veiklos pagal daugiau nei vieną veiklų grupę, rekomenduojama teksto apimtis – ½ – 1 psl.)

Remiamos veiklos

Atitikties atžyma

Komentaras/paaiškinimas

Studijų aukštosiose mokyklose infrastruktūros, bazinės įrangos atnaujinimas

£[]

 

 

3. Projekto tikslai ir uždaviniai

(Aprašykite, kaip teikiamo projekto tikslas (-ai) ir uždaviniai atitinka toliau lentelėje išvardytų strateginių dokumentų nuostatas, rekomenduojama teksto apimtis – ½ – 1 psl.)

 

Projekto tikslo ir uždavinių atitiktis Sanglaudos skatinimo veiksmų programos prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslui „Užtikrinti prieinamas ir aukštos kokybės esmines viešąsias sveikatos priežiūros, švietimo, valstybės užimtumo rėmimo politiką įgyvendinančių institucijų teikiamas paslaugas, nestacionarias socialines paslaugas ir paslaugas neįgaliesiems“ ir uždaviniui „Užtikrinti aukštesnę švietimo ir studijų sistemos paslaugų kokybę bei prieinamumą gerinant visų amžiaus grupių asmenų dalyvavimą mokymosi visą gyvenimą sistemoje“

 

 

 

 

 

4. PROJEKTO VEIKLŲ ĮGYVENDINIMO DETALIZAVIMAS

1. Pareiškėjas yra:

£[] Perkančioj i organizacija

£[] Neperkančioji organizacija

2. (Užpildykite toliau esanti veiklų grafiką atitinkamai pažymėdami veiklų planuojamą trukmę)

 

Projekto veiklų vykdymo laikotarpis

Eil. Nr.

Projekto veiklos ir jų detalizavimas

Mėnuo

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

1.

I veikla (iš paraiškos A dalies 6 p.):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.

Pvz., įrangos specifikacijų, pirkimo dokumentų parengimas, suderinimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.

Pvz., įrangos pirkimo organizavimas (skelbimas, vokų atplėšimas, laimėtojo paskelbimas, pirkimo sutarties pasirašymas)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.

Pvz., įrangos pristatymas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.4.

..................................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.5.

..................................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.6.

..................................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

II veikla (iš paraiškos A dalies 6 p.):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1.

..................................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.

..................................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3.

..................................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Projekto biudžete nurodytų išlaidų pagrindimas

 

(Pateikite trumpą išlaidų kurios susijusios su viešųjų pirkimų pagrindu sudarytų sutarčių ir (ar) darbo sutarčių vykdymu įgyvendinant projekto veiklas, pagrindimą)

 

Projekto biudžeto (iš paraiškos A dalies) eilutės Nr. *

Veiklos Nr.

Išlaidų pavadinimas

Suma, Lt

Išlaidų pagrįstumo duomenys

(paaiškinimas /skaičiavimai / detalizavimas, nurodant preliminarius fizinius kiekius ir sumas)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

* Iš paraiškos A dalies 8.1 lentelės

 

6. Projekto veiklų finansavimas iš kitų nacionalinių ar trečiųjų valstybių programų ir Europos Sąjungos fondų

 

6.1. Ar buvo pateikta paraiška dėl paramos šiam projektui iš bet kokio kito Bendrijos šaltinio (įskaitant ERPF, ESF, Sanglaudos fondą ir kt.)?

 

 

Taip £[]

Ne £[]

 

Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, suteiktas sumas ir kt.).

 

 

6.2. Ar šis projektas papildo kokį nors kitą projektą kuris jau finansuojamas ar bus finansuojamas iš ERPF, ESF, Sanglaudos fondo, kito Bendrijos finansavimo šaltinio?

 

 

Taip £[]

Ne £[]

 

Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti tikslius duomenis, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, gautas sumas ir kt.).

 

 

6.3. Ar buvo pateikta paraiška dėl paramos iš bet kokio kito Bendrijos šaltinio (įskaitant ERPF, ESF, Sanglaudos fondą EIB, EIF ir kt.) ankstesniam šio projekto etapui (įskaitant galimybių studijos ir parengiamuosius etapus)?

 

 

Taip £[]

Ne £[]

 

Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, gautas sumas ir kt.).

 

 

7. PROJEKTO PAJAMOS

 

(Nurodykite, kokiai kategorijai pagal Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnyje reikalavimus priklauso projektas)

 

Iš projekto:

a) negaunama pajamų

£[]

b) gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto                           £[]

c) gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto                                                     £[]

 

Teigiamai pažymėjus 7 punkto c papunktį, būtina užpildyti pajamų skaičiavimo ir prielaidų pagrindimo lenteles, vadovaujantis Paraiškos formos B dalies pavyzdinio priedo projektams, iš kurių gaunamos pajamos, pildymo vadovu (toliau – Pildymo vadovas). Pildymo vadovas ir pajamų skaičiavimo ir prielaidų pagrindimo lentelės pateikiamos http://www.esparama.lt/2007–2013/lt/gaires/pajamu.

 

8. PROJEKTO POVEIKIS APLINKAI

Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu (toliau — įstatymas) (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105), pažymėkite, kuriai kategorijai priskirtinas projektas:

 

£[] A – didelės rizikos projektai (poveikio aplinkai vertinimas privalomas, žr. įstatymo 1 priedą)

£[] B – vidutinės rizikos projektai (atliekama atranka dėl poveikio aplinkai privalomo vertinimo, žr. įstatymo 2 priedą)

£[] C – minimalios rizikos projektai (poveikio aplinkai vertinimas netaikomas)

 

Jeigu projektas yra A kategorijos, prie paraiškos pridėkite poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą. Jeigu projektas yra B kategorijos, prie paraiškos pridėkite galutinę motyvuotą poveikio aplinkai atrankos išvadą ir/arba poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą. Jeigu projektas yra C kategorijos, užpildykite lentelę:

 

Poveikio sritis

Poveikio apibūdinimas (jei įmanoma, nurodant poveikio mastą ir dydį)

Įdiegtos prevencijos priemonės

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Pridedamų dokumentų sąrašas

 

Pareiškėjas prie paraiškos privalo pateikti šiuos dokumentus:

9.1. Investicinis projektas.

9.2. Klausimynas dėl pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumo finansuoti Europos Sąjungos fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis.

9.3. Įgaliojimą pasirašyti paraišką liudijantis dokumentas, jei paraiška pasirašoma ne Pareiškėjo organizacijos vadovo.

9.4. Pareiškėjo raštas, kuriuo būtų pagrindžiamas finansinis Pareiškėjo gebėjimas prisidėti prie projekto įgyvendinimo įnašu, skirtu tinkamoms ir (ar) netinkamoms projekto išlaidoms, kurių nepadengia paramos lėšos, apmokėti (jei taikoma).

9.5. Pareiškėjo darbuotojų, tiesiogiai dalyvausiančių projekto įgyvendinime, gyvenimo aprašymai (CV).

9.6. Projekto išlaidų dydį pagrindžiantys dokumentai (pavyzdžiui, apklausos, preliminarūs komerciniai pasiūlymai ir kita) (rekomenduojama).

9.7. Projekto pajamų skaičiavimo ir prielaidų pagrindimo lentelės (jei pažymėtas Paraiškos B dalies 7 punkto c papunktis).

9.8. Galutinė motyvuota poveikio aplinkai atrankos išvada ir/arba poveikio aplinkai vertinimo ataskaita (jei pažymėta Paraiškos B dalies 8 punkto A arba B papunkčiai).

 

Taip pat pareiškėjas gali pateikti kitus priedus, kurie pagrindžia pareiškėjo ir projekto tinkamumą gauti paramą projekto atitiktį specifiniams atrankos kriterijams ir kt.

 

10. Pareiškėjo patvirtinimas

 

Patvirtinu, kad šioje formoje pateikta informacija yra tiksli ir teisinga

 

_______________________________         ___________        _________________

(Pareiškėjo atsakingo asmens pareigos)             (parašas)              (vardas ir pavardė)

_________________


2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo

veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų

paslaugų kokybė ir prieinamumas:

sveikatos, švietimo ir socialinė

infrastruktūra“ VP3-2.2-ŠMM-16-V

priemonės „Aukštųjų mokyklų

infrastruktūra, skirta studijoms“ projektų

finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1

4 priedas

 

PARAIŠKŲ DĖL PROJEKTO FINANSAVIMO ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO LENTELĖ

 

Paraiškos pristatymo data:

Paraiškos Nr.:

Paraišką priėmė:

Pareiškėjo pavadinimas:

1 partneris:

2 partneris:

 

 

Kriterijai

Pateikus paraišką:

Patikslinus:

taip

ne

netaikoma

taip

ne

netaikoma

1

Paraiška (A ir B dalys) visiškai užpildyta, yra pasirašyta, pareiškėjo antspauduota, puslapiai sunumeruoti

 

 

 

 

 

 

2

Pateiktas reikiamas paraiškos ir jos priedų originalų ir kopijų skaičius

 

 

 

 

 

 

3

Pateikta elektroninė paraiškos versija

 

 

 

 

 

 

4

Paraiška užpildyta lietuvių kalba kompiuteriu

 

 

 

 

 

 

5

Investicinis projektas

 

 

 

 

 

 

6

Klausimynas dėl pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumo finansuoti Europos Sąjungos fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis

 

 

 

 

 

 

7

Įgaliojimą pasirašyti paraišką liudijantis dokumentas, jei paraiška pasirašoma ne Pareiškėjo organizacijos vadovo

 

 

 

 

 

 

8

Pareiškėjo raštas, kuriuo būtų pagrindžiamas finansinis Pareiškėjo gebėjimas prisidėti prie projekto įgyvendinimo Įnašu, skirtu tinkamoms ir (ar) netinkamoms projekto išlaidoms, kurių nepadengia paramos lėšos, apmokėti (jei taikoma)

 

 

 

 

 

 

9

Pareiškėjo darbuotojų, tiesiogiai dalyvausiančių projekto įgyvendinime, gyvenimo aprašymai (CV)

 

 

 

 

 

 

10

Projekto išlaidų dydį pagrindžiantys dokumentai (pavyzdžiui, apklausos, preliminarūs komerciniai pasiūlymai ir kita) (rekomenduojama)

 

 

 

 

 

 

11

Projekto pajamų skaičiavimo ir prielaidų pagrindimo lentelės (jei pažymėtas Paraiškos B dalies 7 punkto c papunktis)

 

 

 

 

 

 

12

Galutinė motyvuota poveikio aplinkai atrankos išvada ir/arba poveikio aplinkai vertinimo ataskaita (jei pažymėta Paraiškos B dalies 8 punkto A arba B papunkčiai)

 

 

 

 

 

 

VERTINTOJO PASTABOS

(Kokios informacijos ar dokumentų trūksta)

_________________