LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL SPECIALIOJO UGDYMO SKYRIMO TVARKOS
2000 m. rugpjūčio 17 d. Nr. 1056
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos specialiojo ugdymo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 115-3228) 8 straipsniu,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
švietimo ir mokslo ministro
2000 08 17 įsakymu Nr. 1056
SPECIALIOJO UGDYMO SKYRIMO TVARKA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Ši Tvarka reglamentuoja, kada gali būti skiriamas specialusis ugdymas, kas jį skiria ir kuriam laikui.
2. Specialusis ugdymas gali būti skiriamas vaikams, turintiems nedidelių, vidutinių, didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių.
3. Vaikai, kuriems skirtas specialusis ugdymas, turi teisę, tėvams (ar vaiko globėjams) pritarus, pasirinkti ugdymo formą (visiška integracija, dalinė integracija, ugdymas specialiojo ugdymo įstaigoje) pagal pedagoginės psichologinės tarnybos rekomendaciją.
II. SPECIALIOJO UGDYMO SKYRIMAS
5. Specialiųjų poreikių vaikams nuo gimimo iki 3 metų ankstyvąjį ugdymą ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje ar specialiosios pedagoginės pagalbos teikimą namuose skiria pedagoginė psichologinė tarnyba, kuri yra įvertinusi specialiuosius vaiko ugdymosi poreikius.
6. Specialiųjų poreikių vaikams nuo 3 iki 7 metų specialiosios pedagoginės pagalbos teikimą namuose arba specialųjį ugdymą ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje skiria pedagoginė psichologinė tarnyba, kuri yra įvertinusi specialiuosius vaiko ugdymosi poreikius.
7. Specialiųjų poreikių moksleiviams, kurių sėkmingam ugdymui pakanka modifikuoti ugdymo programą, specialųjį ugdymą skiria švietimo įstaigos specialiojo ugdymo komisija esant joje specialiajam pedagogui ir (ar) logopedui, tvirtina mokyklos vadovas, raštu suderinęs su mokyklą aptarnaujančia pedagogine psichologine tarnyba. Jei moksleivį reikia mokyti pagal modifikuotas programas, o specialiojo ugdymo komisijoje nėra nei specialiojo pedagogo, nei logopedo, ir jei moksleivį reikia mokyti pagal adaptuotas ar specialiąsias programas, specialųjį ugdymą skiria pedagoginė psichologinė tarnyba, kuri yra įvertinusi specialiuosius jo ugdymosi poreikius.
8. Moksleiviams, kuriems reikalinga logopedinė pagalba, specialųjį ugdymą skiria švietimo įstaigos specialiojo ugdymo komisija pagal tos švietimo įstaigos logopedo atlikto vaikų kalbos ir komunikacijos įvertinimo išvadas (2 priedas) ir sąrašą, suderintą su mokyklą aptarnaujančia pedagogine psichologine tarnyba bei patvirtintą švietimo įstaigos vadovo. Jei švietimo įstaigoje logopedas nedirba, prireikus logopedinę pagalbą moksleiviams skiria pedagoginė psichologinė tarnyba, kurios aptarnaujamoje teritorijoje yra mokykla.
9. Išimtiniais atvejais specialųjį ugdymą gali skirti Švietimo ir mokslo ministerijos Pedagoginis psichologinis centras, kai yra įvertinęs specialiuosius vaiko ugdymosi poreikius. Apie specialiojo ugdymo paskyrimą vaikui Pedagoginis psichologinis centras raštu informuoja pedagoginę psichologinę tarnybą, kurios aptarnavimo teritorijoje gyvena vaikas.
10. Specialusis ugdymas gali būti skirtas nuolat ar laikinai. Laikinas specialusis ugdymas yra tada, jei pedagoginės psichologinės tarnybos pažymoje dėl pedagoginio psichologinio asmens specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo (3 priedas) yra nurodyta jo trukmė. Jei nėra nurodyta, kad būtina pakartotinai įvertinti specialiuosius vaiko ugdymosi poreikius, laikoma, kad skirtas nuolatinis specialusis ugdymas.
III. SPECIALIOJO UGDYMO NUTRAUKIMAS
11. Vaikui, kuriam specialųjį ugdymą paskyrė pedagoginė psichologinė tarnyba, padarius didelę pažangą ir švietimo įstaigos specialiojo ugdymo komisijai nustačius, kad jam specialusis ugdymas nereikalingas, švietimo įstaigos specialiojo ugdymo komisija apie tai raštu informuoja pedagoginę psichologinę tarnybą, skyrusią specialųjį ugdymą, ir tėvus (ar vaiko globėjus). Komisija, gavusi tėvų (ar vaiko globėjų) ir pedagoginės psichologinės tarnybos pritarimą (raštu), specialiosios pagalbos teikimą šiam vaikui nutraukia.
Specialiojo ugdymo skyrimo tvarkos
1 priedas
6 forma
_______________________________ PAŽYMA
(Pedagoginė psichologinė tarnyba, mokyklos
______________________________ _____________ Nr.______
specialiojo ugdymo komisija) (Data)
_____________
(Parengimo vieta)
Dėl specialiojo ugdymo skyrimo
specialiųjų poreikių asmeniui
Vardas, pavardė __________________________________________________________________
gimimo data _______ asmens kodas __________________________________________________
adresas (telefonas)_________________________________________________________________
švietimo įstaiga____________________________________________________________________
IŠVADA APIE RAIDOS (VYSTYMOSI) SUTRIKIMUS________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
iŠvada APIE SPECIALIUOSIUS UGDYMOSI POREIKIUS
(siūlomos ugdymo programos, alternatyvūs mokymo būdai, atraminė medžiaga ir kt.) ____________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Tarnybos (komisijos) vadovas _________
(Parašas) (Vardas, pavardė)
Tėvai (ar vaiko globėjai) _________
(Parašas) (Vardas, pavardė)
______________
Specialiojo ugdymo skyrimo tvarkos
2 priedas
7 forma
_____________________________ KALBOS ĮVERTINIMO KORTELĖ
(Mokykla)
_____________________________ ___________________
(Data)
(Parengimo vieta)
Vardas, pavardė __________________________________________________________________
gimimo data _______ asmens kodas __________________________________________________
adresas (telefonas)_________________________________________________________________
gimtoji kalba _____________________________ kalba, kuria mokosi ________________________
anamnezės duomenys_______________________________________________________________
________________________________________________________________________________
1. Bendroji ir smulkioji motorika______________________________________________________
________________________________________________________________________________
4. Bendrasis kalbos apibūdinimas
4.1. Pokalbis:
Kuo tu vardu?____________________________________________________________________
Kokia tavo pavardė?_______________________________________________________________
Kiek tau metų?____________________________________________________________________
Ar turi broliuką, sesutę?_____________________________________________________________
Ar jie vyresni už tave?______________________________________________________________
Kas tavo geriausias draugas?_________________________________________________________
Koks dabar metų laikas?____________________________________________________________
Kur gyveni?______________________________________________________________________
Kaip vadinasi miestas (kaimas), kuriame gyveni? _________________________________________
5. Rišlioji kalba:
5.1. Pasakojimas pagal siužetinių paveikslėlių seriją _______________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
5.2. Pasakojimas pagal siužetinį paveikslėlį______________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
5.3. Girdėto teksto atpasakojimas (pagal amžių)__________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
5.4. Patirto įvykio pasakojimas (pvz.: „Papasakok, kaip praleidai atostogas“) ___________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
5.5. Daikto apibūdinimas (pvz.: didelis raudonas obuolys) _________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
5.6. Išvados apie rišliąją kalbą (Vaiko pateikti rišliosios kalbos tekstai tiksliai užrašomi. Jie apibūdinami pagal prasmės ir gramatinio taisyklingumo kriterijus: 1) ar visiškai perteikta pagrindinė mintis, įvykių nuoseklumas, ar nėra pakeitimų laike ir erdvėje, praleidimų; 2) kokius sakinius vartoja (vientisinius, sudėtinius), ar vartoja papildinius, pažyminius, aplinkybes.)____________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
6. Kalbos gramatinė sandara:
6.1. Daiktavardžių kaitymas linksniais. „Aš pasakysiu klaidingą sakinį, o tu turėsi jį pakartoti taisyklingai.“
Smagu (paukščiai) skraidyti padangėje._________________________________________________
(Inkilėlis) apsigyveno varnėnai._______________________________________________________
Žvejys išlipo iš (valtis).______________________________________________________________
Arbata pasaldinama (cukrus)._________________________________________________________
Aš norėčiau (medus) su duona._______________________________________________________
Tomas įmetė akmenuką į (vanduo).____________________________________________________
6.2. Daugiskaitos sudarymas:
Obuolys – obuoliai. O kaip bus?
medis -____________________________slyva – _______________________kepurė -__________
žuvis – ______________________________________________ traktorius -___________________
Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk obuolį ir obuolius, medį ir medžius ir t. t.“
6.3. Priesaginių daiktavardžių daryba:
a) Didelė – dėžė, o maža – dėžutė. O kaip bus?
raktas -___________________________sijonas – _____________________voverė – ___________
spyna -__________________________debesis – ________________________________________
Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk dėžę ir dėžutę, raktą ir raktelį ir t. t.“
b) Vieta, kur auga daug beržų, vadinama beržynu.
Kaip vadinama vieta, kur auga daug braškių – ______ąžuolų – __________gėlių – ______________
Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk beržą ir beržyną, braškę ir braškyną ir t. t.“
c) Indas, kuriame laikoma druska, vadinamas druskine.
Kaip vadinamas indas, kuriame laikomas cukrus – ________________duona – _________________
Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk druską ir druskinę, cukrų ir cukrinę ir t. t.“
d) Vieta, kur kepa duoną, vadinama kepykla.
Kaip vadinama vieta, kur mokosi vaikai – ___________________ gydomi ligoniai – ____________
Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk kepyklą, mokyklą ir t. t.“
e) Sportininkas, kuris žaidžia futbolą, vadinamas futbolininku.
Kaip vadinamas sportininkas, kuris žaidžia krepšinį – ________________slidinėja – _____________
Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk futbolininką, krepšininką ir t. t.“
6.4. Daiktavardžio ir skaitvardžio derinimas:
vienas paukštis, du______________________________daug_______________________________
viena šaka, dvi________________________________ daug________________________________
viena bitė, dvi______________________________ daug___________________________________
viena valtis, dvi____________________________ daug___________________________________
vienas žmogus, du___________________________daug__________________________________
vienas akmuo, du____________________________daug__________________________________
Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk vieną paukštį, du paukščius, daug paukščių ir t. t.“
6.5. Prielinksnių vartojimas (atsakant į klausimus paveikslėliuose):
Kur sėdi mergaitė?_________________________________________________________________
Ką daro mokytoja?_________________________________________________________________
Kur yra berniukas?_________________________________________________________________
Ką daro vaikai?___________________________________________________________________
Ką daro mergaitė?_________________________________________________________________
Ką daro teta?_____________________________________________________________________
Ką daro dėdė?____________________________________________________________________
Kur padėta knyga?_________________________________________________________________
Kur nukrito pieštukas?______________________________________________________________
Kur yra lempa? (virš) (Jeigu vaikas neatsako, klausti, ar lempa yra ant stalo.)___________________
________________________________________________________________________________
Jeigu vaikas neatsako, padedamos dvi dėžutės ir kaladėlė. Prašoma: „Padėk kaladėlę už dėžutės, tarp dėžučių, po dėžute, šalia dėžutės, ant dėžutės, nuimk nuo dėžutės, įdėk į dėžutę, išimk iš dėžutės ir t. t.“
6.6. Prieveiksmių vartojimas (pavadinant paveikslėlyje esančią situaciją):
Lėktuvas kyla aukštyn, o leidžiasi – ___________________________________________________
Raudonas balionas kabo aukštai, o mėlynas – ___________________________________________
Berniukas bėga kairėn, o mergaitė – ___________________________________________________
Sviedinys guli toli, o lėlė – __________________________________________________________
Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk, kuris lėktuvas kyla aukštyn, o kuris leidžiasi žemyn ir t. t.“
6.7. Sudaryti sakinius iš žodžių:
pavasaris, sniegas, tirpti;_____________________________________________________________
ruduo, kristi, lapai, medžiai;__________________________________________________________
mama, parduotuvė, iš, duona, parnešti;_________________________________________________
ežerai, žiema, užšalti, upės, ir.________________________________________________________
6.8. Išvados apie kalbos gramatinę sandarą _____________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
7. Žodynas:
7.1. Daiktavardinė leksika:
a) Pavadinti daiktus (paveikslėliuose):
suknelė, paltas, kaspinas, kojinės, pirštinė, šepetys, šukos, akis, ausys, kulnas, alkūnė, avis, ožka, lapė, vilkas, agurkas, arbūzas, suolas, fotelis, knyga, sąsiuvinis, stogas, kaminas, samtis, šaukštas, pieštukas, parkeris, eglė, pušis.
Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk suknelę, paltą ir t. t.“
b) Apibendrinantys žodžiai:
Piramidė, meškutis, kaladėlės – žaislai.
Marškiniai, švarkas, šalikas – ________________________________________________________
Sofa, lova, spinta – ________________________________________________________________
Kalakutas, gaidys, antis – ___________________________________________________________
Ežys, meška, stirna – _______________________________________________________________
Lėkštė, puodelis, arbatinukas – _______________________________________________________
Autobusas, traukinys, sunkvežimis – __________________________________________________
Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk žaislus, drabužius ir t. t.“
c) Įvardyti pagal aprašymą:
Kniaukia, mėgsta šiltą pieną, turi švelnų kailiuką. Kas?____________________________________
Daiktas, reikalingas lietui lyjant. Kas?__________________________________________________
Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk, kas kniaukia, mėgsta šiltą pieną, turi švelnų kailiuką ir t. t.“
7.2. Būdvardinė leksika:
a) Pavadinti ypatybes:
Ąsotis iš molio – molinis.
Stalas iš medžio – _________________________________________________________________
Namas iš plytų – __________________________________________________________________
Mašina iš metalo – _________________________________________________________________
Medžiaga, išmarginta gėlytėmis – _____________________________________________________
Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk, kas yra molinis, medinis ir t. t.“
b) Antonimai:
Žiemą šalta, o vasarą – _____________________________________________________________
Staltiesė didelė, o nosinė – __________________________________________________________
Kelias platus, o takelis – ____________________________________________________________
Ežeras gilus, o bala – _______________________________________________________________
Citrina rūgšti, o kriaušė – ___________________________________________________________
Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk, kada šalta, o kada karšta ir t. t.“
7.3. Veiksmažodinė leksika:
a) Pavadinti veiksmus (paveikslėliuose):
dažo, šluoja, šluosto, plauna, važiuoja, piešia, sėdi, stovi, eina, bėga, guli, skaito, rašo, valgo, geria.
b) Kas kaip „šneka“?
Višta kudakuoja, o šuo – ____________uodas – _________gegutė – __________žąsis – _________
(Jeigu vaikas nežino to žodžio, tai užduotis pateikiama taip: „Višta sako „kut kuda“, o kaip sako šuo?“ ir t. t.)
Jeigu vaikas vis tiek neatsako, prašoma: „Parodyk, kas kudakuoja, loja ir t. t.“
c) Kas kaip juda?
Paukštis skrenda, o laivas – _________ žmogus – ______________dviratis – __________________
vabalas – _____________________________________ sraigė – ____________________________
Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk, kas skrenda, plaukia ir t. t.“
d) Kam reikalingos lempos?__________________________________________________________
Kam reikalingos krosnys, radiatoriai?__________________________________________________
Kas atsitinka, kai vonioje atsukame čiaupą?_____________________________________________
Kas atsitinka po to, kai į žemę pasėjame sėklas?__________________________________________
Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk, kas šviečia, šildo ir t. t.“
7.4. Išvados apie žodyną ____________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
8. Tartis:
8.1. Atskirų garsų tarimas (visus balsius ir priebalsius vaikas taria paskui tiriantįjį) _______________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
8.2. Skiemenų tarimas:
lo-, li-, ra-, rė-, sa-, se-, šu-, še-, za-, zi-, žo-, žiu-, ca-, cė-, čiu-, dzie-, džio-, ko-, ke-, ga-, gie-, tuo-, ti-, dau-, de-, po-,
piu-, bo-, bė-, fa-, fei-, vui-, vie-, ji-, cha-.
8.3. Garsų tarimas žodžiuose (galima pavadinant paveikslėlius):
a: adata, akiniai, raketa;_____________________________________________________________
o: voras, koja, loto;_________________________________________________________________
u: pupa, keptuvė, mėnulis;___________________________________________________________
ū: ūmėdė, siūlai, papūga;____________________________________________________________
e: pelėda, ledai, erelis;______________________________________________________________
ė: kėdė, skrybėlė, pelė;______________________________________________________________
i: gilės, kilimas, inkilas;______________________________________________________________
y: yla, gyvatė, blynas;_______________________________________________________________
uo: aguona, puodas, liniuotė;_________________________________________________________
ie: liemenė, sviestas, driežas;_________________________________________________________
s, s’: asilas, saulė, kastuvas;__________________________________________________________
š, š’: laiškas, šakutė, kiaušinis;________________________________________________________
z, z’: zebras, gvazdikai, kukurūzas;____________________________________________________
ž, ž’: žvaigždė, žiedas, kankorėžis;____________________________________________________
t, t’: tortas, tvora, teptukas;__________________________________________________________
d, d’: dūda, diržas, balandis;_________________________________________________________
c, c’: cukrinė, narcizas, motociklas;____________________________________________________
č’: česnakas, pačiūžos, čiaupas;_______________________________________________________
dž’: ėdžios, gaidžiai, beždžionė;______________________________________________________
j: juosta, jautis, pjūklas;_____________________________________________________________
k, k’: kaukė, kibiras, arklys;__________________________________________________________
g, g’: gulbė, genys, gandras;__________________________________________________________
ch: chalatas, šachmatai;_____________________________________________________________
h, h’: hamakas, herbas;______________________________________________________________
p, p’: pasaga, pypkė, krepšys;_________________________________________________________
b, b’: boružė, begemotas, briedis;______________________________________________________
f, f’: žirafa, grafinas, telefonas;_______________________________________________________
v, v’: vinis, vokas, svogūnas;_________________________________________________________
m, m’: musė, megztinis, smuikas;______________________________________________________
n, n’: varna, kelnės, lankas;__________________________________________________________
r, r’: šarka, riešutai, ropė;____________________________________________________________
l, l’: tiltas, plunksna, lelija.___________________________________________________________
8.4. Sudėtingos garsinės – skiemeninės struktūros žodžių ištarimas (galima pavadinant paveikslėlius):
sportbatis________________________________________________________________________
rankšluostis_______________________________________________________________________
troleibusas_______________________________________________________________________
karkvabalis_______________________________________________________________________
šikšnosparnis_____________________________________________________________________
8.5. Išvados apie tartį ______________________________________________________________
_____________________________________________________________________________ ___
_____________________________________________________________________________ ___
_____________________________________________________________________________ ___
9. Foneminis suvokimas:
9.1. Nustatyti, ar yra nurodytas garsas atskirų garsų, skiemenų ir žodžių eilėje:
Suploti, išgirdus garsą „š“:
9.2. Skiemenų eilių tarimas:
e-ė-i-y___________________________________________________________________________
tuo-to-tuo________________________________________________________________________
mė-mie-mė_______________________________________________________________________
sa – ša – sa_______________________________________________________________________
sa – za – co_______________________________________________________________________
ga – ka – go______________________________________________________________________
pa – ba – po______________________________________________________________________
ta – da – to_______________________________________________________________________
9.3. Skirti žodžius, panašius garsine sudėtimi („Pakartok arba pasakyk, kuo skiriasi žodžiai „galva“ ir „kalva“ ir t. t.“):
galva – kalva;_____________________________________________________________________
ola – uola;________________________________________________________________________
lūpa – lupa;_______________________________________________________________________
lopas – lapas._____________________________________________________________________
Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk, kur yra galva, o kur – kalva ir t. t.“
9.4. Ilgųjų ir trumpųjų balsių diferenciacija. („Į vieną krūvelę sudėk paveikslėlius, kurių pavadinimuose yra garsas „i“, o į kitą tuos, kurių pavadinimuose yra garsas „y“.) Paveikslėliai: sūris, pilis, vyšnios, širdis, zylė ____
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
9.5. Pradiniai garsinės analizės įgūdžiai (tiriami nuo pirmosios klasės pabaigos). Išvardyti garsus žodžiuose:
Ona, upė, rūta, žolė, durys, šakės, varlė, bulvė, pasaga, voverė, kirvis, lizdas, žvakė, brolis, peilis, kraitelė, stiklinė, dramblys, kaštonas.
9.6. Išvados apie foneminį suvokimą __________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
10. Artikuliacinis aparatas:
lūpos – __________________________________________________________________________
liežuvis – ________________________________________________________________________
dantys, jų sukandimas – ____________________________________________________________
liežuvėlis – _______________________________________________________________________
gomurys – _______________________________________________________________________
11. Tyrimo išvados_________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Mokyklos logopedas ______________________________
(Parašas) (Vardas, pavardė)
______________
Specialiojo ugdymo skyrimo tvarkos
3 priedas
5 forma
________________________ PAŽYMA
(Pedagoginė psichologinė tarnyba)
________________________ _______________ Nr.______
(Data)
(Parengimo vieta)
Dėl pedagoginio psichologinio asmens
specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo
Vardas, pavardė __________________________________________________________________
gimimo data __________________________ asmens kodas _______________________________
adresas (telefonas)_________________________________________________________________
ugdymo įstaiga_______________________________ klasė_________________________________
kalba, kuria mokosi___________________________gimtoji kalba___________________________
1. Psichologinio vertinimo išvada_____________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
2. Logopedinio vertinimo išvada _____________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
3. Pedagoginio vertinimo išvada______________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
4. iŠvada APIE SPECIALIUOSIUS UGDYMOSI POREIKIUS
(siūlomos ugdymo programos, alternatyvūs mokymo būdai, atraminė medžiaga ir kt.)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
5. IŠVADA APIE RAIDOS (VYSTYMOSI) SUTRIKIMUS
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Tarnybos vadovas
(Parašas) (Vardas, pavardė)
Specialistai:
Bent vienas iš tėvų (ar vaiko globėjų)
(Parašas) (Vardas, pavardė)
Ugdantis pedagogas (kai dalyvauja) ____
(Parašas) (Vardas, pavardė)
______________