VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS DIREKTORIAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL Viešųjų pirkimų Tarnybos direktoriaus 2010 m. birželio 30 d. įsakymo Nr. 1S-95 „DĖL SOCIALINĖS APSAUGOS REIKALAVIMŲ TAIKYMO VIEŠUOSIUOSE PIRKIMUOSE REKOMENDACIJŲ PATVIRTINIMO“ pakeitimo

 

2012 m. rugsėjo 25 d. Nr. 1S-210

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102; 2011, Nr. 123-5813) 8straipsnio 1 dalies 4 punktu,

p a k e i č i u Socialinės apsaugos reikalavimų taikymo viešuosiuose pirkimuose rekomendacijas, patvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2010 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 1S-95 „Dėl socialinės apsaugos reikalavimų taikymo viešuosiuose pirkimuose rekomendacijų patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 82-4371):

1. Įrašau 12 punkte po nuorodos į oficialaus paskelbimo šaltinį „Žin., 2006, Nr. 73-2762“ nuorodą į oficialaus paskelbimo šaltinį „2009, Nr. 86-3638“.

2. Išdėstau 16 punktą taip:

16. Apie pirkimus, atliekamus pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 13 straipsnio nuostatas (toliau – rezervuoti pirkimai), perkančioji organizacija privalo skelbti Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka. Rekomenduojama paskelbti apie pirkimą ir tuo atveju, kai vykdomi mažos vertės pirkimai ir jie rezervuojami vadovaujantis šiuo straipsniu. Pirkimo dokumentuose, įskaitant skelbimą apie pirkimą, perkančioji organizacija nurodo, kad vykdomas rezervuotas pirkimas ir reikalauja tiekėjo pagrįsti, kad jis turi reikalaujamą statusą, pateikiant kompetentingos institucijos išduotą dokumentą ar tiekėjo patvirtintą deklaraciją.“

3. Išdėstau 21 punktą taip:

21. Vykdydama rezervuotą pirkimą Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (toliau – CVP IS) priemonėmis perkančioji organizacija sukurto pirkimo „Darbų sąrašo“ eilutėje „Nustatyti klausimus, į kuriuos privalės atsakyti tiekėjai gali papildomai nurodyti atitinkamus klausimus tiekėjų kvalifikacijai pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 13 straipsnį.“

4. Išdėstau 22 punktą taip:

22. Pirkimo dokumentuose perkančioji organizacija nurodo, kad pirkimo sutarčiai vykdyti tiekėjas gali pasitelkti subrangovus / subtiekėjus / subteikėjus. Subrangovais / subtiekėjais / subteikėjais gali būti tik to paties statuso, kaip ir tiekėjas, įmonės. Perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose nurodo, kad tiek tiekėjas, tiek jo pasitelkti subrangovai / subtiekėjai / subteikėjai turi turėti Viešųjų pirkimų įstatymo 13 straipsnyje nurodytą statusą visą pirkimo sutarties vykdymo laikotarpį.“

5. Išdėstau 24 punktą taip:

24. Rekomenduojama pirkimo sutarties sąlygose numatyti, kad, jeigu pirkimo sutarties vykdymo metu tiekėjas netenka Viešųjų pirkimų įstatymo 13 straipsnyje nurodyto statuso perkančioji organizacija turi teisę vienašališkai nutraukti pirkimo sutartį su tiekėju ir pasinaudoti pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimu. Taip pat rekomenduojama pirkimo sutarties sąlygose numatyti, kad, jeigu pirkimo sutarties vykdymo metu subrangovas / subtiekėjas / subteikėjas netenka Viešųjų pirkimų įstatymo 13 straipsnyje nurodyto statuso ir pagal pirkimo sąlygas bei pirkimo sutartį nenustatyta galimybė pakeisti subrangovą/ subtiekėją/ subteikėją turinčiu atitinkamą statusą subrangovu / subtiekėju / subtiekėju, perkančioji organizacija turi teisę vienašališkai nutraukti pirkimo sutartį su tiekėju ir pasinaudoti pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimu.“

6. Papildau šiuo 28punktu:

281. Perkančioji organizacija, ketindama atlikti pirkimą pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 91 straipsnį, turėtų užtikrinti konkurenciją ir racionalų lėšų panaudojimą bei kiekvienu konkrečiu atveju įvertinti potencialių tiekėjų skaičių. Nustačiusi, kad numatomame atlikti pirkime pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 91 straipsnį dalyvautų nedidelis tiekėjų skaičius arba apskritai tik vienas tiekėjas, nors rinkoje atitinkamas prekes tiekia, paslaugas teikia ar darbus atlieka kur kas didesnis tiekėjų skaičius, esant galimybei, rekomenduojama atsisakyti sprendimo pirkimą vykdyti pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 91 straipsnį. Sprendimą pirkimą atlikti ne pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 91 straipsnį perkančioji organizacija galėtų priimti tik tuo atveju, jei toks sprendimas neturėtų įtakos Viešųjų pirkimų įstatymo 91 straipsnio 1 dalyje nustatyto įsipareigojimo įvykdymui.“

7. Pripažįstu netekusiu galios 31 punktą.

8. Išdėstau 34 punktą taip:

34. Apie tai, kad pirkimas vykdomas pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 91 straipsnio nuostatas, nurodoma pirkimo dokumentuose ir skelbime apie pirkimą.“

9. Išdėstau 35 punktą taip:

35. Perkančioji organizacija apie pirkimus, atliekamus pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 91 straipsnio nuostatas, privalo paskelbti Viešųjų pirkimų įstatymo 86 straipsnyje nustatyta tvarka. Šiuo atveju gali būti neskelbiama tik apie mažos vertės pirkimus, tačiau siekiant sudaryti kuo didesnę konkurenciją tarp tiekėjų, rekomenduojama perkančiajai organizacijai skelbti ir apie mažos vertės pirkimus. Pirkimo dokumentuose ir skelbime apie pirkimą perkančioji organizacija nurodo, kad tiekėjas privalo pagrįsti, kad jis turi reikalaujamą statusą, pateikdamas kompetentingos institucijos išduotą dokumentą ar tiekėjo patvirtintą deklaraciją.“

10. Išdėstau 39 punktą taip:

39. Vykdydama pirkimą CVP IS priemonėmis perkančioji organizacija sukurto pirkimo „Darbų sąrašo“ eilutėje „Nustatyti klausimus, į kuriuos privalės atsakyti tiekėjai“ gali papildomai nurodyti atitinkamus klausimus tiekėjų kvalifikacijai pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 91 straipsnį.“

11. Išdėstau 40 punktą taip:

40. Pirkimo dokumentuose perkančioji organizacija nurodo, kad pirkimo sutarčiai vykdyti tiekėjas gali pasitelkti subrangovus / subtiekėjus / subteikėjus. Subrangovais / subtiekėjais / subteikėjais gali būti tik to paties statuso, kaip ir tiekėjas, įmonės. Perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose nurodo, kad tiek tiekėjas, tiek jo pasitelkti subrangovai / subtiekėjai / subteikėjai turi turėti Viešųjų pirkimų įstatymo 91 straipsnyje nurodytą statusą visą pirkimo sutarties vykdymo laikotarpį.“

12. Išdėstau 42 punktą taip:

42. Rekomenduojama pirkimo sutarties sąlygose numatyti, kad, jeigu pirkimo sutarties vykdymo metu tiekėjas netenka Viešųjų pirkimų įstatymo 91 straipsnyje nurodyto statuso, perkančioji organizacija turi teisę vienašališkai nutraukti pirkimo sutartį su tiekėju ir pasinaudoti pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimu. Taip pat rekomenduojama pirkimo sutarties sąlygose numatyti, kad, jeigu pirkimo sutarties vykdymo metu subrangovas / subtiekėjas / subteikėjas netenka Viešųjų pirkimų įstatymo 91 straipsnyje nurodyto statuso ir pagal pirkimo sąlygas bei pirkimo sutartį nenustatyta galimybė pakeisti subrangovą / subtiekėją / subteikėją turinčiu atitinkamą statusą subrangovu / subtiekėju / subtiekėju, perkančioji organizacija turi teisę vienašališkai nutraukti pirkimo sutartį su tiekėju ir pasinaudoti pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimu.“

13. Papildau 44 punktu:

44. Pasikeitus Rekomendacijose nurodytų norminių teisės aktų ir (ar) rekomendacinio pobūdžio dokumentų nuostatoms, norminiams teisės aktams ir (ar) rekomendacinio pobūdžio dokumentams netekus galios arba įsigaliojus naujiems norminiams teisės aktams ir (ar) rekomendacinio pobūdžio dokumentams, kurie kitaip reguliuoja ir (ar) rekomenduoja Rekomendacijose aptariamus aspektus, Rekomendacijomis vadovaujamasi tiek, kiek jos neprieštarauja norminiams teisės aktams, kartu atsižvelgiant į pasikeitusį, norminiuose teisės aktuose įtvirtintą teisinį reguliavimą ir (ar) pasikeitusias rekomendacinio pobūdžio dokumentų nuostatas.“

 

 

 

Direktorius                                                                              Žydrūnas Plytnikas