LIETUVOS RESPUBLIKOS VALDYMO REFORMŲ IR SAVIVALDYBIŲ REIKALŲ MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

1997 m. gruodžio 30 d. Nr. 105

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos nuostatais, įsakau:

1. Patvirtinti Lietuvos standartizacijos departamento nuostatus (1 priedas).

2. Patvirtinti Valstybinės metrologijos tarnybos nuostatus (2 priedas).

3. Patvirtinti nacionalinio akreditacijos biuro nuostatus (3 priedas).

4. Patvirtinti Lietuvos metrologijos inspekcijos nuostatus (4 priedas).

 

 

 

VALDYMO REFORMŲ IR

SAVIVALDYBIŲ REIKALŲ MINISTRAS                                                 KĘSTUTIS SKREBYS


Patvirtinta

valdymo reformų

ir savivaldybių reikalų ministro

1997 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 105

 

1 priedas

 

LIETUVOS STANDARTIZACIJOS DEPARTAMENTO NUOSTATAI

 

I. bendrieji nuostatai

 

1. Lietuvos standartizacijos departamentas (toliau vadinama – Standartizacijos departamentas) yra Lietuvos Respublikos vykdomosios valdžios institucija, pagal savo kompetenciją dalyvaujanti formuojant ir įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės politiką standartizacijos srityje bei vykdanti kitas įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės numatytas funkcijas.

2. Standartizacijos departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais ir Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos nuostatais, ministro įsakymais ir šiais nuostatais.

3. Standartizacijos departamento steigėjo funkcijas Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimu vykdo Lietuvos Respublikos valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. spalio 11 d. nutarimas Nr. 966).

4. Standartizacijos departamentas yra juridinis asmuo ir turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu: Lietuvos standartizacijos departamentas.

5. Standartizacijos departamento adresas: T. Kosciuškos g. 30, 2600 Vilnius.

 

II. PAGRINDINIAI UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

6. Svarbiausieji Standartizacijos departamento uždaviniai yra:

6.1. dalyvauti formuojant ir įgyvendinant kartu su suinteresuotomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės institucijomis, įmonėmis, įstaigomis ir organizacijomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės politiką standartizacijos srityje;

6.2. plėtoti ir tobulinti Lietuvos standartizacijos sistemą.

7. Standartizacijos departamentas, spręsdamas jam pavestus uždavinius, vykdo šias funkcijas:

7.1. koordinuoja visų ūkio šakų standartizacijos veiklą, metodiškai jai vadovauja bei organizuoja šios srities teisės aktų ir normatyvinių dokumentų rengimą;

7.2. tvirtina Lietuvos standartus ir kitus normatyvinius dokumentus;

7.3. organizuoja lietuviškosios terminijos standartų rengimą;

7.4. nustato tarptautinių, regioninių (tarp jų – Europos), užsienio valstybių standartų ir kitų normatyvinių dokumentų taikymo Lietuvoje tvarką;

7.5. dalyvauja diegiant Europos Sąjungos direktyvas bei derinant Lietuvos Respublikos teisės aktus su Europos Sąjungos direktyvomis pagal Standartizacijos departamento kompetenciją;

7.6. plėtoja ir tobulina standartizacijos informacijos sistemą, nustatyta tvarka teikia informaciją apie standartus, techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras pagal Europos Sąjungos direktyvą 83/189/EEC bei Pasaulinės prekybos organizacijos užklausų punkto procedūras;

7.7. sudaro specialistų grupes – standartizacijos technikos komitetus – Lietuvos standartams ir kitiems normatyviniams dokumentams rengti, koordinuoja jų veiklą ir metodiškai jiems vadovauja;

7.8. planuoja valstybės biudžeto lėšomis vykdomus standartizacijos darbus bei kontroliuoja jų vykdymą. Lietuvos standartams rengti sudaromos autorinės ir rangos sutartys su technikos komitetų darbo grupėmis;

7.9. dalyvauja organizuojant kokybės bei aplinkosaugos vadybos sistemų kūrimą (normatyviniai dokumentai, specialistų kvalifikacija, konsultavimas);

7.10. dalyvauja ir organizuoja standartizacijos specialistų rengimą ir jų kvalifikacijos kėlimą;

7.11. nustatyta tvarka teikia įmonėms, įstaigoms ir organizacijoms informaciją apie normatyvinius dokumentus, bibliotekos paslaugas, mokymo, sertifikacijos bei kitas paslaugas ir patarnavimus;

7.12. palaiko tarptautinius ryšius ir nustatyta tvarka atstovauja Lietuvos Respublikai tarptautinėse, regioninėse ir užsienio šalių atitinkamose institucijose;

7.13. vykdo Standartizacijos departamento reguliavimo sričiai priskirtų valstybinių įmonių ir įstaigų steigėjo funkcijas;

7.14. pagal savo kompetenciją vykdo kitas teisės aktais nustatytas funkcijas.

 

III. STANDARTIZACIJOS DEPARTAMENTO TEISĖS

 

8. Standartizacijos departamentas, vykdydamas jam pavestus uždavinius, turi teisę:

8.1. leisti ir platinti Lietuvos standartus (išimtinė teisė);

8.2. rengti ir tvirtinti pagal savo kompetenciją privalomus vykdyti kitoms Lietuvos Respublikos Vyriausybės institucijoms ir ūkio subjektams dokumentus, nustatyta tvarka juos suderinus;

8.3. gauti iš Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir vietos savivaldos institucijų, įmonių, įstaigų ir organizacijų statistinius duomenis, dokumentus, informaciją apie atliekamus standartizacijos darbus bei kitą informaciją, reikalingą Standartizacijos departamentui pavestiems uždaviniams atlikti;

8.4. spręsti dėl standartų ir kitų normatyvinių dokumentų, prieštaraujančių Lietuvos Respublikos įstatymams, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimams, Lietuvos Respublikos Vyriausybės institucijų įsakymams, taikymo;

8.5. tvarkyti Lietuvos normatyvinių dokumentų registrus, atlikti įmonių normatyvinių dokumentų ekspertizę;

8.6. Standartizacijos departamentas gali turėti ir kitas teises, kurias suteikia jam Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės aktai.

 

IV. DARBO ORGANIZAVIMAS

 

9. Standartizacijos departamentui vadovauja direktorius, kurį skiria į pareigas ir atleidžia iš pareigų valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministras.

10. Standartizacijos departamento struktūrą ir etatų sąrašą tvirtina valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministras.

11. Standartizacijos departamento direktorius turi pavaduotoją, kurį jis skiria į pareigas ir atleidžia iš pareigų, suderinęs su Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija. Direktorių pavaduoja jo paskirtas direktoriaus pavaduotojas arba kitas darbuotojas.

12. Standartizacijos departamento direktorius:

12.1. vadovauja Standartizacijos departamentui, organizuoja jo darbą ir atsako už jo veiklą, priima sprendimus visais Standartizacijos departamento veiklos klausimais, atstovauja Standartizacijos departamentui;

12.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka teikia per Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministeriją Lietuvos Respublikos Vyriausybei įstatymų ir kitų teisės aktų projektus;

12.3. užtikrina, kad būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Seimo priimtų teisės aktų, vykdomi Lietuvos Respublikos Prezidento dekretai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, Ministro Pirmininko potvarkiai, valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministro įsakymai ir kiti teisės aktai;

12.4. leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus, tikrina, kaip jie vykdomi. Prireikus kartu su kitų Vyriausybės institucijų vadovais leidžia bendrus įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus, nustatyta tvarka juos suderinus;

12.5. teikia tvirtinimui Standartizacijos departamento struktūrą ir etatų sąrašą, neviršydamas nustatyto metinio darbo užmokesčio fondo;

12.6. tvirtina Standartizacijos departamento struktūrinių padalinių ir jo reguliavimo sričiai priskirtų įmonių ir įstaigų nuostatus (įstatus);

12.7. nustato direktoriaus pavaduotojo, padalinių vadovų kompetenciją;

12.8. skiria į pareigas ir atleidžia iš pareigų departamento reguliavimo sričiai priskirtų įmonių ir įstaigų vadovus, skiria jiems drausmines nuobaudas;

12.9. vykdo kitus Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko, valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministro suteiktus įgaliojimus.

 

V. STANDARTIZACIJOS TARYBA

 

13. Strateginiams ir tarpšakiniams standartizacijos klausimams svarstyti sudaroma Standartizacijos taryba, kurios narių skaičių, personalinę sudėtį ir nuostatus tvirtina Standartizacijos departamento direktorius.

 

VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ

 

14. Darbuotojai į darbą Standartizacijos departamente priimami Lietuvos Respublikos valdininkų ir Darbo sutarties įstatymų nustatyta tvarka.

 

VII. DARBUOTOJŲ APMOKĖJIMAS

 

15. Standartizacijos departamento darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką bei sąlygas reglamentuoja Lietuvos Respublikos darbo apmokėjimo bei kiti įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, kiti teisės aktai.

16. Standartizacijos departamento darbuotojų darbo užmokesčio fondą tvirtina Lietuvos Respublikos Seimas.

 

VIII. LĖŠŲ ŠALTINIAI IR NAUDOJIMAS

 

17. Standartizacijos departamentas yra finansuojamas iš Lietuvos valstybės biudžeto.

18. Standartizacijos departamento lėšos naudojamos pagal biudžeto išlaidų sąmatą.

19. Standartizacijos departamentas pagal Lietuvos Respublikos biudžetinės sandaros įstatymą gali turėti nebiudžetinių (specialiųjų) lėšų.

20. Standartizacijos departamentas iš nebiudžetinių (specialiųjų) lėšų darbuotojams gali mokėti priemokas prie mėnesinių atlyginimų už įmonėms, įstaigoms ir organizacijoms teikiamas paslaugas ir patarnavimus, taip pat mokėti atlyginimus departamento darbuotojams.

21. Standartizacijos departamentas už gerai organizuotą departamento skyrių veiklą, už kvalifikuotai atliktas tarnybines pareigas gali premijuoti darbuotojus iš darbo užmokesčio fondo ekonomijos ir nebiudžetinių (specialiųjų) lėšų pagal patvirtintus Standartizacijos departamento darbuotojų premijavimo nuostatus.

 

IX. FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

22. Standartizacijos departamento finansinės veiklos kontrolę vykdo Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės institucijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerija, kiti subjektai įstatymų nustatyta tvarka.

_____________


Patvirtinta

valdymo reformų

ir savivaldybių reikalų ministro

1997 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 105

 

2 priedas

 

VALSTYBINĖS METROLOGIJOS TARNYBOS NUOSTATAI

 

I. BENDRIEJI NUOSTATAI

 

1. Valstybinė metrologijos tarnyba prie Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos (oficialus pavadinimas – Valstybinė metrologijos tarnyba) yra Lietuvos Respublikos vykdomosios valdžios institucija, pagal savo kompetenciją dalyvaujanti formuojant ir įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės politiką metrologijos srityje ir vykdanti kitas įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės numatytas funkcijas.

2. Valstybinė metrologijos tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais ir Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos nuostatais, ministro įsakymais ir šiais nuostatais.

3. Valstybinės metrologijos tarnybos steigėjo funkcijas vykdo Lietuvos Respublikos valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija.

4. Valstybinė metrologijos tarnyba yra juridinis asmuo ir turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu: Valstybinė metrologijos tarnyba.

 

II. PAGRINDINIAI UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

6. Svarbiausieji Valstybinės metrologijos tarnybos uždaviniai yra:

6.1. Dalyvauti formuojant ir įgyvendinant kartu su suinteresuotomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės institucijomis, įmonėmis, įstaigomis ir organizacijomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės politiką metrologijos srityje.

6.2. Užtikrinti matavimų vienovę visose Lietuvos Respublikos infrastruktūrose.

6.3. Organizuoti ir vykdyti mokslinę, teisinę ir administracinę veiklą metrologijos klausimais.

7. Valstybinė metrologijos tarnyba, spręsdama jai pavestus uždavinius, vykdo šias funkcijas:

7.1. Koordinuoja visų ūkio šakų metrologijos veiklą, metodiškai jai vadovauja bei organizuoja šios srities teisės aktų ir normatyvinių dokumentų rengimą.

7.2. Dalyvauja diegiant Europos Sąjungos direktyvas bei derinant Lietuvos Respublikos teisės aktus su Europos Sąjungos direktyvomis pagal Valstybinės metrologijos tarnybos kompetenciją.

7.3. Planuoja valstybės biudžeto lėšomis vykdomus metrologijos darbus bei kontroliuoja jų vykdymą.

7.4. Organizuoja ir koordinuoja etalonų bazės kūrimą bei plėtojimą pagal Lietuvos Respublikos poreikius.

7.5. Koordinuoja veiklą, susijusią su matavimo priemonių patikra, kalibravimu ir taisymu, teikia paslaugas organizuojant Lietuvoje gaminamų ir įvežamų matavimo priemonių valstybinius bandymus arba metrologinę atestaciją.

7.6. Dalyvauja ir organizuoja metrologijos specialistų rengimą ir jų kvalifikacijos kėlimą.

7.7. Nustatyta tvarka teikia įmonėms, įstaigoms ir organizacijoms informaciją apie metrologijos normatyvinius dokumentus bei kitas paslaugas.

7.8. Palaiko tarptautinius ryšius ir nustatyta tvarka atstovauja Lietuvos Respublikai tarptautinėse, regioninėse ir užsienio šalių atitinkamose organizacijose.

7.9. Praneša apie vasaros ir žiemos laiko įvedimą Lietuvos Respublikoje.

7.10. Vykdo Valstybinės metrologijos tarnybos reguliavimo sričiai priskirtų valstybinių įmonių ir įstaigų steigėjo funkcijas.

7.11. Pagal savo kompetenciją vykdo kitas įstatymais ir teisės aktais nustatytas funkcijas.

 

III. VALSTYBINĖS METROLOGIJOS TARNYBOS TEISĖS

 

8. Valstybinė metrologijos tarnyba, vykdydama jai pavestus uždavinius, turi teisę:

8.1. Rengti arba organizuoti rengimą ir tvirtinti pagal savo kompetenciją privalomus vykdyti kitoms Lietuvos Respublikos Vyriausybės institucijoms ir ūkio subjektams dokumentus, reglamentuojančius metrologijos veiklą Lietuvos Respublikoje.

8.2. Gauti iš Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir vietos savivaldos institucijų, įmonių, įstaigų ir organizacijų statistinius duomenis, dokumentus, informaciją apie atliekamus metrologijos darbus bei kitą informaciją, reikalingą Valstybinei metrologijos tarnybai pavestiems uždaviniams atlikti.

8.3. Spręsti dėl metrologijos normatyvinių dokumentų, prieštaraujančių Lietuvos Respublikos įstatymams, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimams, Lietuvos Respublikos Vyriausybės institucijų įsakymams, taikymo.

8.4. Tvarkyti Lietuvos matavimo priemonių registrą.

8.5. Atlikti įmonių, įstaigų metrologijos normatyvinių dokumentų ekspertizę.

8.6. Leisti ir platinti normatyvinius dokumentus.

8.7. Teikti įvairias paslaugas metrologijos srityje.

8.8. Valstybinė metrologijos tarnyba gali turėti ir kitas teises, kurias suteikia jai Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės aktai.

 

IV. DARBO ORGANIZAVIMAS

 

9. Valstybinei metrologojos tarnybai vadovauja viršininkas, kurį skiria į pareigas ir atleidžia iš pareigų valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministras.

10. Valstybinės metrologijos tarnybos struktūrą ir etatų sąrašą tvirtina valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministras.

11. Valstybinės metrologijos tarnybos viršininkas turi pavaduotojus, kuriuos jis skiria į pareigas ir atleidžia iš pareigų, suderinęs su Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija. Viršininką pavaduoja jo paskirtas pavaduotojas ar kitas darbuotojas.

12. Valstybinės metrologijos tarnybos viršininkas:

12.1. Vadovauja Valstybinei metrologijos tarnybai, organizuoja jos darbą ir atsako už jos veiklą, priima sprendimus visais Valstybinės metrologijos tarnybos veiklos klausimais, atstovauja Valstybinę metrologijos tarnybą.

12.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka teikia per Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministeriją Lietuvos Respublikos Vyriausybei įstatymų ir kitų teisės aktų projektus.

12.3. Užtikrina, kad būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Seimo priimtų teisės aktų, būtų vykdomi Lietuvos Respublikos Prezidento dekretai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, Ministro Pirmininko potvarkiai, valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministro įsakymai ir kiti teisės aktai.

12.4. Leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus, tikrina, kaip jie yra vykdomi. Prireikus kartu su kitų Lietuvos Respublikos Vyriausybės institucijų vadovais leidžia bendrus įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus, nustatyta tvarka juos suderinus.

12.5. Teikia tvirtinimui Valstybinės metrologijos tarnybos struktūrą ir etatų sąrašą, neviršydamas nustatyto metinio darbo užmokesčio fondo.

12.6. Tvirtina Valstybinės metrologijos tarnybos struktūrinių padalinių ir jo reguliavimo sričiai priskirtų įmonių nuostatus (įstatus).

12.7. Nustato viršininko pavaduotojų, padalinių vadovų kompetenciją.

12.8. Skiria į pareigas ir atleidžia iš pareigų Valstybinės metrologijos tarnybos reguliavimo sričiai priskirtų įmonių vadovus, skiria jiems drausmines nuobaudas.

12.9. Vykdo kitus Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko, valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministro suteiktus įgaliojimus.

 

V. METROLOGIJOS TARYBA

 

13. Tarpžinybiniams metrologijos klausimams svarstyti sudaroma Metrologijos taryba, kurios narių skaičių, personalinę sudėtį ir nuostatus tvirtina Valstybinės metrologijos tarnybos viršininkas.

 

VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ

 

14. Darbuotojai į darbą Valstybinėje metrologijos tarnyboje priimami Lietuvos Respublikos valdininkų ir Darbo sutarties įstatymų nustatyta tvarka.

 

VII. DARBO APMOKĖJIMAS

 

15. Valstybinės metrologijos tarnybos darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką bei sąlygas reglamentuoja Lietuvos Respublikos darbo apmokėjimo bei kiti įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, kiti teisės aktai.

16. Valstybinės metrologijos tarnybos darbuotojų darbo užmokesčio fondą tvirtina Lietuvos Respublikos Seimas.

 

VIII. LĖŠŲ ŠALTINIAI IR NAUDOJIMAS

 

17. Valstybinė metrologijos tarnyba yra finansuojama iš Lietuvos valstybės biudžeto.

18. Valstybinės metrologijos tarnybos lėšos naudojamos pagal biudžeto išlaidų sąmatą.

19. Valstybinė metrologijos tarnyba pagal Lietuvos Respublikos biudžetinės sandaros įstatymą gali turėti nebiužetinių (specialiųjų) lėšų.

20. Valstybinė metrologijos tarnyba iš nebiudžetinių (specialiųjų) lėšų gali mokėti priemokas prie mėnesinių atlyginimų už įmonėms ir organizacijoms teikiamas paslaugas ir patarnavimus, taip pat mokėti atlyginimus tarnybos tarnautojams.

21. Valstybinė metrologijos tarnyba už gerai organizuotą tarnybos padalinių veiklą, už kvalifikuotai atliktas tarnybines pareigas gali premijuoti darbuotojus iš darbo užmokesčio ekonomijos ir nebiudžetinių (specialiųjų) lėšų pagal patvirtintus Valstybinės metrologijos tarnybos darbuotojų premijavimo nuostatus.

 

IX. FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

22. Valstybinės metrologijos tarnybos finansinės veiklos kontrolę vykdo Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės institucijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerija, kiti subjektai įstatymų nustatyta tvarka.

_____________


Patvirtinta

valdymo reformų

ir savivaldybių reikalų ministro

1997 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 105

 

3 priedas

 

NACIONALINIO AKREDITACIJOS BIURO NUOSTATAI

 

1. BENDRIEJI NUOSTATAI

 

1. Nacionalinis akreditacijos biuras prie Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos (oficialus pavadinimas – Nacionalinis akreditacijos biuras) yra Lietuvos Respublikos vykdomosios valdžios institucija, pagal savo kompetenciją dalyvaujanti formuojant ir įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės politiką atitikties įvertinimo srityje bei vykdanti kitas įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės numatytas funkcijas.

2. Nacionalinis akreditacijos biuras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais ir Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos nuostatais, ministro įsakymais ir šiais nuostatais.

3. Nacionalinio akreditacijos biuro steigėjo funkcijas vykdo Lietuvos Respublikos valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija.

4. Nacionalinis akreditacijos biuras yra juridinis asmuo ir turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu: Nacionalinis akreditacijos biuras.

 

II. PAGRINDINIAI UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

5. Svarbiausieji Nacionalinio akreditacijos biuro uždaviniai yra:

5.1. dalyvauti formuojant ir įgyvendinant kartu su suinteresuotomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės institucijomis, įmonėmis, įstaigomis ir organizacijomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės politiką atitikties įvertinimo srityje;

5.2. plėtoti ir tobulinti akreditacijos sistemą.

6. Nacionalinis akreditacijos biuras, spręsdamas jam pavestus uždavinius, vykdo šias funkcijas:

6.1. rengia atitikties įvertinimo sistemos normatyvinių ir kitų dokumentų projektus ir derina juos su suinteresuotomis institucijomis;

6.2. akredituoja gaminių ir paslaugų, kokybės sistemų ir darbuotojų sertifikacijos įstaigas, bandymų ir kalibravimo laboratorijas bei kontrolės įstaigas, išduoda akreditavimo pažymėjimus ir teikia informaciją apie jas;

6.3. prižiūri akredituotų sertifikacijos ir kontrolės įstaigų ir bandymų bei kalibravimo laboratorijų veiklą;

6.4. anuliuoja akreditavimo pažymėjimus arba sustabdo jų galiojimą atitikties įvertinimo sistemos dokumentų nustatyta tvarka, jeigu akredituotoji sertifikacijos ir kontrolės įstaiga ar bandymų ir kalibravimo laboratorija nesilaiko nustatytų akreditavimo reikalavimų ir laiku nepašalina nurodytų trūkumų;

6.5. siekia, kad akreditavimo rezultatai ir akredituotų sertifikacijos ir kontrolės įstaigų bei bandymų ir kalibravimo laboratorijų veikla būtų pripažįstama tarptautiniu lygiu;

6.6. atstovauja pagal savo kompetenciją Lietuvos Respublikos interesams atitikties įvertinimo sistemos klausimais tarptautinėse organizacijose ir užsienio valstybėse;

6.7. įvertina siūlomas paskirti atsakingomis už atitikties įvertinimą bandymų laboratorijas, sertifikacijos ir kontrolės įstaigas;

6.8. dalyvauja diegiant Europos Sąjungos direktyvas bei derinant Lietuvos Respublikos teisės aktus su Europos Sąjungos direktyvomis pagal Nacionalinio akreditacijos biuro kompetenciją;

6.9. dalyvauja ir organizuoja atitikties įvertinimo specialistų rengimą ir jų kvalifikacijos kėlimą;

6.10. nustatyta tvarka teikia įmonėms, įstaigoms ir organizacijoms informaciją apie atitikties įvertinimo sistemos normatyvinius dokumentus bei kitas paslaugas;

6.11. pagal savo kompetenciją propaguoja atitikties įvertinimo klausimus ir vykdo kitas įstatymais bei teisės aktais nustatytas funkcijas.

 

III. NACIONALINIO AKREDITACIJOS BIURO TEISĖS

 

7. Nacionalinis akreditacijos biuras, vykdydamas jam pavestus uždavinius, turi teisę:

7.1. rengti ir tvirtinti pagal savo kompetenciją privalomus vykdyti kitoms Lietuvos Respublikos Vyriausybės institucijoms ir ūkio subjektams dokumentus, nustatyta tvarka juos suderinus;

7.2. gauti iš Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir vietos savivaldos institucijų, įmonių, įstaigų ir organizacijų statistinius duomenis, dokumentus, informaciją apie atliekamus atitikties įvertinimo darbus bei kitą informaciją, reikalingą Nacionaliniam akreditacijos biurui pavestiems uždaviniams atlikti;

7.3. spręsti dėl atitikties įvertinimo sistemos normatyvinių dokumentų, prieštaraujančių Lietuvos Respublikos įstatymams, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimams, Lietuvos Respublikos Vyriausybės institucijų įsakymams, taikymo;

7.4. Nacionalinis akreditacijos biuras gali turėti ir kitas teises, kurias suteikia jam Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės aktai.

 

IV. DARBO ORGANIZAVIMAS

 

8. Nacionaliniam akreditacijos biurui vadovauja viršininkas, kurį skiria į pareigas ir atleidžia iš pareigų valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministras.

9. Nacionalinio akreditacijos biuro struktūrą ir etatų sąrašą tvirtina valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministras.

10. Nacionalinio akreditacijos biuro viršininkas turi pavaduotoją, kurį jis skiria į pareigas ir atleidžia iš pareigų, suderinęs su Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija. Viršininką pavaduoja viršininko pavaduotojas ar kitas darbuotojas.

11. Nacionalinio akreditacijos biuro viršininkas:

11.1. vadovauja Nacionaliniam akreditacijos biurui, organizuoja jo darbą ir atsako už jo veiklą, priima sprendimus visais Nacionalinio akreditacijos biuro veiklos klausimais, atstovauja Nacionaliniam akreditacijos biurui;

11.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka teikia per Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministeriją Lietuvos Respublikos Vyriausybei įstatymų ir kitų teisės aktų projektus;

11.3. užtikrina, kad būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Seimo priimtų teisės aktų, būtų vykdomi Lietuvos Respublikos Prezidento dekretai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, Ministro Pirmininko potvarkiai, valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministro įsakymai ir kiti teisės aktai;

11.4. leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus, tikrina, kaip jie yra vykdomi. Prireikus kartu su kitų Lietuvos Respublikos Vyriausybės institucijų vadovais leidžia bendrus įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus, nustatyta tvarka juos suderinus;

11.5. tvirtina Nacionalinio akreditacijos biuro struktūrą ir etatų sąrašą, neviršydamas nustatyto metinio darbo užmokesčio fondo;

11.6. tvirtinta Nacionalinio akreditacijos biuro darbuotojų pareigines instrukcijas ir struktūrinių padalinių nuostatus;

11.7. nustato viršininko pavaduotojo ir padalinių vadovų kompetenciją;

11.8. vykdo kitus Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko, valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministro suteiktus įgaliojimus.

 

V. AKREDITACIJOS TARYBA

 

12. Tarpžinybiniams atitikties įvertinimo klausimams svarstyti sudaroma Akreditacijos Taryba, kurios narių skaičių, personalinę sudėtį ir nuostatus tvirtina valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministras.

 

VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ

 

13. Darbuotojai į darbą Nacionaliniame akreditacijos biure priimami Lietuvos Respublikos valdininkų ir Darbo sutarties įstatymų nustatyta tvarka.

 

VII. DARBO APMOKĖJIMAS

 

14. Nacionalinio akreditacijos biuro darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką bei sąlygas reglamentuoja Lietuvos Respublikos darbo apmokėjimo bei kiti įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, kiti teisės aktai.

15. Nacionalinio akreditacijos biuro darbuotojų darbo užmokesčio fondą tvirtina Lietuvos Respublikos Seimas.

 

VIII. LĖŠŲ ŠALTINIAI IR NAUDOJIMAS

 

16. Nacionalinis akreditacijos biuras yra finansuojamas iš Lietuvos valstybės biudžeto.

17. Nacionalinio akreditacijos biuro lėšos naudojamos pagal biudžeto išlaidų sąmatą.

18. Nacionalinis akreditacijos biuras pagal Lietuvos Respublikos biudžetinės sandaros įstatymą gali turėti nebiužetinių (specialiųjų) lėšų.

19. Nacionalinis akreditacijos biuras iš nebiudžetinių (specialiųjų) lėšų gali mokėti mėnesinius atlyginimus, priemokas prie mėnesinių atlyginimų už įmonėms ir organizacijoms teikiamas paslaugas ir patarnavimus.

20. Nacionalinis akreditacijos biuras už gerai organizuotą biuro padalinių veiklą, už kvalifikuotai atliktas tarnybines pareigas gali nustatyta tvarka premijuoti darbuotojus iš darbo užmokesčio ekonomijos ir nebiudžetinių (specialiųjų) lėšų.

 

IX. FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

21. Nacionalinio akreditacijos biuro finansinės veiklos kontrolę vykdo Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės institucijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerija, kiti subjektai įstatymų nustatyta tvarka.

_____________


Patvirtinta

valdymo reformų

ir savivaldybių reikalų ministro

1997 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 105

 

4 priedas

 

LIETUVOS METROLOGIJOS INSPEKCIJOS NUOSTATAI

 

1.1. Lietuvos metrologijos inspekcija yra Lietuvos Respublikos vykdomosios valdžios institucijos biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos valstybės biudžeto, pagal savo kompetenciją kontroliuojanti įmonių, įstaigų, organizacijų bei kitų ūkio subjektų (toliau – įmonių) nepriklausomai nuo nuosavybės formų ir fizinių asmenų laikymąsi teisinės metrologijos taisyklių – Lietuvos Respublikos metrologijos įstatymo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų bei privalomai taikomų normatyvinių dokumentų, kuriais užtikrinama matavimų vienovė ir ginama valstybė bei vartotojai nuo neteisingų matavimų padarinių.

1.2. Metrologijos inspekcija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos ir Valstybinės metrologijos tarnybos nuostatais bei įsakymais ir šiais nuostatais.

1.3. Metrologijos inspekcijos steigėjo funkcijas vykdo valstybinė metrologinė tarnyba.

1.4. Metrologijos inspekcija yra juridinis asmuo ir turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei tokiu pavadinimu: LIETUVOS METROLOGIJOS INSPEKCIJA.

 

2. PAGRINDINIAI UŽDAVINIAI

 

2.1. Valstybinė metrologinė matavimo priemonių būklės ir naudojimo kontrolė.

2.2. Valstybinė metrologinė matavimų kontrolė.

2.3. Valstybinė metrologinė prekių kiekio kontrolė.

 

3. FUNKCIJOS

 

3.1. Kontroliuoja matavimo priemonių patikros periodiškumo laikymąsi.

3.2. Kontroliuoja matavimo priemonių tipo patvirtinimą ir įrašymą į Lietuvos matavimo priemonių registrą, jų pardavimą be ženklo, patvirtinančio tipą, ir be pirminės patikros žymens.

3.3. Kontroliuoja matavimo priemonių patikros ir kalibravimo atlikimo teisėtumą.

3.4. Kontroliuoja, kad matavimo priemonių patikros ir kalibravimo įrenginiai būtų atestuoti.

3.5. Kontroliuoja matavimo priemonių priskyrimo netikrinamoms pagrįstumą.

3.6. Kontroliuoja, kad naudojamos matavimo priemonių metrologinės charakteristikos atitiktų nustatytus matavimo objekto tikslumo parametrus.

3.7. Tikrina matavimo priemonių parodymų teisingumą, atlikdama jų inspekcinę patikrą, bei kontroliuoja jų techninę būklę.

3.8. Kontroliuoja matavimo priemonių patikros žymens ir tai patvirtinančio dokumento tikrumą.

3.9. Kontroliuoja matavimo priemonių patikros ir kalibravimo atlikimo teisingumą.

3.10. Kontroliuoja įteisintų matavimo vienetų ir jų žymėjimo (dimensijos) taikymą.

3.11. Kontroliuoja, kad fasuotos (įpakuotos) prekės ir sveriamų, skaičiuojamų, dozuojamų prekių kiekio pardavimas atitiktų nustatytus reikalavimus.

3.12. Apibendrina pagal kontrolės rezultatus metrologijos taisyklių nesilaikymo priežastis ir pateikia juos atitinkamoms institucijoms.

3.13. Nagrinėja gyventojų, įmonių pareiškimus ir pasiūlymus, tiria vartotojų pareiškimus dėl jų teisių pažeidimų, susijusių su metrologijos sritimi.

3.14. Kaupia, sistemina ir analizuoja teisinius ir normatyvinius dokumentus bei informaciją, kurios reikia Metrologijos inspekcijos darbui, ir teikia atitinkamoms institucijoms siūlymų dėl šios srities veiklos tobulinimo.

3.15. Kontroliuoja įmones ir vartotojus pagal savo kompetenciją.

3.16. Organizuoja specialistų rengimą ir darbuotojų kvalifikacijos tobulinimą.

3.17. Palaiko tarptautinius ryšius su tarptautinėmis ir užsienio šalių atitinkamomis institucijomis atstovaudama Lietuvos Respublikai pagal savo kompetenciją.

3.18. Vykdo kitas įstatymų ir teisės aktų numatytas funkcijas.

 

4. TEISĖS

 

4.1. Gauti iš įmonių statistinius duomenis, dokumentus bei informaciją, reikalingą Metrologijos inspekcijai pavestiems uždaviniams atlikti.

4.2. Dalyvauti įgyvendinant metrologijos politiką, vykdant teisinę administracinę veiklą metrologijos klausimais.

4.3. Vykdant kontrolę (pateikus valdininko pažymėjimą) nekliudomai (įeinant ir išeinant) lankytis visose Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiose įmonėse (taip pat pas fizinius asmenis), kurios gamina, parduoda, nuomoja, naudoja ir taiso matavimo priemones.

4.4. Kontrolės metu nemokamai naudotis reikalingais įmonėms (taip pat fiziniams asmenims) priklausančiais normatyviniais ir techniniais dokumentais.

4.5. Atrinkti ir paimti matavimo priemones, pavedant atlikti inspekcinę patikrą įmonėms, turinčioms tokią teisę.

PASTABA. Inspekcinės patikros išlaidas apmoka inspektuojama įmonė arba fiziniai asmenys.

4.6. Atrinkti ir paimti prekių bandinius jų kiekio kontrolei atlikti.

PASTABA. Prekių bandiniai pateikiami nemokamai. Kontrolės darbų išlaidas apmoka inspektuojama įmonė arba fiziniai asmenys. Prekių bandiniai grąžinami pagal priėmimo-perdavimo aktą.

4.7. Nagrinėti nesutarimus dėl prekių kiekio ir matavimų rezultatų nustatymo bei matavimo priemonių būklės.

4.8. Nurodyti ir sustabdyti įmonių veiklą, kai atliekami matavimai, matavimo priemonių gamyba, pardavimas, nuoma, naudojimas, taisymas, patikra ir kalibravimas yra juridiškai neteisėti. Kai nurodymai įvykdyti, leisti tęsti veiklą.

4.9. Nurodyti ir sustabdyti prekybą, kai parduodamas tam tikras sveriamų, skaičiuojamų, dozuojamų prekių kiekis neatitinka reglamentuojančių dokumentų reikalavimų. Kai nurodymai įvykdyti, leisti jų prekybą.

4.10. Nurodyti terminuotą laiką, kurio metu turi būti ištaisyti matavimo priemonių, priskirtų valstybinei metrologinei kontrolei, gamybos, prekybos, nuomos, priežiūros, naudojimo taisyklių ir prekių kiekio pardavimo pažeidimai.

4.11. Siūlyti kompetentingoms institucijoms atimti teisę įmonėms vykdyti veiklą, susijusią su rastais metrologijos taisyklių pažeidimais.

4.12. Taikyti administracines baudas, numatytas Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekse.

4.13. Naudotis ir kitomis teisėmis, kurias suteikia Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės aktai.

 

5. DARBO ORGANIZAVIMAS

 

5.1. Metrologijos inspekcijai vadovauja viršininkas, kurį skiria ir atleidžia valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministras.

5.2. Metrologijos inspekcijos viršininko pavaduotoją skiria ir atleidžia metrologijos inspekcijos viršininkas, suderinęs su Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija.

Viršininkui nesant, viršininko pareigas jo pavedimu vykdo viršininko pavaduotojas arba kitas paskirtas atsakingas darbuotojas.

5.3. Metrologijos inspekcijos struktūrai priklauso centrinis aparatas ir kiekvienos apskrities sektorius.

5.4. Metrologijos inspekcijos viršininko funkcijos:

5.4.1. Vadovauja Metrologijos inspekcijai, organizuoja jos darbą ir atsako už jos veiklą, priima sprendimus visais Metrologijos inspekcijos veiklos klausimais, atstovauja Metrologijos inspekcijai.

5.4.2. Teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei įstatymų ir kitų teisės aktų projektus per Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministeriją Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

5.4.3. Užtikrina, kad būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Seimo priimtų teisės aktų, vykdomi Lietuvos Respublikos Prezidento dekretai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, Ministro Pirmininko potvarkiai, Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos įsakymai ir kiti teisės aktai.

5.4.4. Teikia tvirtinti Metrologijos inspekcijos struktūrą ir etatų sąrašą neviršydamas nustatyto metinio darbo užmokesčio fondo.

5.4.5. Tvirtina Metrologijos inspekcijos struktūrinių padalinių nuostatus ir darbuotojų pareigines (pareigybines) taisykles.

5.4.6. Nustato viršininko pavaduotojo ir struktūrinių padalinių vadovų kompetenciją (pareigas ir teises).

5.4.7. Nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš darbo Metrologijos inspekcijos darbuotojus.

5.4.8. Organizuoja Metrologijos inspekcijos darbuotojų kvalifikacijos tobulinimą.

5.4.9. Gerina Metrologijos inspekcijos darbuotojų darbo ir buities sąlygas.

5.4.10. Nagrinėja skundus dėl Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Seimo priimtų teisės aktų, vykdomų Lietuvos Respublikos Prezidento dekretų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių, Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos inspekcijos darbuotojų veiksmų ir gali panaikinti (keisti) darbuotojų sprendimus, jei jie neatitinka įstatymų ir kitų teisės aktų.

5.4.11. Skatina Metrologijos inspekcijos darbuotojus ir skiria jiems drausmines nuobaudas.

5.4.12. Vykdo Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko, Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos suteiktus įgaliojimus.

 

6. Darbuotojų priėmimas į darbą

 

6.1. Darbuotojai į Metrologijos inspekciją priimami vadovaujantis Lietuvos Respublikos valdininkų ir Darbo sutarties įstatymais bei kitais teisės aktais.

 

7. DARBO APMOKĖJIMAS

 

7.1. Metrologijos inspekcijos darbuotojų darbo apmokėjimą bei sąlygas reglamentuoja Lietuvos Respublikos darbo apmokėjimo bei kiti įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, kiti teisės aktai.

 

8. LĖŠŲ ŠALTINIAI IR NAUDOJIMAS

 

8.1. Metrologijos inspekcija yra finansuojama iš Lietuvos valstybės biudžeto.

8.2. Metrologijos inspekcijos lėšos naudojamos pagal biudžeto išlaidų sąmatą.

8.3. Metrologijos inspekcija už gerai organizuotą veiklą, už kvalifikuotai atliktas tarnybines pareigas gali premijuoti darbuotojus iš darbo užmokesčio fondo ekonomijos.

 

9. FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

9.1. Metrologijos inspekcijos finansinės veiklos kontrolę vykdo Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės institucijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerija, steigėjas ir kiti subjektai, nurodyti Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose.

_____________