Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
Dėl ATSISKAITYMO NAUJU ILGALAIKIU MATERIALIUOJU TURTU UŽ NUSTATYTOSIOS ŠILTNAMIO EFEKTĄ SUKELIANČIŲ DUJŲ NORMOS VIENETUS APLINKOSAUGINĖS IR FINANSINĖS NAUDOS REIKŠMINGUMO PAGRINDIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2013 m. vasario 20 d. Nr. 158
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų įstatymo (Žin., 2009, Nr. 87-3662; 2012, Nr. 63-3168) 9 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Patvirtinti Atsiskaitymo nauju ilgalaikiu materialiuoju turtu už nustatytosios šiltnamio efektą sukeliančių dujų normos vienetus aplinkosauginės ir finansinės naudos reikšmingumo pagrindimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. vasario 20 d. nutarimu Nr. 158
ATSISKAITYMO NAUJU iLGALAIKIu MATERIALUOJU TURTU UŽ NUSTATYTOSIOS ŠILTNAMIO EFEKTĄ SUKELIANČIŲ DUJŲ NORMOS VIENETUS APLINKOSAUGINĖS IR FINANSINĖS NAUDOS REIKŠMINGUMO PAGRINDIMO TVARKos APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Atsiskaitymo nauju ilgalaikiu materialiuoju turtu už nustatytosios šiltnamio efektą sukeliančių dujų normos vienetus aplinkosauginės ir finansinės naudos reikšmingumo pagrindimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato atsiskaitymo už nustatytosios šiltnamio efektą sukeliančių dujų normos vienetus nauju ilgalaikiu materialiuoju turtu aplinkosauginės ir finansinės naudos reikšmingumo apskaičiavimo tvarką, sprendimo dėl sandorio, už kurį būtų atsiskaitoma nauju ilgalaikiu materialiuoju turtu (toliau – turtas), priėmimo procedūras.
2. Turto, kuriuo siūloma atsiskaityti už perleidžiamus nustatytosios šiltnamio efektą sukeliančių dujų normos vienetus, aplinkosauginės ir finansinės naudos reikšmingumo vertinimą rengia Aplinkos ministerija, gavusi pasiūlymą. Prireikus aplinkosauginės ir finansinės naudos reikšmingumo vertinimui atlikti kviečiami nepriklausomi ekspertai.
3. Aplinkosauginės ir finansinės naudos reikšmingumo vertinimas atliekamas per 30 kalendorių dienų nuo pasiūlymo gavimo. Jeigu vertinimui atlikti būtina papildoma medžiaga arba ekspertizės, Aplinkos ministerija vertinimo terminą gali pratęsti papildomai iki 30 kalendorinių dienų. Apie šį sprendimą informuojamas ir pasiūlymą pateikęs nustatytosios šiltnamio efektą sukeliančių dujų normos vienetų pirkėjas.
4. Apraše vartojamos sąvokos:
Nustatytosios šiltnamio efektą sukeliančių dujų normos vienetų (toliau – NNV) kaina – perleidžiamų NNV vienetų, už kuriuos derybų būdu sutarta atsiskaityti turtu, kaina.
Pareiškėjas – valstybės institucija ar įstaiga, kai turtas perduodamas patikėjimo teise valdyti, naudoti ir disponuoti juo, arba savivaldybės institucija, kai turtas perduodamas savivaldybės nuosavybėn.
Pasiūlymas – Aplinkos ministerijai teikiamas NNV pirkėjo rašytinis pasiūlymas atlyginti nauju ilgalaikiu materialiuoju turtu už ketinamus įsigyti NNV.
Turtas – bet koks naujas ilgalaikis materialusis turtas, tinkamas naudoti klimato kaitą mažinantiems Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų įstatymo (Žin., 2009, Nr. 87-3662) 10 straipsnio 3 dalies 1 ir 2 punktuose nurodytiems Klimato kaitos specialiosios programos lėšų naudojimo krypčių projektams ir / ar priemonėms įgyvendinti, gaunamas mainais už perleidžiamus NNV.
Turto vertė – bendra atsiskaityti už perleidžiamus NNV skirto turto suma, kuri lygi perleidžiamų NNV skaičiui, padaugintam iš siūlomos NNV vieneto kainos.
Kitos Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų įstatyme.
II. TURTO TINKAMUMO REIKALAVIMAI
5. Atsiskaityti už NNV siūlomas turtas turi būti naujas, nenaudotas ir atitikti jam taikomus Lietuvos ir Europos standartus.
6. Siūlomas turtas turi atitikti 12-ajame viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standarte „Ilgalaikis materialusis turtas“, patvirtintame finansų ministro 2008 m. gegužės 8 d. įsakymu Nr. 1K-174 (Žin., 2008, Nr. 55-2085; 2010, Nr. 1-44), nustatytus kriterijus ir minimalią ilgalaikio materialiojo turto vertę.
7. Į siūlomo turto kainą turi būti įskaičiuojamos ir jo pristatymo į nustatytą vietą, paruošimo išleisti į apyvartą ir jį eksploatuoti išlaidos.
8. Kartu su pasiūlymu NNV pirkėjas Aplinkos ministerijai turi pateikti išsamią informaciją apie naują ilgalaikį materialųjį turtą: gamintojo pažymą apie turto kainą be pridėtinės vertės mokesčio, technines specifikacijas, sertifikatus, informaciją apie eksploatavimo savybes ir gamintojo garantiją, turto nuotraukas, komplektacijos aprašą, taip pat kitą su siūlomu įsigyti turtu susijusią informaciją.
III. TURTO APLINKOSAUGINĖS NAUDOS REIKŠMINGUMO NUSTATYMAS
9. Turto aplinkosauginė nauda – šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažinimas naudojant turtą.
10. Šiltnamio efektą sukeliančių dujų sumažinimo naudojant turtą skaičiavimai pateikiami pasiūlyme arba šis rodiklis nustatomas iš pasiūlyme pateiktų turto techninių duomenų, vadovaujantis aplinkos ministro įsakymu patvirtinta Išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažinimo vertinimo metodika.
11. Turto šiltnamio efektą sukeliančių dujų sumažinimo rodiklis nustatomas kaip skirtumas tarp bazinio ir projektinio scenarijaus, kai bazinis scenarijus yra išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis nenaudojant turto arba kai naudojamas esamas turtas, o projektinis scenarijus yra išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis įgyvendinus projektą, tai yra naudojant įsigytą turtą:
Pk= |
Bk*P _____ B |
, X = Bk – Pk, kur |
Bk – bazinis koeficientas, lygus 1;
Pk – projektinis koeficientas;
X – aplinkosauginės naudos koeficientas;
P – projektinis scenarijus;
B – bazinis scenarijus.
Iv. TURTO finansinės naudos reikšmingumo nustatymas
13. Turto finansinės naudos reikšmingumas nustatomas palyginus NNV pirkėjo pasiūlyme nurodytą turto vieneto kainą su pasaulinėje rinkoje esančia kitų gamintojų analogiško turto vieneto kaina ir atsižvelgiant į tai, kiek dėl šių kainų skirtumo galima sutaupyti lėšų įsigyjant turtą iš NNV pirkėjo.
14. Sutaupytoms lėšoms apskaičiuoti naudojami tokiems skaičiavimams atlikti būtinų duomenų dydžiai, buvę pasiūlymo gavimo dieną.
15. Turto finansinės naudos reikšmingumo formulė:
S= |
Qp*Vr – Qp*Vp _____________ T |
, kur: |
S – turto finansinės naudos reikšmingumas;
Qp – atsiskaityti gauto turto vienetų skaičius;
Vr – rinkoje esančių tokių pat arba analogiškų techninių savybių turinčių dviejų ar daugiau skirtingų gamintojų siūloma vidutinė turto vieneto kaina be PVM;
Vp – pasiūlyta pirkėjo turto vieneto kaina;
T – turto vertė.
V. TURTO NAUDOS REIKŠMINGUMO NUSTATYMAS IR SPRENDIMO DĖL SANDORIO SUDARYMO PRIĖMIMAS
17. Siūlomo turto naudos reikšmingumas yra turto aplinkosauginės ir finansinės naudos vertinimo balų suma.
18. Jeigu turto naudos reikšmingumas – nuo 3 iki 10 balų, kur minimalus aplinkosauginės naudos balas turi būti ne mažesnis kaip 1, o minimalus finansinės naudos balas – ne mažesnis kaip 2 balai, laikoma, kad tokio sandorio aplinkosauginė ir finansinė nauda reikšminga. Jeigu šių sąlygų nėra, laikoma, kad tokio sandorio aplinkosauginė ir finansinė nauda mažai reikšminga, todėl Lietuvos Respublikos Vyriausybei rekomenduojama nesudaryti NNV įsigijimo ir perleidimo sandorio.
19. Įvertinusi turto naudos reikšmingumą, Aplinkos ministerija parengia pagrindimą (išvadą) dėl turto aplinkosauginės ir finansinės naudos reikšmingumo. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo projektas kartu su pagrindimu (išvada) dėl aplinkosauginės ir finansinės naudos reikšmingumo teikiamas Lietuvos Respublikos Vyriausybei. Prie išvados pridedami ir su pasiūlymu susiję dokumentai, nurodyti Aprašo 8 punkte.