LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL FINANSŲ MINISTRO 2012 m. BALANDŽIO 11 d. ĮSAKYMO Nr. 1K-135 „DĖL 2009–2014 m. EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS IR NORVEGIJOS FINANSINIŲ MECHANIZMŲ ĮGYVENDINIMO LIETUVOJE“ PAPILDYMO

 

2013 m. vasario 14 d. Nr. 1K-063

Vilnius

 

P a p i l d a u Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 11 d. įsakymą Nr. 1K-135 „Dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimo Lietuvoje“ (Žin., 2012, Nr. 44-2179; 2013, Nr. 13-629) šiuo 3 punktu:

3. 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų techninės programos finansavimo ir įgyvendinimo taisykles.“

 

 

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                       RIMANTAS ŠADŽIUS

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 1K-135

(Lietuvos Respublikos finansų ministro 2013 m. vasario14 d. įsakymu Nr. 1K-063 redakcija)

 

2009–2014 m. EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS IR NORVEGIJOS FINANSINIŲ MECHANZIMŲ TECHNINĖS PROGRAMOS FINANSAVIMO IR ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės (toliau – EEE) ir Norvegijos finansinių mechanizmų techninės programos finansavimo ir įgyvendinimo taisyklės (toliau – taisyklės) reglamentuoja:

1.1. 2009–2014 m. EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų (toliau – mechanizmai) techninės paramos ir nacionalinio dvišalio bendradarbiavimo fondo (toliau – Fondas) lėšų planavimo, mechanizmų techninės paramos ir Fondo (toliau – techninė programa) rengimo, įgyvendinimo, išlaidų apmokėjimo, atsiskaitymo už techninės programos įgyvendinimą ir pažeidimų tyrimo tvarką;

1.2. komandiruočių išlaidų kompensavimo iš Fondo lėšų tvarką;

1.3. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – ministerija) administracijos padalinių veiksmus, susijusius su ministerijai skirtos techninės paramos lėšų naudojimu;

1.4. techninės programos dokumentų saugojimo tvarką.

2. Šios taisyklės parengtos atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos ir Islandijos, Lichtenšteino Kunigaikštystės ir Norvegijos Karalystės (toliau – valstybės donorės) 2011 m. gegužės 18 d. susitarimo memorandumą dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo įgyvendinimo (Žin., 2011, Nr. 71-3369) ir Lietuvos Respublikos ir Norvegijos Karalystės 2011 m. balandžio 5 d. susitarimo memorandumą dėl 2009–2014 m. Norvegijos finansinio mechanizmo įgyvendinimo (Žin., 2011, Nr. 56-2689) (toliau – susitarimo memorandumai), 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės įgyvendinimo reglamentą, patvirtintą 2011 m. sausio 18 d. EEE finansinio mechanizmo komiteto, ir 2009–2014 m. Norvegijos finansinio mechanizmo įgyvendinimo reglamentą, patvirtintą 2011 m. vasario 11 d. Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos (toliau kartu – Reglamentai), Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos ir EEE finansinio mechanizmo komiteto parengtą tipinę techninės paramos ir nacionalinio dvišalio bendradarbiavimo fondo paramos sutartį (toliau – paramos sutartis), 2009–2014 m. EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų dvišalių santykių stiprinimo gaires, patvirtintas 2012 m. kovo 29 d. EEE finansinio mechanizmo komiteto, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. sausio 18 d. nutarimą Nr. 57 „Dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimo Lietuvoje“ (Žin., 2012, Nr. 10-393), Institucijų, atsakingų už 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdymą ir kontrolę Lietuvoje, funkcijų aprašą (toliau – Funkcijų aprašas) ir 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programų ir projektų finansavimo ir įgyvendinimo taisykles (toliau – Programų ir projektų finansavimo ir įgyvendinimo taisyklės), patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2011 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 1K-135 (Žin., 2012, Nr. 44-2179; 2013, Nr. 13-629).

3. Visos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos yra apibrėžtos Reglamentuose, paramos sutartyje, Funkcijų apraše ir Programų ir projektų finansavimo ir įgyvendinimo taisyklėse.

4. Techninės paramos lėšas gali naudoti tik tie ministerijos administracijos padaliniai, kurie atsakingi už mechanizmų valdymą ir kontrolę Lietuvoje ir kurių išlaidos numatytos techninės programos biudžete (toliau – techninės paramos lėšų gavėjai):

4.1. nacionalinė koordinavimo institucija (toliau – koordinavimo institucija) – ministerijos Tarptautinės finansinės paramos koordinavimo skyrius;

4.2. tvirtinančioji institucija ir nacionalinis viešasis subjektas, atsakingas už ataskaitų apie pažeidimus rengimą ir teikimą (toliau – pranešimus apie pažeidimus teikianti institucija), – ministerijos Nacionalinio fondo departamentas;

4.3. audito institucija – ministerijos Vidaus audito ir finansų kontrolės metodologijos departamentas.

5. Fondo lėšas gali naudoti mechanizmų programų operatoriai, programų tiesioginio finansavimo projektų vykdytojai ir kitos su mechanizmų įgyvendinimu susijusios Lietuvos institucijos, kurias kaip tinkamus Fondo lėšų gavėjus nurodo valstybės donorės (toliau – Fondo lėšų gavėjai).

6. Techninės programos išlaidų apskaitą tvarko ministerijos Ekonomikos departamentas (toliau – Ekonomikos departamentas), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių buhalterinę apskaitą, nuostatomis.

7. Už mokėjimų iš valstybių donorių priėmimą ir techninės programos lėšų išmokėjimą atsakingas ministerijos Valstybės iždo departamentas (toliau – mokėjimo institucija).

8. Tinkamos finansuoti išlaidos apmokamos 100 procentų iš techninės programos lėšų, išlaikant taisyklėse nustatytą mechanizmų techninės paramos lėšų santykį.

9. Techninės programos lėšos planuojamos ir išmokamos atsižvelgiant į paramos sutartį ir vadovaujantis teisės aktais, reglamentuojančiais valstybės biudžeto sudarymą ir vykdymą.

 

II. TECHNINĖS PROGRAMOS RENGIMAS, TEIKIMAS, TVIRTINIMAS IR KEITIMAS

 

10. Techninės paramos lėšų gavėjai koordinavimo institucijos nustatytais terminais teikia visą informaciją, kurios reikia techninės programos biudžetui parengti.

11. Koordinavimo institucija techninės programos biudžeto projektą (toliau – biudžeto projektas) rengia vadovaudamasi Reglamentuose nustatyta tvarka ir terminais, atsižvelgdama į susitarimo memorandumus ir juose nurodytas techninės programos lėšas. Užpildžiusi Reglamentų 6 priedais patvirtintą formą, koordinavimo institucija viso paramos laikotarpio ir pirmųjų paramos kalendorinių metų biudžeto projektą per Dokumentacijos, atsiskaitymo ir informavimo sistemą (toliau – DORIS) arba raštu, jei DORIS neveikia, teikia Finansinių mechanizmų valdybai (toliau – FMV).

12. Jei FMV grąžina biudžeto projektą taisyti, koordinavimo institucija FMV nustatytais terminais per DORIS arba raštu, jei DORIS neveikia, pateikia FMV patikslintą biudžeto projektą.

13. Gavusi valstybių donorių pritarimą biudžeto projektui, koordinavimo institucija FMV pagal paramos sutarties formą Lietuvai parengtą ir suderintą paramos sutarties projektą Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių rengimą ir sudarymą reglamentuojančiose teisės aktuose nustatyta tvarka derina su suinteresuotomis institucijomis.

14. Koordinavimo institucija pagal suderintą paramos sutarties projektą su valstybėmis donorėmis sudaro paramos sutartį.

15. Ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo paramos sutarties sudarymo dienos informaciją apie sudarytą paramos sutartį koordinavimo institucija skelbia interneto svetainėje adresais www.norwaygrants.lt ir www.eeagrants.lt.

16. Kiekvienų vėlesnių paramos kalendorinių metų biudžetų projektus koordinavimo institucija per DORIS arba raštu, jei DORIS neveikia, pateikia FMV ne vėliau kaip prieš tai einančių metų rugsėjo 30 dieną. Jei FMV grąžina biudžeto projektą taisyti, atliekami taisyklių 12 punkte numatyti veiksmai.

17. Ne vėliau kaip praėjus dviem mėnesiams nuo paramos sutarties sudarymo dienos koordinavimo institucija parengia ir valstybėms donorėms raštu pateikia siūlomų Fondo veiklų ir sistemos, kurią ketinama sukurti siekiant įgyvendinti Fondo veiklas, aprašymą (toliau – veiklos planas).

18. Techninės paramos ir Fondo lėšų gavėjai pagal kompetenciją gali inicijuoti paramos sutarties keitimą ir (ar) viso įgyvendinimo laikotarpio bei kiekvienų kalendorinių metų techninės programos biudžeto keitimą, atsižvelgdami į socialinės ekonominės situacijos pokyčius ar techninės programos įgyvendinimo eigą.

19. Koordinavimo institucija nagrinėja techninės paramos ir Fondo lėšų gavėjų siūlymus keisti paramos sutartį ir (ar) techninės programos biudžetą ir priima sprendimą dėl keitimų tikslingumo.

20. Koordinavimo institucija prireikus organizuoja ir koordinuoja paramos sutarties ir (ar) kalendorinių metų techninės programos biudžeto keitimą. Gavusi techninės paramos lėšų gavėjų pateiktus siūlymus dėl paramos sutarties ir (ar) kalendorinių metų techninės programos biudžeto keitimo, koordinavimo institucija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų patikrina, ar siūlymai atitinka Reglamentus, ir, pritarusi siūlomiems pakeitimams, suderintus paramos sutarties ir (ar) kalendorinių metų biudžeto pakeitimo projektus išsiunčia FMV.

21. Išankstinis valstybių donorių paramos sutarties keitimo, susijusio su viso techninės programos įgyvendinimo laikotarpio ir biudžeto keitimu, patvirtinimas nebūtinas, jei tie pakeitimai yra:

21.1. sumų, sudarančių mažiau kaip 10 procentų visos techninės paramos, perskirstymas skirtingoms biudžeto išlaidų kategorijoms;

21.2. sumų, sudarančių mažiau kaip 10 procentų visos techninės paramos, perskirstymas techninės paramos lėšų gavėjams.

22. Koordinavimo institucija gali inicijuoti veiklos plano keitimą. Koordinavimo institucija parengia prašymą keisti veiklos planą ir raštu teikia jį FMV. Gavus valstybių donorių pritarimą, veiklos planas yra keičiamas.

 

III. TECHNINĖS PROGRAMOS LĖŠŲ PLANAVIMAS IR NAUDOJIMAS

 

23. Techninės programos lėšų panaudojimas turi būti planuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sudarymą ir vykdymą reglamentuojančiais teisės aktais, užtikrinant, kad:

23.1. FMV būtų pateikiami kuo tikslesni duomenys apie einamaisiais ir ateinančiais metais planuojamas gauti lėšas pagal teikiamas tarpines finansines ataskaitas;

23.2. sudarant Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą būtų numatyta reali ir kuo tikslesnė paramos lėšų, skiriamų techninei programai įgyvendinti, suma.

24. Techninės programos lėšos naudojamos laikantis Reglamentų, paramos sutarties ir taisyklių nuostatų.

25. Koordinavimo institucija, siekdama užtikrinti efektyvų techninės programos lėšų panaudojimą, esant poreikiui privalo inicijuoti asignavimų perskirstymą tarp ministerijos vykdomų valstybės biudžeto programų einamųjų metų mokėjimams atlikti ir (ar) imtis kitų teisės aktuose numatytų veiksmų.

 

IV. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI TECHNINĖS PROGRAMOS IŠLAIDOS

 

26. Tinkamomis finansuoti techninės programos išlaidomis laikomos:

26.1. išlaidos, atitinkančios Reglamentus ir paramos sutarties reikalavimus;

26.2. išlaidos, tiesiogiai susijusios su mechanizmų įgyvendinimu (jeigu paramos sutartyje nenumatyta kitaip);

26.3. išlaidos, faktiškai padarytos ir pagrįstos išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentais;

26.4. išlaidos, padarytos ir apmokėtos laikantis Europos Sąjungos (toliau – ES) ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių reikalavimų, įtrauktos į juridinių asmenų, kuriems skirtos techninės programos lėšos (jeigu paramos sutartyje nenumatyta kitaip), apskaitą, gali būti nustatomos ir patikrinamos bei patvirtinamos atitinkamais apskaitos dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatyme (Žin., 2001, Nr. 99-3515) ir kituose teisės aktuose nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus, ar lygiaverčiais įrodomaisiais dokumentais;

26.5. išlaidos, padarytos atliekant pirkimus, vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102);

26.6. išlaidos, kurios nebuvo apmokėtos iš techninės programos, ES ir (ar) kitos tarptautinės finansinės paramos arba valstybės, savivaldybių biudžetų lėšų.

27. Netinkamomis finansuoti techninės programos išlaidomis laikomos:

27.1. išlaidos, padarytos iki 2011 m. balandžio 5 d. (jeigu paramos sutartyje nenustatyta kitaip);

27.2. skolos palūkanos;

27.3. finansinių operacijų išlaidos (jei Reglamentuose ir paramos sutartyje nenustatyta kitaip);

27.4. atidėtos lėšos numatomiems nuostoliams padengti ar galimiems būsimiems įsipareigojimams;

27.5. valiutos keitimo išlaidos (jei Reglamentuose ir paramos sutartyje nenustatyta kitaip);

27.6. baudos ir (ar) teismų išlaidos;

27.7. išlaidos, finansuojamos kitos paramos lėšomis;

27.8. pridėtinės vertės mokestis, kurį bet kokiu pagrindu yra galimybė susigrąžinti neatsižvelgiant į tai, ar techninės paramos ar Fondo lėšų gavėjas jį faktiškai susigrąžino (jeigu paramos sutartyje nenustatyta kitaip);

27.9. nekilnojamojo turto pirkimo išlaidos;

27.10. kitos Reglamentuose ir paramos sutartyje nurodytos kaip netinkamos finansuoti išlaidos.

 


V. TECHNINĖS PARAMOS IŠLAIDŲ APMOKĖJIMAS

 

I. TECHNINĖS PARAMOS LĖŠŲ IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

28. Techninės paramos lėšų gavėjas visas techninės paramos išlaidas turi padaryti ne anksčiau, nei nustatyta paramos sutartyje, ir ne vėliau kaip iki 2017 m. gruodžio 31 dienos.

29. Techninės paramos lėšų gavėjas, inicijuojantis paslaugų ir (ar) prekių pirkimą iš techninės paramos lėšų, parengia ministerijos kancleriui raštą su prašymu leisti įsigyti nurodytas paslaugas ir (ar) prekes (toliau – raštas), kurį kartu su prie rašto pridedamais dokumentais teikia koordinavimo institucijai derinti (vizuoti).

30. Koordinavimo institucija, gavusi raštą, patikrina, ar jame numatytos išlaidos atitinka techninės paramos tikslą ir ar programoje planuojamos techninės paramos lėšos yra pakankamos numatytoms išlaidoms finansuoti. Patikrinusi gautą raštą koordinavimo institucija jį vizuoja.

31. Ministerijos kancleriui pritarus rašte nurodytų paslaugų ir (ar) prekių pirkimui iš techninės paramos lėšų, techninės paramos lėšų gavėjas, inicijavęs paslaugų ir (ar) prekių pirkimą, arba ministerijos kanclerio pavedimu kitas ministerijos administracijos padalinys organizuoja rašte nurodytų paslaugų ir (ar) prekių pirkimą.

32. Techninės paramos lėšų gavėjas, inicijavęs paslaugų ir (ar) prekių pirkimą iš techninės paramos lėšų, gavęs paslaugų teikėjo (-ų) ir (ar) prekių tiekėjo (-ų) išrašytą sąskaitą ir (ar) kitus išlaidų pagrindimo dokumentus, patikrina (derina), ar jie atitinka paslaugų teikimo ir (arba) prekių tiekimo sutartyje nustatytas sąlygas, ir, jeigu sąskaita tinkama apmokėti, rengia ministerijos kancleriui raštą, kurį kartu su pridedamais dokumentais teikia koordinavimo institucijai derinti (vizuoti). Rašte ministerijos kancleriui techninės paramos lėšų gavėjas nurodo:

32.1. kokios paslaugos ir (ar) prekės buvo įsigytos;

32.2. paslaugų teikėją (-us) ir (ar) prekių tiekėją (-us) ir jo (jų) rekvizitus;

32.3. atitinkamos ministerijos programos, iš kurios turi būti pervestos lėšos, priemonės, funkcinės klasifikacijos, finansavimo šaltinio ir išlaidų ekonominės klasifikacijos kodus;

32.4. mokėjimo sumą ir valiutą, kuria mokėjimas turi būti atliktas;

32.5. techninės paramos veiklos sritį (-is), iš kuriai (-ioms) finansuoti skiriamų lėšų turi būti apmokėtos padarytos išlaidos;

32.6. mokėjimo terminą, jei reikalinga.

33. Prie rašto turi būti pridedami išlaidų pagrindimo dokumentai (paslaugų teikėjo (-ų) ir (ar) prekių tiekėjo (-ų) pateiktų sąskaitų, paslaugų ir (ar) prekių perdavimo–priėmimo aktų, sudarytų paslaugų teikimo ir (ar) prekių tiekimo sutarčių ir (ar) kitų dokumentų originalai ar kopijos).

34. Išlaidos, padarytos iš techninės paramos lėšų, apmokamos pagal šį santykį:

34.1. 45,71 procento iš 2009–2014 m. EEE finansinės paramos lėšų;

34.2. 54,29 procento iš 2009–2014 m. Norvegijos finansinės paramos lėšų.

35. Ekonomikos departamentas, vadovaudamasis ministerijos kanclerio rezoliucija ir Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 (Žin., 2000, Nr. 65-1976; 2007, Nr. 90-3604) (toliau – Lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklės), pagal pateiktą Valstybės biudžeto, apskaitos ir mokėjimų (toliau – VBAM) sistemos formą MOK-01 „Mokėjimo paraiškos“ (Lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių 1 priedas) (toliau – mokėjimo paraiška) parengia mokėjimo paraišką mokėjimo institucijai dėl techninės paramos lėšų, numatytų pagal atitinkamą ministerijos vykdomą programą, pervedimo.

36. Ministerijos padarytas valstybės tarnautojų (darbuotojų) darbo užmokesčio išlaidas Ekonomikos departamentas apmoka iš techninės paramos lėšų, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymais ar ministerijos kanclerio potvarkiais dėl valstybės tarnautojų (darbuotojų) priėmimo į darbą.

37. Ministerijos valstybės tarnautojų (darbuotojų) padarytas komandiruočių išlaidas Ekonomikos departamentas apmoka iš techninės paramos lėšų, gavęs Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymo ar ministerijos kanclerio potvarkio dėl komandiruotės kopiją, patvirtintą tikrumo žyma, ir, jei būtina, kitus išlaidų pagrindimo dokumentus.

38. Mokėjimo institucija per 5 darbo dienas pasibaigus mėnesiui informuoja koordinavimo instituciją apie per praėjusį mėnesį atliktus techninės programos lėšų mokėjimus, pateikdama atliktų mokėjimų išrašų kopijas, patvirtintas tikrumo žyma.

39. Ekonomikos departamentas per 5 darbo dienas pasibaigus mėnesiui koordinavimo institucijai raštu pateikia per praėjusį mėnesį iš techninės paramos lėšų apmokėtų sąskaitų, avansinių apyskaitų, susijusių su komandiruočių išlaidomis, valstybės tarnautojų (darbuotojų) darbo užmokesčio ir su juo susijusių išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijas, patvirtintas tikrumo žyma.

 

II. TECHNINĖS PARAMOS FINANSAVIMO IR ADMINISTRAVIMO SUTARČIŲ ĮGYVENDINIMAS IR PRIEŽIŪRA

 

40. Visos paslaugų teikimo ir (ar) prekių tiekimo sutartys su paslaugų teikėjais ir (ar) prekių tiekėjais pasirašomos ministerijos darbo reglamente nustatyta tvarka.

41. Su prekių ir (ar) paslaugų įsigijimu susiję išlaidų pagrindimo dokumentai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas įvykus ūkinei operacijai Ekonomikos departamentui pateikiami su Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatyme nurodytais visais privalomais dokumentų rekvizitais.

42. Techninės paramos lėšų gavėjas, inicijavęs ir (ar) organizavęs prekių ir (ar) paslaugų pirkimą iš techninės paramos lėšų, imasi būtinų priemonių, kad padarytos išlaidos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti pagal Reglamentus ir paramos sutartį.

43. Techninės paramos lėšų gavėjas, įsigydamas prekes ir (ar) paslaugas, užtikrina Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo ir Lietuvos Respublikos finansų ministerijos supaprastintų viešųjų pirkimų taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2011 m. vasario 8 d. įsakymu Nr. 1K-048 (Žin., 2011, Nr. 19-921), nuostatų laikymąsi.

44. Ministerijai sudarius paslaugų teikimo ir (ar) prekių tiekimo sutartis, finansuojamas iš techninės paramos lėšų, techninės paramos lėšų gavėjai, organizavę prekių ir (ar) paslaugų, finansuojamų iš techninės paramos lėšų, pirkimus, per 5 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo dienos pateikia koordinavimo institucijai paslaugų teikimo ir (ar) prekių tiekimo sutarčių ir kitų su viešaisiais pirkimais susijusių dokumentų kopijas, patvirtintas tikrumo žyma.

45. Ministerijos Personalo skyrius tuo atveju, kai ministerijos valstybės tarnautojas arba pagal darbo sutartį dirbantis darbuotojas (toliau – darbuotojas), užimantis pareigybę, nurodytą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. rugpjūčio 23 d. įsakyme Nr. 1K-290 „Dėl Finansų ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių funkcijų susiejimo su 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimo funkcijų atlikimu patvirtinimo“ (toliau – įsakymas dėl funkcijų susiejimo), perkeliamas arba atleidžiamas iš pareigų, per 3 darbo dienas nuo Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymo arba ministerijos kanclerio potvarkio dėl darbuotojo perkėlimo arba atleidimo įsigaliojimo dienos koordinavimo institucijai pateikia informaciją, nurodydamas perkelto ar atleisto darbuotojo vardą, pavardę, ministerijos administracijos padalinio (departamento ir (arba) skyriaus) pavadinimą, pareigų pavadinimą ir darbuotojo perkėlimo arba atleidimo datą.

Techninės paramos lėšų gavėjai tuo atveju, kai priimamas darbuotojas, kurio pareigybių funkcijos turi būti susiejamos su mechanizmų administravimo funkcijomis, per 3 darbo dienas nuo Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymo arba ministerijos kanclerio potvarkio dėl darbuotojo priėmimo įsigaliojimo dienos koordinavimo institucijai pateikia informaciją, nurodydami priimto darbuotojo vardą, pavardę, ministerijos administracijos padalinio (departamento ir (arba) skyriaus) pavadinimą, pareigų pavadinimą, darbuotojo priėmimo datą ir funkcijų susiejimą su mechanizmų administravimo funkcijomis.

46. Koordinavimo institucija, gavusi iš ministerijos Personalo skyriaus ar techninės paramos lėšų gavėjų informaciją apie priimtą ar perkeltą į pareigas darbuotoją, kuris užims pareigybę, nustatytą įsakyme dėl funkcijų susiejimo, rengia įsakymo dėl funkcijų susiejimo pakeitimą. Koordinavimo institucija gali prašyti iš kitų techninės paramos lėšų gavėjų informacijos ir duomenų, reikalingų įsakymo dėl funkcijų susiejimo pakeitimui parengti.

47. Ekonomikos departamentas, skaičiuodamas darbuotojų, kurių pareigybių funkcijų susiejimas nustatytas įsakyme dėl funkcijų susiejimo, darbo užmokestį ir su juo susijusias išlaidas, finansuotinas iš techninės paramos lėšų, vadovaujasi įsakyme dėl funkcijų susiejimo nustatytais principais ir valstybės tarnybą ar darbo santykius reglamentuojančiais teisės aktais.

48. Ekonomikos departamentas išmoka darbo užmokestį ir apmoka su juo susijusias išlaidas iš techninės paramos lėšų pagal darbuotojų pareigybių funkcijų susiejimą su mechanizmų administravimo funkcijomis nuo įsakymo dėl funkcijų susiejimo įsigaliojimo dienos.

 

VI. FONDO ĮGYVENDINIMO IR FINANSAVIMO NUOSTATOS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

49. Fondo lėšos yra skirtos Fondo lėšų gavėjų komandiruočių į patirties dalijimosi renginius, kurių organizavimą remia atsakingos valstybių donorių institucijos, išlaidoms kompensuoti.

50. Fondo lėšos skiriamos atsižvelgiant į faktiškai padarytas komandiruočių išlaidas, veiklos plane numatytiems pareiškėjams komandiruočių išlaidoms į veiklos plane nurodytus susitikimus kompensuoti.

51. Išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis įgyvendinant Fondo veiklas yra nuo 2011 m. balandžio 5 d. iki 2017 m. spalio 31 d.

52. Dokumentai komandiruočių išlaidoms kompensuoti, teikiami koordinavimo institucijai, turi būti tinkamai parengti. Papildomas dokumentų teikimas po jų pateikimo koordinavimo institucijai, išskyrus taisyklėse nustatytus atvejus, neleidžiamas.

53. Dokumentai komandiruočių išlaidoms kompensuoti gali būti išsiųsti naudojantis registruoto pašto ir (ar) pasiuntinių teikiamomis paslaugomis arba pristatyti tiesiogiai. Dokumentai komandiruočių išlaidoms kompensuoti, pateikti po šių taisyklių 60 punkte nustatyto termino, atmetami.

 

II. FONDO LĖŠŲ GAVĖJŲ ATSTOVŲ KOMANDIRUOČIŲ Į FMV IR VALSTYBIŲ DONORIŲ DARBO SUSITIKIMUS IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMAS

 

54. Ministerija koordinavimo institucijos sprendimu kompensuoja Fondo lėšų gavėjų atstovų (toliau – atstovai) komandiruočių į FMV ir (ar) valstybių donorių rengiamus darbo susitikimus (toliau – komandiruotės į susitikimus) išlaidas.

55. Atstovų komandiruočių į susitikimus išlaidos kompensuojamos tik tuo atveju, jei prieš atstovui išvykstant į susitikimą Fondo lėšų gavėjas ir (arba) koordinavimo institucija buvo gavusi FMV dokumentą, kuriuo patvirtinama, kad komandiruočių į susitikimus išlaidos gali būti kompensuojamos iš Fondo lėšų.

56. Ministerija koordinavimo institucijos sprendimu kompensuoja šias atstovų komandiruočių į susitikimus išlaidas:

56.1. dienpinigius;

56.2. gyvenamojo ploto nuomos išlaidas;

56.3. kelionės į užsienio valstybę visų rūšių transporto priemonėmis (išskyrus lengvuosius automobilius, taksi) ir jos teritorijoje visų rūšių transporto priemonėmis išlaidas, jeigu jos susijusios su komandiruotės tikslais. Nuvykimo visų rūšių transporto priemonėmis Lietuvos Respublikos teritorijoje (lengvuoju automobiliu, taksi – tik miesto, kuriame gyvena komandiruotasis darbuotojas, teritorijoje) į oro ar jūrų uostą, geležinkelio ar autobusų stotį ir parvykimo iš jų išvykimo į komandiruotę ir parvykimo iš jos dienomis išlaidas;

56.4. dokumentų, susijusių su išvykimu, tvarkymo išlaidas, įskaitant vykstančiųjų į užsienį kelionės draudimą, kurį gali sudaryti sveikatos draudimas, draudimas nuo nelaimingų atsitikimų, komandiruotės bagažo ir civilinės atsakomybės draudimas;

56.5. registravimosi renginyje mokestį (jei toks mokestis numatomas);

56.6. kitas su komandiruote susijusias būtinas išlaidas (registruoto bagažo mokestis, bagažo saugojimo mokestis ir kt.).

57. Komandiruočių į susitikimus išlaidos kompensuojamos Fondo lėšų gavėjams, apmokėjusiems atstovų komandiruočių išlaidas. Išlaidos kompensuojamos nuo taisyklių įsigaliojimo datos iš atitinkamiems biudžetiniams metams ministerijos asignavimuose numatytų Fondo lėšų.

58. Jeigu atstovas tos pačios komandiruotės metu ne tik vyksta į susitikimą, kurio komandiruotės išlaidos kompensuojamos, bet ir į kitą renginį, tokiu atveju koordinavimo institucijos sprendimu kompensuojama:

58.1. arba reikalavimus atitinkančio maršruto išlaidų suma;

58.2. arba pusė bendrų su komandiruote susijusių išlaidų sumos.

59. Fondo lėšų gavėjas koordinavimo institucijai atstovų komandiruočių į susitikimus išlaidoms kompensuoti pateikia šiuos dokumentus (toliau – dokumentai dėl komandiruočių išlaidų kompensavimo):

59.1. prašymą (raštą) kompensuoti atstovo komandiruotės išlaidas;

59.2. atskirai dėl kiekvieno susitikime dalyvavusio atstovo užpildytą paraišką kompensuoti atstovo komandiruotės išlaidas (taisyklių 1 priedas);

59.3. FMV dokumentą, kuriuo patvirtinama, kad susitikimo išlaidos gali būti kompensuojamos iš Fondo lėšų (jeigu Fondo lėšų gavėjas turi šį patvirtinimo dokumentą);

59.4. Fondo lėšų gavėjo, apmokėjusio atstovo kelionės išlaidas, vadovo arba jo įgalioto asmens sprendimo dėl atstovo siuntimo į komandiruotę kopiją;

59.5. komandiruotės išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalus arba kopijas, patvirtintas tikrumo žymomis;

59.6. kvietimo į susitikimą kopiją ir susitikimo darbotvarkę (jeigu Fondo lėšų gavėjas turi šiuos dokumentus);

59.7. susitikimo dalyvių sąrašo arba kito dokumento, kuriuo įrodomas atstovo dalyvavimas susitikime, kopiją (jeigu Fondo lėšų gavėjas turi šį dokumentą);

59.8. kelionių agentūros ar paties Fondo lėšų gavėjų parengtą pažymą arba kitą dokumentą, kuriame nurodytos atitinkamo maršruto komandiruotės išlaidos (taisyklių 58.1 punkte nurodytu atveju).

60. Dokumentai dėl komandiruočių išlaidų kompensavimo priimami nuo šių taisyklių įsigaliojimo dienos iki 2017 m. lapkričio 10 d. arba iki panaudojamos visos Fondo lėšos.

61. Ministerija koordinavimo institucijos sprendimu Fondo lėšų gavėjams nekompensuoja ar kompensuoja dalį komandiruočių į susitikimus išlaidų, jeigu:

61.1. Fondo lėšų gavėjas pateikia ne visus dokumentus dėl komandiruočių išlaidų kompensavimo arba pateikti dokumentai neatitinka taisyklių 59 punkte nustatytų reikalavimų;

61.2. nustatoma, kad nesilaikyta taisyklių 62 punkte nustatytų reikalavimų;

61.3. panaudotos visos Fondo lėšos, skirtos atstovų komandiruočių į susitikimus išlaidoms kompensuoti.

62. Fondo lėšų gavėjas, apmokėjęs atstovų komandiruočių išlaidas, privalo užtikrinti, kad:

62.1. dokumentuose dėl komandiruočių išlaidų kompensavimo būtų pateikiama informacija tik apie susitikimuose, kurių dalyvių komandiruočių išlaidos gali būti kompensuojamos, dalyvavusius atstovus;

62.2. vykstant į susitikimą atitinkama transporto priemone būtų įsigyjami ekonominės klasės bilietai, išskyrus atvejus, kai tokių bilietų įsigyti nėra galimybių;

62.3. dokumentai dėl atstovų komandiruočių išlaidų kompensavimo nebūtų teikiami, jeigu šios išlaidos apmokamos ne iš Fondo lėšų.

63. Koordinavimo institucija, esant poreikiui, gali keisti Fondo lėšų gavėjų atstovų komandiruočių į FMV ir valstybių donorių darbo susitikimus išlaidų kompensavimo tvarką ir privalo Fondo lėšų gavėjams išsiųsti informacinius raštus apie pakeitimus, o prireikus gali jų prašyti pateikti su pakeitimais susijusią papildomą informaciją ir (ar) dokumentus ir (ar) patikslinti paraišką kompensuoti atstovo komandiruotės išlaidas.

 

III. FONDO LĖŠŲ IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

64. Fondo lėšų gavėjai, norėdami kompensuoti atstovų komandiruočių išlaidas Fondo lėšomis, parengia ir taisyklėse nustatyta tvarka teikia koordinavimo institucijai dokumentus dėl atstovų komandiruočių išlaidų kompensavimo.

65. Jei koordinavimo institucijai pateikiami ne visi taisyklių 59 punkte nurodyti dokumentai ir (ar) jie neatitinka nustatytų reikalavimų, koordinavimo institucija gali Fondo lėšų gavėjų prašyti jos nustatyta tvarka ir terminais pateikti papildomus dokumentus ir (ar) patikslinti koordinavimo institucijai pateiktus dokumentus.

66. Koordinavimo institucija, siekdama įsitikinti ir patvirtinti, kad pateiktuose dokumentuose nurodytos komandiruotės išlaidos buvo faktiškai padarytos ir nepažeidžia Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktų, Reglamentų, susitarimo memorandumų, paramos sutarties ir taisyklių nuostatų:

66.1. tikrina Fondo lėšų gavėjų pateiktuose dokumentuose dėl išlaidų kompensavimo nurodytų išlaidų tinkamumą finansuoti;

66.2. vykdo dvigubo tos pačios komandiruotės tų pačių išlaidų finansavimo rizikos kontrolę.

67. Koordinavimo institucija, gavusi Fondo lėšų gavėjo pateiktus dokumentus dėl atstovų komandiruočių išlaidų kompensavimo ir ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo dokumentų dėl atstovų komandiruočių išlaidų kompensavimo gavimo dienos juos patikrinusi, parengia išvadą dėl išlaidų tinkamumo finansuoti pagal taisyklių 2 priede nustatytą formą.

68. Koordinavimo institucija išvados dėl išlaidų tinkamumo finansuoti originalą kartu su lydraščiu teikia Ekonomikos departamentui. Išvados dėl išlaidų tinkamumo finansuoti kopija kartu su lydraščiu teikiama Fondo lėšų gavėjui, pateikusiam dokumentus dėl komandiruočių išlaidų kompensavimo.

69. Išlaidos, padarytos iš Fondo lėšų, kompensuojamos pagal šį santykį:

69.1. 45,71 procento iš 2009–2014 m. EEE finansinės paramos lėšų;

69.2. 54,29 procento iš 2009–2014 m. Norvegijos finansinės paramos lėšų.

70. Ekonomikos departamentas, vadovaudamasis Lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, per VBAM sistemą parengia mokėjimo paraišką mokėjimo institucijai dėl Fondo lėšų, numatytų pagal atitinkamą programą, pervedimo.

71. Fondo lėšos jų gavėjams turi būti pervestos ne vėliau kaip iki 2017 m. lapkričio 30 d.

72. Ekonomikos departamentas per 5 darbo dienas pasibaigus mėnesiui koordinavimo institucijai raštu pateikia per praėjusį mėnesį iš Fondo lėšų apmokėtų išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijas, patvirtintas tikrumo žyma.

 

VII. TIKĖTINŲ TARPINIŲ MOKĖJIMŲ SUMŲ PROGNOZAVIMAS

 

73. Techninės paramos lėšų gavėjai kiekvienais metais iki sausio 20 d., balandžio 20 d., rugpjūčio 20 d. ir lapkričio 10 d. koordinavimo institucijos prašymu pagal kompetenciją teikia koordinavimo institucijai pagal pasirašytas paslaugų teikimo ir (ar) prekių tiekimo sutartis ir kitus turimus duomenis (pavyzdžiui, tikėtiną darbo užmokestį ir su juo susijusias išlaidas, planuojamas komandiruočių išlaidas ir kt.) parengtą informaciją, reikalingą tikėtinų tarpinių mokėjimų pagal teikiamas tarpines finansines ataskaitas sumų prognozėms parengti.

74. Koordinavimo institucija, atsižvelgdama į jai pateiktą taisyklių 73 punkte nurodytą informaciją ir koordinavimo institucijos planuojamas patirti techninės programos išlaidas, parengia ir iki vasario 1 d., gegužės 1 d., rugsėjo 1 d. ir lapkričio 20 d. teikia tvirtinančiajai institucijai tikėtinų tarpinių mokėjimų pagal teikiamas tarpines finansines ataskaitas sumų prognozes.

75. Tvirtinančioji institucija kiekvienais metais iki vasario 20 d., gegužės 20 d., rugsėjo 20 d. ir gruodžio 10 d. teikia FMV tikėtinų tarpinių mokėjimų pagal teikiamas tarpines finansines ataskaitas sumų prognozes pagal Reglamentų 7 prieduose nustatytą formą anglų kalba.

 

VIII. Techninės programos Išlaidų deklaracijos Rengimas, Derinimas, teikimas IR IŠLAIDŲ PRIPAŽINIMAS TINKAMOMIS DEKLARUOTI fmv

 

76. Koordinavimo institucija rengia techninės programos išlaidų deklaraciją pagal taisyklių 3 priede pateiktą formą, kurioje deklaruoja padarytas ir apmokėtas techninės programos išlaidas, ir teikia ją išorės auditoriams, kurie patvirtina išlaidų tinkamumą finansuoti iš techninės programos lėšų ir teikia audito išvadą.

77. Koordinavimo institucija, rengdama techninės programos išlaidų deklaraciją, privalo prie deklaracijos pridėti išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijas, patvirtintas tikrumo žyma.

78. Techninės paramos ir Fondo lėšų gavėjų padarytos techninės programos išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatyme nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus, arba lygiaverčiais įrodomaisiais dokumentais.

79. Koordinavimo institucija užpildytą ir pasirašytą techninės programos išlaidų deklaraciją teikia Ekonomikos departamentui, kuris ne ilgiau kaip per 3 darbo dienas ją patikrina. Ekonomikos departamento direktoriaus pasirašyta išlaidų deklaracija teikiama pasirašyti už atitinkamą Lietuvos Respublikos finansų ministro nustatytą veiklos sritį atsakingam viceministrui.

80. Į atitinkamo ataskaitinio laikotarpio techninės programos išlaidų deklaracijas įtraukiamos visos techninės paramos ir Fondo lėšų gavėjų nuo atitinkamo ataskaitinio laikotarpio pradžios iki laikotarpio pabaigos, tai yra nuo sausio 1 d. iki balandžio 30 d., nuo gegužės 1 d. iki rugpjūčio 31 d., nuo rugsėjo 1 d. iki gruodžio 31 d. imtinai, padarytos tinkamos finansuoti techninės programos išlaidos. Į pirmą teikiamą išlaidų deklaraciją įtraukiamos tinkamos finansuoti techninės programos išlaidos, padarytos nuo pirmos išlaidų tinkamumo finansuoti dienos iki atitinkamo ataskaitinio laikotarpio pabaigos. Jeigu koordinavimo institucija į techninės programos išlaidų deklaraciją neįtraukia per atitinkamą ataskaitinį laikotarpį padarytų tam tikrų techninės programos išlaidų, tai tos išlaidos įtraukiamos į kitą techninės programos išlaidų deklaraciją.

81. Audito išvadą dėl techninės programos išlaidų, kurias techninės paramos ir Fondo lėšų gavėjai padarė iki balandžio 30 d., tinkamumo finansuoti koordinavimo institucija turi gauti iki gegužės 31 d., dėl išlaidų, padarytų iki rugpjūčio 31 d., – iki rugsėjo 30 d., dėl išlaidų, padarytų iki gruodžio 31 d., – iki sausio 31 d.

82. Techninės paramos ir Fondo lėšų gavėjų padarytos ir į ataskaitinio laikotarpio techninės programos išlaidų deklaraciją įtrauktos išlaidos pripažįstamos deklaruotinomis FMV tą dieną, kai koordinavimo institucija gauna išorės auditoriaus parengtą išvadą dėl techninės programos išlaidų deklaracijoje deklaruotų išlaidų su nurodyta tinkamų finansuoti techninės programos išlaidų suma.

83. Išlaidas, pripažintas deklaruotinomis FMV, koordinavimo institucija įtraukia į atitinkamo laikotarpio tarpines finansines ataskaitas, kurių forma nustatyta Reglamentų 11 prieduose (toliau – finansinė ataskaita).

 

IX. finansinių ataskaitų rengimas ir teikimas FMV

 

84. Koordinavimo institucija rengia ir teikia tvirtinančiajai institucijai finansines ataskaitas. Finansinės ataskaitos rašomos anglų kalba.

85. Prieš teikdama pirmąją finansinę ataskaitą, koordinavimo institucija tvirtinančiajai institucijai raštu pateikia asmenų, įgaliotų pasirašyti finansines ataskaitas, parašų pavyzdžius. Pasikeitus finansines ataskaitas pasirašyti įgaliotiems asmenims, koordinavimo institucija nedelsdama informuoja tvirtinančiąją instituciją ir raštu pateikia naujus įgaliotų asmenų parašų pavyzdžius.

86. Į atitinkamo ataskaitinio laikotarpio finansines ataskaitas kaupiamuoju būdu įtraukiamos tinkamos finansuoti techninės programos išlaidos pagal visus finansavimo šaltinius nuo išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpio pradžios iki atitinkamo ataskaitinio laikotarpio, tai yra balandžio 30 d., rugpjūčio 31 d. ir gruodžio 31 d. imtinai, pabaigos pagal išlaidų pripažinimo deklaruotinomis datą, kuri nustatoma vadovaujantis taisyklių 82 punktu, ir planuojamų per ateinantį ataskaitinį laikotarpį pripažinti deklaruotinomis išlaidų prognozė, tai yra į finansinę ataskaitą, kurioje įtrauktos išlaidos už ataskaitinį laikotarpį iki balandžio 30 d., įtraukiama planuojamų pripažinti deklaruotinomis išlaidų prognozė nuo rugsėjo 1 d. iki gruodžio 31 d., už ataskaitinį laikotarpį iki rugpjūčio 31 d. – prognozė nuo ateinančių metų sausio 1 d. iki balandžio 30 d. ir už ataskaitinį laikotarpį iki gruodžio 31 d. – prognozė nuo ateinančių metų gegužės 1 d. iki rugpjūčio 31 d. Įgaliotų asmenų patvirtintą finansinę ataskaitą, kurioje įtrauktos išlaidos už laikotarpį iki balandžio 30 d., koordinavimo institucija tvirtinančiajai institucijai teikia iki birželio 10 d., už ataskaitinį laikotarpį iki rugpjūčio 31 d. – iki spalio 10 d. ir už ataskaitinį laikotarpį iki gruodžio 31 d. – iki vasario 10 d.

87. Tvirtinančioji institucija pagal vidaus procedūrų vadovą patikrina ir patvirtina iš koordinavimo institucijos gautas finansines ataskaitas ir iki kiekvienų metų liepos 15 d., lapkričio 15 d. ir kovo 15 d. jas pateikia FMV. Apie pateiktas finansines ataskaitas tvirtinančioji institucija per 5 darbo dienas informuoja koordinavimo instituciją ir mokėjimo instituciją.

88. Techninės programos lėšos pervedamos FMV Reglamentuose nustatyta tvarka į atskiras valstybės iždo sąskaitas, skirtas paramos lėšoms, kiekvienų metų rugpjūčio 15 d., gruodžio 15 d. ir balandžio 15 d. pagal tvirtinančiosios institucijos FMV pateiktas finansines ataskaitas.

89. Jeigu pateiktose finansinėse ataskaitose prašytos ir gautos techninės programos lėšos sutampa, apie techninės programos lėšų gavimą mokėjimo institucija per 5 darbo dienas nuo lėšų gavimo dienos informuoja koordinavimo instituciją ir tvirtinančiąją instituciją arba informaciją apie gautas techninės programos lėšas įveda į Europos Sąjungos struktūrinės paramos kompiuterinės informacinės valdymo ir priežiūros sistemos mechanizmų posistemį (toliau – SFMIS), jei yra įdiegtos atitinkamos funkcinės galimybės. Jeigu pateiktose finansinėse ataskaitose prašytos ir gautos techninės programos lėšos nesutampa, apie techninės programos lėšų gavimą mokėjimo institucija per 5 darbo dienas nuo lėšų gavimo dienos informuoja tvirtinančiąją instituciją, kuri išsiaiškina lėšų nesutapimo priežastis ir informuoja mokėjimo instituciją apie tai, kokia gautų lėšų dalis skiriama techninei programai. Per 5 darbo dienas nuo informacijos iš tvirtinančiosios institucijos gavimo dienos mokėjimo institucija apie techninės programos lėšų gavimą informuoja koordinavimo instituciją arba informaciją apie gautas techninės programos lėšas įveda į SFMIS, jei yra įdiegtos atitinkamos funkcinės galimybės.

 

X. ATSISKAITYMAS VALSTYBĖMS DONORĖMS UŽ TECHNINĖS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMĄ

 

90. Metinė techninės paramos įgyvendinimo ataskaita už praėjusius kalendorinius metus anglų kalba rengiama taip:

90.1. techninės paramos lėšų gavėjai koordinavimo institucijos prašymu ne vėliau kaip iki kiekvienų metų sausio 15 dienos pateikia koordinavimo institucijai informaciją apie techninės paramos įgyvendinimą, reikalingą metinei techninės paramos įgyvendinimo ataskaitai parengti;

90.2. koordinavimo institucija, gavusi techninės paramos lėšų gavėjų pateiktą informaciją, reikalingą metinei techninės paramos įgyvendinimo ataskaitai parengti, ją patikrina, pagal kompetenciją papildo ir pagal Reglamentų 9 prieduose nustatytą formą ir reikalavimus parengia metinę techninės paramos įgyvendinimo ataskaitą, kurią, suderinusi su techninės paramos lėšų gavėjais, kasmet ne vėliau kaip iki vasario 15 dienos teikia FMV.

91. Galutinė techninės paramos įgyvendinimo ataskaita anglų kalba rengiama taip:

91.1. techninės paramos lėšų gavėjai koordinavimo institucijos prašymu per 1 mėnesį nuo paskutinės veiklos pagal techninę paramą įgyvendinimo dienos, bet ne vėliau kaip iki 2018 m. vasario 1 d., pagal kompetenciją parengia ir koordinavimo institucijai pateikia informaciją apie techninės paramos įgyvendinimą, reikalingą galutinei techninės paramos įgyvendinimo ataskaitai parengti;

91.2. koordinavimo institucija, gavusi techninės paramos lėšų gavėjų pateiktą informaciją, reikalingą galutinei techninės paramos įgyvendinimo ataskaitai parengti, ją patikrina, pagal kompetenciją papildo ir pagal Reglamentų 9 prieduose nustatytą formą ir reikalavimus parengia galutinės techninės paramos įgyvendinimo ataskaitos ir jos finansinio priedo (techninės paramos ir Fondo) projektus, kuriuos ne vėliau kaip iki 2018 m. vasario 20 d. teikia tvirtinančiajai institucijai.

92. Tvirtinančioji institucija, gavusi iš koordinavimo institucijos parengtą galutinę techninės paramos įgyvendinimo ataskaitą, tikrina ir pagal kompetenciją tvirtina galutinės techninės paramos įgyvendinimo ataskaitos finansinį priedą ir ne vėliau kaip iki 2018 m. kovo 15 d. galutinę techninės paramos įgyvendinimo ataskaitą teikia FMV.

93. Taisyklių 91–92 punktuose nurodyti terminai gali būti koordinavimo institucijos pratęsti, jei FMV pratęsia techninės paramos išlaidų tinkamumo finansuoti terminą.

94. FMV paprašius patikslinti metinę ar galutinę techninės paramos įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) pateikti papildomą informaciją, koordinavimo institucija organizuoja metinės ar galutinės ataskaitos patikslinimą ir (ar) papildomos informacijos pateikimą atitinkamai taisyklių 91 arba 92 punkte nustatyta tvarka ir FMV nustatytais terminais.

95. Koordinavimo institucija už Fondo veiklų įgyvendinimą atsiskaito valstybėms donorėms anglų kalba pagal Reglamentų 3 prieduose nustatytą formą ir reikalavimus parengtose metinėse strateginėse ataskaitose ir galutinėje strateginėje ataskaitoje.

 

XI. NETINKAMAI ĮGYVENDINAMA TECHNINĖ PROGRAMA. TECHNINĖS PROGRAMOS LĖŠŲ GRĄŽINIMAS IR APSKAITA

 

96. Koordinavimo institucija atlieka pažeidimų tyrimą dėl techninės programos lėšų, priima sprendimą dėl netinkamai išmokėtų ir (ar) panaudotų lėšų, įtariamus ir nustatytus pažeidimus registruoja Įtariamų ir nustatytų pažeidimų registracijos žurnale ar SFMIS, jei yra įdiegtos atitinkamos funkcinės galimybės, ir informaciją apie įtariamus ir nustatytus techninės programos lėšų pažeidimus teikia Programų ir projektų finansavimo ir įgyvendinimo taisyklėse nustatyta tvarka, veikdama kaip programos operatorius ir viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra.

97. Techninės programos lėšos, išmokėtos ir (ar) panaudotos pažeidžiant teisės aktus ir (ar) susitarimo memorandumus, ir (ar) paramos sutartį, į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą grąžinamos arba nurašomos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

 

XII. DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS IR PRIEINAMUMAS

 

98. Koordinavimo institucija, tvirtinančioji institucija, mokėjimo institucija, pranešimus apie pažeidimus teikianti institucija, audito institucija, techninės paramos ir Fondo lėšų gavėjai visų su techninės programos įgyvendinimu susijusių dokumentų saugojimą organizuoja vadovaudamiesi Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 (Žin., 2011, Nr. 32-1534).

99. Visais atvejais turi būti sudaryta galimybė Norvegijos užsienio reikalų ministerijos, EEE finansinio mechanizmo komiteto, FMV, Norvegijos Karalystės generalinio auditoriaus biuro, Europos laisvosios prekybos asociacijos auditorių valdybos, audito institucijos ir Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės atsakingiems pareigūnams susipažinti su visais dokumentais techninės programos įgyvendinimo metu ir 3 metus po galutinės techninės paramos įgyvendinimo ataskaitos patvirtinimo FMV dienos.

100. Techninės paramos lėšų gavėjai privalo užtikrinti su techninės programos įgyvendinimu susijusių dokumentų saugumą ir prieinamumą koordinavimo institucijos, tvirtinančiosios institucijos, pranešimus apie pažeidimus teikiančios institucijos, mokėjimo institucijos ir audito institucijos atstovams.

101. FMV patvirtinus galutinę techninės paramos įgyvendinimo ataskaitą, koordinavimo institucija informuoja apie tai Fondo lėšų gavėjus ir primena dokumentų saugojimo terminą.

102. Fondo lėšų gavėjai privalo saugoti:

102.1. dokumentų dėl komandiruočių išlaidų kompensavimo kopijas kartu su išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalais;

102.2. susirašinėjimo su koordinavimo institucija dokumentų kopijas ir kitus su techninės programos įgyvendinimu susijusius dokumentus.

103. Tvirtinančioji institucija privalo saugoti:

103.1. susirašinėjimo su FMV ir kitomis valstybės institucijomis dėl techninės programos įgyvendinimo dokumentų originalus arba kopijas;

103.2. tarpinių finansinių ataskaitų, teikiamų FMV, kopijas;

103.3. galutinės techninės paramos įgyvendinimo ataskaitos, teikiamos FMV, kopiją;

103.4. tikėtinų tarpinių mokėjimų pagal teikiamas tarpines finansines ataskaitas sumų prognozių, teikiamų FMV, kopijas;

103.5. atliktų patikrinimų ataskaitų originalus ir kitus su techninės programos įgyvendinimu susijusius dokumentus.

104. Koordinavimo institucija privalo saugoti:

104.1. ataskaitų, teikiamų FMV, kopijas;

104.2. susirašinėjimo su tvirtinančiąja institucija, pranešimus apie pažeidimus teikiančia institucija, mokėjimo institucija, audito institucija, Fondo lėšų gavėjais dokumentų originalus arba kopijas;

104.3. susirašinėjimo su FMV ir kitomis valstybės institucijomis dėl techninės programos įgyvendinimo dokumentų originalus arba kopijas;

104.4. išvadų dėl Fondo išlaidų tinkamumo finansuoti kopijas ir kitus dokumentus;

104.5. audito išvadas dėl techninės programos išlaidų ir kitus su techninės programos įgyvendinimu susijusius dokumentus.

105. Mokėjimo institucija privalo saugoti:

105.1. lėšų išmokėjimo dokumentų originalus ir (arba) kopijas;

105.2. techninės programos lėšų valdymo ir apskaitos dokumentų originalus ir (arba) kopijas ir kitus su techninės programos įgyvendinimu susijusius dokumentus.

106. Pranešimus apie pažeidimus teikianti institucija privalo saugoti:

106.1. pranešimų apie įtariamus ir nustatytus pažeidimus, teikiamų FMV, kopijas;

106.2. susirašinėjimo su FMV ir kitomis valstybės institucijomis dėl techninės programos įgyvendinimo dokumentų originalus arba kopijas ir kitus su techninės programos įgyvendinimu susijusius dokumentus.

107. Audito institucija privalo saugoti:

107.1. valdymo ir kontrolės sistemos vertinimo ataskaitos kopiją ir kitus susijusius dokumentus;

107.2. atliktų auditų ataskaitų originalus ir kitus susijusius dokumentus;

107.3. metinių ir galutinės audito ataskaitų kopijas;

107.4. susirašinėjimo su FMV ir kitomis valstybės institucijomis dėl techninės programos įgyvendinimo dokumentų originalus arba kopijas ir kitus su techninės programos įgyvendinimu susijusius dokumentus.

 

XIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

108. Funkcijų apraše nustatytos institucijos, atsakingos už techninės programos įgyvendinimą, vadovaudamosi Funkcijų aprašu, šiomis taisyklėmis, kitais teisės aktais ir dokumentais, pagal kompetenciją rengia ir tvirtina vidaus procedūrų vadovus, t. y. dokumentus, kuriais detalizuojamos taisyklės ir procedūros, kurias taiko institucija, siekdama užtikrinti veiksmingą jai priskirtų funkcijų atlikimą.

109. Institucijos, atsakingos už techninės programos valdymą ir kontrolę, prireikus užtikrina savo rengiamų dokumentų vertimą į anglų kalbą.

110. Už techninės programos lėšų teikimo užbaigimo organizavimą Reglamentuose ir FMV nustatyta tvarka atsakinga koordinavimo institucija.

111. Techninės programos užbaigimo procese dalyvauja ir reikalingą informaciją ir (ar) dokumentus koordinavimo institucijai paprašius jos nustatytais terminais teikia tvirtinančioji institucija, audito institucija, mokėjimo institucija ir pranešimus apie pažeidimus teikianti institucija.

 

_________________

 

2009-2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų techninės programos finansavimo ir įgyvendinimo taisyklių

1 priedas

 

(Paraiškos kompensuoti atstovo komandiruotės išlaidas forma)

__________________________________________________________________________

(paraiškos sudarytojo pavadinimas, duomenys)

 

PARAIŠKA

KOMPENSUOTI ATSTOVO KOMANDIRUOTĖS IŠLAIDAS

 

______ Nr. __________

(data)

 

1. DUOMENYS APIE ATSTOVO KOMANDIRUOTES IŠLAIDAS APMOKĖJUSĮ NACIONALINIO DVIŠALIO BENDRADARBIAVIMO FONDO (TOLIAU – FONDAS) LĖŠŲ GAVĖJĄ IR SUSITIKIME DALYVAVUSĮ ATSTOVĄ

1.1. Fondo lėšų gavėjo pavadinimas

 

1.2. Fondo lėšų gavėjo buveinės adresas

 

1.3. Fondo lėšų gavėjo kodas

 

1.4. Atstovo pareigų pavadinimas, vardas ir

 

pavardė

 

2. SUSITIKIMAS

 

2.1. Pavadinimas (lietuvių ir anglų kalbomis)

 

2.2. Susitikimo data

 

2.3. Vieta (miestas, valstybė)

 

3. BANKAS, KURIAME YRA FONDO LESŲ GAVĖJO SĄSKAITA, Į KURIĄ TURI BŪTI PERVESTOS FONDO LĖŠOS, IR SĄSKAITOS NUMERIS

 

3.1. Banko pavadinimas

 

3.2. Buveinės adresas

 

3.3. Kodas

 

3.4. Fondo lėšų gavėjo banko sąskaitos, į kurią turi

 

būti pervestos lėšos, numeris

 

4. KOMANDIRUOTES IŠLAIDOS

 

4.1. Prašoma kompensuoti atstovo komandiruotės

 

išlaidų suma, litais

 

5. PARAIŠKĄ UŽPILDĘS ASMUO

 

5.1. Pareigų pavadinimas, vardas, pavardė ir

 

telefonas pasiteirauti

 

6. PRIDEDAMŲ DOKUMENTŲ SĄRAŠAS

 

6.1. Pridedamo dokumento pavadinimas, lapų

 

skaičius

 

Pasirašydamas (-a) patvirtinu, kad šioje paraiškoje nurodytos atstovo komandiruotės išlaidos nebuvo (nėra) kompensuojamos kitų finansavimo šaltinių lėšomis.

 

_______________

(atsakingo asmens pareigų pavadinimas)

_________

(parašas)

_______________

(vardas ir pavardė)

 

_________________

 

 

 

2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų techninės programos finansavimo ir įgyvendinimo taisyklių

2 priedas

 

(Išvados dėl nacionalinio dvišalio bendradarbiavimo fondo išlaidų tinkamumo finansuoti forma)

 

__________________________________________________________________________

(koordinavimo institucija)

 

IŠVADA DĖL NACIONALINIO DVIŠALIO BENDRADARBIAVIMO FONDO IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI

 

____________ Nr. _________

(data)

 

Įstaigos, pateikusios dokumentus dėl išlaidų kompensavimo, pavadinimas

 

Paraiškos kompensuoti atstovo komandiruotės išlaidas data ir numeris

 

Susitikimo pavadinimas, data ir vieta

 

 

Išlaidų pripažinimo tinkamomis (netinkamomis) finansuoti lentelė                                       Litais

Išlaidų suma

Suma be PVM

PVM

Iš viso

Paraiškoje prašoma kompensuoti atstovo komandiruotės išlaidų suma

 

 

 

Pripažintos tinkamomis finansuoti išlaidos

 

 

 

Pripažintos netinkamomis finansuoti išlaidos

 

 

 

 

Mokėtinų sumų lentelė                                                                                                           Litais

Finansavimo šaltiniai

 

Sumos

EEE finansinio mechanizmo paramos lėšos (finansavimo šaltinio kodas 1.3.3.1.32)

Norvegijos finansinio mechanizmo paramos lėšos (finansavimo šaltinio kodas 1.3.3.1.33)

 

Iš viso

Finansavimo procentas

45,71

54,29

 

Tinkamos finansuoti išlaidos

 

 

 

Tvirtinama apmokėjimo suma

 

 

 

 

Duomenys mokėjimui atlikti

Fondo lėšų programos ir priemonės kodai:

 

 

Eil. Nr.

Funkcinės klasifikacijos kodas

Ekonominės klasifikacijos kodas

Lėšų gavėjo kodas

Lėšų gavėjo pavadinimas

Lėšų gavėjo adresas

Lėšų gavėjo banko kodas

Lėšų gavėjo banko sąskaitos Nr.

Mokėjimo dokumentas

Mokėjimo suma: EEE finansinio mechanizmo paramos lėšos (finansavimo šaltinio kodas 1.3.3.1.32) Lt

Mokėjimo suma: Norvegijos finansinio mechanizmo paramos lėšos (finansavimo šaltinio kodas 1.3.3.1.33) Lt

Mokėjimo terminas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Parengė:

__________________

(pareigų pavadinimas)

_________

(parašas)

______________

(vardas, pavardė)

 

Atsakingų asmenų parašai:

 

Vardas, pavardė:

 

Vardas, pavardė:

 

Parašas

 

Data

 

Parašas

 

Data

 

_________________

 

2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų techninės programos finansavimo ir įgyvendinimo taisyklių

3 priedas

 

(Išlaidų deklaracijos forma)

 

__________________________________________________________________________

(institucijos pavadinimas, duomenys)

 

_____________________

(adresatas)

 

IŠLAIDŲ DEKLARACIJA

 

__________ Nr. _____      Patikslinimo data __________

(data)

 

1. BENDROJI DALIS

Institucijos rekvizitai

Pavadinimas

 

 

Kodas

 

 

 

 

Programos duomenys

Pavadinimas

 

 

Nr.

 

 

 

 

Ataskaitinis laikotarpis, už kurį teikiama išlaidų deklaracija

nuo 20__ __ __

iki 20__ __ __

 

 

 

 

 

Išlaidų deklaracijos tipas

£[] tarpinė £[] galutinė

 

 

 

 

 

 

Bendra deklaruojamų išlaidų suma, Lt

 

 

 

Sąskaitų apmokėjimo būdu apmokėtų išlaidų suma, Lt

 

 

 

Išlaidų kompensavimo būdu apmokėtų išlaidų suma, Lt

 

 

 

 

_________________

(institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)

________

(parašas)

______________

(vardas, pavardė)

_________________

(institucijos vyr. finansininkas (finansininkas)

________

(parašas)

______________

(vardas, pavardė)

 

2. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS

 

Veiklos numeris

Veiklos pavadinimas

Planuotas veiklos vykdymo laikotarpis

Faktinis veiklos vykdymo laikotarpis

Fiziniai veiklos įgyvendinimo rodikliai

Komentaras

pradžia

pabaiga

pradžia

pabaiga

planuota reikšmė

nuo programos įgyvendinimo pradžios iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos pasiekta reikšmė

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. STEBĖSENOS RODIKLIAI

 

Stebėsenos rodikliai

Stebėsenos rodiklių pasiekimo pagrindimo dokumentai (jei taikoma)

Komentaras

Pavadinimas ir matavimo vnt.

Planuota reikšmė

Pasiekta reikšmė nuo programos įgyvendinimo pradžios iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. PATEIKTŲ IR (ARBA) PATVIRTINTŲ BEI PLANUOJAMŲ TEIKTI IŠLAIDŲ DEKLARACIJŲ DUOMENYS

 

 

 

 

Programos tinkamų finansuoti išlaidų suma, Lt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iki šios išlaidų deklaracijos teikimo dienos deklaruotų išlaidų suma, Lt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Šioje išlaidų deklaracijoje deklaruojamų išlaidų suma, Lt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Numatoma programos sutaupytų lėšų suma, Lt

 

 

 

 

 

 

Planuojamos pateikti išlaidų deklaracijos:

 

Eilės Nr.

Išlaidų deklaracijos teikimo data

Išlaidų deklaracijos tipas

Deklaruojamų išlaidų suma, Lt

Komentaras

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. SĄSKAITŲ APMOKĖJIMO BŪDU APMOKĖTŲ IŠLAIDŲ SĄRAŠAS

 

Eilės Nr.

Programos biudžeto išlaidų eilutės numeris ir pavadinimas

Veiklos Nr.

Deklaruojamų išlaidų suma pagal biudžeto išlaidų eilutes, Lt

Tiekėjas

Išlaidų pagrindimo dokumentai

Komentaras

Kodas

Pavadinimas

Dokumento tipas

Serija

Nr.

Data

Deklaruojamų išlaidų suma pagal išlaidų pagrindimo dokumentą, Lt

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Bendra suma:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO BŪDU APMOKĖTŲ IŠLAIDŲ SĄRAŠAS

 

Eilės Nr.

Programos biudžeto išlaidų eilutės numeris ir pavadinimas

Veiklos Nr.

Deklaruojamų išlaidų suma pagal biudžeto išlaidų eilutes, Lt

Tiekėjas

Išlaidų pagrindimo dokumentai

Išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentai

Komentaras

Kodas

Pavadinimas

Dokumento tipas

Serija

Nr.

Data

Deklaruojamų išlaidų suma pagal išlaidų pagrindimo dokumentą, Lt

Dokumento tipas

Nr.

Apmokėjimo data

Deklaruojamų išlaidų suma pagal išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentą, Lt

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

Bendra suma:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_________________