LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL PEDAGOGINĖS IR PSICHOLOGINĖS PAGALBOS TEIKIMO MODELIO ĮGYVENDINIMO 2003–2005 METAIS PRIEMONIŲ PLANO

 

2003 m. gruodžio 16 d. Nr. ISAK-1811

Vilnius

 

Įgyvendindamas švietimo ir mokslo ministro 2003 m. birželio 25 d. įsakymą Nr. ISAK-897 „Dėl pedagoginės ir psichologinės pagalbos teikimo modelio“ (Žin., 2003, Nr. 74-3451),

tvirtinu Pedagoginės ir psichologinės pagalbos teikimo modelio įgyvendinimo 2003-2005 metais priemonių planą (pridedama).

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                            ALGIRDAS MONKEVIČIUS

______________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo

ministro 2003 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr.

ISAK-1811

 

PEDAGOGINĖS IR PSICHOLOGINĖS PAGALBOS TEIKIMO MODELIO

ĮGYVENDINIMO 2003–2005 METAIS PRIEMONIŲ PLANAS

 

Tikslai

Uždaviniai

Priemonės pavadinimas

Įvykdymo terminas

Atsakingas vykdytojas

Lėšos

Laukiamas rezultatas

1. Patobulinti teisinę bazę, reglamentuojančią SUP turinčių asmenų ugdymą ir mokymą(si)

1.1. Peržiūrėti Specialiojo ugdymo įstatymo ir jį lydinčiųjų teisės aktų nuostatas, susijusias su specialiosios pedagoginės ir psichologinės pagalbos teikimu

1.1.1. Inicijuoti Specialiojo ugdymo įstatymo ir jį papildančių teisės aktų pataisas, derinant su Švietimo įstatymo naująja redakcija bei įvardijant savivaldybių atsakomybę už specialiosios pedagoginės ir psichologinės pagalbos teikimą. 1.1.2. Peržiūrėti teisės aktą „Dėl specialiųjų poreikių asmenų sutrikimų ir jų laipsnių nustatymo ir specialiųjų poreikių asmenų priskyrimo specialiųjų ugdymosi poreikių grupei tvarkos“. 1.1.3. Parengti Specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo tvarką ir Psichologinės pagalbos teikimo tvarką. 1.1.4. Atnaujinti raidos sutrikimų pedagoginę psichologinę klasifikaciją. 1.1.5. Inicijuoti Profesinio mokymo įstatymo ir jį lydinčių teisės aktų pataisas, derinant su Švietimo įstatymo naująja redakcija, Bendrosiomis programomis ir išsilavinimo standartais, Specialiojo ugdymo įstatymu, Europos Sąjungos rekomendacijomis. Papildyti Suaugusiųjų švietimo įstatymą.

2003 m. 2004 m. 2004 m. 2003–2005 m.

Švietimo ir mokslo ministerija

 

Įstatyme įvardijama savivaldybių atsakomybė už specialiosios pedagoginės ir psichologinės pagalbos teikimą asmenims, gyvenantiems savivaldybės teritorijoje. Įstatymo nuostatos dera su naująja Švietimo įstatymo redakcija. Peržiūrėti 7 dokumentai. Parengti 2 nauji dokumentai. Sunorminta lietuviška terminija, identifikuojanti specialiuosius ugdymosi poreikius. Ji suderinta su Pasaulinės sveikatos organizacijos (PSO) asmenų funkcijų (ydų, defektų), negalių ir invalidumo, neįgalumo bei funkcionavimo klasifikacija. Specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniai galės įgyti įvairesnių profesijų kvalifikacijų įvairiose profesinio rengimo pakopose ir profesinio mokymo mokyklose; ypač išsiplės siūlomų įgyti profesinių kvalifikacijų spektras mergaitėms.

 

1.2. Peržiūrėti Vietos savivaldos įstatymą

1.1. 6. Inicijuoti Vietos savivaldos įstatymo pataisas, įvardijant savivaldybių atsakomybę už specialiosios pedagoginės ir psichologinės pagalbos teikimą gyventojams.

2004 m.

Švietimo ir mokslo ministerija

__

Įstatyme apibrėžiama savivaldybių atsakomybė už specialiosios pedagoginės ir psichologinės pagalbos teikimą asmenims, gyvenantiems savivaldybės teritorijoje. Įstatymo nuostatos dera su naująja Švietimo įstatymo redakcija, patikslintu Specialiojo ugdymo įstatymu.

2. Garantuoti laiku teikiamą kokybišką ir kompleksinę specialiąją pedagoginę, psichologinę pagalbą šalies gyventojams

2.1. Pasiekti, kad PPC kartu su Švietimo ir mokslo ministerija aktyviai formuotų švietimo politiką ir koordinuotų specialiosios pedagoginės ir psichologinės pagalbos teikimo sistemą šalies mastu.

2.1.1. Pakeisti PPC pavadinimą (Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras), nuostatus, struktūrą, etatų sąrašą.

2003 m.

Švietimo ir mokslo ministerija

 

Pakeistas PPC pavadinimas (Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras), nuostatai, struktūra, etatų sąrašas. Ši įstaiga kartu su ŠMM aktyviai formuoja švietimo politiką, koordinuoja specialiosios pedagoginės ir psichologinės pagalbos teikimo sistemą.

 

2.2. Skatinti specialiosios pedagoginės ir psichologinės pagalbos teikimo prieinamumą savivaldybėse, pasiekti, kad kiekvienoje savivaldybėje būtų įkurta PPT.

2.2.1. Parengti naujus savivaldybės PPT pavyzdinius nuostatus.

Iki 2003 m. gruodžio 31 d.

Švietimo ir mokslo ministerija, Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras, Savivaldybių PPT vadovų asociacija

2000 Lt (ŠMM programų lėšos)

Patvirtinti nauji savivaldybių PPT pavyzdiniai nuostatai, savivaldybių PPT registre naujai apibrėžiamas jų statusas – „švietimo pagalbos teikimo įstaigos, teikiančios specialiąją pedagoginę ir psichologinę pagalbą“.

 

 

2.2.2. Savivaldybių merams paaiškinti Specialiosios pedagoginės ir psichologinės pagalbos teikimo modelio įgyvendinimo sąlygas.

Iki 2003 m. rugsėjo 1 d.

Švietimo ir mokslo ministerija

 

Savivaldybių merai informuoti apie Modelį ir jo įgyvendinimo svarbą, supranta savo vaidmenį ir atsakomybę, inicijuoja naujų PPT steigimą 6 savivaldybėse.

 

 

2.2.3. Perduoti savivaldybėms 6 SPPC skyrius, vietoj jų steigiant naujas pedagogines psichologines tarnybas su 100 procentų finansavimu pagal perimtų etatų skaičių 2004 metams.

Nuo 2003 m. liepos 1 d. iki 2004 m. sausio 15 d. – liepos 1 d.

Švietimo ir mokslo ministerija, savivaldybės

698 800 Lt (ŠMM)

6 savivaldybėse įsteigiamos PPT.

 

 

2.2.4. Įsteigti 24 savivaldybėse pedagogines psichologines tarnybas.

2004 m.

Švietimo ir mokslo ministerija, savivaldybės

1 000 000 Lt, (ŠMM programų lėšos) Tiek pat turėtų skirti savivaldybės

16 savivaldybių įkurs pedagogines psichologines tarnybas. Pagerės specialiosios pedagoginės ir psichologinės pagalbos teikimo šalies gyventojams kokybė. Ugdymo įstaigų specialistų ir PPT bendradarbiavimas taps aktyvesnis, pagerės mokinių ugdymo(si) kokybė. Pagerėja vaikų ir jaunuolių ugdymo kokybė bei mokytojų motyvacija ugdyti problemų turinčius vaikus ir jaunuolius.

 

 

2.2.5. Inicijuoti pagreitintą specialistų, kurių trūkumas stabdo PPT steigimąsi arba visavertį funkcionavimą savivaldybėse, rengimą.

2003–2005 m.

Švietimo ir mokslo ministerija, savivaldybės

ŠMM ir savivaldybių lėšos (ŠMM lėšos, 15 000 litų) 3 metams

10 mokytojų, sudarę su savivaldybėmis sutartis dėl studijų finansavimo, įgyja psichologo kvalifikaciją. Minėtų savivaldybių PPT veikla tampa visavertė.

 

 

2.2.6. Teikti metodinę pagalbą naujai įsteigtoms PPT.

2003 m., 2004–2005 m.

ŠMM, Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

Savivaldybių lėšos

2004-2005 m. surengta 20 seminarų: 35 naujai įsteigtoms PPT apmokyti (160 asmenų). Savivaldybėse įkurtų PPT veikla sklandi, atitinka veiklos nuostatus, steigėjų, gyventojų, pedagogų bendruomenės lūkesčius.

 

 

2.2.7. Parengti logopedų, specialiųjų pedagogų ir psichologų, dirbančių mokyklose, bendruosius pareiginius nuostatus bei šių specialistų, dirbančių PPT, pavyzdinius nuostatus.

2004 m.

ŠMM

7000 litų (ŠMM programų lėšos)

Specialistų, dirbančių mokyklose, ir specialistų, dirbančių savivaldybių PPT bei Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centre, funkcijos aiškiai apibrėžtos ir atitinka kiekvieno Pedagoginės ir psichologinės pagalbos teikimo modelyje apibrėžtų veiklos lygmenų paskirtį. Pagerėja specialistų darbo kokybė ir tarpusavio bendradarbiavimas.

 

2.3. Stiprinti materialinę ir metodinę Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro bei savivaldybių PPT bazę.

2.3.1. Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centrą bei jau veikiančias PPT aprūpinti tyrimo metodikomis ir specialistus išmokyti jomis naudotis.

2003–2005 m.

ŠMM, savivaldybės, apskritys

Weksler psichologinio tyrimo metodika (2000x25x2) – 100 000Lt, DISCO(2500x 25) – 62 500 Lt; iš viso metodikoms – 162500 Lt. kompiuter. ir spausdintuvams – 111 285 Lt; SPPC aprūpinti ITVIC testu aklųjų ir silpnaregių vaikų intelekto tyrimui (7 200 litų)

Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras bei dabar veikiančios 25 PPT aprūpintos Weksler (po 2 vnt.) ir DISCO metodikomis (po 1 komplektą). Specialieji vaikų ugdymosi poreikiai, psichologinės problemos įvertintos kokybiškai, pradinėse stadijose, parengtos tinkamos rekomendacijos dėl tolesnio ugdymo ir ugdymo programų pritaikymo. Pagerėja specialistų teikiamų paslaugų kokybė gyventojams.

 

 

2.3.2. Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centrą bei jau veikiančias savivaldybių PPT aprūpinti modernia kompiuterių įranga.

2003–2005 m.

ŠMM, Švietimo informacinių technologijų centras

104 000 litų (ŠMM vykdomos Mokyklų kompiuterizavimo programos lėšos); PPT infrastruktūros plėtros programos lėšos

Padidės savivaldybių PPT darbo kultūra, pagerės jų tarpusavio bendradarbiavimas, bendradarbiavimas su mokyklomis, Švietimo ir mokslo ministerija.

 

 

2.3.3. Naujai įkurtas PPT aprūpinti tyrimo metodikomis ir išmokyti jomis naudotis.

2003–2005 m.

ŠMM, Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras, savivaldybės

Weksler (2000x30x2) 120 000 litų, DISCO (2500x30) 75 000 litų. Iš viso 195 000 litų metodikoms (savivaldybių lėšos)

30 PPT aprūpintos Weksler (po 2 vnt.) ir DISCO metodikomis (po 1 komplektą). Specialieji pradinėse stadijose vaikų ugdymosi poreikiai, psichologinės problemos įvertintos kokybiškai, parengtos tinkamos rekomendacijos dėl tolesnio ugdymosi ir ugdymo programų pritaikymo. Pagerėja specialistų teikiamų paslaugų kokybė gyventojams.

 

 

2.3.4. Naujai įkurtas 30 PPT aprūpinti modernia kompiuterių įranga.

2003–2005 m.

ŠMM, Švietimo informacinių technologijų centras, savivaldybės

175 000 litų (ŠMM vykdomos Mokyklų kompiuterizavimo programos lėšos).

Padidės tarnybų darbo kultūra, pagerės tarpusavio bendradarbiavimas, bendradarbiavimas su ugdymo įstaigomis, Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centru.

 

2.4. Tobulinti ugdymo centrų, pavaldžių Švietimo ir mokslo ministerijai, veiklą.

2.4.1. Papildyti ugdymo centrų veiklos nuostatus, suteikti papildomų funkcijų.

2003–2004 m.

Švietimo ir mokslo ministerija

 

Ugdymo centruose dirbantys surdopedagogai, tiflopedagogai, klinikiniai psichologai ir kt. specialistai atlieka sutrikusio regėjimo, klausos bei didelių elgesio ir emocijų sutrikimų, kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų turinčių vaikų tyrimą ir specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimą, konsultuoja vaikus, pedagogus, specialistus, šeimas, organizuoja mokytojų, ugdančių šių sutrikimų turinčiuosius, kvalifikacijos tobulinimą, rengia metodines rekomendacijas šių grupių vaikų ugdymo klausimais.

Iš viso

 

 

 

 

2 477 785 Lt

 

______________