LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL PAVOJINGAS ATLIEKAS TVARKANČIŲ ĮMONIŲ DARBUOTOJŲ ATESTAVIMO KOMISIJOS SUDARYMO
2004 m. rugsėjo 15 d. Nr. D1-488
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 61-1726; 2002, Nr. 72-3016; 2004, Nr. 73-2544) 12 straipsniu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. spalio 29 d. nutarimu Nr. 1691 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymą“ (Žin., 2002, Nr. 104-4649),
1. Sudarau tokios sudėties pavojingas atliekas tvarkančių įmonių darbuotojų atestavimo komisiją (toliau – Komisija):
A. Čepelė – Aplinkos ministerijos Aplinkos kokybės departamento direktorius, Komisijos pirmininkas;
nariai:
Algimantas Bakas – Lietuvos komunalininkų ir atliekų tvarkytojų asociacijos prezidentas;
Audrius Butrimavičius – Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos Kontrolės organizavimo skyriaus vyresnysis valstybinis aplinkos apsaugos inspektorius;
Varvara Daubarienė – Aplinkos ministerijos Aplinkos kokybės departamento Cheminių medžiagų skyriaus vyriausioji specialistė;
Rita Janušauskienė – Aplinkos ministerijos Teisės ir personalo departamento Teisės skyriaus vyriausioji specialistė;
Julija Kuzminaitė – Valstybinio aplinkos sveikatos centro Higieninės ekspertizės skyriaus visuomenės sveikatos administratorė;
Audrius Naktinis – Aplinkos ministerijos Aplinkos kokybės departamento Užterštų teritorijų ir atliekų skyriaus vyriausiasis specialistas.
2. Pavedu VĮ „Statybos produkcijos sertifikavimo centras“ per 2 savaites po šio įsakymo įsigaliojimo direktoriaus įsakymu paskirti Komisijos sekretorių.
3. Tvirtinu:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2004 m. rugsėjo 15 d. įsakymu Nr. D1-488
PAVOJINGAS ATLIEKAS TVARKANČIŲ ĮMONIŲ DARBUOTOJŲ ATESTAVIMO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šie pavojingas atliekas tvarkančių įmonių darbuotojų atestavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato pavojingas atliekas tvarkančių įmonių vadovaujančiųjų darbuotojų ir specialistų, atsakingų už pavojingų atliekų saugojimą, naudojimą, perdirbimą ir šalinimą (toliau – Darbuotojai), atestavimo tvarką bei veiksmus.
2. Organizacinį techninį atestavimo darbą atlieka valstybės įmonė „Statybos produkcijos sertifikavimo centras“ (toliau – SPSC).
3. Su šiais Nuostatais SPSC supažindinami visi Darbuotojai, norintys gauti Aplinkos ministerijos kvalifikacijos atestatą, suteikiantį teisę vykdyti darbus ar vadovauti pavojingų atliekų tvarkymui pagal pavojingų atliekų technologinius srautus ir veiklos rūšis (toliau – Atestatas).
II. REIKALAVIMAI ATESTUOJAMIEMS DARBUOTOJAMS
III. ATESTAVIMO TVARKA
7. Atestavimo procedūra:
8. Informaciją apie atestavimo tvarką ir galiojančius normatyvinius dokumentus Darbuotojams teikia SPSC arba su ja galima susipažinti tinklalapyje www. spsc. lt. SPSC bendrą informaciją suteikia nemokamai.
9. Prašymo atestuoti pateikimas:
9.1. Darbuotojas, pageidaujantis gauti kvalifikacijos atestatą, pateikia SPSC šių Nuostatų 1 priede nurodytos formos prašymą;
9.2. prie prašymo būtina pridėti gyvenimo aprašymą (CV) pagal šių Nuostatų 2 priede nurodytą formą, išsimokslinimą patvirtinančio dokumento kopiją, dokumentą, patvirtinantį mokymo kursų baigimą pavojingų atliekų tvarkymo srityje;
9.3. prašyme pavojingų atliekų tvarkymo veiklos rūšis nurodoma vadovaujantis aplinkos ministro 2003-12-19 įsakymu Nr. 684 patvirtintomis Pavojingų atliekų tvarkymo licencijavimo taisyklėmis (Žin., 2004, Nr. 18-552, Nr. 79-2812, Nr. 133-4823);
9.4. prašyme pavojingų atliekų technologiniai srautai nurodomi vadovaujantis Pavojingų atliekų tvarkymo licencijavimo taisyklių 1 priedu;
10. Prašymo registravimas:
11. Profesinių ir teisinių žinių tikrinimas:
11.2. profesinių ir teisinių žinių įvertinimą pagal aplinkos ministro patvirtintą žinių patikrinimo klausimų (testo) sąrašą atlieka SPSC. Testą sudaro dvi dalys – teisiniai reikalavimai bei technologiniai procesai ir įranga;
11.3. Darbuotojams pateikiama 30 testo klausimų:
11.3.1. asmuo, norintis gauti Kvalifikacijos atestatą, suteikiantį teisę vadovauti pavojingų atliekų tvarkymui, laiko testą, kurį sudaro 20 klausimų iš teisinių reikalavimų dalies bei 10 klausimų iš technologinių procesų ir įrangos dalies;
12. Atestavimo dokumentų perdavimas atestavimo komisijai, esant teigiamiems profesinių ir teisinių žinių patikrinimo rezultatams:
12.1. SPSC Darbuotojo atestavimo dokumentus perduoda aplinkos ministro paskirtai Atestavimo komisijai;
13. Kvalifikacijos atestato išdavimas:
13.2 kvalifikacijos atestatas išduodamas, kai jį pasirašo aplinkos ministro įgaliotas Aplinkos ministerijos sekretorius ir Atestavimo komisijos pirmininkas;
14. Veiksmai, esant neigiamam žinių patikrinimo rezultatui:
14.2. gavęs neigiamą testo įvertinimą, Darbuotojas testą gali laikyti iš naujo, bet ne vėliau kaip per 2 mėnesius. Testo pakartotinių laikymų kiekis neribojamas, tačiau jei Darbuotojas neišlaiko testo per 1 metus, Komisija gali siūlyti Darbuotojui pakartotinai išklausyti mokymo kursus. Tokiu atveju Darbuotojas, išklausęs kursus, privalo iš naujo pateikti prašymą jį atestuoti.
IV. ATESTAVIMO DARBŲ APMOKĖJIMAS
16. Asmuo pateikia atestavimo išlaidų apmokėjimo kvitą SPSC perdavus dokumentus Atestavimo komisijai. SPSC apie dokumentų perdavimą Komisijai turi informuoti Darbuotoją per 3 darbo dienas.
V. GINČŲ NAGRINĖJIMAS
VI. ATESTAVIMO KOMISIJOS VEIKLA
19. Atestavimo komisijos darbo tvarka išdėstyta aplinkos ministro įsakymu patvirtintame Atestavimo komisijos darbo reglamente.
VII. KVALIFIKACIJOS ATESTATO PANAIKINIMAS
21. Kvalifikacijos atestatą turi teisę panaikinti Atestavimo komisija, esant bent vienam iš Pavojingas atliekas tvarkančių įmonių darbuotojams taikomuose kvalifikaciniuose reikalavimuose ir atestavimo tvarkoje nurodytų pažeidimų.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
23. Darbuotojų atestavimo dokumentai saugojami SPSC archyve vadovaujantis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997-08-15 įsakymu Nr. 38 „Dėl bendrųjų dokumentų saugojimo terminų“.
Pavojingas atliekas tvarkančių
įmonių darbuotojų atestavimo
nuostatų priedas Nr. 1
Reg. Nr. aaaaaaaaaaaaaaaaaaa
200 m.............. d.
.................................................................
(vardas, pavardė)
.................................................................
(asmens kodas)
.................................................................
(įmonės pavadinimas, įmonės kodas)
.................................................................
(darbuotojo pareigos)
APLINKOS MINISTERIJAI*
P R A Š Y M A S
Prašau mane atestuoti bei suteikti teisę vykdyti pavojingų atliekų tvarkymo darbus (vadovauti pavojingų atliekų tvarkymui):
pagal pavojingų atliekų tvarkymo veiklos rūšis – ..................................................................................
................................................................................................................................................................
(nurodyti veiklos rūšis)
pagal pavojingų atliekų tvarkymo technologinius srautus .....................................................................
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
(nurodyti technologinius srautus)
Mokestį už atestavimą apmokės (-iu): ...................................................................................................
Pridedama:
1. Gyvenimo aprašymas.
2. Nustatyta tvarka patvirtinta išsimokslinimą įrodančio dokumento kopija.
3. Išduoto kvalifikacijos pažymėjimo kopija (dokumentas, patvirtinantis mokymo kursų baigimą).
4. Kita: ...................................................................................................................................................
Parašas_________________
Data
______________
Pavojingas atliekas tvarkančių
įmonių darbuotojų atestavimo
nuostatų priedas Nr. 2
Gyvenimo aprašymas
Vardas, pavardė __________________________________________________________________
Gimimo data ir vieta _______________________________________________________________
Namų adresas ir telefonas ___________________________________________________________
Darbovietė, telefonas ______________________________________________________________
Mokslo baigimo institucija, specialybė ir kvalifikacija _____________________________________
________________________________________________________________________________
Darbinė veikla:
Darbo pradžia (metai, mėnuo) |
Darbo pabaiga (metai, mėnuo) |
Darbovietė ir pareigos arba kita veikla |
Darbovietės adresas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Profesinė visuomeninė veikla ________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Kita atestuojamam asmeniui svarbi pateiktina informacija __________________________________
________________________________________________________________________________
Parašas_______________________
______________
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2004 m. rugsėjo 15 d. įsakymu Nr. D1-488
PAVOJINGAS ATLIEKAS TVARKANČIŲ ĮMONIŲ DARBUOTOJŲ ATESTAVIMO KOMISIJOS DARBO REGLAMENTAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šis reglamentas nustato pavojingas atliekas tvarkančių įmonių darbuotojų atestavimo komisijos (toliau – Komisija) darbo tvarką.
3. Komisijos kompetencija yra priimti sprendimus dėl Kvalifikacijos atestato išdavimo, galiojimo pratęsimo, papildymo ir galiojimo panaikinimo pavojingas atliekas tvarkančių įmonių darbuotojams.
4. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymu (Žin., 1998, Nr. 61-1726; 2002, Nr. 13-475; 2004, Nr. 73-2544), Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymu (Žin., 1997, Nr. 67-1659), pavojingas atliekas tvarkančių įmonių darbuotojams taikomais kvalifikaciniais reikalavimais ir atestavimo tvarka (Žin., 2004, Nr. 18-552, Nr. 79-2812, Nr. 133-4823) bei kitais teisės aktais.
II. KOMISIJOS POSĖDŽIŲ ORGANIZAVIMAS IR POSĖDŽIO DARBOTVARKĖ
6. Komisijos sekretorius skiriamas VĮ „Statybos produkcijos sertifikavimo centras“ (toliau – SPSC) direktoriaus įsakymu.
7. Komisijos sekretorius rengia planuojamų posėdžiuose svarstyti klausimų preliminarų grafiką, kurį suderina su pirmininku.
8. Vadovaudamasis preliminariu grafiku, Komisijos sekretorius rengia posėdžio darbotvarkę ir visą būtiną medžiagą. Parengta medžiaga turi būti pateikta Komisijos pirmininkui bei nariams ne vėliau kaip dvi savaitės iki posėdžio.
9. Komisijos sekretorius posėdžio darbotvarkę Komisijos nariams paskelbia ne vėliau kaip dvi savaitės iki posėdžio pradžios, o numatomų priimti dokumentų projektai pateikiami prieš savaitę iki posėdžio.
10. Komisijos pirmininkas arba, pirmininkui pavedus, Komisijos sekretorius organizuoja Komisijos posėdžius.
11. Į Komisijos posėdžius, be narių, gali būti pakviesti nepriklausomi ekspertai su patariamojo balso teise.
III. KOMISIJOS POSĖDŽIAI
14. Komisijos sekretorius registruoja Komisijos posėdžio dalyvius, protokoluoja posėdžio sprendimus bei tvarko kitus dokumentus, susijusius su Komisijos posėdžiu.
15. Komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas Komisijos sekretorius supažindina posėdžio dalyvius su svarstoma medžiaga ir išklauso Komisijos narių nuomonę.
16. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 komisijos narių. Komisijos narys, negalintis dalyvauti posėdyje, privalo apie tai pranešti Komisijos pirmininkui. Dėl svarbių priežasčių negalintis Komisijos posėdyje dalyvauti narys gali raštu pateikti svarstomais klausimais savo nuomonę, kuri turi būti paskelbta posėdyje ir užprotokoluota, jei tuo klausimu priimamas Komisijos sprendimas. Neatvykus Komisijos nariui daugiau kaip tris kartus iš eilės į posėdį be pateisinamos priežasties, Komisijos pirmininkas turi teisę siūlyti aplinkos ministrui jį pakeisti.
17. Jei Komisija posėdžio metu negali priimti sprendimo dėl darbuotojo atestavimo, Komisijos pirmininkas turi teisę paprašyti iš nepriklausomų ekspertų papildomos informacijos ir tik po to priimti atitinkamus sprendimus.
IV. KOMISIJOS SPRENDIMŲ ĮFORMINIMAS
19. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo Komisijos pirmininkas ir Komisijos sekretorius. Protokole turi būti nurodyta data, protokolo registravimo numeris, posėdžio dalyviai, svarstomų klausimų pavadinimai, klausimą pateikęs pranešėjas bei kalbėtojai ir priimti sprendimai bei nutarimai, balsavimo rezultatai.
20. Komisijos sekretorius yra atsakingas už posėdyje pateiktų ir parengtų dokumentų tolesnį saugojimą iki jų perdavimo SPSC.
21. Kalendoriniams metams pasibaigus, Komisijos sekretorius turimus Komisijos posėdžio dokumentus perduoda saugoti SPSC. Dokumentai saugojami 10 metų vadovaujantis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 15 d. įsakymu Nr. 38 „Dėl bendrųjų dokumentų saugojimo terminų“ (Žin., 1997, Nr. 78-2006).
V. KOMISIJOS NARIO PAREIGOS IR TEISĖS
22. Komisijos narys privalo:
22.1. vykdyti šiame darbo reglamente nurodytas funkcijas dalyvaudamas Komisijos posėdžiuose bei priimdamas sprendimus;
* Prašymą pateikti VĮ "Statybos produkcijos sertifikavimo centras", Linkmenų g. 28, LT-08217 Vilnius