Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS LIETUVOS NACIONALINIO RADIJO IR TELEVIZIJOS ĮSTATYMO 6, 7 IR 15 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMo PROJEKTO NR. XIP-4734
2013 m. vasario 27 d. Nr. 193
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2012 m. spalio 3 d. sprendimo Nr. SV-S-1723 1 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos įstatymo 6, 7 ir 15 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-4734 (toliau – Įstatymo projektas) teisinio reguliavimo tikslui – numatyti skaidrų, stabilų ir nepriklausomą Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos (toliau – LRT) finansavimo šaltinį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas), uždraudžiant komercinius audiovizualinius pranešimus LRT transliuojamose radijo ir televizijos programose, tačiau pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui nesvarstyti Įstatymo projekto dėl toliau išdėstytų priežasčių:
1. Įstatymo projektu keičiamo Lietuvos Respublikos Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos įstatymo 15 straipsnis papildomas 5 dalimi – joje nustatoma, kad LRT skiriamų lėšų iš valstybės biudžeto dydis kiekvienais metais sudaro 0,6 procento praėjusių metų nacionalinio biudžeto pajamų. Ši nuostata galėtų prieštarauti Lietuvos Respublikos Konstitucijai, kadangi įstatyme iš anksto nustatomas LRT finansavimo valstybės biudžeto lėšomis dydis. Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas, nagrinėdamas panašias aplinkybes, kai įstatymuose nustatomas fiksuotas atitinkamos srities finansavimas, 2002 m. liepos 11 d. nutarime (Žin., 2002, Nr. 72-3080) konstatavo, kad tokiu teisiniu reguliavimu yra ribojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės konstituciniai įgaliojimai rengti valstybės biudžeto projektą biudžetiniams metams atsižvelgiant į esamą socialinę ir ekonominę situaciją, visuomenės ir valstybės poreikius bei galimybes, turimus bei numatomus gauti finansinius išteklius ir valstybės įsipareigojimus, kitus svarbius veiksnius. Be to, šiame nutarime Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas pažymėjo, kad tai, kiek lėšų kiekvienais biudžetiniais metais turi būti skiriama atitinkamai sričiai finansuoti, turi būti nustatoma ne iš anksto apibrėžiant fiksuotą lėšų dalį, bet rengiant ir tvirtinant atitinkamų metų valstybės biudžetą.
2. Įstatymo projekto tikslo siūloma siekti vėlesniais metais, atsižvelgiant į šalies ekonominę būklę ir turimas finansines galimybes didinti valstybės biudžeto asignavimus LRT.