LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL IKIMOKYKLINĖS UGDYMO ĮSTAIGOS NUOSTATŲ

 

1998 m. liepos 10 d. Nr. 1080

Vilnius

 

ĮSAKAU:

1. Tvirtinti Ikimokyklinės ugdymo įstaigos nuostatus.

2. Švietimo ir mokslo ministerijos kolegijos 1994 12 04 nutarimu Nr. 56 patvirtintus Ikimokyklinės įstaigos nuostatus laikyti netekusiais galios.

 

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                                  KORNELIJUS PLATELIS

 

PATVIRTINTA

švietimo ir mokslo ministro

1998 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. 1080

 

Ikimokyklinės ugdymo įstaigos nuostatai

 

Bendroji dalis

 

1. Ikimokyklinės ugdymo įstaigos pavadinimas lietuvių kalba.

2. Sutrumpintas ikimokyklinės ugdymo įstaigos pavadinimas lietuvių kalba.

3. Pavadinimas anglų kalba.

4. Ikimokyklinės ugdymo įstaigos įsteigimo data, pagrįsta teisės aktais ar istoriniais šaltiniais.

5. Ikimokyklinės ugdymo įstaigos veiklos pradžios data (jeigu ji nesutampa su įsteigimo data).

6. Ikimokyklinės ugdymo įstaigos adresas.

7. Ikimokyklinės ugdymo įstaigos priklausomybė (valstybinė, savivaldybės, nevalstybinė).

8. Steigėjai:

8.1. Juridiniai asmenys (pavadinimas, identifikavimo kodas, adresas).

8.2. Fiziniai asmenys (vardas, pavardė, asmens kodas, adresas).

9. Pagrindinė veiklos rūšis ir kodas (pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių, Žin., 1995, Nr. 43-1054).

10. Kitos veiklos rūšys ir kodai (pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių, Žin., 1995, Nr. 43-1054).

11. Ikimokyklinės ugdymo įstaigos veiklą koordinuojančios Vyriausybės įstaigos ar savivaldos institucijos pavadinimas ir identifikavimo kodas (ministerijos, departamento, apskrities viršininko administracijos, kitos Vyriausybės įstaigos, savivaldybės).

12. Ikimokyklinė ugdymo įstaiga, padėdama šeimai, laiduodama sistemos lankstumą ir variantiškumą, vykdo vaikų globos ir ugdymo funkcijas.

13. Ikimokyklinė ugdymo įstaiga savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministerijos norminiais aktais ir šiais nuostatais, remdamasi parengtais įstaigos nuostatais.

14. Ikimokyklinė ugdymo įstaiga yra pelno nesiekianti valstybės, savivaldybės, juridinių ar fizinių asmenų institucija, steigiama, reorganizuojama ir likviduojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.

15. Į ikimokyklinę ugdymo įstaigą vaikai priimami pagal gyvenamąją vietą arba kita steigėjo nustatyta tvarka.

16. Ikimokyklinė ugdymo įstaiga ugdymo procesą organizuoja vadovaudamasi Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintomis ikimokyklinio ugdymo programomis, Vaiko brandumo mokyklai rodikliais ir pagrindiniais (pilietiškumo, humaniškumo, demokratiškumo, atsinaujinimo) ugdymo principais. Atsižvelgdama į vietos bendruomenės poreikius, tradicijas, materialines ir pedagogines galimybes, ikimokyklinė ugdymo įstaiga gali dirbti pagal valstybinę arba Švietimo ir mokslo ministerijos Ikimokyklinio ugdymo ekspertų komisijos aprobuotą individualią ugdymo programą, pasirinkti ugdymo sistemą ir darbo metodus.

 

Ikimokyklinės ugdymo įstaigos tikslai ir uždaviniai

 

17. Puoselėti visas vaiko galias (intelektualines, emocijų, valios, fizines), lemiančias asmenybės brandą ir socializacijos sėkmę.

18. Skatinti vaiko savarankiškumą, iniciatyvą, kūrybiškumą, atskleisti ir ugdyti įvairius gebėjimus, puoselėti individualybę.

19. Padėti vaikams suvokti bendrąsias žmogaus vertybes ir puoselėti jų dorą kaip būtiną demokratinės gyvensenos pagrindą.

20. Užtikrinti ikimokyklinio ir pradinio ugdymo tęstinumą.

 

Funkcijos

 

21. Formuoja ugdymo turinį, atliepiantį pagrindines regiono švietimo nuostatas, individualius ikimokyklinės ugdymo įstaigos tikslus ir vaikų bei jų tėvų (vaiko globėjų)poreikius.

22. Sudaro higienines, materialines, pedagogines, psichologines sąlygas, laiduojančias psichinį, fizinį vaiko saugumą ir asmenybės brandą.

23. Įvairiomis formomis organizuoja specialiųjų poreikių vaikų ugdymą, pripažindama jų gebėjimus ir potencines galias, ir teikia specialiąją pedagoginę pagalbą.

24. Sudaro vaikui palankias sąlygas perimti tautos kultūros pagrindus.

 

Struktūra

 

25. Ikimokyklinės ugdymo įstaigos pagal ugdymo turinį, vaikų poreikius gali būti: bendrosios, specialiosios (specialiųjų poreikių vaikams) ir sanatorinės-reabilitacinės.

26. Vaikų lopšeliai skiriami 1,5-3 metų vaikams. Išimties atveju juose gali būti ugdomi ir jaunesni nei 1,5 metų vaikai, jeigu jie yra našlaičiai, nepilnų ir socialiai remtinų šeimų vaikai, šeimų, kurių bent vienas iš tėvų mokosi švietimo įstaigų dieniniuose skyriuose.

27. Vaikų darželiai skirami 3-6(7) metų vaikams.

 

Komplektavimas

 

28. Priimant vaikus į ikimokyklinę ugdymo įstaigą, prioritetai teikiami neįgaliesiems vaikams, vaikams iš nepilnų šeimų, moksleivių ir studentų, besimokančių dieniniuose skyriuose, socialiai remtinų šeimų vaikams ir šeimoms, kuriose yra 3 ir daugiau vaikų arba vienas iš tėvų yra pirmos ar antros grupės invalidas.

29. Vaikai į ikimokyklinę ugdymo įstaigą priimami, tėvams (vaiko globėjams) pateikus prašymą ir vaiko sveikatos būklės pažymėjimą.

30. Specialiųjų poreikių vaikai į specialiąsias ikimokyklines ugdymo įstaigas, ugdymo centrų ikimokyklinio ugdymo grupes, bendrosios paskirties ikimokyklinių ugdymo įstaigų bendrojo ugdymo ir specialiąsias grupes priimami pateikus pedagoginės-psichologinės tarnybos išvadą apie vaiko raidos sutrikimą, o į sanatorines-reabilitacines įstaigas – asmens sveikatos priežiūros įstaigos siuntimą.

31. Vaikų grupės formuojamos iš to paties arba įvairaus amžiaus vaikų kasmet iki rugsėjo 1 dienos. Lopšelio grupėje maksimalus vaikų skaičius – 10, darželio grupėje – 15.

32. Nežymiai protiškai atsilikę, silpnaregiai (regėjimo aštrumas su akiniais iki 40 proc.), neprigirdintys vaikai, turintys vidutinį ir žymų kalbos neišsivystymą (motorinė alalija, sensorinė alalija, sensomotorinė alalija, dizartrija, anortrija), sutrikdytą kalbos vystymąsi (afazija, disfazija), į bendrosios paskirties grupę įtraukiami taikant koeficijentą 2, aklieji, kurtieji vaikai, turintys kompleksinių raidos sutrikimų – taikant koeficijentą 3.

33. Labai žymiai ir žymiai protiškai atsilikę vaikai į vidutinio ir nežymaus protinio atsilikimo vaikų grupę, vaikai, turintys žymų kalbos neišsivystymą, į vidutinio ir nežymaus kalbos neišsivystymo ar turinčių kitus kalbos ir komunikacijos sutrikimus vaikų grupę, kurtieji – į neprigirdinčių vaikų grupę, aklieji – į sutrikusios regos vaikų grupę įtraukiami taikant koeficientą 2. Vaikai, turintys kompleksinių raidos sutrikimų, į bet kurią specialiųjų poreikių vaikų grupę įtraukiami taikant koeficientą 3.

34. Maksimalus vaikų skaičius specialiosiose, sanatorinėse-reabilitacinėse grupėse yra:

 

Eil. Nr.

Sutrikimo pavadinimas

Vaikų iki 3 m. skaičius

Vaikų nuo 3 iki 7 m. skaičius

1

2

3

4

1.

Protinis atsilikimas:

 

 

 

žymus ir labai žymus

4

5

 

vidutinis ir nežymus

5

6

2.

Kalbos ir komunikacijos sutrikimai:

 

 

 

kalbėjimo sutrikimai (artikuliacinė alalija,

 

12

 

rinolalija, dizartrija, anartrija)

 

 

 

kalbos neišsivystymas:

 

 

 

žymus (1)

6

8

 

vidutinis (2)

8

10

 

sutrikdytos kalbos vystymasis

6

8

3.

Klausos sutrikimai:

 

 

 

kurtumas

5

6

 

neprigirdėjimas

6

8

4.

Regos sutrikimai:

 

 

 

aklumas

5

6

 

silpnaregystė

6

8

 

regėjimo sutrikimai

9

12

 

(amblioplija, žvairumas)

 

 

5.

Fiziniai ir judėjimo sutrikimai

6

8

6.

Lėtiniai somatiniai ir neurologiniai

 

 

 

sutrikimai:

 

 

 

kvėpavimo sistemos ligos

8

12

 

alergijos

8

12

 

diabetas

8

12

7.

Kompleksiniai sutrikimai (intelekto,

4

4

 

fiziniai ir judėjimo, regos, klausos, kalbos ir

 

 

 

komunikacijos sutrikimų įvairios kombinacijos)

 

 

 

Teisės ir pareigos

 

35. Vaikai turi teisę:

35.1. Ugdytis sveikoje ir saugioje aplinkoje.

35.2. Turėti higienos reikalavimus atitinkančią vietą veiklai.

35.3. Į medicinos aptarnavimą, tinkamą mitybą ir higieną.

35.4. Į poilsį ir laisvalaikį, atitinkantį jų amžių, sveikatą bei poreikius.

35.5. Bręsti doroviškai, ugdytis bendravimo kultūrą.

35.6. Skleisti savo gebėjimus ir talentus.

35.7. Ugdyti savo kalbą, perimti tautos kultūrą, papročius ir tradicijas.

36. Tėvai (vaiko globėjai) turi teisę:

36.1. Ugdyti savo vaikus ikimokyklinėse ugdymo įstaigose gimtąja kalba.

36.2. Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo nustatyta tvarka savo vaikams parinkti valstybinę, savivaldybės ar nevalstybinę ikimokyklinę ugdymo įstaigą.

36.3. Prašyti sudaryti sąlygas vaikų papildomajam ugdymui ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje.

36.4. Dalyvauti ikimokyklinės ugdymo įstaigos savivaldos institucijų veikloje, vaikų ugdymo ir ugdymosi procese, gauti informaciją apie vaiko ugdymo sąlygas ir rezultatus.

37. Tėvai (vaiko golėjai) privalo:

37.1 Sudaryti reikiamas sąlygas vaiko fizinei, protinei, dvasinei, dorovinei, socialinei brandai.

37.2. Apsaugoti vaiką nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo.

37.3. Bendradarbiauti su ikimokyklinės ugdymo įstaigos darbuotojais, sprendžiant vaiko ugdymo ir globos klausimus.

37.4. Apie vaiko ligą pranešti grupės auklėtojai pirmą ligos dieną.

37.5. Nustatyta tvarka mokėti už vaiko išlaikymą ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje.

38. Pedagogai turi teisę:

38.1. Laisvai rinktis pedagoginės veiklos formas ir metodus, atitinkančius reformuoto ikimokyklinio ugdymo nuostatas.

38.2. Tobulinti savo kvalifikaciją, persikvalifikuoti, atestuotis ir gauti kvalifikacinę kategoriją atitinkantį atlyginimą.

38.3. Rengti individualias ugdymo programas.

38.4. Burtis į visuomenines ir profesines organizacijas, savišvietos, kultūrines grupes, dalykines ir metodines sekcijas, būrelius ar susivienijimus.

38.5. Nustatyta tvarka gauti mokamas atostogas mokymo priemonėms rengti ir kvalifikacijai tobulinti.

38.6. Atostogauti įstatymų numatyta tvarka ir naudotis Vyriausybės numatytomis lengvatomis.

38.7. Teikti siūlymus dėl ikimokyklinės ugdymo įstaigos vadovų vadybinės ir kolegų pedagoginės veiklos tobulinimo.

38.8. Dalyvauti įstaigos savivaldoje.

39. Pedagogai privalo:

39.1. Tobulinti ugdymo turinį ir jo kaitą atitinkančias pedagoginės veiklos formas ir metodus.

39.2. Pasirengti ugdomajai veiklai, kitiems renginiams ir turiningai juos organizuoti.

39.3. Ugdyti vaikų vertybines nuostatas, lavinti gebėjimą jomis vadovautis.

39.4. Rūpintis ugdytinių sveikata ir jų sauga.

39.5. Suteikti vaikui reikiamą pagalbą pastebėjus jo atžvilgiu smurto, prievartos, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimo apraiškas, pranešti apie tai įstaigos vadovybei ir Vaiko teisių apsaugos tarnybai.

39.6. Padėti vaikams tenkinti jų saviraiškos bei saviugdos poreikius, plėtoti kultūrinius interesus, formuoti saugos veikloje bei buityje įgūdžius.

39.7. Gebėti analizuoti savo pedagoginę veiklą, nuolat ją tobulinti, atsižvelgiant į kolegų, tėvų, savivaldos institucijų pateiktus siūlymus ar pastabas bei naujausius pedagogikos, psichologijos mokslų pasiekimus.

39.8. Bendradarbiauti su kolegomis, abipusiu susitarimu stebėti vienas kito organizuojamą vaikų veiklą.

39.9. Tobulinti dalykines, pedagogines, psichologines žinias, plėsti kultūrinį akiratį, pasirengti darbui su specialiųjų poreikių vaikais, tobulinti kvalifikaciją ir nustatyta tvarka atestuotis.

39.10. Bendradarbiauti su ikimokyklinės ugdymo įstaigos savivaldos institucijomis.

39.11. Tvarkyti savo pedagoginės veiklos dokumentus.

40. Grupės auklėtoja (-as) privalo:

40.1. Kurti visapusišką asmenybės vystymąsi stimuliuojančią grupės aplinką, kūrybiškai dalyvauti ugdomajame procese.

40.2. Rūpintis ugdytinių sveikata, tirti jų polinkius, poreikius, interesus, imtis visų reikiamų priemonių padėti vaikui, patyrusiam smurtą, prievartą, seksualinį ar kitokio pobūdžio išnaudojimą.

40.3. Domėtis vaikų veiklos ir poilsio režimu, informuoti tėvus (vaiko globėjus) apie vaiko ugdymąsi.

40.4. Pritaikyti specialiųjų poreikių vaikams ugdymo metodus, parinkti tinkamas ugdymo priemones.

40.5. Ugdyti vaikų vertybines nuostatas, pilietiškumą, demokratiškumą, puoselėti dorovę, sveiką gyvenseną.

40.6. Bendrauti su kiekvienu vaiku ir jo šeima, burti grupėje dirbančius pedagogus ir kitus darbuotojus (psichologus, specialiuosius pedagogus, logopedus, muzikos vadovus, socialinius pedagogus, medicinos darbuotojus ir kt.) vaikų ugdymui tobulinti.

40.7. Vykdyti tikslią lankomumo apskaitą ir palaikyti glaudžius ryšius su ikimokyklinės ugdymo įstaigos administracija.

41. Ikimokyklinės ugdymo įstaigos medicinos darbuotojų, muzikos vadovo, psichologo, socialinio pedagogo, specialiojo pedagogo, logopedo ir kitų ugdymo funkcijas vykdančių darbuotojų teises, pareigas bei darbo turinį reglamentuoja profesinės veiklos, ikimokyklinės įstaigos nuostatai ir pareiginės instrukcijos.

 

Savivalda

 

42. Ikimokyklinės įstaigos taryba – aukščiausia savivaldos institucija, telkianti auklėtinių tėvus (vaiko globėjus), pedagogus, visuomenės atstovus, rėmėjus svarbiausiems įstaigos veiklos uždaviniams spręsti.

42.1. Ikimokyklinės ugdymo įstaigos tarybos pirmininką renka tarybos nariai. Vedėja negali būti tarybos pirmininke.

42.2. Tėvus į įstaigos tarybą siūlo visuotinis tėvų susirinkimas, pedagogus – pedagogų taryba, kitus įstaigos darbuotojus – visuotinis įstaigos darbuotojų susirinkimas.

42.3. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.

42.4. Įstaigos tarybos nariai už savo veiklą juos rinkusiems bendruomenės nariams atsiskaito kartą per metus visuotiniame darbuotojų susirinkime.

43. Įstaigos taryba:

43.1. Numato ikimokyklinės ugdymo įstaigos veiklos perspektyvas, aprobuoja įstaigos ir saugos darbe nuostatus, vidaus darbo tvarkos taisykles, ugdymo organizavimo tvarką.

43.2. Inicijuoja šeimos ir ikimokyklinės ugdymo įstaigos bendradarbiavimą.

43.3. Svarsto įstaigos pajamų ir išlaidų samatą, planuoja ir kontroliuoja jų paskirstymą, prižiūri įstaigos ūkinę-finansinę veiklą.

43.4. Svarsto įstaigos struktūros pakeitimo klausimus.

43.5. Teikia siūlymus dėl įstaigos darbo tobulinimo, saugių darbo, vaikų ugdymo ir globos sąlygų sudarymo, talkina formuojant įstaigos materialinius ir intelektualinius išteklius.

43.6. Gali sustabdyti kitų savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisingumą bei teisėtumą ištirs kompetentingos institucijos.

44. Pedagogų taryba – nuolat veikianti ikimokyklinės ugdymo įstaigos savivaldos institucija. Ją sudaro įstaigos vadovybė, visi įstaigoje dirbantys pedagogai, asmens sveikatos priežiūros darbuotojai, psichologai, kiti ugdymą organizuojantys darbuotojai. Ikimokyklinėse ugdymo įstaigose pedagogų tarybos sudaromos vedėjos įsakymu, jei jose yra daugiau nei 3 pedagogai.

44.1. Pedagogų tarybai vadovauja ikimokyklinės ugdymo įstaigos vedėja.

44.2. Pedagogų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį. Į posėdžius gali būti kviečiami ir kitų įstaigos savivaldos institucijų atstovai. Prireikus gali būti kviečiamas neeilinis pedagogų tarybos posėdis. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 tuo metu dirbančių tarybos narių.

44.3. Pedagogų tarybos nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.

45. Pedagogų taryba:

45.1. Aptaria praktinius ikimokyklinio ugdymo reformos įgyvendinimo klausimus.

45.2. Analizuoja įstaigos ugdymo procesą ir numato šio proceso tobulinimo būdus.

45.3. Analizuoja įstaigos veiklos ir ugdymo programų realizavimą.

45.4. Aprobuoja ugdymo turinio dalį, atitinkančią įstaigos veiklos kryptį ir regiono švietimo nuostatas.

45.5. Skatina inovacijų paiešką ir patirties sklaidą.

45.6. Kartu su ikimokyklinės ugdymo įstaigos specialiaisiais pedagogais, psichologais, logopedais, asmens sveikatos priežiūros darbuotojais sprendžia vaikų sveikatos, saugios veiklos, korekcijos, poilsio ir mitybos klausimus.

46. Ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje gali steigtis ir kitos savivaldos institucijos.

47. Savivaldos institucijų norminio pobūdžio nutarimai įteisinami vedėjos įsakymu.

 

Valdymas

 

48. Ikimokyklinei ugdymo įstaigai vadovauja vedėja (-as). Vedėją Švietimo įstatymo nustatyta tvarka skiria ir atleidžia steigėjas. Vedėja (-u) skiriamas asmuo, turintis aukštąjį pedagoginį išsilavinimą ir ne mažesnį kaip 5 metų pedagoginio darbo stažą.

48.1. Vedėja (-as):

48.2. Telkia ikimokyklinės ugdymo įstaigos bendruomenę valstybinei švietimo politikai įgyvendinti, veiklos programai vykdyti.

48.3. Aiškina ikimokyklinės ugdymo įstaigos bendruomenės nariams valstybinę bei regioninę švietimo politiką, numato visuomenės poreikius atliepiančius ikimokyklinės ugdymo įstaigos veiklos tikslus, inicijuoja veiklos programų ir projektų rengimą, organizuoja jų vykdymą.

48.4. Suderinusi (-ęs) su pedagogine-psichologine tarnyba, sudaro specialiojo ugdymo komisiją.

48.5. Kartu su ikimokyklinės ugdymo įstaigos bendruomene numato įstaigos veiklos kryptis, rengia įstaigos veiklos programą, nuostatus, įstaigos vidaus darbo tvarkos taisykles, metų veiklos sąvadą ir teikia aprobuoti įstaigos tarybai.

48.6. Puoselėja demokratinius įstaigos bendruomenės narių santykius.

48.7. Rūpinasi pedagogų profesinės kvalifikacijos kėlimu, sudaro sąlygas ir skatina juos atestuotis.

48.8. Bendradarbiauja su vaikų tėvais (vaiko globėjais), Vaiko teisių apsaugos tarnyba, įstaigos rėmėjais, visuomene. Kuria ugdymui palankią sociokultūrinę aplinką ir įstaigos modelį.

48.9. Rūpinasi ikimokyklinės ugdymo įstaigos intelektualiniais, materialiniais ir finansiniais ištekliais, racionaliu jų panaudojimu.

48.10. Sudaro metinę ikimokyklinės ugdymo įstaigos pajamų ir išlaidų sąmatą ir teikia ją įstaigos tarybai aprobuoti.

48.11. Skatina bei skiria drausmines nuobaudas darbuotojams.

49. Vyriausioji auklėtoja:

49.1. Organizuoja ugdymo programų vykdymą, specialiojo ugdymo komisijos darbą.

49.2. Inicijuoja specialiųjų ugdymo poreikių vaikų integravimo programų rengimą ir vadovauja jų įgyvendinimui.

49.3. Teikia profesinę pagalbą pedagogams, prižiūri, kaip vykdomi švietimo politiką ir pedagogų veiklą reglamentuojantys dokumentai, analizuoja ir vertina ugdymo procesą.

49.4. Skatina pedagogus savarankiškam profesiniam tobulėjimui, dalykiniam bendradarbiavimui, atestavimuisi.

49.5. Organizuoja pedagoginį tėvų (vaiko globėjų) švietimą.

 

50. Ūkio vedėja(as):

50.1. Atsako už ikimokyklinės ugdymo įstaigos ūkinę veiklą, pastatų, įrengimų, ugdymo priemonių ir inventoriaus įsigijimą, apskaitą ir apsaugą.

50.2. Rūpinasi sanitarijos ir higienos priemonių įsigijimu, švara, tvarka patalpose, priešgaisrine apsauga, saugos taisyklių ir norminių aktų vykdymu, aptarnaujančio personalo darbo organizavimu.

 

Darbuotojų priėmimas į darbą ir darbo apmokėjimas

 

51. Vyriausiąją auklėtoją, pedagoginį ir kitą personalą priima į darbą ir atleidžia iš jo įstaigos vadovas įstatymų nustatyta tvarka.

52. Darbo apmokėjimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos respublikos Vyriausybės nutarimai, Švietimo ir mokslo ministerijos norminiai aktai.

 

Vadovų ir pedagogų atestavimas

 

53. Ikimokyklinės ugdymo įstaigos vadovai ir pedagogai atestuojami Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.

 

Archyvas ir raštvedyba

 

54. Ikimokyklinės ugdymo įstaigos archyvo ir raštvedybos tvarką reglamentuoja Lietuvos Respublikos archyvų įstatymas, Lietuvos Respublikos standartas LST 6.1-92.    

 

Ikimokyklinės ugdymo įstaigos ryšiai

 

55. Ikimokyklinė ugdymo įstaiga pavaldi steigėjui ir vykdo Švietimo ir mokslo ministerijos įsakymus, kitus teisės aktus.

56. Ikimokyklinė ugdymo įstaiga bendradarbiauja su juridiniais ir fiziniais asmenimis (sveikatos, kultūros, sporto, mokslo, švietimo, teisėsaugos, vaiko teisių apsaugos institucijomis ir kt.).

57. Ikimokyklinė ugdymo įstaiga gali bendradarbiauti su analogiškomis užsienio šalių institucijomis, sudaryti sutartis dėl pasikeitimo pedagogais, bendrų renginių organizavimo, vadovaudamasi veikiančiais įstatymais gali stoti į tarptautines organizacijas, dalyvauti tarptautinėse programose.

 

Ikimokyklinės ugdymo įstaigos veiklos priežiūra

 

58. Valstybinių, savivaldybių ir nevalstybinių ikimokyklinių įstaigų veiklą prižiūri steigėjas, Valstybinė švietimo inspekcija ir Švietimo ir mokslo ministerijos įgalioti asmenys.

59. Ikimokyklinės ugdymo įstaigos finansinės veiklos kontrolę vykdo įgaliotos valstybės kontrolės institucijos ir steigėjas.

 

Turtas, lėšų šaltiniai ir lėšų naudojimas

 

60. Ikimokyklinė ugdymo įstaiga patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja priskirta žeme, valstybės ir savivaldybės pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei ugdymo priemonėmis.

61. Ikimokyklinė ugdymo įstaiga finansuojama iš valstybės ar savivaldybės biudžeto pagal asignavimų valdytojo patvirtintą sąmatą.

62. Ikimokyklinė ugdymo įstaiga gali turėti nebiudžetinių lėšų. Jas sudaro patalpų nuoma, fizinių ir juridinių asmenų parama ir labdara, pajamos, gautos už papildomą ugdymą, kursus, renginius ir kt.

63. Nebiudžetinės lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

64. Nevalstybinės ikimokyklinės ugdymo įstaigos išlaikomos steigėjų lėšomis. Joms Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka gali būti teikiama valstybės parama.

65. Ikimokyklinės ugdymo įstaigos finansines operacijas vykdo įstaigos arba centralizuota buhalterinė tarnyba.

 

Atsakomybė

 

66. Tėvai (vaiko globėjai), fiziškai ir moraliai žalojantys savo vaikus, atsako įstatymų nustatyta tvarka.

67. Pedagogai ir kiti darbuotojai atsako už vaikų sveikatos saugumą ir gyvybę buvimo įstaigoje metu.

68. Ikimokyklinės įstaigos vadovybė, pedagogai ir kiti darbuotojai Lietuvos Respublikos darbo sutarties įstatymo nustatyta tvarka gali būti atleisti iš darbo, kai jų elgesys nors ir ne darbo metu yra amoralus ir dėl to nesuderinamas su jų pareigomis.

69. Vedėja atsako už visą įstaigos veiklą, užtikrina, kad nebūtų vykdomi moksliniai bandymai ir kitokie eksperimentai, galintys pakenkti vaiko gyvybei, sveikatai, normaliai asmenybės brandai.

 

Nuostatų tvirtinimas, keitimas

 

70. Ikimokyklinės ugdymo įstaigos nuostatus, aprobuotus įstaigos tarybos, tvirtina steigėjas.

71. Ikimokyklinės ugdymo įstaigos nuostatai keičiami vedėjos iniciatyva įstaigos tarybai pritarus. Naują nuostatų redakciją tvirtina steigėjas.

 

Ikimokyklinės ugdymo įstaigos registravimas

 

72. Ikimokyklinė ugdymo įstaiga įregistruojama, perregistruojama ir išregistruojama įstatymų ir Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.

 

IKIMOKYKLINĖS UGDYMO ĮSTAIGOS REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

73. Ikimokyklinė ugdymo įstaiga reorganizuojama ir likviduojama steigėjo iniciatyva įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

_____________