LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL CIVILINĖS SAUGOS DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS REORGANIZAVIMO PROJEKTO PATVIRTINIMO IR REORGANIZAVIMO KOMISIJOS SUDARYMO
2004 m. lapkričio 18 d. Nr. 1V-376
Vilnius
Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. lapkričio 15 d. nutarimo Nr. 1447 „Dėl Civilinės saugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos reorganizavimo“ nuostatas ir vadovaudamasis Biudžetinių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. gegužės 10 d. nutarimu Nr. 554 (Žin., 1996, Nr. 46-1120), nuostatomis:
1. Tvirtinu Civilinės saugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos reorganizavimo projektą (toliau – reorganizavimo projektas) (pridedama).
2. Sudarau šios sudėties Civilinės saugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos reorganizavimo komisiją reorganizavimo projektui įgyvendinti (toliau – reorganizavimo komisija):
Reorganizavimo komisijos
pirmininkas: |
Zigmantas Benjaminas Kazakevičius, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų viceministras; |
nariai: |
Kazys Zulonas, vidaus tarnybos generolas, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktorius |
|
Antanas Paulikas, vidaus tarnybos pulkininkas, Civilinės saugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktorius; |
|
Astijus Rutkauskas, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Personalo departamento direktoriaus pavaduotojas; |
|
Irina Malukienė, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Personalo departamento Vidaus tarnybos personalo tvarkymo skyriaus vedėja; |
|
Gintautas Šeikis, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Viešojo saugumo departamento direktoriaus pavaduotojas; |
|
Bronislavas Deveikis, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Ekonomikos ir finansų departamento direktorius; |
|
Vincas Žydelis, Turto valdymo ir ūkio departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos direktorius; |
|
Dovilė Gotceitaitė, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Teisės departamento Teisės taikymo skyriaus vyriausioji specialistė. |
3. Įpareigoju reorganizavimo komisijos pirmininką nuolat informuoti vidaus reikalų ministrą apie reorganizavimo projekto įgyvendinimo eigą, o įgyvendinus reorganizavimo projektą – pateikti vidaus reikalų ministrui informaciją apie reorganizavimo projekto įgyvendinimą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų
ministro 2004 m. lapkričio 18 d.
įsakymu Nr. 1V-376
CIVILINĖS SAUGOS DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS REORGANIZAVIMO PROJEKTAS
1. Civilinės saugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos reorganizavimo projektas nustato Civilinės saugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau vadinamas – Civilinės saugos departamentas) reorganizavimo eigą prijungimo būdu – Civilinės saugos departamento prijungimą prie Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas).
Šis projektas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo (Žin., 1994, Nr. 43-772; 1998, Nr. 41(1)-1131; 2000, Nr. 92-2843) 22 straipsnio 8 punktu, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo 3, 9, 10, 12, 13, 14, 19, 22, 24, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 37 straipsnių pakeitimo ir papildymo bei 11, 21 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymu (Žin., 2004, Nr. 163-5941), Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 1.1 straipsnio 2 dalimi, 2.97 straipsnio 3, 9 dalimis, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2000, Nr. 83-2511) 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, Biudžetinių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. gegužės 10 d. nutarimu Nr. 554 (Žin., 1996, Nr. 46-1120), ir įgyvendinant Nacionalinio saugumo strategijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. gegužės 28 d. nutarimu Nr. IX-907 (Žin., 2002, Nr. 56-2233), 6.3.3.2 punktą, Valstybės ilgalaikės raidos strategijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. IX-1187 (Žin., 2002, Nr. 113-5029), nuostatas viešojo saugumo srityje, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001–2004 metų programos įgyvendinimo priemonių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. spalio 4 d. nutarimu Nr. 1196 (Žin., 2001, Nr. 86-3015), 450 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybės Strateginio planavimo komiteto 2004 m. gegužės 26 d. sprendimą (protokolas Nr. 12) dėl bendros civilinės saugos, gelbėjimo ir krizių valdymo sistemos tobulinimo bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. lapkričio 15 d. nutarimą Nr. 1447 „Dėl Civilinės saugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos reorganizavimo“.
2. Reorganizuojama biudžetinė įstaiga:
2.3. biudžetinės įstaigos registravimo kodas – 8870067, registracijos Juridinių asmenų registre data – 1997 m. lapkričio 24 d.,
3. Civilinės saugos departamento reorganizavimo tikslas:
- sukurti tarptautinius standartus atitinkančią civilinės saugos ir gelbėjimo instituciją, galinčią veiksmingai organizuoti ekstremalių situacijų valdymą, patenkinti visuomenės poreikius šioje srityje ir suteikti reikiamą skubią pagalbą žmogui gaisro, pramoninės avarijos ar kitos nelaimės atveju.
4. Civilinės saugos departamento reorganizavimo pagrindimas.
Civilinės saugos funkcijos buvo išskaidytos tarp dviejų valstybės institucijų – Civilinės saugos departamento bei Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento. Tai institucijos, turinčios analogiškas struktūras: kadrų, finansų ir planavimo, operatyvaus valdymo, materialinio aprūpinimo, mokymo padalinius. Siekdami to paties tikslo – efektyvios gelbėjimo sistemos sukūrimo, Civilinės saugos ir Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentai dalijasi planavimo ir vykdymo funkcijomis, o tai ekstremalių situacijų atveju apsunkina valdymą ir atitolina operatyvių priemonių vykdymo pradžią, bendram tikslui pasiekti sunaudojama daugiau lėšų.
Civilinės saugos departamentas yra civilinės saugos ir gelbėjimo sistemos dalis, organizuojanti ekstremalių situacijų prevenciją, koordinuojanti valstybės institucijų ir ūkio subjektų veiklą civilinės saugos srityje. Realiai gelbėjimo darbus atlieka Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui pavaldžios įstaigos.
Siekiant sukurti tobulesnę reagavimo į ekstremalias situacijas sistemą, Civilinės saugos departamentą tikslinga prijungti prie Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento.
5. Civilinės saugos departamento reorganizavimas.
Civilinės saugos departamentas reorganizuojamas, prijungiant prie Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento iki 2005 m. sausio 1 d. Vykdomos šios Civilinės saugos departamento reorganizavimo priemonės:
5.1. Civilinės saugos departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, įspėjami apie tarnybos (darbo) sąlygų pasikeitimą ir galimą atleidimą iš pareigų (darbo);
5.2. parengiami ir patvirtinami Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento naujos struktūros, taip pat valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių sąrašų pakeitimo projektai. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, įspėjami apie tarnybos (darbo) sąlygų pasikeitimą ir galimą atleidimą iš pareigų (darbo) (esant reikalui);
5.3. parengiami ir patvirtinami Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento nauji valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymai;
5.4. parengiami ir patvirtinami Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento naujai įsteigtų struktūrinių padalinių nuostatų projektai bei keičiami esamų padalinių nuostatai (esant reikalui);
5.6. Civilinės saugos departamento patikėjimo teise valdomas valstybės turtas perregistruojamas teisės aktų nustatyta tvarka;
5.7. suinteresuotos Lietuvos Respublikos ir užsienio institucijos bei ūkio subjektai informuojami apie Civilinės saugos departamento reorganizavimą;
6. Turto įvertinimas.
Civilinės saugos departamento valdomo valstybės turto vertė 2004 m. spalio 1 d. pagal buhalterinę apskaitą sudarė 6636,5 tūkst. Lt. Iš šios sumos:
ilgalaikis materialusis turtas – 4813,7 tūkst. Lt,
atsargos – 241,9 tūkst. Lt,
trumpalaikis materialusis turtas – 913,3 tūkst. Lt,
piniginės lėšos – 109,5 tūkst. Lt,
debitorinis įsiskolinimas – 336,4 tūkst. Lt,
kreditorinis įsiskolinimas – 221,7 tūkst. Lt,
išnuomotas ilgalaikis materialusis turtas – nėra.
7. Prievolių perėmimas.
Civilinės saugos departamento reorganizavimo projekto 6 punkte nurodytą turtą, taip pat visas Civilinės saugos departamento prievoles, teises ir pareigas įstatymų nustatyta tvarka perima Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas nuo 2005 m. sausio 1 d.
8. Apskaitos ir finansinės atskaitomybės dokumentų perėmimas saugoti.
8.1. Civilinės saugos departamento turto ir dokumentacijos perdavimo ir priėmimo aktas pasirašomas pagal 2005 m. sausio 1 d. buhalterinės apskaitos duomenis teisės aktų nustatyta tvarka.
9. Reorganizuojamos įstaigos uždaviniai ir funkcijos.
Civilinės saugos departamento reorganizavimo metu užtikrinamas nepertraukiamas uždavinių ir funkcijų, nustatytų Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme (Žin., 1998, Nr. 115-3230), Civilinės saugos departamento nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. kovo 26 d. nutarimu Nr. 343 (Žin., 2004, Nr. 47-1555), bei kituose teisės aktuose, vykdymas.
10. Reorganizavimo laikotarpiu reorganizavimo komisija turi teisę:
10.1. rengti teisės aktų ir dokumentų, susijusių su Civilinės saugos departamento reorganizavimu ir Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento veikla, projektus;