LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2012 m. vasario 21 d. Nr. 1K-062

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo 4, 8, 10, 11, 13, 15, 16, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 straipsnių ir ketvirtojo skirsnio pavadinimo pakeitimo įstatymo (Žin., 2011, Nr. 119-5611) 21 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. vasario 7 d. nutarimo Nr. 144 „Dėl Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo 4, 8, 10, 11, 13, 15, 16, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 straipsnių ir ketvirtojo skirsnio pavadinimo pakeitimo įstatymo įgyvendinimo“ (Žin., 2012, Nr. 21-943) 1 punktu:

1. Tvirtinu Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatus (pridedama).

2. Šis įsakymas įsigalioja 2012 m. kovo 1 d.

 

 

 

ŪKIO MINISTRAS,

PAVADUOJANTIS FINANSŲ MINISTRĄ                                         RIMANTAS ŽYLIUS

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2012 m. vasario 21 d. įsakymu Nr. 1K-062

 

LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Priežiūros tarnyba) yra įstaiga prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, dalyvaujanti įgyvendinant ir formuojant valstybės politiką lošimų srityje ir vykdanti lošimų priežiūrą.

2. Priežiūros tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija (Žin., 1992, Nr. 33-1014), Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu (Žin., 2000, Nr. 74-2262), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975), Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymu (Žin., 2001, Nr. 43-1495), Lietuvos Respublikos loterijų įstatymu (Žin., 2003, Nr. 73-3341), kitais teisės aktais, reglamentuojančiais lošimų ir loterijų veiklos organizavimą, ir šiais nuostatais.

3. Priežiūros tarnyba yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto teisės aktų nustatyta tvarka. Priežiūros tarnybai finansuoti gali būti naudojamos ir kitos įstatymų nustatyta tvarka gautos lėšos.

4. Priežiūros tarnyba yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitų bankuose, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu „Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos“.

5. Priežiūros tarnybos buveinės adresas: Ukmergės g. 222, LT-07157 Vilnius, Lietuvos Respublika.

6. Priežiūros tarnybos vieši pranešimai skelbiami Priežiūros tarnybos interneto svetainėje ir (arba) kitose teisės aktų nustatytose visuomenės informavimo priemonėse.

7. Priežiūros tarnybos savininkė yra valstybė. Priežiūros tarnybos savininko teises ir pareigas (išskyrus sprendimų dėl Priežiūros tarnybos reorganizavimo ir likvidavimo priėmimą) įgyvendina Lietuvos Respublikos finansų ministerija (toliau – Finansų ministerija), kuri:

7.1. tvirtina, keičia, pildo Priežiūros tarnybos nuostatus;

7.2. koordinuoja ir kontroliuoja Priežiūros tarnybos veiklą;

7.3. skiria Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas Priežiūros tarnybai išlaikyti;

7.4. priima sprendimą dėl Priežiūros tarnybos buveinės pakeitimo;

7.5. įgyvendina kitas šiuose nuostatuose ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose jos kompetencijai priskirtas teises ir pareigas.

 

II. PRIEŽIŪROS TARNYBOS VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS

 

8. Pagrindiniai Priežiūros tarnybos veiklos tikslai yra:

8.1. teisės aktų nustatyta tvarka su kitomis valstybės ir savivaldybių institucijomis dalyvauti įgyvendinant valstybės politiką lošimų srityje;

8.2. teisės aktų nustatyta tvarka vykdyti lošimų priežiūrą, kad būtų užtikrintas sąžiningas, skaidrus lošimų veiklos vykdymas ir lošėjų teisių bei jų teisėtų interesų apsauga;

8.3. teisės aktų nustatyta tvarka prižiūrėti didžiųjų loterijų organizavimą, kad būtų užtikrintas sąžiningas, skaidrus didžiųjų loterijų veiklos vykdymas, žaidėjų ir didžiųjų loterijų organizatorių interesų ir teisių apsauga.

9. Priežiūros tarnyba, siekdama įgyvendinti jai nustatytus veiklos tikslus, atlieka šias funkcijas:

9.1. organizuoja ir vykdo lošimų ir loterijų veiklos licencijavimą: išduoda ir patikslina licencijas organizuoti lošimus ir didžiąsias loterijas, sustabdo ir panaikina jų galiojimą bei panaikina licencijų sustabdymo galiojimą;

9.2. organizuoja ir vykdo leidimų atidaryti lošimo automatų ar bingo salonus arba lošimo namus (kazino) išdavimą: išduoda, papildo ir pakeičia leidimus atidaryti lošimo automatų ar bingo salonus arba lošimo namus (kazino), panaikina jų galiojimą;

9.3. tikrina, kaip lošimų ir didžiųjų loterijų organizatoriai laikosi Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo ir Lietuvos Respublikos loterijų įstatymo, kitų teisės aktų reikalavimų ir lošimo reglamento lošimų organizavimo vietose, taip pat didžiųjų loterijų taisyklių jų organizavimo ir bilietų platinimo vietose;

9.4. dalyvauja rengiant Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, finansų ministro įsakymus ir kitus teisės aktus, susijusius su lošimų ir loterijų organizavimu;

9.5. dalyvauja rengiant Lietuvos Respublikos teisės aktus, kuriais įgyvendinami Europos Sąjungos teisės aktai, reglamentuojantys lošimų ir loterijų organizavimą;

9.6. tvirtina lošimų reglamentus, jų pakeitimus ir papildymus;

9.7. priima sprendimus dėl užsienio valstybėse akredituotų įstaigų išduotų lošimo įrenginių sertifikatų pripažinimo;

9.8. derina didžiųjų loterijų taisykles, jų papildymus ir pakeitimus;

9.9. tvarko Lietuvos lošimo įrenginių registrą;

9.10. nustato asmenų, laimėjusių didžiosiose ir mažosiose loterijose, tapatybės nustatymo, informacijos apie šiuos asmenis ir su jais susijusių dokumentų saugojimo, teikimo ir sunaikinimo tvarką;

9.11. nustato loterijos bilietų, loterijos kompiuterinės sistemos duomenų bazių išrašų, pagal kuriuos išmokėti (išduoti) laimėjimai, saugojimo ir sunaikinimo tvarką;

9.12. nustato neišplatintų didžiųjų ir mažųjų loterijos bilietų sunaikinimo tvarką;

9.13. nustato komisijos, dalyvaujančios skaitmeninės ir klasikinės loterijos tiražo metu, narių skaičių ir sudarymo tvarką;

9.14. surašo administracinių teisės pažeidimų protokolus už lošimų organizavimo tvarkos arba lošimo reglamento pažeidimus;

9.15. bendradarbiauja su lošimų ir loterijų organizatorių veiklą prižiūrinčiomis institucijomis ir kitomis valstybės bei savivaldybių įstaigomis, taip pat su tarptautinėmis organizacijomis, užsienio valstybių kompetentingomis institucijomis;

9.16. renka, kaupia ir apibendrina informaciją apie visų lošimų ir loterijų veiklą prižiūrinčių institucijų nustatytus lošimų ir didžiųjų loterijų organizatorių padarytus pažeidimus ir taikytas poveikio priemones, analizuoja pažeidimų priežastis ir šią informaciją teikia Finansų ministerijai;

9.17. teikia siūlymus Finansų ministerijai dėl lošimų ir loterijų organizavimo ir priežiūros teisinio reglamentavimo tobulinimo;

9.18. teikia valstybės ir savivaldybių institucijoms metodinę ir informacinę pagalbą lošimų ir loterijų priežiūros organizavimo klausimais;

9.19. teikia lošimų ir loterijų organizatoriams rekomendacijas ir konsultuoja juos dėl Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių lošimų ir loterijų organizavimą, tinkamo įgyvendinimo;

9.20. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka teikia informaciją ir kitas paslaugas juridiniams ir fiziniams asmenims;

9.21. nagrinėja juridinių ir fizinių asmenų prašymus, pranešimus, skundus;

9.22. dalyvauja ir organizuoja pasitarimus, seminarus, konferencijas lošimų ir loterijų klausimais;

9.23. informuoja visuomenę apie savo veiklą;

9.24. atlieka kitas Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, finansų ministro įsakymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

 


III. PRIEŽIŪROS TARNYBOS TEISĖS

 

10. Priežiūros tarnyba, atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:

10.1. atstovauti Finansų ministerijai kitose institucijose;

10.2. kreiptis į kitas institucijas lošimų ir loterijų veiklos licencijavimo, lošėjų ir žaidėjų teisių ir jų teisėtų interesų apsaugos užtikrinimo ir kitais Priežiūros tarnybos kompetencijai priskirtais klausimais;

10.3. gauti iš juridinių ir fizinių asmenų informaciją ir paaiškinimus Priežiūros tarnybos kompetencijai priskirtais klausimais;

10.4. gauti iš tikrinamų subjektų visą reikalingą informaciją, paaiškinimus ir dokumentų kopijas;

10.5. duoti tikrinamiems subjektams privalomus nurodymus;

10.6. informuoti teisėsaugos institucijas, jei nustatomi požymiai veikų, užtraukiančių baudžiamąją atsakomybę;

10.7. pasitelkti savo funkcijoms atlikti specialistus ir ekspertus ar kitus kompetentingus asmenis ir suteikti jiems reikiamus įgaliojimus;

10.8. tikrinti lošimus organizuojančių bendrovių finansinę veiklą ir didžiųjų loterijų organizatorių finansinę veiklą, susijusią su loterijų organizavimu;

10.9. nustatyti lošimus organizuojančių bendrovių Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatyme nustatyto dydžio minimalios pinigų sumos, skirtos tik lošimų laimėjimams išmokėti, investavimo į Lietuvos Respublikos Vyriausybės vertybinius popierius, laikymo banko sąskaitose, bendrovės kasoje ir (arba) tam skirtose lošimo automatų talpyklose tvarką;

10.10. nustatyti lošimo įrenginių ženklinimo tvarką;

10.11. nustatyti reikalavimus lošimo įrenginiams;

10.12. nustatyti lošimo įrenginių žurnalų formą ir jų pildymo tvarką;

10.13. nustatyti, prie kokios rūšies lošimo priskirti lošimą, jeigu jis neatitinka visų konkrečios rūšies lošimui nustatytų požymių arba atitinka kelių rūšių lošimams nustatytus požymius, taip pat nustatyti, prie kokios rūšies loterijos priskirti žaidimą, jeigu jis neatitinka visų konkrečios rūšies loterijai nustatytų požymių arba atitinka kelių rūšių loterijoms nustatytus požymius;

10.14. nustatyti finansinių ataskaitų, kurias turi teikti lošimus organizuojanti bendrovė, didžiųjų ir mažųjų loterijų organizatoriai, formas ir pildymo tvarką;

10.15. nustatyti Priežiūros tarnybos valstybės tarnautojų, vykdančių lošimų ir didžiųjų loterijų organizavimo priežiūrą, patikrinimų metu atliekamų lošimų tvarką;

10.16. surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus už lošimų organizavimo tvarkos arba lošimo reglamento pažeidimus;

10.17. taikyti lošimus organizuojančioms bendrovėms ir didžiųjų loterijų organizatoriams Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo ir Lietuvos Respublikos loterijų įstatymo nustatytas poveikio priemones;

10.18. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka naudoti jai skirtas biudžeto ir kitas teisėtai gautas lėšas;

10.19. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka sudaryti sutartis;

10.20. kreiptis į Finansų ministeriją dėl Priežiūros tarnybos nuostatų papildymo ir pakeitimo;

10.21. dalyvauti kitų institucijų pasitarimuose, renginiuose, svarstant klausimus, susijusius su lošimų ir loterijų veikla;

10.22. dalyvauti tarptautiniuose renginiuose, konferencijose, tarptautinėse stažuotėse, perimant Europos Sąjungos ir kitų šalių patirtį lošimų ir loterijų veiklos priežiūros, lošėjų ir žaidėjų teisių ir jų teisėtų interesų apsaugos užtikrinimo ir kitais klausimais;

10.23. stoti į ne pelno organizacijas, asociacijas ir dalyvauti jų veikloje;

10.24. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818) nustatyta tvarka.

 

IV. PRIEŽIŪROS TARNYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

11. Priežiūros tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis metiniu veiklos planu, kurį tvirtina finansų ministras. Priežiūros tarnybos metiniai veiklos planai skelbiami Priežiūros tarnybos interneto svetainėje.

12. Priežiūros tarnybos administracijos struktūrą tvirtina finansų ministras.

13. Priežiūros tarnybos darbo organizavimas reglamentuojamas Priežiūros tarnybos direktoriaus tvirtinamu Priežiūros tarnybos darbo reglamentu, vidaus tvarkos taisyklėmis, Priežiūros tarnybos administracijos padalinių nuostatais, valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymais ir kitais vidaus administravimo teisės aktais.

14. Priežiūros tarnybai vadovauja direktorius, kurį į pareigas skiria ir iš pareigų atleidžia finansų ministras Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka. Direktorius tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas finansų ministrui.

15. Priežiūros tarnyba turi savo administraciją. Joje dirba valstybės tarnautojai, kuriems taikomas Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, ir darbuotojai, įstatymų nustatyta tvarka dirbantys pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojai).

16. Priežiūros tarnybos direktorius:

16.1. organizuoja Priežiūros tarnybos darbą ir atsako už Priežiūros tarnybai pavestų veiklos tikslų ir funkcijų, taip pat Lietuvos Respublikos Seimo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir finansų ministro pavedimų vykdymą, priima sprendimus visais Priežiūros tarnybos veiklos klausimais;

16.2. atstovauja Priežiūros tarnybai Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių institucijose ir įstaigose, Lietuvos Respublikos ir tarptautinėse organizacijose;

16.3. spręsdamas jo kompetencijai priskirtus klausimus, priima įsakymus ir kontroliuoja, kaip jie vykdomi, pasirašo įgaliojimus, kitus vidaus administravimo dokumentus;

16.4. prireikus kartu su kitomis valstybės institucijomis ar įstaigomis priima bendrus įsakymus ir kitus teisės aktus;

16.5. kasmet teikia Finansų ministerijai Priežiūros tarnybos metinę veiklos ataskaitą; finansų ministrui pareikalavus, atsiskaito už Priežiūros tarnybos veiklą;

16.6. teikia finansų ministrui pasiūlymus dėl Priežiūros tarnybos administracijos struktūros;

16.7. tvirtina Priežiūros tarnybos darbo reglamentą, vidaus tvarkos taisykles, Priežiūros tarnybos administracijos padalinių nuostatus, valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių sąrašą ir pareigybių aprašymus;

16.8. įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Priežiūros tarnybos administracijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, juos skatina, skiria jiems nuobaudas, priedus, priemokas ir pašalpas, atlieka su jais susijusius kitus teisės aktuose nustatytus personalo valdymo veiksmus;

16.9. paskirsto pavedimus Priežiūros tarnybos administracijos tarnautojams ir darbuotojams, užtikrina, kad jie būtų laiku įvykdyti;

16.10. vykdo kitas Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir šių nuostatų jam pavestas funkcijas.

17. Direktoriaus laikinai nesant, jo funkcijas atlieka direktoriaus siūlymu finansų ministro paskirtas Priežiūros tarnybos administracijos padalinio vadovas, kuris turi teisę atlikti visas šių nuostatų 16 punkte nustatytas funkcijas.

18. Direktorių skatina, skiria jam tarnybines nuobaudas, pašalpas, suteikia atostogas ir siunčia į komandiruotes finansų ministras.

19. Priežiūros tarnybos administraciją sudaro padaliniai (skyriai, poskyriai (grupės), kuriems vadovauja padalinių vadovai. Administracijos padalinių vadovai tiesiogiai pavaldūs direktoriui. Administracijos padalinio vadovas atsako už padalinio uždavinių ir užduočių sprendimą, padalinio darbo planavimą, organizavimą ir kontrolę bei už kitų jam pavestų funkcijų ir pareigų vykdymą.

20. Administracijos padalinys savo veikloje vadovaujasi savo nuostatais, kuriuose nustatyta jo paskirtis, uždaviniai ir funkcijos, vidinė struktūra.

21. Uždaviniams ir funkcijoms, kurie nepriskirti administracijos padaliniams, įgyvendinti gali būti steigiama pareigybė (pareigybės), nepriklausanti (nepriklausančios) skyriui ar poskyriui (grupei).

22. Kai kurioms užduotims vykdyti, projektams valdyti, kai kurioms veiklos sritims organizuoti, koordinuoti ir prižiūrėti gali būti sudaromi funkciniai padaliniai (komisijos, koordinavimo ir darbo grupės, taip pat gali būti paskiriami koordinatoriai, kuratoriai, administratoriai ir pan.).

23. Asmenys, paskirti į funkcinius padalinius (kuriems pavestos to padalinio funkcijos), šių padalinių veiklos klausimais yra pavaldūs funkcinio padalinio vadovui. Administracijos padalinių vadovai privalo sudaryti sąlygas jiems pavaldiems tarnautojams (darbuotojams) dalyvauti funkcinių padalinių veikloje. Tokių padalinių sudarymo ir sąveikos su administracijos padaliniais tvarka, įgaliojimai ir atsakomybė nustatomi Priežiūros tarnybos teisės aktuose.

 

V. VEIKLOS KONTROLĖ

 

24. Priežiūros tarnybos valstybinį (finansinį (teisėtumo) ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.

25. Priežiūros tarnybos vidaus auditą atlieka Finansų ministerijos Vidaus audito skyrius.

26. Priežiūros tarnybos metinio veiklos plano įgyvendinimo kontrolę atlieka Finansų ministerija.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

27. Priežiūros tarnyba reorganizuojama ir likviduojama Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________